@
ntz (19.10.2018 19:37): Nový X-COM 1 a 2 má dvě roviny v úhlu pohledu na hru a zábavu. Pokud jsi hrál původní UFO-Enemy Unknown, tak tě na nových X-COMech bude štvát, že není o funkčnosti terénu, ale o pravděpodobnostech. Původní UFO není o tom, že je to jen challenge co se týče vyšší složitosti, ale o tom, že mělo daleko složitější systém a funknější prostředí (pominu bugy typu - vybombardoval jsem celé zdivo prvního patra budovy a ona levituje v luftu) . Tou složitostí, to se nebavím o ovládání, ale opravdu o tom, že stěna byla stěna, časovaný granát byl časovaný granát a pokud byl někdo schovaný za zídkou na střeše, tak byl schovaný za zídkou na střeše. Zatímco nový X-Com spíše počítá jakoby pravděpodobnosti. A pokud je pravděpodobnost zásahu 1% na daném políčku, a ono zrovna to 1% vyjde, sejme tě ufon i když je člověk za zídkou na střeše mrakodrapu a někdo na něj střílí zespodu. Pokud ale si člověk zvykne na tohleto, skousne, že terén není funkční, ale že kráčíš na šachovnici s pravděpodonostmi zásahu 1% - 100%, jakoby tam vlastně nic nestálo, tak po nějaké chvíli hraní člověk stejně zjistí, že se nemůže odtrhnout. Nové X-COM hry nejsou vůbec špatné, jen jsou v zásadě naprosto jiné.