Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No, zatim mi nejvic asi vadi ten effort system, kterej ztim nepredstavoval prekazku a az zacne, tak me s tim urcite bude jen o to vic srat, plus je v tom cely ten save/load bullshit ktery sice podstupovat nehodlam, ale vim ze bych moh. Jako na papire zajimavy, ale zatim tomu systemu fakt neverim.

Za druhe me krapet stve, ze to v zasade je napsane "jako Planescape Torment, akorat je vsechno trochu jinak" - zatim to nema moc vlastni dusi a jestli v PS:T "what can change a nature of a man" bylo celkem dobre propriane tema od sameho zacatku, tady sice obdobna otazka existuje, ale tematicky zatim nehrala roli vubec zadnou. Navic "what does one life matter" mi prijde u RPG jako dost debilni volba, pokud clovek zrovna neni na konci Mass Effect 3 >_>)

No ale i tak zatim zajimavejsi nez vsechno ostatni postavene na PoE zakladu.
Mně upřímně ta širší absence dabingu vcelku vyhovuje. Na původním Tormentu, kde ho taky nebylo přehršle, právě díky tomu byly slyšet samé chvály, že ta hra působí více jako knížka, což se mi vždy dost líbilo. Proto jsem celkem rád, že Numenera v tomhle trendu více méně pokračuje...
@mazar1234 (01.03.2017 21:20): Docela jo (ale já mám save už z bety), ale tohle mám díky buglému questu s chobotnicí na náměstí, kdy se mi po odlevelování z poolů neodečtou zkušenosti zpátky na nulu a následně ani quest nemůžu dostat z journalu, protože si hra nevšimla, že jsem ho splnil :D
Tak jsem se kouknul, jakej je maximální tier (6) a zjistil, že jako stealthy glaive se nejspíš své velmi nízké Initation nezbavím. Po loadnutí o pět minut zpět funguje quest a expy a jak má. Bug s Tybirem, který si chce popovídat, ale holt to nejde (to je jak život), jsem už měl taky.

Jinak ale bugy jen občas zmatený pathfinding, jedno spadnutí hry a po naloadování po spadnutí hry na začátku souboje se nedá nic dělat, potřeba loadnout znova. V dalším souboji po aktivaci cypheru a rozsekání dvou nepřátel s Rhin zase nejde se soubojem nic dělat, ani ukončit tah. Pomůže loading zpátky.

@Bellerofontes (01.03.2017 21:54): O tom, jaká je spojitost s tímhle a P:T bylo už napsáno strašně moc, google.
Předem jsem se obával, že to snad zbytečně pokrývá témata z Planescape: Torment. Mám na mysli především hlavní zápletku, která se opět točí okolo smrti a reinkarnací. Pokud se to někomu zdá jako vulgární a redukující označení, tak se omlouvám; je doufám jasné, jak jsem to myslel. Nicméně proč zapírat, že nalákat mě to nesvedlo. Jestli by někdo z těch, co už to hrají, byl s to popsat, jaká spojitost mezi těmito dvěma hrami in concreto je, byl bych za to vděčný.

I tak se tomu v žádném případě neuzavírám a jsem ostatně obecně přesvědčen, že právě "podání" je kruciálním aspektem každého vtahujícího příběhu.
Já jsem po setkání s dabingem v PoE tedy velmi vděčná, že tady očividně žádný není. Radši žádný než špatný.
Když nemají prachy na dabing, tak by stačilo, kdyby ke každé postavě vytvořili sérii animačních obrázků, které by během rozhovoru vyjadřovali jejich emoce/postoj. Zároveň by tím odpadlo čtení zbytečného textu - stojí před tebou postava v modré kápi a zamračeným pohledem si tě prohlíží - úplně zbytečný balast když stačí jeden obrázek. No aspoň je to barevně odlišeno, takže to vidím a rovnou přeskakuju.

Wasteland 3 jde v tomhle ohledu správným směrem a asi to ani moc nestojí, jen se musí chtít.
Ta víceméně absence dabingu je trudná. Ale jsou to asi značné náklady, hlavně pokud by chtěl člověk najímat tradiční titány (Grey DeLisle, Jennifer Hale, Jim Cummings, Michael Dorn, Kevin Michael Richardson, Catherine Taber...).
@RXQ79rudax (01.03.2017 02:00): Chápem, že posudzovanie je individuálne, ale ako píše Flowerpot, malo by ísť primárne o to, ako sú jednotlivé postavy napísané, nie ako vyzerajú.
Ten lietajúci robot či kráska v koženej zbrojí sú inak asi dve najprevarenejšie klišé - comic relief a romantic acquaintance...

Charakter tak podľa mňa vyzerá schváľne, aby bol tabula rasa - niečo nevyformované, čo si vlastne formuje až hráč svojim hraním (to sa prejavuje aj tými 5 tides, čiže smerovaniami, ku ktorým hráč získava affinitu podľa toho, aké robí rozhodnutia a ako reaguje v dialógoch.

Grafický štýl je podobný Planescape, zatiaľ som bol iba v pár lokáciach, ale sú pomerne pitoreskné a divotvorné a veľmi protichodné kombinácie, tak ako to bolo aj v Planescape. Osobne mi príde grafika veľmi malebná. Portréty postáv sú iné ako zvyčajne, no nevnímam to ako mínus a ani niečo podstatné, je to len iné.
Hudba zatiaľ bola fajn, nie veľmi výrazná, no je tam cítiť Morganovu snahu o návrat k P:T, k zvukom ešte nebolo tiež moc príležitostí, uvidím, keď sa dnes k tomu dostanem a posuniem sa ďalej.
Intro by som ale bral aj ja.
Čo mne osobne príde ako mínus je, že pri tej sume, čo vyzbierali sa mohli hecnúť a nechať nadabovať aspoň postavy, ktoré sa k hráčovi pridávajú do družiny, pochybujem o tom, že by hra mala také kvantum spoločníkov, aby to bol problém.
Sákryš, v té hře není žádný dabing? To je pro takovýho slepýho dědka jako já problém. Je možno upravit velikost textu?
@RXQ79rudax (01.03.2017 02:00): Je pravda, že portréty postav je asi jediné, co se mi tam nelíbí a co bych rád změnil. Ty ksichty před prosincovým updatem byly lepší, prý to ale půjde velmi snadno modifikovat.
Preboha, on si niekto vytiahol z celej tej plejády psychologických náčrtov rôznych charakterov asi najkomplexnejšej hernej postavy vôbec ako primárnu charakteristiku, že vypadal ako tvrďák/drsňák? Aha... aha. Aha.

"The player character looks like some sort of androgynous blob."
<3 <3 <3
Supercool. Moja chuť si to čo najskôr zahrať sa zas o kúsok zvýšila. Androgýnne bytosti sú tie najkrajšie bytosti, to sa vie.

"kdyby tam tak dali třeba nějakého poletujícího ukecaného robota jako společníka, nebo nějakou krásku v kožené zbroji s tím účesem jakou má hlavní hrdinky hry - taková varianta Annah"
Hele, opäť, všimol si si, že tie postavy mali za tými spritmi aj charakter a že ten bol možno trošičku dôležitejší než ich účesy alebo spôsob pohybu vo svete, že? Ako nie, že by tie tiež neboli cool, ale... ale...
Tak tuhle hru vynechám - nelíbí se mi hlavní hrdina - není to tvrďák/drsňák jako v PST,

souhlasím s tímhle komentéřem na steamu:
The player character looks like some sort of androgynous blob.

It reminds me of that horrible cave rave scene from the Matrix Reloaded. Awful. Just awful.

nelíbí se mi ta grafika hry, portréty a modely těch postav, jak tak koukám na ta videa - ty společníci se zdají nudní podobně jako v PoE - ne zábavní jako v PT - kdyby tam tak dali třeba nějakého poletujícího ukecaného robota jako společníka, nebo nějakou krásku v kožené zbroji s tím účesem jakou má hlavní hrdinky hry - taková varianta Annah, .... ; asi tam taky ani není možnost chůze jen běhu, ten setting to umístění mi přijde takové nesympatické; měli to - ten grafický styl - udělat prostě ve stylu PT nebo Inquisitora; nebo si dát záležet na těch 3D modelech těch postav; z těch videí to sice není moc poznat ale ty zvuky prostředí a ta hudba asi nejsou tak moc propracované a působivé jako v PT.; a Asi tam nejsou žádné animované filmečky- žádné pořádné intro - úvodní filmeček;
@Shoggot (28.02.2017 22:01): Ja som sa z toho súboja snažil vykecať, následne začal boj, zabil som jedného nepriateľa a dodatočne to ukecal, nech na to kašlú, lebo im to nestojí za to. Je to celkom zaujímavý prvok, že aj počas boja sa dá miesto útoku zvoliť snaha o rozhovor a to rôznymi postavami v družine. Uvidíme nakoľko to bude reálne využité mimo začiatočnej ukážky.
@Flowerpot (28.02.2017 17:52): Mám asi 12 hodin (mám kompatibilní pre-release save) a krom souboje v tutorialu jsem neměl ani jeden souboj, ze všeho jsem se vykecal nebo to vyřešil jinak.
Ten souboj po tutorialu jsem měl jen při prvním rozehrání asi před 3 měsíci.
Mě docela zajímá kdo na sebe vezme zodpovědnost a dá tomu první hodnocení. :)
Safra, možná je to tím, že už je večer a jsem unavenej, ale ta angličtina je na mě místy nějaká moc těžká

a to se živím jako překladatel :D
@GodOfTheSick (28.02.2017 17:32): Počkať, po prvej bitke myslíš súboj na konci tutoriálu vo vlastnej mysli? Anźto tam som to zo zvedavosti zatiaľ prešiel aj ja, ale fakt by som si netrúfol povedať, že som to v tomto momente už "hral".
První dojem teda nic moč. Pillars nebo Wasteland 2 mě chytly hned. Možná to je tím, že jsem to rozehrál na gamepadu, kde ovládání inventáře se moc nepovedlo, takže s tím docela zápasím a prudí mě to. Po první bitce jsem to musel vypnout s tím, že asi bude přece jenom lepší si přečíst, jak se to vlastně hraje, páč vlastní intuicí jsem na to nepřišel :-)
@valcik (28.02.2017 16:15): Taky mám tenhle přístup. Na druhou stranu tvoje hodnocení by bylo jedno z těch, podle kterých bych se zorientoval. Čili jestli tohle začneme praktikovat všichni, tak nakonec nikdo nic hrát nebude a budeme čekat na prvního, který to ohodnotí. :)
Všetko hype-weby, IGN dal Falloutu 3 v recenzii známku 9,6/10 s dovetkom "excelentný súbojový systém a hlboký role-play". Viac som zvedavý na tunajšie referencie od veteránov zo sigil.cz napríklad. o:-)
@Tarhiel (27.02.2017 00:00): Nejspíš tam nebudou ani foci. Jako nevšiml jsem si toho během hraní, furt mě to nesmírně baví objevovat, je to blíž P:T než jsem čekal...ale zamrzí to
Ale zatím brzo soudit. Z toho co jsem zatím hrál bych asi i klidně odpustil, kdyby nějaký extended content přišel později, možná i kdyby něco stál. Ne jak u té zrůdnosti ME 3 třeba.

Ale brzo soudit. Moc brzo soudit.
já jak jsem koukal na nějaká ta herní videa - tak mě zarazily nějaké ty portréty postav - na první pohled - napřed/ze začátku - jsem si myslel z toho portrétu že to je ženská - ten hlavní hrdina - ten mladíček, až jsem pak našel video s o trochu jiným portrétem - kde ten portrét byl skutečně ženský. Nebo nějaký ten společník - vypadá jak nějaká fousatá zlatovláska; taky se mi víc líbilo to rozhraní - textové menu - z toho first glimpse.
@HEX (26.02.2017 11:32): Myslím, že je to preto, že InXile proste nemajú na masívnu kampaň, o reklamu sa ale starali - perfektný story trailer, na GOG si nechali zaplatiť homepage,etc... uvidíme, ako sa k tomu postavia recenzenti - bojím sa však, že mnohí budú hodnotiť hru, ktorú ani nedohrali, čo pri tejto hre, ktorá je postavená na príbehu, by som dal ako podmienku recenzie.
@Shoggot (26.02.2017 10:38): Njn, media o Torment/kickstarter ztratila zájem. Docela jsem se divil, že jim ani nestalo za rozmáznutí drama ohledně toho, jak inXile potajmu oznámil nepřítomnost několika stretch goals ve finální hře. A teď je ticho i kolem recenzí, žádné už tak obvyklé tweety o recenzování super hry o které se ale ještě nesmí mluvit. Jedině Dobrovský ve Fight Clubu suše utrousil, že už to hraje.
Btw to jim do toho kreslí zase Justin Sweet? Ten jeho rukopis to každopádně nese. Pěkné tedy, ale ani dnes nechápu, proč jeho postavy nemají oči. :)
@Tulareanus (25.02.2017 15:27): Třeba je to úplně naopak, že mě bude hněvat, že se mi hr bude líbit a jiným se líbit nebude, ale jak to JÁ myslím, se asi nikdy nedozvíme, že? Aspoň už tu máme první číslo. EDGE dal osm.