@John Mirra (11.10.2016 10:22): Fakt? V tom případě jsem slepý, ale já si teda ničeho nevšiml.
Diskuze
@Crash (komentář): "Hra vám vlastně ani nijak názorně neřekne, jak se zvýšily vlastnosti postavy" Vždyť to tam máš vždycky napsaný, jaký záchranný hody se zlepšily atd. :)
@Jab (11.10.2016 10:06): Samozřejmě je v pořadí.
@Crash (komentář): Zahraj si dvojku. ;)
@90210 (05.10.2016 18:35): Tak já nemám save blízko toho okamžiku, který jsem popisoval v tom předchozím příspěvku u tý hospody: Tam to bylo neprůchozí, ale možná že to byl zhruba stejný počet na menším prostoru. Tak já nevím, třeba je to normální, mě to teda úplně normální nepřišlo, že než vlezu do krámu nikde nikdo, a když z něj vylezu, tak tam čeká tohle. Ale dvojitej Angelo už je jasnej. :)
@90210 (05.10.2016 18:35): Ještě Viconii a je to :)
@Jab (05.10.2016 18:16): NPC project, jo? OK, zkusím ho.
@Jab (05.10.2016 18:16): NPC project, jo? OK, zkusím ho.
@Crash (05.10.2016 18:18): U tech straznych jsem cekal, ze jich bude vic, tohle je zdravej pocet, kterej ani nevypada divne.:) Ted si uvedomuju, ze mi tam jednou zmizel kapitan straze, vyresila to konzole.
@John Mirra (05.10.2016 18:14): Pro evil partu je tam skvelej vyber NPC hned od zacatku, hned od zacatku mas maga a multi fighter/thiefa, v Beregostu Kagaina a partu mas v podstate hotovou.
Tyjo jako o tom mluvim, hned bych si tu hru zase zahral, je to asi moje nejoblibenejsi hra. Naposledy jsem ji za barda dohral nekdy pred 2-mi lety s tim, ze budu dal pokracovat do dvojky, ale do ni se mi uz tolik nechce. S bardem z jednicky jsem ji uz jednou dohral a pokazdy hraju se stejnymi NPC, narozdil od jednicky, kde hravam s Branwen, Yeslickem a dalsimi mene pouzivanymi NPC.
@John Mirra (05.10.2016 18:14): Pro evil partu je tam skvelej vyber NPC hned od zacatku, hned od zacatku mas maga a multi fighter/thiefa, v Beregostu Kagaina a partu mas v podstate hotovou.
Tyjo jako o tom mluvim, hned bych si tu hru zase zahral, je to asi moje nejoblibenejsi hra. Naposledy jsem ji za barda dohral nekdy pred 2-mi lety s tim, ze budu dal pokracovat do dvojky, ale do ni se mi uz tolik nechce. S bardem z jednicky jsem ji uz jednou dohral a pokazdy hraju se stejnymi NPC, narozdil od jednicky, kde hravam s Branwen, Yeslickem a dalsimi mene pouzivanymi NPC.
@90210 (05.10.2016 10:08): Tak tady jsou ty screeny těch bugů: Hromada stráží ve městě., Dvojitej Angelo pté co mě chytnou stráže a tady je video z tý buglý cutscény, je to teda jen 30s, nemám registrovaný fraps, ale myslím, že to stačí.
@John Mirra (05.10.2016 18:14): Tak zahrát a nainstalovat NPC project a nabrat Xzara! :)
Tak mě napadá, že jsem jedničku nikdy nehrál se zlou partou :O :)
@90210 (05.10.2016 10:08): Jo zkusím nějaké udělat, ještě jsem tu Score verzi neodinstaloval. Večer sem něco hodím.
@Crash (05.10.2016 09:37): Ja jsem to hral opravdu hodnekrat vcetne dobove originalky z kramu, která rozhodne opatchovana nebyla a podobnej problém jsem nikdy nemel, vlastne jsem s BG nemel nikdy zadnej problém. Nechces poslat screenshot? Dela by me zajímalo jak to vypadalo.:)
@Jab (05.10.2016 09:48): Je to možný, takže Score verzi asi nebrat. Jako byl jsem docela nakrknutej, ten závěr se mi docela líbí, taky trošku přituhlo, takže dojmy se k závěru hry zlepšují. No a s tím kopírováním postav přituhlo teda hodně, Durlagova věž hadr. :D
@Crash (05.10.2016 09:43): Hele. To bude tou verzí ze Score. Kamarád mi kdysi poškrábal cd originálky, tak jsem si ji taky koupil a ta mi tuhle neplechu pak dělala. :/
@Jab (05.10.2016 09:40): To mě taky napadlo, ale našel jsem jen tohle, kde je nějakej patch 1.1.4315 a ta verze ze Score je nějaká 1.3. něco. Tak jsem to tam nedával.
Bt@Crash (05.10.2016 09:37): Btw nechci kecat, ale to kopírování postav se týkalo tuším verze bez patche. Sám si vzpomínám, jak se mi to dělo v posledních lokacích v TotSC. Peklo. :)
Tak už to vypadalo na kritický bug, kvůli kterýmu to nedohraji. Mám verzi ze Score a v sedmý kapitole to začalo pěkně haprovat. Nejprve jsem vylezl z nějaký hospody ve městě a plná obrazovka stráží, fakt hlava na hlavě, okamžitě mě zatkli a skončil jsem ve vězení. Když jsem se odsud dostal tak to chvíli šlo, v interiérech to bylo v pohodě, zvládl jsem zachránit vévodu, projít sídlo Železného trůnu a zlikvidovat ty dva kumpány v bordelu v stokách, ale jakmile jsem vylezl ze stok skrz tu hospodu ven, tak se to zopakovalo znovu, dokonce mi hra začala slušně škubat. To jsem fakt nečekal, že i5 4690K s R9 280 nebude stačit na Baldur's Gate v rozlišení 800x600 :D Skončil jsem znovu ve vězení a tady už bylo jasný že se to totálně sejří, protože Angelo byl najednou ve vězení dvakrát.
Nahrál jsem tedy sejv ze začátku sedmý kapitoly a zkusil jí projít celou znovu, ale bug se objevil znovu. Google kupodivu nepomohl, většina odkazů se týkala EE verze, o tomhle jsem nic nenašel, ale možná špatně hledám. Tak jsem zkusil eliminovat pohyb co nejvíc po městě, putovat stokama a doufal jsem, že když se dostanu do toho vévodského paláce, tak to třeba nějak půjde, protože v těch interiérech to bylo stále v pohodě. Což se sice podařilo, ale po vstupu do paláce se to buglo totálně, neboť co půl vteřiny se mi začala opakovat tahle cutscéna. Prostě postavy v paláci udělaly dva kroky a cutscéna, další dva kroky a znovu cutscéna a takhle furt dokola, hrát se to samozřejmě nedalo.
Už jsem s tím chtěl seknout, ale pak mě napadlo nainstalovat verzi z GOGu a přehodit tam sejv, a ejhle bylo po problému. Tak už mířím do finále. :)
Nahrál jsem tedy sejv ze začátku sedmý kapitoly a zkusil jí projít celou znovu, ale bug se objevil znovu. Google kupodivu nepomohl, většina odkazů se týkala EE verze, o tomhle jsem nic nenašel, ale možná špatně hledám. Tak jsem zkusil eliminovat pohyb co nejvíc po městě, putovat stokama a doufal jsem, že když se dostanu do toho vévodského paláce, tak to třeba nějak půjde, protože v těch interiérech to bylo stále v pohodě. Což se sice podařilo, ale po vstupu do paláce se to buglo totálně, neboť co půl vteřiny se mi začala opakovat tahle cutscéna. Prostě postavy v paláci udělaly dva kroky a cutscéna, další dva kroky a znovu cutscéna a takhle furt dokola, hrát se to samozřejmě nedalo.
Už jsem s tím chtěl seknout, ale pak mě napadlo nainstalovat verzi z GOGu a přehodit tam sejv, a ejhle bylo po problému. Tak už mířím do finále. :)
Hmm. V seznamu předmětů a kouzel zase linkuje přímo obrázky z baldursgate.goo.cz Obrázky NPC pak ze sigilu. To stejné obrázky v recenzi.
P. S. Stránky jsem nahlásil poskytovateli domény. Čeho je moc, toho je příliš. Vždyť ten člověk (nějaký kluk z Ostravy) nenapsal fakt ani čárku sám.
P. S. Stránky jsem nahlásil poskytovateli domény. Čeho je moc, toho je příliš. Vždyť ten člověk (nějaký kluk z Ostravy) nenapsal fakt ani čárku sám.
@Sadako (16.09.2016 18:16): "Úsvit je obzvlášť krutý dnes ráno" - úroveň prekladu "vľavo je homosexuál" (one guy left).
Je to paznecht!
@Jab (16.09.2016 17:30): !!!
A ještě ke všemu tam má Baldur\'s Gate namísto Baldur's Gate a projíždějící hláška "Úsvit je obzvlášť krutý dnes ráno" je vskutku smrtící.
A ještě ke všemu tam má Baldur\'s Gate namísto Baldur's Gate a projíždějící hláška "Úsvit je obzvlášť krutý dnes ráno" je vskutku smrtící.
Hele to. Nový vlastník baldursgate.cz nám bez skrupulí kopíruje texty i se screeny. :)
http://www.sigil.cz/knihovna-recenze/baldurs-gate/
http://www.baldursgate.cz/recenze/
Resp. on to kopíruje celé. To ani nemá smysl linkovat...
http://www.baldursgate.cz/o-baldurs-gate/
http://www.sigil.cz/hry/bg/
http://www.sigil.cz/hry/bg/faq/
http://www.baldursgate.cz/faq/
"sevencreature praví: „Mně se celkem osvědčili Magic Missiles a Vampiric Touch;-) Což je celkem pochopitelné, vzhledem k faktu, že Doomsayer má resisty vůči ohni, kyselině a ledu 50 a vůči elektřině 125 zatímco vůči magii 0.“"
Ty zrádče, ty v tom jedeš taky! :D
P. S. On tam měl, že to spustí, už přes dva roky. Asi jej to samotného začalo štvát a tak obšlehnul stránky.
http://www.sigil.cz/knihovna-recenze/baldurs-gate/
http://www.baldursgate.cz/recenze/
Resp. on to kopíruje celé. To ani nemá smysl linkovat...
http://www.baldursgate.cz/o-baldurs-gate/
http://www.sigil.cz/hry/bg/
http://www.sigil.cz/hry/bg/faq/
http://www.baldursgate.cz/faq/
"sevencreature praví: „Mně se celkem osvědčili Magic Missiles a Vampiric Touch;-) Což je celkem pochopitelné, vzhledem k faktu, že Doomsayer má resisty vůči ohni, kyselině a ledu 50 a vůči elektřině 125 zatímco vůči magii 0.“"
Ty zrádče, ty v tom jedeš taky! :D
P. S. On tam měl, že to spustí, už přes dva roky. Asi jej to samotného začalo štvát a tak obšlehnul stránky.
@90210 (09.08.2016 20:26): kdyz to tak ctu, tak si uvedomji, ze vetsinu techto slov jsem znal driv, nez jsem byl schopny dat dohromady anglickou vetu.
[neexistující příspěvek]: Tohle slovo patri do zakladniho slovniku hrace pocitacovych her uz od kolebky, spolecne se slovy jako sword, axe a dalsi desitky zbrani typu halberd nebo polearm, ruby, gem, sapphire a dalsi desitky drahych kamenu, lightning, thunder a fire a dalsi variace na prirodni pohromy.
Tedy pokud se nejedna o hrace strilecek, tem hry daji do slovniku maximalne slova new, load, save, game, options, exit a shotgun.:)
Tedy pokud se nejedna o hrace strilecek, tem hry daji do slovniku maximalne slova new, load, save, game, options, exit a shotgun.:)
Nektere vyrazy se tezko prekladaji a pokud pro to ceske slovo neexistuje nebo je treba zamenit jedno anglicke (kratke) slovo za ceske (dlouhe) souslovi, pouzije se proste to jednodussi.
Ale teda "also", "because" a "that's why" je hrozny, to mate pravdu. Asi nejblizsi preklad pro "lore" je "folklor" (co me tak napada), ale mam proste pocit, ze "lore" je obsahove mnohem sirsi slovo nez jak my bezne chapeme "folklor", takze rovnitko mezi nimi neni.
Cetl jsem onehda clanek s nejakym jazykovedcem o tom, jak by se mel prekladat "whistleblower", a vyznamove neutralni ceske slovo pro to proste neexistuje (nejblizsi je asi "praskac", ale to ma notne negativni nadech).
Ale teda "also", "because" a "that's why" je hrozny, to mate pravdu. Asi nejblizsi preklad pro "lore" je "folklor" (co me tak napada), ale mam proste pocit, ze "lore" je obsahove mnohem sirsi slovo nez jak my bezne chapeme "folklor", takze rovnitko mezi nimi neni.
Cetl jsem onehda clanek s nejakym jazykovedcem o tom, jak by se mel prekladat "whistleblower", a vyznamove neutralni ceske slovo pro to proste neexistuje (nejblizsi je asi "praskac", ale to ma notne negativni nadech).
Taky mě to rozčiluje, ale bohužel si začínám zvykat :)
@Všivák (08.08.2016 13:43): "Odborně" tomu říkám Čengliš. To je odvozené od Spanglish.
@90210 (08.08.2016 10:00): Přesně, takhle ta čeština časem postupně zanikne. Zase na druhou stranu už nebude tolik váznout komunikace s turistama.
@90210 (08.08.2016 10:00): !!! Nebo když někdo říká v běžném projevu "also" nebo "because"... bože, to bych vraždil. "Basically se jedná o to, že..." AAAAAAAAAAA!
Dost OT, mě právě číst si ty popisky předmětů docela bavilo. Navíc třeba když šla skupina někam přes celou mapu, tak jsem vlezl do inventáře a chvíli si četl :))
Dost OT, mě právě číst si ty popisky předmětů docela bavilo. Navíc třeba když šla skupina někam přes celou mapu, tak jsem vlezl do inventáře a chvíli si četl :))
@Crash (01.08.2016 11:00): Taky jsem mel zpocatku tendence to procitat, ale velmi brzy jsem se na to vykaslal. Neprocital jsem ani popisy predmetu, byt nektery byly bezpochyby zajimavy, ani nevim proc. Mozna pri pristim hrani, pokud jeste nejaky bude.
@Walome (01.08.2016 14:11): Ja ho nikdy nepouzival a v "cestine" ani pouzivat nebudu, ale slovo znam uz od malicka diky Lands of Lore: The Throne of Chaos a dodneška nazev teto hry ctu cesky tak, jak se to pise tak, jako by mi bylo 10 let.:) BTW pri nedavny navsteve Ruska jsem si uvedomil jak je cestina neskutecne prolezla anglickymi vyrazy, nekteri lidi to uz fakt prehani, viz. jedna moje davna byvala, ktera cestinu normalne prokladala vyrazem "that`s why", to bylo fakt strasne debilni. Rusove mluvi ciste rusky, meli bysme se inspirovat, sakra.;0)
@Walome (01.08.2016 14:11): Ja ho nikdy nepouzival a v "cestine" ani pouzivat nebudu, ale slovo znam uz od malicka diky Lands of Lore: The Throne of Chaos a dodneška nazev teto hry ctu cesky tak, jak se to pise tak, jako by mi bylo 10 let.:) BTW pri nedavny navsteve Ruska jsem si uvedomil jak je cestina neskutecne prolezla anglickymi vyrazy, nekteri lidi to uz fakt prehani, viz. jedna moje davna byvala, ktera cestinu normalne prokladala vyrazem "that`s why", to bylo fakt strasne debilni. Rusove mluvi ciste rusky, meli bysme se inspirovat, sakra.;0)
@Walome (01.08.2016 14:31): Potvrdzujem, vo viacerých číslach Score z roku 1997 už toto slovo používané bolo :)
Tak to mi unikalo opravdu hodně dlouho :)
@Walome (01.08.2016 14:11): cca od roku 1997 :)
@Walome (01.08.2016 14:11): Nevím. Deset let? Spíše déle...
Jak dlouho používáte slovo "lore"? Já ho zaregistroval až před 2 měsíci tak by mě zajímalo jak moc jsem pozadu.
@Jab (01.08.2016 13:34): Přesně, já mám nejradši Příběh mrtvé trojice :)
@FildasCZ (01.08.2016 12:56): Ty "knihy" se přímo netýkají samotné hry. Jsou to příběhy z lore Forgotten realms. Čili není třeba je číst, pokud tě to nezajímá. Naopak pokud se chceš o lore světa dozvědět více, tak jsou k dispozici. Jde prostě o volitelný avšak pro mnohé zajímavý doplněk.
@John Mirra (01.08.2016 11:03): Takže to je takové to brblání o ničem, co přejíždíš jen očima ?
@Crash (01.08.2016 11:00): Nepřijdeš vůbec o nic :)
Má smysl poctivě číst ty nalezené knihy? Zatímco u TES série mě to dost bavilo a fungovalo to jako integrální součást lore, tak tady jsem z nich čím dál víc znuděný a těch spojitostí s tím aktuálním herním světem tam vidím zatím minimum. Přijdu o hodně, když se na knihy vykašlu?
@valcik (19.06.2016 19:50): To znie, akoby pôvodné BG1 nejaký balanc malo :) Po pravde nevidím zmysel, aby malo single player RPG nejaký výrazný balanc, samotný výber postavy tak nejak určuje obtiažnosť celej hry.
@Tarhiel (20.06.2016 02:43): Hm, tak priznám sa, že pri Broken Sword 1 by som aj ja asi uprednostnil novú verziu. Ale chápem aj zástancov pôvodnej verzie. Nikto z nás skrátka nie je dokonalý a hodnotíme hry cez prizmu našich predsudkov.
Inak ďakujem pekne za ponuku, ale mám na GOG všetky hry založene na Infinity engine vrátane obidvoch Baldurov.
Inak ďakujem pekne za ponuku, ale mám na GOG všetky hry založene na Infinity engine vrátane obidvoch Baldurov.
@Cobot (19.06.2016 20:05): Okej, máš recht, porovnávanie s NewDarkom nebolo úplne košér, aj keď o tom, že spustenie Dark Engine hier na W7 začínalo byť vecou náhody, počujem prvýkrát.
@Bragi (19.06.2016 23:32): Mne to skôr príde ako logický krok: rovnako ako napr. Broken Sword 1 dostaneš pri kúpe BS: Director´s Cut zadarmo (pre znalcov pôvodnej hry je DC skôr sporný, uprednosťňujú pôvodnú verziu), tým pádom budeš mať oboje verzie a zahrať si môžeš, ktorú chceš.
Ak je problém. že by si chcel pôvodné verzie BG 1 a 2 a nemôžeš ich zohnať, napíš mi PM, pôvodné verzie som na GOG mal kúpené už dávno, no a teraz, ako som si kúpil EE verzie, dostal som gift kódy na pôvodný BG1+2 zadarmo, rád Ti ho darujem.
@Bragi (19.06.2016 23:32): Mne to skôr príde ako logický krok: rovnako ako napr. Broken Sword 1 dostaneš pri kúpe BS: Director´s Cut zadarmo (pre znalcov pôvodnej hry je DC skôr sporný, uprednosťňujú pôvodnú verziu), tým pádom budeš mať oboje verzie a zahrať si môžeš, ktorú chceš.
Ak je problém. že by si chcel pôvodné verzie BG 1 a 2 a nemôžeš ich zohnať, napíš mi PM, pôvodné verzie som na GOG mal kúpené už dávno, no a teraz, ako som si kúpil EE verzie, dostal som gift kódy na pôvodný BG1+2 zadarmo, rád Ti ho darujem.
Mne neprekáža EE ako taká. Osobne si síce myslím, že Beamdog odviedol šlendriánsku robotu (napríklad toto video je dosť zaujímavé) a EE neponúka viac ako pôvodná hra. To je ale len môj názor výrazne ovplyvnený nostalgiou a faktom, že BG je moja srdcová záležitosť. Inak nepopieram, že EE možno rozbehnúť bez problémov na nových strojoch, že je tam pár nových postáv a prídavok Black Pits a že predstavila túto klasiku aj ďalšej generácii hráčov. Kto má o EE záujem, nech si ju kľudne zakúpi a hrá.
Čo mi prekáža, je vypočítavý prístup, ktorý obmedzuje možnosť voľby. Zrazu je legálne získanie origálnej verzie, ktorá bola dlhú dobu bez problémov dostupná, podmienené nákupom práve EE. Too pre mňa predstavuje problém a rád by som vedel, prečo sa to stalo.
Čo mi prekáža, je vypočítavý prístup, ktorý obmedzuje možnosť voľby. Zrazu je legálne získanie origálnej verzie, ktorá bola dlhú dobu bez problémov dostupná, podmienené nákupom práve EE. Too pre mňa predstavuje problém a rád by som vedel, prečo sa to stalo.
Jinak proti remakům obecně nic nemám. Takový remake Alone in the Dark, Red Barona nebo i Final Fantasy VII by měly nějaký smysl. Tady to má jen přínos jen v oživení značky jako když se vyžilá herečka přihlásí do Prostřeno.
@Tarhiel (19.06.2016 17:57): New Dark pro Dark engine je něco totálně ultimátnho co zachránilo všechny hry na Dark enginu pro další generace. Než totiž vyšel byla komunita skoro v koncích a spouštění na Win7 a vejš byla pomalu věc náhody a nepříjemného experimentování. Navíc přinesl 32bit barvy a vysoká rozlišení.
EE pro infinity oproti tomu jen "zcivilizoval" spouštění něčeho čeho šlo dosáhnout i tak modama. Ale mě EE nijak nevadí a při dalším hraní šáhnu určitě po ní. Nevím, ale jaký mělo vliv na herní mechanismy. Třeba to co píše valcik je, pokud to tak skutečně je, dost průser. Věřím ale, že toho si jsou schopni všimnout jen skuteční znalci co znaj IE hry do puntíku.
EE pro infinity oproti tomu jen "zcivilizoval" spouštění něčeho čeho šlo dosáhnout i tak modama. Ale mě EE nijak nevadí a při dalším hraní šáhnu určitě po ní. Nevím, ale jaký mělo vliv na herní mechanismy. Třeba to co píše valcik je, pokud to tak skutečně je, dost průser. Věřím ale, že toho si jsou schopni všimnout jen skuteční znalci co znaj IE hry do puntíku.
EE rozhodilo balanc, nové postavy sú príliš silné. Aj kity pre hlavnú postavu spravili svoje, v pôvodnom BG žiadne špecializácie ako archer alebo kensai neboli. A nové animácie vyzerajú oproti pôvodným renderom ako prdel. :P
Já EE nemusím protože to na co neotrocky šáhli to zkazili. Ideální mod na EE by byl ten který by z toho udělal původní verzi. Myslím že třeba na spravení GUI už mod je, takže časem omodovaná EE bude stejné kvality jako původní.
@Vurhor (19.06.2016 17:49): Ja nepochybujem, poznám pár mladších ročníkov, ktoré spoznali BG práve vďaka EE a páči sa im.
Mne tiež EE pomohla dostať sa k BG1 práve preto, že upravila UI + rozlíšenie, aj ked viem, že toto módy zvládajú (Tutu). Rovnako viem, že jednotlivé módy dokázali rozhýbať na nových mašinách System Shock 2, moju srdcovku, no NewDark patchu sa vôbec nebránim, lebo hru priblížil veľkémo množstvu ľudí, napriek tomu, že módy tam boli a bolo treba "len" si načítať, ako hru sprevozniť na nových mašinách.
Mne tiež EE pomohla dostať sa k BG1 práve preto, že upravila UI + rozlíšenie, aj ked viem, že toto módy zvládajú (Tutu). Rovnako viem, že jednotlivé módy dokázali rozhýbať na nových mašinách System Shock 2, moju srdcovku, no NewDark patchu sa vôbec nebránim, lebo hru priblížil veľkémo množstvu ľudí, napriek tomu, že módy tam boli a bolo treba "len" si načítať, ako hru sprevozniť na nových mašinách.
@Tarhiel (19.06.2016 17:21): No... já teda furt o těch nových generacích pochybuju. Já osobně k těm edicím mám poněkud chladný vztah především z toho důvodu, že ta jejich vylepšení jsou dost nedostatečná, plus tam ještě k tomu nasekají tunu bugů. Ale myslím, že chlapi pode mnou mluví spíše o tom old-schoolovém nostalgicko-původním pocitu, kdy můžou hrát pravý vanillový Baldurs Gate, ve kterém se nikdo nehrabal a vše v něm bylo zachováno.