Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (04.04.2018 18:01): jsem si všiml že ty tady obecně obcuješ se spoustou mamin :D

Btw když dojdu do toho kostela a nechám si trapně cutscénově dát pěstí a udělám tu misi, tak ty další mise co jsem ještě neudělal (ukrást zpět letadlo pro Nicka např.) splnit půjdou furt, nebo se splněj taky rovnou samy?
@Bodkin (04.04.2018 16:19): tvle ve wingsuitu, to si děláš prdel :D tam by mě ani nenapadlo na mapu čumět, tam si užívám letu. Poplácání pro zvířata tam mohli nechat, to ostatní animace nevylučuje. Koukni na to video pro rozdíl mezi tím zpracováním ohně.
A jo, mě chybí. Byl to cool detail a ty animace jsou skvělý. Jediný co bych tomu zasekávání vytknul, že se zbraně nezasekávaly i nepřátelům. Missed opportunity a přesně něco co bych chtěl jako vylepšení toho systému, ne jeho kompletní odstranění.
@Paul (04.04.2018 16:13): Yep, mapa je super, ale nejvíc ji potřebuju vždy ve wingsuitu a tam by takhle nefungovala... Takže udělají něco co funguje pro všechny případy, místo animace léčení tam máš poplácání, protože to funguje i na psy a medvědy a pumy. Stromy hoří, jen z nich imo nezůstane ten škvarek.

A zasekávající zbraně nechybí nikomu, to je kec.

A na FC2 jsem nenáviděl, že FN FAL a M16 sříleli jen burst a z m16 nešel odmontovat ten pitomý x2 čumisklo. Tady se s těma kvérama aspoň můžu vyhrát a mají víc druhů munice...
@pajmič (04.04.2018 15:43): FC2 se dala hrát taky. Před pár dny jsem jí znova nainstaloval. Je furt stejně skvělá. A ten jeden "zásadní" nedostatek (respawn) se už dá na PC vyřešit (mod). No nostalgia bias here.

@pajmič (04.04.2018 15:49): např interiéry vypadaj ve FC5 skvěle. Tam je to PBR a lightning model poznat nejvíc. Vegetace je detailnější, celkově je na tý hře poznat že maj objekty o dost víc polygonů. Ale dvojka vypadá skvěle i dnes, ne že ne.

@Bodkin (04.04.2018 15:55): některý věci jsou rozdílnej design ethos, některý jsou smysl pro detail. Já právě hrozně ten přístup dvojky oceňuju, sere mě že když se v pětce chci podívat na mapu, musím pauznout hru. Štve mě ta absence krásnejch animací léčení a zasekávajících zbraní a možnost podpalovat stromy a tak..

(aby si někdo nemyslel že pětku hejtuju, zatím bych to viděl na 85, baví mě strašně moc. Velkou zásluhu na tom má ta Montana)
@pajmič (04.04.2018 15:43): Jo, včera jsem chytil 80 librovýho jesetera a spokojenost. Čtyřku jsem teda nehrál, ale 5 je mnohem lepší než 3. Užívám si ji skoro tak jako tenkrát dvojku (byť kvůli odlišným důvodům).

@Paul (04.04.2018 15:40): Jo, bylo to takový what ever. Jediný kde mi to přišlo fakt dobrý bylo u Josepha, tam mě to fakt poznamenalo. Škoda, že se jim to nepovedlo vymyslet i pro Johna s Faith.

Právě, to nejsou ani tak nedostatky jako... to že auto lítalo víš po fragu je spíš špatně a výbušniny, který si s mrtvolama pohazujou místo aby z nich nadělaly řůžovou pěnu taky není úplně super.

Jedna hra se snaží o maximální realismus a druhá je spíš arkádová, to není ani tak nedostatek jako designové rozhodnutí. Jestli kámoše zvedneš poplácáním, nebo tam s ním pomalu bojuješ a pak ti stejně chcípne (nebo ho místo toho jen zastřelíš a pak vezmeš roha a wuala).
@pajmič (04.04.2018 15:49): Ubisoft holt predbehol dobu, revolučná firma :))

Inak ja sa sám divím, ako ma ta hra baví, keďže je citeľné, že viacerými dizajnérskymi rozhodnutiami sa vracia hlavne skôr k dvojke, na ktorú nemám vyložene pozitívne spomienky. Asi to je tým, že si z nej berie viaceré kvalitné nápady a súčasne ich nepochováva pod nánosom vyložene nezmyselných (ok, to neustále unášanie protagonistu záporákmi je viac než nezmyselné, ale našťastie je to len jedna vec).
@Paul (04.04.2018 15:40): No s tim osvětlením teda nevim. Mě se zdá daleko přirozenější, což je jasně prezentováno při tom speedlapsu ze dne na noc. O stínech ani nemluvim, do dneška nechápu, jak mohli tak detailně vyobrazit každý stín listu a přitom to optimalizovat, tak aby to rozjelo průměrný PC. Mimo to by se dalo očekávat, že ten posun bude krapet větší v rozmězí 10 let, než jen trochu vylepšený shadery, rendering a jinej bulšit, který akorát prohání grafiku.
@Bodkin (04.04.2018 15:35): Nostalgia Bias, nic neobvyklýho. Jasně, že takto FC2 vypadá jako druhý povstání jejíže, když ho vybarvuješ v nejlepším světle. FC3 sic neměla vybuchující bouchačky, ale zase se dala hrát :D Čtyřka byla podle mě prostě reskin trojky a jak je na tom pětka zatím nevím, teda jen to, že rybaření je MVP:)
@Bodkin (04.04.2018 15:11): ještě nikde to nebylo tak schematický a dementní jako tady (aspoň soudím z toho johnovo regionu kde se to zatím opakovalo třikrát) a ikdyby bylo, není to omluva :)

@pajmič (04.04.2018 15:17): Crowbcatovo video mít nemusíš, ale velmi se hodí mít takhle 1:1 ukázku jak to bylo dřív a jak je to dnes. FC2 creative directoval Clint Hocking, kterej měl ten design ethos že to chtěl mít realistický a detailní. Jenže pak odešel do Valve a do Amazonu (kde nikdy nic nevydal) a ostatní v Ubi už na tohle kašlali. Tak třeba tam tohle někdo uvidí a řekne si "hmm, to bylo cool, co takhle to zase zkusit". One can hope.

FC2 vypadá furt skvěle, ale pokud se bavíme čistě o grafice (ne fyzice), tak je FC5 o dost dál. Má physically based rendering takže materiály vypadaj mnohem lépe a model osvětlení je jinde. Ale jasně, particly, počasí má lepší dvojka.

@Bodkin (04.04.2018 15:35): v descriptionu píše že jsou věci který má lepší pětka. Ale jeho videa jsou obecně spíš o tom nedostatcích současnejch her oproti předchůdcům, resp. to co jim chybí.
KDe bylo tohle srovnání s 3kou a 4kou, které se na většinu toho úplně vysrali? Pětka se o to zpětně pokouší, nejde jí to tak dobře jako dvojce, ale lepší takhle než vůbec.

A proč tam nejsou věci, které dělá FC5 líp než dvojka? :D

Ale jo, tu fyziku z dvojky by měla mít každá FPS, o tom žádná.
@Paul (04.04.2018 15:05): Na to, aby si poznal, že Ubi makali na FC2 srdcem nemusíš mít Crobwcatovo video, ale zase existuje mnoho občanů/dětí, jenž o FC2 ani neslyšeli. V nynější době byla FC2 hra, která zvýšila globální vlhkost o 10% právě díky těm detailům, které jinak odváděli pozornost od designérských chyb a přešlapů pozn. FC2 není v žádném případě perfekto.

Jinak nechápu, jak někdo může pravit, jak úžasně FC5 vypadá, když se podíváš na to srovnání. V mnoha věcech FC2 vypadá líp (stíny, světlo, fyzika, částicový efekty) je to opravdu solidní dekadence.
sorry jako, ale bude tam nějaký děj nebo budu prostě jen furt osvobozovat?
Co na týhle hře může být ještě tak světobornýho, že z toho stříkáte duhu?
Původně jsem tam tu stovku dal jen tak z prdele, ale teď když jsem to "opravdu" dohrál, tak to bylo fakt dobrý a vysoký hodnocení si to zaslouží.
@Kotoktok (03.04.2018 10:53): DFI s nForce4 ultra jsem měl taky, v té době nejlepší deska. Ale současný PC mám 7 let a jediný co jsem na něm vyměnil je grafika. 30fps taky přežiju (PS4 to většinou ani jinak nejde), ale s 60ti se prostě hraje mnohem příjemněji - jakýkoliv pohyb kamery je smooth a bez seků, což mi zlepšuje zážitek.

@Garret (03.04.2018 11:48): tak to je divný a bylo by dobrý kdyby tyhle výkyvy dokázali warhorse eliminovat, snad časem..
Též by mě zajímalo, jak to bude s těmi grafikami. Slyšel jsem nebo spíše četl, že ty nové Ampéry od Nvidie budou mít nějaká opatření, že to nebudou moct kupovat sběratelé kryptoměn, ale to fakt nevím, jak tohle chtějí zařídit. Já se o to nějak nezajímal, ale nevím, jak přesně si tohle chtějí zajistit.
Ethereum mineri musi nejprve odhlasovat hardfork: https://cointelegraph.com/news/ethereum- ... to-fight-asic-miners

Modri uz vedi, jak to na tema Ethereum a konsensus dopadlo posledne: https://opcebinarni.com/kryptomena-ethereum-classic/

Jinak mam par znamych mezi dealery grafaren tezarum, kdyby nekdo potreboval. Nakolik maji ale vyhodny podminky pro solitery vubec netusim. Osobne jsem bral 1080ku z Nemecka, vysla mne o desitky % levneji. Ale s celym PC.
@Paul (03.04.2018 08:52): Paule. Kolik je ti vlastně let? A tohle neber, jako rejpání do tvé osoby.
Před léty jsme byli čtyři magoři v jednom zaměstnání a kdo měl tehdy desku DFI s nForce4 ultra, tak byl king.
Každej měsíc jsme utráceli tisíce za nový Athlony a jeden z nás volil cestu s Intelem.
Dokonce se mi povedlo vzít časopis Computer za jedním z nich a ukázat mu v testu desku (tuším MSI) a ten blb mi prodal svou fungl novou pod cenou. Jen, aby jí měl.

Tvá vášeň je obdivuhodná, ale cituji:

A bohužel moje Sandy Bridge tady už taky naráží na limity, občas framerate klesne na 50 a všechna cores jedou na 90+%.

Možná přijde chvíle, že i v tomto vyhoříš.

Já jsem teď rád za 30fps v KDC a tu hru mi to nijak nekazí. Musím podotknout, že to mám namodovaný, ale tvá honba za fps+visual je až šílená.

A poslední: Hodně zdaru, než tě to přestane bavit.
@CrocoRay (03.04.2018 10:37): Otázka je, jestli se třeba do konce roku dočkáme lepších cen.. Nicméně co tak čtu, vypadá, že je FC5 odladěný líp, jak FC4. Nechci to ani začínat a dělat zase kompromisy. Místo toho radši pařím 10 let starý Crysis, to mě jede na max setting a vypadá to furt dobře :D
@Garret (03.04.2018 08:06): jo, je to odladěný hezky a ten engine vylepšili fakt znatelně. Ale přiznejme si, není to tak ambiciózní jako KCD (NPC nemají žádné schedules, spawnují se randomly kolem hráče, příběhový NPC stojej na místě..). A bohužel moje Sandy Bridge tady už taky naráží na limity, občas framerate klesne na 50 a všechna cores jedou na 90+%.
@Walome (03.04.2018 06:24): mám trochu podezření že to rozesírá hlavně lidem co to maj rozehraný a maj různý questy v různejch stádiích rozkladu, zatímco člověk co hru reinstaluje from scratch s novými sejvy a config files to bude mít relativně v pohodě.
Ale chci to hrát i s tím novým contentem co tam dodělávaj, takže předpokládám že to rozehraju nejdřív tak koncem roku.
@mazar1234 (02.04.2018 17:21): Ano, bylo to zónou. Já to jen tak nadneseně napsal, aby to lépe vyznělo :-) Ale i tak mě to dost štvalo, že jsem si zrovna něco zapomněl a vracel se a ti zmetci zase zpátky.

I tak mě ale láká to zase znovu zkusit. Na svou dobu to mělo luxusní grafiku a divil jsem se, že to rozjedu docela dobře i na své tehdejší 9800 gt.
@CrocoRay (02.04.2018 17:18): Oni sa myslím nerespawnovali časom, ale tým že si sa vzdialil z nejakej "zóny", ktorá mala doslova pár metrov takže to v konečnom dôsledku vyzeralo, že sa zrespawnujú akoby ihneď.
@David_Cravford (02.04.2018 14:20): Tak je to tropický ostrov, nie veľkomesto :) Trojka ani nie je survival, je to skôr jedno veľké pieskovisko, kde niečo číha na každom rohu. Rozdiel medzi trojkou, ktorá je preplnená tak akurát a dvojkou, kde prakticky ani nenarazíš na civilistov či zvieratá a väčšinu času sa trmácaš prázdnym prostredím je priepastný. Avšak pokiaľ si vyložene potrpíš na zrážanie všetkého živého, čo si deklaroval už v inej diskusii (a čo mňa osobne v týchto hrách taktiež nebaví už pekne dlho), potom si na svoje, samozrejme, neprídeš. :)
@ještěr (02.04.2018 14:45): To chápu. Ale není to zase tak, že by úplně vždy byli blbí. Ono jen jde často vidět, že tam prostě naběhnou bez přemýšlení a můžeš je kropit. Ale někdy jdou naopak opatrně a orientují se podle toho, kam tě viděli jít naposled. Ale takový FEAR, Far Cry 1 nebo HL 2 to fakt není. Ta hra spíše sází na dobrý pocit ze střelby, teda alespoň na mě a řadu dalších lidí to tak působilo, ale ta AI není světoborná. A taky záleží na konkrétním nepříteli či skriptu, že někteří se kryjí, ale je to spíše výjimečné oproti zbytku hry.
@ještěr (02.04.2018 14:45): Já měl rád celkem přestřelky když jsem obsazoval tábořiště. Mohl si na to jít takticky, AI nebylo tak scriptované jako v misích. Zbraně maj zpětnej ráz, dobré ozvučení. Ale zbytek mě teda vůbec nebavil.
CR: pak tu hru asi opravdu nepotrebuju videt, pokladam za velke selhani autoru (pokud vylozene nedelaji Doomovku) ze nedokazou zatopit kvalitou, ale kvantitou. Smesnou AI pokladam za vetsi problem, nez nedostatky v pribehu apod. Proto take hodnotim velmi vysoko hry jako FC1, HL2, Unreal nebo (jinak otravne koridorovy) FEAR.

DC: mam na to opacny nazor no. U Hry jsem pouze vydrzel diky pribehu. Normalni gameplay byl totiz ve vsech ohledech horsi, nez co jsem pamatoval z FC1 (FC2 jsem hral az potom - a o moc jsem veru neprisel)