Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (31.03.2019 19:35): To je dost na dlouho a k HOMAM 3 je několik super stránek. Viz:

http://www.heroesofmightandmagic.com
http://heroes.thelazy.net/wiki/Main_Page

Ponejvíce platí, že nejpoužitelnější magie je Earth (slow, town portal, shield, stoneskin, meteor shower, resurrection, implosion). Druhá asi Air (haste, dimension door, chain lightning, lightning bolt), ale jen těsně před Water (bless, dispell, prayer, ice bolt, forgetfulness, teleport). Kdybych měl jistotu, že dostanu Prayer, tak beru raději Water asi. Ale nemálo povolání se ani k tréninku Water magie nedostane.

Viz: http://heroes.thelazy.net/wiki/Hero_class

Není ale rozhodně žádná nepoužitelná magie. Všechny jsou dobré. Nebral bych ale více jak dvě. Tedy Earth a jednu k ní. Fire je také leckdy skvělá (slayer, armaggedon, blind, curse, bloodlust).

Spoustu kouzel léta nepoužiješ. A pak jednou přijde situace, kdy se hodí.
hmm .. tak se bojim, ze v HoMM3 jsem uplna lama kdyz vas tak posloucham ... a to tuhe hru hraju s prestavkama od jejiho vydani (takze 20 let)

h34d .. muzu se jeste zeptat, co se tyce kouzel, tak realne se pouzivaji 3-4 a nebo vetsina kouzel ma nejake realne pouziti ? pripadne nemohl bys prosim udelat nejakej koment k jednotlivejm skolam magie (ohen, voda, zeme, vzduch)
@H34D (31.03.2019 08:41): No... Kolik sis mohl ušetřit trápení, kdybys se už tenkráte řídil mým názorem? Tahle kombinace, Artillery a Neela... :)

http://dbher.cz/hp35937
http://dbher.cz/hp35945

http://dbher.cz/hp248721

http://dbher.cz/hp248701

Ještě čekám na uznání, že od speed 7 (vč.) se to láme stran použitelnosti (hand-to-hand) jednotek v prvním kole, neb s expertní taktikou (i bez haste) umí předběhnout celou mapu! Proto také občas beru Sorshu či Alkina (zrychlují křižáky a mighty moo). :) Platilo by to tedy aj pro Maria, ale toho (/tu) stejně bere s kreegany každý.
@Jab (30.03.2019 21:29): Jo, jo, je pravda, že za ty cca 3 roky, co jsem se vrátil do ligy, jsem udělal velký pokrok. Např. i některá stará videa, která jsem tady dříve házel, jsou z mého současného pohledu "špatně" zahraná. Nebo ne špatně, ale nevyužívám tam spoustu drobných vychytávek. Přístup buď taktika nebo mass haste je takový spíš ze singleplayeru, nebo spíš hodně teoretický. Faktem je, že taktiku člověk využije ve spousta soubojích s neutrály a magie vzduchu je druhá nej po zemi, takže obě věci je individuálně dobré vzít. V souboji s živým hráčem myslím, že existuje dost variant, při které skutečně člověk nepotřebuje obojí, ale stejně tak existuje dost scénářů, při kterých to pomůže, takže se to oplatí vzít téměř vždy, když má člověk tu možnost. Obecně v Heroesu platí, že lepší než rozvíjet nějaké vlastnosti, či armádu univerzálně, je efektivnější se zaměřit na jednu věc a do té maximálně investovat. Např. lepší než 4 oddíly podobně silných jednotek, je 1 oddíl tzv. "power stack", který bude silný jako 3 z těch 4 oddílů dohromady. Výsledná kingdom army strength bude o 25% nižší, ale použitelnost v boji vyšší. Podobně lepší mít buď kouzelníka nebo bojovníka a nesnažit se rozprostřít primary skilly rovnoměrně. Když se vrátím k té taktice a mass haste, tak zrovna proti Toweru je právě tato kombinace ta nejlepší strategie.

@Malignus (30.03.2019 23:57): Tohle je dost krátkozraký přístup. Zrovna u Heroesu 3 je "neofiko" péče o hru úplně někde jinde než u jiných her, co znám. Vem si, že ofiko tvůrci udělali HD verzi pro Steam, která jednak nemá datadisky a už v době svého vydání daleko zaostávala za neoficiálním HD modem, který byl zdarma. HotA je profi práce, kterou bych srovnal třeba s patchováním her od Blizzardu. Každopádně tohle nepíšu, abych ti to nutil, hrát to nemusíš, ale zdůvodnění "proč to nehrát" by sis měl vymyslet jiné, třeba, že se ti prostě nechce. :)
@Malignus (30.03.2019 23:57): Chyba. Při spuštění HotA máš na výběr mezi původní verzí a HotA. Druhá je lepší, ale u obého lze změnit rozlišení, což je dnes nutnost, pokud nehraješ na nějakém netbooku nebo pidi monitoru. A těch vylepšení, které HotA přináší, je celá řada. Šetří čas a ovládání je díky ní pohodlné.
@H34D (30.03.2019 20:48): Jakejpak spam, pises o HOMM3 do diskuze o HOMM3 a nevim jak ostatni, ale ja si rad prectu nazory odbornika, kterej to nehraje jen jako ja na krasu.

V singlu ty nektere drazsi budovy problem nejsou, IMHO je naopak docela zabavny mit nektery "trochu" drazsi budovy a snazit se na ne schrastit suroviny do konce tydne, v multaku to je ovsem trochu jina.
@H34D (30.03.2019 20:48): Hele... Taktika a mass haste už se dělá? Já myslel, že berete jen jedno. Alespoň si to dříve psal, když jsem tě přesvědčoval, jak je to skvělá kombinace. :)
@Tulareanus (30.03.2019 18:22): Tower má bohužel několik nepříjemných nevýhod. První je třeba to, že budova na magy stojí 5 každé suroviny a běžně se začíná se 4 (obtížnost 160%), potom každá další budova na bojovníky vyžaduje tu předchozí. HotA to naštěstí upravuje a dá se tam budova na magy přeskočit. Druhou nevýhodou je, že nemáš žádnou hodně rychlou jednotku, takže soupeř většinou začíná. S tím je spojena zdaleka největší nevýhoda a to jsou jednoduše slabé jednotky v pokročilejší fázi hry. Na Tower vždy platí něco jako mass haste (ideálně s taktikou), když soupeř naběhne co nejdřív do jednotek toweru, tak ti obsadí střelce a pak už jen vykosí rychle nagy, které mají pouze 13 obranu, popř. genie, kteří mají jen 40 hp a gianty, kteří mají jen 150 hp. Nic tam pořádně nevydrží. Tedy golemové ano, ale ty může soupeř ignorovat. Titáni to dost vylepšují, ale ten upgrade je nejdražší ve hře.

Stronghold je docela levný, i když teda ti kyklopové v původním Heroesu za 20 krystalů jsou špatný vtip. Nicméně behemoti se dají postavit celkem rychle a po upgradu dávají nejvíc damage ze všech level 7 jednotek. Je ale fakt, že samy o sobě ty jednotky mají taky své mouchy, spíš Stronghold má dobré hrdiny, protože Crag Hack, popř. Gundula (specializace na Offense) tomu dává ty správné grády.

Conflux v rukou běžného hráče určitě není tak děsivý, ty různé imunity jednotek za moc nestojí, ale tak třeba i for fun hráč umí kliknout na armageddon a koukat, že polovina jeho armády je imunní, zatímco soupeřovy jednotky umřou.

Rampart je takový obecně nejlepší hrad, protože nemá žádnou slabinu. Od začátku až do konce má silné jednotky, i poměrně jednoduché na ovládání. Zdatně mu v tom konkuruje Castle. V praxi je ale zajímavé, jak jeden střelecký oddíl Rampartu dokáže úspěšně fightit dva střelecké oddíly jiných ras. Tuhle téměř předem danou dynamiku soubojů ale krásně upravuje HotA, protože tam se dají kromě wyvern a andělů sbírat i kyklopové (a gianti), takže člověk nemůže už jen podle picku města předpokládat, že bude mít slabší/silnější střelecké oddíly a tedy předem odhadovat, zda bude muset ve finálním boji se soupeřem jít dopředu, anebo postačí bránit.

PS: Omlouvám se za spam, tak nějak jsem předpokládal, že by vás to mohlo zajímat. :D
PPS: Dan9k: Díky, jsem rád, že videa zaujala. :)
@Dan9K (30.03.2019 19:05): Necropolis ideálně spojuje sílu a zábavu. Plus Straker je skvělý hrdina na ponechání v hradě s pomalými zombiemi. Většinou pak u Galthrana místo nahrazuji kostlivci (v jednom slotu upgradovaní a ve druhém normální) nebo jednotkami, kterým nevadí nemrtví (minotauři, golemové, elementálové). Tohle je opravdu dobrá volba celkově.

I tak mám ale nejraději ještěrky. Nepatří určitě mezi nejsilnější, byť mají skvělého hrdinu (Tazar). Mají ale velmi zábavné jednotky. Zase ale jejich spešl dovednosti dost často ostrouhají u nemrtvých (mighty moo a královské wyverny).
@Jab (30.03.2019 18:50): to, že jsem ho napsal poslední nehraje roli, nedal jsem to s pořadím, jen na silnější a slabší pro mě. Ale já mám jen dojmologii a taky tam jsou i sympatie/nesympatie. Jen jsem chtěl poukázat na to, že některé hrady jsou lepší pro ty, co hrajou jak blbci, třeba Necropolis a některé taktické featury jiných hradů jsem vůbec netušil, že jdou dělat třeba :-)
myslím, že taky je rozdíl v pořadí hradů, když hraje H34D a když hraje průměrný hráč, který neumí využít jakoukoliv výhodu, kterou ten který hrad má. (btw. ne/děkuji za mnoho hodin, který jsem v posledních dnech strávil tvými lets play videi :-) ) Ano, považuji se za průměrného hráče :-) A měl jsem ty hrady dycky rozdělené na silnější půlku a slabší půlku, silnější: Castle, Rampart, Dungeon, Necropolis a slabší: Fortress, Stronghold, Inferno, Conflux. A Tower jsem dycky vnímal jako silný, ale drahý. Jako Wizardy ve dvojkách.
@Tulareanus (30.03.2019 13:40): Hehe, jasně, musím trochu zapřemýšlet, protože za poslední rok a půl se hraje už jen datadisk Horn of the Abyss, který hru pěkně vybalancoval. Před tím se v lize stabilně zakazoval conflux a necro, to byly dva nejlepší hrady. Který z nich preferovat, to záleží na mapě. Necro se s nikým nesmí potkat moc brzo, protože bez hromady koster a nějakého mass haste, anebo taktiky je docela slabé. Zajímavé město je Dungeon, v teorii má docela fajn jednotky, ale problém je, že startovní terén, který dává +1 rychlost, útok, obrana je pouze podzemí a mapy s podzemím se buď nehrajou vůbec, anebo startovní pozice v podzemí má obvykle méně surovin, takže ve výsledku člověk stejně chce být na povrchu a musí hrát Shaktiho a 1. den upgradnout troglodyty, aby tu rychlost nějak dohnal. Stronghold je město, které HotA krásně upravila, protože v původní hře platit 20 krystalů za budovu na kyklopy je fakt nesmysl. Infernu a Toweru HotA taky zlepšila buildy. Původní hru bych viděl asi takhle:
1) Conflux - za předpokladu, že ho hraje dobrý hráč, který umí např. abusovat hit and runy s kouzlama, pro for fun hraní bych ho dal asi až na 4. místo
2) Necropolis
3) Rampart
4) Castle
5) Dungeon - za předpokladu trošku zručnějšího hráče, jinak je Fortress jednodušší a tím pádem asi i lepší
6) Fortress
7) Stronghold
8) Inferno - s naharvestovanýma demonama v delší hře může poskočit o 1-2 příčky
9) Tower - sice nakonec asi nejslabší, ale při hře za Solmyra je první 1.-3. týdny hry naopak nejsilnější, protože se dá všechno zlikvidovat chainem.
Za Inferno jsem hral snad nejmin, ale naopak jsem si ten hrad daval casto za soupere, kdyz jsem si chtel uzit klidne a jednoduche vitezstvi, protoze pocitac byl s timto hradem uplne neskodnej. Specialne jsem mel rad jednu L mapu, kdy se zacina na snehu, da se to hrat jako aliance, uprostred jsou ostrovy s teleporty a na severu je silnej pocitac s vice hrady na lave, samozrejme Inferno. Hraval jsem to za Tower, samozrejme vzdy s Halonem, ktery by proti jinym hradum mohli mit problemy, tady jsem si mohl uzit absolutni dominanci.

Komp to farmeni demonu nedelal vubec, vlastne to je spis exploit.
@Jab (29.03.2019 15:22): Záleží na templatu random mapy, no. Ale 5 hradů není tak moc, to se schází docela často. Každopádně Heroes je víc o hrdinech, než o armádě. Jiné města obvykle dovolí hráči rychleji získat silného hrdinu, proto má před Infernem náskok. A průměrná hra v lize trvá 3-4. týdny, ne např. několik měsíců.
@H34D (29.03.2019 14:29): Tak celkem je. Ta Free for All, kterou hraji nejraději, taky tedy není moc velká. Ale hradů je tam požehnaně. A s démon farmingem jsem byl časem schopen skládat neuvěřitelné armády. Stačilo pár hradů navíc, které je dotovaly. Problém byl ve zdlouhavosti. Hádám tedy, že se to většinou nesejde tak, že hrajete po delší dobu s cca pěti a více hrady, kdy pak počty démonů rychle narůstají. Čili farmíte z toho, co najdete po cestě a dá se na výrobu démonů použít.
@Jab (29.03.2019 10:50): V multiplayeru se hraje obvykle L s podzemím. Je to podle tebe malá mapa? :) Obtížnost mapy a počet měst neovlivňuje příliš sílu jednotlivých frakcí. I když samozřejmě na templatu, kde máš kromě hlavního hradu samé necropolisy, je Inferno suverénně nejslabší hrad. :)
@H34D (29.03.2019 10:44): Imho je to otázka velikosti map, obtížnosti mapy a počtu měst. Při podmínkách, v jakých se hraje multiplayer, je asi recht, že to problém není.
@Jab (28.03.2019 22:44): Proč by to mělo být zakázané? Samozřejmě, že není, bez toho by Inferno byl nejslabší hrad. :) Ono i takhle patří mezi ty slabší.

@ntz (29.03.2019 00:43): No, vidíš, tak se regni a na Discordu nebo Skypu si můžeš najít soupeře. Vše potřebné je na webu napsáno.
@H34D (28.03.2019 20:08): Btw zahlédl jsem jeden tvůj duel, kde farmíš démony. V singlu je jasné, že to použiješ. Ale to fak není zakázáno v mulťáku?

I když... Na malých mapách s málo hrady to tolik rozdíl asi nebude... U větších už bych plakal, že chci Conflux, nekromanty nebo diplomacy hrdinu. :)
@Drolin (28.03.2019 14:32): Jj tu psal Jan Chlebek, autor podobne bidny urovne jako Cervinka. Ani jeden nastesti moc nepsal.

Byly tam kecy jako ze uzitecna vlastnost je logistika, s draky se da pouzivat Armageddon apod.,

@emxd (28.03.2019 14:50): V HOMM2 si dodnes pamatuju vyborny mapy Beltway a Broken Alliance, ktery jsme hravali na hot seat ve 2-3 hracich u jednoho kompu. Neco na tom bude, na druhou stranu i v HOMM3 byly mapy, kde bylo min zdroju a ja mel vzdycky radsi mapy, kde byl hrac na zacatku v urcitym zakrytu a mohl si v poklidu budovat hrad. Nemel jsem rad mapy, kde se zacinalo s vic nez jednim hradem nebo mestem.
H2 mal IMO lepší dizajn máp, v H3 bol až príliš veľký dôraz kladený na "zónovanie" a navyše spôsobom, ktorý viac vyzdvihoval pasívny "turtling". Štartovné zóny v H3 boli až príliš pohodlné, všetky potrebné "doly" nadosah, creature dwellingy, griffin conservatory... malo to taký pasívny strategický nádych. H2 bol menej štedrý na resources, mimo iné, hrady produkovali za deň menej zlata a hráč bol nútený to hrať agresívnejšie.

@90210 (28.03.2019 11:12): "byt duvodem byl predevsim debilni zpusob zaznamenani toho, ze jsou dohrane, coz jde jen nejak debilne pres savey"
Najlepšie sa hrajú H3 kampane, ak ich vyextrahuješ z tých kontajnerov, ktoré H3 používa a potom ich môžes hrať ako custom campaigns a nebudeš odkázaný na nejaké savy. Svojho času sa vyextrahované kampane povalovali na internete.
@H34D (28.03.2019 13:02): To tedy mám raději, ale vyšší hodnocení mám u HoMaM 3 protože to je lepší hra :).

A krátkozraké to myslím nebylo, přeci jen trojka nic nové nepřinesla - chápu i tento pohled Tučka (ač je to ted s odstupem času snad jeho nej hra). Ale záleží co se očekává.
@Drolin (28.03.2019 11:34): To byl právě ten krátkozraký pohled, který se projevil třeba ve Score recenzi (hodnocení 7/10) a kterého pak Tuček s odstupem času nejvíce litoval. :) Takže ani v jednom z těch dvou postů podle mě nemáš pravdu. :) Zkrátka si hrál první dvojku, hrál si ji více, logicky ji máš radši.
@90210 (28.03.2019 11:30): Já hrál daleko více druhý díl (LEVEL CD), takže ho mám i o dost raději - třetí díl jsem hrál už nepoměrně méně a stále ho beru jen jako (výbornou) nástavbu dvojky. Až čtyřka zase přinesla něco nové :)).
@Fingon (komentář): Mame to dost podobne, taky mam Complete verzi z Game4U, ale uz predtim jsem si nechal vypalit vanillu a pozdeji Armageddon`s Blade, nejradsi mam male mapy (M), nic jinyho v podsatate nehraju a kampane jsem taky vsechny nedohral, byt duvodem byl predevsim debilni zpusob zaznamenani toho, ze jsou dohrane, coz jde jen nejak debilne pres savey, o ktere jsem onehdy prisel a vnimam to jako jedinou chybu teto jinak genialni a vpravde nadcasove hry, ke kampanim bych se ale mozna jeste nekdy vratil, ale samozrejme poctive ve dvojce jsem je kdysi jeste v 90. letech dohral obe, za Archibalda i Rolanda.

Z hradu mam stale nejradsi Rampart, uz asi 19 let.:D Vzdy jsem mel chut vniknout do obrazovky a jit do toho lesa, ktery je nad hradem.
@H34D (28.03.2019 07:16): pokud vím, zakázáno to není. Oznámil jsem použití i v diskuzi k výzvě a nikdo neprotestoval. Extrémní použití cheatu bych viděl tehdy, kdybych chtěl za dohrání považovat 26x napsání nwcbluepill.
@Fingon (28.03.2019 06:36): Jj, vím s tím Nighonem. Dyť to píšu. :)

Ty harpyje nad kotlem... To jsou asi v té mercenary kampani tvé něco jako sekretářky. A jedno právě vypráví, že od Tralosska (krále Tatalie) přišla žádost, ať vedeš jeho armády v pohraniční válce. To samé další misi Krewlod (král Boragus).

Btw pro mě jsou nej hrady, kde mají jednotky hodně dodatečných vlastností. Ideální když nejsou 100%, páč mě ten prvek náhody baví a bitvy jsou pak zajímavější. Z uvedených důvodů preferuji Tatalii a Deyju (tzn. ještěrky a nekromanty). Člověk by mohl mít rád i Kreegany, ale mě neba farmaření démonů. Je dost zdlouhavé (hlavně na větších mapách s hodně hradů). Barbaři z Krewlodu by tak asi byli třetí. Crag Hack je mazel. :)
@Dan9K (28.03.2019 00:19): Hehe, přesně to přirovnání k cheatům v Doomu mě napadlo, když jsem ten koment četl. Ono, mít neomezený pohyb v Heroesu tak trochu narušuje celý žánr hry - "tahová" strategie.

Btw to vám v Herní výzvě uznávají, dohrát hru s užitím tak zásadních cheatů? :) Protože projet Dooma s noclip a iddqd je otázka třeba i 10-20 minut, když to člověk zná. :)
@Fingon (komentář): dávám plus za ty Kreegany. Je to dobrá provokace milovníků fantasy, kteří si nechtějí připustit, že svět Might and Magic je sci-fi :-)

Ale za ty cheaty bych ti nejradši dal minus, pche. Cheat na pohyb, to je jak dohrát Dooma 2 s id clipem! To zvládnu za asi tři a půl minuty :-)
@Fingon (komentář): Je to Harmondale ta závěrečná kampaň. Btw Erathia ne Eratia (blbě to máš jen jednou - to stejné Tower a ne Tover). A ty kampaně za Tatalii a Krewlod... Tam jim nepomáhá žádná čarodějnice, ale ta Mercenary guild, která je v sedmičce na kopci v Tatalii (ten hlas ale zní jak od čarodějnice, to zase jo). Jak ti případně do Harmondale pošlou gobliny, pokud přijmeš hůlku od Mr. Malwicka a vykvajzneš se na kradení tapisérie. Uvnitř mají taky Srdce lesa, které uklidní stromy v Tularean lesích.

Btw šmejd z vesmíru jsou jen Kreegani. Ten Nighon tam máš napsaný tak, že to vypadá, jak kdyby také byly. ;)