Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (13.04.2016 13:15): odkaz. Jak vysvětlit, že na čtyřjádru + Radeonu 5970 to jede 65 FPS a u mě na o tři generace novějším čtyřjádru a GTX 680 jsem měl jen asi 40-45? Myslím, že dnes už CPU nebude limitem.

Spíš bych to viděl na omezení na straně ovladačů nebo tak něco. Tedy na straně SW. Ale zkoumat to nehodlám.

Bohužel se mi nepodařilo najít nějaký srovnávací test, ve kterém by měli nějaké vysoko taktované čtyřjádro nebo vícejádro. Všechny HW testy jsou staršího data.

@mvp23 (13.04.2016 13:20): Na Steamu je hra v poslední verzi (tuším 1.0.7.0 nebo tak nějak). Žádný novější patch nevyšel (pokud vím)
A co nějaký ten patch? Mě tenkrát pomohl, i když rozjet to i s ním byl nadlidský úkol.
Walome: nedávno jsem byl na gamecopyworld pro trainer na Far cry(nějak jsem vyměkl), a to nám všechno steam vzal :)
Netušíte někdo, proč tomu hapruje fps i na silné kartě? Není někde ještě nějaký grafický patch?
Jo to mi povídej, já teď nemohl rozchodit stalkera, pomohly ale internety a crack... ano, crack. To mě fakt baví, crackovat originální hry :D
Tak jsem to po neskutečných problémech rozchodil, a to ještě steam verzi. Ale řeknu Vám, zprovoznit to, to byl nadlidský výkon. Když už se mi podařilo vůbec dostat do hry, tak mě to tvrdilo, že nemám dostatečnou VGA paměť. S R9 280 :-D Mno, když jsem přišel na to, jak tohle napravit, pro změnu nešlo ukládat kvůli nefunkčnímu účtu windows live. Fakt neuvěřitelný. Že jsem nerozchodil starou krabicovku, to jsem ještě zkousl, ale že mi takový problémy dělá pár desítek minut stará steam verze, to už jsem hledal na netu sedativa pro koně. No, takže nakonec se to vše vyřešilo, ale jako když to nastavím na plno, tak se mi to seká i na 3gb kartě a to asi není v pořádku, že.
Tvl tak pokus číslo 2 opět konec na patchi...sice ho nainstaluju, ale hodí to opět ověření data vydání - selže, dám manuální aktivaci - nic se nestane. Tak moc bych si přál někomu šlápnout do úsměvu....
@Sinister (11.03.2016 13:40): Na 50 si myslím, že to až nebylo. :-) Pořád je to slušná hra, jen když se srovná s ostatními díly, není to prostě úplně ono. Takový ten vnitřní pocit, když si vzpomenu na San Andreas, dostávám chuť si jej zase zopakovat, u GTA4 ten pocit nemám.
@ajne (komentář): Naprosto souhlasím. Popravdě zvažuju, že sundám hodnocení na 50% - hra na mě působila naprosto průměrně a totálně nezapamatovatelně.
@Chuck (27.01.2016 09:36): A správná odpověď je:

odkaz


Spořič po vypnutí hry nenaskočil.
Což může klidně souviset s tím, co jsem tu napsal v diskuzi. Že se mi jednou za čas hra "sekne", za několik dlouhých vteřin se zase rozběhne, ale už jen na 17 fps. Pomohlo mi vždy jen restartování PC. Vypnout a zapnout hru nestačilo.

A vypadá to, že nejde o starou věc: odkaz
@Hrdlodus (27.01.2016 14:35): @Cobot (27.01.2016 14:46): Mám pocit, že si tu nerozumíme, "stínítko" je standardní součást klasické CRT obrazovky, na které je nanesena luminiscenční vrstva.. Asi máte na mysli ty dodatečné polarizační filtry, které se zavěšovaly na monitory, to se "stínítkem" nemá nic společného.

Offtopic to teda je, to uznávám, ale tak začalo to tím, že má Chuck problémy se spořičem monitoru poté co spustí GTA 4. :)
@Crash (27.01.2016 12:59): To je moc pěkná informace.
Páni... kde je období stínítek.
Byly opravdu užitečné? Pomáhaly očím odstíněním části záření? A naopak pomáhaly očím, když skrze ně bylo hůře vidět na obrazovku?
Jak se píše níže, prostě k němu nevidím důvod a hodně dlouho jsem o něm neslyšel / nikde ho neviděl, toť vše :)

"spořič byl svého času naprosto běžný jev", ano stejně tak spoustu dalších věcí, o kterých dneska neslyšíš :D

ale jak jsem psal níže, já rejpat nechtěl!
@Chuck (27.01.2016 11:47): Tak spořič byl dřív hlavně kvůli CRT monitorům, kde pokud dlouho zůstal neměnný obraz, docházelo k jeho vypálení na stínítko obrazovky. Ono to mělo hlavně význam např. v kancelářích kde se dlouhodobě pracovalo se stejným softwarem. A pak ty neměnný části, jako rámeček, menu, ikony se prostě na to stínítko vypálily natrvalo.
@Chuck (27.01.2016 10:02): no protože je to už z principu blbost. Když chci "spořit" tak nechám komp po pár minutách vypnout. Já to mám třeba nastavené tak, že se mi po pěti minutách vypne monitor a po deseti se komp uspí. I díky SSD je start okamžitej.

Ale samozřejmě zas nijak neprudim. Používaj si co chceš.

Pro mě je to jen prostě zbytečná funkce a už jsem to ani nikde hóóódně dlouho neviděl.
@Walome (27.01.2016 09:46): Já tam mám digitální hodiny, takže aspoň je to trochu praktické. Ale když už jsme u toho, tak spořič byl svého času naprosto běžný jev, tak nevím, proč je teď kolem něj tolik údivu.
@Chuck (27.01.2016 08:54): Takže:
1) Nastavím spořič tak, aby se spustil za minutu nečinnosti
2) Pustím hru a budu se chvilku poflakovat po městě
3) Vypnu hru a nechám PC v klidu. Spořič naskočí/nenaskočí.
Je to správný postup?
Nemáte někdo tušení, proč zrovna tahle hra mi po ukončení s železnou pravidelností způsobuje nefunkčnost spořiče, přestože v jeho nastavení vidím, že je aktivován?
@Chuck (03.01.2016 07:23): Ano. Zkoušel jsem laborovat s nastavením detailů, ale citelné záškuby jsem pozoroval i při vypnutých stínech. Nedokážu si to vysvětlit jinak, než nedoladěnou optimalizací hry.

Možná je to problém jen u mého PC, ale setkal jsem se ještě s jedním zajímavým problémem. Někdy po hodině, někdy po dvou, se hra na chvíli zasekla (tak na tři vteřiny) a pak jela na 16-18 fps, ne míň ani víc. Jen v momentech, kdy jsem přišel ke zdi a koukal do ní, tak se to dostalo tak na 22-25 fps. Všiml jsem si, že v té chvíli bylo jedno jádro CPU neustále plně vytížené. Nepomohlo vypnout hru, pomáhalo mi až restartování PC. Pak to jelo zas hodinu nebo dvě normálně (po většinu času 40+ fps s občasnými krátkými propady). Nemám pro to žádné vysvětlení, protože u žádné jiné hry takové problémy nemívám.
[neexistující komentář]: Opravdu jsi měl takové propady i na střední detaily?
Haha :D Já umřu :D Jsem zrovna v misi, kde mě a Romanovi zapálili byt i firmu. Stojím u té taxi garáže, plameny tak 10 metrů. Tak volám hasiče. Za deset sekund jsou tam, cestou nabourali dvě auta a srazili chodce. Zastavili asi metr od baráku. Vylezl hasič, stoupl si přímo k vratům, za kterými byly ty obří plameny, a nahlas zahulákal: "Where the hell is fire?!" Pak zamumlal něco o tom, že si z nich někdo vystřelil, nasedl a bez sirény v klidu odjeli. To jsou služby, panečku :D

A ještě jeden zápich. Přišel jsem na recepci v nemocnici. Chvilku si tam tak stojím a milá slečna za pultem pronesla: "Just fuck off, ok?"
@Sinister (11.11.2015 23:04): :-D přesně. Já to nedávno ani nespustil kvůli jakémusi ověření data vydání. Prostě ani fyzické zadání klíče nepomohlo, a to ani na oficiální stránce podpory. S radostí jsem si na krabicové verzi zatančil čardáš a vyhodil to do koše.
@Kwoky (11.11.2015 22:38): Někomu jsem to už radil a myslím to stále smrtelně vážně - skutečně existuje ideální způsob, jak GTA IV výrazně zlepšit zahodit to do propadliště dějin, kam patří a pořídit si pětku; případně Ballad of the Gay Tony. Nemáš zač :)
Chytré hlavy z DH, poraďte mi prosím se třemi věcmi:
1) Dá se nějak rozumně rozchodit antialiasing? (není kritické)
2) Je normální, že mám v noci při zatáčení autem propady na 20 fps? Benchmark pod 60 neklesl (skoro full detaily)
3) Dá se nějak vylepšit grafika hry? Rád bych si to pořádně užil, když jsem před lety nemohl.

Díky předem za rady.