Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Aj keď to asi nebude na dlho - toé pirátske mestečko Dunnage je celkom fajn. Aj atmosférou aj npcčkami, ktoré sú celkom zábavné. A bola tam aj zaujímavá pasáž s Modwyr.
Člověka vždycky potěší, když se podaří hru nějak přechcat. Jako například zjištění, že obří červ v Old city je naprosto neškodný, když do něj střílíte puškou z dálky.
@Zero (21.05.2018 14:33): Tak mne ide aj o to, aká je ich motivácia (konkrétnych postáv frakcii), ako pristupujú ku mne a ako sa dajú presvedčiť o tom, že niekde robia chybu a niečo v tom zmenia. V tomto ma kráľovna a princ celkom počúvajú.
@Tulareanus (21.05.2018 11:00): Mně zatím není příliš sympatická žádná frakce. Všichni mi přijdou v něčem jako řádní hajzli. Piráti jsou piráti se vším špatným, co k tomu patří. Domorodci de facto vykořisťují nejnížší vrstvy. A obě frakce kolonistů vykořisťují domorodce. Tak uvidím, jak se to vyvine, v podstatě jsem zatím žádnou z nich nepoznal do hloubky. Ideálně bych ale zůstal nezávislý a neutrální, jako snad ve všech hrách, kde je ta možnost.
@AlieN (21.05.2018 11:03): Pretoze real-time suboje su principialne na picu (staci?) ;-)

Jo, a to, ze znizili pocet druznikov ma tiez sere. Dovod, aby boli suboje prehladnejsie, je este komickejsi. Sigh.

@Tulareanus (21.05.2018 11:00): Duh! Ved som este nepreliezol ani celu Neketaku! To bola len poznamka, ak by ma to zacalo hrozne nudit, tak sa to da relativne rychlo ukoncit. Co by v minulosti bolo minus, dnes...? Moze byt, asi :)
Souboje tu jdou krom pauzování i libovolně zpomalit (či zrychlit), takže netuším proč by mi tahy měly chybět. Naopak to hru jen zadrhává.

Jinak, toto je hra tak na 80 hodin, tyhle speedruny jsou spíš úsměvné.
@Charllize (21.05.2018 10:28): Tak Mick asi neplní vedľajšie questy. Podľa jeho steamu nenabral ešte ani všetkých companionov do družiny, ehm. :) Ja mám odohraných 41 hodín a v quest logu mám ešte cca 20 questov a to som ešte nebol minimálne v dvoch mestečkách (Dunnage a Tikawara).


Tí čo hrajú, ako sa Vám páčia frakcie?

U mňa je poradie asi:
1. Huana
2. Principi
3. Vailian Company
4. Deadfire Expedition
@SilentWolf (21.05.2018 10:34): pro rpg s vice postavami jsou tahove souboje vzdycky lepsi. Jen holt si vsichni asi mysli ze v dnesni dobe to je zastarale. Pauzovani u real timu je jen berlicka pac by se to jinak nedalo ovladat. A stejne si i tak pulka party dela tak nejak co chce a hrac zdaleka nevyuziva vsechny moznosti. Obvzlast u her kde je plno kouzel a skillu to je znat. Tam se casto stava ze clovek nektere ani nikdy nepouzije, nezkusi. U tahovek se to nestava.
@MickTheMage (21.05.2018 09:22): Tahové souboje tomu hodně chybí. Tam ani není potřeba tolik taktiky, jako štěstí, aby se postavy o sebe nezasekly a aby poslechly, co po nich chceš. Teda alespoň v jedničce. Ve dvojce odebrali jednu postavu z party, tak by to mohlo malinko pomoci.
@Tulareanus (21.05.2018 09:26): Viem z internetovych zdrojov, ze Magran's Teeth je v podstate predposledna misia, pred zaverecnou. Aspon ak som to dobre pochopil :)

Prave preto som ho v jednotke obcas bral do party, ale nemal som ho tam permanentne.

Btw., okrem toho Edera a Alotha dabuje Matt Mercer a ja to tam skratka pocujem (nech sa snazi ako chce), obzvlast ked ich mas spolu :) A moj mozog mi vzdy hovori, ze wtf! :) Takze je lepsie, ze Aloth strazi lodku.
@MickTheMage (21.05.2018 09:22): Podľa mňa si len myslíš, že si pred koncom hry. :) Neexistuje, aby si to za toľko hodín postíhal + asi narážaš na Magran's Teeth a to ešte rozhodne nie je koniec.
Inak chápem, že si hral wizarda, ale napr. Aloth bol v jednotke dosť dôležitý z hľadiska hlavného príbehu. Bez neho sa ti asi niektoré veci vôbec nevysvetlili.
Aloth, kto je Aloth? Podobne ako v prvom diely i tu vacsinou sedi na striedacke - teda v tomto pripade, aspon pomaha na lodi :) Mam 16 hodin, stihol som vybavit nejaky quest pre Edera, uvazujem ako vyriesit psychicke problemy Xoti (adra pillar - animancers?). Preskumal som nejake ostrovy, zistil, ze som prakticky pred koncom hry (ak by som na to nebol podlevelovany) a tak. Bavi ma to? Eh, ak by suboje boli tahove... Inak, ten podivny lodny vedlajsak ma ceklom bavi. Takze uvidim.
Tak jsem to taky rozjel.

Družina v kombinaci já druid s pistolí, Edér (fighter), Aloth (zkusil jsem multiclass s rogue), Xoti (priest), Maia (ranger). Zatím to funguje v pohodě. V rámci roleplayingu se snažím brát vodní a ledové kouzla. Zkrátka badass kapitán, který má díky svým druidským schopnostem moře na své straně.

Momentálně jsem v tom velkém městě. Hraje se to příjemně, byť zatím nepřišel žádný klíčový či silný moment, který by mě opravdu vtáhl. Ale jsem teprve na začátku, tak snad to přijde.

Líbí se mi prostředí. Oproti prvnímu dílu, který byl v zásadě klasický fantasy setting s pár zajímavými prvky, je koloniální zasazení druhého dílu skutečně zajímavé. Líbí se mi taky hudba, která je zde výraznější. V hospodě jsem zaslechl nějaké známé středověké melodie.

Co se společníků týče, jsem zvědavý, jak budou časem fungovat ty vzájemné vztahy. Zatím těch interakcí až tak moc nebylo. Snad jen u Edéra a Xoti se něco rýsuje. A zřejmě jsou tu romance. Jak Tekehu, tak Maia po mně v zásadě během prvních pěti minut po našem seznámení vyjeli (kdyby to tak fungovalo v reálu, to by bylo zajímavé :D). Tak snad to nebude pokračovat tak divně a uspěchaně.
@AlieN (20.05.2018 23:37): Ja som rád, že to vyzerá, že klesol počet "tasks", čo boli vlastne zabi/dones questy a a ako aj píšeš, je viac questov zaujímavých, čomu napomáhajú aj štyri hlavné frakcie hry. Veľmi mi napr. bavil quest s Benwethom vo Fort Deadlight. Taktiež dungeon pod mestom bol s questom od Derea zaujímavý. + celkovo mi príde to mesto živšie a zaujímavejšie než Defiance Bay. Inak tiež mám pocit, že niektoré questy sú celkom krátke, na druhej strane aspoň nestíhnú prestať byť zaujímavé a questov je v hre naozaj veľa.

No tak ako ty sa snažíš "konvertovať" Maiu, ja snažím konvertovať Xoti. :) Alotha mám celkom rád, hlavne mal zatiaľ spolu so Serafenom asi najviac dialógov a osvetlil aj niektoré lore aspekty a históriu, čo mi príde fajn. + v boji je dosť silný.
Jinak jsem po 35ti hodinách pořád ve městě - a tedy až po nějakých dvaceti hodinách a prolezení Nekataky z aspoň z větší části (a dungeonu pod ní) mě hra konečně začala pořádně bavit (ve smyslu že ji nemám chuť po dvou hodinách hraní v kuse vypnout). Trvá to, než se do toho lore a pravidel člověk trochu dostane... a než si zvykne na opět přebytečné množství textu, sight.

Subquesty mě baví, ale většinou mi zatím připadají strašlivě krátké a jednoduché - naštěstí to není klasické klasické "přines, zabij, posbírej", ale i tak na to jak vypadají na první pohled komplikovaněji, se většinou vyřeší tak nějak obratem. Z toho nejsem příliš nadšený.
Ale možná mám jen už moc vysoké nároky, nevzpomínám si přesně jak na tom byl v tomto ohledu první díl - ten jsem tehdy mohl srovnávat jen s RPG které vycházely v letech před ním, což byly převážně zmetky, zatímco teď srovnávám s Witcher 3...
@Tulareanus (20.05.2018 22:00): Právě, taky chci mít v partě Edéra, takže Palleginu bych nevyužil.
A k němu Serafen, Maia a Takéhu.
Maia je sympatická, uvidím jak ji budu moci zvrhnout z jejího korporátu k free pirátské anarchii, Takéhu jak říkáš egocentrický a svou nadržeností až otravný, ale sedí do prostředí víc než kdo jiný, plus občas pokec s jeho adoptivní máti). A sám jsem taky chanter, tak kombinuji obrané popěvky u něj, a útočné u sebe.
Xoti mě teď srala, tak s ní jen projdu její quest, co půjde, to samé Aloth.

@AlieN (20.05.2018 20:35): Ja som teda bohaté rody ak myslíš, Valera a spol. vyriešil diplomaticky, no Pallegina mi zatiaľ stále sedí na striedačke, lebo ma jednoducho ako postava nezaujíma a hoci by som si ju vedel predstaviť ako tanka, v tejto pozícii mi vyhovuje Edér, ktorý patril medzi moje obľúbené postavy už v jednotke.

Stále však nemám pevnú zostavu družiny, zatiaľ najviac mi sadlo:

Ja druid - Edér - Serafen - Aloth - Xoti. Ale chcel by som tam ešte dať Maiu, hral som istú časť s ňou je celkom silná postava v boji a v rámci charakteru neviem, čo si mám zatiaľ presne o nej myslieť, čiže je pre mňa zaujímavá. Na druhej strane Tekéhu mi príde ako rozmaznaný egocentrik s občasnými záchvevmi svedomia a ten ma dosť irituje.

Inak Serafen je celkom fajn postava. Nejak mi charakterom pripomína Tyriona Lannistera. :)

Inak mám nahraných už skoro 40 hodín a stále mám pocit, že som z hry videl len kúsok.
Well, tak Pallegina se mi v partě moc neohřála, jen jsem ji nabral, a do hodiny mi utekla z party Příliš nevydýchala že spory mezi bohatými rody řeším stylem Yojimba :))
Ale žádná škoda, mnohem víc je mi líto Ydwin, která už úvodním rozhovorem působí extrémně zajímavě (a taky je nejsympatičtější), ale nakonec je kvůli nedostatku prostředků na vývoj ve hře jen jako najmutelný sidekick, ne plnohodnotný companion s rozhovory, questy a romancí.
@Charllize (15.05.2018 21:07): V podstate s Anastasovom z mojich 20+ hodín súhlasím, len si nemyslím, že Sawyer je taký boh. V jednotke to ťahalo písanie Chrisa Avellona a v dvojke je to kolektívna práca. Paradoxne Sawyerov companion v jednotke - Pallegina bola najnudnejšou postavou a premárnenou šancou, pretože mala správne predispozície na niečo zaujímavé.
S výjimkou Star Citizen nejúspěšnější crowdfundingová kampaň Pillars of Eternity II mi od začátku nedávala spát. Přispěl jsem samozřejmě okamžitě, to je moje pařasnká povinnost. Na hře pracoval jeden z herních Bohů Josh Sawyer který vytvořil jedno z nejlepších RPG všech dob Icewind Dale. Pillars I byla velmi solidní hra, ale něco jí chybělo. Myslím si že to bylo něco podobného jako u Divinity: Original Sin - bylo potřeba se nejprve trochu rozkoukat a nakoupit si počítače, najmout sekretářky a usadit se aby mohl vzniknout opravdu dotažený produkt. No a stejně jako u Divinity II i Pillars of Eternity II je výsledek se kterým mohou být všichni konečně spokojeni. Stejně jako Divinity II je to něco úplně jiného než první díl a blíží se to naprosté RPGčkové nirváně. Pillars II je mnohem větší než jednička, má neskutečnou grafiku, je mohem méně zabugované, má podstatně chytlavější příběh i vedlejší příběhy, ale hlavně má dvě věci navíc které jednička neměla a které z něj dělají majstrštych: za prvé je to úplný sandbox. Je to asi první izometrické RPG které je freeroamové jako Skyrim a je to paráda! A za druhé má naprosto fantasticky vybalancovanou obtížnost Veteran. Výsledkem je naprostá herní orgie která nemá konce. Zapoměňte na recenze které vyčítají přílišnou orientaci na námořní bitvy, to je naprostý nesmysl.. v podstatě se jim můžete úplně vyhnout a jet čisté RPG. Sawyer je Bůh psaní příběhů. Pokud vám nevadí čtení textu tak se ocitnete v živoucím světě pirátské fantasy říznutém temným středověkěm a vyprávění je to opravdu krásné! A celkově je toho prostě strašně mnoho co je zde uděláno naprosto dokonale - 5.1 zvuk, zajímavé postavy, krásná města, bláznivá variabilita nepřátel, obří zapeklité dungeony, spousta komických situací kdy jsem se smál na celé kolo.. ale já nechci psát klasickou recenzi. Prostě a jednoduše: pokud máte rádi RPG žánr tak tohle URČITĚ kupte a ještě mi poděkujete. Je to herní nebe! 9/10

A. Anastasov
@Tulareanus (12.05.2018 21:51): Toho fast travel jsem si všiml už na tom prvním ostrově, dál jsem se před víkendem nedostal - a to už mi přijde až moc zjednodušující, immersi narušující, takže to bych nepoužíval.
Ale to je jen old school rant, jasně že v BG hrách bylo to repetivní probíhání starých lokací vždycky trochu otravné.

Celkově na cestování po mapě si musím ještě trochu zvykat, je to jak hrát Heroes of Might & Magic... ale není to špatné.
@Shoggot (13.05.2018 14:40): No v prvom rade mi príde, že predmetov je o čosi menej (čo je dobre), zatiaľ mám zopár unikátnych predmetov, ale nemám ešte zaplnených ani polovicu slotov na equip v družine, čiže ešte je to asi skoro súdiť. Podľa mňa tam však bude scalovaná kvalita neunikátnych predmetov, neviem ale v akom pomere.
Jak je to s předměty? Stále jsou to takové random generické věci, co se jen scalují? Nebo už tam jsou opravdu unikátní předměty?
Každopádne veľké mesto dvojky Neketaka (6 štvrtí, zatiaľ som prešiel dve) vyzerá naozaj super, má aj dosť questov a prvá štvrť bola výrazne väčšia a plnšia oproti Defiance Bay v jednotke. Druhá štvrť je menšia (The Gullet), ale stále originálna a v čomsi mi pripomína svojou štruktúrou a princípom spoločenského rozdelenia a spodiny Planescape Torment a Tides of Numenera. Celkovo je Neketaka aj vizuálne pútavejšia a krajšia než Defiance Bay a zároveň aj z hľadiska lore o dosť výraznejšia.

Inak pekná feature pre účely vracania sa do už navštívených lokalít - keď sa napr. vraciam do mestečka, tak mi to ponúkne rovno ísť do konkrétnej už navštívenej budovy, nie len ku vchodu do mesta/štvrte. Len zatiaľ neviem, či to platí globálne alebo len na špecifické mapy.
@AlieN (11.05.2018 10:40): Neviem to posúdiť, či je tam nejaký následok, ale myslím si, že je to úplne rovnaké, pretože tak ako sa kulminujú v lampáši, tak sa tie duše kulminujú v hl. postave. Jediné, čo by si asi nevyriešil je jej sidequest, čo je logické.

Môj charakter je tiež pomerne ateisticky-skepticky zameraný, takže ešte uvidím, čo sa ako vykľuje. :)