Jestli ta hra bude mít propracovaný svět, soubojový systém, příběh, atmošku, RPG systém a všechny věci okolo, tak ty chybějící děti klidně oželím. Těch malých otravných fakanů mám dost v reálu, natož aby opruzovali ještě ve hrách :))))
Diskuze
@orromis (02.02.2016 09:43): V jednicce byla pritomnost deti dulezita uz jen z pribehoveho hlediska (bylo by hodne divne, kdyby v cele hre byl jedinej fakan, to uz by veru byla lepsi kompletni absence), a ve trojce jich taky je fura a kazdopadne tam maji sve opodstatneni (kdyz uz nic jineho, tak jsou klicovym prvkem jednoho z nejpropracovanejsich questu).
Nicmene v ramci worldbuildingu je mi to obecne tez docela putna, a nekde mi dokonce pritomnost deticek skoro az zavazi kvuli tomu, ze na ne muzu zautocit, ale jim to nic nedela (trebas takovy F4). To bych opet radsi svet kompletne bezdetny.
Nicmene v ramci worldbuildingu je mi to obecne tez docela putna, a nekde mi dokonce pritomnost deticek skoro az zavazi kvuli tomu, ze na ne muzu zautocit, ale jim to nic nedela (trebas takovy F4). To bych opet radsi svet kompletne bezdetny.
@účet smazán (02.02.2016 09:22): Kdyby děti nebyly ve Witcherovi, tak by mi to bylo úplně jedno, pravděpodobně bych si toho nevšiml. Byly vůbec ve druhém díle?
Jediná hra z poslední doby, kterou jsem hrál a děti tam měly své místo byla MGS Phantom Pain.
Jediná hra z poslední doby, kterou jsem hrál a děti tam měly své místo byla MGS Phantom Pain.
@Widl (02.02.2016 02:57): ano, posledni zaklinac je v tomhle skvely priklad. Haranti pobihaji a hraji si, hazi kameny do vody, matky chovaji mimina... Svet plny dospelych pusobi proste strasne... Herne.
@Aaron_Hill (02.02.2016 00:31): Mě to napadá celkem často. V okolním světě se jich pohybuje, jak to říct, docela dost... Pak člověk zapne hru která si hraje na nějaký reálný zobrazení světa, nemusí to být ani tady KC:D, a zjistí, že děcka už neexistují protože je uneslo vývojářský ufo :)
Chápu, že leckde jde o morální a ratingový problém, takže děcka v drtivý většině nemutují ani je nenapadá zombie virus, takže to nikdo nemusí řešit. Ale v "pozadí" hry, tam by klidně být mohly. Jak moc to pomůže atmosféře a přirozenosti ukázal třeba poslední Zaklínač.
Chápu, že leckde jde o morální a ratingový problém, takže děcka v drtivý většině nemutují ani je nenapadá zombie virus, takže to nikdo nemusí řešit. Ale v "pozadí" hry, tam by klidně být mohly. Jak moc to pomůže atmosféře a přirozenosti ukázal třeba poslední Zaklínač.
@Tarhiel (02.02.2016 01:39): Já si to myslel skoro 20 let. No, jsem rád, že jsem alespoň někoho nachytal :)).
@Aaron_Hill (02.02.2016 01:02): Mimo aktuálnej diskusie: Ty, chlape, toto mi nerob, ja som si fakt chvíľu myslel, že tá hra existuje! :D
Smrdelo mi, že ten článok je napísaný príliš v superlatívoch, no zlomilo sa to až pri vymodelovanom hernom svete, ktorý je rovnako veľký, ako zemeguľa - v roku 1997 ;)
Smrdelo mi, že ten článok je napísaný príliš v superlatívoch, no zlomilo sa to až pri vymodelovanom hernom svete, ktorý je rovnako veľký, ako zemeguľa - v roku 1997 ;)
@Aaron_Hill (02.02.2016 01:02): Jenomže letecký simulátor není simulátor toho, jaké to je být ve vzduchu, ale jaké to je letět letadlem. Hra, která má ukazovat středověký život, musí prostě být postavená na všech důležitých věcech, které středověk obsahoval. Jinak neukazuje středověký život.
@účet smazán (02.02.2016 00:33): Stejně tak je ptactvo neodmyslitelnou součásti výšin nebeských. Pokud vím, KC:D má být (pokud jsem se nestal obětí nekalých obchodních praktik) RPG hrou s důrazem na realističnost a věrohodnost některých aspektů. Nikdo mi nesliboval cestu časem skrze monitor. Poutavá středověká hra se může obejít bez dětí, stejně jako letecký simulátor bez kachen.
P.S. Pro ty nejnáročnější hráče je zde samozřejmě stále Tubra Ubra II!
P.S. Pro ty nejnáročnější hráče je zde samozřejmě stále Tubra Ubra II!
@Aaron_Hill (02.02.2016 00:31): Ne, náklonností k dětem opravdu netrpím. Jestli ti přijde nějak vtipné tady naznačovat, že jsem pedofil, tak hahahahaha. Tleskám nohama.
A nemůžu souhlasit s tím, že pro letecký simulátor jsou kachny ve vzduchu stejně důležité jako pro hru, co má zobrazovat středověk takový, jaký byl, něco, co bylo naprosto neodmyslitelnou součástí středověku. Ale to jistě chápeš sám.
A nemůžu souhlasit s tím, že pro letecký simulátor jsou kachny ve vzduchu stejně důležité jako pro hru, co má zobrazovat středověk takový, jaký byl, něco, co bylo naprosto neodmyslitelnou součástí středověku. Ale to jistě chápeš sám.
Zdá se mi to, nebo někteří uživatelé trpí nezdravou náklonností k dětem? Osobně mě nikdy nenapadlo, že by v nějaké hře chyběly děti. Stejně tak se bavím výkladem pojmu simulátor. Doufám pánové, že se se stejnou vervou pustíte do kritiky skutečných simulátorů. Snad by se někdo mohl zamyslet například nad tím, proč v leteckém simulátoru nenarazil na hejno migrujících divokých kachen? Má to být přeci simulátor!
eh...co dokáže jeden dotaz :D
@mazar1234 (01.02.2016 22:10): Bingo :D
@Mirus (01.02.2016 21:07): Delivesrance?
Doplňte S ve slově Deliverance
@Sinister (01.02.2016 17:52): to chapu, jen nevim, cim jsem si to zaslouzil.
@účet smazán (01.02.2016 17:49): Tráva neboli marihuana. Nabízí ti aplikaci drog. Myslím, že se to píchá do hlavy nebo co.
@Fatality (01.02.2016 17:40): nerozumim.
@účet smazán (01.02.2016 17:38): Dáme si na to špeka?
@Barbar Conan (01.02.2016 17:32): urazky nemaji v diskuzi misto nikdy.
@Hrdlodus (01.02.2016 17:10): Proto píšu jen občas, samozřejmě se to nesmí redukovat pouze na urážení protistrany bez pádných argumentů.
@Barbar Conan (01.02.2016 15:54): "Občas nějaká trefná nadávka je lepší než intelektuální sloh o tisíci slovech..."
Vidíme dnes a denně, že to není dobrý přístup. Většina lidí nemá snahu pochopit, co chtěl člověk svými slovy říci. Pokud se spolu dva lidé, kteří mají podobné názory, baví, každý si o tom druhém myslí, že zastává extrémní názory. Neslyší větu "Souhlasím ve vše, jen v malinké drobnosti ne." Slyší větu "Nesouhlasím s Tebou, seš blb."
Naopak mám pocit, že pokud neprezentuju sloh o tisíci slovech (kde 900 slov pouze vyvrací, co všechno nechci říci těmi deseti slovy), jsem nepochopen.
Vidíme dnes a denně, že to není dobrý přístup. Většina lidí nemá snahu pochopit, co chtěl člověk svými slovy říci. Pokud se spolu dva lidé, kteří mají podobné názory, baví, každý si o tom druhém myslí, že zastává extrémní názory. Neslyší větu "Souhlasím ve vše, jen v malinké drobnosti ne." Slyší větu "Nesouhlasím s Tebou, seš blb."
Naopak mám pocit, že pokud neprezentuju sloh o tisíci slovech (kde 900 slov pouze vyvrací, co všechno nechci říci těmi deseti slovy), jsem nepochopen.
@Barbar Conan (01.02.2016 15:54): v hlave to srovnane nema. Na facebooku vypousti moudra o kazde hovadine, co ho napadne, s tim, ze veri cemukoliv, co podporuje jeho nazor a odmita to podrobovat dukazum a kritickemu mysleni. Kdo s nim nesouhlasi, je automaticky idiot. Tento pristup opravdu neni nejak hoden obdivu nebo snad nasledovani. Jeho tupe vlastenectvi je jen tresnicka na dortu.
Ano, tvurce her to muze byt vynikajici, ale jako clovek je to pro me jeden z mnoha a mnoha hospodskych tluchubu. Jen ma na rozdil od nich stesti, ze ho nekdo posloucha.
Ano, tvurce her to muze byt vynikajici, ale jako clovek je to pro me jeden z mnoha a mnoha hospodskych tluchubu. Jen ma na rozdil od nich stesti, ze ho nekdo posloucha.
Toho bych se fakt nebál, možná mu opravdu schází krapet sebereflexe, ale jinak to má evidentně v hlavě srovnané, i když to třeba dáva najevo "buranským" způsobem. Na tom ovšem není nic špatného, naopak bychom si měli přímosti cenit. Občas nějaká trefná nadávka je lepší než intelektuální sloh o tisíci slovech...
Jo, taky doufám, že z toho neudělá nějaký národní obrození, což by v kontextu tehdejší doby bylo úplně mimo. Tohohle se trochu bojím.
@účet smazán (01.02.2016 12:06): Zas tak příkře bych ho nehodnotil. Nicméně si myslím, že dlouhodobě postrádá nadhled - a vzhledem k jeho národoveckým tendencím se bojím jisté černobílosti projektu, kdy husité budou ti hodní a ostatní zlí.
...panebože, doufám že tam nebude karmický systém alá Fallout 3.
...panebože, doufám že tam nebude karmický systém alá Fallout 3.
@Walome (01.02.2016 08:31): Vavra je primitivni buran, sebereflexi postrada.
Tak ona tak uplne neni pravda ze mrmlani mistra Vavry zustalo jen u nas, jeho znamej clanek 100 duvodu proc nesnasim Skyrim byl v anglicke podobe nekym dan myslim na rpg codex. Jinak samozrejme Warhorse preju uspech, i kdyz si myslim ze Husiti ve svete nikoho nezajimaj a nikdo je ani poradne nezna (no treba po tyhle hre budou). Ale kdyby treba zvolil za tema krizaky tak by to mel myslim o dost snazsi, a pritom by to od tech husitu nebylo tak daleko.
jeste ohledne toho clanku o Skyrimu..prijde mi zabavny jak ted Dan v skoro kazde prezantaci nebo cemkoliv kde mluvi o jeho hre, porad ten Skyrim zminuje a rozhodne to uz neni v duchu jeho hatu na Skyrim. V dobe kdy ten clanek psal, nemel s tvorbou rpg zadnou zkusenost, ted zrejme poznava ze to nebude jen tak, a mam dojem ze by podobnej clanek uz asi nikdy nenapsal.
Jinak aby nedoslo k nejakymu omylu, Vavru mam celkem rad, rad ho ctu i posloucham, je to urcite zajimava a vyrazna osobnost, a se spoustou jeho nazoru souhlasim. Ale nemuzu si pomoct, jeho Kingdom lehce zavani prusvihem:)
jeste ohledne toho clanku o Skyrimu..prijde mi zabavny jak ted Dan v skoro kazde prezantaci nebo cemkoliv kde mluvi o jeho hre, porad ten Skyrim zminuje a rozhodne to uz neni v duchu jeho hatu na Skyrim. V dobe kdy ten clanek psal, nemel s tvorbou rpg zadnou zkusenost, ted zrejme poznava ze to nebude jen tak, a mam dojem ze by podobnej clanek uz asi nikdy nenapsal.
Jinak aby nedoslo k nejakymu omylu, Vavru mam celkem rad, rad ho ctu i posloucham, je to urcite zajimava a vyrazna osobnost, a se spoustou jeho nazoru souhlasim. Ale nemuzu si pomoct, jeho Kingdom lehce zavani prusvihem:)
@Paul (01.02.2016 08:18): Celej gamergate byl jeden velkej shitstorm, kde ani jedna strana neměla pravdu a všichni bez výjimky se chovali jak kokoti. Kdyby měl opačnej názor, tak ho budou hejtit na jinejch retardovanejch (nejen) zahraničních webech (a asi by se o něm a Kingdom Come tolik nepsalo...).
@HEX (01.02.2016 08:25): Pro dementy nejsou :)
Blbý je, že Vávra není schopen přijmout jakoukoli kritiku a všechno háže do jednoho pytle. Nejsem si úplně jistej jeho sebereflexí, resp. jsem si takřka jist, že ji postrádá :)
Názorově se s ním shoduji téměř 100%, ale fanboye jeho RPG to ze mě zatím nedělá :) v sobotu jsem naživo viděl gameplay na nějakým uber compu se širokoúhlým monitorem a říkal jsem si, že zbývá ještě hodně práce. A vedle něco vyprávěl Klíma, ale přes kravál jsem slyšel prd :(
Blbý je, že Vávra není schopen přijmout jakoukoli kritiku a všechno háže do jednoho pytle. Nejsem si úplně jistej jeho sebereflexí, resp. jsem si takřka jist, že ji postrádá :)
Názorově se s ním shoduji téměř 100%, ale fanboye jeho RPG to ze mě zatím nedělá :) v sobotu jsem naživo viděl gameplay na nějakým uber compu se širokoúhlým monitorem a říkal jsem si, že zbývá ještě hodně práce. A vedle něco vyprávěl Klíma, ale přes kravál jsem slyšel prd :(
@Paul (01.02.2016 08:18): Dan na twitteru? To je kolik let? 4? Jako ty největší pecky byly prostě jen a jen v češtině. Kolik let chodil každý týden do podcastu? Kolik napsal recenzí na hry? Kolil Jam do LEVELu? To mimo ČR nikdo neviděl a to mu tam na nařky a stížnosti nezadělávalo.
Názory na Gamergate a herní design jsou něco naprosto odlišného...
Názory na Gamergate a herní design jsou něco naprosto odlišného...
@HEX (01.02.2016 08:04): až na to že Dan byl anglicky na twitteru pozitivní vůči gamergate a už ho kvůli tomu na některých retardovaných zahraničních webech (neogaf..) taky spousta lidí nesnáší :)
@účet smazán (01.02.2016 01:15): a na to máš právo, ale realita je realita, občas jsou nutné kompromisy
@účet smazán (01.02.2016 01:15): a na to máš právo, ale realita je realita, občas jsou nutné kompromisy
@mazar1234 (31.01.2016 23:20): Ja si myslim, že většina lidi ve Warhorse děkuje bohu, že "15 rokov profesionalne trolloval" z 99 procent pouze na uzemí ČR ve svém rodném jazyce a na důležitém západním trhu o tom nikdo neví a neodehraje se tam tedy variace na "John Romero's about to make you his bitch". Že jim někdo bude předhazovat minulost hlavní tváře hry na trhu ovládaném piráty, ze kterého už stejně většinu zisků vytáhli Kickstarterem, jim může být jedno.
@Paul (01.02.2016 01:10): Njn, já ale nejsem vývojář a jejich práce mě moc nezajímá, takže jestli mě nepřítomnost dětí bude nějak hodně rušit a bude mi to připadat divné, tak to prostě zahrnu do hodnocení na základě pocitů. Bohužel. Jiné profese se taky nehodnotí s pochopením problematiky. Prostě se od lidí čeká, že problémy nějakým chytrým způsobem překonají.
Ještě Dan k děckám na FB zopakoval co tady dokola píšu:
"Technická a časová náročnost jejich přidání v systému který používáme je obří. Rating by byl taky brutální, někde by nás nejspíš úplně zakázali. Přínos pro gameplay - 0."
"Technická a časová náročnost jejich přidání v systému který používáme je obří. Rating by byl taky brutální, někde by nás nejspíš úplně zakázali. Přínos pro gameplay - 0."
@Longin (01.02.2016 00:17): protože Dan Vávra nadává na diskutující Čechy pod jeho hrou. Je to začarovaný kruh :)
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč většina českejch diskuzí pod touto hrou jsou někdy zaplněny nenávistnými komentáři k Danoj Vávroj? (většinou od IT vysokoškoláků aka budoucích herních vývojářů)
@Hrdlodus (31.01.2016 23:14): Tak IMO to nie je zla vec to ukazovanie checku. Vidis ako hra funguje a co kde kedy ako sa da vyuzit. Hrac si potom vie uvedomit/vidiet kde co ako funguje a ake skilly su ako kde vyuzitelne.... usetri ti to citanie milardy stranok FAQ/HINT.
@Bodkin (31.01.2016 21:18): Tak hej je to 50/50 bud mal vtedy naivne halucinacie alebo len sekal frajera a robil sa zaujimavym. Tazko povedat, u cloveka, ktory vytvoril jednu jedinu hru a potom 15 rokov profesionalne trolloval celosvetove fora.
@Bodkin (31.01.2016 21:18): Tak hej je to 50/50 bud mal vtedy naivne halucinacie alebo len sekal frajera a robil sa zaujimavym. Tazko povedat, u cloveka, ktory vytvoril jednu jedinu hru a potom 15 rokov profesionalne trolloval celosvetove fora.
@7c (30.01.2016 11:26): A musí tam být: [SPEECH] "Take me to your leader."
Nestačí tam mít jen: "Take me to your leader."
Nestačí tam mít jen: "Take me to your leader."
To jsem si dal, že jsem tady vůbec začal :D
@mazar1234 (31.01.2016 20:55): Buď anebo to tam jen tak plácnul, že jo. :)
@mazar1234 (31.01.2016 20:55): Buď anebo to tam jen tak plácnul, že jo. :)
A tak ono se to nevylučuje. Může to bejt RPG hra, která realisticky zachycuje tehdejší život atd, ale jen do určitý míry daný možnostmi studia. Žádnej simulátor čehokoliv není nikdy 100% realistickej. Tady holt jsou mimo schopnostia možnosti ty děcka. Ale zas to bude v rámci možností simulace třeba toho tehdejšího boje, nebo toho co lidi tehdy dělali a jak se živili a bavili, nebo toho jak tehdy Zikmund plenil čechy..
@Bodkin (31.01.2016 20:52): Asi proste casom pochopil ze simulator by bola nudna chujovina a zacal robit RPG hru.
@HEX (31.01.2016 20:38): Ano, je to důkaz, že Dan v nějakém rozhovoru takhle řekl.
@Bodkin (31.01.2016 18:38):
Bude níže vypsané stačit jako důkaz toho, že se o hře jako o "simulátoru středověku" opravdu mluvilo?
"Podle mě jde ale spíše o to, že se snažíme o historický zážitek. A když jsme si ho definovali, mělo by to definici splňovat. Usmysleli jsme si, že si uděláme simulátor středověku, a máme pocit, že ho chtějí i ostatní. Zatím se ukazuje, že tomu tak skutečně je."
http://25fps.cz/2014/rozhovor-daniel-vavra/
Bude níže vypsané stačit jako důkaz toho, že se o hře jako o "simulátoru středověku" opravdu mluvilo?
"Podle mě jde ale spíše o to, že se snažíme o historický zážitek. A když jsme si ho definovali, mělo by to definici splňovat. Usmysleli jsme si, že si uděláme simulátor středověku, a máme pocit, že ho chtějí i ostatní. Zatím se ukazuje, že tomu tak skutečně je."
http://25fps.cz/2014/rozhovor-daniel-vavra/
@Longin (31.01.2016 19:30): Fallout proste nastavil latku moc vysoko (s detmi) a nikto to dodnes nedokazal prekonat tak mozno niektori dufali......
řešíte blbosti :D
@Bodkin (31.01.2016 18:38): No vždyť tohle je to stejný, akorát jinak řečené.
@účet smazán (31.01.2016 18:28): Staročeštinu na teba! :P
@účet smazán (31.01.2016 18:28): Ale já proti tvé touze po dětech neřeknu ani popel. Spíše mi hledej citace, kde "se autoři vyjadřují jako o simulátoru středověkého života".
@Bodkin (31.01.2016 18:14): "Tím pádem to, co děláme my, je pro ně dar z nebes. Snažíme se dělat středověk tak, aby to nebyl ten filmový středověk, ale aby hráči skutečně mohli zažít minulost své kultury takovou, jaká tehdy nejspíš byla."
Vávrova slova. Podle mě tady není o čem mluvit. Minulost kultury byla v té době taková, že všude byly děti.
Vávrova slova. Podle mě tady není o čem mluvit. Minulost kultury byla v té době taková, že všude byly děti.