Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (28.03.2016 08:21): Díky za tohle video, bažinku jsem hrál nejvíc, potěšilo mě Tvé velmi pozitivní hodnocení této rasy ze začátku videa (ačkoliv Tě to za ní třeba tolik nebaví, to je samozřejmě subjektivní). Hráči ji v síle často dávali na poslední místa...

Jinak Tvůj komentář je vynikající.
Btw ten Alkin či Sorsha jsou opravdu spíše do singlu. Jde o to, že s expertní taktikou pak jejich mighty moo a křižáci přeběhnou bojiště v prvním tahu.
@mazar1234 (27.03.2016 22:07): Kvalita je jako vždy 720p, neboj. :) Ono jen chvíli trvá, než to youtube po uploadu zpřístupní (encoduje). A ano, projekt se chýlí k pomyslnému konci, bude jedno video za SOUTOK (podařilo se mi přesvědčit jednoho hráče z ligy, že dáme conflux vs conflux) a dvě za Inferno, což bude takový zlatý hřeb mojí snahy. Ale v případě zájmu není vyloučeno, že příležitostně udělám další video, pokud se někdy naskytla kvalitní/zajímavá hra. Akorát to bude třeba jednou za půlrok a ne pravidelně každé dva týdny. :)
@mazar1234 (19.03.2016 19:02): Fakt je, ze u kampani me taky stval fakt, ze jsem musel hrat s primarnimi hrdiny, kteri meli nepouzitelne primarni skilly, ale dalo se to prezit. Premyslim, ze bych tem kampanim dal jeste sanci.
Co si vzpomínám, tak v mém případě byl největší opruz skoro vždy na konci mise projet všechny bonusy na mapě, naučit se všechna kouzla atd. se všemi hrdiny, kteří se přenáší do další mise. To jsem vždycky pár týdnů měl na mapě takový vláček. :-) Ale netroufal jsem si to přeskočit právě kvůli celkem vysoké obtížnosti.
Jo, Armaggedons blade je místy hodně velký masakr. Tam btw u některých map ani nevím, jak to kvůli těm časovým limitům hrát na jednoho hlavního hrdinu.

Ale nejraději mám taky single mapy. Oblíbené jsou Free for All a Realm of Chaos.
Já kampaně dohrál všechny, byly fajn. Nejtěžší asi Armageddon's Blade a to proto, že některé mapy měly časový limit a když jste třeba nestihli o pár dní splnit objective, museli jste hrát celé odznova.

Z neoficiální tvorby je za nejlepší mapu označována Jedi Story, kterou mám staženou, ale ještě jsem ji nehrál a pak Lord of War, kterou jsem dohrál a byla fakt epická. Tuším, že tak 10-11 měsíců to zabralo a byl to masakr - http://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=893&game=3 Ale upozorňuju, že byla dost těžká, těžší než kampaně, pokud si dobře pamatuju.
Ja co som skusal kampane tak ma to nikdy ani trosicku nebavilo, same debilne obmedzenia, kretenske objectives, nasilu vnucovani herovia, ktori sa mi vobec nepacia a nikdy by som s nimi nehral atd....

Heroesy boli pre mna vzdy Skirmish hra a to vesmes vsetky diely co som hraval = 2-5 .

Jednotku som nikdy nehral, zacinal som dvojkou takze k jednotke nemalo ziadny zmysel sa vracat, kedze je vo vsetkom iba horsia a v nicom lepsia.

H6 som skusal z "demoverzie" a vobec ma nezaujal, po par mapach isiel do prdele z disku.

Ovsem samotny skirmish poskytuje dokonalu zabavu takze hodnotim 100%.


@90210 (19.03.2016 17:54): Jj, tiez by som uvital nejaky all-in-one smotanovy vyber vybornych 3rd party map, ale nikdy som ziadny nezohnal a downloadovat a skusat tisice map a hladat tie dobre, na to som nikdy nemal cas/silu/nervy.
Ja jsem ty kampane taky nedohral, kvuli naprosto dementnimu systemu ukladani tech dohranych. Prisel jsem o save a tim padem i o dohrane kampane a od te doby je nehraju, jedu jen mapy a to vyhradne velikosti S a M, uz mam vsechny dohrany milionkrat. Mapy od hracu z tech co jsem videl nebyly nic moc, pripadne tipy uvitam.
Já to hraju už slušných pár let, a ještě nikdy jsem to nevyhrál celé. Vždycky mě začne nějaká mapa moc frustrovat. :-D
Většinou si dávám random mapy jen tak pro zábavu.
@Malignus (19.03.2016 10:12): A nezapomeň ještě na Heroes Chronicles. :-)

@Malignus (19.03.2016 10:39): Já dohrál AB i SoD na default obtížnost a přišla mi tak akorát (aspoň po tom, co jsem se naučil, že je nutné na začátku postupovat rychle a nezůstávat trčet v / kolem hradu), jen dvě mise (mám dojem, že obě byly v SoD) mě trochu prudily - v jedné jsem ze začátku vůbec nevěděl, kde je soupeř a než jsem se k němu dostal, tak už byl docela silný a ve druhé jsem musel s hrdinou bez magie porazit velmi silného hrdinu se spoustou kouzel - a to na mrňavé mapě...
@mazar1234 (19.03.2016 10:29): To já jsem ještě nedohrál Armaggedon's Blade. :-( Ale Shadow of Death už dávám jen na lehkou (předtím dohráno na Normal a Hard), ty mapy a podmínky jsou hrozně frustrující a zbytečně těžké.
@H34D (18.03.2016 20:44): Jen ty první hrdinové jsou hlavní. Ty další jsem bral dle toho, co nabízí prvnímu hrdinovi. Tedy jak mohou být jako sběrači rychlí atp. Nikoliv jaké u sebe mají jednotky.

Se Sorshou ale nesouhlasím. To stejné Alkian. Imho ta +1 rychlost je klíčová. A ty příslušné jednotky bude mít člověk většinou rychleji, než mass haste atp.
@H34D (14.03.2016 20:36): Díky, výborné jako vždy, malinko (fakt jen malinko) :-) zklamání na konci, těšil jsem se na epickou bitvu titáni vs draci. :-) Na druhou stranu i tyhle triky se hodí mít na paměti. Mimochodem neplánuješ někdy udělat i video s komentáři obou hráčů (myslím vč. toho, jak oba hrají)? Myslím, že by to mohlo být zajímavé.
Jab - No, já ti nevím, Sorsha není v ničem excelující herák, naopak specializace na swordsmany není nic moc. Tyhle jednotky využiješ až trochu později (až je upgradneš) a ta +1 rychlost hraje poměrně malou roli, nějaké mass slow/haste/prayer ten rozdíl stejně smete. Např. Marius jakožto hrdina se spec. na 4 lvl je lepší v tom, že demony můžeš stavět první nebo druhý den hry a pak když je harvestuješ, je to tvoje nejsilnější jednotka. Za Castle se hrajou buď rychlí marksmani, nebo rychlí Cavalieři, takže třeba Tyris se může brát, ale Sorsha fakt nic moc...

Dále třeba za tower, když máš v taverně Piquedrama, tak je to snad nejhorší možnost, protože nezačíná s gremlinama a těch potřebuješ, co nejvíc (protože upgraduješ první den hry).

Dále třeba ten Alkin, Vokial, taky +1 rychlost na gorgony/vampíry je nic oproti bonusu, který dá Tazar (nebo oba heráci se spec. na nekromancii) po celou hru a po každý boj s neutrály. Lorelai taky spíš horší, potřebuješ raději troglodyty.

Ohledně vedlejších poskoků asi není třeba jmenovat, že ideální jsou vždycky ti na prachy. Můj osobní favorit je ale Aine, protože má i učence a jako taková může mého hlavního hrdinu učit kouzla, což je super např. když k ní ještě koupíte někoho, kdo má Resurrection apod.
Btw když už jsme u těch hrdinů, jak byste složili jejich ideální partu z jednoho hradu (dejme tomu max 4 hrdinové)?

Za mě:

Castle: Sorsha/Loynis, Edric, Caitlin, Lord Haart
Tower: Neela/Solmyr, Piquedram, Rissa, Aine
Rampart: Kyrre/Mephala, Aeris, Jenova, Ivor

Fortress: Tazar/Alkin, Korbac, Bron, Drakon/Wystan
Stronghold: Crag Hack, Dessa, Saurug, Gretchin/Jabarkas/Tyraxor

Inferno: Marius, Fiona, Calid, Octavia
Necropolis: Galthran, Vokial, Clavius, Nagash
Dungeon: Gunnar, Lorelei, Damacon, Sephinroth

Nastavil jsem to většinou na hlavního bojového, druhého sběrače a dva co dávají peníze či suroviny. Pokud něco z toho nejde, tak bych bral hrdinu, který přichází s hodně potvorami.
@Jab (16.03.2016 22:26): Nehovorim ze Sandro je nejaky najlepsi hero, ale na vyssom leveli je to fakt dost brutalny 4-ciferny DMG dealer (ked ma spravne skill+kuzlo na skill).

Ci je chlap je jedno, ja si ho vzdy aj tak naeditujem do mapy ako main hrdinu do kazdej frakcie ktoru chcem hrat a priradim mu ten datadiskovy extra-xicht, taky vyzera ako Palpatine (cisar zo Star Wars).

Skratka Skirmish je najlepsia zabava, zabava :-D.

@Jab (16.03.2016 22:26): Ked sa tak nad tym zamyslim tak je to sranda, lebo v PRG hravam najradsej Fighterne postavy ale v HOMAMe mam z nejakeho dovodu radsej kuzelnikov..... mass-haste, mass-slow, chain-lightning, blind, implosion, resurrection...... nedokazem odolat tej srande.
A zakladna OP hovadina Town-portal :-D
@mazar1234 (16.03.2016 22:04): Imho v singlu, kde méně využíváš ty triky jako "udeř a uteč" (tzn. seslat jedno ničivé kouzlo a zdrhnout), bych téměř vždy bral might hrdinu. Když se to celé spočítá, tak damage dává větší. Ale Dessu mám také raději než Gunnara. Vypadá lépe. Jen tam byla určitá nejasnost, zda jde o chlapa či ženskou. :) Sandra se Sorcery bys mi ale neprodal. Resp. jen ze sentimentálních důvodů, páč už byl v několika heroesech a koneckonců i v MaM VIII.
@H34D (16.03.2016 17:40): " Dále Vedení a Štěstí dává velké bonusy, ale problém je, že je snadné je nahradit artefakty" - Jj nic lepsie ako moralka+luck na nejakych 7-ckovych unitoch neexistuje :-D To potom mozes instakillnut grupy 5-6 stupnovych jednotiek len taky fukot, to je fakt nadherny masaker.

Problem je ale prave ta demotivacia hraca, lebo viac menej ocakava nahradu artefaktami a usetrene sloty radsej zaplni inymi skillmi.

BTW este k tomu tvojmu "Gunnar>Dessa" to je uz znacne individualny pocit, lebo napr. ja radsej hravam magickych herov ako bojovych. Cize pre cloveka ako ja to apriori neplati. Preto ja osobne za kazdych okolnosti uprednostnim Dessu, je to jediny kuzelnik s logistikou. Ten Ranger + Gunnar su fighteri.

Ale samozrejme su aj rozne ine silne kombinacie, napriklad ten knight s Archery v Castle frakcii (Orromis ci ako sa vola) alebo ani Sandro z Undeadu na vysokom leveli nie je vobec zly, aj ked tam je reanimate specialita celkovo lepsia, ale Sandro so Sorcery special bonusom a expert-air magiou dava cez Implosion strasne zajeby DMG na vyssich leveloch.

Ale ja to hodnotim predovsetkym z pohladu Skirmish gamenia nie PvP, kde predsa len plne chapem pragmaticke postupy/taktiky na ukor volnej zabavy.
Jo, HoMaM III má v tomhle trochu své problémy. Existují v něm lepší hrady, lepší dovednosti a lepší skilly. Ta křivka učení je po přečtení pár stránek a fór už poměrně malá.

Prayer u Loynise je skvělý. Ale raději bych jej měl u Sorshy (příp. Edrica). Celkově se ale s tím výběrem hrdinů dá jen souhlasit. Snad jen s tím, že zajímavá alternativa je u Tower Neela. Tazar to není, ale lepší než drátem do oka. U Toweru bych snad povinně do hospody zařadil Orrina, který by tam měl smysl.

Marius je u Inferna bezvadný. Je skutečná lahoda vytvářet si z mrtvol další démony pod jeho velením.

U Fortress je skutečně skoro jasná volba Tazar. Ale občas na některých mapách může být výhodnější Bron. Mám ale rád i Alkina. Stejně jako Sorsha zrychluje podstatnou jednotku, která se tak může dostat do souboje o kolo dříve.

U Necropolis by pak asi málokdo bral někoho raději než Galthrana. Celkově mám Necropolis jako druhý nejoblíbenější hrad hned po Fortress. Jako třetí bych dal Inferno. Stronghold mám rád kvůli hrdinům (však zkrácení Jabarkas mi přineslo před cca 12 lety internetový nickname), ale méně spec. vlastností jednotek z něj dělá trochu moc předvídatelný hrad. Obdobně (jen ještě hůře s těmi jednotkami) bych viděl Dungeon.

Z "dobráckých" hradů hraji více jen za Castle. U něj mě vadí práce cpaní leadership. Ale do multiplayeru tohle není rozhodně nevýhoda. V singlu totiž preferuji armády z jednoho hradu (což pak leadership nemá smysl - stačí jeden artefakt pro max morálku).

Fortress to prostě u mě jasně vyhrává. Není to nejsilnější hrad, ale má několik velmi použitelných hrdinů a pět ze sedmi jednotek mají speciální dovednosti. Hlavně gorgona je lahoda. Pokud tedy neútočí do golemů a nemrtvých.
Všichni hrdinové se specializací na logistiku jsou top, proto se v lize většinou zakazují. :) Možná se vám těch zákazů zdá už hodně, ale shrnu to: zákaz Confluxu, Necropolisu, diplomacie, grálu a pravidlo monsters, což je zákaz objíždění špatně (bugnutě) umístěných monster. Pak se přidává např. ten zákaz hrdinů se spec. na logistiku, občas někdo chce hrát bez dimension door a fly, ale to např. já už neřeším.

Co se týče vlastností, tak nejlepší jsou více méně ty, co popsal mazar1234, tzn. Logistika, Útočnost, Moudrost, Magie Země, Brnění, Střelec (pokud máte slušné střelecké jednotky), Taktika. Podle mě jediná rasa, za kterou taktika není třeba, je Rampart, jinak bych ji doporučil vždy. Naopak Kouzelnictví (Sorcery) podle mě není nic extra, bonus je malý. Další magie silně závisí na tom, jestli máte potřebná kouzla, např. magie ohně je zpočátku nejhorší, ale nakonec má nejefektivnější kouzlo ve hře a to Obětování (Sacrifice) - když se správně použije. Dále Vedení a Štěstí dává velké bonusy, ale problém je, že je snadné je nahradit artefakty a pak jsou vám ty schopnosti k ničemu. I tak si je ale často beru...

Balistika je taková hodně specifická, no. Můj herní styl si nezakládá na dobíjení hradů, takže ji nikdy neberu, ale určitě jsou situace, kdy se může vyplatit, záleží na tom, jak to chcete hrát. Jestli stavět rychle jednotky a zabít soupeře v 2-3. týdnu, tak může být Balistika hodně klíčová, ale já osobně na tohle nespoléhám.

Za nejlepší (dovolené) hrdiny se asi považuje Shakti (všem Overlordům to nabízí ty nejlepší vlastnosti, takže když už Gunnar>Dessa), Mephala (Rangerové jsou na tom podobě), Crag Hack, Tazar... Mno a samozřejmě nej je Sir Mullich, když padne (nelze si ho vybrat jako startovního hrdinu). Já osobně můžu říct, že i Demoniacům (Marius) to háže dobré skilly, ale více to nutí artilerii/balistiku, což mě otravuje. :) Osobně mám taky rád Loynise, ale je to trochu loterie, protože musíte mít magii vody a už jsem zažil pár her, kdy mi prostě nepadla. Nejničivější specializaci má Solmyr, ale tomu to háže pořád sračky jako orlí oko, učenec, mystika, nebo inteligence, kterou zrovna Wizardi nepotřebují.
@H34D (15.03.2016 19:00): Inac som si vsimol ze Ballistics zasadne ignorujes, z toho sudim ze ju povazujes za zbytocnu/podradnu vlastnost.

Ja napriklad si ju davam rad, aj ked pre frakcie s vela flying unitmi ma mensi vyznam, nicmenej ma sice striktne obmedzenie na Town attack scenaria, ale docela casto s nim dokazes vyradit turrety co znacne zredukuje potencial obrany hradu.

Celkom by ma zaujimal tvoj nazor na ballistics, nakolko ju zasadne ignorujes ale ja junapriklad povazujem za celkom dobru vlastnost.

Kazdopadne chapem ze hra proti cloveku je nieco ine ako skirmish, ktory hravam.

Ilustracne vseobecny Hero pre mna je (samozrejme podla hradu sa mozu menit niektore vlastnosti v zavislosti od poctu melee/archer/magic&spell):
Logistics/Wisdom/Earth magic/Air Magic/Offense&Archery (zalezi od hradu)/Ballistics/Sorcery
Podla hradu ma tiez niekedy prioritu Tactics.

Pre mna najlepsi Hero celej hry je Battlemage Dessa, startuje s Logistics + level bonus na Logistiscs + Wisdom.
Tym ze je Battlemage tak ma bonus ziskania pri lelev-up hlavne na Spellpower a Attack.

Díky za (kladné) ohlasy, upřímně ani neočekávám, že to video dá někdo na jeden zátah. :) Příští 1-2 videa budou za Inferno, pak se uvidí, jaké hry se naskytnou.