Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ehm, jsem ve fazi, kdy uz champion dungeony davam bez problemu a bez smrti, tak jsem vstoupil do posledniho dungu a zjistil, ze po vyhre dostanou hrdinove mark a uz dovnitr na dalsi level nemuzou vstoupit - to je trochu zbytecnej klacek pod nohy.
tvle ten flagelant to je chcípák zas***ej....... člověk mu tam vyžene odolnost vůči smrti na těch 87% a první rána co dostane na prahu ho zabije. no, on za to ani tak nemůže chudák flagelant jako spíš mistr matematiky a výpočtů co to pro red hook dělal. nechápu a opět žasnu po roce a půl, na co se vůbec obtěžujou hráče balamutit s nějaakejma procentama. stále si stojim za svym, stylistickej šperk to možná, něco na tom je co člověka drží hrát. ale herní mechaniky? těch pár čísel na kterejch to celý stojí? tragédie o to větší, že je to snad záměrně.
O vikendu jsem si to ve sleve koupil a objevil jsem neco jako skrytej drahokam. Hra je fakt paradni a jsem z ni neskutecne nadsen. Uz mam asi 40 hodin, cas s touhle hrou hrozne leti a furt premyslim o taktikach, co udelam priste atd. Ma to skvelou atmosferu a zpracovani, svymi mechanikami a komplexnosti se mi to velmi zamlouva a presne v tomhle si muzu po svym vyhravat. Doporucuju vsem, kdo maji radi challenge nebo o hre jiz vahaji.

edit: Tak uz pres 70 hodin a furt me to bavi, pomalu jdu na darkest dungeon :)
Tak jsem si to rozjel podruhý s těma všema DLC co ktomu vyšly. Hádám, že pozvánka k Baronovi mi asi bude k ničemu až ho vykuchám.Nebo se přemění na Vikomtovu?
Tak dohráno, nakonec jsem se dokopal k pokračování a dohrál hru. Více méně, většinu bosů jsem udolal a na zbytek se vyprdnul. Na vině je grind. Momentálně nedělám nic jiného než leveluji soupisky, ať dosáhnout levelu 6. Už mám i vyladěné formace takže dungeony procházím většinou bez větších problémů a peněz už mám taky několik desítek tisíc. Problém je že už hru znám a tak mě nic moc nepřekvapí. Škoda, hra není špatná a je i dost zábavná ale ta pozdní fáze hry je už zdlouhavá a nudná. Trochu mi vadí že bosů je málo a pořád se opakují. A ten prvek náhody mě furt štve, je tam a né že né. Přiznávám že s vyladěnou partou je to jiné kafe ale i tak se jednou za čas stane nějaká lapálie. Fakt nechápu jak může můj psovod který má hodnotu uhýbání 55 schytat několik ran za sebou... Po čase se možná ke hře vrátím a rozjedu i to DLC, je překvapivé jak je tahle hra návyková.
@martinelk (28.12.2017 11:27): Jak se to vezme, svým způsobem za to zodpovědný jsi :) Ne nutně rozhodováním ve fightech, ale tyhle problémy jsou z většiny případů způsobené špatně sestaveným týmem, špatným výběrem skillů, špatnými trinkety... když zvládneš tenhle metaelement, tak pak zjistíš, že v soubojích už nejsi zdaleka tak závislý na náhodě. I DD se dá naučit jako XCOM, je to akorát těžší.
@Garion (28.12.2017 11:13): A to mi vadí. Klidně ať jsou tam generované dungeony ale v momentě, kdy souboje jsou spíše záležitostí hodu kostkou, než mých rozhodnutí a přípravy, tak mě to začíná štvát. Jako jasně, výbava a statistiky nějakou roli hrají, nicméně spíš malou. Např. nabudím prvoliniového bojovníka aby dával mnohem větší poškození než běžně dává, samozřejmě v prvním souboji dává strašně malé rány... A takové situace doslova ničí hru, alespoň pro mě. Chci mít pocit že jsem to já, kdo je za svůj výsledek zodpovědný a né náhodný hod. No ale stejně mě to zase chytlo, otázka je na jak dlouho než mě to zase něčím naštve.
@Garion (27.12.2017 22:11): No, teď jsem k tomu zase sedl a zkouším pokračovat. Mě hlavně příjde že je hra strašně postavená na náhodě. A když padne špatná strana kostky tak to nemám moc jak změnit. Třeba XCOM, tam je taky jistý podíl náhody ale ne tak masivní jako tady.
Ok, tak po cca 15-20 hodinách končím. Hra mě bavila a byla zábavná ale teď se to kompletně celé podělalo. Konečně jsem vycepoval jednu svoji družinu na úroveň 6. A tak sem celý natěšený vlezl do dungeonu. Jednalo se o krátký scénář, kdy jsem chtěl otestovat novou úroveň. A dostal jsem neskutečně na prdel. A pak znovu a znovu. Jako mě příjde že hra přepla spínač a nepřátelé na úrovních 5-6 mají neskutečné výhody. Fakt mi nepříjde normální abych schytával jeden kritický útok za druhým. A to nebyl jeden dungeon ale několik v řadě. Nejhorší je že to nemám jak moc ovlivnit, přestože moji hrdinové měli schopnosti, výstroj a výzbroj na plno, tak dávaly relativně malé rány... Resp. můj přední bojovník sice dával rány jak z děla ale co je mi to platné když dostávám neustále jednu perdu za druhou.

Prostě po dosažení pátého levelu mi příjde obtížnost ustřelená. Nevadí mi vysoká obtížnost, vadí mi když je té obtížnosti dosahováno takhle lacině tím že se AI nadržuje.
Jde používat combat skill léčení i mimo combat? Mám dvě polomrtvé postavy a nemůžu přijít na to, jak je healnout skillem...
@Josef (24.04.2017 16:14): Skús Battle Brothers
Open world, procedurálne generovaný svet, premakané mechanizmy a vysoko taktické ťahové skupinové bitky. Pandrláci majú hromadu traitov, ktoré im modelujú charakter - sú pažraví, bojazliví, verní.. Nie je to príliš podobné DD, ale je to stokrát lepšie.
@Garion (24.04.2017 19:41): Jednotlivé aspekty hry mi nevadí, respektive dá se pochopit co by hráč měl nebo neměl dělat. Ale jako celek to funguje jako solidní masáž na nervy. možná to ještě rozehraju na tu nejnižší, abych viděl ten rozdíl, tahle ,, prostřední'' je na mě přehnanost. Myslim si, že by se jednotliví developeři mohli předhánět v tom, kdo vymyslel větší a otravnější volovinu. Za mě ale momentálně vede tne, kdo vymyslel aby postavy naložený v hospodě jen tak ztráceli trinkety z truhly, byť to nemá na sobě a byť nemá ani negativní trait s tim spojenej.
@Matlajs (24.04.2017 16:57): Ne ne, je to opravdu tak. Na dodge (unik?) a prot (ochrana?) existuje spousta dovednosti u podpurnych postav, ktere to snizuji na prijatelnou mez (napriklad Vulnerability Hex u Occultisty nebo Mark for Death u Bounty Huntera). Jen uz proste nefunguji vsechna slozeni skupiny, ale jen nektera (nebo nektera proste lepe). Neocenitelny u prakticky kazdeho bosse je napriklad Man-at-Arms, jehoz dovednost Defender zapricini, ze jiz za 2 kola nedostava vybrana postava (krome plosnych efektu) zadne zraneni a on jen jednotky (typicky 1-3), takze se healer musi soustredit jen na 2(3) postavy. Trinkety jsou tezsi, ale na vyssich urovnich uz neni tak tezke slusne vybrat. Kdyz ma postava +30 dodge a trinket ma slusne bonusy a k tomu -2 dodge (tedy snizeni o 6,6%), je to jasna volba.
ale já jsem nikde nepsal ,,lepších jako je tahle'', ale lepších než je tahle a to z mého pohledu a z důvodu už předtím jmenovaných. ovšem že neznám hru podobnou téhle, moc jich asi nebude. rozhodně se tady nehodlám pošťuchovat kvůli slvíčkaření. zahrál jsem si, ohodnotil a okomentoval, šmitec. každej to nemůže vnímat positivně.



@Garion (24.04.2017 13:17): Jo, na to jsem přišel až když mi tam zařvali 2 pětky. jinak se mi zdá ohledně té změny strategie na pětky a výš, že je to spíš opět o vložených financí do postav. člověk může navyšovat dmgerům dmg jak chce, ale když to netrefujou tak je to k ničemu a že tam těch s únikem nad 30 je drtivá většina, dokonce i někteří, kteří mají i nějakou tu ochranu. málokterej trinket je vůbec použitelnej a těch vyloženě buffujících ještě míň.
@Matlajs (23.04.2017 17:48): Hra sice za ruku nevodí, ale mechaniky se dají odhalit relativně bezpeně, včetně bossů. Stačí najmout a poslat pár obětních beránků, aby zjistili co a jak:) V podstatě nic to nestojí. A když dochází zdroje, run či dva s Antiquarianem v partě - a je po problémech. Mně přišlo, že hra trestá hlavně neopatrnost a přehnané riskování. Alespoň já si za většinu bolestivých ztrát mohl sám. Jo a taky podobných her moc neznám, takže příklady by mě zajímaly.
@Matlajs (23.04.2017 17:48): Noumu, co rozbiji budovy, obalamutis jednoduse - najmi 4 socky z kocaru, nic jim nedavej a proste je tam posli. Vsichni tam sice umrou, ale zadna budova ti nespadne.

Jinak jo, na tu jednodussi uz to vypada relativne datelne (za 100 tydnu mam kompletne vylepsene mesto, prakticky vsechny hrdiny na urovni 6 s maximalni vybavou i schopnostmi), jen do toho Darkest Dungeonu se mi zatim moc nechce :)

Jo a taky je potreba mezi "oranzovymi" a "cervenymi" ukoly zmenit strategii. Zatimco "zelene" a "oranzove" lze hrat stylem "2 healeri, 2 mlatici a jedem all-in damage", cervene uz je potreba trochu taktizovat (mit treba jednoho, ktery ma guard, pripadne specialni strategie na bossy).

Venoval jsem tomu zatim cca 30-35 hodin.
@FildasCZ (23.04.2017 21:23): lepších z mého pohledu? hodně. ale byl bych hodně neobjektivní ba až špatně subjektivní kdybych řekl, že hra postrádá drive a originalitu. Mě se nelíbí jak přehnaně trestá za neúspěch a že vlastně na tom je založenej celej koncept znovu hratelnosti.
Šílená magořina tahle arkádicky vypadající hříčka. Celý je to založený na skrytejch otravnejch mechanikách, který odhalíte v tu nejmíň se hodící chvíli. Hra nikoho za ručičku nevodí, pěkně si to vyžer, vygoogli co co dělá my ti nic říkat nebudeme. Vkládáte péči do svých již osvědčených postav aby při první příležitosti, kdy selžou a vy chcete utéct z lokace dřív, než se něco stane, vám bylo sděleno, že přeco o někoho ale stejně musíte přijít, takhle to přeci nejde. No a tak přijdete i věci o všechny prachy, který jste investovali nejen konkrétně do ní, ale i o veškerou výbavu do dungu( a že je to sakra předražený). Prachy si lze tedy pak vydělat jen tak, že začnete prodávat věci, protože inventář 4 postav při výpravě je o velikosti ledvinky a to ještě k nám byli developeři štědří, protože si přeci zakládají na realističnosti všech mechanik, takže takto ,,přerostlý'' inv byl jeden z ústupků :D. Jsem uchvácen tim, jak vše funguje jak v realitě, hlavně ty negativní stavy při vystresování. Jeden chudáček se rozbrečí a jde do řiti vše ostatní, nenechá se léčit, nebude hlídat v noci proti přepadení a dáli bůh a bude to jeden z těch sebezničujicích stavů, sám se možná i zabije, ale ještě předtim sám bobek trefí a všem ostatnim do toho bude kecat. A protože se nám nedaří a jde vše do zadnice, vycití příležitost k nájezdům i mistr loupežník a bude nám ničit vylepšení budov, pochopitelně ty nejdražší a nejdůležitější. Vše je perfektní až na jeden háček.Jsou tu lepší, otevřenější hry zakládající si na realitě a otevřenější škále možností a dokonce se dá u nich nezbláznit a nemít hubu na stole každých 20 minut. Po celou dobu mého hraní jsem ani jednou neměl pocit nějakého progressu, protože pro high lvl hera je ,,pfffff'' chodit low dungy ale zase v těch na jeho úrovni zase on už zaostává v tom co by měl zvládat, protože monstra získaly tuny dmg redukce, desítky úniku a odollností na všechno. Zkrátka tahle hra je šílená pro šílence, kterejm nevadí, že drtivá vetšina mechanik je proti hráči. Proti gustu žádnej dišputát, mě tahle hra vadí větší měrou než mě bavila.