Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (26.02.2019 15:44): Eh? No ... to je těžký, když se člověk nedostane ani přes úvodní sekvenci :))
Jinak, co jsem četl, tak na Prey nebyl prakticky žádný marketing a dotklo se to jen hrstky hráčů. Samozřejmě si po čase k tomu dost lidí cestu našlo, ale to už bylo ve větších slevách. Měli snad údajně i v nápady na pokračování a tímhle to padlo :/
@Tarhiel (26.02.2019 08:35): Well, shit. :-D

V tom kumbále jsou právě minimálně tři ti lidi.

Toho vraha jsem taky jen omráčil a nechal ho využít na záchranu posádky.

@SimonEndt (26.02.2019 07:57): Co se týče finančního úspěchu, zrovna při hraní mi psal nějakej debílek ze Steamu, který to zapl na pět minut, jak udělal chybu že už nemůže dát refund, že ta hra je hrozně hnusná blablabla, nedostal se přes cestu helikopterou. :-)

@Feidias (26.02.2019 07:55): Mě to slovo přijde v pohodě. ¯_(ツ)_/¯
@Gordon (26.02.2019 04:35): Ten kumbál je neprístupný, pokiaľ by sa nerozhodol robiť veci inak vyvraždiť ľudí - toto je jeidný dezignérsky prešľap, lebo, presne ako píšeš, podľa logu sú tam zavretí živí ľudia, prinamjenšom jeden, z completionist hľadiska to nedáva zmysel, mali to spraviť tak, bay sa tam človek vedel dostať tak ako tak, ale čo už.

K veci, čo si nepochopil: To druhé :)

Ja osm zasa stanicu nechal vybuchnúť, ale predtým odtiaľ všektých evakuaoval pomocu lodi nájomného vraha, ktorý ma ešte rád zviezol, hehe :)
Souhlas, naprosto famózní hra. Škoda jen, že to nebyl takovej komerční úspěch.
@Gordon (26.02.2019 04:35): ne že by mě to zas až tak uráželo. Sám nejsem bůhvíjakým češtinářem, ale když někdo použije slovo orbita, tak si vždycky vzpomenu na Michala Václavíka z České kosmické kanceláře jak říká, fuj orbita, česky je to oběžná dráha:-)
Dohráno. Tlouštíkovi jsem podal ruku.

Staty:
Zachráněno 17 lidí, zabit 1. (raketoplán mířící na zemi myslím)
Přes 150 lidských neuromodů, typhonských 3 (hrníček a na vysvobození mysli).
Hráno na těžkou obtížnost.
Ke konci jsem byl ultimátní terminátor.


Naprosto skvělá hra, tak kvalitní scénář s výborným leveldesignem se jen tak nevidí. ten konec byl skvělej. Na té stanici je naprosto skvělé, že ji celou, jakože fakt celou můžete prolézt horem dolem, působí velmi realisticky, takhle nějak bych si představoval vesmírný hotel. Jediné místo kam jsem se nedostal, byl kumbál v IT sekci, kde se schovávali přeživší, jinak jsem nakonec našel většinu těl, tak 98 %.

Na "skyboxu" mohli ale vizuálně víc zapracovat, ta Země je velká jako kráva, v reálu by měla být velká asi jako hrášek a měsíc vzhledem k rychlosti orbitování mohli o dost zvětšit. Hra mi asi 3x spadla při loadingu a měl jsem několik light bugů, jinak až na nočmí můru spawnutou před ksicht žádný glitch.

Pokud máte na myši "multiclick", tak si z pistole jde udělat efektivní samopal.

Akorát jsem nepochopil jednu věc: Když mi tlouštík ukazuje "dnešní svět" obrostlý tou vesmírou slaninou, znamená to že se lidi vyvinuly natolik že ji k něčemu používali nebo že Země byla infikovaná a vyvražděna mimiky?

Jo a mimochodem, zvolil jsem záchranu stanice.
@Shoggot (24.02.2019 19:36): asi už to budu muset dohrát. Jestli to je inspirované Dickem, tak asi nebude vše jak se zdá:-). Jen je to jedna z mála her, kde se mi chce dělat vedlejší úkoly. Radši ani nebudu zmiňovat co momentálně hraju místo Prey.
Blade Runner mám jako nejoblíbenější film, takže jsem Dickovi vděčný za to, že napsal jeho předlohu, ale taky mi jeho knihy připadají takové, že se v tom člověk dost ztrácí. Rozhodně ale měl spoustu dobrých nápadů.

Prey je inspirované nějakou jeho povídkou?
@mazar1234 (23.02.2019 22:45): jj, na tom rozhodně něco je :-))

Jinak jsem teď narazil "překvapivě" na anglické wiki na část Influence and Legacy (když byla řeč o filmech, které nejsou přímo podle PKD, ale jsou jím inspirovány) ... a budu se muset podívat na Spidera :-) A klidně bych k uvedenému seznamu přidal i Butterfly Effect a možná El incidente (to jsem ještě neviděl).
@mazar1234 (23.02.2019 18:13): Valis trilogie (Valis / Rádio Svobodný Albemuth, Božská Invaze a Převtělení Timothyho Archera) je IMHO pochopitelná pouze věřícímu člověku nebo někomu, kdo sám prošel nějakým hlubokým duchovním zážitkem (Dick jich měl nemálo, nakolik se na tom podílela schizofrenie, drogy nebo jeho samotná povaha je námět na dlouhou diskuzi). Pro ostatní už je to skutečně příliš z jiného světa.

Ubik je naproti tomu pochopitelný (tématicky, nikoli výsledným smyslem) i běžným smrtelníkům, čímž neříkám, že musí sednout každému.

Svět, který stvořil Jones, Sluneční loterie, Kaňte, mé slzy, Neteleportovaný muž nebo Muž z vysokého zámku jsou celkem pochopitelné věci, které se zabývají spíše politickými než filosofickými, parapsychologickými nebo náboženskými tématy.
@John Mirra (23.02.2019 08:49): Mne tiez moc nie v ramci nepoviedok, taka Valis trilogia bola totalne WTF magorina, UBIK rovnako pakaren, Marsovsky skluz v case taka roztahana nuda aj ked uplny zaver velmi dobry.

Skor stravitelne mi prisli veci ako Svet, ktery stvoril Jones alebo Slunecni loterie.
Já patřím k těm, kterým Dick moc nesedl... jeho díla mi přišla buď docela nudná a zmatená (Neteleportovaný muž, vlastně ani ten "Blade Runner" a Scanner Darkly se mi moc nelíbili), nebo vyloženě WTF (Hráči z Titanu).

Je pravda, že už je to tak 10 let, co jsem to četl, tak bych tomu dnes možná přišel na chuť víc, ale nějak se mi to ani nechce zkoušet. Za mě se teda filmy povedly mnohem víc.
@mazar1234 (22.02.2019 20:09): jj, Kolonie ... vrchol paranoie není, když máš pocit, že se proti Tobě spikli lidé, ale když máš pocit, že se proti Tobě spikli věci :-). A hodně dobrá mi přišlai povídka Survey Team ze sbírky Planeta, která neexistovala.

Když tak nad tím přemýšlím, tak od Dicka dlouho česky nic nevyšlo (Mamlas z maloměsta mě moc neláká, stejně jako Král úletů).

Mne sa teda od Penisaka (Dicka) velmi pacila zbierka poviedok To je Wub kapitane, tam bola aj ta poviedka s tymi Prey menavcami (kolonie) s dokonale efektnym zaverom, ale aj poviedka To je Wub mala krasny koniec.
@SilentWolf (21.02.2019 13:38): Z toho, co tu ještě nepadlo - mně se kromě Ubika a Temného obrazu od Dicka zamlouval i Svět, který stvořil Jones. Ale předesílám, že mám obzvláštní slabost pro téma proroků. Ostatně, za Bradburyho nejlepší knihu taky považuju celkem neznámý Hřbitov šílenců.
Temny obraz je jedna z nejlepsich Dickovych knih. Velice se mi libil take Ubik, Marsovsky skluz v case a Tri stigmata Palmera Eldritche. Predloha Blade Runnera neni spatna, ale s filmem ma spolecny jen zaklad. Nedavno jsem to poslouchal jako audioknihu kterou nacetl Martin Mysicka a docela to slo.
@AlieN (21.02.2019 16:33): Blade Runner je mezi filmy hodnocený určitě lépe než jeho předloha mezi knihami. Nevím, jestli bych řekl "o dost lepší", je hlavně hodně jiný (chybí v něm třeba scéna s pavoukem, falešná policejní stanice, Deckard není tolik "noire" ... v podstatě celé kniha není tolik "noire"). PKD byl každopádně filmem nadšený, což se počítá.
Temný obraz je výborný. Ale osobne mám od Dicka radšej poviedky. Zbierka Zlatý muž je celkom slušný reprezentatívny výber.
@Bodkin (21.02.2019 15:31): jj, jak "Temný obraz" tak "Muž z Vysokého zámku" jsou výborné věci, stejně jako "Sní Androidi ...?" ... jen ty tři jmenované se mi líbily úplně nejvíce.

A z filmů, inspirovaných PKD, bych doporučil zejména Abre los ojos (nikoli výrazně slabší Vanilla Sky), není to podle nějaké konkrétní knihy nebo povídky ... ale je to tam :-)
Ubik je super, stejně tak Temný obraz a líbil se mi i Muž z vysokého Zámku (protože jsem je četl nedávno, ty dřívější už si úplně nepamatuju)... ale vpostatě všechno mi přišlo nějak zajímavý a mindfuckový.

Jen mi příjde, že jeho psaní je poněku zdlouhavé a krkolomné, tak se člověk musí trochu snažit a proto to (kromě jiného) není pro každého.
@SilentWolf (21.02.2019 13:38): jj, jak píše Bodkin, hlavně romány. Osobně mám nejraději Ubik, Tři Stigmata Palmera Eldritche a IMHO podceňovanou Sluneční Loterii (asi nejpochopitelnější románová věc, co kdy Dick napsal).

Povídky mají pochopitelně střídavou kvalitu, ale mám silné osobní vzpomínky na Second Variety, neb její zfilmovaná podoba (Screamers) bylo mé první setkání s tvorbou PKD.

A pokud bys chtěl nějaké podobné, Dickem zjevně inspirované věci, tak mě napadá trilogie J. L. Chalkera Smrtící gambit v kraji divů nebo Komplex od Jiřího Bílka.

@Shoggot (21.02.2019 15:09): Asi bych Dicka označil spíše za kritika tehdejších amerických poměrů (některých) než a priori za kritika kapitalismu. Nebyl to žádný Heinlein ... ale ani Miéville. A do jeho románů se samozřejmě promítají jeho životní zkušenosti (kdejaká jeho postava se zabývá klasickou hudbou) a traumata (smrt dvojčete, schizofrenie).
@SilentWolf (21.02.2019 13:38): Ty jeho povídky samozřejmě mindfucky jsou (z podstatné části), netuším, jaké jsi četl. Je to taky hlavně o románech.

Ale jestli tě hra nahajpovala na literaturu, tak možná budeš zklamaný. Dick je hlavně postmoderní autor (a kritik moderny) a kritik kapitalismu. Není to taky úplně tradiční scifi. Ve hrách, byť jsou inspirované knihami, je to vždy příliš in your face. Minority Report sborník má ale dobré povídky,
Jinak jsem v závislosti na Prey sehnal něco od Philipa Dicka, konkrétně knihu Podivný Ráj a konečně ji tento týden i začal číst. Zatím jsem přečetl tak 5 povídek a přijdou mi malinko slabší. Jako ne úplně špatné, ale tak 5-7/10.

Je to tím, že jsou lepší romány? Nebo že se jedná o druhý díl ze série a příběhy pocházejí z dob, kdy začínal? Zlepší se to v Minority Report I a II. ? Nebo prostě takový je a Prey mě jen "zbytečně" nahajpoval na nějaké mindfucky?
@Feidias (18.02.2019 17:14): Záleží na tom, jestli šlo o System Shock 1 nebo 2. V jedničce se postava vylepšuje pouze nacházením lepších verzí HW (lampička, štít, brusle atd.), ve dvojce jsou cybernetic modules, za které se zvyšují vlastnosti i dovednosti (ale není tam nic jako získávání zkušeností za zabíjení nepřátel). Takže jednička IMHO RPG není, dvojka ano. A pro Bioshock platí totéž co pro System Shock 1.

Prey je díky neuromodům nejpodobnější právě System Shock 2.
9 hodin a teprve jsem kompletně prošel tři sektory stanice, teď jsem v psychotronikách. Miluji ten design tý hry.

Jen nechápu jednu věc, v počítačích sekuriťákú jsou seznamy lidí, živých i mrtvých, ale nikdy nenajdu všechny a už vůbec nemůžu najít ty živý, jedinou živou osobu, kterou jsem našel je pokusný králík...
kterého mám v plánu zamordovat na výrobu neuromódú. :-)
Je to docela RPG, ale pamatuju si jak se tvůrce System Shocku bránil, že System Shock i BioShock RPG nejsou. To bylo v prewiew v Levelu nebo ve Score na první BioShock. Dnes když skoro všechna FPS mají RPG prvky a naopak mi to přijde úsměvné.
Nejlépe hodnocené FPSko v mém "chci si zahrát", koupeno a stahuji, sem celkem natěšený. Obzvlášť kvůli přirovnavání k Half-Life a Bioshocku, Dishonored jsem nikdy nehrál.