Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@účet smazán (14.09.2016 10:48): to je pěknej mod. Třeba ten Vizima Castle by mi nevadilo kdyby tam byl defaultně. Ale jako celek bych to asi nepoužil, příliš by mi to pozměnilo atmosféru. Jednička, dvojka i trojka mají svůj specifický feeling a nostalgii, hudba v tom hraje enormní roli.
Doporučuju tenhle mód. Nahradí některé skladby skladbami z jedničky a dvojky. Když je člověk třeba v nilfgaardském táboře a začne tam hrát hudba z Henseltova tábora, je to příjemně nostalgické. Nic proti hudbě z W3.
@Paul (14.09.2016 00:16): Thiefa by při rabovaní nikdo neviděl :) Ovšem, pokud roleplay(uješ), dobré pro tebe, pro toho, kdo to hraje jak chce je to špatná zpráva. Pokud se pamatuji, tak Oblivion a možná i Morrowind měl nějaký postih, když tě někdo načapal. Fable není open world, tak to přirovnávat nebudu.

Mimochodem, díky, že jsi to přiznal, když už tu vypisuji ty hromady textu :D
@Red (13.09.2016 22:25): @orromis (13.09.2016 21:57): Otevřený svět je tam proto, aby jsi našel babičku a následně ji okradl vylootováním její skromné chýše, pak utíkal do vesnice, tam vybral všechny domy, protože NPC nereagují na to, že jim Geralt odpomáhá od majetku, což je samo o sobě design fail, pak narazíš u řeky na zloděje, vezmeš jim výbavu, jdeš dál vidíš další vesnici, tak ji vybrabčíš také a než se naděješ, máš tolik lektvarů a peněz, že si můžeš koupit a vyjraftovat cokoliv a prodat všechny meče co si vylootoval a je to. Prachů jako šlupek a lektvarů, že Geralt vypadá jako hlavní Novigradská palírna. Na nejtěžší obtížnost. Nevím, zda to v novějších verzích opravili, ale pokud ne, tak opravdu netuším, co si představujete pod pojmem balanc.
@Paul (13.09.2016 23:13): Rozhodně se trojce musí nechat, že mě chytila a nechtěla pustit. Tehdy jsem měl ale čas. Ono když člověk má na hraní dvě hodiny, řekne si, že něco splní, a cestou potká x dalších věcí, je to k nasrání, navzdory tomu, že je to super věc, pokud má člověk čas. Ta hra jde v podstatě proti dnešní uspěchané době.

Já mám na delší hraní, že můžu hrát třeba 7+ hodin denně, jen každý druhý víkend. Jinak fakt jen některé večery, a to jsou ty dvě hodiny. A to ještě nemáme s přítelkyní děti. Pak už nebude čas vůbec. Ale to je holt život.
@účet smazán (13.09.2016 23:05): jak se to vezme no..designérská rozhodnutí můžou narušovat svobodu hráče, ale pokud to vede k lepšímu zážitku, tak to nepovažuji za problém. Což bych řekl že zde je ten případ, protože ten grinding / opakované zabíjení příšer jen pro xp / považuji za nežádoucí v příběhové hře.
A jo, hrát to rozkouskovaně je na prd. Proto já si před rokem vzal volno, a tento rok hrál primárně o víkendech když byl čas.
Na druhou stranu teď hraju Division, a to je tak repetetivní, s neustále opakovanými misemi a naprosto nudným, suchým, bezhumorným scénářem, že to se prakticky jinak než po kouskách hrát nedá. Hraju hodinu a mám dost jaká je to nuda :)
@Paul (13.09.2016 23:00): Já to myslím tak, že když designér něco nějak udělá proto, aby tě to nesvádělo dělat nějaké věci, přijde mi to jako narušování svobody otevřeného světa. Ale kdo ví, jaké měli důvody... Já jsem ze všech nejvíc ten, pro kterého je Zaklínač o příběhu a postavách a atmosféře - jenomže právě proto moc nechápu ten open world. Dává logiku, co píšete, ale u jedničky jsem třeba nijak stísněný pocit neměl...

Někdy si tu hru musím zahrát načisto znovu, odvrhnout předsudky atd. Jenomže kdy. Bohužel mi nezbude nic jiného než to hrát kouskovaně, dvě hodiny sem, dvě hodiny tam... A zase akorát dostanu rage.
@účet smazán (13.09.2016 21:54): já si nemyslím že to je vyloženě omezování. To, že za zabíjení monster dostávám méně XP mě při hraní nijak neomezovalo, ikdyž možná je to tím, že mi prostě o XP u téhle série her nejde. Beru to jako vedlejší bonus, že si můžu vylepšovat postavu levelováním a odemykat si různé nové možnosti. Je to příjemné, ale nic bez čeho bych se neobešel.

@účet smazán (13.09.2016 22:00): tak otevřený svět je o atmosféře. Já mám rád jedničku a dvojku, ale až trojka mi prostě poskytla tu svobodu volně cestovat, jet z vesnice do jiné vesnice, dělat zakázky..prostě se vžít do té role Zaklínače. Plus jak píše Red...v TW3 mi přišla hodně dobře udělaná taková ta nečekanost, kdy řeším jednu věc, a při ní potkám něco jiného a pěkně se to všelijak nabaluje, a já prostě v tom světě jsem.
@účet smazán (13.09.2016 22:00): Otevřený svět je proto abys třeba při útěku před vlky našel hájenku, tam babičku s questem a potom tím otevřeným světem hledal další stopy, tedy aby to vypadalo trošku jako svět a ne jako obyčejná koridorová průlezka.

A samozřejmě záleží na míře do jaké míry ti to přijde vyvážené. Třeba na Skellige už mi trošku uzavřenější svět chyběl.
@orromis (13.09.2016 21:57): Ale řekni mi, na co je v té hře ten velký otevřený svět, když je to o writingu? Já to fakt nechápu, postrádá to pro mě smysl. Třeba mi fakt něco uniká a vy mi to vysvětlíte.

A s prvním Zaklínačem nesouhlasím, vždyť je často minimalistický, nesnaží se o moc. To trojka se snaží o strašně moc a není v mnoha ohledech dotažená.
@pajmič (13.09.2016 21:02): Ale Witcher 3 nemá špatný balanc a mechaniky. Hra je nadesignovaná tak, aby podporovala svou (bezkonkurenčně) nejsilnější část - questy a dialogy. Když vytrhneš design z kontextu, tak můžeš říct, že to je průměrný RPG, ale takový tvrzení má prakticky nulovou hodnotu, jelikož je vytržený z kontextu.

Dragon Age (bavím se o jedničce, zbytek jsem nehrál) chce být hardcore RPG se silným combat systémem a okořenit to o modernější prvky (takovej ten Bioware filmovej feel, emoce, etc..). Bohužel, ten combat systém prostě není tak dobrý, některé buildy jsou OP, ... (už si toho víc nepamatuju). Je to podobný jako s prvním Witcherem - ten se taky snažil o moc a všechno bylo nedotažené.
@Paul (13.09.2016 21:32): Mně už se nad tím ani nechce přemýšlet.

"který to tak udělal z nějakého konkrétního důvodu (zde eliminace grindingu"
Tady to mi třeba přijde vyloženě blbě. V otevřeném světě se nemají snažit omezovat hráče, aby to hrál, jak oni chtějí, to je ta hra pak lineární.

Pro mě je W3 hlavně rozporuplná hra. Nemá tolik možností volby, co by tak ovlivňovaly průběh hry jako dvojka - nakonec ale - není to dobře? Není díky tomu ta hra hlubší?
Není v ní tolik politiky jako ve dvojce, což mi vadí - ale to stejné - neumožňuje to aspoň osobnější příběh? Atd.

Mám problém hlavně s tím, že se ta hra vynáší do nebes, ale moc se nediskutuje o tom, co by tam mohlo/mělo být jinak, co je naopak dobré atd. Hejtění je asi špatný přístup, jak to dát najevo. Z toho ještě musím vyrůst.
@pajmič (13.09.2016 21:02): Ty a LT si třeba myslíte, že se ten (ne)balanc dá považovat za objektivní chybu. Já nesouhlasím a vidím v tom prostě záměr designéra, který to tak udělal z nějakého konkrétního důvodu (zde eliminace grindingu). Chápu že se to některým lidem nelíbí a beru to. Tak holt se neshodneme. Ale to neznamená že je ok když se pak za to, že nesouhlasím, dočkám zesměšňování a urážek, ne ? Není potřeba tolik relativizovat.
@Paul (13.09.2016 20:22): On se vždy najde problém na obou stranách. Hlavně tady se normální diskuze člověk moc nedovolá, ale co je dneska normální, že? Jeden řekne, že se mu nelíbí věc X, druhý mu odepíše, že to není pravda z důvodu Y. Ovšem mu již nenapíše, že chápe důvod proč se mu věx X nelíbí, protože ta věc X je založená na osobní preferenci. To si spíš bude nadále prosazovat ten svůj důvod Y, což může někdo, komu se nelíbí věc X brát jako provokaci, což vyvolá nával frustrace, která vyústí v ony příklady, které jsi mi vypsal.

Pokud ovšem na stranu druhou někdo osoba A poukáže na chybu, jenž se dá nepochybně prohlásit za objektivní viz. onen (ne)balanc a někdo - osoba B - mu napíše, že to není pravda, že to tak tvůrci zamýšleli, může - osoba A - toto brát jako ignoraci jejího prohlášení (to znamená slepé bránění hry) tedy opět vyvolání toho co jsi poslal. Já např. mohu souhlasit s Jabem a jeho prohlášenám, že Dragon Age je v jádru generické RPG, které navíc trpí silnou krizí identity, ale zase třeba jako orromis to nehraju proto, že to působí tak, jak to působí. Líbí se mi to víc než jiný osobě díky preferencím. Jo, pokud tu Witchera nehraješ kvůli balancu a mechanikám (orromis), tak to je věc jiná. To ale neznamená, že by jsi měl zastírat kritiku osoby A právě na daný aspekt, který je obektivně blbý. Je to složitý. Jak říkám bez akce není reakce, ale sakra jsme taky jen lidi a můžeme taky dospět k nějakýmu kompromisu ne? :)
@pajmič (13.09.2016 19:37): problém je, že v něm tyto reakce rozdmíchává už jen fakt, že mu někdo oponuje. To se pak diskutuje blbě :)
Pokud se chce Leviathan bavit normálně a zdrží se zesměšňování/urážek, tak nemám problém. Koneckonců jsme se pobavili v minulosti dost.
@pajmič (13.09.2016 18:53): řečnická otázka nebo ne, pořád je to strawman. Kritika je ok. LT tady ale vyblil tolik žluči, že mi to jako přínosná kritika nepřijde.

Kecy typu:

"Ty žiješ v úplně jiné realitě, ve které je v té hře všechno logický a super."

"é, to je tak krásný, jůůůů... Fap fap fap :D"

"z hlediska vybalancovani je to totalne mimo. Ale fanboy Paul bude na te hre hajit i zcela ocividne chyby. Je to takovy hater naruby, nema cenu ho brat vazne."

Jsou prostě kecy, ne kritika.
@Paul (13.09.2016 18:26): TTo byla pro Leviathana řečnická otázka, který mi nepřijde jako troll diskuzní. Dále bych řekl, že je rozdíl mezi konstruktivní kritikou a taktovaným trolením. Zjednodušeně psáno: Leviathan tu vyzdvihuje konkrétní věci, které se mu nelíbí, a které by se dali nepochybně vylepšit v nadcházejících titulech. To se mi zdá jako konstruktivní kritika, takže nevím, kde je zakopaná mrtvola. Možná nebude chyba na Leviathanově straně, nýbrž u jeho opozice, která v něm může velice snadno vyvolat frustraci, která vede často k trochu obecnějším reakcím, jenž odvádějí pozornost od původního záměru, tedy předložit konstruktivní kritiku. Pokud dovede onen člověk s negativním pohled na určitou věc podložit solidními argumenty, nevidím důvod, proč by měl být hned za hejtra. Takto to spíš může vidět zcela opačná strana barikády, tedy takzvaný fanboy.
@pajmič (13.09.2016 18:10): strawman. Nikdo neříká že je TW3 dokonalá hra. Kritiky tu byla vypsána spousta i od lidí co dali 90+. Ale je rozdíl mezi kritikou, a neustálým opakováním toho samého trolení/zesměšňování. A CDP taky nejsou dokonalí (např. štve mě že asi nevydají modkit), ale nepopiratelně jsou lepší než 99% ostatních (vyrovnají se jim jen menší firmy typu Larian, Obsidian). Resp. popřít to někdo může, ale bude za hejtra a nemůže se tomu divit :)
@účet smazán (13.09.2016 10:38): Nevím, co jsi četl, ale to, co píšeš jsem vůbec nepsal. Psal jsem, že pokud je něco legenda, tak by muselo být vše dokonalé. A hned na to úvaha, co je to legenda.. Protože 100 lidí 100 chutí..

Jeden povídá. Hej ta hra není rpg, druhý povídá, proč říkáš, že to není strategie..

A pokud mě hra baví, tak některé nedostatky překousnu. Pokud mě nebaví hledám tam věci, proč tam nejsou, když v horších hrách jsou.
@účet smazán (13.09.2016 12:40): Čéče, s tebou je to furt dokola. Taháš mě akorát za slovo. Takže ještě jednou a od mě už naposled. My ty chyby vidíme, jen jim nepřikládáme takovou důležitost, jako třeba ty. Protože s ohledem na všechno ostatní, co se nám na W3 líbí, jsou ty chyby naprosto nepodstatné. Dokonalá hra vskutku neexistuje, stejně jako dokonalý film či dokonalá kniha. Všechno je to o subjektivním pocitu. A W3 evidentně okouzlil velké množství hráčů, což dokládá hodnocení a proto se hodnocení "dokonalosti" blíží.

A opravdu hodně záleží, jak se na hru díváš a co od ní čekáš. Zrovna teď mám rozehraný Dragon Age: Origins a i když je to celkem fajn, pořád si říkám, že bych radši, aby to byla více akční adventura (jako W3 nebo přímo of Bioware Mass Effect) a méně RPG. V zábavnosti gameplaye jsou ty hry pro mě neporovnatelné. Za mě totiž immersive gameplay > číslíčka.
@účet smazán (13.09.2016 12:40): Tak moment, ak si nevšimol, ja to nehodnotím plnou paľbou :)

Každopádne by som sa chcel odvolať na jedno z pravidiel DH, konkrétne na "Souhlasem s podmínkami užívání při registraci se uživatel zavazuje k tomu, že se zdrží nemístně vulgárních projevů, snah o vyvolání tzv. flamů, spamu atp." a naviesť ta k tomu, že by si mohol výrazne obmedziť svoje neustále flamovanie. Paul je možno fanboy, ale aspoň zmysluplne popisuje, prečo mu to, či to nevadí, ty iba hľadáš každú možno príležitosť na to, aby si si do hry kopol. A nie, skutočne to nie sú konštruktívne príspevky. Vďaka za pochopenie.
A predsa je prvá v DH rebríčku, u recenzentov a hráčov zbiera extatické hodnotenia a podľa ankiet je to najlepšia hra roku 2015. :P
Upřímně, kdo to chce hrát a čeká od toho RPG v tom původním slova smyslu, tak tvrdě narazí. Lootu je zbytečně moc, je to nevybalancované (pokud mě zajímají nějaká číslíčka, jakože mě osobně nezajímají), skillů taky není kdovíjak moc, ale jsou lidi (jako já nebo Paul), kterým je to u zádele, protože ve všem ostatním je ta hra dokonalá. Basta fudli. :D

@účet smazán (13.09.2016 10:38): Planetescape: Tournament