Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tyrael (02.03.2016 16:34): Tak osobně mě to nepřekvapuje, EA si Mass Effecty vždycky nechávala na Q1. Ani bych tomu neříkal odklad.

Trochu mě taky znepokojuje, že pár vysokých lidí už od projektu odešlo do jiných studií. Samozřejmě to nemusí nic znamenat, děje se to často, ale jeden nikdy neví.
@SilentWolf (21.02.2016 09:32): Indoctrination theory je skvělá, v mnoha věcech by to opravdu dávalo naprostý smysl a sedělo by to. Poklona fanouškům, kterými byla sestavena. Stejně jsem ale rád, že to tak nakonec nebylo, do toho kontextu oné epické atmosféry by mi to nesedělo. Já už dělám jen to, že jakmile Shepard vyletí v Citadele k tomu malýmu Jar Jarovi, vypnu zvuk, rychle přeskočím rozhovorové pasáže a pak si jen představuju, že jediné co Shepard musel udělat pro aktivaci Crucible, bylo rozstřílet nějaký zařízení. Hned z toho konce pak člověk má lepší pocit

@Tyrael (21.02.2016 09:12): Jestli Bioware udělají v Andromedě hrozivější a větší záporáky než Reapery, trochu se obávám, že tím Reapeři ztratí na určitém respektu nebo děsivým charismatu, který si drželi po celou trilogii. Po opětovném hraní už nebudou budit zas takovým obludným záporáckým respektem, když vím, že ta venku někde (v Andromedě) je ještě něco, co je horší...
Ke koncům Osobně taky nejsem moc velký fanda synthesis konce. Důvodů mám mnoho, ale jeden z těch co mě napadá jsou určité budoucí politické neshody. Jasně, všichni sdílí už stejnou DNA, ale mysl si každou uchoval vlastní. Reapeři i bez tak zůstávájí hrozbou, kdyby si někdo dovolil nesouhlasit s jejich názorem, válka může začít nanovo...A ty věci kolem zastavení cyklu... že když zvolíš destroy ending tak stejně za několik let zas přijde spor a syntetici budou ohrožovat organiky vyhynutím... nevím, nevím. Jak to ten malej zmetek může vědět? Mass Effect je sci-fi, ne fantasy. Proroctví mi tu úplně nesedí. A hlavně -Crucible je jen uraženej blbeček. To je jako kdybych říkal, že když mi holka dala kopačky, dopadne to tak se všema dalšíma, protože všechny holky jsou stejný.
@Tyrael (komentář): Hele máš ještě chuť se do toho světa ponořit? Pokud umíš AJ silně bych to doporučil.

https://www.youtube.com/watch?v=BSE0osxQvA8
https://www.youtube.com/watch?v=ql1SHjAzjjc
https://www.youtube.com/watch?v=_emXh4PKE5U

Je to teorie která dělá z jednoho z nejhloupějších konců konec, který dává větší smysl a byl by to masterpiece kdyby to tak bylo. Nic by nevyšumělo do prázdna.

V kostce Sheparda se snaží po celou dobu hry indoktrinovat a dává to opravdu velký smysl, protože on je v přímém kontaktu snad se vším co se Reaperů týká a tak je blbost aby ho to nijak neovlivnilo. To dítě je důsledek toho. Poté co ho zasáhne paprsek tak se ocitně v jakém limbu kde je vše o tom jestli se nechá ovládnout, nebo ne. Pokud zvolí konec Destroy tak se ovládnout nenechá - procitne. Je to tedy jediný správný konec, proto je i červený - reapeři záměrně nutí hráče volit zelený a modrý konec. Řeší se tak hromada záležitostí z poslední hodinky hry jako proč má Shepard nekonečno nábojů, jiné brnění, proč může dýchat na plošině ve vesmíru.

Ty videa mi zachránily dojem ze hry. :D Zkus 10 minut, i tolik stačilo k tomu aby mě to tehdy zaujalo. A už jsem se vezl.. :D 5hodin videí. :D
@HolyMeatball (21.02.2016 01:42): no já si pořád říkám na co narazí v andromedě.
Každopádně důsledek všech tří konců je takřka totožný...všude sjednocená galaxie a spolupráce - z toho jsou všechny konce asi stejně dobré jako špatné....jde jen o to jakou filozofii si zvolí hráč. Navázat na to jde vždy....a otevřít koloběh ještě ve větším.

Teď nechápu jakým způsobem si syntéza protiřečí myšlence spolužití všech ras a syntetiků? A pokud sjednotí celou galaxie daná syntéza...proč by mělo vše přijít vniveč...když to má za následek mír a stabilitu ?

Kždopádně jý se rozhodoval v dané chvíli podle toho co přinese možná mír a co téměř určitě ne.
@Tyrael (21.02.2016 01:33): Dlouhodobý mír a zastavení koloběhu za cenu toho, že VŠECHNO, co člověk napříč celou trilogií dělá, příjde vesměs vniveč? Konkrétně tedy myšlenka sjednocení celé galaxie, aby každý přiložil ruku k dílu a pomohl v boji s Reapery, navzdory rozdílům či minulým křivdám.

Syntéza je imho jasně nejhorší z té trojice blbých konců, už jen protože to prostě protiřečí myšlence toho, jak se všemožné rasy dokážou naučit spolu žít v jedné galaxii jednak se sebou navzájem, tak pak právě i s roboty, což je ostatně právě to, o co Shephard celou dobu bojuje. Fakt, že celý ten konec má tak přeslazeně šťastný tón, to jen umocňuje. A zelenou nemám moc rád. :)

EDIT: Nehledě na to, že koloběh by i tak nemusel být definitivně zastaven - dřív nebo později by tahle galaxie super kyborgů narazila na formy života z jiných galaxií, které by byly buď organické nebo robotické. A celá švanda by mohla začít nanovo.
@Vurhor (21.02.2016 01:12): Inspiroval mě k tomu právě konflikt mezi kvariany a ghtey - ta pasáž v kyberprostoru. První gheti se nechtěli vypnout, protože ve svém uvědomnění neviděli žádnou chybu....to kvariani se zalekli a začali ghety likvidovat = vznikk války
z toho důvodu pro mě nebyl adekvátní konec s likvidací smrťáků - "pro teď bude klid ale nějací další potomci novou AI vytvoří ...takže koloběh znova."

co se týká konce za ovládání smrťáků - takováto komplexní moc v rukou jednotlivce (jednoho myšlení) je příliš nebezpečná. Samozřejmě netuším jak to může být teoreticky u AI ale mysl lze zdeformovat a úplně otočit. Ačkoli má Shepardovi atributy. (jinak ten konec se mi taky líbil).

Mnou zvolený třetí konec syntézy je sice nemorální z pohledu, že nenávratně změním všechny syntetiky a organiky, nedopřeji jim svobodu výběru. Ale vyznávám efektivitní....což dlouhodobý mír a zastavení koloběhu jsou... no propojení obou stran může být takový další pěkný skok v evoluci :D
@Tyrael (21.02.2016 00:02): Trilogii Mass Effect POUZE a JEDINĚ naráz, jinak to fakt nejde. :)
Btw, co tě vedlo vybrat si zrovna tenhle konec? Vždycky mě tady zajímaly volby a jejich odvodnění jiných hráčů..
@pajmič (27.01.2016 14:21): Walla bych uvítal úplně s tou nejotevřenější náručí. Nevím už přesně, jaký byl důvod jeho odchodu od Bioware, že prý už chtěl pracovat taky na něčem jiným(?) Co jsem tak ale četl, návrat rozhodně nevyloučil. Mně by se třeba líbil jako nováček Trevor Morris, poslouchal jsem od něj OST k DAI a s orchestrem to fakt umí. A bylo by zajímavý od něho slyšet taky nějakou sci-fárnu.
@MarkJude (26.01.2016 22:54): Tak práce profesionála se nezapře, ale podle mě ani nelze upírat značný talent onoho fanouška :)


@Vurhor (26.01.2016 22:49): Zrovna Hinson byl ve dvojce taková pomocná síla, ale vytvořil Normandy theme společně s Jackem Wallem. Za mě bych byl rád, kdyby se navrátila stará krev z trilogie, ale určitě by neuškodila nová. Momentálně mě nenapadá nikdo, kdo by mohl gardu nahradit.
@pajmič (26.01.2016 22:26): tak jsem si dal tu chvíli na poslechnutí, na Hulicka vážně nic nemá, to je skvost od skvostu ;) zatímco ten fanda, to mi přijde takový nemastný neslaný, já nevím... je znát, že je to něčím jiný ;)
@pajmič (26.01.2016 22:26): Ty Hulickovo tracky zní mass effectovsky jak blázen. A z těch fan skladeb mi nabíhá velice povědomá husí kůže. Paráda. Doufám ale, že se k Andromedě nevrátí jen Hulick. Hrozně bych rád taky slyšel Jimmyho Hinsona nebo Lennerzte, kluci to uměli!
Bohužel to normální je. Animace jsou ve trojce naprosto příšerné (doporučuju hrát za ženskou).
Frostbite byl a je primárně dělanej pro střílečky a Mass je z velký části střílečka, takže oproti DAI to bude mít asi nepatrnou výhodu. Nehledě na to, myslím, že BW na poprvé tu technologii zvládli dobře. Jak si tu hru (Mass Effect) nadesignovali je věc druhá. Jde o to, jak dobrý si vyrobili nástroje a jak dobře si napsali design dokumenty.

Navíc ty hry jsou tak koncepčně odlišný, že i kdyby se rozhodli jít po stopách DAI, což pravděpodobně neudělaj, tak by to Massu nijak neuškodilo.

EP pro DAI řekl jasně "DAI byl spíš experiment a zcela nová hra než pokračování série." To vypovídá samo o sobě.
@Sinister (11.11.2015 23:12): Zase nerobte všetci z DAI tragédiu, to mi príde prehnané....Ale hlavne pokoj. Rovnaký engine neznamená rovnaký gameplay, o to viac, že Bioware je si údajne vedomé, čo mohlo urobiť lepšie. Nehovoriac o tom, že boje prebiehajú v prípade ME úplne inak.
Nechci být poslem špatných zpráv, ale všimli jste si doufám, že hra poběží na Frostbite 3?
...dá se tak předpokládat, že nám někdo předhodí Dragon Age: Inqusition space theme :(
@Arcee (08.11.2015 03:25): Chceš teorii, tak tady jednu máš. Všimlí jste si jak je slunce v traileru zesláblé? Pokud by měli Bioware nějak vysvětlit to stěhování, tak jedině náhlým šířením temné hmoty, která "zabíjí" hvězdy viz. vyšetřování umírající mladé hvězdy Tali na Helstromu z Mass Effectu 2. Temná hmota měla být důvodem proč si Reapeři zakžých 50 000 chodí hrát...původně. . než to nahradili barevným koncem. Tak máte zas o čem spekulovat :D
Jako rozsekl to hezky :)
Jenže o čem se bavit, když o ME4 nic moc nevíme..

Třeba o tom jací jsou v EA kriplové že za 5 let nebyli schopní dát DLC k Mass Effectům ani jednou do slevy a kdybych chtěl koupit Omegu a Citadel, tak musím vypláznout víc než jsem dal za samotnou hru. Chjo.
@MikeKing (08.11.2015 02:00): To je možné, na druhou stranu jsem rád, že některé postavy si z knih vzali, protože zpravidla mi ve W3 přijdou lepší než ty úplně nové od Red (čest výjimkám). Ve W2 mi to oproti tomu přišlo vyrovnané, díky Lethovi, Iorvethovi, Rochemu nebo Saskii možná i naopak. O to víc mě pak naštvalo, když se na návaznost na W2 ve trojce prakticky vykašlali.

A to s Philippou mě trklo hned, když jsem viděl tu sovu. Přece se s ní nebudou obtěžovat, kdyby neměla nějaký význam.

O to horší to pak bylo, když jsem vzal ten quest od Radovida.
@Redfield (08.11.2015 00:24): Heh, dík žes to takhle rozepsal. :-)

Chápu co myslíš, na jednu stranu scénáristi museli počítat s tím, že TW3 bude hrát spoustu lidí kteří předchozí díly nehrály, na druhou stranu ty hry nejsou nic jiného než fanservis pro čtenáře knih, z čehož zřejmě pramení většina tvých problémů. Do hry musí být nějak zakomponovaný Dudu, protože si v Novigradu a odkaz na knihy a musíš splnit quest hraním divadla, protože odkaz na Zaklínače 1.

I na mě bylo toho fanservisu někdy trochu moc, ale musí se CDP nechat, že většina těch odkazů je vyřešeno velmi chytře. Jako třeba trénink s Rosou Van Attre coby odkaz na souboj s Nilfgarďany na mostě z knih..

A upřimně to s Philipou mi úplně uniklo (možná proto, že sem nesplnil Radovidův quest.). :-)
@Paul (08.11.2015 00:08): I stopování se dá udělat nápaditě. Kdyby se to pokaždé netočilo okolo jedné fíčury, tak bych na to hned koukal jinak. Navíc mi dost zavání zjednodušováním.

Bohužel, v tomhle je W3 rukojmím svého obrovského světa. Dělat všechny questy tak, aby se nemusely plnit s Witcher sense, by prostě stálo strašně úsilí a času. Osobně bych byl radši, kdyby zůstali u koncepce W2; pro mě toho open-world Witcherovi nepřidává tolik, abych mu dal přednost před lineárnějším zpracování.

Co se týče omáčky, W3 je v tomhle ohledu bez diskuze podstatně lepší než Inquisition, ale pro mě je tam ten rozdíl v kvalitě menší než pro tebe. Navíc spíš dávám přednost dobrému gameplayi před dobrým příběhem, takže tomu nepřidávám takovou váhu.

@MikeKing (08.11.2015 00:20): Snažil jsem se to zkrátit do jedné věty, protože jsem to nechtěl víc rozebírat; je mi jasné, že to nevyznělo, jak bych chtěl, ale tohle by celkově bylo na delší diskuzi.

Nicméně zatímco s formou/jazykem dialogů nemám problém, s tím o čem a proč se mluví často ano.

Třeba chybí logická návaznost na předchozí události, jsou nesmyslně ignorovány nebo zatajovány některá fakta, jen aby se děj dostal kam je třeba (je cítit zásah scénáristy a příběh přestane působit uvěřitelně). Nebo se mluví o něčem, co už Geralt nebo hráč ví nebo tuší, ale nemůže s tím nic udělat a rozhovor začne směřovat úplně jinam (a začne ze mě dělat vola). A to nejprostší, mluví se o něčem nebo (s někým), co je pro mě úplně nezajímavé, nenápadité a výsledku tedy nudné a otravné.

Pár příkladů pro představu:
Když uděláš ve Velenu rozhodnutí ohledně duše ve stromě a vylezeš ven, najednou ti vesničan začne vyprávět o tom, jak strom "nakazil" zvířata v okolí. Proč mi tohle neřekl předtím, než jsem tam šel? Vždyť to bylo i v jeho zájmu.

Plán na osvobození Marigolda. Proč není jednodušší vloupat se do vězení? Geralt právě vypálil kasárny witch hunterů i s jejich velitelem a nedělá mu problém zabít všechno, co se pohne (což je chyba hry, ale s tím musí scénárista počítat), proč je lepší hrát divadlo a pak hrát divadlo s Duduem v podobě Mengeho, když v té době by už bylo dávno jasné, že Menge uhořel? Protože chtěl scénárista do hry něco netradičního? Tak aspoň vysvětlím, proč je vloupání do vězení takový neřešitelný problém a nemávnu nad tím rukou s tím, že "to prostě nejde".

Když se jednou setkáš se Zoltanem a on ti ukáže svou sovu. Není těžké pochopit, že ta je tam jen proto, že je něčím důležitá a že to tedy asi bude Philippa. Může se na to Geralt zeptat nebo s tím něco udělat? Ne, musí počkat, až jí Zoltan prohraje v kartách.


Tohle všechno je sice problém u spousty her, knih i filmů, ale zatímco jinde to nevnímám nebo nad tím mávnu rukou, u Zaklínače mě to (opakovaně) vyloženě bilo do očí a rozhodně jsem si z toho neodnesl pocit, že by to bylo dobře napsané. Za což nejspíš vděčím i mým vysokým očekáváním a zklamáním z mnoha dalších aspektů hry.

Shrnul bych to asi klasickým "moudrem" s velkým soustem. Protože přesně takové mám z celého W3 pocity. (a hlavně že to píšu do diskuze k ME3 :D)
@Redfield (07.11.2015 23:34): "dialogy byly sice dobře napsané, spíš jsem viděl problémy v tom, o čem byly"
Eh? Mohl by si tohle trochu víc rozebrat?

Jinak je docela zajímavý, že považuješ v tomhle ohledu TW2 za lepší přitom tam jsou monster kontrakty naprosto striktně horší, protože:
- nemají v podstatě žádnou "omáčku".
- od začátku víš co lovíš, takže v nich není žádné překvapení.
- Všechny jsou strašně "by the numbers" aka spal čtyři mrtvoly, zabij dvě královny atd.

Osobně teď hraju TW3 podruhé a musím s Paulem souhlasit, že je to jeden z mích nejoblíbenějších open worldů. Jediné co mi tam vadí je styl progrese, kterej je až moc MMO-like (a na to už dnes naštěstí existují módy).

Co se týče MEA tak sem na něj docela zvědavej, ale čím dál víc mě serou ty rádoby Whedonovský dialogy o který se v poslední době Bioware snaží.
@Redfield (08.11.2015 00:04): Že jsou Witcher senses trochu overused souhlasím, ikdyž mi to nějak extra nevadilo, holt velká část zaklínačský práce je trackování. Ve dvojce to díky malým lokacím nebylo holt potřeba. Redukovat rozdíl mezi DAI a TW3 na "porci omáčky" mi přijde nefér, ten rozdíl je dost zásadní. Se zbytkem taky nesouhlas, ale to už víme.
@Paul (07.11.2015 23:45): To ale není důvod designovat všechny questy okolo witcher sense. Když máš potom tolik úkolů, který jsou v podstatě o tom samým, jen proto, abys mohl říct, že nemáš prázdnej svět (až na takovou úroveň, že přestává dávat smysl), tak se to třeba od Inquisition liší prakticky jen větší porcí omáčky okolo.

W2 měl aspoň úkoly, u kterých byla cítit nějaká variace; taky mi jich v paměti uvízlo víc, než z W3. Plus lepší příběhovou linku, lepší postavy, nebyl zbytečně natahovaný a rozhodnutí byla cítit víc.

Combat sice není dokonalý, ale pořád je lepší než ten rozbitý, repetitivní, na kost zjednodušený paskvil z trojky, který netuší, čím chce být a ještě víc dolů ho táhne retardovaná AI a líně navržení nepřátelé. V mé knize se pod kolonku "lepší" rozhodně neřadí.
@Redfield (07.11.2015 23:34): Po herní stránce je TW3 prostě simulátor zaklínače, nic víc nic míň. Je jasné že Space Opera se po herní stránce u simulátoru zaklínače v moc věcech asi neinspiruje, ale o tom jsem nemluvil. Mluvil jsem o high level designu a zaměření herního obsahu mimo filler.

Upřímně nechápu v čem u tebe byl TW2 po stránce gameplaye lepší. Dvojka byla boží, ale já raději ten nádhernej open world než uzavřený koridory. Souboje jsou ve trojce taky o dost lepší.

@Walome (07.11.2015 23:37): přestaň furt filozofovat a zahraj si toho witchera :)
Ten má právě příběh a questy zvládnutý skvěle, ikdyž s tím pár lidí nesouhlasí.
@Walome (07.11.2015 23:37): Podle mě je, ale taky to není RPG, takže to má o dost snazší. Navíc je z moderní doby a má dopravní prostředky, takže cestování po mapě nenatahuje čas o tolik; může si tedy dovolit velký svět bez toho, aby působil jako prázdná pustina.
@Redfield (07.11.2015 23:34): Je GTAV braný jako open world? Protože jestli jo, tak ten mi přijde nejlepší. Ale jde i o to, že GTA se nebere příliš vážně. Vážně myšleny open world s dobrou a hutnou příběhovou linkou jsem ještě nehrál. Protože open world s podstaty věci zabíjí tempo dávkování příběhy a s tím se prostě nedá nic dělat.
@Paul (07.11.2015 23:21): Po herní stránce jich byla většina totožná, akorát se měnila omáčka okolo. Otázníky jsem rychle začal ignorovat, ale to nic nemění na tom, že tam byly a někdy tedy obětoval čas, aby všechen ten tragickej obsah vytvořil.
Side questů je sice dost, ale většinou mi přišly spíš hit or miss. Main questy byly dobré, ale tak s tím se počítá.

Tvůj názor na kvalitu scénáře příliš nesdílím (dialogy byly sice dobře napsané, spíš jsem viděl problémy v tom, o čem byly), ostatně už jsme se jednou shodli na tom, že se neshodneme, takže to nemá smysl řešit. Po herní stránce mi ale obsah ve W3 vážně nepřijde jako žádné terno, kterým by se měli všichni inspirovat.

Naopak W2, to je jiná. Ale to by si vývojáři a vydavatelé nesměli házet klacky pod nohy a vysrat se na obrovské open-worldy... což se nestane.