Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (16.12.2018 22:29): už tak píšu, že jsem setnul tak 60 banditů kvůli tomu, že mi stáli v cestě questu. Prostě Dragonbornfutter. Vždyť je to simulátor vybíjení banditů ať děláte co děláte. Zabíjet jich dalších 100 kvůli soli, to asi ne.

Ale zní to dobře, to ne že ne, jen by musel být hodně zajímavý souboják. Takhle nejvíc baví průzkum a mini příběhy lokalit (viz slepá hlídka čtoucí prázdnou knihu :-D na Ulfa už budu vždy vzpomínat) , survival prvky jsou ve hrách specifického žanru, který nehraju. Teď vidím že alien píše o Arku, tak to právě nechci.

Ale věřím, že mě občas nějaký dung překvapí a nebudou tam jen škálování bandité. A že tam občas bude něco super i vně ty Deadrické questy. Zas tak pesimisticky to nevidím. Je toho hodně, co jsem při prvním hraní neprozkoumal. Navíc datáč.

@Red (17.12.2018 00:20): však je to skvělá hra. Special Edici budu mít v zelených číslech. A o to víc mě štve vzdálenost nového dílu.
@Charllize (16.12.2018 22:29): A přidává to do hry i nějaký důvod, proč by tohle všechno hráč chtěl podstupovat? :P

Vypadá to jako návod na to jak hře vzít tu zábavnost, kterou má (ano, po omodování mě to opravdu baví, tedy zatím), a místo ní ten primitivní základ obalit frustrací. Takže pořád budeš jednoduché plnit přines/zabij questy a vybíjet stovky nepřátel v generických dungeonech, ale mezi tím budeš mnohem častěji chcípat na "realismus" a zabíjet čas mikro-managementem postavy, yay.

To už radši ten příběh a questy vyházet úplně, a nechat jen čistý sandbox svět. Jenže to bude zas jen Ark, akorát mnohem nudnější, protože tam nebudou ti dinosauři :))
Jako v diskuzi vypadá skyrim trochu jako otloukánek, ale podle statistik se jedná o jednu z nejoblíbenějších her vůbec.
mozna sem to uz psal ale pro jistotu , treba to nekoho na ten survival navnadi.

Postava musi jist, a varit si jidlo. Cim vetsi hlad tim vic se snizuje zaklad staminy a tim pomaleji macha zbrani.
Postava musi spat, unava ubira zaklad many.
Postava mrzne (nahore u kompasu jsou nove ukazatele teploty), cim vic mrze tim vic se snizuje hladina zivotu) Venku na to pomaha teple jidlo nebo piti, pripadne ohniste, nebo zapalena louce (ta jenom fakt trosku), Vsechny armory a obleceni maji nove warmth rating, kovova zbroj hreje malo, kozesinova hodne (logicky)

Nove recepty na jidlo, neni fast travel (v kombinaci s tou teplotou a mrznutim docela hardcore), nosnost je snizena na polovinu, bod do staminy pridava polovinu nosnosti oproti normalu. Na level up se postava musi vyspat. Novy efekt jinovatky a znamek mrznuti na postave kdyz je dlouho v zime. Ledova kouzla na zmrzlou postavu maji dvojity ucinek, naopak ohniva polovicni. Voda a plavani jsou v zavislosti na venkovni teplote dost omezena, vlezt do vody nekde kde je hodne zima je sebevrazda. Partaku se survival netyka (coz je skoda). Ukladani hry je stejne jako driv, coz je z mojeho pohledu trochu skoda. Nove screen efekty ktere signalizuji stav postavy. Treba kdyz mrzne obraz je vic do cernobila a lehce se rozmazava, kdyz je hlad obraz pusobi jakoby halucinace a podobne. (je na to mod co to odstrani, nekoho to vytaci). Podrobny textovy tutorial co a jak.

K tomu se prodava jeste prenosny tabor, ale to mi prijde spis jako cheat nez vylepseni.

Jo a ted nedavno daly do CC nejakou novou oblast, dungeony a podobne. A taky nejaky z patchu zvysil pocet budov co si hrac muze postavit, v zakladu sli jen tri.
Meli by jste si tam dat oficialni survival mod. pak by jste na kazdej zdibec soli co najdete koukali jak na kralovskej poklad a tech par lahvicek co by jste unesli setrily az na nejvetsi nouzi.! Mimochodem byl taky zadarmo, kdyz jste spali..
@Charllize (16.12.2018 18:18): když jsme u té sleposti. Proč je slepý bandita pověřen hlídáním jeskyně svých kumpánů a u toho si čte knihu, která je prázdná?

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Ulfr_the_Blind

"Běž hlídat, a na, tady máš knihu, ať vetřelci nepoznají, že jsi slepý! Ale je nepopsaná, tak ji na ně miř jen hřbetem!"

A buď spíš rád, že mě to baví, plantážníku.

@Gordon (16.12.2018 18:40): Jo, pamatuji jak jsem do Oblivonu dával mod, který tě uzdravoval v časovém intervalu a ne instantně. (A myslím, že to vlastně dělal ten OOO) Ale už moc nemoduju, jsem dospělý a tak. Takže pojedu taky bochníky!
@Charllize (16.12.2018 18:13): Chci teď něco u čeho můžu vypnout, tak DMC prokládám Skyrimem. Občas je holt chuť i na ten fastfood. Navíc nevím jak často ti budu připomínat, že jsem fanoušek Bethesdy. Jen ne tak zaslepený.
@Charllize (16.12.2018 17:40): jojo, protože slovo "připomíná" zahrnuje pouze vizuál. O.o

Ve městě je cca 50 lidí, ve 3 ruinách kolem města jsem vykydlil už tak 60 banditů. V podstatě se tam zatím nejedná o moc jiného. Na obtížnost expert jen jdu a mísím plameny s mečem, občas loknu lektvar. Semtam bandity nahradí Draugirové, to aby byl byl počet nepřátel ještě absurdnější. Jo a k tomu si semtam přečtu knížku, hned má to zabíjení hord banditů hloubku :)

Ale nemusíme dělat, že je to nějaká novinka. Skyrim jsem už dávno dohrál. Oblivion také. Je to jejich mustr a já to tak beru. Teď mě to zas na chvíli baví. Ale po 5 000 nepřátelích to nadšení drobet opadne.
@SilentWolf (16.12.2018 10:32): Hratelnost versus realismus... ano z kostlivců mohou vypadávat zlaťáky a co jako má být? Viděl jsi , jak v RDR2 je zpracováno stahování divokých zvířat? A vadí někomu jak je primitivně udělané? Přesto má hra u většiny hráčů 100% v hodnocení.
Výtek typu zlato u kostlivců najdeš v každé hře iks...
V God of War jsem vytkl hře, že v in game animaci se kluk hlavního hrdiny popálí o rukojeť nože, který byl chvilku položen na pohřební hranici jeho matky. A to pominu, že po pár vteřinách byla čepel nože rozpálená do ruda a že jako nejlepší léčivý prostředek na popáleniny druhého stupně byl použitý sníh.

Netvrdím, že Skyrim je propracovaná realistická simulace pseudostředověku (s magií). Jedná se ale o skvěle udělanou akční hru ohromných rozměrů, ve které se většina lidí začne dříve nebo později lehce nudit (obvykle po padesáti hodinách hraní).
V současnosti hraji Skyrim (na Switchi)..a co se mi asi líbí nejvíce je to, že v téhle hře absolutně nemusím nikam spěchat. Prostě zapnu, splním nějaký ten quest, vylootím co se dá, prodám, uložím a ...nachytám si konzoli na další hraní. V tomhle mi připomíná Diablo, Might and magic VI... a
@SilentWolf (16.12.2018 10:32): to se mi nikdy nestalo.

Navic, tohle se deje kdyz krades a NPC o tom vi. takze ve chvili kdy neco ukradnes se automaticky zacne v pozadi planovat pomsta, to ze jsi ji pak jeste zabil uz s tim nesouvisi. Nekdo ji treba zabije az za hodinu, nekdo hned, neni to tak jednoduche to pak dat dokupy aby to bylo akuratni. Kdybys ji jen zabil a nic nekradl a nebo kradl az po zabiti, tak se nestane ze by na tebe nekdo pak vypisoval odmenu, tedy pokud te nevidel nekdo dalsi. Samozrejme by bylo lepsi kdyz ji zabijes ze se to cele zrusi, ale pak by to svadelo k tomu kazdeho zabit, protoze by se tim rusily vypsane odmeny a vlastne by se mohlo krast bez postihu. Nebo jestli by hra mela cekat az dokoncis vsechny svoje akce a pak to vyhodnotit, mno, v open worldu to asi bude slozite a mozna by pak dochazelo k jeste vetsim absurditam.
Tak od kostlivců k mrtvolám, co píšou dopisy.

1. Vykradu chatu Anise, při odcházení ji zabiju.
2. Anise najme žoldáky aby mě zabili (mají u sebe její dopis), protože jsem ji vykradl chatu.
3. Zkontroluji Anise, ne, je stále mrtvá.

Asi tomu fláknu 0%, je to nehratelné! :D
Jak debilove. To je snad prvni hra co vidite v zivote kde ma kostlivec jako loot penize? :)
Achjo, musím si to už konečně koupit, když to s novým TES vypadá tak bledě. Tak snad bude nějaká slevička brzo. :D je fakt, že jsem hodně z té hry zapomněl. Jen mám teda v paměti naprosto příšernou závěrečnou lokaci. Kdyby "Vikingové" věděli, jak vypadá "Vallhala" asi by se na ten svůj styl života vyprdli.

Edit: tak jsem do toho nakonec šel.. :D
@AlieN (14.12.2018 22:31): Jde o to ze ja to takhle vubec neberu, V TES hrach jsem stravil more casu v prubehu cca 20ti let, a celej ten kontext toho dlouholetyho hrani a nejakyho jakoby souziti s tou serii, vyhledavani informaci, nekonecnych diskuzi s lidmi co znam o tom svete a i dohadovani ze sektou antiTES napric internetem z toho mam uplne jinej pocit nez asi ty. A proste mi prijde tak trochu lito ze to v tom plno lidi nevidi taky, pritom by mohlo :)



@Jab (14.12.2018 22:37): jasne to neni vubec. Ja treba danej ukol, at je sebedebilnejsi vnimam v kontextu celeho sveta. Jdu do kobky zabit pet goblinu, to mam za ukol. Ale ta kobka ma treba nejakou historii, nekdo v ni byl treba pochovanej a ten dotycnej ma obsahly lore, v ty kobce treba je nejakej schovanej pribeh. Po ceste do kobky potkam kocicaka bez ocasu co nemluvi (ale mluvily o nem v jednom meste ze kdyz tam kradl tak mu usekli ocas) A proste z toho debilniho zabiti peti goblinu mam pomerne velkej pribeh kterej si pak pamatuju.
@Charllize (14.12.2018 21:22): Směšuješ dvě naprosto rozdílné věci. Rád jsem četl knihy přímo ve hře i další lore na uesp.net. Rozhodně je kvalitní i pro různé kontradikce (Vivec, Nerevar...). Ale to přeci sakra neznamená, že tuna úkolů v hlavní dějové linii kvůli tomu není plytká a podobně (ještě více) tuna úkolů vedlejších. Tam ti lore přeci nepomůže. Lore dodá atmosféru celému světu. Život. Ale MMOčkový quest to nezachrání a ten věru bude stále plytký.

@Gordon (14.12.2018 21:36): Atmosféra dobrá. Děj z části dobrý (spíše ve smyslu historie Sixth House, Viveca, Almalexie, Nerevara atp.). Ale questy stále často na houby. I v té hlavní linii.

@AlieN (14.12.2018 22:31): +1 Na první pohled je to jasné. Čili tahle diskuze nemá vůbec smysl. :)
@Charllize (14.12.2018 21:22): Ne, ten příběh bude pořád debilní, bez ohledu na pozadí světa. Guess what, knihy v BG2, nedejbože víc o světě DnD, jsem četl až tak pro třetím dohrání. Přesto je ten příběh výborný - protože je výborný sám o sobě. U PST tohle platí dvojnásob. Lore světa je možná bonus, ale jen zaslepený fanboy v něm může vidět víc než v hlavním obsahu hry.
@Jab (14.12.2018 21:14): na palici je tvrdit ze Morrowind ma plytkou dejovou linii, to zcela urcite:)

Jinak ti zrejme ty knihy nic nedaly, tak jsi holt ten pocit nemel. Me cteni tech knizek a dalsich informaci pridava dost na atmosfere a hloubce celeho sveta TES at uz jde o kterykoliv dil. Kdyz znam nejake informace nebo se je treba dozvim potom a tykaji se ukolu, postav, dejovych linii a podobne, tak to pro me ma vetsi hloubku a plytkosti je cim dal tim min.
@Charllize (13.12.2018 20:47): Že je něčeho hodně ještě neznamená že je to dobré ;)
Ale hlavně i kdyby byl lore sebelepší, pořád většina rozhovorů ve hře je o tom že impérium/rebelové jsou zlí, že mám něco přinést, něco vymlátit, či že někoho v mládí střelili do kolene (kecám, to poslední jsem ještě nepotkal). Hloubka jak od Dostojevského

Ale ty knihy s lore kupodivu číst chci - pár modů mám vyloženě jen kvůli nim, protože ono je sice hezké že v každém druhém dungeonu najdu plnou knihovnu, do které bych se rád někdy začetl, ale k čemu to je, když kvůli váze těch knih ve vanille se s nimi fakt tahat nebudu.
@Charllize (13.12.2018 20:47): Milánku že jsou k tomu ingame knížky znamená, že hlavní linie není příběhově plytká? Bouchej hlavou o zeď. V knize na tvém nočním stolku píší o zákonu o zachování energie. Ergo zeď nakonec padne.
@AlieN (13.12.2018 12:31): cim drive se zacnes zajimat o lore, aspon cist ty knizky ve hre, tim min ti prijde ze hra ma neco plytkeho. Zadne jina hra nema tolik propracovany svet ciste herniho charakteru jako serie TES. Rict ze to je plytka hra at uz z jakehokoliv duvodu muze bud jen pitomec nebo nekdo kdo nema ochotu tomu ten cas dat aby se neco dozvedel.
@Gordon (13.12.2018 00:09): Nesnažím se o větší immersivitu a realističnost - Skyrim je v základu rubačka s plytkými dialogy a příběhy, z něj pro mě nic opravdu pohlcujícího nikdy nebude, i když samotné toulání v přírodě bude mít atmosféru.

Nad jinými modely stromů jsem zrovna začal přemýšlet, když jsem potkal pár stromů co v podstatě visely na vzduchu, takže díky. Vypadá to dobře.
@Charllize (13.12.2018 00:29): Hah, cry me a river, nic na zjednodušení obtížnosti tam nemám :P
Jen pár modů které odstraňují ty největší opruzy, které by mě přiměly spíš danou činnost ve hře prostě nedělat - například delší sprint a rychlejší kůň je mnohem lepší varianta, než na i sebekratší přesuny používat fast-travel.
(navíc je fakt hodně velká kravina, aby kůň sprintoval stejně rychle jako člověk)