Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (02.05.2017 02:10): To možno platí keď umieraš od hladu o jedle, že radšej zjesť zlé, ako zostať hladný, ale v prípade nejakého diela, je to absurdné, hoci je to zadarmo. Nedám si od niekoho zmontovať zle nábytok, len preto, že je to zadarmo...
Ta čeština mi taky přijde trochu kostrbatější a třeba sekunda mi vyloženě vadí - v textech mimo fyziku/matematiku preferuju vteřiny.
Hmm, já si u těch nedabovaných rozhovorů občas rád dělám svůj role-play a dramaticky si to čtu nahlas. Nejenže mě to baví, ale člověk toho i více pochytí a podle mého i porozumí.
Mně hraní se slovníkem nevadí. Anglicky jsem se tak naučil. Pokud bude angličtina skutečně tak složitá, tak to řeší slovník v telefonu. Bude to s ním ještě větší retro. :)
@USER47 (02.05.2017 00:55): Pořád lepší špatný překlad, než žádný překlad, obzvlášť pro ty co neznají některé výrazy či nepoužívaná slůvka. Držkovat prostě se ale musí, protože když se ti něco nelíbí... Tak držkuj, tím to zlepšíš.
Někdo, kdo si dá do podnadpisu stránky o překladu něčeho do češtiny větu, která v češtině nedává nejmenší smysl, je totální diletant.
@GodOfTheSick (01.05.2017 18:28): Vzhľadom na to, ako dlho robia preklady na iné RPG, ktoré vyšli za posledné roky, tak to je imho v nedohľadne. Osobne sa inak prekladu desím (nie, že by som ho chcel niekedy vyskúšať), keď si spomeniem, že v rámci amatérskych prekladov aj oveľa jednoduchšie texty častokrát dopadli katastrofálne nielen v prípade fráz a metafor. Je vôbec nejaký preklad započatý?

@Longin (01.05.2017 18:35): Tak s tým ti fakt nepomôžem.
@Tulareanus (01.05.2017 17:33): Já jsem to zapích a čekám na češtinu, protože mě po pár hodinách ze smršti neznámých slov chytl bolehlav. Podobně to má asi většina lidí. Normálně se dá ve hrách lecos domyslet, ale když každé druhé větě nerozumíš, tak se to prostě nedá hrát. Slovník je prostě příliš specifický.
Inak sa celkovo čudujem, že sú to už dva mesiace od vydania a na DH hru zatiaľ hodnotilo len 11 ľudí. Celkom málo.
Z nejakeho duvodu mi do Steam inventare pristal kupon na -25% platny do 14.5., kdyby nekdo chtel, ozvete se.
@Jab (03.04.2017 09:42): Mne to až tak nevadilo, každopádne už som to prešiel.

@Ajantis (03.04.2017 12:31): @MickTheMage (03.04.2017 08:25): Planespace mi ale prišiel, že mal viac lokácii a boli väčšie a určite viac bojov, tu to má menšie lokácie a tých postáv s hromadou textu je veľa na kope a tak sa tam hráč aj menej hýbe a robí menej exploringu. Planescape som hral naposledy cca pred dva a pol rokom a tam mi to ani po rokoch také nahustené neprišlo, ale lepšie dávkované.

Ono aj v Tormente sú pasáže, ktoré to už majú lepšie, ale prvé štvrte v Sagus Cliffs sú brutálne ukecané, lepšie dávkované je to potom napr. vo Valley of Dead Heroes.
@Tulareanus (02.04.2017 23:07): Mám dojem, že Numenera je malinko méně ukecaná než Planescape, ale možná je zkreslený tím, že Planescape už jsem dlouho nehrál.

Každopádně by hře prospělo, kdyby ty dialogové pasáže byly trochu jinak dávkovány; mně osobně by se zamlouvalo více adventurních prvků, např. četnější interakce s prostředím či používání předmětů. Vyloženě za chybu to ale nepovažuji, čtení mi nepřipadalo nijak úmorné.
@Tulareanus (02.04.2017 23:07): Nezdalo sa mi, ze by v hre bolo nejako vyrazne viac textu ako v Planescape, resp., ze by tomu chybala nejaka specificka herna napln. Ono totiz napln vacsiny pocitacovych rpg spociva v subojoch, ktore su davkovane viac nez neprijemne. Ked tento faktor odstranis, musis najst specifickejsi druh "zabavy" a podchytenia sveta. Co je do znacnej miery interaktivny text. Uprimne, kiez by bolo viac takych RPG ako Torment!
@FildasCZ (02.04.2017 18:44): Tak to dopadne, když se odkazuješ na jméno hry, na kterou už jsou jen zbožštěné vzpomínky a ty pak dodáš hru kde setting dovoluje cokoliv, tak do něj naházíš cliche ze všech možných žánrů. Máš jednoduchoučkej RPG systém. A v základu dobrej nápad na souboják, kterej ale nedotáhneš do konce.
@Tarhiel (02.04.2017 20:14): No každopádne dokonca i mne to miestami prišlo moc, ide o to dávkovanie, kedy sa deje niečo iné a kedy sa zas kecá, ovplyvňuje to dynamiku hrania a toto nemali v Tormente úplne najšťastnejšie vyriešené. I tak mi príde ale paradoxné, že ono v podstate vo väčšine lokácii ani nie je moc čo iné robiť, ako kecať alebo niečo preskúmavať, čo je v podstate zasa text, len v podobe opisu.
@Zero (02.04.2017 19:28): Zober si štruktúru moderných hier, čo najkratšie texty pri výbere, plný dabing, akcia, akcia, akcia, puzzle ako pre prvý stupeň základnej školy a mimobojové udalosti riešené QTE... potom príde hra s oldschool hrateľnosťou a ľudia sú otravení, lebo sú priveľmi leniví.
@MickTheMage (30.03.2017 11:36): Ja ťa samozrejme nekritizujem, len porovnávam. Ja som počas hry mal 4 z 6 spoločníkov. A to sa mi podarilo tak, že od začiatku som mal Callistege, potom Tibira a neskôr Rhin, v momente ako som stretol Matkinu, tak som ju vymenil za Tibira, lebo mi prišla zaujímavejšia. Skoro na začiatku bloomu som Rhin poslal domov a Tibira som nabral naspäť.

Z companionov má vlastný quest určite Rhin, Tibir, Erritis a Aligern. Matkina má quest v podstate v hlavnej príbehovej línii, takže nemá sidequest, ale jej prítomnosť hernú lore dopĺňa asi najviac zo všetkých postáv, takisto je to jediný companion, ktorého prítomnosť pridáva ďalší ending. Callistege vlastný quest nemá, ale záleží na tých pár rozhovoroch s ňou a na tom, aké robí rozhodnutia hlavná postava a jej dej sa tak odohrá v rámci hlavného príbehu. Pokiaľ viem, tak iné questy môžu spoločníci ovplyvniť, no nepridávajú žiadne a ani ich neuberajú.
No, dorazila sberatelka.... tricko ma nesmirne wtf design, vubec si nejsem jisty co je vlastne na obrazku, rozhodne si nic podobneho ze hry nevybavuju... neco jako kdyby Bloom mel avatara nebo... nevim.
jsem zvědavej za jak dlouho to dohraju já - když se snažím pobrat co nejvíce dialogů to jde na jedno zahrání a ty souboje si několikrát opakuji - moje poslední dohrání PST (s tím nedokončený byznys obsahem) mi zabrolo přes 230 hodin);

už mám nahráno asi přes 60 hodin (čistý herní čas u posledního sejvu asi 27 hodin) a stále nemám prozkoumané dvě ty oblasti toho prvního města.



@mazar1234 (30.03.2017 09:29): By ma zaujmalo kolko na vyskyt questov ma vplyv akych comapnionov mas u seba. Najma teda veci v Bloome. Inak som nemal pocit, ze by mi nejako mnoho veci uslo, viem o par questoch v Sagus Cliffs, ktore ostali bokom; nejaky ten Merecaster co som vynechal (alebo nevyriesil). Nikdy som nemal v parte 3 spolocnikov z tych 6 (aspon myslim, ze ich je 6). Takze, who knows. Ale nejako ma to netrapi, pretoze som mal z toho plnohodnotny zazitok a je tu vyhliadka na vyborne znovahranie. Az to komplet za par rokov zapatchuju :)
@mazar1234 (30.03.2017 09:29): Mne to tiež bolo čudné, podľa stalkovania jeho achievementov, splnil asi aj o dosť menej questov. Je ale pravda, že párkrát som loadol, aby som vyskúšal quest dokončiť inak, ale keby som ten čas odpočítal aj s rezervou, tak by mi tam stále ostalo ešte okolo 50 hodín.