@Ringo (17.03.2018 22:35): Ok, daj potom vedieť jak si dopadol.
Diskuze
@Ferdish (17.03.2018 22:32): jj, sejvy mám před každou misí. Takže zkusím návrat před tu podivnost, kde hra padá a začíná se chovat nestandardně. Do té doby se mi zdá, že plnění probíhalo v pohodě a do základny jsem se dostal vždycky pomocí Auto.
@Ringo (17.03.2018 21:59): Ako som už vysvetlil - k misiám, kde brániš Zem, sa dostaneš vtedy, keď neúspešne dokončíš niektoré misie, avšak nie všetky nesplnené misie nutne smerujú k tomuto scenáru - niekedy stačí jedna, niekedy je ich viac. On je ten systém misií vo WC3 kapánek zložitý...najlepší rozpis, čo ťa čaká v prípade splnenia/nesplnenia danej misie je asi tu, ale môžu tam byť spoilery...
Zase až tak ďaleko v hre nie si, takže možno nebude nutné začínať hru od začiatku...môžeš sa skúsiť vrátiť k nejakej predošlej nesplnenej misii a skúsiť ju splniť. Len dúfam, že sejvuješ pravidelne :-)
Zase až tak ďaleko v hre nie si, takže možno nebude nutné začínať hru od začiatku...môžeš sa skúsiť vrátiť k nejakej predošlej nesplnenej misii a skúsiť ju splniť. Len dúfam, že sejvuješ pravidelne :-)
@Ferdish (17.03.2018 19:41): Ale jo, na Youtube jsem už něco zkoumal a docela mě zaráželo, proč je tam v některých misích jiný průběh než mám teď já (evidentně proto, že já to mám už pokažené a nemám to vyhrát :-) Jinak Ace se dá zvládnout bez toho, abych byl mega profík nebo mě k poklesu na Veterana defakto donutilo to, že jsem prostě narazil na misi, kde mám zemřít a je jedno, na jakou obtížnost? :-)
@Ringo (17.03.2018 19:16): Hra (resp. ženský hlas navigačného počítača) ti zakaždým oznámi, či misia bola "failed" alebo "acomplished". Dá sa na nete nájsť, ktoré misie sú tie kľúčové, teda ktorých nesplnenie povedie k zlému koncu...prípadne zhliadnuť nejaký gameplay/walkthough na Youtube. Ale je to na tebe...
@Ferdish (17.03.2018 19:04): Díky za odpovědi.
Nejprve k pilotovi - pilot jsem mizerný, na akční hry moc nejem, do tohdle jsem šel hlavně kvůli atmosféry, příběhu, jako rád si zastřílím an nějaký cíl, ale neumím v akci správně koordinovat všechny ty možné finesy jako úhybné manévry a do toho zároveň střílet. Takže to spíše tak nějak ubíjím na náhodu. Zlepšení jsem dosáhl ve cviku co se týče střelby na terčík, to už není taková bída, ale je to na níc, když se dostanu do brutální vřavy.
Verzi hry hraji z GoGu a co mě tak napadlo je, že jsem něco udělal někde nestandarndě a hra s tím možná nějak nepočítá. Padání hry začalo od 10 mise, co jsem se přiblížil k jakémusi velkému carrieru.
Že jde něco nesplnit ve hře a hra pak pokračuje dále jsem netušil. Myslel jsem, že když nesplním misi, tak prostě the End. Ani nějak nevím, co jsem mohl nesplnit. Nepamatuji si, že by mise probíhaly jinak, než že doletím k waypointu, tma něco udělám a pak mi blikne auto na přesun k dalšímu waypointu a pak dále...až po přistání. Možná je to ta 10 mise zrovna, kde mi to auto už nenaskakovalo a já jsem pak sám doletěl na základnu. . Nevím, nakolik hru ovlivňují i rozhovory na lodi, mám pocit, že se tam se mnou velení i někteří wingmani baví odměřeně, až pohrdavě. Velitel mi zadává úkoly a při mém odchodu kroutí hlavou, jak kdybych byl nějaký looser :-)
Vypadá to na rozehrání hry znovu, že? :-) Nebo se případně vrátit o pár misí zpět a tam najít ten klíčový moment, kde se stala chyba.
Nejprve k pilotovi - pilot jsem mizerný, na akční hry moc nejem, do tohdle jsem šel hlavně kvůli atmosféry, příběhu, jako rád si zastřílím an nějaký cíl, ale neumím v akci správně koordinovat všechny ty možné finesy jako úhybné manévry a do toho zároveň střílet. Takže to spíše tak nějak ubíjím na náhodu. Zlepšení jsem dosáhl ve cviku co se týče střelby na terčík, to už není taková bída, ale je to na níc, když se dostanu do brutální vřavy.
Verzi hry hraji z GoGu a co mě tak napadlo je, že jsem něco udělal někde nestandarndě a hra s tím možná nějak nepočítá. Padání hry začalo od 10 mise, co jsem se přiblížil k jakémusi velkému carrieru.
Že jde něco nesplnit ve hře a hra pak pokračuje dále jsem netušil. Myslel jsem, že když nesplním misi, tak prostě the End. Ani nějak nevím, co jsem mohl nesplnit. Nepamatuji si, že by mise probíhaly jinak, než že doletím k waypointu, tma něco udělám a pak mi blikne auto na přesun k dalšímu waypointu a pak dále...až po přistání. Možná je to ta 10 mise zrovna, kde mi to auto už nenaskakovalo a já jsem pak sám doletěl na základnu. . Nevím, nakolik hru ovlivňují i rozhovory na lodi, mám pocit, že se tam se mnou velení i někteří wingmani baví odměřeně, až pohrdavě. Velitel mi zadává úkoly a při mém odchodu kroutí hlavou, jak kdybych byl nějaký looser :-)
Vypadá to na rozehrání hry znovu, že? :-) Nebo se případně vrátit o pár misí zpět a tam najít ten klíčový moment, kde se stala chyba.
@Ringo (17.03.2018 12:25): Akú máš verziu hry resp. odkiaľ si ju zohnal? Ja som hral tú z GOG a žiaden z tebou opisovaných bugov som nezaznamenal.
Čo sa týka toho wingmana, čo s tebou neodletí po štarte misie - nie je to náhodou nejaká eskortná misia? Tam sa najprv musíš priblížiť k eskortovanému plavidlu na nejakých 1000-2000 klickov (nepamätám sa presne), potom od nich dostaneš potvrdenie o synchronizácii navigačnej mapy a následne môžete pokračovať k waypointu, spolu s wingmanom.
Čo sa týka obrany Zeme: tento herný scenár nastane vtedy, keď nesplníš nejakú kľúčovú misiu v hre. Spoznáš to podľa toho, že keď sa po danej misii vrátiš naspäť k TCS Victory, tak ti Radio Rollins zdelí, že sa sťahujete do systému Proxima. Nasledujú 2 misie - jedna na Proxime, druhá pri Zemi, pričom po tej prvej zomrie Hobbes (nedá sa tomu zabrániť, je to naskriptované) a tá druhá sa nedá vyhrať - buď ťa zostrelia, alebo sa katapultuješ a nasleduje záverečná "bad ending" cutscéna.
A inač, neviem ako si na tom v hre čoby pilot, ale pár rád:
- Ak ti to hra dovolí, vyberaj si ako stíhačku buď Arrow alebo neskôr v hre Excalibur
- Prečo Arrow: je rýchla, obratná, má k dispozícii najviac slotov na rakety, síce veľa nevydrží ale prerozdelením energie z damage control do štítov a zbraní zvýši tvoje šance na prežitie, a umožňuje tzv. autoslide, mód v ktorom udržiavaš konštantnú rýchlosť a smer letu, ale môžeš sa ľubovoľne natáčať v priestore a robiť tzv. strafe runy, ktoré je vhodné aplikovať najmä na korvety a veľké krížniky, ale aj proti lodiam ktoré majú obranné vežičky na zadnej časti (Vaktoth, Paktahn, Sorthak)
- Prečo Excalibur: je to prakticky Arrow so silnejšími štítmi a pancierovaním, vo výzbroji má 4 tachyónové kanóny, s ktorými si hravo vystačíš po väčšinu hry (netreba full guns) a má možnosť auto aimingu, teda nemusíš tak zbesilo naháňať ten zelený zameriavací bazmek, o všetko sa postará automatika :-)
- Nastavuj si všetky rakety typu Image Recognition
- Hra ponúka tréningové misie, odporúčam si ich prejsť nech ovládanie dostaneš do ruky
Čo sa týka toho wingmana, čo s tebou neodletí po štarte misie - nie je to náhodou nejaká eskortná misia? Tam sa najprv musíš priblížiť k eskortovanému plavidlu na nejakých 1000-2000 klickov (nepamätám sa presne), potom od nich dostaneš potvrdenie o synchronizácii navigačnej mapy a následne môžete pokračovať k waypointu, spolu s wingmanom.
Čo sa týka obrany Zeme: tento herný scenár nastane vtedy, keď nesplníš nejakú kľúčovú misiu v hre. Spoznáš to podľa toho, že keď sa po danej misii vrátiš naspäť k TCS Victory, tak ti Radio Rollins zdelí, že sa sťahujete do systému Proxima. Nasledujú 2 misie - jedna na Proxime, druhá pri Zemi, pričom po tej prvej zomrie Hobbes (nedá sa tomu zabrániť, je to naskriptované) a tá druhá sa nedá vyhrať - buď ťa zostrelia, alebo sa katapultuješ a nasleduje záverečná "bad ending" cutscéna.
A inač, neviem ako si na tom v hre čoby pilot, ale pár rád:
- Ak ti to hra dovolí, vyberaj si ako stíhačku buď Arrow alebo neskôr v hre Excalibur
- Prečo Arrow: je rýchla, obratná, má k dispozícii najviac slotov na rakety, síce veľa nevydrží ale prerozdelením energie z damage control do štítov a zbraní zvýši tvoje šance na prežitie, a umožňuje tzv. autoslide, mód v ktorom udržiavaš konštantnú rýchlosť a smer letu, ale môžeš sa ľubovoľne natáčať v priestore a robiť tzv. strafe runy, ktoré je vhodné aplikovať najmä na korvety a veľké krížniky, ale aj proti lodiam ktoré majú obranné vežičky na zadnej časti (Vaktoth, Paktahn, Sorthak)
- Prečo Excalibur: je to prakticky Arrow so silnejšími štítmi a pancierovaním, vo výzbroji má 4 tachyónové kanóny, s ktorými si hravo vystačíš po väčšinu hry (netreba full guns) a má možnosť auto aimingu, teda nemusíš tak zbesilo naháňať ten zelený zameriavací bazmek, o všetko sa postará automatika :-)
- Nastavuj si všetky rakety typu Image Recognition
- Hra ponúka tréningové misie, odporúčam si ich prejsť nech ovládanie dostaneš do ruky
Mně asi není souzeno hru dohrát. Od 10 mise se mi stádá divná věc, nenaskakuje mi možnost auto, takže po slnění úkolu musím na základnu letět otrocky a koukat i 15 minut do blba, než tam doletím. Navíc se mi stává, že mi hra během bitvy nečekaně spadne, v momentě, kdy má dojít k nějaké komunikaci zřejmě, protože naskočí šedé okno s dialogem, hra zmrzne a spadne. Obvykle se to stane při kontaktu s nějakou větší lodí, korvetou nebo carrierem. No a do třeti C všech problémů, 14. mise, obrana země. Musel jsem jednak snížit od 10 mise obtížnost z ACE na Veteran, protože ty vlny nepřátel se nedaly ustřílet a má třefa do kmitajícího zeleného kolečka byla spíše dílem náhody. Na Veterana e to už hýbe pomaleji a jde lecos trefit. Nicméně se mi přidal ais další bug. Když dám od mateřské lodi Auto na dolet k prvnímu waypointu, kde probíhá už bitva, doletím tam bez Wingmana, prostě neletí se mnou. Sám to bohužel ustřílím maximálně do nějaké 3. vlny nepřátel s korvetami. Pak mně něco vždycky sejme. Když se rozhodnu otrocky k waypointu doletět, aby mi nezmizel ten wingman, tak hra během té vřavy opět spadne a vypne se. V diskusích na GoGu i jinde jsem se nedočetl, že by měl s takovými bugy někdo potíže, tak by mě zajímalo, co je špatně. Jestli už jsou nějak domrvené uložené pozice a nebo si je mám zálohovat, hru odinstalovat a nainstalovat znova.
@Ferdish (08.01.2018 15:42): Jo, ked ten film mota nazvy a postavy viacerych dielov dohromady.... to tak potom dopadne.
@mazar1234 (08.01.2018 01:09): Asi si mal na mysli Tiger's Claw a nie Concordiu, ale nevadí :)
@MickTheMage (06.01.2018 01:51): TVL ten film je hodně kúúl, teda tá scéna kde Kilrathiovský bombardér prehľadáva ASDICOM asteroidové pole a hľadá Concordiu, pričom tomu velí Prochnow to je niečo ako "advanced easter-egg na advanced easter-egg", Das Boot hadr :-D
@MickTheMage (06.01.2018 01:51): O existenci animáku jsem do teď neměl ani tušení. Dík za info a asi tomu šanci dám. Co jsem zatím koukal na krátkou ukázku, tak se tam objevuje Maniac a Maverick.
Mimochodem, Maniac je jedna z mých nejoblíbenějších postav. A proto mi příjde že postupem času, z něho tvůrci udělali naprostého idiota. Jako on byl od začátku idiot ale takový ten dobrosrdečný idiot, sice s velkým egem ale nikdy to nebyl takový ten hajzlík. Postupně se ale stal naprostým tupounem a arogantním hovadem.
Ale docela mě překvapuje jak velké plány s tímhle světem měli. Animák, film, knížky a i ty hry se od trojky stali více filmovější. Zřejmě někdo počítal s tím že by se tady mohlo rozjet velké universum. Chris Roberts zjevně neumí myslet v malém jak ukazuje teď tvořený Star Citizen.
Mimochodem, Maniac je jedna z mých nejoblíbenějších postav. A proto mi příjde že postupem času, z něho tvůrci udělali naprostého idiota. Jako on byl od začátku idiot ale takový ten dobrosrdečný idiot, sice s velkým egem ale nikdy to nebyl takový ten hajzlík. Postupně se ale stal naprostým tupounem a arogantním hovadem.
Ale docela mě překvapuje jak velké plány s tímhle světem měli. Animák, film, knížky a i ty hry se od trojky stali více filmovější. Zřejmě někdo počítal s tím že by se tady mohlo rozjet velké universum. Chris Roberts zjevně neumí myslet v malém jak ukazuje teď tvořený Star Citizen.
@MickTheMage (06.01.2018 01:51):
Film som videl, ale žeby som sa z neho posadil na zadok, tak to povedať nemôžem. Hlavná dejová línia (vojna s Kilrathi) síce zostala zachovaná, ale odklon od pôvodnej predlohy je značný a veľmi sa mi nepáčil. Navyše tam z hlavného hrdinu (Blaira) vďaka pridanej dejovej linke o jeho pôvode urobili hneď od začiatku vyvrheľa, pričom v hre ho z neho urobia tiež, ale nemá to nič spoločné s tým, odkiaľ pochádza. Ale aby som o filme nehovoril len v negatívnom svetle, tak sa mi veľmi páčil soundtrack :)
Animovaný seriál som bohužiaľ nevidel.
Film som videl, ale žeby som sa z neho posadil na zadok, tak to povedať nemôžem. Hlavná dejová línia (vojna s Kilrathi) síce zostala zachovaná, ale odklon od pôvodnej predlohy je značný a veľmi sa mi nepáčil. Navyše tam z hlavného hrdinu (Blaira) vďaka pridanej dejovej linke o jeho pôvode urobili hneď od začiatku vyvrheľa, pričom v hre ho z neho urobia tiež, ale nemá to nič spoločné s tým, odkiaľ pochádza. Ale aby som o filme nehovoril len v negatívnom svetle, tak sa mi veľmi páčil soundtrack :)
Animovaný seriál som bohužiaľ nevidel.
Ked uz sme pri tom, animak ste videli? :) Bol celkom fajn, s dabingom hercov, ktori si svoje ulohy strihli prave v WC3 a WC4.
Film bol na tom horsie, pretoze mal horsie obsadenie ako hry... a to tomu moc nepomohlo. Inak to bolo zaujimave (i ked miestami hodne tmave) scificko. B-cko ako prasa, ale dalo sa.
Film bol na tom horsie, pretoze mal horsie obsadenie ako hry... a to tomu moc nepomohlo. Inak to bolo zaujimave (i ked miestami hodne tmave) scificko. B-cko ako prasa, ale dalo sa.
@Ferdish (05.01.2018 22:41): Film jsem viděl a dodnes si z něj moc nepamatuju. Nebylo to úplně špatné ale nějaká extra pecka to nebyla. Navíc tam nějak domrvily i lore, kdy tam mluvily o Kiletarech místo Kilrathi atd. A Kilrathi tam vypadali tak nějak divně ( ti se mi vzhledově líbily jen v 1 a 2 ), taky mám pocit že se tam hýbali jak Vogoni. :-D Na druhou stranu se tam snad pokoušeli o nějaký ten depresivnější pocit z té války, kdy se lidé vždycky drželi jen tak tak.
@Ringo (05.01.2018 22:21): Jina kromě letounů se dají vybírat i rakety, takže to taky má dopad na úspěšnost misí. Je třeba uvažovat proti čemu budeš bojovat a tomu přizpůsobit arzenál.
@Ringo (05.01.2018 22:21): Jina kromě letounů se dají vybírat i rakety, takže to taky má dopad na úspěšnost misí. Je třeba uvažovat proti čemu budeš bojovat a tomu přizpůsobit arzenál.
@Ferdish (05.01.2018 22:41): WC1 jsem hrál někdy v 90. letech a to je tak vše z této série, můj max úspěch ve vesmírném střílení jsou bitky ve Frontierovi, kde jsem se po čase naučil využívat rychlost a realistickou setrvačnost. , takže jsem v tom jinak celkově béčko co se týče her jako WC série , X-Wing série a pod., ale přitom mě to strašně baví :-) Finesy vychytané nemám, takže díky moc za ty rady. Já to prostě jedu zatím stylem bum prásk, letím a snažím se pálit na cíl a to je tak vše. Zatím mám teda v tablce sice nejvíce sestřelů, přes 60, ale u těch korvet ve větsím počtu jsem narazil. Autostrafe mód zní efektně, ty lodě prostuduji, zatím jsem jedinou dolišnost vylsedoval v rychlosti, takže je pochopitelné, že pomalejší je větší. Budu zkoušet. Díky moc. Zítra žhavím joystick :-)
@Ringo (05.01.2018 22:21): Práve WC3 je chronologicky prvá hra (ak nerátam odbočky typu WC: Privateer a pod.), kde si sám môžeš zvoliť stíhač, v ktorom pred každou misiou poletíš. Štandardne máš na výber medzi ľahkým (Arrow), stredným (Hellcat) a ťažkým (Thunderbolt), a z času na čas (a neskôr v hre aj častejšie) aj experimentálnym (Excalibur).
Neviem, aký máš skill čoby pilot (keďže tvrdíš, že s prvými dielmi WC ságy nie si veľký kamarát kvôli emulácii), ale proti veľkým lodiam je účinný tzv. autostrafe mód. V tomto móde môžeš svoju loď orientovať do ľubovoľného smeru, pričom sa bude stále pohybovať smerom a rýchlosťou, ktorý jej určíš na začiatku. Takto vieš prefrčať okolo veľkých lodí v stálom smere a rýchlosti a pritom do nich páliť čo to dá, s minimom rizika, že ťa trafia. Bohužiaľ, autostrafe podporujú iba Arrow a Excalibur.
Neviem, aký máš skill čoby pilot (keďže tvrdíš, že s prvými dielmi WC ságy nie si veľký kamarát kvôli emulácii), ale proti veľkým lodiam je účinný tzv. autostrafe mód. V tomto móde môžeš svoju loď orientovať do ľubovoľného smeru, pričom sa bude stále pohybovať smerom a rýchlosťou, ktorý jej určíš na začiatku. Takto vieš prefrčať okolo veľkých lodí v stálom smere a rýchlosti a pritom do nich páliť čo to dá, s minimom rizika, že ťa trafia. Bohužiaľ, autostrafe podporujú iba Arrow a Excalibur.
@Ferdish (05.01.2018 22:11): Korvety. Zatím teda létám v tom, co mi automaticky nabídnou. Je dobré si to nějak volit dle svého a nastudovat si účinnost v jednotlivých bitvách?
@Ringo (05.01.2018 22:09): Máš na mysli naozaj veľké lode, alebo tzv. korvety? Tiež rozhoduje to, v akom stíhači sedíš...
Jinak máte nějaké rady nebo tipy, jak vést bitvy proti těžším lodím? Jsem asi v 7 misi tuším a mám se probít docela silnými svazy lodí. Najedu na svou obvyklou střelbu, kdy se pověsím za první loď, ale druhá nepřátelská mě bidje zezad a musím vycouvat. Wing man na mě jaksi kašle, že by mi kdyl záda a tak se ta mise pro mě stává zatím nepřekonatelnou. Jedu obtížnost ACE. Většinu vždycky pa ksestřelím raketami, ale těch není moc a pak musím prostě pižlat laserama a tam mě pak dostanou :-) Jestli teda existuje nějaká taktika na tohle než jen mířit přesně :-)
@Ringo (05.01.2018 19:47): Je pravda, že emulácia starších dielov WC cez DOSbox je dosť o ústa, ale IMO to platí len o WC1 + datadisky. Druhý diel bol zvládnutý oveľa lepšie - aj na defaultných 8000 CPU cykloch (to je to nastavenie čo meníš pomocou Ctrl+F11 alebo F12) to bola hrateľná záležitosť, pri problémoch stačilo zvýšiť na nejakých 12000-13000.
@martinelk (05.01.2018 10:55): Videl si aj film? Ak áno, aký je tvoj názor? Len pre predstavu...
@martinelk (05.01.2018 10:55): Videl si aj film? Ak áno, aký je tvoj názor? Len pre predstavu...
@martinelk (05.01.2018 14:10): Já jsem koupil prakticky nejjednoduššího Geniuse za pětikilo. Ty staré hry z těch 11 tlačítek i tak umí využít jen dvě :-) Plynovou páku to neumí využít taky, takže stejně mám vedle klávesnici a mařkám si na zrychlení a zpomalení na ní. Ale pro ovládání směru střelby je joystick prakticky nezbytnost a je to asi i zábavnější.
@Ringo (05.01.2018 12:48): No já jsem měl asi štěstí že mi to fungovalo normálně. Jinak jaký joystick sis koupil? Já už delší dobou uvažuju že nějaký koupím ale furt se nemůžu rozhodnout.
@martinelk (05.01.2018 10:55): Ale jo, regulace cyklů pod DOSboxem pomocí CTRL + F11 a F12 je jasná, ale ono jak se to přežene moc, tak raketky sice zpomalí, ale pak i celá hra, drhne hudba a jakoby nejde najít ta střední cesta, kde zafunguje vše dobře. Když tak někdy ještě omrknu nějaké fóra, ale většinou tam řeší stejný problém, že to nejde.
@Ringo (04.01.2018 22:30): K WC jsem si utvořil překvapivě silný vztah. Dokonce jsem si dokoupil i knížky z tohohle universa. Ten svět je vymyšlen zajímavě a v tomhle díle je to vizuální zpracování dobré. Docela jsem se bál že to dopadne jako mnoho interaktivních filmů té doby. Hamill tady hraje dobře a ostatní herci minimálně neruší. Tenhle díl se mi nehrál moc dobře na K+M, ne že by se to nedalo ale bylo to takové kostrbaté.
Jinak první dva díly mi jely normálně ale pokud vím tak by se rychlost měla dát regulovat pomocí CTRL+F11 ( pro snížení rychlosti ) a CTRL+F12 ( pro zvýšení ).
Jinak první dva díly mi jely normálně ale pokud vím tak by se rychlost měla dát regulovat pomocí CTRL+F11 ( pro snížení rychlosti ) a CTRL+F12 ( pro zvýšení ).
@Ferdish (04.01.2018 22:18): Zatím cca 7 nebo 8 odehraných misí a jsem pohlcen, Líbí se mi ty rozhovory na palubě s postavami, rozvíjení příběhů, získávání vztahů k jednotlivým wingmanům a pak hrr do akce s jedním nebo dsvěma z nich. Paráda. Samotná akce je hodně adrenalinová a teď jsem trochu pohořel na jedné misi. Budu muset zapracovat na taktice honby křížku po obrazovce, aby po střelbě následoval zásah, protože pak se prodlužuje honba raket po prostoru a někdo mě sejme. Atmosféra super, jsou to takové trochu Star Wars v jiném univerzu a hlavní postava (herec Luka ze SW) ten dojem silně umocňuje. Jsem ve vesmírných střílečkách béčko (mám za sebou v podstatě jen před dvěmi desítkami let asi 5 misí ve WC1, tuny hodin strávených u Elite: Frontier, což je hlavně obchodní simulace s občasnými boji, i když ke konci ne až tak občasnými a nějakých pár hodin nezvládnutého hraní Privateera kdysi, protože jsem neměl joystick a s myší se to nedalo), ale WC3 mě fakt hodně baví. Dlouholetá touha po této sérii nezklamala výsledkem. Jediné, co trochu mrzí, že nemůžu jet od jedničky, protože to jaksi není rychlostně odladěné a na dnešních strojích s to nedá a nechtělo se mi ztrácet čas přemýšlením, jak to vyladit, tak jsem skočil rovnou k trojce. Hraní WC1 na stařičké 486 bylo rychlostně kapku jinde :-) Trojce bych správně neměl ještě vyseknout číselné hodnocení, nejsem ani v polovině, ale zatím 80% minimálně jo.
@Ringo (02.01.2018 23:08): Bezva, potom sa podeľ o svoje dojmy :-)
Rozehráno. Tak jsem zvědav. Honění křížku po obrazovce nikdy nebyl zrovna můj žánr, ale svět Wing Commandera mě už spoustu let tak moc láká, že jsem to na GoGu vzal a koupil si k tomu i Joystick. Tak jsem zvědav, jestli to zvládnu při své gramlavosti na akce, která mě tak naorientovala odjakživa na tahové strategie a RPG :-) Ale člověk se tím někdy unaví a potřebuje oddych v podobě nějaké akce :-) A tak nějak chci zkusit i něco pro mě nového, Joystick jsem naposled držel v ruce v roce 1992 a to jen na krátko, než jsem zjistil, že ten Prince of Persia se mi lépe uklikává na klávesnici :-)
Tak, a je dohrané...čoskoro pribudne aj komentár, a ten bude riadne korenistý :D
Práve som to rozohral...to zakaždým musím absolvovať úvod a zadávať do terminálu hocijakú *ujovinu ako volací znak, len aby som sa dostal ku svojej uloženej pozícii? Je to dosť frustrujúce robiť to pri každom spustení hry.
@MickTheMage (04.01.2015 19:44): Hra nie, driver ano. A to som mal uplne lacnu najobycajnejsiu casual Genius mysku. Proste v autoexecu som za genius.com pridal parameter, nieco ako /r:300 a bolo (prikaz je ilustracny), detto TIE Fighter.
Teraz v DOSboxe je to samozrejme jednoduchsie, ale ani vtedy to nebola velka veda ak si sa aspon trosku zaujimal o veci.
Ale tym nechcem povedat ze je na toto K+M lepsie ako joystick, iba to ze je v tychto (spominanych konkretnych) hrach ovladanie K+M natolko bezproblemove a dobre, ze hranie nevynucuje pouzit joystick, narozdiel napr. od WC 3 ci 4 kde si to hra vyslovene vynucuje.
Teraz v DOSboxe je to samozrejme jednoduchsie, ale ani vtedy to nebola velka veda ak si sa aspon trosku zaujimal o veci.
Ale tym nechcem povedat ze je na toto K+M lepsie ako joystick, iba to ze je v tychto (spominanych konkretnych) hrach ovladanie K+M natolko bezproblemove a dobre, ze hranie nevynucuje pouzit joystick, narozdiel napr. od WC 3 ci 4 kde si to hra vyslovene vynucuje.
@mazar1234 (04.01.2015 17:54): V 93 zvysovat citlivost mysi? Ani neviem ci hra taku moznost mala, ak ti mam pravdu povedat :)
@martinelk (04.01.2015 16:58): Asi bola chyba, ze som nikdy neskusal experimentovat so snizovanim citlivosti. Skusal som to iba v default nastaveni.
@MickTheMage (04.01.2015 16:26): Aha, nezvysil si citlivost mysi, bez toho sa to nedalo rozumne hrat to je fakt.
@MickTheMage (04.01.2015 16:26): Aha, nezvysil si citlivost mysi, bez toho sa to nedalo rozumne hrat to je fakt.
Já nevím ale mě příjde že tenhle typ her by se na K+M dal docela snadno předělat. A hrát by se to taky dalo pohodlně. Pokud si vzpomínám tak novější vesmírné simulátory tohle mají docela dobře zvládnuté. A jak spomínal kolega mazar1234 tak Descent 1 jsem taky hrál na K+M a dalo se. Samozřejmě že joystick je jistota ale já ho nevlastním. :) Jinak WC1 a 2 se mi na K+M hrály docela dobře, jen jsem musel stáhnout citlivost. Ale tady v třetím díle je to hrůza. Nejde mi ani pořádně zamířit rovně atd.
Jinak jsem hrál na obtížnost Ace asi půlku hry ale pak jsem to vzdal a snížil o jeden na Veterana. Mám výzvy rád ( ostatně WC 1 a 2 jsem si užil ) ale to by tam muselo být alespoň použitelné ovládání.
Jinak jsem hrál na obtížnost Ace asi půlku hry ale pak jsem to vzdal a snížil o jeden na Veterana. Mám výzvy rád ( ostatně WC 1 a 2 jsem si užil ) ale to by tam muselo být alespoň použitelné ovládání.
@mazar1234 (04.01.2015 16:15): Nebolo, Xwing som si teda uzil svoje pri hrani. s k&m A joystick je joystick. To smudlanie mysou, nebolo vobec dokonale.
@MickTheMage (04.01.2015 15:58): Tak podla mna bolo K+M absolutne v pohode uz aj u SW-Xwing a Tie Fighter (cize daleko pred freelancerom) a navyse tak isto aj napr. Descent 1,2 (brat s rezervou zaner "simulator") a rovnako tiez perfektne hratelne hry Freespace 1+2.
Naopak celu sagu Wing Commandera od prveho dielu povazujem na K+M za absolutne nehratelnu, a absencia joysticku bol prave dovod preco som presiel iba 1+2+Academy nakolko od WC3 to uz nebolo vobec hratelne na cistej klavesnici (narozdiel od enginu 1+2+Acd).
Naopak celu sagu Wing Commandera od prveho dielu povazujem na K+M za absolutne nehratelnu, a absencia joysticku bol prave dovod preco som presiel iba 1+2+Academy nakolko od WC3 to uz nebolo vobec hratelne na cistej klavesnici (narozdiel od enginu 1+2+Acd).
@martinelk (03.01.2015 23:55): Klavesnica a mys nikdy nebola dobra kombinacia pre tento druh hier, az do Freelancera - co je myslim jedina hra, kde sa mi naozaj vesmirne plavidlo ovladalo velmi pohodlne v kombinacii K&M. Inak to bol vzdy klasicky joystick.
@martinelk (03.01.2015 23:55): Hrál jsem to na ACE, pak myslím byl už jen Nightmare? A samozřejmě že joystick, jak jinak?? K+M jsem nikdy nerozuměl v případě "simulátorů" .. Čtyřka je super, dobře zahráno a dobrá story, good luck :)
Dohráno. :) Musím říct že ačkoliv jsem byl k hraným filmečkům skeptický tak nakonec musím přiznat že se jim povedly a herci odvádějí solidní výkon. Grafika je lepší a značně předběhla tehdejší dobu. Ovšem ovládání je tragické. Hrál jsem na K+M a ani za boha mi pořádně nešlo mířit, buď nereagovalo nebo reagovalo špatně atd. Zlaté ovládání u WC1 a 2... Ještě že ta obtížnost šla změnit. Docela by mne zajímalo na jakou obtížnost to zdejší osazenstvo hrálo a hlavně na čem. Celkově docela spokojenost jen ti kočičáci se mi nelíbí a příjdou mi odporní a za tím si stojím! Druhý díl pro mne zatím nepřekonán ale uvidím jak se vytáhne čtyřka.
@martinelk (01.01.2015 18:19):tak si knihu třetí a čtvrtý díl raději přečti až po odehrani hry, je to jedna ku jedné :-) ale vážně dobré počtení pro fandy military sci-fi. A ten prequel(paty díl) je naprosto skvělý,pokud dohraješ třetí a čtvrtý díl, Tolwyn zde teprve vylezl z akademie atp..
To je náhoda tady se mluví o knížkách a já zrovna dneska obědnal celou sérii. :) Jinak pokud by měl někdo zájem tak jsem našel pár internetových obchodů kde knížky pořád mají.
Cože ono to má i knihy? To se mi nějak zatajilo...
@MickTheMage (01.01.2015 17:23): já je přečetl všechny, mám je jako ebook, včera jsem dočetl ten prequel, kde ještě je tarkath (nebo jak se to píše) mládě a kočičáci chystají útok první útok.
@Wolf (01.01.2015 17:03): To neviem, ja som mal z netu stiahnuty 3 hodinovy filmovy zostrih trojky a tusim aj stvorky.
Mimochodom, za precitanie stoja aj knihy, ktore vysli aj u nas. Len sa uz tazko zhanaju - niektore :(
Mimochodom, za precitanie stoja aj knihy, ktore vysli aj u nas. Len sa uz tazko zhanaju - niektore :(
@MickTheMage (01.01.2015 16:57): jo to je pravda, Škoda toho filmu a ano na svou dobu výborná výprava a film, mě se to taky líbilo. Prý existuje cheat, který ti celou hru pustí jako film?
@Wolf (01.01.2015 16:43): Jop, vo filme to boli digitalne potvory, v hre to boli prakticke modely a la Jim Henson - co bolo na svoju dobu vyborne. Mimochodom, Wing Commander 3 aj 4 su pratickym a dokonalym prikaldom ako robit interaktivny film. Nehovoriac o tom, ze obe hry mali lepsie herecke obsadenie ako film, ze :)
Mě se také ti digitální také nelíbí a v tom WC filmu to byla ještě větší gumová hrůza..
@MickTheMage (01.01.2015 15:57): Co se ti na mém komentu nezdá? Zkrátka Kilrathi vypadají jinak než v předchozích dílech ( mnohem hnusněji nehledě na ten pohyb ) taktéž postavy jsou úplně jiné. Zkrátka tvůrci si mermomoci chtěli prosadit interaktivní film což tekrát letělo. Mě osobně se to nelíbí a dal bych přednost klasice.
@martinelk (31.12.2014 23:56): ale no tak, WC3 je i tak fajn, užij si poslední díl, kde je vidět kopkit lodi a kocicaci konečně na konci najdou pokoje. Holt vypadají tady divně, ale co už, jízda to je pořád dobrá a díl čtvrtý je také fajn. Good luck! Btw. O trojce jsem sepsal něco málo u sebe na blogu, koukni na to, třeba tě to zaujme.
@martinelk (31.12.2014 23:56): Mně to přišlo celkem fajn, ale tenkrát mi bylo 9 let a dodnes neznám první dva díly... :-) Asi už jsem prostě "herní stařeček"... :-D
Můj maratón WC pokračuje a dostal jsem se k třetímu dílu. A jsem docela rozčarován. Je vidět že tvůrci taktéž podlehli nešváru 90 let. A sice živým hercům. Nejvíc mě znechutilo co provedli mé oblíbené rase Kilrathi. Ve WC1 a WC2 ( + datáče ) vypadaly fantasticky. Ale tady je to příšerné, vypadají jako nějácí gremlini, hodně přerostlí gremlini. Kilrathi by zkrátka měli vypadat jako kočkovité šelmy ( lvi, tygři ) a né takhle hnusně. A to nemluvím o pohybu, když se hýbou vypadá to zkrátka hrozně. Ovšem Kilrathi nejsou jediní kteří nevypadají tak jak by měli. Angel, Paladin i hlavní protagonista vypadají naprosto jinak než v předchozích hrách... Ach bože co to udělaly s mou oblíbenou značkou. Přiznám se že na WC jsem oběvil nedávno ale rychle jsem se do něho zamiloval o to víc mě mrzí tahle rána. Prč to proboha nenechaly v normální grafice? Ne oni to zkrátka musely hodit do rádoby filmu s živími herci. Zatím jsem na úplném začátku ale pochybuju že se můj dojem nějak zlepší. Tohle bude něco jako B film ( a to možná kdoví jestli ).