Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Recenze giant bomby
https://www.giantbomb.com/reviews/mass-effect-andromeda-review/1900-762/
Ta sekce s bugama je maso. Vy co to hrajete to máte bez bugů ? Hraje někdo PS4 verzi jako ten recenzent ?
Přeci jen

Dialogue about your exploits will occasionally contradict your quest progress and at one point a character referred to a quest as both complete and in progress in the same conversation.

I could fill the entire space of this review with nothing but the bugs I ran into, which tended to affect practically every aspect of the game, from conversations to NPC animations to quest logic, sound effects and dialogue triggers, combat encounters, character collision, crashes and infinite loading screens, and more. Some quests refused to complete when I satisfied their conditions; on the other hand, one particular early-game quest I'd already completed kept reasserting itself as my active quest hours later. One relatively major quest line disappeared from my log entirely, never to be seen again. The game occasionally thought I was in combat on my ship, where combat isn't even possible, and popped up the combat UI and visibly recharged my character's shields.
NPCs get stuck in the wrong animation, teleport around during conversation scenes, clip through scenery, or snap into T-poses so often during cutscenes that you just learn to start ignoring it, provided you can stop laughing.
Teď nastane diskuze o tom jaký post má váhu a jaký ne a nakonec to někdo rozlouskne tím že všechny posty jsou v podstatě naprosto zbytečný... :)
@pajmič (komentář): mimozemstani vypadaj dobre protoze nemaji zivou predlohu a neni s cim srovnavat. Treba kdyby existovali Krogani nadavali by stejne jako lidi tady u nas ze to je strasny:)

Jinak se zeptam viability na 100% vsude? Po tech 47 hodinach? nebo to byl jen story run?
@JohnCZ (29.03.2017 17:21): Jakožto člověk, kterému je celá ME serie naprosto ukradená a je mi jedno, jestli si do ni lidi kopou nebo ji vychvalují, s tebou musím nesouhlasit.

Takhle špatnou a šíleně do očí bijící mimiku a animace neměla žádná AAA hra snad od počátku minulé generace konzolí, což je teda docela pravěk z herního hlediska.
@pajmič (29.03.2017 17:50): To samé mohli udělat s Andromedou.

@Marcusss (29.03.2017 17:27): Jo, že prostředí je jen kulisa a nedává moc hlavu a patu mě na tom taky štve. Ono to dost souvisí s tím writingem a jeho exekucí. Společně se vším ostatním je to poměrně klasický problém rebootů: víme všechny body, co mají fanoušci rádi, ale netušíme, jak je spojit dohromady stejně dobře jako předtím. To je v případě filmů, her i knih a dalších médií zprostředkovávající již známý narativ ekvivalent nevýhod a složitosti reverse engineeringu. Víme, co tam má být, ale jak to dát dohromady stejně dobře jako předtím vyžaduje nějakou line of thought. A to jde v případě reverse engineeringu vždy dát dohromady blbě.

A právě nejvíc patrné je to vidět na těch animacích obličeje. Víme, že lidi mají oči, víme, že se oči hýbou a máme představu toho, jak oči vypadají. Což sice neví většina lidí a většina si taky uvědomuje, jak je tohle delikátní práce, kterou ještě nikdo na světe pořádně snad nezvládnul a tak si pomáhají triky jako je nasvícení scény, úhel kamery a do jisté míry i abstrakce antropomorfních znaků. A to jsou body, co víme. Tyhle body ale nedokážeme spojit, protože holt jsme nad tím moc nepřemýšleli, korporátní alokace zdrojů směřovala jinam. To se třeba projeví tak, že to dělá tým, který s close-upy obličejů nemá žádné zkušenosti a jednoduše nemá praxi s tím.

Hate bandwagon je hloupý vždy. V konečném důsledku je to hra a kvůli tomu se nemá cenu rozčilovat. Pro mě je to ale zajímavé (a paradoxně vlastně není) v tom ohledu, že ze všech těch mínusů je vidět a cítit ta klasická korporátní zlo (které funguje naprosto stejně jako JZD), které se spoléhá právě na ten reverse engineering a pochopitelně v tom čas od času selže, protože ve skutečnosti na tom nezáleží.

Já žádný hate necítím. Jen jsem neměl žádná očekávání a i tak jsem dost zklamaný tím, jak to zcela spoléhá na opakování tropů a trendů, ale bez nějaké myšlenkové linie pod tím. Hollywoodské rebooty mají ten samý problém.
Note to yourself. Opravit a vyčistit komentář od hrubek a typos než onen komentář uveřejním.
@JohnCZ (29.03.2017 17:21): +1

Přesně. Upřímně, na to co na hře považuju za největší přešlapy jsem ještě pořádně neviděl nikoho nadávat. = Fakt jak moc je prostředí viditelně "pouze kulisy". Naprosto jasně je to klasický případ "příběhu pro který je kroucený svět", namísto aby vytvořili funkční svět do kterého ten příběh sedí.
Typický příklad - settlementy na Eosu. Chcete trpět? Zkuste porovnat počty obyvatel (="křoví" postav") s počty postelí. A pak začněte přemýšlet co obyvatelé jedí.
Všeobecně fakt, že člověku trvá asi 0,342 vteřiny si všimnout jak moc jsou charaktery ve scénách čisté křoví je pro mě jedna z nezásadnějších chyb ničících atmosféru.
@M.a.t.t. (29.03.2017 15:17): Ono to je nejvíc vidět právě na té kauze "xichty". Neříkám, že jsou 100% v pořádku, ale rozhodně to není taková tragédie, jakou v tom vidí to hlasité bečící stádečko. Zajímavé, že v jiných hrách to nikomu nevadí, protože rozhodně není pravidlem, že co AAA hra, to vypiplaná motion capture tlama. Naopak málokterá hra umí např. opravdu atraktivní ženskou, co nevypadá jak babochlap. Tohle je jen uměle nafouknutá bublina, nic jiného a co jsem slyšel, hra má údajně daleko jiné a důležitější problémy, než jen sem tam nějaký strnulý xicht. Věci, za které třeba hru i znamenitě zhejtuju. Ale stejně se těším, až si to jednoho dne zahraju. "Zaslepený fanboy" se hlásí do služby! :)
@Marcusss (29.03.2017 13:48): +1

Osobne mi už ten nezmyselný (nielen tunajší) hate začína naozaj vadiť, pričom ako inak, najviac sa do neho zapájaju ľudia, ktorí hru ani poriadne nehrali, prípadne hrali len trial/videli pár videí na internete/neznášajú EA. Klasika a áno, je to smutné.

Ako píše Guldy, tá hra má svoje problémy a zjavne trpí hlavne tým, že tvorcovia nasľubovali hory doly a "skutek utek". Lenže i odhliadnuc od toho má svoje nesporné kvality. Čo sa týka zápletky, je to klasická Bioware šablóna, ktorá minimálne v prvých hodinách ničím nevyniká (ďalej to súdiť nemôžem), ale rozhodne ma nijak neuráža. Tak priepastný rozdiel medzi pôvodnou trilógiou a Andromedou, ako niektorí tvrdia a scenáristickú tragédiu, tu naozaj nevidím. Chápem, že Witcher asi poniektorých zmlsal až príliš, ale zase sa netvárme, že kvalita písania maistreamových príbehových hier je bežne na úrovni Oscaroviek. No ak chcete silou mocou porovnávať s pôvodnou trilógiou, treba si uvedomiť, že zatiaľ súdite len podľa časti celku, kým Shepard a jeho posádka mali tri celé diely na to, aby stihli všetko adekvátne rozvinúť a zanechať v hráčoch stopu.
@pajmič (29.03.2017 13:17): Problém je ten, že většina lidí nedokáže hodnotit věci jinak než na dvě kategorie:
Skvělé = líbí se mi a mělo by se to líbít každému (a pokud se to někomu nelíbí tak je to slepý debil)
Odpad = nelíbí se mi a tím pádem by se nemělo líbit nikomu (a pokud se to někomu líbí tak je to zaslepený fanboy)
@Charllize (29.03.2017 13:01): Ta situace je klasické klišé, což samo o sobě není nikdy špatně (někomu to zjevně i zcela stačí), ale provedení a play-out v rámci scénáře je otřesný.

To co ty popisuješ je zápletka. Ta sama o sobě scénáristicky nejde soudit skoro nikdy, protože z klišé se dá kvalitními dialogy, tranzicí nálad a pomocí narativních oblouků udělat něco zajímavého, stejně jako ze šílené zápletky, jako je třeba dívka v pubertě s telekinetickými schopnostmi, cihla putující časem nebo muž převlíkající se za létajícího savce aby po nocích mohl mlátit duševně nemocné lidi.

Andromeda tohle háže do prdele a tak jsou tóny měněny násilně a bez tranzice, dialogy jsou vyloženě nuda a neexistují ve scénáři takřka žádné oblouky, ale jen skoky. Což je v pořádku, když jde třeba o fan-fiction nebo slohovku mladého člověka na gymnáziu.

U tak velkého projektu by čekal člověk holt kvalitní writing a ne ten, který občas kulhá na jedné noze a někdy se jen plazí.

Ale chápu, že to nemusí někomu vadit. Spousta her se obejde bez kvalitního writingu, třeba Pong nebo Counter Strike. Ale holt bych tady čekal něco jiného.

Ale holt to někdo vidí jinak, s tím se nedá nic dělat. Nemá cenu se o tom víc bavit, když ty měřítka jsou u některých lidí zcela jinde.
Hele hoši, to psaní zase zaková tragédie není. Ano, nachází se tam několik podivností a cringe frází, ale rozhodně bych o celku něhovořil jako o hrůze. Zklamání rozhodně, otřes ne.
@MickTheMage (29.03.2017 10:53): Hrajes plnou hru a vidis vsechny aspekty ty hry? Jestli ne, tak drz hubu. A trial, ktery jsi asi hral, je hovno.

Takze detaily tam nejsou? Luxusni scenerie lokaci taky ne? Ty jsi asi z hodne divnyho mista. A snad budes tak inteligentni, abys mi napsal, ze to je teda hrozne na hovno. Mista hezka nejsou, detaily ta hra nema, lore ta hra nema (jenom miliardu notepadu a dialogu s npckama na kazdym rohu) atd.

@Gordon (29.03.2017 11:28): Tak ja uz to tu psal. Taky tam vidim nedostatky, blby animace a otresny dialogy. Ale neni to 100% a tech 20 hodin jsem se zatim bavil. Ta hra je velka.. skladajici se prave z toho vseho, co tam je. Jako urcite nereknu, ze kvuli peti vterinam v hodine gameplaye je to hroznej shit. A zase takovej traged, abych se kvuli necemu valel na zemi smichy, nejsem. Prejdu to a hraju dal.. a bavim se. Jako celek to je proste v pohode.
@SilentWolf (29.03.2017 12:18): musis brat v potaz v jake situaci tam ti koloniste jsou. Jsou v nezname galaxii s mizernyma vyhlidkama, dochazeji zasoby, maji za sebou povstani kde umrelo plno lidi, nejaka pevna vlada s jasne danymi pravidly neexistuje, improvizuje se. Vetsina lidi jr ve stresu a bez vyhlidek. Takze kdyz dojde na takovouhle situaci reseni ktere by zabralo treba na Citadele, ktera stoji na jasnych pravidlech a funguje jako radna socialni struktura by tady mohlo byt kontraproduktivni a vlastne to ze se vsichni rozesli je jeste dobre reseni.
@Charllize (29.03.2017 11:21): me by spis zajimalo, co je na nem dobre. Pac jedny svetly moment jsem tam nenasel. A nekolikrat uz mi bylo trapne za tvurce samotne. Pokud te bavi strilet, tak je to asi ok vypln. Ja se chci ponorit do toho sveta a prozit ten dej spolu s postavami. To, co me bioware naucilo pred x lety. Tady je to proste jako byt na nejakem comic conu mass effectu.

Priklad?(jeden ze sta) Vcera jsem dodelaval ty dva questy o kterych jsi psal na nexusu (byly slabe ale ne tak wtf jak tohle) a byla tam i jakasi revolta osob jejiz drazi byli ve stazi a kvuli me bylo rozmrazeni oddaleno. Rozzuzleni bylo takove, ze jsme byli pripraveni pouzit nasili. Pri konfrontaci jedna Asarijka rekla ze je schopna udelat cokoliv pro tu rodinu ve stazi. A vyhrozovala agresi. Moje postava rekla neco jako "hej vyserte se na to". Nacez jakysi clovek zacal byt taky agresivni a ze je mu jedno jeatli bude vyhosten. Moje postava rekla neco jako "Tohle by vasi drazi ve stazi urcite nechteli". Nacez ta Asarijka (ta co udela cokoliv i sabotaz) rekla, ze je to tak a premluvila ho at toho necha. Pote ho odvedla a cela skupina jen tak odesla.

Wtf??
@Guldy (29.03.2017 10:39): Protože když najednou jseš ponořen v ději a pak je tam záběr kde se mlátí krogani jak kachny a ty se z toho smíchem sesypeš k zemi, tak to ten zbytek naprosto přehluší.
Me prisli vsechny zenske ve hrach od bw dost desny. Kdyz si vezmu ze kazdy druhy korejsky mmo ma mnohem lepsi tak nechapu co tam delaji v tom bw. A pak vlasy, to je naprosta katastrofa. V andromede jsou o dost lepsi ale porad dost pozadu.
Ty obrazky se mi nezdaji ze by to bylo default..jen snad ten prostredni
@Ria Kon (29.03.2017 10:01): Jediné co je tam "modově" přidané jsou delší hlasy, ostatní věci jsou původní, ale to nic nemění na tom, že kdokoliv dělal human xichty v Andromedě by měl projít školením v Edmontonu...nebo si alternativně hledat novou práci...jako uklízečka :D