Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (20.08.2018 07:54): Za ty kecy bych ji rovnou zabil, jaképak flákání se ve Friendly Arm Inn. Obecně jestli je ten nový obsah celkově tak mizerný, tak bych toho z něj měl tendence vyhladit asi hodně :D
@90210 (19.08.2018 11:23): Jak jsem psal, tohle se odehrálo v Beregostu, kde jsem Neeru nabral a hnedle vykopnul. Je to jediný způsob, jak NPC bezpečně odeslat na shromaždiště ve Friendly Arm Inn. Btw žádné jiné NPC po mně nechtělo hysterickým hláskem omluvu.

Ten systém nabírání a vykopávání družníků byl v Isharu fajn. Jedna z těch pár redeeming qualities jinak mizerné hry. ;)
@Red (19.08.2018 11:31): Není to úplně to samé, ale pokud vím, tak třeba v Dungeon Siege lze vykopnout hlavní postavu a pokračovat pouze s nabranými parťáky. Škoda jen, že jsou bezcharakterní. :)
@Red (19.08.2018 11:31): Alebo rovno zapracovať herný mechanizmus, ktorý by veľkosť družiny premenil na RPG element - početnejšia a hlučnejšia parta dostane bonus k morálke, ale častejšie pritiahne neželanú pozornosť potulných banditov atp.
@Jab (18.08.2018 16:19): IMHO tam melo vic postav z puvodni hry podobnou hlasku, i kdyz jsi je mel v parte jen 5 sekund. Na druhou stranu, je to cely uhozeny kdyz si uvedomis jak by to bylo v realu, jsi s nejakymi lidmi v divocine, narazite na dalsiho cloveka a zbytek party ti rekne, at si jdes sam svou vlastni cestou a misto tebe jde ten novej, protoze 7 lidi spolu jit proste nemuze. Co bys asi rekl? Ja mozna neco podobnyho.:D IMHO tam meli implementovat to hlasovani o vyhazovani z druziny mezi jednotlivymi cleny jako v Isharu, to bylo skvely.
"Seriously? After all we've been through? Obviously, I had the wrong idea about our friendship. When you're ready to apologize, you can find me at the Friendly Arm Inn."

Neera poté, co jsem ji na pět sekund v Beregostu nabral a obratem vykopnul. Opravdu veledůležitá čůza.
@Vurhor (17.08.2018 12:18): Spíše ne. Možná až zase někdy budu hrát za zlou partu. Ale mě tyhle obviously padouchové lezou na nervy. Dorn i Hexxat mě vyloženě odpuzující už tím základním konceptem. Blackguard a upírka... To si mohu zahrát za DS nějakou SW hru. Tam to klišé má své místo. I Rasaad a Neera jsou ale dost hrozní. Na úrovni těch nejhorších NPC, která jsem potkal... No, ani ne ve hrách. Spíše kvalitou zapadají mezi opravdu podprůměrné fan mody. BG 2 EE za ně budu procenta srážek a ne naopak. Zkoušení dalších Beamdog NPC i příběhů mám dokonale znechucené. Opravdu mizerně odvedená práce. Chystám se doporučit v komentu, aby se případní hráči Beamdog obsahu v IE hrách obloukem vyhnuli. Opravdu o nic moc nepřijdou. :( NPC od nich jsou zabugovaná, "kradou" si děj pro sebe, jejich portréty nezapadají do hry, hlasitostí jsou mimo a navíc jsou nahrány nekvalitně, questy jsou z větší části čirá otrava, nové lokace nezapadají a konečně mají nezajímavé osobnosti.

Do jedničky NPC project a Isru. A do dvojky Isru a Angela. Daleko lepší řešení, pokud chce člověk nové NPC.

V jedničce teď zkouším Gavina. Zatím také vypadá na face-palm.
Dal jsem si přestávku od ToB s tím Berserk/Druidem. WK je hotová a chybí mi to jen od doupat Pětky dále. Questy Rasaada i Neery taky hotové, tak z toho možná udělám koment k BG2 EE.

Teď jsem od jedničky rozjel multiclass Mage/Cleric. Vlastně jediný multiclass, který mi připadá smysluplný (pokud tedy člověk nebere ty trojité v rámci sólo průchodu). Přihodil jsem kit kněžky Lathandera přes SK. Ale než vyzkouším ony pořadače a eventuality s kněžskými kouzly, tak to chvíli potrvá.

Btw kromě M/C máte někdo nějaký oblíbený dvoj multiclass? Přijde mi, že po nerfnutí Ranger/Clerica v EE verzích (už nemá druidská kouzla od lvl 4 a více) už žádný jiný nemá smysl vzhledem k Dual Class ekvivalentům...
@John Mirra (11.08.2018 17:37): Taky jsem to za něj zkoušel. Ale po nějaké době to zase zabalil. Prostě hrát jakýkoliv Baldur´s Gate bez družiny je... divné. Trochu jako hrát Neverhooda bez hudby. Navíc jsem s ním byl až příliš rychle dost OP :)
Nakonec dávám solo T/F/M - to už jsem sice kdysi jel, ale tak co, asi se mi nebude chtít si vždycky připravovat kouzlo "Knock", když budu chtít něco otevřít :)
Díky, ToB už mě tolik nebavil, takže asi spíš na 9... i když, ještě to asi promyslím :)
@90210 (31.07.2018 18:56): Nah, napasuješ to aj do RP. V jednotke je aj Imoen obyčajný zlodej a mágovské schopnosti v nej prebudí až Irenicus v úvode dvojky, v jednotke je hra za čistého bojovníka košer a pretože hlavného hrdinu vychovával Gorion, dualclass do mága je prirodzený.

edit @John Mirra (31.07.2018 19:08): @Jab už to spomínal - dualclass na deviatej úrovni je jednoduchší a silného mága si užiješ hneď od prvej tretiny hry. Na trinástej úrovni je to o trošku náročnejšie, hlavná postava bude väčšinu hry s neaktívnym povolaním bojovníka a ako mág slabá, naplno si ju vychutnáš až na konci hry.
Mě láká ten kensai/mage, ale nikdy jsem to nejel :) Jak že se to má udělat, resp. na kterém levelu přeclassovat?
Aj mňa to v dvojke viac bavilo s dualclass postavou, pretože F/M dualclassnutý mág naberá v porovnaní s multiclass postavou úrovne o poznanie rýchlejšie a kúzla s účinkom založeným na úrovni postavy sú účinnejšie. Zvlášť ak som druhé povolanie zvolil na deviatej úrovni krátko po opustení prvého dungeonu, človek si tak užije väčšinu hry so supersilným mágom a kto už hru dobre pozná, najviac si užije práve postavy ktoré zosielajú kúzla.
@Jab (30.07.2018 22:49): Tohle jsem objevil náhodou kdysi při hraní za Sorcerera (asi jako každý hráč). Určitě se daly vymyslet nějaké šilenosti s Chain Contingency a kdoví čím ještě, osobně jsem to taky nějak moc nepoužíval (podobně jako třeba ty HLA pasti). Funkcionalitu v EE bys musel vyzkoušet sám. Podobně mohl "vyvádět" právě Blade (s Mislead).

Z normálních mágů je Edwin pochopitelně s přehledem nejlepší, ale zase nehodí se do každé družiny (a když teď odhlédnu od čistě "powergamingu", skoro každá postava - kromě druidů - je v BG II dobrá, takže priorita je spíš sestavit družinu, která je zábavná). Z toho pohledu mi retrospektivně přišlo solo hraní jako trochu promarněná šance vyzkoušet nějakou další zajímavou sestavu NPC.
@Jab (30.07.2018 22:14): Rozdíly mezi používáním kouzel u mága a sorcerera. V BG 2 to bylo totálně rozbité - teď jsem se díval na nějaké info u EE a očividně s tím bojují od prvního patche.

Takže v EE si nejsem jistý. Nicméně (i bez těch specialit) bych preferoval sorcerera primárně proto, že stejně vím, která kouzla používat a na zbytek mám svitky.

Jinak mluvím o Project Image.
@7c (30.07.2018 22:02): V čem je sorcerer rozbitější jak Edwin? Bavíme se o férovce dvou připravených charnamů nebo o běžné situaci ve hře, kterou znáš a s mody, které znáš? Pač pokud vím, že půjdu dělat Ritual v Tactics, tak už podle toho volím kouzla. A když jich má Edwin více, tak je prostě užitečnější. Souboj jeden na jednoho mezi hráči by byl imho mimo. O tom ta hra přece není. Ani s mody.

Ty criticals jedou s improved haste dlouhodobě. To ale asi znáš. Whirlwindy jsou proti tomu béčko. :)

Jako vrcholově zábavný charakter doporučuji toho Berserk druida. Dual class 21 či později (hlavně bez EXP capu).
@Jab (30.07.2018 21:32): HLA pasti byly trochu moc i na mě (navíc s dedikovaným zlodějem to je vždycky lepší - protože když už pasti, tak pořádně :) Teoreticky by hráč mohl s partou zlodějů ukončit většinu bojů dřív, než začnou...

Teoreticky by ty kritické zásahy byly fajn, ale obecně mi vždycky přišlo, že kouzla, kouzla, kouzla, odstranění ochran a pak už všichni stejně zemřou. Navíc v TS kritické HLA stejně nevyužiješ. Čistý (ok, trošičku "ušpiněný" těmi 13 úrovněmi) bude mít vždycky víc kouzel a možností.

Ale je fakt, že už se asi dostáváme do roviny osobních preferencí - nejlepší je vyzkoušet obě varianty a rozhodnout se podle toho, co hráči víc vyhovuje.

Jinak ad Sorceror - pokud nezměnily herní mechanismy, tak se další postavy stejně nechytají, "as broken as it gets", to myslím celkem vystihuje.
@Jab (30.07.2018 21:11): V čem je mág lepší? Kromě toho, že může být dual/multi, pochopitelně (v tom případě to nerozporuji).

Za mutliclass jsem několikrát hrál a vždycky mi přišly ty úrovně mimo mága jako vyhozené XP. Jinak Kensai je znouzecnost - nejde o to, že by byl nějak zázračný, ale prostě se dobře doplňuje s mágem (třeba stejně nemůže nosit zbroj, AC a thac0 bonusy). Proti Berserkovi nic nemám .-)
@7c (30.07.2018 20:49): Bavili jsme se o sólo hraní s odstraněným EXP limitem. Normálně bych s tím DC lepší jak MC souhlasil. Tady ne.

Stran Berserka... Ta maxima kensai napodobím těmi HLA critically. A navíc nechci celou hru běhat v triků bez kalhot. To si syn boží nezaslouží. :) Jo a ty speciality má skvělé. Kangaxx aj upíři se mohou jít klouzat. ;)

Sorcerers ti taky moc nežeru. Když hru znáš, tak je mág lepší. :)

P. S. Ve 40 to mělo být. ;)
Jo. Sorry. Už jsem to pochopil. Sedím ve 4 stupních a nemám na zkratky buňky.
@Jab (25.07.2018 18:02): Jen k DC/MC (ač se to řešilo už tisíckrát) - dual je myslím vždycky lepší volba, jak psal AlieN - na vyšších levelech ti záleží z bojovníka jen na thac0 (a to je u DC ok), vše ostatní (a mnohem víc) dodá mág. Tj. 13 Kensai/Mage (cookie cutter).

Jinak potom by byla asi nejsilnejší postava Sorceror (hmm, pokud tedy v EE nezměnili funcionalitu Project Image...).

Za solo hraní bych jinak doporučil Blade (Bard kit) - zábavný a především hodně rychle leveluje.

Vycházím z toho, že se EE edice moc neliší od normální hry.
Já rozehrál dvojku. Berserk už je skoro na dvanácté. Ještě nějakých deset dalších úrovní a dual classnu jej na toho druida. Super hra a jedno z nejlepších casual RPG. :)

Mody tam mám jen tři. Tweak anthology, něco z quest packu a pak Innershade z SHS (ještě jsem se do něj nedostal). Ale přemýšlím, že naberu toho mnicha či Wild kouzelnici z EE edice. Na upírku (a la Valen mod) kašlu a ten půl ork setkání s mou partou klaďasů nerozchodil.

Mám ale jen jeden plac. Zbylá čtyři NPC jsou/budou Jaheira, Valygar, Mazzy a Imoen. Je to má oblíbená parta za "hodného" charname.
Tak nakonec to vyhral solo elf mag/zlodej. Ze zacatku nic moc ale od 4 lvlu pohoda. Uz jsem za pulkou pribehu, postava skoro vymaxovana a zacinam uvazovat o nabrani spolecniku pro zabavu.
Já jel myslím elfa bojovník/zloděj/mág just for teh lulz a nakonec mě to bavilo docela dost, byl jsem na konci fakt nabušenej :D
Já jsem jel solo multiclass myslím půlčíka se třema povoláníma ze zajímavosti jestli mě to nebude bavit a jako výzvu. Nebavilo. Určitě co se týče soubojů se nejedná o moc dobrou postavu, nicméně plusem je, že nemusíš aspoň pořád řešit nějakou slabou postavu na kterou nezbyla ochrana a taktiky kdo dozadu a kdo dopředu:D Já vzal do úvahy že otvírat zamčený věci kouzlem/bušením je opruz.
@Pan DUlezity (25.07.2018 13:43): Nz. ;) Se solo hraním neporadím, páč jsem jej nezkoušel. BG série je na něj imho škoda. Icewind Dale také. Tedy od té doby, kdy máme vynikající NPC mod od Kulyok. ;) Pokud se ale pamatuji, tak mnoho lidí jelo rovnou F/M/T. Bojovník řeže, mág zastavuje čas a thief klade HLA pasti. Dohromady si imho myslím, že takový multiclass bude silnější jak dual-class kensaie na mága. Ale mě by tedy nebavil. Za sebe doporučuji Berserka dual classnutého na druida na 21 úrovni (do osmi milionů se vejde s rozložením Berserk/Druid 21/24). Ty dvě HLA vzít samozřejmě Power Attack a Critical Strike. Před zakouzlením Critical Strike jej urychlit Improved Haste a pak se jen díváš na jeho deset kritických útoků za kolo. :) Samozřejmě se dvěma scimitary. V jedné Spectral Brand a ve druhé Belm (který ty útoky přidává). A samozřejmě hrát v partě. Zkoušel jsem i dosti NPC modů a doporučuji Isra a Angela. Oba totální pohodáři. Žádné citové vydírání a fňukání. Naopak s Angelem je dosti legrace. :)
@Pan DUlezity (25.07.2018 15:34): Kensai dualnutý na mága je na solo průchod výborný (na zloděje také), doporučuji mody na odstranění xpCap, a změnit povolání co nejpozději, a nechat si po něm ke splnění co nejvíc lehkých questů - expů je ve dvojce dost, ale postava je dočasně kripl.

Multiclass je slabší, bonusy z fighter povolání jsou u něj slabé, a později úplně zbytečné.
Ale jestli jeste uz nekdo zkouseli to projit s 1 postavou, tak se rad necham inspirovat. A ocenim i ruzne tipy. Prece to uz je nejaky ten patek co jsme to prochazel a nevic vzdy s 6 cleny druziny.
Ufff, dik za vycerpavajici odpoved. O " docasne" ztrate schopek pri dual clasu vim. I o ziskavani zivotu, snizovani thaco a vubec o lvlovani. Chci si po dlouhe dobe projit hru a zkusit to se solo postavou. A nasel jsem zajimavou kombinaci kensai/ berserk dual classnuty na mage. Tak me jen zajimalo jaky je de facto rozdil mezi tim, kdyz bych si vzal uz od zacatku: mage+fighter a nebo fighter dual classnuty na mage.
@Pan DUlezity (25.07.2018 11:54): Grandiozní. :) V prvním případě bys hrál spíše multiclass. Ten může mít max dvě hvězdičky dovedností u zbraní. Většinou se dual classuje až na 9. úrovni, po které už fighter zpomalí při získávání životů navíc nebo na 13.,kdy dosáhne maxima počtu útoku. Jeho THAC0 (šance na zásah) roste ale až do 21. úrovně a první válečnickou HLA (ultimatní dovednosti vysokých úrovní) dostáváš poprvé až od 20. úrovně a pak s každou další. Nicméně schopnosti prvního povolání se ti u dual classů odemknout, až když u druhého překonáš to původní o jeden level. Tedy například bojovník dual classnutý na druida na lvl 21 bojovníka dostane schopnosti bojovníka zpět až na 22. úrovni Druida. S tím, že už nebude moci vylepšovat zbraně za jednu hvězdičku dovednosti. Pokud je však má za jednu hvězdičku dovednosti už od dob bojovníka, tak mu zůstanou. Nicméně bude moc užívat jen ty zbraně, které může používat druhé povolání. Výjimku má dual class fighter/mage, který může používat de facto vše a částečně fighter/thief, pokud si ten vezme HLA (viz výše) "Use Any Item", s níž pak může používat všechny zbraně (i zbroje tedy atp.). Nicméně dual classnutá postava na tak vysoké úrovni nemusí ani těch schopností prvního povolání dosáhnout zpět. Jednak je limitována maximem osmi miliony zkušeností v BG2 s datadiskem ToB a druhak i množstvím zkušeností ve hře, kdy při plné partě lze bez módů dosáhnout asi jen 6,7+ milionů zkušeností.

V BG 1 se ale dual classovat de facto nevyplatí. Buď jeď rovnou multiclass nebo to nech na BG 2. Je kolem toho navíc strašného počítání, byť ty nezbytné věci jsou přítomné v manualech. ;) Btw dual classuje se vždy ze silnějšího povolání na slabší. Nikoliv naopak. Tedy z válečníka na mága. Z Thiefa na mága atp. Obráceně se to nevyplatí kvůli nižšímu THAC0 a životům. Ten základní objem máš prostě vždy za 9. úrovní první postavy u životů. Pak už to skoro nestoupá. U THAC0 to nestoupá po 21. celkových úrovních postavy a to nehledě na povolání. Čili mág dual classnutý na bojovníka zbytečně ztrácí životy i šanci na zásah.
@Pan DUlezity (25.07.2018 11:54): Ak si to správne pamätám, ak si vyleveluješ fighter class a potom pridáš druhé povolanie mage, tak sa tvoja postava začne chovať, ako keby nebola vôbec fighter (zamknú sa ti skilly a podobne), kým s druhou postavou nedosiahneš rovnaký level, ako mala tvoja pôvodná classa, teda fighter.
Dotaz: jaky je rozdil kdyz si dam dual povolani mage/fighter uz od zacatku a kdyz jdu do 9.lvl fighter a pak dam dual class na mage?
Takže je to možné až v Kapitole 3? Já jsem se zatím totiž na Nashkel Mines vykašlal a toulal jsem se všude možně, abych trochu poexpil.