Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Máš pravdu. Znovu jsem to rozehrál a trochu se to srovnalo. Už mi to nepřijde tak hnusný. Hratelnost je pořád dobrá.

Na konci prvního kola, tam ve sněhu, projdu nějakym otvorem ve skále vypnout drakovi silový pole, ale to neudělám, zlikviduju lukem dva cizí draky, střílnu, a pak se objeví sám. Tak by mě zajímalo, jak překonal tu barieru? Sám jsem nic nevypínal. Až pak. Kde s jeho pomocí jsem se vyvezl na utes.
@Red (12.08.2016 15:48): Rozepíšu pak do komentáře. Například. Rychlost, zábava akce akce akce hudba, zbraně AI na tu dobu paráda. Vyváženost, sekání hlav rukou nohou, kde tohle je v nějakém rpg.. Lítání na drakovy.. Pche kam se hrabe Skyrim.. Rychlej save load. Hlavně rychly save a load. Dabing postav ! Drak ! Skákání :D taková akrobacie salto vzad ! Perfektní ovládání.
Ted jsem koukal na dvojku epic hudba. Jen už ubrala dost na brutalitě. Příběh klišé, ale o tom jsem se vůbec nezajímal. Mě to hlavně bavilo postupovat. Ani Darksiders mě takhle nebavil. Ten byl zbytečně protahovanej.
Doháním resty, ke kterým jsem se v dobách hraní nedostal.

Dohrál jsem to za dva dny. Na dva zátahy kolem 16 hodin a nelituji jediné minuty.
Dá se někde o příbběhu dočíst více, jak je absence titulků, tak se nechytám.
@Phoenix (10.01.2014 14:47): tak to mám podobně, taky mám obvykle stoh papírů a lahviček. u těch zbraní jsem tu spíš dával pozor, abych měl stále zástupce různých kategorií - těžší, lehké, luk atd.
@Tyrael (10.01.2014 13:56), @musa (10.01.2014 13:43): Já jsem zbraněmi šetřil proto, protože jsem netušil, jestli jich nakonec bude ve hře dostatek (jakože ano). Je to má diagnóza z hraní RPG, kdy se vším maximálně šetřím (onehdy jsme si s Bodkinem notovali, jak oba šetříme flaškama a svitkama "až na potom", až je nakonec nikdy ve hře nepoužijeme :-)) ).
No na ty dva další nezničitelné meče si již nevzpomínám, no už jje to nějaký ten pátek co jsem to hrál. Ale je fakt, že ve hře bylo plno zbraní, takže jsem si taky žádné nešetřil
Koukal jsem na ingame videa jedničky i dvojky a první díl je rozhodně líbivější. A není těžké poznat, který byl určený pro konzole.
Ty názvy mečíků jsou mi povědomé, ale v paměti mám jako nezničitelný zařazený taky jen ten základní. Jinak těch zbraní je ve hře dostatek, takže kvůli sudům a bednám jsem je nešetřil.
@Tyrael (10.01.2014 08:52): jj, chápu, jen jsem se kacířsky :-) zamýšlel nad tím, jestli to, co dnes považujeme za tzv. "konzolové ovládání", nemá náhodou původ na PC. Z klasického Alone in the Dark vycházela řada konzolových her, původní Tomb Raider (který byl dlouho určující pro další vývoj řady TPS titulů) vyšel současně na větší počet platforem. A ano, "rubačková" část hratelnosti rozhodně není "casual", na každého nepřítele platí jiná zbraň/taktika a je třeba se plně sžít s ovládáním.

Ten původní meč zabíral tuším jen dvě políčka v inventáři, tahal jsem jej s sebou dlouho a používal na rozbíjení beden a sudů. Ve hře se nacházejí ještě dva nezničitelné meče, Mourn Bringer a Runeblade.

Ancient Gates jsem dohrál na emulátoru, je +- srovnatelný s prvním Drakanem.
@Phoenix (09.01.2014 08:04):
1.
Asi jsem se nevyjádřil úplně přesně, ale jen jsem se snažil pojmenovat jak na mě ovládání působí. Jenom odkazuji na tu podobnost s bojovkama na konzolích, kdy záleží na šikovnosti hráče, jak dokáže kombinovat různá komba, v tomto případě kombinovat odskoky a kryty - což je v boji s ohnivými rytíři nutností. Přiznám se. že 3rd person akce nehraju tolik (zvláště ty, ve kterých se bojuje nablízko) abych to asi správně posoudil. Zkrátka jde čistě o můj osobní dojem.
2.
Co se týká těch zbrání, pokud mě paměť nešálí, tak jediná zbraň která byla nezničitelná, byl základní meč, kterého se hráč asi po hodině hry zbaví, protože nemá místo v inventáři. A po pravdě na žádnou nezničitelnou zbraň na konci si nevzpomínám (což neznamená, že tam není).
3.
Co se týká kvality druhého dílu, tak je to pouze můj dojem. Jelikož jsem neměl pořádně příležitost k úplnému projetí celé hry, nemohu stoprocentně potvrdit. Proto také píši: který se zdá být mnohem zdařilejší, místo prostého - "je lepší"
@Tyrael (komentář): Konzolovitost? Pokud vím, tak jednička na nic krom PC nevyšla (možná byla v plánu verze pro nějakou konzoli, kterou nakonec nevydali). Ovládá se úplně stejně jako Tomb Raider, kterého měl být Drakan přímým konkurentem (odtud tedy možná ten pocit konzolovitosti, který ale nemá s konzolemi nic společného).

Každá zbraň se postupně neopotřebovává, minimálně základní zbraň a další, získatelná ke konci hry, jsou nezničitelné.

Dvojka je bez problémů hratelná v emulátoru PCSX2, neoznačil bych ji za lepší, ale rozhodně za velmi dobrou. Jednička má lepší grafiku a ovládání, dvojka zase navíc lehký vývoj postavy, možnost nakupování a NPC, které nabízejí vedlejší mise.

BTW plivat, ne plyvat
popkec: to s 2D vs 3D je sice obecně pravda, ovšem ne ve 100% případů a Drakan, řekl bych, opravdu patří mezi ty výjimky - ve vysokém rozlišení s odtraněním FOV vypadá mnohem lépe než ve videích (byť samozřejmě nemůžeš čekat třeba nějakou mimiku, různé efekty nebo tak...). A jak psal musa, ta letová dynamika je skvělá - hlavně pozdější část na ostrovech je ve spojení s hudbou opravdu ojedinělý herní zážitek.
musa: Na svou dobu asi jo, teď to ale moc pěkně nevypadá, i když kdo ví viděl jsem jen videa na youtube. 3D grafika stárne hrozně rychle, na takový Fallout se dá koukat pořád ale 3D ze stejnýho roku se mi obvykle už vůbec nelíbí.
Popkec: No raz, jsem napsal jednu větu ze srandy, na kterou jsi nemusel moc reagovat (tvá poznámka nebyla taky moc přínosná, ušetřil by sis aspoň pár úhozů do klávesnice a svůj drahocený čas ty inteligente :-)).
popkec: mulťák, co si pamatuju, je jen klasický DM apod. (kooperativní tedy ne) a za moc asi nestojí.

BTW grafika je nádherná!
Pivo: Výborný, opět hodnotný příspěvek který diskuzy řádně oživil

Hra vypadá zajímavě, sice ta grafika mě asi bude trochu vadit ale zkusím to, takový hry já rád. Jaký to má multiplayer, jde třeba i procházet kampaň ve dvou případně více hráčích?
teda hosi :o) ne, je to pekny :) taky obcas rad vzpominam, jak jsem byl mladej ^^
Bonusová poznámka k mému komentáři: Drakan je pro mě navíc vyjímečnou hrou tím, že jsem se díky ní seznámil před lety s Memphisem. Konkrétně jsme příspěvky o Drakanovi zaspamovali diskuzi o prvním Gothicu na level fóru, načež naši diskuzi admin smazal:).