Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já nakonec dal jednoho minometčíka, navíc nemám prachy. Aspoň je vyzkouším, dostřel mi hodně chybí:)

JInak jsem dneska udělal ty 2 mise s nemrtvýma, s úrovní 4+ celkem pohoda, i když mi taky nějaká jednotka tu a tam začala zdrhat tak ten nemrtvej šel spíš po těch zakopanejch. Už se zase cejtím jako král:D
S penězma jsem pořád na štýru. Má význam upgradovat těžkou pěchotu na minometčíky?
@mazar1234 (16.01.2017 21:07): Nuda rozhodně ne, naopak jsem neměl plán to teď hrát (rozehraný jiný hry a resty), ale co jsem to jen zkusil tak nemůžu hrát nic jinýho. Dost mi to připomíná xcom. Už teď bych to označil za opravdu nejlepší slovenskou hru v historii.

Náplň misí je opravdu čistě bojová a často stejná. Zničení všech nepřátel, když je jiný úkol tak je stejně škoda nepřátele nezničit. Ovšem mapy a nepřátelé se mění, a je to někdy fakt rozdíl díky terénu a možnosti jednotek v něm.

Takticky je to opravdu o shromáždění firepower, zakopání se a přilákání. I když nepřítel vede taktiku stát a v případě kontaktu vrhnout, tak ho nejde lehce ochcat - pathfinding dobrý, ai střelců taky dobrý. Nutnost zlikvidovat střelecké jednotky tě nutí vylézt ze zakopání - často je dilema zůstanu a v příštím kole mě asi rozstřílí, nebo vylezu a pokusím se o protiútok/útěk. Fakt to funguje dobře, vůbec jsem neměl na začátku v tyhle věci důvěru.

Co mě nebaví - jak jsem říkal často se musí zlikvidovat všichni nepřátelé. No někdy projedeš z jedné strany mapy na druhou a poslední nepřítel je někde v roští. Taky dost zdlouhavě posuny jednotek po jednom a každé kolo (nejde přesunout hromadně a naplánovat pohyb do příštích kol).

A pořád se bojím délky a obtížnosti.
@Crash (16.01.2017 20:10): Myslím, že jinak ta hra ani hrát nešla, Other Side byli vždy ve velké přesile a pokud lidé nevyužili zakopání a zýšeného dohledu a dostřelu z kopců, bylo to beznadějné. Utkat se hruď na hruď v otevřeném poli se rovnalo sebevraždě.
@mazar1234 (16.01.2017 21:07): Není se třeba bát - pokud hraješ 3 a více hodinovou misi, máš možnost uložit pouze dvakrát a při nečekaném objevení nepřítele, nebo prostě po nějaké chybě je to na "game over" nebo alespoň na brutální ztráty, nuda je asi to poslední, čeho bych se bál.

Ten stereotyp je spíš znát kvůli hodně dlouhé kampani - časem to může vyčerpat (dohrál jsem Spellcross myslím se dvěma delšími přestávkami, ale pokaždé mě to bavilo hodně). Paradoxně to je spíš slabší ke konci (což je ale problém více her - například Fallout 1 a 2) kdy už obtížnost bojů klesá.
@Red (16.01.2017 18:49): Proč mi to jen připomíná moji taktitku - obsadit brod, most nebo podobné místo a tam to pražit shora zdola :-) Co si pamatuji, tak ze začátku byla asi nejtěžší mise ta na hřbitově, kde se objevovala spousta nemrtvých. Morálka v pytli, vojáci se rozutekli jako zajíci a jen se dalo dívat, jako končí pod meči nájezdníků.
Taktika je zakopat se na dobrém místě (třeba kopec) a lákání nejdřív s hummerem a později se zavřeným UDESEM. Nemrtví bez plamenometů jsou peklo
@Red (16.01.2017 09:58): Tyhle boost xp obranarsky mise jsou prima. Zaklad je dobre se v chumlu opevnit na startu a modlit se,aby te nenasli driv, nez jsi totalne zakopanej. Pak uz je to celkem ok :) Diky temhle xp boostum se da hrat pak dal. Jsem to delal tak,ze jsem si nechal posledni policko na mape sveta,odklikaval tahy a nechaval se x krat napadnout :) A i s takhle boostnutejma jednotkama ta hra byla tezka jak ...... :D

Na taktiku se moc v tyhle hre nehraje. Jedina osvedcena vec byla nekde se na dobrem miste full zakopat.Ja se vetsinou rovnou zakopal primo na startu a pak autakem vylakal nepritele. Pak popojit a kus dal a repete :D
Aha to je dosti podstatná informace, že je můžu uondat. Tak beznaděj střídá mírný optimismus:)
@Red (15.01.2017 23:23): U tohohle prvního obrázku je potřeba šoupnout svý jednotky úplně "dozadu" (severozápad) a zakopat se na startovacích polích. Nepřítele vylákáš Hummerem nebo přijde sám.

@Red (15.01.2017 23:36): U téhle mise je problém, že startovací pole je malinké, takže je potřeba zakopat pěchotu uprostřed a kolem pěchoty těžké jednotky.

Tyhle mise samozřejmě plnit nemusíš, ale slouží jako zdroj obrovských XP pro tvoje jednotky. OS si počet oddílů nedoplňuje, takže klidně můžeš ustoupit a pak zaútočit znova. (OS má 32 elitních oddílů. Zničíš 8, pak bude situace kritická, ustoupíš beze ztrát. Pak zaútočíš znovu a nepřátel už bude jen 24.) Dohrál jsem to 2x na Normální obtížnost. :-)
Takže ten region jsem obsadil, stejně tak ten malý napravo nahoře.

Potom ale nepřítel udělal protiútok na ten velkej s řekou dole. Měl jsem jenom jednu jednotku na obranu, tak jsem to vzdal.

Tak jsem to chtěl rovnou dobýt zpět, hodil jsem tam všechno co jsem měl a naprostý masakr i přes vícero pokusů. Hned u mýho spawnu se objevily, stihl jsem se jakž tak zakopat ale nestačilo to, balisty a vlčí jezdci mi v každém kole installkillnuli jednotku.

Výsledek je na load:
https://s29.postimg.org/rj5gvars7/Spellcross.png

Teď přemýšlím co mám udělat. Musím ten region dobývat zpět? Je nějaká šance že to bude v nějakým dalším kole hratelný? :D Nebo to mám rovnou před dobýváním toho malýho regionu a radši zkusit rovnou bránit?
@Red (15.01.2017 11:18): To je u každé časově omezené mise jinak. Zcela určitě dostaneš více peněz při jejím dobytí v limitu. U této konkrétně zabráníš objevování se harpyjí (které jednotkám berou akční body) a navíc získáš možnost koupit M106.
To je čas na úspešné splnenie misie, označuje to nejaký citlivý cieľ - ohrozené obyvateľstvo, konvoj, ap. Myslím, že ak región obsadíš v časovom limite, získaš z neho viac zdrojov.
Jinak ten odpočet nad regionem znamená že když tam stihnu zaútočit tak to budu mít lehčí? :)
Tak jsem si připadal už jako namakanej borec (pravda s prachama jsem na štýru) a teď na jedné mapě udělám dva kroky s jednotkou a spustí se na mě tři balisty (instant death). Tak jdu na vedlejší a tam mě zcela rozsekaj Nemrtví, zakopání nezakopání doběhnou, něco spustí a moje jednotky zmateně sami pobíhají po mapě zatímco do nich šijou nepřátele:)
Díky moc. Dnes jsem dokončil první oblast.

Překvapivě mě to baví hodně a ta verze z ulož.to funguje naprosto bez problémů.

Teď se asi nejvíc obávám tý délky.
Objeví se mi mapa s mýma provinciema, ale nevím jak vybrat co zkoumat.
Malo by sa to dať cez stĺpec ikon pri pravom okraji obrazovky, je tam ikona pre výskum aj pre stavbu nových bojových jednotiek.
Rád bych se posunul ale nevím jak mám zkoumat, respektive co mám zkoumat. Při dalším kole mě to varuje že nemám alokovány prostředky a čumím do toho jako slepej do vrat.
2. mise za mnou. Nevím jak mám přezbrojit. Mám podezření že jsem vytvořil další lehké:(
@Red (13.01.2017 22:11): Orkové - Ochr. pěchoty - UNT vesta --- Lehká pěchota je na nic, přezbroj na těkou nebo komando. :-P Teď máš 2x Komando, 2x pěchota, Rangeři a Hummer. Já to dojel s 4x Komando, 2x Těžká pěchota, 1x Hummer, 1x Rangeři. Na příští mapě pak 2x Piranha a 2x M106 (až budou dostupný).

Moje výsledná armáda:
8x Mobilní pěchota
8x Destruktor
2x Hummer
2x Radar
4x M132
4x Gepard
4x M109
Hraju na nejlehčí.
První vítězství. 0 ztrát prošmejdil jsem celou mapu.

To zakopání dobrý nápad. Jsem asi tak polovinu mise táhnul s houfem ale časem jsem si sám uvědomil že mnohem efektivnější je většinu nechat a běhat s Alexandrem co měl nejvyšší dohled.

Nějaká rada co dělat v tom strategickem mezimisijným rozhraní? Výzkum, nějaký budování, kam zaútočit? Ulehčete mi to trošičku :))
@Red (13.01.2017 10:12): Těžko říct. Hrál jsem to už dávno, ale není to zas až tak těžký. Každou misi si párkrát zkusíš a pak už to půjde samo. ;-) Jinak save v misi je 8 až 12 (podle obtížnosti). V kažé misi se nepřátelské jednotky soustřeďují na několika stejných místech a v podstatě jen přemýšlíš, kde se zakopat a jak je vylákat.
já si vzpomínám, že byl nějaký, myslím i oficiální patch, který navyšoval počet save pozic i zisk kreditů...
Mě se ale právě líbí český dabing (už jsem nainstaloval:)). No nebudu to hrotit, bude to osobní výzva až (jestli) dohraju Inkvizitora.
@Red (13.01.2017 10:12): Jak moc obtížný Spellcross je, už si přesně nepamutuju, ale zas tak horké to nebude, sám jsem ho dohrál poměrně mlád a nezkušen, o zkušenější stratégy bych se nebál. Horší bude jeho zdlouhavost, docela trvá než odehraješ se všemi paňáčky a nepřátel je ještě víc. Soukromý odhad na dohrání je tak 50h.
Keby islo o to, o anglickej verzii sa traduje, ze je jednoduchsia (o kusok) a o par veci osekanejsia :)
@Red (13.01.2017 10:12): No hodně dlouho, je to teda už dost dávno, ale myslím že pár měsíců mi to zabralo, ale už nejsem schopen říct, jak pravidelně jsem to hrál, abych zkusil odhadnout celkovou herní dobu. Je to tahovka, takže přesun 30 jednotek je věčnost, pak to má snad jen 3 sejvy na misi, což je zoufale málo, takže i restrat mise nebyl úplnou výjimkou. No prostě počítej víc než bys čekal. :)
Na HLTB to není tak se ptám tady. Na jak dlouho to asi je pro člověka co to hraje poprvý?
@Shima (07.03.2015 11:15): Rangeři mají druhej nejnižší útok, ale nejvyšší obranu, díky čemuž přežijou silnější výprask, ale to není to, čeho by jsi chtěl dosáhnout. 2x Hummer, 2x Těžká Pěchota a 4x Komando je ta správná cesta. ;-)
@Malignus (06.03.2015 22:07): Díky za info. Asi se budu bavit prolézáním map :) I když je škoda že zvuk trochu trhá když mi to pouštím v sedmičkách přes dosbox.
Našel někdo využití pro Rangery? Říkal jsem si že trochu obměním klasickou počáteční sestavu komanda+minomety+humr a budu scoutovat lesy s rangery ale moc efektivní mi to zatím nepřijde. Plus nikdy nic nezabijou...