Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (08.02.2019 22:37): To je pekna blbina. Na PS3 a X360 se jich prodalo mnohem vic nez an PC a zadny mody tam nejsou. A svete div se, Skyrim na PS3 a X360 se porad prodava jak po masle. A co tyce PS4 a Xone tak tam ze zacatku zadne mody nebyli, pridali je az pozdeji a presto, opet svete div se, se jich tam prodalo vic jak na PC. A i kdyz tam ted ty mody nejak jakoby jdou, vetsinu lidi to zas moc nezajima, nejsou na to zvykly a treba prodeje Falloutu 4 na PS4 jsou naprosto excelentni i dneska.
staci si vzdycky uvedomit ze PC neni stredobod hrani, pak uz to jde samo. Ty jejich hry muzou naprosto v pohode dlouhodobe existovat i bez modu aniz by ztratily na zajimavosti. Mody se precenujou, obvzlast v PC bubline.
@Charllize (08.02.2019 21:43): jen díky modům jsou hry od Bethesdy tak populární a komunita kolem nich je udržuje na živu i dlouho po vydání. nebýt jich, byl by Skyrim už dávno mrtvý... je jedno, jestli si to chceš přiznat - jsem přesvědčený, že všechny "hatery" tady na DH vyváží tvoje maličkost :-)
@Garret (08.02.2019 21:36): Prej ze ja. Tvl. To je uz je prilis ! Vzdyt DH je jedno z nejvetsich hnizd Bethesda hateru v CR !!

Jo vydelavaji na tom, proto to trpi. Jen nedej boze aby si dovolily na tom vydelavat i penize, i kdyz jim to patri, to se pak debilkove muzou pocurat vzteky. Viz CC.

U kazdy recenze na steamu k Bethesda hre mam dodatek ze podporuju CC, a uz jsem mel par vyhruznejch zprav, udelalo mi to dobre, at puknou, chaska jedna :)
Charllize, takový místní Ovčáček pro Bethesdu :-D je ti snad jasné, že na tom Bethesda může jen vydělat...? a btw, zatím tady Bethesdu a neschopné pitomce zmiňuješ jen ty...

Enderal nevypadá zle, ale obávám se, že zdejší pravidla (se kterými nesouhlasím) jej nepovolují.
Zrovna dneska jsem uvažoval, že Skyrim smažu. Těch 15 hodin jsem tam strávil - jako vždy, pak omrzel - jako vždy. Co jsem kdysi zkoušel Nehrim, tak jsem měl dojmy vesměs pozitivní - zvlášť měl zajímavě vybalancovanou obtížnost a z lootu měl člověk konečně i trochu radost, jen mi to už tehdy nezvládal PC. Tohle je od stejného týmu, takže hype. Skyrim asi teda putuje do koše.
@Vurhor (08.02.2019 21:05): Komunity a hrace kteri na zaklade moderu a jejich prace znevazuji praci Bethesdy povazuju za ty utoky a zlo. A jelikoz dohadovat se s debilkama na internetu nikam nevede tak plne bojkotuju praci moderu.

Mody jsou primarne na to aby si kazdy mohl hru upravit dle sveho gusta, pripadne experimentovat s hrou a editorem. Nejsou na to aby nekdo delal z Bethesdy neschopny pitomce, co nevedi jak udelat hru a jsou hloupejsi nez John z ameriky kterej vecer v posteli vymyslel mod kdyz se skrabal v rozkroku !



@Paul (08.02.2019 21:13): Jo treba budou fajn a ten enderal taky, ale vyjimky nedelam. Na internetu se musi hazet vse do jednoho pytle, jinak se clovek nikam nedostane:) A vubec, mel bys hrat Monster Huntera, dneska tam dorazil Geralt :)
@Charllize (08.02.2019 20:45): Nebýt těch "debílků" a moderů, tak Skyrim zůstane na mé steam poličce celý od prachu. Díky módům ho s radostí hraji dodnes, a to se mi původní vanilla hra líbila. Nebuď tak přehnaně ochranářkej, proboha. Považovat fanouškovský módy za útoky a výsměch proti Bethesdě je prostě hloupý.
@Jab (08.02.2019 20:39): Creation je jeste jakz takz ok, tam to musi schvalit bethesda a co vim kolikrat ty mody upravuje kdyz tam neco nesedi a podobne. A vlastne je trnem v oku lidem co o nich pisu nize.

primarne mi vadi to ze vyjde jejich hra a hned je plnej internet debilku co nekde vypisuji ze je treba pockat az to moderi opravi/vylepsi/udelaji poradne a tak podobne. Protoze moderi vedi nejlip jak to udelat aby to bylo dobry..bleh. Otvira se mi pritom nuz v kapse a v zadnym pripade to podporovat nebudu.
Kdysi bylo modovani her od Bethesdy hezka zaliba, v dobe Morrowindu a Oblivonu jsem se tomu sam dost aktivne venoval. Jenze poslednich par let se prace moderu pouziva k utokum na praci Bethesdy, a me to sere. Zhruba od te doby co se vylihnul novy herni poter, ktery to cele nejak nepochopil nebo co.
@Tarhiel (08.02.2019 20:29): já jsem za to rád, protože jakejkoliv update co vydaj a ten expansion, bude nulovej voser, prostě se to updatne automaticky. Navíc mi to bude trackovat playtime. Co jsem četl tak má Enderal skvělý příběh a questy, fakt se na to těším.
Inu, jedna věc je, co tam Tolkien nalil vědomě (či záměrně) za podtext a jiná, jak se dá jeho dílo interpretovat, že ano.
@Tarhiel (04.01.2019 18:45): Tolkien to spomenul v prológu k Spoločenstvu prsteňa, v mojom vydaní z roku 1990 v preklade S. Pošustovej na ôsmej stránke:

Pokud jde o nějaký vnitřní význam nebo poselství, podle autorova záměru žádné nemá. Příběh není alegorický, ani aktuální. [..] Vyvěrá z věcí již dávno uložených v mysli, v některých případech dokonce již napsaných, a válka, jež v roce 1939 propukla, ani její důsledky příběh téměř vůbec nepozměnili.
@Gordon (04.01.2019 17:00): Nie, filozof má pravdu, to je o Tolkienovi známy fakt :) - už za jeho života sa snažili niektorí vidieť v Pánovi Prsteňov, to, čo tam nie je - prost nedokázali pochopiť, že niekto môže napísať čistokrvnú fantasy bez toho, aby do toho musel pchať vtedajšiu politickú situáciu, etc.

Tak dal jasne najavo, že takáto interpretácia je chybná - myslím, že je to aj spomínané v jednom z making of videí k filmovému LOTRU a tuším aj v Monštrá, kritici a iné eseje sa o tom rozpísal.

Mimochodom, s tým istým mal problém Lewis Carrol, keď napísal Alenku v ríši divov.
@Shoggot (06.08.2018 21:27): Tolkien alegorii nenáviděl. Kdyby dnes mohl číst úvahy novinářských idiotů o tom, že elfové jsou árijci, trpaslíci židé a skřeti asiaté, možná by nikdy nic nenapsal...
@AlieN (19.12.2018 21:56): myslim ze pri kill cam jsi nezranitelny.
Cilovka Skyrimu je dost rozporuplna, protoze tam najdes letite hrace co maji v top ten hry z pocatku herni historie a presto jim hra sedi. Zrovna tak tam mas mlade Gordony kteri jsou take spokojeni. Nebo treba lidi co dohrali 20x vsechny infinity hry a presto nedaji na Skyrim dopustit.

Do definovani toho co je vlastne roleplay bych se radsi nepoustel, moc dobre vis ze to znamena mnoho veci zaroven a shoda u hracu naseho rozdilneho razeni neni mozna:)

Ona ta hra proti zadnemu realismu nejde, ta hra nikdy realisticka byt ani nechtela, jen zabavna. Ten survival tam neni kvuli pocitu realismu ale kvuli mnoha hracum kteri chteji vetsi vyzvu, a znamena pro ne vetsi zabavu.

Mozna nemuzes az tolik ovlivnovat rozhovory, ale muzes ovlivnovat svoje hrani, svuj roleplay, coz zase u her ktere ti zrejme sedi moc nejde, tam je vse predepsane a pripravene dopredu.
You write the story - podtitul Morrowindu, a presne tak to je. TES hry jsou tvuj vlastni pribeh, a nikdo dalsi ho takovy pravdepodobne mit nebude. Miliony moznosti prubehu hry, to nema ani to nejpropracovanjesi rpg s tunami moznosti v rozhovorech. Kdybych byl blbecek tak ti napisu ze nemas fantazii a predstavivost dokud ti ji nekdo nenapise, ale nejsem:))

A kill cam muze byt i obcas sranda :)
https://www.youtube.com/watch?v=rmdci8qppYw&feature=youtu.be
@Gordon (19.12.2018 22:03): I při zabíjení posledního nepřítele by to bylo pořád strašně vytrhující, obzvlášť když to hraješ z first person pohledu - jenže ani to ne, občas se při kouzlech spustila i když kolem byl ještě někdo další (btw tohle je boží i při rozhovorech - když tě začne někdo rubat zatímco jsi zamknutý v dialogu a ty se na to můžeš jen smutně dívat a potupně umřít), ale co je ještě lepší, ona se mi kill cam spustila i při střelbě z luku když jsem se NETREFIL.
Je to krásné - mineš, rozhodí se ti kamera, takže mineš znovu, opět se ti rozhodí kamera, a opakuješ do zblbnutí.
@Charllize (19.12.2018 21:00): A ještě k tomu videu - Kill Cams! Za tohle bych toho člověka nechal lámat v kole. Jistě, někomu to připadá cool, i když ho to vytrhne ze hry a nebo ho kvůli tomu občas zabijí, enjoy, ale tohle je přesně ten typ featury, která má být v menu vypnutelná. No ještě že mody... bez nich by mé hodnocení Skyrimu bylo fakt nízké
@Charllize (19.12.2018 21:00): Ale tak jistě že Bethesda měla důvod proč věci udělat tak jak je udělala - mají svoji cílovku které hru přizpůsobují, to jen já mám trochu problém v tom že mezi ni tak úplně nepatřím, a s přehlcením dosti generickými podněty (neplatí jen o pevnostech a jeskyních, ale obecně) tak úplně spokojený nejsem. Já velmi rád objevuji, vyrážím bez plánu přes půl mapy, a Skyrim na tohle má atmosféru parádní, ale dost mi to kazí že toho nacházím "až moc", a většina z toho je tak nějak... stejná. Jako v Minecraftu (který mě ovšem také bavil)
Má pointa ale byla jiná - vychvaluješ možnost prvků realismu ve hře, která přitom ve svém samotném základu jde proti tomuhle přístupu. A přesně pro to je mi ten survival mod pro Skyrim fakt ukradený ;)

Btw "travil by si cestovanim hodiny" - nemusel bys, kdyby kůň už ve vanille neběhal rychlostí šneka :P (ve vanille se ostatně nedá ani přivolat, takže mám podezření že je tam vlastně jen na okrasu. Jakože si na něj můžeš vylézt, udělat cool selfie, a on zase si zase půjde svých)

A asi jsem docela rád že se nebavím se stejnou částí populace jako ty :) Každopádně ale i ty pravděpodobně máš možnost během toho dialogu nějak projevit svůj názor. Ve Skyrimu ne, tam můžeš jen odkývat všechno co ti kdo řekne, a nebo odejít, žádná alternativní cesta, žádný role play. NPC jsou jen Diablovské cedule, které ti řeknou svoje, a ty jim to utíkáš poslušně splnit. Jako Role Playing Game je to výsměch, postavu definuješ jen tím jestli máchá mečem, nebo metá firebally. Přesně v duchu starých dungeonů, to rozhodně, Bethesda v tomto jede svoje už od Areny. Ale Arena vyšla v roce 1994 a ten žánr má na víc.
@AlieN (19.12.2018 07:13): bethesda by zcela jiste mohla udelat hru ktera by byla 10x vetsi nez Skyrim aby tam nebylo vse tolik pri sobe a travil by si cestovanim hodiny, ale nemyslim ze by to nejak prispelo k hratelnosti. Me vzdycky prekvapuje jak si nekdo muze myslet ze nejaky vyvojar nezvazil vsechny moznosti a proste ho nic lepsiho nenapadlo. Pekne to ukazuje video nize kde Betehsda zkousela ruzne veci co by mohli do hry dat, ale zrejme z nejakeho duvodu, ktery treba nebyl vhodny pro tehdejsi mainstream hardware nebo treba to zrovna nebylo in to tam nedali. Nektere veci pak preci jen pridali pomoci patchu a DLC. To s temi neprateli jsem popisoval nize, proste ta serie ma nejake zakladni kameny kterych se drzi.
https://www.youtube.com/watch?v=L9A6QHLIWg0

A ehm, fakt myslis ze realismus je neco vic nez dialogy jako v Diablu? Ja bych nerekl, velka cast populace komunikuje zhruba na urovni toho Diabla :) Schvalne si nekdy poslechni lidi na ulici, nebo v MHD, jop, Planescape to fakt neni, spis ten Skyrim, mozna i hur:) Ja jen kdyz se vyzivas v te realnosti..
@AlieN (19.12.2018 07:13): No já to hrál taky na vyšší obtížnost a byl jsem už na vyšším levelu a problém byl že on měl fakt úplně OP spelly, na mě dejchnul a to mi vyžralo všechnu stanimu, téměř zabilo a navíc ještě totálně zpomalilo, jsem ho pižlal asi desetkrát, a jo, sloup fungoval, ale bylo to i tak těžký.
@Charllize (17.12.2018 21:12): Zjevně vidíš hloubku her v něčem úplně jiném než já. To co popisuješ dává větší immersivitu v prostředí, větší obtížnost v přežití... ale ten realismus u mě skončí ve chvíli kdy v té mrazivé vánici každých dvacet metrů potkám další hrad nebo jeskyni, většinou plnou banditů, kterých ve hře hráči pobijí víc než je samotných npc ve městech, a budu tam plnit striktně lineární questy od postav, které mají dialogy na úrovni Diabla.

I úkoly které vypadají na první pohled zajímavě, jako třeba nenadálý teleport do mysli dávno mrtvého šíleného císaře ovládané chaotickou deadrou, se stejně zvrhne v to že prostě bezmyšlenkovitě útočím na všechno co vidím, a vítězství je jisté. Nebojový quest jsem zatím splnil jeden - tajně ukrást dokumenty z ložnice jedné pobočnice v Riftu. Což vypadá tak že do té ložnice za jeden roh od královského trůnu vlezu pod dohledem strážných, seberu je ze stolu, a hned v té místnosti jimi tu buchtu začnu vydírat. Realismus level 9000. A když jeden arogantní sráč na stejném místě požaduje abych mu přinesl jeho meč, ani ho nemám možnost ho za jeho aroganci poslat do prdele s tím že si meč nechám.
Je to škoda, ten potenciál by tam byl, ale pořád je to prostě arkádová rubanice, a ani to drsnější přežívání při pobíhání kolem by to nezměnilo. Nutno dodat že rubanice zábavná, a mám pocit že s výrazně vychytanějším poměrem simulace světa / fungující hratelnosti než v KCD (které mělo simulaci světa na výrazně "hlubší" úrovni, ale nebylo dost vyvážené a vychytané aby to skutečně fungovalo, a na dobrou hratelnost pak kvůli té simulaci často prostě rezignovalo).

Ale k té obtížnosti - ta je (na obtížnost expert) ve hře zatím dobrá, level scaling je tu výrazně lepší než v Oblivionu, je vidět že se poučili. Jsou oblasti ve kterých dostávám docela na prdel, což oceňuji. Jen se bojím že to dlouho nevydrží, podobně jak v Morrowindu, kde bylo příliš snadné stát se příliš silným.

Tedy....
Dostával bych, kdyby nepřátelé nebyli úplně blbí, a nedali se ve většině případů prostě ustřílet lukem. Což platí i o @Gordon (18.12.2018 21:13) - prostě si stoupneš za sloup, a chudák OP nekromant najednou neví co si počít. Postavy prostě často neumí najít si cestu k hráči, a nenapadne je zdrhnout pryč, a tak jen stojí či pobíhají na místě, a chcípají. Aspoň že u těch draků to tak snadno nejde.
@SilentWolf (18.12.2018 06:35): Jde o to ze serie TES korenove vychazi z klasickych dungeonu a ty na podobnych vecech byly zalozene. Tedy prochazeni nespoctu kobek a mlaceni priser s obcasnym puzzlem. Tahoun vseho byla atmosfera a tu ty dungeony ve Skyrimu maji podle me v poradku. Nemuzes chtit od hry kde mas plno utocnych zbrani a kouzel, vybaveni a obranych mechanik chtit aby se v ni skoro nebojovalo, to by jsi pak mel mit spis zapisnik a tuzku. TES ma byt presne takovy, nespocet dungeonu a souboju, je to jedna z primarnich charakteristik serie, kdyz to Todd zacne menit, nebude to uz TES. Podle me, i kdyz nabeh na to ze vis o cem ta hra vlastne je mas, ti to porad tak nejak trosku unika a chtel bys z ni delat neco co byt nema :)

Bethesda se drzi toho zakladniho mustru uz od Areny a ja jsem za to jedine rad, i kdyz samozrejme k jistemu zdebilnovani dochazi, tak to porad je to co delali kdysi, a mam dojem ze az na dno to asi dokazou ocenit jen pametnici serie. A o jistem salamounskem umu svedci fakt ze i pres svoji zkostnatelost si Skyrim dokazal najit i plno fanousku mezi hraci co pametnici nejsou, i kdyz asi z jineho duvodu. Je to nejlepsi sandboxova hra na hrdiny s otevrenym svetem, nic lepsiho zatim nikdo neudelal a zaroven to je serie ktera ma nejlepsi ciste herni lore a tady nikdo nic lepsiho jeste taky neudelal (je to samozrejme krapet subjektivni, abych zas neco nevnucoval).

TES ma totiz tu unikatni vlastnost ze dokaze vytvaret pribehy z niceho, unikatni situace ktere zazije treba jen jeden konkretni hrac. Je uzpusobena na desitky eventualit ktere muze hrac vyvolat, ale ne na vsechny, proto tam jsou obcas koniny. A pokud vim tohle zadna me znama hra podobneho razeni proste nema. Je to skutecnej vlastni roleplay ktery nema moc daleko pribehum co se treba nahodne udali nekde u stolu pri hrani dracaku.



Teď jsem měl docela hezký herní zážitek.

Strážný se zmínil, že spatřil cosi slizkého a rychlého poblíž jakési jeskyně. Tak jsem tam šel na průzkum, jednalo se o typ nepřítele, kterého si nepamatuju - chaurusové. Spolu s falmery docela potrápili... ale to, že se pak najednou ocitnu v Dwemerských ruinách, kde bude trpasličí setník, to jsem nečekal. Pak při sebrání světla Meridie už jsem cítil známý feeling, ale nevím vůbec co mě čeká tam, kde mě to světlo posílá. Jen matně si pamatuji co za to dostanu.

Občas je fajn na hru komplet zapomenout.. :D :D
@Charllize (17.12.2018 21:12): mě právě tehdy guildy zklamaly, protože v Oblivionu byly perfektní a tady za prvé krátké a za druhé divné. I ty postavy v nich. A třeba za zloděje jsem si užíval hopsání po střechách, to tady už nejde protože zmizel ten skill. Uvidím, jak je budu vnímat teď. Daedrické jsou parádní, to nepochybně. Jen si je bohužel všechny asi pamatuji. Nejhorší ale byl sám Alduin a závěrečná lokace. Nejvíc antiklimatické finále ever. Největší nadějí zůstává DLC.

Jinak
1. Mohyla temných vod - bandité + draugirové
2. Saadia - bandité + Redgardí zabijáci
3. První dva úkoly pro družníky - bandité + draugirové + lovci vlkodlaků
4. Náhodná jeskyně během těchto 4 úkolů - bandité.
5. Najdi meč - bandité, jejich velitel neměl ani jméno ale prostě to cinklo (to je asi ten random generovaný, ale dala mi ho normálně postava na ulici).

Ne, hra neřekne "zabij jich 10" ale Bethesda jimi vyplňuje prázdné místnosti, podobně jako pro Fallout raideři, ale tam to alespoň trošku uvěřitelné je, tady moc ne. Ale tak to je jedno už, prostě je na to třeba přistoupit. Nějak se to šermování skillovat musí. Na střelnici by taky asi nikoho nebavilo, kdyby tam byla jedna růže k vystřelení.. :D

Ale dojmy super, po té pauze jsem se bál, aby to nebylo ještě horší než při prvním hraní, ale právě naopak. Je na to teď cosi vhodná doba. A na zážitky typu "sníst 10 pytlů mouky uprostřed boje s drakem aby mě to uzdravilo o 10 životů" jsou prostě paráda.. :D (vím, survival! O.o )

A taky hned poté co jsem zabil draka a byl jsem obklopen 5 strážnými a ti mi řekli že jsem drakorozený a ještě jsem demonstroval svůj řev, tak mě napadli ti 3 najatí thugové od Anise. :D Chudáci, nemusel jsem dělat nic jen dál pokračovat v dialogu a bylo o ně postaráno. :D
@SilentWolf (17.12.2018 05:44): @AlieN (17.12.2018 03:09): proc by to nekdo mel podstupovat? Protoze plno veci ktere jsou normalne ve hre takrka k nicemu ma najednou zasadnejsi vyznam. Jako treba dostavniky, ruzne suroviny na vareni a jidlo obecne, musi se vic resit vybaveni, skilly, penize. Je potreba planovat cestu kudy clovek pujde aby nedosel do dungeonu kde ma ukol vyflusnutej na vsech trech barech. Vystavba obydli ma taky lepsi vyznam nez jen dekorativni a manzelsky, pac je potreba odpocivat a mit zazemi na pripravu pro dalsi ukoly. Preci jen lip se spi ve vlatnim nez za penize v hospode. A tak dale, Proste ta hra pak dostane novy rozmer a vetsi hloubku. Treba cesta nahoru k urvanejm je docela dilo, pokud chytite vanici.

Jinak nevim co delate za ukoly ze porad nekde zabijite bandity, asi opakovaky z hospody? Protoze u pevne danych ukolu se malokdy stane ze by me nekdo poslal zabit deset banditu. Je potreba si uvedomit ze tech nadesignovanych ukolu vcetne DLC je tam skoro 300 takze ne kazdy je vzorovy. Minimalne treba 100 ukolu je ale dobrych a kvalitnich. Treba deadricke ukoly, celej cech vrahu a plno dalsich na ktere se da nahodne narazit.

Nepratele se rekrutuji po ruznu, plno z nich ma pevne dany level od zacatku hry do konce, pak se kombinuji ti co do nejakeho levelu jdou spolu s hracem s temi co neleveluji vubec. Ve hre jsou hned od zacatku i ti z nejsilnejsich nepratel, jen nejsou na zacatku hry. Proste ne vse leveluje a za me osobne je tenhle pristup pro open world kde muzete od zacatku kamkoliv idealni. Draci taky neleveluji, jen se zamenuji za silnejsi verze, ale i tak jsou pak porad mista kde se da narazit na zakladniho draka a zrovnatak jsou mista kde hned z kraje hry jsou draci silnejsi.

Ta hra je velka a plna veci, plno veci nevite a minete, nevsimnete si. To prvni zdani ze to je pitoma rubacka je mylne, jen to chce tomu dat sanci a cas. Ja se toho nahral fakt hodne a pokazdy kdyz to hraju znovu narazim na veci co jsem predtim nevidel a neznal.

nakonec oba vas to bavi, protoze to proste je dobra hra, kazdy, i casual Alien si tam najde svoje :))

PS: DLC Dragonborn je nejlepsi kdyz mate odehrany Bloodmoon z Morrowindu, je to pak proste lepsi, az bych rekl ze to je podraz na lidi co Bloodmoon nehrali :) Jo a Dawnguard ma taky svoji vlastni, pomerne velkou mapu, neodehrava se na te stare, vetsinou.