Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A ještě v jedné věci Far Cry vede. V hláškách. :-) Ležet ve křoví a poslouchat kecy žoldáků, to byla hra ve hře. Jsem se kolikrát smál nahlas. Nejdřív si poslechnout všechny dialogy a potom je jít vystřílet.
Srovnavani dvou obsoletnich grafik/enginu me prijde jako nevyznamna prkotina, osobne se take klonim k nazoru ze FC posouva o level vys nad HL umela inteligence (FC - vynikajici AI v zivem openworld svete; HL - pouze nadprumerna AI v linearnim vice skriptovanem svete). Srovnavame tu ovsem dve skvele hry ze skveleho obdobi, ostatne roky 2001-2005 byly nesmirne bohate na silene FPS (a stealth) pecky, od teto doby jsem nic lepsiho nehral, snad jen Alien Isolation.
Jakože Half-life 2 co se vizuálu týče obstál zkouškou času asi o něco lépe, rozhodně bych Far Cry 1 nepovažoval za vizuálně nepěkný. Znovu jsem jej dohrál ani ne rok zpátky a naopak jsem si nad vizuálem chrochtal více, než ve všech těch novějších Crysisech apod., které sice mají "realisticky" vypadající outfit, ale jaksi tomu chybí nějaká duše (a osobně se mi z novějších 3D her, které to nepřehánějí s bloomem, HDR a nemají rozplizlé či doskakující textury protože UE či konzole líbí snad jen Far Cry 2).

A k Half-life 2 už vůbec nemám chuť se vracet, nevím jestli je to tím, že jej mám dohraný už tolikrát, že se mi prostě do něj po stoprvní nechce nebo prostě tím, že už mě nějak koridorové FPS se spoustou skriptů omrzely.
@AndrewWWW (01.07.2016 14:08):

1. HL2 není o prozkoumávání světa a hledání cest, ale o bezhlavém útěku před hordami nepřátel, kdy prostě není čas to brát dlouhou oklikou. Souhlasím však, že by bylo dobré, kdyby tam byly nějaké alternativní cesty, i když na ně není mnoho prostoru.

2. V úzkých chodbách překážejí, ale dá se jim přikázat, aby počkali v nějaké místnosti. Párkrát mě kvůli nim taky zabili, ale rozhodně to není nějaké obrovské číslo.

3. Pár opravdu velkých závarů tam je. ;-)

4. Samopal je super, moje nejoblíbenější zbraň. :-D Ano, na dálku je nepřesný, ale od toho je tu "sniper kuše". Navíc, většina bojů se odehrává v budovách a v těch vynikne právě samopal a brokovnice.

5. Většina hmyzu v roji prostě zaútočí. :-P AI není nikterak inteligentní, ale tak moc tupá taky ne. Dost vojáků si prostě počká až vylezete a pak vás odstřelí. Ano, bylo by lepší, kdyby se kryli za rohy apod., ale v reálu to funguje podobně, prostě vtrhnou do baráku a vlítnou na vás.
@AndrewWWW (01.07.2016 14:08): V podstatě jsi shrnul důvody, které mě vedly k hodnocení 75 %. Dobrý příběh, výborná atmosféra, spousta nápadů, variabilní prostředí, ale koridor s nic moc UI a taktéž nic moc zbraněmi.
@Phoenix (30.06.2016 21:05): You made my day Sir :D.
Jako jo, máš celkem pravdu, ale Half life si s radostí zahraju kdykoliv, hlavně při vzpomínce na to jak uměl bejt Far Cry frustrující. Jo a ješě něco, AI v obou Hrách stála za kokot :).
Obě hry jsem hrál s odstupem roku, takže je mám v čerstvé paměti. Obě mě přijdou krásné i v roce 2016, co se týče grafiky. Vytípal jsem spoustu obrázků. :-)

Spíš napíšu, co mě štvalo na Half-life:

1. - Koridor, ale děsnej. Má to být nejlepší FPS všech dob a není tam ani jedna chodba, ani jedna ulice, ani jedna místnost navíc. Ani jedna odbočka, která vyvolá v hráči iluzi volby a rozlehlého světa. A to se, prosím, bojuje v ulicích, v kanálech, v budovách. Tato prostředí si přímo říkají o alespoň jednu alternativní cestu. Takhle si nepředstavuji špičkový level design. I našei kancelář v práci má zajímavější level design.

2. - Inteligence spolubojovníků. Překáželi, pletli se a překáželi a pletli se. Tolikrát mě kvůli nim zabili. To nemohli alespoň chodby udělat o půl metru delší, abych se jim mohl vyhnout? Nedotažené. Bídné.

3. - Zatímco u většiny FPS obtížnost ke konci více či méně stoupá. Tady od brouků, což je dobře poslední třetina hry, jsem se vůbec nemusel snažit. Brouci udělali vše za mě. Potom spolubojovníci. A pak přišel ultimátní gravity gun.

4. - Nevýrazné některé zbraně. Zejména samopal. Nejpřesnější zbraň na dálku pistole? A kuše?To jako vážně?

5. - Souboje. Na nejtěžší obtížnost žádná výzva. Žádné překvapení. Systém boje na úrovni FPS z roku 96. A to jak vojáci, tak potvory. Namířit, zastřelit. Nesahají Far Cry ani po kolena. U toho špatně vykouknout, nebo ztratit koncentraci, znamenalo zemřít. Navíc, pokud se na scéně objevili mutanti, znamenalo to okamžitě použít absolutně jinou taktiku. Tady bylo jedno, s kým bojuji. Jen snipeři a vrtulníky byly osvěžení.

Ale jinak, co se týče příběhu, pestrosti, nezapomenutelných momentů, prostředí, hratelnosti, absolutní špička.

@Phoenix (01.07.2016 09:18): Pravda, "nevyrovnaná" nebyl ten správný výraz. Jinak s tím quicksavem jsem si to zahrál, ale nedostal jsem se ani do poloviny. Byla to fajn hra, dodnes sám sebe obdivuji, že jsem ji byl se svými tehdejšími hráčskými zkušenostmi schopen dohrát, ale znovu ji celou projet mě už neláká. A v tomhle má zase u mě HL2 poněkud navrch.
Srovnvat cryengine s GOLDsource enginem fakt nejde, cryengine má být modifikovatelný pro etevřený terén a má různé filtry zobrazování vzdálenosti kvůli náročnosti. Source je určen k fps a je špičkově optimilizovaný, nehledě na to že v něm jde udělat téměř cokoliv i ve starých verzích. Viděl jsem mapu do cska 1.6 citadely se špičkovým zpracováním lepším než v HL2...

@Walome (01.07.2016 09:02): cestování vozy byly top
@Walome (01.07.2016 09:21): Bavíme se o subjektivním dojmu. Z dobových videí bych to asi neporovnával, nejlépe přímo ve hře (už streamování může zkreslovat kvalitu).

- Určitě souhlasím s tím, že Far Cry má nižší kvalitu obličejů postav než HL2
- barvy jsou otázka filtru (ve Far Cry jich je možné nastavit krom defaultu asi pět dalších) a pokud chceš mrknout na něco méně barevného, tak existují věci typu Delta Sector
- "hranatý" mi nikdy nepřišel

Asi trochu porovnáváme neporovnatelné, HL2 je koridor a Far Cry minimálně na polovině map openworld, v případě stejně výpočetně náročné grafiky (což není samozřejmě synonymum pro grafiku pohlednou) by tedy programátoři stáli před výrazně těžším úkolem. A větší "barevnost" je dána prostředím a jde o autorský záměr (ráj v Pacifiku verzus totalitní urbanizmus).

Každopádně bych neřekl, že se na to dnes nedá koukat :-) Možná by bylo dobré porovnat obě hry po omodování, aby bylo jasné, jak je který engine dobrý.
@Chuck (01.07.2016 07:58): Zbytečně dlouhý IMHO nebyl, na howlongtobeat mají obě hry stejnou herní dobu. Další argument proti zbytečné délce by mohlo být to, že jsem si Far Cry okamžitě po dohrání střihl znovu na vyšší obtížnost :-)

Obtížnost nebyla nevyrovnaná, obtížnost byla stabilně dost vysoká. Nakonec jsem to hodnotil jako jeden z výrazných kladů hry (člověka to nutí měnit přístup). Po patchi je možný quicksave, minimálně přes konzoli.

@Walome (01.07.2016 07:52): Že se na Far Cry dnes nedá dívat bych neřekl, je třeba si uvědomit, že se jedná o zcela odlišné enginy, kdy navíc Source prochází neustálými updaty (Far Cry navíc prošel i 64bit updatem, takže opravdu dost záleží na tom, co srovnáváš).
@Walome (01.07.2016 07:52): FC byl hlavně zbytečně dlouhý a jeho délku navíc natahovala častá nevyvážen obtížnost, kdežto HL2 kromě toho hezčího designu, jak uvádíš, tak nějak příjemně odsejpal.
@Red (01.07.2016 01:21): blbý je, že v tom ráji seš chvíli a pak prolézáš výzkumné laboratoře :(

Mimochodem zatímco byl tehdy FC grafický top, dneska se na to nedá koukat, na rozdíl od HL2, kterej mě taky moc za srdce nevzal, ale dobře to vypadá i dneska.
Obě hry který jsem nedokázal tehdy dohrát a už se k nim nikdy nevrátím. Rozhodně pro mě atraktivnější Far Cry už prostředím prázdninového ráje, zatímco u HL jsem skončil u prolézání různých stok:)
@Milfhunter (30.06.2016 19:45): Osobně to vidím takto:
- zajímavější / lépe použitelný arzenál zbraní (raketomet a útočná puška z HL2 mi opravdu dost nesedí a to jsou prakticky nejpoužívanější zbraně)
- vozidla / čluny / rogalo atd.
- umělá inteligence
- a zejména neuvěřitelná volnost při plnění úkolů
Feromony jsem nepoužíval. Brouci jdou i tak za tebou a automatiky útočí na vše v dosahu. Když je odlákáš pomocí váčku, hodíš jej na opačnou stranu, stejně tě za chvilku doběhnou.

Dohrál jsem to před týdnem a špičková hra. Jedna z nejlepších FPS všech dob. Vynikající zážitek, neuvěřitelně pestrá prostředí. Nicméně za mě, z "velké trojky" roku 2004, jednoznačně vede Far-cry.
@koudy_cz (27.06.2016 00:17): Pokud jim nedáváš rozkazy hozením váčku tak jdou automaticky za tebou, jelikož tě chrání jako královnu (máš feremony) úpokud je dáš na nějakou pozici můžeš je přivolat zpět že ho použivej jako antistresový míček... :D, pokud s ním nic neděláš stejně za tebou půjdou...
@AndrewWWW (05.06.2016 13:17): nejsem si teď jist, ale nestačilo ty feromonove váčky prostě nepoužívat? Těch pár brouků by mělo celkem rychle chcipnout, nebo jim můžeš pomoct zhebnout a pak je prostě neprivolavat, asi se nějaký sem tam objeví, ale určitě ne tak často, jako kdyby jsi je přivolával z těch děr.
Sice z úplně jiného soudku, ale velmi mě překvapil český dabing u hry Day of the Tentacle. Ty hlasy se fakt podobaly těm původním a navíc to bylo bez nějakého vesnického přízvuku, ale už si nepamatuji, kdo za ním stál.
@Garion (06.06.2016 14:07): Jednou za čas se jim něco povede. Mají tam pár lidí, kteří umějí dabovat, takže když k projektu nepustí nikoho dalšího, tak se to poslouchat dá :)
Ale jak říkáš - jejich problém je ten, že nerespektují originál. Měl jsem tu čest s nimi jednat, když před lety dabovali můj projekt a i když se mi výsledek moc líbí, těch problémů okolo nebylo málo. Mohli by se přejmenovat na "Arogance pro dabing."
@Garion (06.06.2016 12:49): tak jsem si to musel pustit na tabletu... a není to tak hrozný jako Syberie a nátisk přízvuku jsem zaznamenal jen jednou a lehce. protože jsem se na to soustředil :D
Všechny ačívmenty, máte..?
Osobně, mám všechny.
Nejhorší byl, najít všechny lambdy. Musel jsem, podle YT videa.Né všechny, jsem měl na místech, kde jsou viditelné..:-O
@Garion (06.06.2016 12:49): já nemám v práci zvuk, teď mě to fakt mrzí :D

@HELLER (06.06.2016 12:46): to jsou lidi co dělaj amatérskej "PRO" dabing do her. Ale je to zdarma, takže proti tomu nelze nic říct. Horší je, že předabovávaj HISHE a dávaj to na svůj vlastní kanál :) Nebo dávali, nevím jak je tomu teď.
@rom62 (06.06.2016 07:02): cože? Cože? COŽE? COŽE???????? COOOOOŽEEEEEEE?????!!!!! Jakej šílenej masochistickej blázen by si dal dobrovolně do hry fénix PRO dabing od těch ukňouranejch Moraváků a ještě ke všemu do HL2?!!!!

Tenhle svět potřebuje skončit.

edit: škoda že Gordon nemluví, ostravskej dialekt by mu jistě slušel.
Funguje aj na túto steam verziu BM český dabing od Fénixprodabing?
záleží, jestli hrajete Black Mesa, co byla vypuštěna zadarmo nebo tu early access na Steamu. protože v té steamové verzi byla AI dost přepracována a vojáci už nemají aim bot a snaží se trochu víc hýbat.