Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nějaký info ke stavu vývoje

What are you currently working on?

Right now the QA department is focusing on finishing what we call the, “internal beta”. It basically means that every part of the game (features, quests, graphics, animations and cutscenes) should be in the game.
As I mentioned earlier, the main focus right now is on quests because quite frankly, we are a bit behind with some of them. That puts a real strain on the script department and us, but we are advancing in steady pace.
I think it was two months ago that we officially went into crunch mode, which basically means that the studio highly encourages people to stay longer and do more work. Because of that, we needed to upgrade our work mechanics. Now we have more strict rules for what to work on and for how long.
Anyway, I think we really did a big chunk of work in those two months. Beforehand, we had these separated parts of the game which were not even on the same level - the optimization was really bad. I was testing in 9fps max for several months and the game level was not even complete.
Presently, when all the parts have been put together, I have even seen the battle of Pribyslavitz in 30fps now... and we are still reaching higher! It is amazing to see this progress.

As for me personally, I have been testing the Sasau monastery for several weeks now. Let me say that monastery is even prettier now than when it was presented at E3. But otherwise, the monastery is very difficult for us testers, because it is a cluster of several different quests that are interconnected with each other and some even share several NPCs. So if you piss off one NPC in one quest, you won’t progress in another quest because the pissed NPC won’t speak to you anymore. So be careful when you get there!

+ pár screenů

https://forum.kingdomcomerpg.com/uploads ... 08aeb29719736dce.jpg
https://forum.kingdomcomerpg.com/uploads ... c8804645babcf67e.png
https://forum.kingdomcomerpg.com/uploads ... 0e41ba01e8c740f5.png
Tohle rádobyvtipné trollování a neustálé hejtování Vávry mě celkem dost irituje. Stává se z toho jakási móda rozervaných intelektuálů, hejtovat cokoli Vávra řekne, nebo napíše. Celkem se divím, že má Vávra ještě morální sílu cokoli dělat, psát, nebo říkat, protože podle některých tady, by bylo nejlepší, kdyby se tu nedělo vůbec nic, kromě vychvalování Skyrimu a oikofobních žvástů o tom, jak jsme nejhorší.

Co se týká hry, viděl jsem:
1.
Suprové video¨, které mě naprosto nadchlo. Jak tam chlápek chodí v podzemí s loučí a rozhrnuje pavučiny, byl jsem z toho u vytržení a těšil se na hru.

2.
Strašlivou, zabugovanou a nudnou alfu, s neuvěřitelně blbými úkoly typu "ukradni flétnu." Nejhorší bylo, že z toho nešla atmosféra středověku, ale připadal jsem si spíš jako v 19. století na vesnici. Začal jsem mít vážné pochyby.

3.
Nějaká beseda, kde Vávra vyprávěl o typickém questu ve hře. Ten quest byl značně nudný a pořád jsem to viděl na 19. století, ne na středověk. Žádný Černý Šíp, žádní Křižáci, spíš naučný skanzen. Ve středověku se to opravdu nehemžilo právníky a doktory a vědci.

Mentalita a atmosféra středověku byla dost odlišná od toho, co známe dneska. Jako když v Křižácích šlechtic křiknul na vesničany, "čí jste?" jako ve smyslu kdo je jejich pán - a člověk hned věděl na čem je, "aha, středověk, úplně jiný způsob uvažování" řekl si. Tohle zatím ve hře KC:D není. Jediná připomínka středověku je ta malba na mapě, s loveckou družinou, to je ale málo.

Doporučil bych se podívat na seriál s nedávno zesnulým panem Durdíkem, "Štíty království Českého," Je tam velmi zajímavá část o nástěnných malbách na hradě Houska (díl 7) a seriál je celkově o životě na hradech a kolem nich, mohlo by to dost pomoct atmosféře.

Hra mi přišla příliš zeleno-hnědá, chtělo by to víc barev. Na snímání pohybů ženských postav, bych angažoval profesionální tanečnice, není úplně lehké se přirozeně pohybovat před kamerou a co jsem viděl živou reportáž z mocap, mě zatím moc nenadchlo. Nepamatuju si třeba vůbec nic z GTA:Vice City, ale pamatuju si, jak tam ženské vytáčely boky. Co se interiérů staveb týká, ocenil bych víc pastelových barev. Lidi ve středověku štvalo, jak je všechno zeleno-šedo-hnědé a interiéry kostelů a hradů byly velmi pestře pomalované.

4.
Celkem zábavný gameplay, pořád těžce zabugovaný, ale už se z toho dal poznat potenciál. Chození v lesích a prozkoumávání, boje, sem tam nějaký questík, hratelnost alá starý Fallout, proč ne. A pokud zatím to hlavní ani neukázali a bude to ještě mnohem lepší a bez bugů, začíná to vypadat, že to dají.
OMG, dokážete se normálně bavit aniž by padali takový ultra cynický blbosti? :D
@orromis (02.12.2016 16:14): Tvá reakce byla adresována všem, všem, co jsou zde a dobrovolně sledují tuto trýznivou, autistickou diskuzi. Probírá se tu Vávra, Vávra, beta, alfa, Vávra, hajzly, hra, Vávra a občas dokonce i hra! Dle toho, co zde vidím, tu všichni milujeme Vávru v koutku duše ho obdivujeme, ale bojíme se vyjádřit, protože zdejší osazanstvo tohoto webu, jest 99% penisů, mohlo by se ono vyznání náklonosti projevit a způsobit náhlý výbuh odhalení sexuality zdejšího osazenstva. To by potom byla diskuze, párkové slavnosti na celý rok až do oznámení další bety!
@pajmič (02.12.2016 16:05): Je roztomily, ze ses takhle podrazdil, ale moje reakce nebyla adresovana tobe konkretne (az na tu prdel, protoze si skutecne myslim, ze v ni projekt tak trochu je).

Disclaimer: Vavru fakt moc nemusim FYI. Taky jsem o nem nerekl ani slovo.
@orromis (02.12.2016 15:46): Po podstoupení instantní mentální rekonvalescence nejsem schopen hejtu, drahý orromisy. Jsem jen z hlouby své jemné duše zmaten a konsternován, já miluji Vávru a jeho bandu Vávričů, kteří ho obklopují. Já žil celá imaginární staletí v naivní fixní ideologii, že beta je něco jako hotové auto, auto jenž je zasrané od exkrementů, má vypuštěná kola, výfuk jemuž netáhne, převodovka vrže, ale jede..jede i vzhledem ke svému nezáviděníhodnému stavu, stavu, který se dá s láskou opravit, ale asi jsem se pletl. Alfa beta, gama, Vávrič je Alfa a Omega, začátek a konec. Konec jedné éry a začátek té nové. Bůh je mrtev a vždy byl, The Vávra nikdy nebyl tím čím byl, je to konec zvonec.

Děkuji za tvou vyčerpávající odpověd kolego Orromisi, velice si ji ceníme a ve Vávru věříme. Nebojíme se zklamání ani prohry, těšíme se na úspěch a procitnutí, necht nás osvítí světlo Vávrovo a pošlě nás na cestu pravou, Ámen.
@pajmič (02.12.2016 14:23): je to velmi jednoduché. Kdyz hra byla v tezkem vyvoji, tak vydali "tech alphu". To bylo demo z rozdelane hry, komplet nedodelane, ale jakz takz funkcni. Pak vydali "tech betu" coz byl update te prvni alphydema s vic obsahem. Ty pojmy alpha/beta tu byly pouzity pro public pojmenovani, aby si lidi nemysleli ze to je z dokoncene hry. Te bety se jiz skoro rok nedotkli, a pracovali na samotne plne hre. Ta je nyni ve stavu "interni alpha", coz znamena ze je dohratelna a obsahove uz velmi daleko, ale je potreba odbugovat, odladit, dodelat voice overy a tak.
@pajmič (02.12.2016 14:23): Asi v prdeli.

Řešit pořád jestli to je v alfě, betě, gamě nebo kde mi přijde naprosto irelevantní. Je třeba si uvědomit, že vývoj software obecně je těžko predikovatelný (a to teď myslím korporátní informační systémy a ne hry), protože se jedná o komplexní problematiku a i zdánlivě jednoduché věci mohou sežrat při implementaci obrovské množství času. Pro hry to platí dvojnásob a pro hry, které se snaží o něco nového, trojnásob.

Projektů, které mají dlouhý vývoj (oproti původnímu odhadu) je spousta a veřejnost o nich nemá ponětí, protože studia o projektech začnou mluvit až když jsou ve velmi pokročilé fázi vývoje. Až Kickstarter projekty začaly ukazovat jak dlouho vývoj her trvá (a to od úplných základů - ne jako u zaběhnutých sérií, kde je velká část systémů již vyvynutých a akorát se recyklují a obohacují novými věcmi).

Bylo by fajn, kdybyste to (alespoň ti rozumnější z vás) brali trochu v potaz při hejtování :)
V první polovině roku 2017 KC určitě nevyjde. To by už nyní musela být hra hotová a WH pomalu rozjížděli finální kampaň. Takže zbývá podzim. No a pokud na jaře Bethesda oznámí nový TES, tak jim dokonale vypálí rybník, takže nakonec budou rádi, když to ještě odloží :-)
@Widl (01.12.2016 22:02): ach ten cynismus. Počítá, ale samozřejmě za předpokladu že na to jednička vydělá.

GameWatcher: Deliverance is split into three acts. What made you want to separate it in this way and how does this impact the questlines in the game?

Tobias Stolz-Zwilling: It was necessary to split the game to put smaller “parts” on the Kickstarter. This however, isn’t up to date anymore. We already reshuffled this idea and will release a regular RPG title: Kingdom Come: Deliverance, with a closed story. The next game will be “Kingdom Come 2” (not official name) and will offer a new story, map and more.
Aneb jak kulantně oznámit, že se s dalšími dvěma už nepočítá :)
Bude hra něčím ikonická?
Witcher má Bílého vlka, amulet, neutralitu, Fallout má Power Armor, post-apo, cool zbraně, Skyrim má helmici s obrácenými rohy, Fus Ro Dah, Mass Effect má futuristický vesmír.
Ono ve výsledku rozhodne jenom to, jak ta hra dopadne. Jestli to bude kvalitní a přelomová hra, tak se Vávrovi všechno odpustí. Jestli to dopadne blbě, tak bude za největší hovado v týhle zemi hned po Zemanovi a bude do smrti lozit kanálama :-)
@Jab (27.11.2016 00:26): já ten vývoj sleduju docela detailně od začátku. Zkoušel jsem ty bety. Je to nesmírně ambiciózní záležitost, a má několik prvků co ještě jinde nebyly (právě např. souboje řešené přes inverse kinematics, detailní AI včetně behavior trees). Research and Development holt trvá. Že to odložili? Odložili to hlavně proto, že ty původní data vydání byly schválně přeoptimističtěný, aby nalákali víc lidí na kickstarteru. Což někomu může přijít neetické, ale když alternativa je zavření studia a žádná hra, tak to nějak přežiju. Mimochodem odhad herní doby je teď někde přes 50 hodin. Má to mít kolem 70 questů, z nichž minimum by měly být fetchquesty. A to je jen ta první "kapitola" (ve skutečnosti to budou normálně pak datadisky, popř. sequely).
A Vávra je designér. Takže se věnuje designu a max tak testování. Psal design dokument a část scénáře a drží vizi. Ale není ten co skriptuje questy, programuje kód nebo skládá muziku.

@pajmič (27.11.2016 00:40): viz co jsem napsal. Mimochodem hry často vypadaj jako nehratelnej mess až do pár týdnů před vydáním, kdy se všechno najednou sejde. Witcher 3 měl taky pár měsíců před vydáním nedodělanej streaming a combat a byla to tragédie. A jak se jim to povedlo dát do kupy.
@Paul (26.11.2016 23:59): Podívej se na to takto. První part byl původně slíben na rok 2015, v roce 2015 to bylo odloženo na léto 2016.... blíží se rok 2017. V té kazvané "betě" jenž vyšla před 9 měsíci a půlka věcí v ní fungovala blbě a vypadala hnusně, nemluvě o optimalizaci a hromadě věcí, které ještě nebyli implementovány. Ted najednou Vávra začne jásat, že mu to jedinýmu na jeho nový mašině jede v době, kdy by se ta hra už měla dávno doladovat, pokud ne, tak nevím, co si warhorse představujou pod pojmem beta. Viděl bych to tak na další dva roky než se to zase nějak pohne.
Když se nad tím zamýšlím, musím uznat, že je to o jeho FB a tvorbě hry opravdu hovadina, ačkoliv jsem to taky psal - ale při hlubším zamyšlení je to prostě blbost. Nevidíme, co dělá, když nepíše na FB. Opravdu může fungovat tak, že to odděluje a jak to dopíše a přečte pár komentů, tak soustředěně pracuje. Plus je asi jasné, že člověk kvůli tvorbě hry nevytěsní na několik let všechno ostatní.

Čímž se Vávry jako takového nezastávám. Je to primitiv, to tvrdím pořád.
@Paul (26.11.2016 23:59): Z těch jeho vyjádření, které na mne občas porůznu vykouknou, a řeší se i níže, už silně získávám pocit, že se opravdu hře moc nevěnuje. A pokud věnuje, tak řeší do hloubky věci, které mnoho hráčů neřeší (viz například realistické souboje a další obdobné prvky). Následně opět ztrácí čas, že tahle svá rozhodnutí, za nichž je už práce dalších členů týmu, obhajuje, uráží oponenty atp. V tom pak nevidím nějakou ojedinělost, ale jakýsi praštěný vzorec.

Btw oba víme, že už se několikrát posunulo datum vydání. A hra má vycházet po kapitolách (aby ji vůbec v nějaké formě vydal). Pročež bych řekl, že na hru, která má mít vlastně dvacet hodin, je ta práce od cca roku 2012 už dost dlouhá. Moje věc to samozřejmě není. Nejsem Bakala. A pokud to celé nakonec nevyjde, tak třeba Vávra bude na youtube vyprávět o realismu hornictví, až ho Bakala pošle do dolů. :)

@Gordon (27.11.2016 00:11): Třeba jen opakuje jako Fry?
@Jab (26.11.2016 23:29): čtyři ? Což není na rozsáhlé open world RPG nic neobvyklého? Nemluvě o tom že první rok a půl měl tým 25 lidí. Ale ikdyby to trvalo nějak předlouho, tak by to byl debilní žvást. Dodělání hry fakt nezávisí na tom, jestli Vávra něco postuje na facebooku. To by platilo možná kdyby byl jedinej programátor ve firmě a postoval jen v pracovní době. Ale mám dojem že tohle všechno je ti jasný ;)
Nejsem historik, ale vzhledem k tomu, že se to odehrává asi především na venkově, nemyslím, že by to tam smrdělo nějak zásadně odlišně od toho, co známe. Měli suchý hajzly, přístup k vodě, nevidím důvod, proč by to tam v tomhle ohledu mělo být až takový peklo.

Města a hrady musely mít problém s odpadem, ale nějaký malý vesničky asi úplně ne.
@Gordon (26.11.2016 23:05): to není ani drb, konkrétně psal na fb tohle:

No já měl doposud nějakej starej i5 a AMD 280x. Na tom jela PLNÁ VERZE, tedy komplet svět a všechny questy a NPC doposud významně pomalej než BETA - cca 10-15 fps. Teď by to na týhle sestavě jelo tak 30-35. Nové PC je i7 a AMD Nano a jede to 30-50 fps. Třicet třeba v bitvě kde je 100 lidí co byla v betě. 50 skoro všude jinde. A pořád je tam ještě rezerva. Pořád se optimalizuje grafika a ještě se dělá hodně úprav v kódu. Takže čekám, že to na dobrém PC snad pojede 60+. Snad. Nějaký věci tam zase ještě nejsou. Jinak nahrávání BETY trvalo vždy až do konce intra. Teď je CELÁ hra nahraná asi při druhým obrázku.

@Jab (26.11.2016 23:08): debilní žvást
A možná, kdyby furt nekafral pindy na facebooku i jinde pro to své stádo minionů, tak už to jeho veledílo mohlo být vydané.
Akurát čítam, že stredoveké usadlosti pekelne smrdeli, tak snáď sa budú osadníci v KC:D chytať s patričnými hláškami za frňáky! ^^
reddit.com
Práve som zakúpil Digital Edition (PC) je nejaká možnosť mať ju na steame? /o pridaní cez nesteam viem/