Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Timanris píše v komentáři, že po dohrání se nelze vrátit do předešlých levelu. Jak to tedy je?
Timanris: Já ti nevim, ale já jsem to dohrála a pak jsem si projela pěkně celou mapu znova, nasbírala co nejvíc achievementů...jo a zapomněla jsi hru ohodnotit ;o)
Bude sranda, až tuhle hru konečně rozehraju. Protože soundtrack mám naposlouchaný horem spodem, aniž bych viděl jedinou sekundu gameplaye :)
@Phoenix (11.09.2017 15:54): Ano, u těch nejvyšších určitě. 100 u mě znamená něco nepopsatelného z dětství, co jsem prožíval jiným způsobem, než jsem schopný prožívat dnes. 95 víceméně to samé, ale tam už jsem někdy udělal výjimku, že jsem tam hodil i GTA V kvůli značky, které by jinak moje požadavky neplnilo. U těch ostatních tam zase byl nějaký prvek, že se to nevyšplhalo na 100ku. 90 už jsou prostě hry, kde "jen" ztrácím pojem o realitě :-)

A co se týče 30%, tak to máme stejné. Ale já kolikrát hře třeba takhle ubral, že mě to sice bavilo, ale byla to příliš krátká hra a já nedostal více, jak bych si přál. Takže hra s potenciální 70kou dostala 30.
@CrocoRay (11.09.2017 15:39): Když vezmu v potaz 100, 95 a 90 poměrově k počtu dohraných her, tak jsi někdy i přísnější než já :-)

Jinak jsou u mě kolikrát zábavné hry i 30ky (třeba u Paragraf 78 nebo Fortress of Dr. Radiaki jsem se opravdu bavil, byť je to už dost podprůměr).
@Phoenix (11.09.2017 15:35): Jo, věděl jsem, že tohle určitě někoho napadne :-) Na to vždy říkám, že u mě 70% znamená 90% u jiných. Mám příliš přísné hodnocení a 80% je hra od které se neodtrhnu i na 10 hodin. 70% je u mě luxusní hra. I 50ky jsou u mě zábavné hry.

Ale jinak Child of Light jsem dal až na úplný konec, že by se to dalo brát jako arkáda, ale taky to beru spíše jako ty, že je to spíše 2D RPG. Co se týče skákání, tak náročné to nijak nebylo, ale jako to celkové pojetí bylo takové arkádové a hopsací místy. Ale už si to nepamatuji tak přesně.
@CrocoRay (11.09.2017 14:50): Tak nějak jsi mi těmi diskuzními příspěvky přišel nadšený na více než 70 % (byť to znamená slušná hra) :-) To už i já, známý nespokojenec, jsem tomu dal víc :-)

S Child of Light bych to asi úplně nesrovnával, to spíše beru jako 2D JRPG, nepamatuju si, že by tam třeba byly nějaké náročné hopsací pasáže.

@RomcaT (11.09.2017 07:26): Jo jo, už jsem to dohrál. Co se týče hopsaček, tak zatím asi to nejlepší, co jsem hrál v poslední době, ale je fakt, že můžu srovnávat s méně tituly. Hrál jsem hlavně Raymany, Gianna Sisters a ještě by se tu k takové té arkádě dalo přirovnat Child of Light.

Kuro na konci byl v pohodě. Sice jsem to raz musel vypnout, ale jak jsem to po chvilce zapl, tak hned ze startu se to povedlo levou zadní.
Tak ta druhá úniková pasáž v tom větru už byla lehčí než Ginso Tree s tou záplavou. Sova Kuro nakonec teda není takový parchant, jak to vypadá ze startu, ale ono si to člověk dokáže tak nějak domyslet trochu i ze startu. Ale je to docela dlouhé. Čekal jsem, že po 7 až 8 hodinách bude dohráno a pořád mi tam zbývá ještě tak minimálně třetina hry.
@Karasman (09.09.2017 09:34): To beru jako samozřejmost. Jsem tam chtěl ještě vypsat tu jednu konrétní pasáž, která mírně přitvrdila ale nějak jsem na to zapomněl. Zatím asi nejvíce mi dalo zabrat, když jsem měl vyskákat na ten vrch, když mě doháněla voda, ale tohle mívám u tohohle typu her rád. Člověka to nutí se to snažit si pamatovat nazapaměť a pořád záleží na rychlých přesných reakcích.

Odehráno mám 7 hodin, jednu větev už mám skoro kompletně vyskillovanou a zbylé dvě z poloviny. Momentálně jsem v takovém magickém lese, kde se měnilo to prostředí a vrátil jsem nějaký artefakt světla nebo co to bylo. Myslím, že už jsem dostatečně daleko, abych mohl soudit obtížnost, ale třeba to ještě přitvrdí. Jen už si to moc nemyslím :-) Ale nevím, jak dlouhá je hra, takže možné je fakt vše.

EDIT: Ale já u tohohle typu her beru vysokou obtížnost jako něco, co se skoro nedá dokončit. V dětství pro mě byl těžký hodně Adventure Island na SNES a když jsem vyrůstal na tomhle, tak mi moderní hopsačky přijdou lehčí, což je ale dobře. I když nějaká ta výzva je dobrá a jsem za to rád.
A za tu lehčí obtížnost může systém ukládání samozřejmě. Bez checkpointů bych Ori nikdy nedal.
Jsem od toho čekal obyčejnou hopsačku na způsob Giana sester nebo případně něco s kombinací jako Child of Light, což byly fajn oddechové jednoduché hříčky na zabití času mezi většími tituly, ale taky jsem díky tomu nešel s hodnocením moc vysoko.

Tohle mě však překvapilo a přijde mi to trochu propracovanější nebo přinejmenším tam cítím větší motivaci. Už dlouho se mi u tohohle typu hry nestalo, že bych si řekl: "Tak ještě chvíli, než to vypnu."

To sbírání ability cell a dalších věcí, vylepšování skillů a následné využívání v boji s nepřáteli je podle mě docela slušně zpracované. A docela to i k hraní motivuje. Sice vzhledem k tomu, že se pořád jedná o jednodušší žánr, tak z toho nejsem tak odvařený jako někteří, co se tu tak dívám, ale pořád je to podle mě to nejlepší, co jsem měl možnost v tomhle žánru hrát.

A jak jsem měl strach z vysoké obtížnosti, tak na normal je to v pohodě hratelné. Díky dobrému systému ukládání, kde si hráč může sám "checkpointovat" po získání potřebných krystalů, ta hra není vůbec nijak složitá. Občas sice nějaká pasáž, kde se nedá ukládat, ale nic extra dlouhého a těžkého, co by se nedalo.

Takže docela fajn hra.
Těším se jak malej. Jednička byla fakt pecka a pokud tam vyloženě něco nepodělají, tak to prostě nemůže být špatný. A snad zachovají obtížnost z jedničky O:-)!
@Phoenix (02.04.2017 22:53): gameplay v Ori je plošinovka s velkým P, to že strukturou je to žánr metroidvania (vracení se do již prozkoumaných míst, postupné odemykání schopností) máš pravdu, ale to je až sekundární podžánr. Pokud někoho nebaví plošinovky, tak bych mu Ori spíš nedoporučil.

@JohnCZ (02.04.2017 22:50): v tom případě bych to být tebou koupil jedině v hodně velké slevě, abys nemusel litovat peněz pokud by tě to nechytlo.
@Paul (02.04.2017 22:46): No, já nemám obecně moc rád plošinovky (výjimku tvoří jen příběhové a vizuální skvosty jako např.: Unravel nebo Limbo) a rozhodně ne těžké plošinovky. Pro gameplay samotný bych to nehrál.
@JohnCZ (02.04.2017 21:48): pokud tě 2D hardcore plošinovky baví, jdi do toho, moc lepších na trhu není. Já tenhle žánr moc nemusím, takže mě Ori nijak zvlášť nenadchlo, ale není to tím že by to byla nekvalitní hra.
Eh, když to tak poslouchám, tak to asi ani kupovat nebudu. :D Sorry Frite.
@Greg (02.04.2017 19:23): Jasně, ty jsou výrazně těžší než zbytek hry (prakticky na čas s nemožností save a ještě do toho ta z hlediska ovládání problematická schopnost odmrštění).
já vám rozumim, taky jsem hodně pěnila...a zrovna u té vody jsem myslela že se na to prostě už vyseru ;o)
@Strady (02.04.2017 16:59): Dohrál jsem obojí a imo určitě ne. Ty záplavy v Orim jsem udělal tak na pátý pokus, rozhodně jsem se na tom nezasekl jako na některých levelech v Dark World SMB.
Jsem si myslel že si zahraju hezkou relaxační plošinovku a místo toho jsem dostal Hell on Earth: Made by Sadists Edition.
@Memphis (30.01.2017 21:04): jasný no, taky jsme si to doma říkali, že by se na to hodil pořádný gamepad ;o) bohužel k dispozici byl jen takovej dost starej a na tom to tedy nešlo ;o) ke všemu jsme ho vyhrabali po letech a jak byl něčim pogumovanej tak dost lepil ;oDDD
@RomcaT (29.01.2017 16:50): Já měl zas problém s tím Ctrl. Jedna ruka permanentně na myši, u druhé tři prsty pro W, A, S, D, palec C a Mezerník a malíček musel řešit Shift i Ctrl, což je trochu těžký, když je občas potřeba oboje téměř současně :D.

Achievementů teda jen 49. Některý ty specky mi přišli na zabíjení potvor celkem nešikovný + samozřejmě dohrání hry na jeden život, pod 3h a tak... :D
fíííha tak jsem to dohrála na 100%...Ačívy samo všechny nemám ;o) ale krásných 52 z 57. Nejvtipnější bylo, že až když jsem to celé dohrála a chtěla si dojít všechny lokace, tak jsem teprve přišla na tajemství Naru kde jsem se naučila teprve schopnost R, (to světlo na rozsvědcení lampiček aby se otevřeli dveře a HLAVNĚ to CTR zrychlení...to pak máte pocit, že jste se dřeli celou hru jako mezci a zcela úplně zbytečně, protože s tímto by to šlo jako po másle. Děsně mi trvalo, než jsem si zvykla na ovládání. Nejdřív jsem to zkoušela s myší, ale to mi prostě nešlo, Gamepad máme starej a to nebylo ono, takže jsem skončila u klávesnice. Stejně jsem s tím měla děsné problémy, jako mít nastavené ruce na shift u toho ladit skok D a po zmáčknutí mezerníku rychle zmáčknout C...no pro mě na palici ;o) Manžel mi oznámil, že to je normální ovládání jako u stříleček, které já nehraju, takže jsou na to všichni normálně zvyklí ;o) no věřim mu to ;o) z příběhu mám taky pocit, jako to tu někdo psal, že jsem celou dobu skoro záporák. Prostě mě sfoukne vítr, můj otec strom kvůli tomu aby mě našel zahubí skoro vše živé...no a tak dále. Hra se mi strašně moc líbila, možná si jí dám ještě jednou ;o) a jak se mi líbila tak jsem se u ní strašně vztekala. Pasáž utíkej před vodou nebo před lávou jsou HUMUS! Chtěla jsem to vzdát ;o) a jsem ráda, že jsem to nevzdala a dala jsem to ;o)
@Greg (10.01.2017 01:19): Aha, tak to by mohlo být. Ne neměl, dvě ability ze stromů jsem měl po konci hry neotevřené. Do Black roots jsem nakoukl krátce po začátku hry a měl jsem problém se dostat zpátky. Tak jsem tu lokaci nechal na později a příběh mě tam nezavedl a najednou byl konec.

Nakoukkl jsem tam po dohrání a našel strom, ale nedostal jsem nabídku (x), k získání schopnosti. Je k tomu třeba něco spešl? Na začátku hry jsem tam našel modrou světelnou kouli, tu jsem si položil na kraji lokace a teď ji nemůžu nikde najít:/.
Jinak doporučuju dát 100% hry. Dostat se na některý místa je fakt chuťovka :)
Dohrál jsem DE a nějak jsem nepochopil, jak mám zažehnout lampy. Pochopil jsem, že nahradily na některých místech klacky / páky a blokují cenné itemy. Možná jsem přisleplej, ale žádnou ability na to nevidím. Rada prosím?