@Paul (12.08.2024 08:05): Že je koupili i s Hi-Fi Rush je teda překvapivé. Čas dohrát než to zmizí z GP asi :D Ale super, že MS nesedí na mrtvých značkách zbytečně a jsou schopni to pustit. Ti budou dělat dvojku, to je jasné.
Diskuze
Tango ještě žije.
Tak snad nebudou přiřazení na nějaký battle royale blbosti.
Tak snad nebudou přiřazení na nějaký battle royale blbosti.
Tento týden zdarma na Epic games.
@Phoenix (01.10.2020 14:21): Dvojka byla zjevení - doufám, že přijde další a větší pokračování nebo nástupce.
@Failer59 (10.01.2023 17:06): aha, no to úplně nesedí k pravidlům, ale výzva je hlavně o tom, aby si ji člověk užil. Takže je to na tobě.
@Yokolobuna (10.01.2023 16:33): Do letošní výzvy mám zařazené druhé dohrání na new game+, ale první dohrání jsem stihl ještě loni pro kategorii hry odehrávající se v nemocnici.
@Failer59 (komentář): nemyslel jsi spíš letošní výzvu :)?
@BUMTARATA (02.10.2020 12:24): Taky dokončeno!
@Shoggot (01.10.2020 13:36): Dvojka je herně velmi odlišná (jakkoli má stejného hlavního hrdinu + některé další aspekty). Tam, kde byla jednička duchovní pokračovatel Resident Evil, tam je dvojka téměř immersive sim (za mě černý kůň 2017, ale je třeba do ní jít se správně nastavenými očekáváními).
Původně jsem to chtěl dohrát jen proto abych se klidně mohl pustit do dvojky, ale je to velmi příjemné překvapení. Po dohrání všech Resident Evilů je tohle ten abstinenční fix, který člověk potřebuje, dokonce je to víc. Výborný kandidát na znovudohrání (nejprve dohráno na Survival, přišlo mi to docela snadné), snad i vícekrát.
@Gaunt (23.07.2018 23:14): Tak ono hraní není jako hraní. Pro někoho je zábava speedrun a pro někoho si užít příběh. Já osobně taky moc nejsem na ty onlinovky a hraní čistě po netu a v BF mě často vyklepli, i když v CoD: MW3 jsem někdy býval i první, co jsme měli tým a nehrál jsem v té době nic jiného. Ono to měření ega je svým způsobem taky zábava :-) Ale to už je brané jako sport. Sice někdo si řekne, že sport je čistě o fyzické námaze, ale tak šachy jsou taky sport, takže sport nemusí být synonymem fyzického náročného pohybu. Tím teď trochu narážím na svého otravného kolegu z práce, co furt všude strká rypák (něco mi to připomnělo).
Jinak k Evil Within a jiným hororovkám mi právě mlha přijde jako takový zdroj nabuzení temné atmosféry. Ale jo, ta optimalizace je hrozná. Čekal jsem tehdy, že to rozjedu aspoň na nízké detaily ve full HD na GTX 650 a čuměl jsem, že tam mám 17 fps a bylo to fakt nehratelné. Jako kdysi jsem GTA: SA hrával i na těch 17 a byl jsem rád, že na střední si to můžu zahrát, jak nemám prachy na pořádný comp, ale jak už jsem byl starší, tak jsem se na to vykašlal a snížil rozlišení. Nakonec jsem to dohrál, i když jsem to chtěl jen testovat. Pak jsem si ale koupil tu GTX 1060 a obří rozdíl.
Jinak k Evil Within a jiným hororovkám mi právě mlha přijde jako takový zdroj nabuzení temné atmosféry. Ale jo, ta optimalizace je hrozná. Čekal jsem tehdy, že to rozjedu aspoň na nízké detaily ve full HD na GTX 650 a čuměl jsem, že tam mám 17 fps a bylo to fakt nehratelné. Jako kdysi jsem GTA: SA hrával i na těch 17 a byl jsem rád, že na střední si to můžu zahrát, jak nemám prachy na pořádný comp, ale jak už jsem byl starší, tak jsem se na to vykašlal a snížil rozlišení. Nakonec jsem to dohrál, i když jsem to chtěl jen testovat. Pak jsem si ale koupil tu GTX 1060 a obří rozdíl.
@Gaunt (23.07.2018 22:13): no ale pokial k tym 500 hram pocitas aj hry z konzoly, tak to si tiez mozem s kludnym svedomim zapocitat asi 40 hier na gamecube a asi tiez 40 hier na PSP k tym 450 :D
ja som zase asi v 2007 rok hral len Dawn of War Soulstorm a to bolo vtedy na integrovanej grafike s Athlonom x2 :D to len vyzeralo hnusne do dnes ked to zapnem spomeniem si na to a idu mi zimomriavky po tele :DDD
profesionalne hranie som do dnesnej doby nepochopil :D podla mna ma ist o zabavu a nie nabijanie si vlastneho ega a predbiehania sa v tom kto rychlejsie a lepsie co odohra.... zivot nie je len o hrach.... na to je prilis kratky...
uz si to presne nepamatam ale na tej gtx 960 myslim ze isiel ten TEW na 50-60 fps vpohode... a netvrdim ze ma skaredu grafiku praveze na takuto hororovu hru to ma uzasnu grafiku len s tou optimalizaciou dokopy je to hroza, neviem no ale mne sa to osobne bez tej hmly pozdava viac a hlavne ked to zvysilo o skoro 20 framerate :D na tmavom monitore skoro kvoli tomu nic nevidno....
ja som zase asi v 2007 rok hral len Dawn of War Soulstorm a to bolo vtedy na integrovanej grafike s Athlonom x2 :D to len vyzeralo hnusne do dnes ked to zapnem spomeniem si na to a idu mi zimomriavky po tele :DDD
profesionalne hranie som do dnesnej doby nepochopil :D podla mna ma ist o zabavu a nie nabijanie si vlastneho ega a predbiehania sa v tom kto rychlejsie a lepsie co odohra.... zivot nie je len o hrach.... na to je prilis kratky...
uz si to presne nepamatam ale na tej gtx 960 myslim ze isiel ten TEW na 50-60 fps vpohode... a netvrdim ze ma skaredu grafiku praveze na takuto hororovu hru to ma uzasnu grafiku len s tou optimalizaciou dokopy je to hroza, neviem no ale mne sa to osobne bez tej hmly pozdava viac a hlavne ked to zvysilo o skoro 20 framerate :D na tmavom monitore skoro kvoli tomu nic nevidno....
@Gaunt (23.07.2018 22:13): To se mi blížíš. U mě za posledních 15 let to je přes 500 her :-D Strategie jsem zase já nikdy moc nehrál.
Jinak u toho framu souhlasím s tím, že je to subjektivní, ale souhlasím do určité míry. Subjektivní je to především v tom, jak moc ti to vadí a jak moc to vnímáš. Ale co se týče výkonů anebo profesionálního hraní a snahy udělat rekord a mít nejlepší výsledky, tak už to pocítíš, ale pak už nehraješ pro příběh a pro požitek ze hry ale spíš pro to být první :-)
Osobně se též za každou cenu neženu za každou cenu za 60 fps a jsem spíše úchyl na grafiku, pričemž nastavuji ultra. Ale tak ten Evil Within mi třeba přijde graficky hezký, ale je fakt, že nároky má přemrštěné a optimalizace je na prd. Podle mě to šlo i s nižšími nároky, to souhlasím. Ale holt je na tuto hru potřeba už něco lepšého. GTX 960 by to už dávala pro tvé nároky levou zadní. Nedáš tam sice nejvyšší detaily, ale ona i na ty nižší vypadá dobře a při 30 fps je hratelná v pohodě. Tady jsem právě mezi 30 a 60 nenzaznamenal tako obrovské rozdíly jako u Max Payna.
Taky jsem EW dohrál tak 7x. Ale je fakt, že na první kartě jen jednou.
Jinak u toho framu souhlasím s tím, že je to subjektivní, ale souhlasím do určité míry. Subjektivní je to především v tom, jak moc ti to vadí a jak moc to vnímáš. Ale co se týče výkonů anebo profesionálního hraní a snahy udělat rekord a mít nejlepší výsledky, tak už to pocítíš, ale pak už nehraješ pro příběh a pro požitek ze hry ale spíš pro to být první :-)
Osobně se též za každou cenu neženu za každou cenu za 60 fps a jsem spíše úchyl na grafiku, pričemž nastavuji ultra. Ale tak ten Evil Within mi třeba přijde graficky hezký, ale je fakt, že nároky má přemrštěné a optimalizace je na prd. Podle mě to šlo i s nižšími nároky, to souhlasím. Ale holt je na tuto hru potřeba už něco lepšého. GTX 960 by to už dávala pro tvé nároky levou zadní. Nedáš tam sice nejvyšší detaily, ale ona i na ty nižší vypadá dobře a při 30 fps je hratelná v pohodě. Tady jsem právě mezi 30 a 60 nenzaznamenal tako obrovské rozdíly jako u Max Payna.
Taky jsem EW dohrál tak 7x. Ale je fakt, že na první kartě jen jednou.
@CrocoRay (23.07.2018 21:43): nahodou v priebehu asi 20 rokov mam odohranych cca 450 hier :D no vacsinu casu som stravil pri strategiach a naroky na grafiku a to ako hra bezi som nikdy velmi neriesil az ked ma hra zacala poriadne provokovat mrznutim padanim a obcas problemami so saveami :D poslednu hru co som hral na najvyssej obtiaznosti bola cod united offensive kde mi pred koncom hra uz nesla lebo bol v hre nejaky stupidny bug ktory sa opravil patchom no znefunkcnil savy odvtedy radsej si hru uzivam ako sa mam tvarit ze super odohram hru ktoru hram kvoli pribehu za 20 hodin pricom staci na to cca 12 na strednej obtiaznosti...
ako ano mas pravdu ze velmi sa v hrach nevrtam, nemam potrebu nieco take robit bud hra ide a bavi ma alebo to skusam nejako poriesit zeby isla resp sa na to vybodnem a ta hra mi za to nestoji,
a vnimanie grafiky v hrach je aj celkom dost ovplyvnene ocami hraca :D pokial je clovek farbocitlivy resp nekorigovanu zrakovu vadu tak aj ten vnima hru inak preto hovorim o tom ze hovorit o nejakom optimalnom framerate v hre velmi nema zmysel vzdy je to subjektivne....
no a napr ten wolfik hral som ho na stabilnych 60fps a potom tak ako som pisal a nemam pocit zeby som bol o nieco v tej hre ukrivdeny....
aha no ja som tiez az teraz cital ten tvoj posledny a nechce sa mi to mazat co som uz napisal :D
no mad maxa som hral 60 hodin na tej gtx 850 a bol som s hrou spokojny narozdiel od toho padajuceho frameratu medzi 40-120 tam som to vzdal po 2 hodinach
teraz napr hram darksiders warmastered edition na tom notase a ide stabilne 60 fps na full hd a vysokych detailoch, no chcem len povedat ze som to rozohral s gamepadom no citlivost mierenia a kamery je tam fakt otras takymto stylom by som nejaku fps nedokazal hrat :D
a co sa tyka tej online hry este kedysi som trochu hraval ut2004, no ten je skor o rychlosti a reflexoch ako dokonalom miereni .....
ako ano mas pravdu ze velmi sa v hrach nevrtam, nemam potrebu nieco take robit bud hra ide a bavi ma alebo to skusam nejako poriesit zeby isla resp sa na to vybodnem a ta hra mi za to nestoji,
a vnimanie grafiky v hrach je aj celkom dost ovplyvnene ocami hraca :D pokial je clovek farbocitlivy resp nekorigovanu zrakovu vadu tak aj ten vnima hru inak preto hovorim o tom ze hovorit o nejakom optimalnom framerate v hre velmi nema zmysel vzdy je to subjektivne....
no a napr ten wolfik hral som ho na stabilnych 60fps a potom tak ako som pisal a nemam pocit zeby som bol o nieco v tej hre ukrivdeny....
aha no ja som tiez az teraz cital ten tvoj posledny a nechce sa mi to mazat co som uz napisal :D
no mad maxa som hral 60 hodin na tej gtx 850 a bol som s hrou spokojny narozdiel od toho padajuceho frameratu medzi 40-120 tam som to vzdal po 2 hodinach
teraz napr hram darksiders warmastered edition na tom notase a ide stabilne 60 fps na full hd a vysokych detailoch, no chcem len povedat ze som to rozohral s gamepadom no citlivost mierenia a kamery je tam fakt otras takymto stylom by som nejaku fps nedokazal hrat :D
a co sa tyka tej online hry este kedysi som trochu hraval ut2004, no ten je skor o rychlosti a reflexoch ako dokonalom miereni .....
Jsem to psal ještě před tvým postem :-) No, vidím, že jsi ze staré školy, takže beru, že zkušeností máš více, ale asi i tak se v tom moc nerýpeš podle mě. Samozřejmě, že jak máš vyšší skill, tak při nižším fps porazíš horšího hráče, který ti nestačí. Ale dva rovnocenní, tak počet snímků je velká výhoda. U toho Maxe jsem to poznal hned a je tam výrazný skok. A budu se opakovat, že záleží na hře.
Ale ten autoaim už u řady her moc není. Jen lehce a dá se vypnout. Vesměs bývá na lehkých obtížnostech. Jinak je fakt, že myš ke střílečkám sedne více. Máš lepší cit a s tím souhlasím. Ale na páčkách mi to přijde chytlavé. Ale myš je prostě myš.
Ale ten autoaim už u řady her moc není. Jen lehce a dá se vypnout. Vesměs bývá na lehkých obtížnostech. Jinak je fakt, že myš ke střílečkám sedne více. Máš lepší cit a s tím souhlasím. Ale na páčkách mi to přijde chytlavé. Ale myš je prostě myš.
@Gaunt (23.07.2018 20:21): Ale celkově jak píšeš, tak si myslím, že jsi typ člověk, co se věnuje celkově i řadě jiných věcí kromě her a není to u tebe něco, čím bys trávil výrazně moc času a tak se v tom ani tak moc nevyznáš. Nemyslím to nijak kriticky, ale já jsem na tohle fanatik a strávil jsem hraním her tisíce hodin a hrál na různých hardwarech a srovnával, mám kromě PC hned dvě konzole a třeba co se týče snímků, tak dokážu porovnávat na základě vlastních zkušeností a porovnávání. Celkově jsem dohrál něco přes 500 her a u každé něco testoval.
U tebe mi to přijde, že jsi zahrál řadu her a máš určité zkušenosti, ale moc se v tom nevrtáš a tvůj celkový pohled je na to tudíž i značně zkreslený. To není tak, že bych se povyšoval a někdo by řekl, že je dobré se věnovat i jiným věcem, než jsou hry, ale třeba ten rozdíl mezi 30 a 60 fps je dost značný, ale nelze to brát podle více her. Nejlepší je vzít jednu hru a tam srovnávat a zkoušet. Samozřejmě jsem zažil hru, kde konstatních 30 na mě působilo lépe, než hra, kde to skákalo mezi 60 a 50. Jen bych neřekl, že kdo má 30 fps, tak se vymlouvá na slabší hardware, protože ten rozdíl je fakt znát a ten odhad při míření, to poznáš i ty, jak se začneš v nějaké hře vrtat.
U tebe mi to přijde, že jsi zahrál řadu her a máš určité zkušenosti, ale moc se v tom nevrtáš a tvůj celkový pohled je na to tudíž i značně zkreslený. To není tak, že bych se povyšoval a někdo by řekl, že je dobré se věnovat i jiným věcem, než jsou hry, ale třeba ten rozdíl mezi 30 a 60 fps je dost značný, ale nelze to brát podle více her. Nejlepší je vzít jednu hru a tam srovnávat a zkoušet. Samozřejmě jsem zažil hru, kde konstatních 30 na mě působilo lépe, než hra, kde to skákalo mezi 60 a 50. Jen bych neřekl, že kdo má 30 fps, tak se vymlouvá na slabší hardware, protože ten rozdíl je fakt znát a ten odhad při míření, to poznáš i ty, jak se začneš v nějaké hře vrtat.
@CrocoRay (23.07.2018 21:12): ja hram hry kvoli pribehu, okrem falloutov a stlakera si nepamatam zeby som niektoru hral 2x :D a potom samozrejme strategie....
co som pisal o online hrani som videl ked sme este na vyske s kamosmi hrali cs, skratka neslo to nejakych 60 fps ale hral som lepsie ako ten co to akoze pravidelne hraval y tvrdil ze kvoli nizkemu fps mu to nejde...
a vacsinou som hral borderlands v coop a nejako som sa necitil znevyhodneny oproti hracom co im to vraj plynulo islo 60 fps, ked mne to obcas kleslo aj na 30 hlavne po vstupe do inventara....
a jo skusal som hry na mensom fps a potom na lepsom hardveri a osobne som nevnimal to ze odrazu mam o 30 fps menej, je to teda skor subjektivne, mnoho ludi ani nevedia aky framerate aktualne maju a hry sa im zdaju plynule.... uz len ked si pozries mnohe videa na youtube kde napr evil within im ide na 25 fps a tvrdia ze sa im to hra dobre....
tak ako som povedal hry hram kvoli pribehu takze vacsinou na strednej obtiaznosti a grafiku a framerate vnimam skor podla aktualne pouzivaneho monitora...
mierenie v hre je tiez dost subjektivna zalezitost ja som napr 8 rokov pouzival rovnaku mys a ked ju niekto zobral do ruk sa cudoval ako s tym dokazem hrat a islo to pri hocijakom framerate :D
no pred polrokom som napr hral hidden and dangerous 2 a aj dnes sa mi ta grafika pacila a stacila mi, takze to ci zapnem novy doom high abo ultra pre mna vela neznamena... som zo starej skoly a nie z tych co povedia ze 10 rokov stara hra ma zlu grafiku, tak ako tu pred rokmi niekto taky sa vyskytol ze ked dnes dokazu urobit taku grafiku tak preco stare hry nie su take ista, a podaval vsetkemu dajakych 20 percent ze maju hnusnu grafiku to som vtedy myslel ze umriem od smiechu....
ako konzoly maju svoje tituly ktore bezia len na nich, samozrejme nejake hackand slash hry a hopsacky sa hraju celkom dobre, no pokial ide o fps uz ma autoaim a to sa potom lahko hovori ze potrebujes nejake minimalne fps v hre ked aj tak ti hra doladzuje mierene, na pc je prva vec co v nastaveniach vypinam tak autoaim a potom druha rozmazany pohyb....
hral som kedysi este na gamecube medal of honory a cod a tam este vtedy myslim nebol autoaim, takze skusal som zahrat hry na konzolach no hrat vsetko na gamepade je blbost to uz len horsie je hrat strategie s gamepadom .....
tak ja som rozmyslal zeby som skusil po rokoch nejaku konzolu no skusil som na moj ultraHD tv zapojit pc a nehralo sa mi to dobre, na mna je to uz prilis velká obrazovka, 23 palcovy monitor fakt ze staci az az.....
a hej no ked tak nad tym rozmyslam tak vlastne ani nepoznam nikoho kto ma ps4 :D bud maju xbox, pc/ notas abo hry vobec nehraju :DD
benchmarky vacsinou nie su uplne pravdive, lebo beru do uvahy bud konkretny stroj alebo len grafiku a ked je potom slabsi procesor tak vysledok moze byt trochu odlisny
co som pisal o online hrani som videl ked sme este na vyske s kamosmi hrali cs, skratka neslo to nejakych 60 fps ale hral som lepsie ako ten co to akoze pravidelne hraval y tvrdil ze kvoli nizkemu fps mu to nejde...
a vacsinou som hral borderlands v coop a nejako som sa necitil znevyhodneny oproti hracom co im to vraj plynulo islo 60 fps, ked mne to obcas kleslo aj na 30 hlavne po vstupe do inventara....
a jo skusal som hry na mensom fps a potom na lepsom hardveri a osobne som nevnimal to ze odrazu mam o 30 fps menej, je to teda skor subjektivne, mnoho ludi ani nevedia aky framerate aktualne maju a hry sa im zdaju plynule.... uz len ked si pozries mnohe videa na youtube kde napr evil within im ide na 25 fps a tvrdia ze sa im to hra dobre....
tak ako som povedal hry hram kvoli pribehu takze vacsinou na strednej obtiaznosti a grafiku a framerate vnimam skor podla aktualne pouzivaneho monitora...
mierenie v hre je tiez dost subjektivna zalezitost ja som napr 8 rokov pouzival rovnaku mys a ked ju niekto zobral do ruk sa cudoval ako s tym dokazem hrat a islo to pri hocijakom framerate :D
no pred polrokom som napr hral hidden and dangerous 2 a aj dnes sa mi ta grafika pacila a stacila mi, takze to ci zapnem novy doom high abo ultra pre mna vela neznamena... som zo starej skoly a nie z tych co povedia ze 10 rokov stara hra ma zlu grafiku, tak ako tu pred rokmi niekto taky sa vyskytol ze ked dnes dokazu urobit taku grafiku tak preco stare hry nie su take ista, a podaval vsetkemu dajakych 20 percent ze maju hnusnu grafiku to som vtedy myslel ze umriem od smiechu....
ako konzoly maju svoje tituly ktore bezia len na nich, samozrejme nejake hackand slash hry a hopsacky sa hraju celkom dobre, no pokial ide o fps uz ma autoaim a to sa potom lahko hovori ze potrebujes nejake minimalne fps v hre ked aj tak ti hra doladzuje mierene, na pc je prva vec co v nastaveniach vypinam tak autoaim a potom druha rozmazany pohyb....
hral som kedysi este na gamecube medal of honory a cod a tam este vtedy myslim nebol autoaim, takze skusal som zahrat hry na konzolach no hrat vsetko na gamepade je blbost to uz len horsie je hrat strategie s gamepadom .....
tak ja som rozmyslal zeby som skusil po rokoch nejaku konzolu no skusil som na moj ultraHD tv zapojit pc a nehralo sa mi to dobre, na mna je to uz prilis velká obrazovka, 23 palcovy monitor fakt ze staci az az.....
a hej no ked tak nad tym rozmyslam tak vlastne ani nepoznam nikoho kto ma ps4 :D bud maju xbox, pc/ notas abo hry vobec nehraju :DD
benchmarky vacsinou nie su uplne pravdive, lebo beru do uvahy bud konkretny stroj alebo len grafiku a ked je potom slabsi procesor tak vysledok moze byt trochu odlisny
@Gaunt (23.07.2018 20:21): Tak pokud nehraješ online hry, tak nemůžeš ani soudit. I když záleží kolik strávíš u těch LAN a s kým hraješ a na čem hrajete. Ale opravdu to není neschopností, ale to teď nemluvím o lamě a profi hráči. Mezi profi hráči nenadarmo jsou monitory s frekvencí přes 100 HZ, protože ty snímky mají opravdu velký vliv. A zkoušel jsi někdy zapnout hru při 30 fps a 60 fps konstantně a porovnávat zážitek? Já měl GTX 650 a 1060 a nejvíce dohraná hra je u mě Max Payne 3 z těch nových - 13 dohrání.
10x dohráno při 30 fps. A věř mi, že 60 je tam obří rozdíl. Míří se ti mnohem pohodlněji a na nejvyšší obtížnosti to hned pocítíš. To nejsou lži, ale realita. Porovnávám u jedné hry konkrétně. Nehážu čísla mezi více hrami, protože každá to má jinak.
Samozřejmě ti nikdo nenutí lepší hardware. Já také nehraji na 4K rozlišení a i když to vypadá lépe, tak nechci za to dávat prachy. Ale sám rád hraji na ultra a hry vypadají lépe, ale každého věc, co mu vyhovuje.
A na konzolích rád hraji také, ale trochu teď křividíš. Není to jen o autoaimu a zkus někdy u kamaráda Last of Us. To je taktizování a jak to s páčkami neumíš, tak taktizuješ o to více. Autoaim řada her už ani nemá a obtížnost je právě díky gamepadu u stříleček vyšší. Na gauči také jinak nehraji a vždy používám křeslo. Já mám rád jak PC, tak i svůj PS, ale tomu PS teď dost křivdíš a máš názor, jako já míval před koupi PS :-)
EDIT: Jinak samozřejmě ty doporučené konfigurace apod, jsou výmysly. Je důležitá praxe a trochu se v tom vyznat. Nejlépe se podívat na benchmarky.
10x dohráno při 30 fps. A věř mi, že 60 je tam obří rozdíl. Míří se ti mnohem pohodlněji a na nejvyšší obtížnosti to hned pocítíš. To nejsou lži, ale realita. Porovnávám u jedné hry konkrétně. Nehážu čísla mezi více hrami, protože každá to má jinak.
Samozřejmě ti nikdo nenutí lepší hardware. Já také nehraji na 4K rozlišení a i když to vypadá lépe, tak nechci za to dávat prachy. Ale sám rád hraji na ultra a hry vypadají lépe, ale každého věc, co mu vyhovuje.
A na konzolích rád hraji také, ale trochu teď křividíš. Není to jen o autoaimu a zkus někdy u kamaráda Last of Us. To je taktizování a jak to s páčkami neumíš, tak taktizuješ o to více. Autoaim řada her už ani nemá a obtížnost je právě díky gamepadu u stříleček vyšší. Na gauči také jinak nehraji a vždy používám křeslo. Já mám rád jak PC, tak i svůj PS, ale tomu PS teď dost křivdíš a máš názor, jako já míval před koupi PS :-)
EDIT: Jinak samozřejmě ty doporučené konfigurace apod, jsou výmysly. Je důležitá praxe a trochu se v tom vyznat. Nejlépe se podívat na benchmarky.
@CrocoRay (23.07.2018 19:51): este takto to poviem, ze 860m ma benchmarky 1800, teda vyssie ako 850m no napriek tomu mnoho hier podla testov na nej bezi niekedy aj o10fps menej ako na 850m
takze mnohox su to vsetko len cisla a realita moze byt uplne ina
napr tie stranky co podla vasho hw maju urcit ci hru spustis a ako to je uz najvacsia blbost pod slnkom, skusal som na tom notase s 850m novy doom a isiel na full HD a stredných detailoch v rozmedzi 40-50 fps, podla tych stupidnych stranok sa nemal ani spustit... teda minimalnym hw narokom sa fakt neda verit a je to dost individualne
ja som nejako nikdy nemal potrebu porovnavat ci hra ide lepsie teraz abo predtym :D skor islo o to co spustim teraz a predtym nie :DDD
a co ma celkom dostalo nedavno bolo, ze age of empires definitive edition ma uroven detailov podla ram a nie podla procesora abo grafiky :D
moj nazor celkovo na grafiku v hrach je aj tak najviac ovplyvnený rozlíšenim monitora ako detailmi, kedze na full hd monitore hra vyzera na minime lepsie ako na vysokych detailoch s hd rozlisenim...
aspon sme konecne dosli ku kompromisu :D ty si tvrdil 20, ja 10 tak nech je tych tvojich 15 aj ked 1500:14000 je priblizne 1:10 :D
tak ja som nejake velke ocakavania na tu gtx 850m nemal, cely notas ako novy ked ma vysiel na 430 eur uz hovori sam za seba, ale napriek tomu mozem povedat ze ta grafika nema problem s hrami ako doom, far cry primal, fallout 4 atd ktore idu vpohode na full hd a stredných detailoch a minimalne naroky tych hier hovoria proti tomu notasu .... pricom pravda je trochu ina...
edit : a este co sa tyka online hier, velmi hry online nehram skor cez lan, ale mozem povedat ze skor zalezi od toho aku mys a klavesnicu pouzivam ako to ci ma hra 30,40,50,60 alebo viac fps, vyhovarat sa na lagovanie sposobeny nedostatocnym hardverom je skor obhajovanie vlastnej neschopnosti co som mal tu cest davnejsie vidiet pri cs.....
takze mnohox su to vsetko len cisla a realita moze byt uplne ina
napr tie stranky co podla vasho hw maju urcit ci hru spustis a ako to je uz najvacsia blbost pod slnkom, skusal som na tom notase s 850m novy doom a isiel na full HD a stredných detailoch v rozmedzi 40-50 fps, podla tych stupidnych stranok sa nemal ani spustit... teda minimalnym hw narokom sa fakt neda verit a je to dost individualne
ja som nejako nikdy nemal potrebu porovnavat ci hra ide lepsie teraz abo predtym :D skor islo o to co spustim teraz a predtym nie :DDD
a co ma celkom dostalo nedavno bolo, ze age of empires definitive edition ma uroven detailov podla ram a nie podla procesora abo grafiky :D
moj nazor celkovo na grafiku v hrach je aj tak najviac ovplyvnený rozlíšenim monitora ako detailmi, kedze na full hd monitore hra vyzera na minime lepsie ako na vysokych detailoch s hd rozlisenim...
aspon sme konecne dosli ku kompromisu :D ty si tvrdil 20, ja 10 tak nech je tych tvojich 15 aj ked 1500:14000 je priblizne 1:10 :D
tak ja som nejake velke ocakavania na tu gtx 850m nemal, cely notas ako novy ked ma vysiel na 430 eur uz hovori sam za seba, ale napriek tomu mozem povedat ze ta grafika nema problem s hrami ako doom, far cry primal, fallout 4 atd ktore idu vpohode na full hd a stredných detailoch a minimalne naroky tych hier hovoria proti tomu notasu .... pricom pravda je trochu ina...
edit : a este co sa tyka online hier, velmi hry online nehram skor cez lan, ale mozem povedat ze skor zalezi od toho aku mys a klavesnicu pouzivam ako to ci ma hra 30,40,50,60 alebo viac fps, vyhovarat sa na lagovanie sposobeny nedostatocnym hardverom je skor obhajovanie vlastnej neschopnosti co som mal tu cest davnejsie vidiet pri cs.....
@Gaunt (23.07.2018 19:44): ja osobne nevidím dôvod 4k hier... Konzoly som nikdy nejako nebral do úvahy a sedieť niekde na gauči a hrať hru s gamepadom už vôbec... Hranie bolo vždy pre mňa aspoň trochu o tom žeby som dokázal taktizovat a dostatočne rýchlo reagovať, no pri dnešných hrách s auto aimom a auto heslom to začína byť strašne odveci už len z tohto dôvodu fakt nemusim konzoly....
Tým len chcem povedať že tie next gen efekty mi fakt nikdy nechýbali takže len kvôli nim žeby som bol nespokojný že som kupoval 960 a nie 1060 mi za to nestojí...
V poslednej dobe bola hra na ktorú som sa fakt tešil cossacks 3 ta funguje ako má a viac mi asi ani netreba :D skôr ten TEW má trápil lebo už je to 4 roky stará hra a požiadavky má dosť vysoké a nezdalo sa mi žeby to tak biedne malo fungovat
Tým len chcem povedať že tie next gen efekty mi fakt nikdy nechýbali takže len kvôli nim žeby som bol nespokojný že som kupoval 960 a nie 1060 mi za to nestojí...
V poslednej dobe bola hra na ktorú som sa fakt tešil cossacks 3 ta funguje ako má a viac mi asi ani netreba :D skôr ten TEW má trápil lebo už je to 4 roky stará hra a požiadavky má dosť vysoké a nezdalo sa mi žeby to tak biedne malo fungovat
@Gaunt (23.07.2018 19:44): Však já to beru v pohodě. Ale Měl jsem GTX 650 a přešel na 1060 a rozdíl jsem si sám měřil u řady her a je to asi 7x větší rozdíl v průměru. Celkem jsem byl do toho fanatik a furt něco měřil a zkoumal. Pak ta 1080ti je minimálně 2x výkonnější, takže u benchmarků to stejně udělá aspoň 15x lepší výslekdy, než má 860m (odhadem), takže mám pravdu nebo jsem k ní blíž :-))
Ale tak souhlasím, že hraní her je o zábavě. Tohle beru spíše jako pokec o hardwaru. Jde jen pak o rozdílné názory, že ty to bereš jako přehané nároky a já jako běžnou formu pokroku. Tam ani jeden nemá zcela pravdu a je to jen úhled pohledu. Rozhodně se nehádám :-)
Ale třeba na západě taková GTX 1080ti není nic drahého. To si může více lidí dovolit, jen tady v ČR a na Slovenku nebo na východě jsou ty ceny přehnané. Ono ještě záleží, kde člověk žije. Ale nějaké to přirovnání, na čem si hra zaslouží běžet, to asi ani jeden z nás neodhadne. Nejsme programátoři :-)
Ale tak souhlasím, že hraní her je o zábavě. Tohle beru spíše jako pokec o hardwaru. Jde jen pak o rozdílné názory, že ty to bereš jako přehané nároky a já jako běžnou formu pokroku. Tam ani jeden nemá zcela pravdu a je to jen úhled pohledu. Rozhodně se nehádám :-)
Ale třeba na západě taková GTX 1080ti není nic drahého. To si může více lidí dovolit, jen tady v ČR a na Slovenku nebo na východě jsou ty ceny přehnané. Ono ještě záleží, kde člověk žije. Ale nějaké to přirovnání, na čem si hra zaslouží běžet, to asi ani jeden z nás neodhadne. Nejsme programátoři :-)
@CrocoRay (23.07.2018 19:35): dobre nebudem sa hádať :D nech je podľa teba 15 podľa mňa 10 aj tak to je jedno
Hranie hier je kvôli zábave nie o pretekani o koľko výkonnejšie sú novšie rady grafických kariet....
Všetko sú to len čísla základ je keď to tomu kto danú hru chce hrať stačí....
1060 vyšla tesne po tom ako som kupil tu 960 a vyšla by vtedy o 200 stovky viac, takže nejako vôbec neľutujem že som ju nekúpil, vtedy som k nej dostal zadarmo ešte aj cele univerzum batmana arkham v hodnote asi 200 :DDD
Hranie hier je kvôli zábave nie o pretekani o koľko výkonnejšie sú novšie rady grafických kariet....
Všetko sú to len čísla základ je keď to tomu kto danú hru chce hrať stačí....
1060 vyšla tesne po tom ako som kupil tu 960 a vyšla by vtedy o 200 stovky viac, takže nejako vôbec neľutujem že som ju nekúpil, vtedy som k nej dostal zadarmo ešte aj cele univerzum batmana arkham v hodnote asi 200 :DDD
@Gaunt (23.07.2018 19:19): Počkej, mě nečteš pořádně. Ale je fakt, že jsem reagoval na předchozí post a nerozepsal se a přebral sis to pak jinak. GTX1080ti je 15x výkonnější než 650. Tamto jsem vůbec netvrdil.
Ale 1060 má u spousty programů a her 2x lepší výsledky než 960. Tam ten rozdíl může být tak 80% v průměru v praxi u her.
EDIT: No těch 70% u novějších a celkově o těch 50. Záleží od hry.
Ale 1060 má u spousty programů a her 2x lepší výsledky než 960. Tam ten rozdíl může být tak 80% v průměru v praxi u her.
EDIT: No těch 70% u novějších a celkově o těch 50. Záleží od hry.
@CrocoRay (23.07.2018 18:04): porovnanie benchmarkov gtx 850m, 650 a 960.... Je to 1500:1800:5800.... Ak tieto čísla hovoria ze gtx 650 je 15x výkonnejsia ako 850m tak niekde je chyba a v mojej matematike určite nie...
Gtx 1060 má už 8600.... Lenže stále sa porovnávajú mobilné a stolové grafiky na notebooku niečo také jednoducho sa nedá utiahnuť :D už 850m hreje poriadne... Aj s chladiacou podložkou....
Titan má 14000, takže môžeš povedať že je 10x výkonnejší ako gtx 850m, za cenu titana by som mal 2 notebooky s tou gtx 850 a za 2 mesiace hrania aaa titulov v lete za účet za elektrinu asi ešte jeden....
Na HD 8750m mi išiel tiež TEW na 30 na HD rozlíšení ale ten má skóre ledva 1000 takže ten TEW je divne optimalizovany
Gtx 1060 má už 8600.... Lenže stále sa porovnávajú mobilné a stolové grafiky na notebooku niečo také jednoducho sa nedá utiahnuť :D už 850m hreje poriadne... Aj s chladiacou podložkou....
Titan má 14000, takže môžeš povedať že je 10x výkonnejší ako gtx 850m, za cenu titana by som mal 2 notebooky s tou gtx 850 a za 2 mesiace hrania aaa titulov v lete za účet za elektrinu asi ešte jeden....
Na HD 8750m mi išiel tiež TEW na 30 na HD rozlíšení ale ten má skóre ledva 1000 takže ten TEW je divne optimalizovany
@Gaunt (23.07.2018 17:09): No oproti stolní GTX 650 bude asi tak 15x výkonnější, takže přemrštěné to fakt nebude. Měl jsem GTX 650 2 GB VRAM a přešel jsem na GTX 1060 6 GB VRAM a rozdíl byl asi 7x větší výkon a teď si vezmi, že GTX 1080ti je více než 2x výkonnější než moje karta.
Abychom nebyli úplně offtopic, co se týče Evil Within. Na 650 jsem měl v HD rozlišení 30 fps na nejnižší detaily. Na nejvyšší ve full HD jsem měl tak 10. A moje GTX 1060 to drží stabilně 60 fps a měla by i více. Takže rozdíl obří. GTX 1080ti je asi 2,5x ještě výkonnější a moje bývalá GTX 650 je o něco výkonnější než GTX 850m.
Co se týče mé 1060, tak má 2x lepší výsledky a je výkonnější skoro o 100% :-) Jinak samozřejmě záleží od programu a optimalizace. Já to teď porovnávám hlavně podle výsledků ve hrách. A průměr je, když to srovnám s těmi nároky na hry a tou novou generací. Samozřejmě je to jinak těžký nadprůměr. A ano, na ultra rozjedu ve full HD téměř každou hru. Nejnáročnější byl Watch Dogs 2, kde to s nextgen efekty spadlo na 20 fps a rozdíl nulový v grafice.
A jinak co se týče snímků, tak 60 fps u střílečky není minimum, ale výrazně se zlepší ovládání a cit při míření, takže mít 60 fps je u online stříleček opravdu minimum, protože jinak mají ostatní hráči navrch. U kampaně to není nutností, ale pořád je stabilních 60 docela výhoda. Co vnímá oko, na tom vůbec nezáleží. Jde hlavně o to ovládání a oko už ti to fakt nepozná, když se na to jen díváš a nehraješ.
Jinak s těmi hodnotami a srovnám máš trochu rezervy. Ten rozdíl 20% mezi generacemi býval častý, ale mezi 900gt a 1000gt už je ten rozdíl největší a obrovský. GTX 1060 tu 960 drtí hodně a je už skoro na úrovni 980. V řadě her má i lepší výsledky.
Abychom nebyli úplně offtopic, co se týče Evil Within. Na 650 jsem měl v HD rozlišení 30 fps na nejnižší detaily. Na nejvyšší ve full HD jsem měl tak 10. A moje GTX 1060 to drží stabilně 60 fps a měla by i více. Takže rozdíl obří. GTX 1080ti je asi 2,5x ještě výkonnější a moje bývalá GTX 650 je o něco výkonnější než GTX 850m.
Co se týče mé 1060, tak má 2x lepší výsledky a je výkonnější skoro o 100% :-) Jinak samozřejmě záleží od programu a optimalizace. Já to teď porovnávám hlavně podle výsledků ve hrách. A průměr je, když to srovnám s těmi nároky na hry a tou novou generací. Samozřejmě je to jinak těžký nadprůměr. A ano, na ultra rozjedu ve full HD téměř každou hru. Nejnáročnější byl Watch Dogs 2, kde to s nextgen efekty spadlo na 20 fps a rozdíl nulový v grafice.
A jinak co se týče snímků, tak 60 fps u střílečky není minimum, ale výrazně se zlepší ovládání a cit při míření, takže mít 60 fps je u online stříleček opravdu minimum, protože jinak mají ostatní hráči navrch. U kampaně to není nutností, ale pořád je stabilních 60 docela výhoda. Co vnímá oko, na tom vůbec nezáleží. Jde hlavně o to ovládání a oko už ti to fakt nepozná, když se na to jen díváš a nehraješ.
Jinak s těmi hodnotami a srovnám máš trochu rezervy. Ten rozdíl 20% mezi generacemi býval častý, ale mezi 900gt a 1000gt už je ten rozdíl největší a obrovský. GTX 1060 tu 960 drtí hodně a je už skoro na úrovni 980. V řadě her má i lepší výsledky.
Gtx 860m už len to ze ide o mobilnú grafiku ťažko sa dá porovnať s grafikou v stolovom pc, takže áno 1080 je omnoho výkonnejšsia, už len zbernica a gpu hovoria za svoje, no ale aj tá spotreba to fakt radšej hrať na nižších detailoch ako infarktovat pri účte za elektriku....20x je už ale premrstene číslo :D
Nejdem si porovnávať benchmarky ale keď som to kupoval najlepšia titanka mala myslím 5x vyššie skore.....
Nemusíš mi vysvetľovať ktorý komponent má na čo najväčší vplyv :D
Ja viem ze film a hra sa nedajú porovnávať išlo skôr o to aký počet snímkov za sekundu je ľudské oko schopné vnímať bez toho žeby rozlišovalo jednotlivé snímky, tým som chcel povedať že napr keď som zapol ten TEW a išlo to cca 20-30 snímkov a potom som zapol fraps a videl ze skutočne ako to ide ani som to nevnímal kým to nepadlo na tých 20, teda výroky v štýle akčná hra musí ísť na minimálne 60fps vnimam ako najväčší vtip čo som kedy počul...
Ako príklad by som ešte uviedol mad maxa na vysokých detailoch a full HD som to začal hrať na PC no fps boli v štýle 40-120 a keď zrazu prišiel radikálny pád fps zo 120 -40 čo sa stávalo dosť často povedal som ze na to nemám nervy... Lebo aj keď hra nešla pod 40 tie výrazne poklesy frameratu mali výrazný vplyv na celkový dojem, odohral som to nakoniec na tej gtx 850m a išlo to od 45-60 fps na rovnakom nastavení a musím povedať že mad max má určite krajšiu grafiku ako TEW...
Až teraz som si všimol že to porovnavas vždy z 1080ti a máš 1060, takže sa ospravedlňujem... Ale aj tak 1060 určite nie je priemer pochybujem žeby si na nej niečo nespustil na vysokých detailoch a full HD, keď viem ako mi hry fungujú na 960 pričom 1060 je asi o 20% výkonnejsia...
Radeonky neviem ako na tom aktuálne stoja no kedysi som skôr používal tie s 256 zbernicou a to boli skôr tepne telesa ako grafiky :D no jednu som montoval vodné chladenie a pri druhej som radšej nezatvaral bednu lebo po pár minútach pri crysise to vypinalo pc :D
:DDD tak áno téma sa dá rozoberat z mnohých uhlov pohľadu a aspoň ja určite nie som z tých čo by sledovali v priebehu rokov vývoj počítačov to skôr vidím veci na základe vlastnej skúsenosti... A len tak pomimo veď 1999 len prvá DVD mechanika stala okolo 40000sk :D
Tak v 2008 som si hovoril 1GB grafika to je delo dnes gtx 960 4GB min nároky na new colossus a k tomu si len poviem to im fakt už hrabe
Nejdem si porovnávať benchmarky ale keď som to kupoval najlepšia titanka mala myslím 5x vyššie skore.....
Nemusíš mi vysvetľovať ktorý komponent má na čo najväčší vplyv :D
Ja viem ze film a hra sa nedajú porovnávať išlo skôr o to aký počet snímkov za sekundu je ľudské oko schopné vnímať bez toho žeby rozlišovalo jednotlivé snímky, tým som chcel povedať že napr keď som zapol ten TEW a išlo to cca 20-30 snímkov a potom som zapol fraps a videl ze skutočne ako to ide ani som to nevnímal kým to nepadlo na tých 20, teda výroky v štýle akčná hra musí ísť na minimálne 60fps vnimam ako najväčší vtip čo som kedy počul...
Ako príklad by som ešte uviedol mad maxa na vysokých detailoch a full HD som to začal hrať na PC no fps boli v štýle 40-120 a keď zrazu prišiel radikálny pád fps zo 120 -40 čo sa stávalo dosť často povedal som ze na to nemám nervy... Lebo aj keď hra nešla pod 40 tie výrazne poklesy frameratu mali výrazný vplyv na celkový dojem, odohral som to nakoniec na tej gtx 850m a išlo to od 45-60 fps na rovnakom nastavení a musím povedať že mad max má určite krajšiu grafiku ako TEW...
Až teraz som si všimol že to porovnavas vždy z 1080ti a máš 1060, takže sa ospravedlňujem... Ale aj tak 1060 určite nie je priemer pochybujem žeby si na nej niečo nespustil na vysokých detailoch a full HD, keď viem ako mi hry fungujú na 960 pričom 1060 je asi o 20% výkonnejsia...
Radeonky neviem ako na tom aktuálne stoja no kedysi som skôr používal tie s 256 zbernicou a to boli skôr tepne telesa ako grafiky :D no jednu som montoval vodné chladenie a pri druhej som radšej nezatvaral bednu lebo po pár minútach pri crysise to vypinalo pc :D
:DDD tak áno téma sa dá rozoberat z mnohých uhlov pohľadu a aspoň ja určite nie som z tých čo by sledovali v priebehu rokov vývoj počítačov to skôr vidím veci na základe vlastnej skúsenosti... A len tak pomimo veď 1999 len prvá DVD mechanika stala okolo 40000sk :D
Tak v 2008 som si hovoril 1GB grafika to je delo dnes gtx 960 4GB min nároky na new colossus a k tomu si len poviem to im fakt už hrabe
@Gaunt (23.07.2018 03:47): Já neřekl, že GTX 1080ti je průměrná :-D To už je dělo a z herních grafik se měří titankou. Tamto srovnání s 860m znamenalo spíše to, že 860 se nemůže rovnat s řadou karet ani náhodou a má asi 20x méně výkonu než tato zmíněná.
A co se týče grafického nastavení a vlivu na procesor, tak u většiny her je změna nulová a záleží čistě na grafice. Pár her jsou výjimky, ale vesmě na vysoké detaily potřebuješ lepší kartu a procák je jen to co to táhne celkově - laicky řečeno.
Jinak co tak píšeš, tak v některých věcech máš pravdu a některé jsou takové hodně přemrštěné. Filmy nejsou hry, takže tam sekání či plynulost vnímáš jinak. Ale je fakt, že některé hry při 30 fps jedou lépe než jiné při 50 fps a také záleží, či to je konstantní anebo u těch 50 to skáče na 40 a 60, přičemž výkyvy znamenají někdy sekání.
Wolfenstein může mít subjektivně lepší grafiku než TEW, ale technologiemi to může být jinak. Nezkoumal jsem do detailu. A pak je tu ta optimalizace, takže těžko říct, zda Evil Within má oprávněné nároky. V tom se nechci hádat.
A grafika GTX 1060 6 GB VRAM, kterou teď mám už je fakt podle mě průměr. Ono nezáleží jen na tom, kdy kartu kupuješ, ale v jaké je třídě. Moji furt překonávají GTX 1070, 1080, 1080ti a Titan. Výhodou je, že je to pořád nejnovější generace. Pak moje ještě trochu klesne. Počítám teď samozřejmě jenom Geforce karty, jinak u Radeonek by ji též překonávaly další na druhé straně.
A to srovnání, tak je fakt, že komponenty stály tehdy více. Ale i když to srovnáš na určité cenové hranici - dobrý comp s dobrým compem, tak tehdy to běželo hodně navrch už jen díky těm shaderům a okolo roku 2002 šel hardware rapidně nahoru. To spíše teď se to uklidnilo a jde to navrch pomalu. Ale lepší by bylo tohle už probrat s IT specialistou, jehože názor by byl zase o něco hodnotnější. A nejlépe nějakým fanatikem, co to fakt žere.
A co se týče grafického nastavení a vlivu na procesor, tak u většiny her je změna nulová a záleží čistě na grafice. Pár her jsou výjimky, ale vesmě na vysoké detaily potřebuješ lepší kartu a procák je jen to co to táhne celkově - laicky řečeno.
Jinak co tak píšeš, tak v některých věcech máš pravdu a některé jsou takové hodně přemrštěné. Filmy nejsou hry, takže tam sekání či plynulost vnímáš jinak. Ale je fakt, že některé hry při 30 fps jedou lépe než jiné při 50 fps a také záleží, či to je konstantní anebo u těch 50 to skáče na 40 a 60, přičemž výkyvy znamenají někdy sekání.
Wolfenstein může mít subjektivně lepší grafiku než TEW, ale technologiemi to může být jinak. Nezkoumal jsem do detailu. A pak je tu ta optimalizace, takže těžko říct, zda Evil Within má oprávněné nároky. V tom se nechci hádat.
A grafika GTX 1060 6 GB VRAM, kterou teď mám už je fakt podle mě průměr. Ono nezáleží jen na tom, kdy kartu kupuješ, ale v jaké je třídě. Moji furt překonávají GTX 1070, 1080, 1080ti a Titan. Výhodou je, že je to pořád nejnovější generace. Pak moje ještě trochu klesne. Počítám teď samozřejmě jenom Geforce karty, jinak u Radeonek by ji též překonávaly další na druhé straně.
A to srovnání, tak je fakt, že komponenty stály tehdy více. Ale i když to srovnáš na určité cenové hranici - dobrý comp s dobrým compem, tak tehdy to běželo hodně navrch už jen díky těm shaderům a okolo roku 2002 šel hardware rapidně nahoru. To spíše teď se to uklidnilo a jde to navrch pomalu. Ale lepší by bylo tohle už probrat s IT specialistou, jehože názor by byl zase o něco hodnotnější. A nejlépe nějakým fanatikem, co to fakt žere.
Posledné asi 2 roky som veľmi nesledoval vývoj hardvéru na trhu ale označiť 1080ti za priemernú grafiku je vcelku vtipne pred 3 rokmi som kupoval 960 a vyšla má na 300 eur keď si porovnas len sumu komponentov a to koľko stojí ps4 abo xbox1 a na nich má bežať hra na ultrahd tak je to co sa týka pc hráčov mega rána pod pás...
Procesor mám už 7 rokov tiež by som ho chcel už zmeniť no môžem povedať že na athlone x4 740 čo som kupil asi za 50 eur môžem vpohode spustiť na cca 40 fps na full HD a stredných detailoch aj evil within 2 takže čo sa týka väčšiny ich vymyslenych hw nárokov je to len blbosť žeby sa kupoval nový hw a bez urážky žeby niekto mohol označiť grafiku v cene cca 500 eur za priemernú....
Nepotrebujem žeby mala hra framerate viac ako 60 je to zbytočné a len na to žeby si ľudia mohli bit do pŕs aký úžasny stroj majú, hlavne nech ja vidím že hra neseka čo dosť záleží aj od monitora niekde mi vadí keď hra má len 30fps a vnimam to, na inom notase aj pri 25 fps mi to nejako nevadí.... Celkovo veď aj filmy sú väčšinou na 24 fps a nikto sa nesťažuje že to seka :D
Povedal som ze kedysi bolo treba kúpiť lepší komponent :D ja som HD 4830 používal 7 rokov a nemal som za tu dobu veľmi problém s hrami predtým som mal 6 rokov už neviem čo za 256 a tiež išlo všetko vpohode dnes ale si sám označil grafiku čo vyšla koncom 2014 za slabú takže je tu dosť rapídny rozdiel buď v zmysle vývoja trhu alebo toho co ako pomenujes....
Tak už len keď mám porovnať spomínaný wolfenstein a evil within vraj rovnaké hw nároky no realita je iná a grafika vo wolfensteine je aspoň podľa mňa o dosť lepšia ako TEW
Edit. Porovnávať sumu z cca roku 2000 a dnes nemá cenu... Keďže vtedy boli komponenty drahé a ešte teraz si pamätám že za 128 MB usb som zaplatil 4500 sk a dnes za 8GB zaplatíš 5eur.... 50k má v 2003 vyšiel LCD TV, takže za tu sumu bol fakt pc vtedy mega slaby
Procesor mám už 7 rokov tiež by som ho chcel už zmeniť no môžem povedať že na athlone x4 740 čo som kupil asi za 50 eur môžem vpohode spustiť na cca 40 fps na full HD a stredných detailoch aj evil within 2 takže čo sa týka väčšiny ich vymyslenych hw nárokov je to len blbosť žeby sa kupoval nový hw a bez urážky žeby niekto mohol označiť grafiku v cene cca 500 eur za priemernú....
Nepotrebujem žeby mala hra framerate viac ako 60 je to zbytočné a len na to žeby si ľudia mohli bit do pŕs aký úžasny stroj majú, hlavne nech ja vidím že hra neseka čo dosť záleží aj od monitora niekde mi vadí keď hra má len 30fps a vnimam to, na inom notase aj pri 25 fps mi to nejako nevadí.... Celkovo veď aj filmy sú väčšinou na 24 fps a nikto sa nesťažuje že to seka :D
Povedal som ze kedysi bolo treba kúpiť lepší komponent :D ja som HD 4830 používal 7 rokov a nemal som za tu dobu veľmi problém s hrami predtým som mal 6 rokov už neviem čo za 256 a tiež išlo všetko vpohode dnes ale si sám označil grafiku čo vyšla koncom 2014 za slabú takže je tu dosť rapídny rozdiel buď v zmysle vývoja trhu alebo toho co ako pomenujes....
Tak už len keď mám porovnať spomínaný wolfenstein a evil within vraj rovnaké hw nároky no realita je iná a grafika vo wolfensteine je aspoň podľa mňa o dosť lepšia ako TEW
Edit. Porovnávať sumu z cca roku 2000 a dnes nemá cenu... Keďže vtedy boli komponenty drahé a ešte teraz si pamätám že za 128 MB usb som zaplatil 4500 sk a dnes za 8GB zaplatíš 5eur.... 50k má v 2003 vyšiel LCD TV, takže za tu sumu bol fakt pc vtedy mega slaby
@Gaunt (23.07.2018 03:07): Ono je to sporné a záleží, jak se na to chceš dívat, jestli jsou to vysoké nároky nebo normální nároky a karta je slabá. Já se řídím tím, jaké jsou nároky a celkový výběr grafických karet a třeba s takovou GTX 1080ti se nemůže 860m rovnat ani v nejmenším :-)) Já osobně mám GTX 1060 6 GB VRAM a považuji to za průměrnou kartu už.
Ale jinak tehdy před x-lety jsem měl geforce 2 64 MB VRAM a dovolím si nesouhlasit, že tehdy hardware vydržel. To spíše dnes si pořídíš pořádný procák a vydrží ti roky, takže můj 8600K nebudu měnit ještě dlouho. Ale s tou grafickou kartou a vlastně i procesorem to bylo tehdy tak, že hned přišly shadery a do roka se mi hry sekaly nebo většinou nešly vůbec spustit. Šlo to hodně nahoru zrovna v té době, ale vždy záleží na konkrétním období.
A ty hry se pořád zlepšují, ale je fakt, že to jde spíše skokově s novými konzolemi, protože hry vychází především z nich. No, je fakt, že někdy se na PC na optimalizaci vykašlou a nároky by nemusely být tak vysoké. Ale jako rozdíly tam přece jenom pořád jsou. Ale zrovna Elex mi nepřijde tak graficky luxusní a tam bych ty nároky čekal nižší. Záleží od hry. I když je fakt, že už tam nejsou takové rozdíly jako kdysi. To se zlepšovalo v oblasti grafiky furt něco a 2 roky rozdíl ve stáří byl hodně vidět. Teď už to neplatí a hra z roku 2015 může být hezčí než hra z roku 2018.
EDIT: Ale kolem roku 2002, když jsi koupil počítač za 50k a dnes koupíš za 50k, tak bych fakt řekl, že ti dnes vydrží déle a ta moje GTX 1060 za rok fakt nespadla :-)
Ale jinak tehdy před x-lety jsem měl geforce 2 64 MB VRAM a dovolím si nesouhlasit, že tehdy hardware vydržel. To spíše dnes si pořídíš pořádný procák a vydrží ti roky, takže můj 8600K nebudu měnit ještě dlouho. Ale s tou grafickou kartou a vlastně i procesorem to bylo tehdy tak, že hned přišly shadery a do roka se mi hry sekaly nebo většinou nešly vůbec spustit. Šlo to hodně nahoru zrovna v té době, ale vždy záleží na konkrétním období.
A ty hry se pořád zlepšují, ale je fakt, že to jde spíše skokově s novými konzolemi, protože hry vychází především z nich. No, je fakt, že někdy se na PC na optimalizaci vykašlou a nároky by nemusely být tak vysoké. Ale jako rozdíly tam přece jenom pořád jsou. Ale zrovna Elex mi nepřijde tak graficky luxusní a tam bych ty nároky čekal nižší. Záleží od hry. I když je fakt, že už tam nejsou takové rozdíly jako kdysi. To se zlepšovalo v oblasti grafiky furt něco a 2 roky rozdíl ve stáří byl hodně vidět. Teď už to neplatí a hra z roku 2015 může být hezčí než hra z roku 2018.
EDIT: Ale kolem roku 2002, když jsi koupil počítač za 50k a dnes koupíš za 50k, tak bych fakt řekl, že ti dnes vydrží déle a ta moje GTX 1060 za rok fakt nespadla :-)
@CrocoRay (23.07.2018 02:31): pred 5 rokmi som mal v pc ešte 512 grafiku a hovoril som si že na minime a HD rozlíšení spustím skoro všetko, dnes už pri niektorých hrach sú schopní napísať že minimum je gtx 960 čo už je fakt výsmech, gtx 850m je grafika 2. triedy ešte stále takže označiť ju za slabú mi nepríde veľmi fér to skôr premrstene hw nároky kde nejako osobne už grafický nevidím rozdiel mi zdvihaju tlak, taký elex keď na i7 a gtx 860m sa nedá spustiť na full HD ani na minime trochu to človeka zaskočí, začínam byť asi na hranie už starý ale už to nie je ako pred rokmi, kedysi si kúpil kvalitnejší stroj a vydržal roky, dnes už rok po zakúpení komponentov zisťujes ako sa posúvajú dolu rebríčkom....
A čo sa týka toho TEW tak v čase vydania som to skúšal na AMD HD 8750 a hra išla na HD rozlíšení v pohode okolo 30fps a 850m je podľa benchmarkov asi 2x taká výkonná takže to ze hra ide tak biedne by nemalo byť chybou tou grafiky ale optimalizáciou hry
A čo sa týka toho TEW tak v čase vydania som to skúšal na AMD HD 8750 a hra išla na HD rozlíšení v pohode okolo 30fps a 850m je podľa benchmarkov asi 2x taká výkonná takže to ze hra ide tak biedne by nemalo byť chybou tou grafiky ale optimalizáciou hry
@Gaunt (23.07.2018 02:17): Tu grafiku máš slabou a průměr už to moc není a k dobrému plynulému hraní bys potřeboval něco lepšího. Počkal bych na lepší hardware a pak si to zahrál. Hra je to jinak skvělá.
@sxg (23.07.2018 02:08): :D teraz chceš povedať, že tá hra nestojí za hranie alebo že na nízkych FPS to nemá cenu hrať ? :DDD inak skúsil som príkazom cez konzolu vypnúť tú podivnú hmlu a na full hd už to ide okolo 40 fps, no skúšal som to len chvíľu aj to len dlc executioner, vonku to išlo okolo 25-35 a dnu 30 -45, musím povedať že tak mizerne spracované nastavenia v hre som už dlho nevidel...
@Gaunt (23.07.2018 01:48): To nie je hra na hranie, proste sa na to pozri a bude to 100x lepšie: https://www.youtube.com/watch?v=Cdhq3P1s ... 8LIvQ7pq2iyVFQD0OaDr
To Ti radšej doporučím Conarium
To Ti radšej doporučím Conarium
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať ako je to s hw nárokmi, skúšal som to spustiť na notebooku s i5 5200u, gtx 850m 4GB, 12 GB RAM (viem procesor je slabý a grafika priemer) hra na full HD ide tak 20-25 FPS. a na HD rozlíšení okolo 35. Pričom TEW má rovnaké HW nároky ako Wolfenstein New Order a ten som vpohode spustil na full HD a vysokých detailoch v rozmedzí 35- 60 FPS, nedá sa nejako optimalizovať žeby fungovala lepšie ?
Konečně final chapter! Doufám, že ten magor s motorovkou byl už z toho jejich klanu poslední! :-)
@CrocoRay (01.02.2018 19:48): Hlavní je, že jsem mu zbaběle pláchl. :-)
@Chuck (30.01.2018 18:43): No, ono bylo třeba ho jen obejít zezadu a počkat chvilku. Pokud jsi chtěl jít tou druhou cestou, která mu kříží trasu, tak si tě vždy všimne. Takže spíš jsi zvolil blbou cestu anebo na nic nečekal a vrhl se na něj :-D
@CrocoRay (30.01.2018 18:38): Tak jsem si to tím pádem špatně načasoval.
@Chuck (30.01.2018 18:18): Ono při tom první setkání stačí jen přijít do místnosti, kde on si tam něco dělá s tou mrtvolou a počkat asi pět vteřin a on odejde úplně pryč do jiné lokace, kde už na něj nenarazíš. Jakmile mu jednou zkřížíš cestu, tak už se mu nemáš šanci schovat. Ale mě si nikdy nevšiml a vždy jsem počkal. Jen jednou jsem zkoušel, co se stane, když mu vlezu do cesty.
@CrocoRay (30.01.2018 17:20): Před tím trezorákem se zdrhá dvakrát - jednou v tom hotelu, o kterém jsem Ti psal, a podruhé tím výtahem. V tom hotelu jsem se to stealth způsobem pokoušel udělat, ale pokaždé si mě všiml, takže nic jiného než mrazivá šipka mě nenapadlo.
@Chuck (30.01.2018 11:08): Ale tomu trezorákovi se šlo vyhnout stealthem, že on sám odejde, ne? Já myslel, že on je v takovém hotelu. Teď ani nevím, kde tam je šachta.
No jo, teď už si vzpomínám. Takový ten malý výtah na prádlo a nádobí. Jo jo, tam musíš zdrhnout a nic jiného ti nezbývá. Já to udělal tak, že jsem ho jednou sejmul, bo mrzivé šipky je na něj škoda a ta se hodí na treozoráky, až je budeš muset zabíjet. Ale jak jsem ho sejmul, tak jsem sebral green gel a mezitím než on se respawnuje, tak už stihneš zdrhnout. Ta šipka ti bude chybět :-D Ale jako pohoda, ony se vyrábí ze scrapu a toho máš dost, ne? Takže šipky si vyrobíš a ke konci si je fakt vyráběj, bo se budou hodit na závěrečn boj, který poznáš.
No jo, teď už si vzpomínám. Takový ten malý výtah na prádlo a nádobí. Jo jo, tam musíš zdrhnout a nic jiného ti nezbývá. Já to udělal tak, že jsem ho jednou sejmul, bo mrzivé šipky je na něj škoda a ta se hodí na treozoráky, až je budeš muset zabíjet. Ale jak jsem ho sejmul, tak jsem sebral green gel a mezitím než on se respawnuje, tak už stihneš zdrhnout. Ta šipka ti bude chybět :-D Ale jako pohoda, ony se vyrábí ze scrapu a toho máš dost, ne? Takže šipky si vyrobíš a ke konci si je fakt vyráběj, bo se budou hodit na závěrečn boj, který poznáš.
@CrocoRay (27.01.2018 19:59): Teď jsem docela slušně vyjebal s respawnujícím se trezorákem. Pustil jsem do něj mrazivou šipku, během té chvíle deaktivoval kyselinovou past a zdrhl mu do šachty. :-) Teď jsem na začátku předposledního chapteru, který začíná v metru.
@Chuck (27.01.2018 08:27): Závěrečný boss je dost lehký. Ta pasáž před ním ti dá možná trošku zabrat, ale není to nic těžkého podle mě.
@CrocoRay (27.01.2018 00:49): Já hlavně doufám, že ty nejhorší protivníky mám už a sebou. A i kdyby ne, jsem už po předchozích zkušenostech na ně poměrně dobře vycvičený. ;-) Jinak předpokládám, že finálním bossem je Ruvik, kterého snad zmáknu taky. ;-)
@Chuck (25.01.2018 19:33): S plechovým kyjem jsou takoví tvojí dobří kámoši. Ten s trezorem tam byl dvakrát a pak ještě dva ke konci. Ale toho druého jsi měl obejít. S ním snad ani nejde bojovat a nevím, či ho jde porazit.
Chobotnice by měla být až na konci. Taková neviditelná mrcha. Ale ona to není chobotnice. Jen to má chapadla a leze z toho nějaký sliz.
Chobotnice by měla být až na konci. Taková neviditelná mrcha. Ale ona to není chobotnice. Jen to má chapadla a leze z toho nějaký sliz.
@CrocoRay (25.01.2018 17:41): Jestli myslíš toho s tím plechovým trezorem na hlavě, tak s ním jsem nedávno bojoval nejvíc, ale pak tam byli dva nebo dokonce tři týpci s jakýmsi plechovým kyjem, ale ti vcelku šli. Jediné, o čem ses zmínil a koho jsem podle všeho ještě nepotkal, byla nějaká ta chobotnice.
@Chuck (24.01.2018 18:28): Jo jo, to už jsi prošel tu oblast celkově. Poprvé to byl podle mě regulérní horor a dost mě to bavilo. Pak už to byla jen taková "kulisa" a ani tě tam nic moc nestrašilo. No, ale už jsi u konce. Plecháče už jsi též potkal i podruhé, ne? Nebo ten je až v té další? Já si to tak pamatuji stylem, že vím, co je na začátku a co ke konci, ale přesnou chronologii misí už jsem zapomněl. Ale postavu jsem měl vylepšenou na maximum.
@CrocoRay (24.01.2018 17:29): V té vile jsem byl celkem dvakrát, poprvé po mně pořád šel, tak jsem většinou zalezl do skříně nebo pod postel a pak jsem tam byl jen krátce.
@Chuck (24.01.2018 11:06): Tak to už zbytek hry dohraješ levou zadní. Ruvikovu vilu už jsi prošel, ne? Ta byla též trochu těžší pasáž hledat ty blbosti tam všude. Zbytek hry už by měl být v pohodě. Možná chobotnička tě trošku vymrská, ale jinak pohoda :-)
@CrocoRay (23.01.2018 23:40): Tak jsem ho porazil na druhý pokus! :-o V jednu chvíli zkoprněl, začal červeně světélkovat, tak jsem toho využil, šil do něj sniperkou a bylo po něm. Hned mi to dodalo sebevědomí! :-)
@Chuck (23.01.2018 18:13): No, u pár her jsem málem ztratil nervy :-D Ale co se týče stříleček a akčních her, tak je víceméně dávám a Evil mi přišel v pohodě. Ale třeba dodnes si pamatuji závěrečného bosse v Prototype a to bylo maso, jak jsem se tam navztekal.
Jinak garážový tlustoprd je v pohodě, ale musíš si držet odstup a nechat si náboje do sniperky a pak výbušené šípy si vytvořit z toho scrapu apod. Pak ho dáš. A také ty elektrické šípy nebo mrznoucí, kde ho pak doděláš sniperkou. Je poměrně snadný, když víš jak na něj. On vždycky ukáže slabé místo a to poznáš, kam stačí pár ran.
Jinak garážový tlustoprd je v pohodě, ale musíš si držet odstup a nechat si náboje do sniperky a pak výbušené šípy si vytvořit z toho scrapu apod. Pak ho dáš. A také ty elektrické šípy nebo mrznoucí, kde ho pak doděláš sniperkou. Je poměrně snadný, když víš jak na něj. On vždycky ukáže slabé místo a to poznáš, kam stačí pár ran.
@CrocoRay (23.01.2018 17:17): Jo, od loňského listopadu jsem si trochu graficky polepšil a GTX 760 obměnil. S ní jsem tu hru začal, ale jelo to s ní ne zrovna pěkně. U mě je potíž v tom, že u podobných bojů začnu zmatkovat, stresovat se a být cholerický. To víš, Tys byl vždycky statečný herní bojovník! ;-)
@Chuck (23.01.2018 14:10): Takže už máš 1060, jo? Vím, že jsi měl 960ku, takže jsi zase trochu pokročil s výkonem. Ona ale ta 760 by to podle mě zvládat mohla na ty střední detaily ve full HD, ale 650 už pouze na nízké v rozlišení 1280xcosik nebo tak něco.
Ale jinak se divím, že ti to tak dává zabrat. Podle mě jsi fakt dohrál o dost těžší hry a Evil mi přišel jako pohoda :-)
Ale jinak se divím, že ti to tak dává zabrat. Podle mě jsi fakt dohrál o dost těžší hry a Evil mi přišel jako pohoda :-)
@CrocoRay (22.01.2018 01:40): No jo, pravda, vždyť i na té mojí předchozí GTX 760 to nebyla žádná nádhera, natož s GTX 650. Jedinou výhodou by ta posledně jmenovaná měla, že tu hru s ní aspoň spustím. :-) Ale spíš nechám věci tak, jak jsou a zůstanu u domácí GTX 1060, kde je to samozřejmě o něčem jiném.
Pokud jde o Lauru, tu už jsem konečně po hodně pokusech dal a teď je přede mnou ta Tebou zmiňovaná garáž s dalším bossem, takže fakt žádné leháro. Já myslím, že s těmi zákysy, které poslední dobou v téhle hře mám, ji mám zhruba do začátku jara. :-)
Pokud jde o Lauru, tu už jsem konečně po hodně pokusech dal a teď je přede mnou ta Tebou zmiňovaná garáž s dalším bossem, takže fakt žádné leháro. Já myslím, že s těmi zákysy, které poslední dobou v téhle hře mám, ji mám zhruba do začátku jara. :-)
@Chuck (22.01.2018 00:46): GTX 650 jsem měl a na té třeba Evil Within jel hrozně :-) Nejnižší detaily v nízkém rozlišení, ale i tak mě to první hraní bavilo a dojel jsem to. GTX 1060 už to dává v pohodě a to i dvojku.
Jinak Laura je ta vlasatice. Podruhé s ní bojovat nemusíš vůbec, akorát se jí vyhýbat.
Jinak Laura je ta vlasatice. Podruhé s ní bojovat nemusíš vůbec, akorát se jí vyhýbat.
@CrocoRay (21.01.2018 23:27): Tak já se k tomu z časových důvodů nedostanu moc často, takže to třeba hraju jednou týdně a ne zas tak moc intenzívně. Navíc v některé všední dny v době volna mezi šichtami jezdím na barák a ačkoliv bych to moc rád hrál tam, bohužel to na GTS250 nespustím. To je pro mě obrovská škoda, protože tam mám v podstatě nekonečnou možnost to hrát kdykoliv, a jak dlouho bych chtěl. No, mám od bráchy do toho PC slíbenou GTX650, tak na něj asi budu muset tvrdě uhodit a rázně zdůvodnit, že obměna té GTS250 je opravdu nezbytně nutná. ;-) Jinak se přiznám, že jsem na YT výjimečně shlédl boj s Laurou(?) a připadal mi neskutečně dlouhý a skoro až otravný.
@Chuck (21.01.2018 21:10): Já to dohrál za tři hodiny, jak jsem jel rychle :-D Ale první dohrání jsem jel asi 15 hodin a dvojka je ještě delší, ale ta je více open-world, takže tam je to jasné, že bude delší. Já jedničku dojel tak 5x, ale už jsem ji nějak vytlačil z hlavy a přesně nevím, jak ty kapitoly jdou po sobě a lépe si pamatuji ten začátek. Od půlky už mi to splývá a to jsem předtím přesně věděl, co mě čeká.
@CrocoRay (21.01.2018 19:28): V chapteru 10 těsně před bojem s vlasaticí. V té jeho víle jsem už byl a šel po mně jak slepice po flusu. Jo a měl jsi pravdu, těch chapterů je celkem 15. Teda ne, že by mě to nebavilo, ale přijde mi to už moc natahované.
@Chuck (20.01.2018 09:54): Není jich 13 nebo 14? V Ruvikově vile už jsi byl? Ale jinak těžké už to nebude. Jen garážový tlustoprd ti dá trošku zabrat a je o něco těžší. A pak ještě taková chobotnička, ale jinak pohoda. Kde přesně vlastně jsi?
@CrocoRay (20.01.2018 03:35): Bože, to mě ještě čekají hodně krušné chvíle! :-) Ještě že těch kapitol je jen dvanáct a já jsem v desáté.