A mezi všechny ty špičky se dostala česká hra.
Diskuze
@Paul (05.02.2017 17:14): Takový verdikt v tak nemalé konkurenci v roce 2002. To je úspěch sám o sobě. Warcraft III: Reign of Chaos, Medal of Honor: Allied Assault, GTA III, The Elder Scrolls III: Morrowind, Battlefield 1942 a další. To byl sakra dobrej rok :)
Si teď pro zajímavost pročítám tehdejší recenzi na gamespotu, psanou Erikem Wolpawem, člověkem jež je ve Valve a napsal oba portaly
http://www.gamespot.com/reviews/mafia-review/1900-2879254/
9.3, "Quite simply, Mafia is one of the best games of the year." :)
http://www.gamespot.com/reviews/mafia-review/1900-2879254/
9.3, "Quite simply, Mafia is one of the best games of the year." :)
Máte pravdu. Bohužel to ale pro mě té hře dost ubírá.
@Paul (05.02.2017 16:50): Ono to jde spolu ruku v ruce, podlě mě. Celé to je tak nalinkované, že to nedává smysl, pokud nad tím moc uvažuješ. To jak se Tom náhodou připlete do přestřelky, to jak mu zaplatěj, to jak ho vezmou mezi sebe, jak vyhraje závod, ochrání holčinu, kterou si vezme za ženu... je taková romantická idilka, když se nad tím zamyslíš :)
Jak pravíš dvojka byla jiná v tom stylu Goodfellas a to byl Vávrův záměr už v první Mafii. Možná proto se mi víc zamlouvá právě story dvojky.
@M (05.02.2017 16:47): Paul to řekl za mě. Navíc je nutné brát v potaz, že illusion soft. byli v době tehdejší malé nezávislé studio. Vytvořit tak ambiciozní hru v takové konkurenci AAA her je prostě kumšt.
Jak pravíš dvojka byla jiná v tom stylu Goodfellas a to byl Vávrův záměr už v první Mafii. Možná proto se mi víc zamlouvá právě story dvojky.
@M (05.02.2017 16:47): Paul to řekl za mě. Navíc je nutné brát v potaz, že illusion soft. byli v době tehdejší malé nezávislé studio. Vytvořit tak ambiciozní hru v takové konkurenci AAA her je prostě kumšt.
@pajmič (05.02.2017 16:42): idylickej teda nevim, pod tímhle slovem se mi vybaví něco jiného než příběh Mafie (hlavně jejího závěru) :) Spíš bych řekl že Mafia je zromantizovanej pohled na téma Mafie, ikdyž právě díky tomu závěru tu romantiku Vávra trochu postavil na hlavu, a díky tomu je tak dobrá. Ve dvojce už na zromantizovanej pohled kašlal a chtěl udělat přízemnější pohled na Mafii ve stylu Goodfellas, což se víceméně podařilo.
@M (05.02.2017 16:47): Mafia byla na svojí dobu hodně pokročilá záležitost. Už ve svý lineární formě měla delší scénář než 99% akčních her, obrovský město, reálnou fyziku aut...
Kdyby se měli ještě patlat s nelineárním scénářem, asi by to nevydali nikdy.
U dvojky to zkusili, původně měla mít 4 konce. Nakonec to taky museli zaříznout a vydat osekaný aby to vůbec vyšlo.
@M (05.02.2017 16:47): Mafia byla na svojí dobu hodně pokročilá záležitost. Už ve svý lineární formě měla delší scénář než 99% akčních her, obrovský město, reálnou fyziku aut...
Kdyby se měli ještě patlat s nelineárním scénářem, asi by to nevydali nikdy.
U dvojky to zkusili, původně měla mít 4 konce. Nakonec to taky museli zaříznout a vydat osekaný aby to vůbec vyšlo.
@pajmič (05.02.2017 16:42): Heh... Ne. V tady takové hře by to moc jiné nebylo. Těžké je vytvářet něco takového v RPG světě. Ve hře typu Mafia je přidání větví jednoduché. Prostě by jen změnili dialogy a přidali rozhovory a animace. Jenom by si to museli nejdřív načrtnout na papír, aby se v tom neztratili. Práce by to byla zcela stejná, jen by jí bylo víc.
Dělat větvený příběh s volbami v otevřeném světě je voser.
Dělat větvený příběh s volbami v otevřeném světě je voser.
Vytvářet a implementovat příběh s větvenými dialogy a dělenými příběhovými cestami je diametrálně odlišné od přímačarého story. Várva a spol by nám určitě mohli vyprávět. Příběh Mafie je takovej idilickej, tedy ne příliš uvěřitelný, ergo nesedne každému individuu. Podle mě ale z toho idilického úhlu pohledu je to podané velmi dobře.
@Walome (05.02.2017 16:11): Úmysl nebo ne, mně se ten příběh nelíbí, Angelo je pro mě nesympatická postava a sere mě, že jsem se nemohl rozhodnout jinak. Pak už jsem v té hře měl pocit, že se jen vezu v něčem, s čím nesouhlasím.
Hry s volbama, co jsem hrál, smysl dávaly.
Hry s volbama, co jsem hrál, smysl dávaly.
@M (05.02.2017 15:23): ano ale jde o to, že to byl úmysl. Právěže smysl dává, na rozdíl od všech her s volbami :)
@Kwoky (05.02.2017 16:03): Však to by bylo super, momentálně je ten příběh špatný, protože nedává smysl.
@M (05.02.2017 15:23): To přece nejde "jenom přidat možnost volby". Ta hra je celá postavená okolo příběhu a možnost volby ti ho "rozbije". To by se celá hra musela předělat. To je jak kdybys chtěl dát do Dooma "jen nové zbraně". Takhle to dělat nejde.
@Walome (05.02.2017 15:11): Ne, tohle nehraje roli. Jde o způsob vyprávění příběhu a je jedno, jestli je to RPG, nebo FPS. Tím "LINEÁRNÍ fps" už argumentuješ kruhem, víš to, že?
@M (05.02.2017 15:09): jedno je rpg a jedno lneární tps.
@Tyrael (05.02.2017 14:54): Ne, atmosféru by to mohlo mít stejnou a hra by byla mnohem lepší. Viz Zaklínač 1. Ztrácí to atmosféru díky tomu, že tam děláš volby? Ne, naopak...
@Tyrael (05.02.2017 14:54): samozřejmě :) na volby se tehdy sralo, tehdy se vyprávěl lineární příběh. Což je jedině dobře.
@Tyrael (05.02.2017 13:48): Když si u Žlutýho Píta koupíš pálku, tak je nepostřílíš, ale pouze omráčíš.
@M (05.02.2017 14:25): otázka jstli by to pak nestratilo tu jedinečnou atmosféru
@Tyrael (05.02.2017 14:22): Tak nevím, podle mě to určitě udělat šlo. Na grafiku ani procesor by to náročnější nebylo.
@M (05.02.2017 14:20): v tom mafia doplácí na svůj věk...v té době tyhle možnosti moc nebyly....ale remake s takovouto možnosti by mohla být sranda
@Tyrael (05.02.2017 14:19): To ano, ale prostě mám cukání, když se nemůžu rozhodnout sám a vybrat si mezi nelítostným a úspěšným mafiánem a naivním blbečkem, co se přidá k Mafii a pak ho začne hlodat morálka a všechno to posere.
@M (05.02.2017 14:09): podivná to je, ale neřekl bych že nekonzistentní, každopádně vývoj jeho postravy není špatně udělaný..... je to přece jen člověk, který si múže podle sebe ospravedlnit cokoli......takže mezi jeho postoji ze začátku a stavem na konci je spojitost
@Tyrael (05.02.2017 13:48): On je Tom morálně dost podivná postava. Pro mě největší mínus celé hry je, že se nemůžu rozhodovat sám a rozhodnutí hlavního hrdiny mi přijdou nekonzistentní. Tohle už je dávno překonané, viz třeba série Zaklínač.
@DonSnake (komentář): =pěkný komentář, ale co se týká Toma a cti, to mi úplně nesedí......Tom je spíš postava, která řeší příchozí problemy a dodržuje nějaký zásady ale o čestnosti bych nemluvil.....něco je sejmout nepřátelského gangstera, který na Toma zaútočí.......jiná věc ale je pokud v rámci třeba 19 mise postřílí nevinné stráže, které prostě jen plní svoje povinosti.......nebo půjde po radním...protože jen nesedí donu Salierimu...
ale za mně plus
ale za mně plus
@Sasakr (01.02.2017 22:09): jo, tady je feeling zachován.
Do té doby alespoň tato modifikace, pokud jste náhodou někdo nezaregistroval... https://www.youtube.com/watch?v=X74aEThY2yY
@účet smazán (01.02.2017 14:48): ale prd :)
@JohnCZ (01.02.2017 12:02): No nejspíš to tak bude no. Možná jestli naberou nějaký další lidi a budou to vydávat postupně, tak třeba...
@účet smazán (01.02.2017 07:54): Po přečtení toho rozhovoru to vidím absolutně bez šance. Jen tu jednu místnost tvořil dva a půl měsíce. Klukovské nadšení je fajn, ale je to nereálné.
byla by to asi hezká ukázka toho, jak by hře slušel novější kabátek... nejde ani tak o jak, jak se co leskne, světla, grafiku... na atmosféru spíš mají vliv zvuky, pohyb postav, cutscény, stmívačky.... kouř :) ale taky tomu nevěřím, nadruhou stranu doufám, že by se ven mohlo dostat aspoň pár lokací :)
Fandím mu, ale nevěřím tomu. Stačí, když si vzpomenu na své megalomanské projekty v "dětství". Taky z toho moc nevzniklo :-D
@účet smazán (01.02.2017 07:54): Vypadá to dost dobře, jen se to na můj vkus dost leskne. Ale atmosféru tam cítím.
Jenže je dost rozdíl udělat jeden bar a nebo celé město. A pak to město ještě oživit. Je to obrovský projekt, podle mě to nemají šanci dotáhnout. Ale pokud ano, budu nadšený.
Jenže je dost rozdíl udělat jeden bar a nebo celé město. A pak to město ještě oživit. Je to obrovský projekt, podle mě to nemají šanci dotáhnout. Ale pokud ano, budu nadšený.
@účet smazán (01.02.2017 07:54): ten feeling nedá.
Jsem zvědavej, jestli to dotáhne do konce, předělávka jedničky
@Walome (21.01.2017 22:26): Co měl Deus Ex za tak zázračný mod?
@účet smazán (21.01.2017 21:29): jasný no, ono po 14 letech to chce změnu :) jak já a Deus Ex. Tam jsem mod přivítal.
@Walome (21.01.2017 18:47): No smysl to moc nedává, ale je to jiný :)
@účet smazán (21.01.2017 18:45): hmmm. To není špatnej tip, už mi to taky přijde trochu jednoduchý. Ale tehdy mě ten mod moc neuchvátil, nějak mi to celý nedávalo smysl.
Tak jsem rozehrál po 20tý Mafii a nainstaloval jsem si do ní Modern Mod 2.0. Ty mise mají o hodně lepší nádech, s těma novejma autama a lepšíma zbraněma, třeba v tý misi jak zachraňujete Sama na tom statku a pak se jede v tom náklaďáku a vy sedíte vzadu a střílíte po těch autech, tak teď tam jezděj v bavorácích a máte co dělat abyste se trefili do řidiče, jinak vás předjedou a konec mise. V tom hotelu v misi Kněz taky hustý, mají tam lepší brokárny. Nebo závody ve formulích atd.
@Kotoktok (21.01.2017 18:06): Nebylo by lepší, kdyby jsi Tvé výtky ohledně pokrytců směroval ke konkrétním osobám?
Jinak to, že tu někdo zkritizuje nějaký ten koment... No a? Já se ani nedivím, protože velké procento z nich se nedá číst a většinou se jedná o lidi, takzvané internetové turisty, co se zaregistrují, nasekají x nesmyslných komentářů a jdou o dům dál, respektive zpět na facebook.
Nicméně, tím neříkám, že souhlasím s nějakou cenzurou. A sranda je, že často po ní volají nejvíc zabedněnci, co se chovají jako primitivní opice, kteří místo slušné argumentace znají jen urážky a agresi (samozřejmě jen tu virtuální).
Jinak to, že tu někdo zkritizuje nějaký ten koment... No a? Já se ani nedivím, protože velké procento z nich se nedá číst a většinou se jedná o lidi, takzvané internetové turisty, co se zaregistrují, nasekají x nesmyslných komentářů a jdou o dům dál, respektive zpět na facebook.
Nicméně, tím neříkám, že souhlasím s nějakou cenzurou. A sranda je, že často po ní volají nejvíc zabedněnci, co se chovají jako primitivní opice, kteří místo slušné argumentace znají jen urážky a agresi (samozřejmě jen tu virtuální).
Memphisi. Naper mi ten banán. Ukonči to. Vždyť vy tu kritiku nesnesete. Nemyslím tebe, ale pokrytců a samohoničů tu máš přehnaně.
Každýho kritika jste zametli. Pak jste brečeli, kde je ta cesta sem někoho přilákat. Na oponenta naprogramujeme hru....hoši. Když si často honíte brko. zak se občas umejte.
Každýho kritika jste zametli. Pak jste brečeli, kde je ta cesta sem někoho přilákat. Na oponenta naprogramujeme hru....hoši. Když si často honíte brko. zak se občas umejte.
@Kotoktok (21.01.2017 17:53): Jo, cenzura tu nějak bývá poslední dobou, co jsem si tak všimnul. Třeba si zvyknout. Anebo přijít na sraz a říct v reálu, co si upřímně myslíš. Tam tě nikdo cenzurovat nemůže. Maximálně tě může někdo zmlátit nebo tak :-D
Ale asi tu jsou nějaké promazané příspěvky. Myslel jsem, co se tu probíralo v diskuzi, ale ono je to jedno. Nejspíš smažou i teď ty naše nové příspěvky, protože k tématu Mafie moc nejsou.
Ale asi tu jsou nějaké promazané příspěvky. Myslel jsem, co se tu probíralo v diskuzi, ale ono je to jedno. Nejspíš smažou i teď ty naše nové příspěvky, protože k tématu Mafie moc nejsou.
@CrocoRay (21.01.2017 17:40): Nic. Protože cenzura sprostých slov. Jinak to mělo, tedy myslím konstruktivní spád.
Co se tu vlastně stalo? :-)
Než jsem se po letech přihlásil, tak jsem si tu jen četl. V obecné diskusi si někdo ze zdejších mentorů, štamgastů, budovatelů webu, těch, kteří si hřejí body řekl, že je smutné, že se tahle sajta nerozšiřuje. Strašnej smutek Jak je kurva možné, že se sem nenalejou nový síly. Celou dobu jsem tu seděl a potlačoval nutkání se lognout a napsat tomu dotyčnýmu, že je ošklivé káčátko. Jinými slovy pokrytec, když nedal nováčkovi šanci s jeho prvotinou. Klučina s patnácti body napsal, že mastil prince a hotovo a dostalo se mu takový kritiky, že mi ho bylo líto. Ale zdejší lingvisti si tu pod kartou oné hry rozjeli takovou masturbaci, že jsem se za ně styděl. Normálně mi ten ban naper. Přestanu se stydět. Do píči.
@Kotoktok (21.01.2017 16:20): Off topic mažu.... to, jako vážně? To bylo těžce ON Topic.
@Memphis (08.01.2017 08:39): Jakými nadávkami Memphisi? Ano. Přiznávám, nějaký to slůvko asi padlo, ale četl si vůbec tu diskusi?
@účet smazán (19.01.2017 17:56): A nešlo by místo Dirty Diana zpívat Hammer smashed face?
@mvp23 (19.01.2017 16:58): Ano, šla, takže místo black or white zazpívám Dirty Diana.