@Isair (15.12.2024 18:52): Crystal Dragon určitě dej, je to naprosto špičkový dungeon a má jedny z nejlépe nadesignovaných kobek. A je monstrózní a docela těžký.
Diskuze
@Ringo (15.12.2024 18:11): Tak to by asi platilo o každé lokaci, i koneckonců v jedničce a dvojce :).
A nemusíme chodit hned do extrémů, třeba u takového Lands of Lore 1 jsem takový pocit nikdy neměl a i ten nabízel spoustu venkovních lokací. Stejně tak jsem to neměl u prvního a druhého dílu. Jasně, že hrát EoB 3 bez automapingu by taky byla jiná... a ty hry to taky dost prodlouží, ale to platí samozřejmě i o předechůdcích.
Neříkám nutně, že byl EoB 3 nějak výrazně kratší, možná kdybych to spočítal na hodiny, vyšlo by to tak nastejno s prvním a druhým dílem (byť těžko říci), ale jde o ten pocit. Je to právě asi hodně tím, že v podstatě nabízí jen 3 větší interiérové lokace (tj. pravověrné dungeony plné hádanek, pastí, whatever), resp. jen 2 větší a jednu menší-střední, pročež bych alespoň ještě nějakou další uvítal (a vlastně jsem tam popravdě ještě alespoň jednu lokaci či patra fakt čekal, docela mě překvapilo, že už se tam najednou objevil final boss).
Ale každopádně pro hru je asi pozitivnější zhodnocení typu "ty jo bylo to fakt dobré, dal bych si ještě jednu lokaci" než že "sakra už ať to skončí, začíná to být úmorné", to je jasné :) (když to teda není nějak extrémně useknuté/krátké, což EoB 3 zase není).
Ale ten Abandoned Places... nevím no... ta dvojka jako vypadá přeci jen už docela solidně (to jednička neláká skoro vůbec), ale pořád je to asi dungeon, který mám spíš na těch nižších příčkách v "chci si zahrát"... nějak mi na tom něco zkrátka nesedí, možná takový určitý pocit lehce "amatérské/béčkové" hry či jak to popsat. Ale jako i tak to nemusí být špatné, o tom žádná, někdy to asi taky zkusím. Ale spíš mě láká ten Crystal Dragon z těchto Amiga kousků (tam mi snad vadí jen ten nazelenalý filtr a pouze 2 postavy v partě, jinak to vypadá skoro jako Black Crypt :)).
A nemusíme chodit hned do extrémů, třeba u takového Lands of Lore 1 jsem takový pocit nikdy neměl a i ten nabízel spoustu venkovních lokací. Stejně tak jsem to neměl u prvního a druhého dílu. Jasně, že hrát EoB 3 bez automapingu by taky byla jiná... a ty hry to taky dost prodlouží, ale to platí samozřejmě i o předechůdcích.
Neříkám nutně, že byl EoB 3 nějak výrazně kratší, možná kdybych to spočítal na hodiny, vyšlo by to tak nastejno s prvním a druhým dílem (byť těžko říci), ale jde o ten pocit. Je to právě asi hodně tím, že v podstatě nabízí jen 3 větší interiérové lokace (tj. pravověrné dungeony plné hádanek, pastí, whatever), resp. jen 2 větší a jednu menší-střední, pročež bych alespoň ještě nějakou další uvítal (a vlastně jsem tam popravdě ještě alespoň jednu lokaci či patra fakt čekal, docela mě překvapilo, že už se tam najednou objevil final boss).
Ale každopádně pro hru je asi pozitivnější zhodnocení typu "ty jo bylo to fakt dobré, dal bych si ještě jednu lokaci" než že "sakra už ať to skončí, začíná to být úmorné", to je jasné :) (když to teda není nějak extrémně useknuté/krátké, což EoB 3 zase není).
Ale ten Abandoned Places... nevím no... ta dvojka jako vypadá přeci jen už docela solidně (to jednička neláká skoro vůbec), ale pořád je to asi dungeon, který mám spíš na těch nižších příčkách v "chci si zahrát"... nějak mi na tom něco zkrátka nesedí, možná takový určitý pocit lehce "amatérské/béčkové" hry či jak to popsat. Ale jako i tak to nemusí být špatné, o tom žádná, někdy to asi taky zkusím. Ale spíš mě láká ten Crystal Dragon z těchto Amiga kousků (tam mi snad vadí jen ten nazelenalý filtr a pouze 2 postavy v partě, jinak to vypadá skoro jako Black Crypt :)).
@Isair (15.12.2024 16:21): Kdyby sis to sám mapoval, tak by ti časově i ty venkovní lokace daly zabrat. Ale jo, klidně tam mohlo být pár levelů navíc, i když mě to asi vyhovovalo takhle. Zkus si zahrát docela slušný Abandoned Places 2 s 29 mapami, časem to začne být kapku přeci jen úmorné.
@Ringo (15.12.2024 10:21): Je to možné, ale ty venkovní lokace jdou na druhou stranu projít hrozně rychle, jak v nich pořádně nic není. Dvojka měla lokace sice menší (některá patra fakt byla rozsahově vlastně dost malá a celkem i lineární), za to ale měla o dost složitější hádanky a souboje, takže tam člověk trávil více času.
Taky asi tím, jak tam byl minimální až žádný respawn + se méně missovalo, protože lepší zbraně, vyšší levely a hlavně gauntlets of strength, takže souboje více odsýpají a člověk v nich nestrávil tolik času.
Jako pocitově mi to přišlo nějaké krátké, resp. ještě by to chtělo alespoň jeden pořádný dungeon :).
Taky asi tím, jak tam byl minimální až žádný respawn + se méně missovalo, protože lepší zbraně, vyšší levely a hlavně gauntlets of strength, takže souboje více odsýpají a člověk v nich nestrávil tolik času.
Jako pocitově mi to přišlo nějaké krátké, resp. ještě by to chtělo alespoň jeden pořádný dungeon :).
@Isair (15.12.2024 02:22): Co se týče rozsahu, tak je paradoxně EoB 3 na počet čtverců asi největší a nejmenší bude asi dvojka. Tady v třetím díle herního deníku jsem udělal na konci porovnání map všech tří dílů (1 a 2 jsou mapy z automapingu Amiga AGA verze, z třetího dílu jsou mapy moje). https://ringohrani.blogspot.com/2020/06/ ... t-c-3-dokonceni.html
Tak dohráno, sakra, klidně bych to bral i delší. Přišlo mi to nějaké krátké. Asi to bylo dost tím, že část hry trávíte v těch venkovních prostředích a pravověrné dungeony tu jsou v podstatě jen 3 (dohromady o 10 patrech), než že by to asi bylo vyloženě nějak výrazně kratší. Ale bral bych klidně ještě jeden, alespoň 2-3 patrový :). Ale bylo to fajn, hlavně 3. a 4. patro mágické věže, podvodní pasáž byla asi úplný top a i Lathanderův chrám byl super. Venkovní lokace sice občas trochu "prázdnější", ale příjemně atmosferické. No a to mauzoleum mě nejdřív dost štvalo kvůli zvukům a respawnu potvor za zády, ale druhé patro bylo docela ok, rozhodně se s hráčem na úvod moc nesrali a paradoxně pozdější části hry byly vlastně spíše jednodušší :) (až na výjimky).
Navíc konečně mám tenhle obří rest (komplet EoB série) odškrtnut, až si říkám "Sakra, proč už jsem to vlastně nedohrál dávno?". I když takových mám ještě více :).
Každopádně teď si asi střihnu znova Lands of Lore jedničku, ten rukopis autorů se tu nezapře a strašně mě to na LoL navnadilo :), beztak už si z něj moc nepamatuju.
Navíc konečně mám tenhle obří rest (komplet EoB série) odškrtnut, až si říkám "Sakra, proč už jsem to vlastně nedohrál dávno?". I když takových mám ještě více :).
Každopádně teď si asi střihnu znova Lands of Lore jedničku, ten rukopis autorů se tu nezapře a strašně mě to na LoL navnadilo :), beztak už si z něj moc nepamatuju.
@Isair (10.12.2024 04:27): Že jo, já to pořád říkal a moc lidí mi to nevěřilo:-)
Už se blížím do finiše a musím říct, že mě to příjemně překvapilo, rozhodně to není nijak zvlášť horší díl jak ty předchozí, naopak je to velmi solidní dungeon. Akorát tomu chybí takový určitý polishing, gameplay je super, ale třeba ty zvuky jsou chvílema děs (především zvuky některých potvor) a občas přerušují i ostatní zvuky, což působí takovým nedoladěným dojmem. Navíc některé věci nejsou ozvučené vůbec (Paladinovo Lay on hands či snědení jídla). Stejně tak hra občas nedetekuje probliknutím zásah nepřítele při útoku z dálky (sesláním kouzla či střelnou zbraní), takže nevíte, jestli jste ho zasáhli či nikoliv (tohle se třeba v předchozích dílech nedělo). Grafika je horší, ale i tak to nevypadá vůbec špatně. A jinak je to fajn, navíc jsem rád, že je tu třebas naprosto minimální a většinou dokonce vůbec žádný respawn, což dost vítám, respawn obecně nemám moc rád... no pokud by byl jako v EoB 1 tak ok, ale ve dvojce mě občas štval (byť se to týkalo jen menších částí některých pater).
Taky tu jsou dost zajímavé itemy, asi nejzajímavější z celé série, včetně všemožných Gauntlets of fire/hill giant strength, ring of fire protection, ultimátní +5 obouručák, helmy +1, +2, které konečně fungují, blessed holy symbol- přidávající klerikovi po jednom kouzlu ke každé úrovni apod. :).
Taky tu jsou dost zajímavé itemy, asi nejzajímavější z celé série, včetně všemožných Gauntlets of fire/hill giant strength, ring of fire protection, ultimátní +5 obouručák, helmy +1, +2, které konečně fungují, blessed holy symbol- přidávající klerikovi po jednom kouzlu ke každé úrovni apod. :).
Koukám, že na ty šílené zvuky (takové "crackling" zvuky či zvuky "jedoucí lokomotivy") je nějaký fix, který je i na stránkách All Seeing Eye (dole), hned je to s tím hratelnější, ty původní jsou fakt děsné. Nevím, jestli je to jen nějaký bug a nebo to tak bylo vždy a jen je prostě autor patche nějak fixnul či vyčistil, ale každopádně to teď zní konečně normálně.
Edit: No beztak jsou tu zvuky poměrně podivné, třeba v těch exteriérech znějí docela hezky, ale v té hrobce je to děs, navíc dost často blokují všechny ostatní, takže neslyšíte zvuky útoků, otevírání dveří etc. a působí to dost nedodělaně. Dlouho jsem v žádné hře nezažil tak příšerné zvuky, přičemž ale jiné jsou docela solidní, Mám pocit jako kdyby sound designérovi čas od času hráblo a začal tam najednou nahrávat zvuk "brzdící lokomotivy" a chrastění čehosi, že to jako asi bude znít hrozně cool.
Edit: No beztak jsou tu zvuky poměrně podivné, třeba v těch exteriérech znějí docela hezky, ale v té hrobce je to děs, navíc dost často blokují všechny ostatní, takže neslyšíte zvuky útoků, otevírání dveří etc. a působí to dost nedodělaně. Dlouho jsem v žádné hře nezažil tak příšerné zvuky, přičemž ale jiné jsou docela solidní, Mám pocit jako kdyby sound designérovi čas od času hráblo a začal tam najednou nahrávat zvuk "brzdící lokomotivy" a chrastění čehosi, že to jako asi bude znít hrozně cool.
Tak po letech znovu dohráno, tentokráte důsledně i zmapováno a odeníčkováno (zápisy z posledních dvou levelů teprve na oldgames zveřejním). Znovu musím podotknout, že je to vynikající hra, která paradoxně za ta léta vyrostla, protože je to standardní EoB se vším všudy a člověk není svázán žádným někdejším předsudkem typu - nedělal to Westwood, není to EoB 2, mělo to velké nároky na HW = musí to být špatné. Ani náhodou. Řekl bych, že jako dobrodružství je to tak na stejné úrovni jako EoB 2, s tím, že jednička bude prostě vždy ten srdcový originál, z kterého se vycházelo.
@Ringo (27.05.2020 07:36): Taky Bards Tale IV. Ono se kolem tehle hry jakoby trosku dela ze stoji za hovno, ale neni to pravda, je to pomerne dost povedene. A co vim tak uz i docela vychytali vsechny ty bugy co tam byli. Na dnesni dungeon bidu je to doslova balzam na dungeon dusi.
@Ringo (27.05.2020 07:36): No v tomhle tisícilet bych to spíš viděl na 1. W8, 2. Grimrock 2, 3. Wizardrs & Warriors a pak bych dal MM:X. Všechno ale pěkný kousky.
@Ringo (26.05.2020 22:37): Podle me je to nedoceneny pravem, vsak uz jsme to tady spolu rozebirali. Uz jen to vykradeny intro ze dvojky o necem vypovida...
@mazar1234 (26.05.2020 23:52): Ono se nedá říci lepší nebo horší, atmosférou je pro mě fakt ta trojka o něco více působivější, možná to bylo i tím, že mi ta dvojka přišla jako nástavba jedničky. Použili tam stejnou texturu (jen jinak zbarvenou) i některé stejné příšery. Level designem je asi dvojka o kousek více promyšlenější, i když taky může jít jen o pocit. Každopádně procentuálně dávám té dvojce o něco více procent a je to hlavně kvůli těm technickým chybkám v trojce.
ad MM10 - jo, asi bych se jej nebál označit za nejlepší dungeon, co vznikl v posledních 24 letech :-)
ad MM10 - jo, asi bych se jej nebál označit za nejlepší dungeon, co vznikl v posledních 24 letech :-)
@Ringo (26.05.2020 22:37): @mazar1234 (26.05.2020 23:52): Já objektivně považuji za nejlepší tu dvojku, především kvůli komplexnějšímu propojení jednotlivých pater. Třetí díl je také super, má spoustu dobrých nápadů např. podvodní patra. Jednička je moje nejoblíbenější především z nostalgických důvodů.
@Ringo (26.05.2020 23:26): Ovšem za lepšie ako dvojka by som to nikdy neoznačil, ale bola to moja prvá Dungeonovka v živote takže eob2 milujem najviac, byť Grimrock 2 je lepší objektívne + M&M X je mega-podarok moderných dejín.
@mazar1234 (26.05.2020 22:53): No já jsem jej poprvé hrál někdy asi ke konci devadesátek, takže jediný problém, který jsem cítil bylo, že to občas trochu škublo při braní některých předmětů. Bohužel zvuky haprují kapku kdekoliv, jako by měly zpoždění nebo neuměly souzvučit najednou. Ale jsou to fakt prkotiny, jinak jde prostě o vynikající hru.
@Ringo (26.05.2020 22:37): Ono to nebol až taký technický problém ani vtedy, ak si mal trochu RAM v zálohe a vedel si si vytvoriť "Smartdrive", ja som to hral na 386 so 6MB RAM a so 4MB smartdrivom (byť sme tehdá používali nejaký iný software a nie DOSový -smrťdrajv- tak sme to vtedy volali) to fičalo ako dnes vnímame rozdiel medzi HDD a SSD.
Jak tak znovu projíždím EoB3, kompletně jej mapuji v DJ dungeon mapperu a píši k němu herní deník na https://www.oldgames.sk/disc/eye-of-the-beholder-trilogia-dennik-hraca/ , tak mě čím dále více jímá pocit, že to je prostě vrchol série, bohužel nedoceněný. Strašně se mi tady líbí to prostředí a struktura levelů. Samozřejmě vrchol série by neměl mít technické chybky, ale ty jsou na dnešních strojích dnes takřka neznatelné. K atmosféře bych řekl, že jí má EoB 3 ještě o kapánek silnější než EoB 2.
@jvempire (17.04.2020 21:01): k EoB 3 - moc daleko ještě nejsem, zmapovaný hřbitov, Mauzoleum a teď jsem v lese. Hraji tak maximálně dvě hoďky denně a to ještě nevím, jestli čistého času :-) Takže jestli tam mám 5 hodin, tak je to moc :-)
@Ringo (17.04.2020 20:54): Bohužel jde o hraní v termínu 19.3.-17.6. Mě ten remake láká už jen ze zvědavosti a navíc to docela chválí. No uvidíme. Zpět k EoB :-) Jak si daleko? Já mám za sebou asi 30h, konec se pomalu blíží.
@jvempire (17.04.2020 20:16): SSI, NWC, Microprose - asi se nepočíta retrospektiva, že? Protože jsem s Richmondem v tomto stejná krevní skupina, mám v podstatě splněno už dávno :-D
FF7 bych taky chtěl dát znova, v původní verzi opáčko. Přiznám se, že ten remake mě neláká, teď vůbec, říkám raději zatím, protože to jsem říkal i o FF 15 a už ji mám nainstalovanou :-)
FF7 bych taky chtěl dát znova, v původní verzi opáčko. Přiznám se, že ten remake mě neláká, teď vůbec, říkám raději zatím, protože to jsem říkal i o FF 15 a už ji mám nainstalovanou :-)
@Ringo (17.04.2020 19:54): Teď jde konkrétně o libovolné hry vydané SSI, MicroProse nebo New World Computing. Mě tam vždy padne něco z obřího seznamu chci hrát :-) Já bych letos rád zopáknul FF7, než vyjde na PC remake.
@jvempire (17.04.2020 11:05): Popravdě vůbec nevím, jak to chodí v "hrajte jako". Pokud to spočívá v zahrání nějakých her, které někdo určí, tak já neumím hrát takhle na příkaz. EoB 3 je dlouho plánovaný už od doby, co jsem rozjel deníkování celé trilogie. Vedle toho mám v plánu rozjet FF15 po nedávno dohrané FF12.
@Ringo (16.04.2020 18:59): Také si hru dost užívám, ale na mapování stále používám zastaralý papír. Hlavně atmosféra a vnitřní lokace jsou skvělé.
Když jsi to tak hezky rozehrál, zapojíš se do Richmondova Hrajte jako...?
Když jsi to tak hezky rozehrál, zapojíš se do Richmondova Hrajte jako...?
Já při tom momentální znovu hraní EoB 3 mám normálně brutál nostalgii, jako bych seděl ve svém dětském pokoji v bytě u rodičů 25 let nazpět a vnímal všechny ty pocity tehdejší doby. Mráz v zádech, motýle v břichu, prostě atmoška jak kráva :-D
Samozřejmě pokračuji v deníčkování trilogie na https://www.oldgames.sk/disc/eye-of-the-beholder-trilogia-dennik-hraca/ a poctivém mapování v dokonalém DJovém Dungeon Mapperu. Realitu dnešní doby oceňuji v tom, že mohu kreslit mapu elektronicky, žádné zmatky a přegumovávání a překreslování mapy na papíře :-)
Samozřejmě pokračuji v deníčkování trilogie na https://www.oldgames.sk/disc/eye-of-the-beholder-trilogia-dennik-hraca/ a poctivém mapování v dokonalém DJovém Dungeon Mapperu. Realitu dnešní doby oceňuji v tom, že mohu kreslit mapu elektronicky, žádné zmatky a přegumovávání a překreslování mapy na papíře :-)
@90210 (22.07.2019 10:42): K LoL3 je to fakt hodně silné přirovnání, když LoL1 v podstatě žádné klasické pokračování v tom stylu nemá. Zatímco EoB3 je v podstatě pravověrné pokračování.
@Ringo (15.07.2019 16:44): Ta opodstatneni nebo spis vysletleni byla v mym pripade v diskuzi a u Hanaka i v komentari, na technicke problemy vesmes hazu bobek. Ja ani jednicku nepovazuju za zadne veledilo a vrcholem serie je jednoznacne dvojka, ale trojka je neco jako Lands of Lore 3, pohrbila celou serii. Ostatne to taky byl rychloprodukt a pro vetsinu bylo zrejmy, ze tomu vyvojari moc nedali, ale samozrejme tvuj nazor ti neberu.
@Ringo (16.07.2019 13:30): Ne, vypadá to že oba máme svůj názor. Já už bych se k tomu nevracel. Pochybuju že tvůj názor změním a tys neřekl nic co by změnilo ten můj.
@hanak_v_exilu (16.07.2019 10:40): njn, při tom motání se v kruhu to pak vypadá, že někdo z nás dvou strašně kecá :-)
Jinak to přirovnání bylo obrazné, co bys chtěl v tom lese konkrétně, aby smysl dával?
Jinak EoB 1, 2, 3 jsou dle striktních AD&D pravidel, posun v mechanikách tam v tomto směru nenajdeš. Co se týče puzzlů a jiných komplikací, tak ty jsou na standardní úrovni velmi dobrého dungeonu a oproti jedničce tam posun rozhodně je. V jedničce těch puzzlů až tak moc nebylo, šlo spíše o to bloudění a mapování.
Jinak to přirovnání bylo obrazné, co bys chtěl v tom lese konkrétně, aby smysl dával?
Jinak EoB 1, 2, 3 jsou dle striktních AD&D pravidel, posun v mechanikách tam v tomto směru nenajdeš. Co se týče puzzlů a jiných komplikací, tak ty jsou na standardní úrovni velmi dobrého dungeonu a oproti jedničce tam posun rozhodně je. V jedničce těch puzzlů až tak moc nebylo, šlo spíše o to bloudění a mapování.
@Ringo (16.07.2019 09:32): Připadá mi že se motáme v kruhu. Mně přišly levely špatně navržené, tobě ne. Hra mi přišla chudší s stereotypnější než předchozí díl a tobě naopak. Srovnávat RPG s realitou mi přijde úplně mimo. To má opodstatnění ve sportovních hrách a možná v hardcore střílečkách. Pak by totiž byl odpad každý dungeon mimo Arény, ve které není na deseti kilometrech čtverečních vůbec nic, města jsou gigantická ale reálně prázdná a dungeony taky.
Stojím si zatím že EoB3 je v každém směru horší než dvojka a rozhodně měla být daleko lepší než jednička. Ale když vedle sebe postavím jedničku a trojku, tak tam nevidím posun v grafice, v mechanikách, nebo v komplexnosti. Z hlediska série je to zklamání.
Stojím si zatím že EoB3 je v každém směru horší než dvojka a rozhodně měla být daleko lepší než jednička. Ale když vedle sebe postavím jedničku a trojku, tak tam nevidím posun v grafice, v mechanikách, nebo v komplexnosti. Z hlediska série je to zklamání.
@hanak_v_exilu (15.07.2019 17:43): Co na něm bylo nesmyslného, prostě to byl les, nevím, jak by měl být les navržen smyslně. To mi přijde prostě jako účelová kritika. Na mauzoleum jsem nenarazil čirou náhodou, co to je čitá náhoda, že jsi jej mohl minout?? To je blbost, tyhle dungeony se jdou a mapujou čtverec po čtverečku, nemáš co minout.
Eob 1 klidně adoruj, já jej adoruji taky, ale předhazovat jej jako něco neskonale lepšího než EoB 3 nebo naopak představovat EoB 3 jako něco neskonale horšího než je EoB 1 mi přijde fakt zvláštní, když EoB 2 byl o něco bohatší než EoB 1 a Eob 3 byl ještě zase o njaké ty prvky bohatší než EoB 2. Samozřejmě každý díl měl své, EoB 1 byl excelentně klaustrofobická podzemní kobka s jedinečnou atmosférou, kterou už takovou ano EoB 2 neměl, ale měl zase jiné devizy. a tak to mám i u EoB 3.
A ještě k těm lesům - zbytečný a prázdný, hmm, zahrej si Rytíře Grálu, to jim dáš asi jen 5% s takovou :-) Když jdeš někde do lesa, co tam očekáváš, na každém kroku překvapení, puzzle nebo přepadení? KDyž jdeš na houby, nepřijde ti zbylý les zbytečně prázdný? :-) Les je prostě les, v EoB 2 hra na les spočívala v kratičkém koridoru, v EoB 3 mi les konečně přišel jako les s volností pohybu mezi stromy a křovinami, které jem si prosekal. Ne jen jako chodba olemovana chodbami s texturou lesu.
A "nic z toho EoB 3 nemá..." - dohrál jsi to opravdu do konce? Popisuješ jen les, mauzoleum a četl jsem tvou krizi s kouzlem na dýchání pod vodou. Eob 3 má parádní město, jakési věže s golemy, krásných lokací je tam dost. Potvory jsou taky parádní. Opravdu jsi tam našel méně typů levelů než v EoB 1? A mapu, kresil sis ji?
Eob 1 klidně adoruj, já jej adoruji taky, ale předhazovat jej jako něco neskonale lepšího než EoB 3 nebo naopak představovat EoB 3 jako něco neskonale horšího než je EoB 1 mi přijde fakt zvláštní, když EoB 2 byl o něco bohatší než EoB 1 a Eob 3 byl ještě zase o njaké ty prvky bohatší než EoB 2. Samozřejmě každý díl měl své, EoB 1 byl excelentně klaustrofobická podzemní kobka s jedinečnou atmosférou, kterou už takovou ano EoB 2 neměl, ale měl zase jiné devizy. a tak to mám i u EoB 3.
A ještě k těm lesům - zbytečný a prázdný, hmm, zahrej si Rytíře Grálu, to jim dáš asi jen 5% s takovou :-) Když jdeš někde do lesa, co tam očekáváš, na každém kroku překvapení, puzzle nebo přepadení? KDyž jdeš na houby, nepřijde ti zbylý les zbytečně prázdný? :-) Les je prostě les, v EoB 2 hra na les spočívala v kratičkém koridoru, v EoB 3 mi les konečně přišel jako les s volností pohybu mezi stromy a křovinami, které jem si prosekal. Ne jen jako chodba olemovana chodbami s texturou lesu.
A "nic z toho EoB 3 nemá..." - dohrál jsi to opravdu do konce? Popisuješ jen les, mauzoleum a četl jsem tvou krizi s kouzlem na dýchání pod vodou. Eob 3 má parádní město, jakési věže s golemy, krásných lokací je tam dost. Potvory jsou taky parádní. Opravdu jsi tam našel méně typů levelů než v EoB 1? A mapu, kresil sis ji?
@Ringo (15.07.2019 16:44): Vždyť ten les byl mizerně navržený. Je to placka bez záchytných bodů a jediný způsob jak ji opustit, je chodit dokola, vyrubávat si cestičky a doufat, že jedna povede pryč. Uprostřed je mauzoleum na které jsem narazil čirou náhodou, protože jsem se nazdařbůh vydal kamsi do prostoru. Kdybych ho minul, nic by se nestalo. Na nepovinnou oblast je zbytečně rozsáhlé a prázdné.
EoB 1 nijak neadoruju. Přišel mi trochu stereotypní, vadil mi systém kouzlení a hra byla zbytečně lehká. Ale dvojka je parádní dungeon, vynikající v mnoha ohledech a rozhodně variabilnější než trojka. Už jenom seznam nepřátel je skvělý - vosy, pásovci, létající světýlka, mravenci, nemrtví, obři, bazilišci, medůzy - každý z nich je úplně jiný. Hádanky byly výborné. Třeba ta místnost kde jsem musel uvěznit medůzy abych otevřel cestu dál. A nebo ta frustrující mapa s točnou odkud jsem se nemohl vymotat. Nebo chytře vymyšlený chrám do kterého jsem se pořád vracel. Nic z toho EoB 3 nemá. Tam je les, v něm zbytečné mauzoleum, magická věž která vypadá skoro jako mauzoleum s více patrama, pak ta druhá podzemní lokace která vypadá skoro jako magická věž a potom to rozpadlé město, což jsou jenom obvodové zdi, v nichž bůhvíproč zůstaly dveře. Jediné alespoň trochu zapamatovatelné místo je to zatopené patro. Plus pochopitelně ten les, což ale není žádné plus. Dvojka má takových lokací minimálně tucet a to na ni kladu vyšší nároky.
Kdyby byl Assault on Myth Drannor druhý díl a Legend of Darkmoon třetí, tak bych na něho byl asi trochu mírnější. Ale i když je trojka jen o trošku horší než jednička, tak je výrazně horší než dvojka. A není to kvůli technickým problémům. Kromě zvuku jsem taky prakticky žádné neměl. A dungeony opravdu na zvucích nestojí. Vždyť Dungeon Master taky není zvukově nic extra a velebím ho do nebes.
EoB 1 nijak neadoruju. Přišel mi trochu stereotypní, vadil mi systém kouzlení a hra byla zbytečně lehká. Ale dvojka je parádní dungeon, vynikající v mnoha ohledech a rozhodně variabilnější než trojka. Už jenom seznam nepřátel je skvělý - vosy, pásovci, létající světýlka, mravenci, nemrtví, obři, bazilišci, medůzy - každý z nich je úplně jiný. Hádanky byly výborné. Třeba ta místnost kde jsem musel uvěznit medůzy abych otevřel cestu dál. A nebo ta frustrující mapa s točnou odkud jsem se nemohl vymotat. Nebo chytře vymyšlený chrám do kterého jsem se pořád vracel. Nic z toho EoB 3 nemá. Tam je les, v něm zbytečné mauzoleum, magická věž která vypadá skoro jako mauzoleum s více patrama, pak ta druhá podzemní lokace která vypadá skoro jako magická věž a potom to rozpadlé město, což jsou jenom obvodové zdi, v nichž bůhvíproč zůstaly dveře. Jediné alespoň trochu zapamatovatelné místo je to zatopené patro. Plus pochopitelně ten les, což ale není žádné plus. Dvojka má takových lokací minimálně tucet a to na ni kladu vyšší nároky.
Kdyby byl Assault on Myth Drannor druhý díl a Legend of Darkmoon třetí, tak bych na něho byl asi trochu mírnější. Ale i když je trojka jen o trošku horší než jednička, tak je výrazně horší než dvojka. A není to kvůli technickým problémům. Kromě zvuku jsem taky prakticky žádné neměl. A dungeony opravdu na zvucích nestojí. Vždyť Dungeon Master taky není zvukově nic extra a velebím ho do nebes.
@90210 (15.07.2019 11:48):
@hanak_v_exilu (15.07.2019 12:00):
Ok, tak malinká pauzička od mořského koupání...
Já chápu, že Eob3 rádi nemáte, ale nenacházím pro to jiné opodstatnění, než byly spíše technické problémy. Les na začátku uprostřed něhož bylo mauzoleum - proč nesmyslný? Protože byl velký, uprostřed byl vchod do podzemního mauzolea? Takhle bych mohl napadnout x y tý dungeon, proč zrovna jen EoB3? Mauzoleum byla lokace v pohodě, měla atmosféru, líbilo se mi město s jakýmísi griffiny, NPC více komunikovaly s hráčem, že mi to trochu přišlo jako nějaký mix s nějakou Gold Box hrou, takže to bylo více zapříběhované. Lokace s golemy byla parádní, líbila se mi podvodní sekce.... NA EoB 1 a 2 jsem vyrůstal, EoB 1 byl můj první dungeon a má jakýsi status něčeho jedinečného pro mě, ale já bych řekl naopak, že člověk musí být hodně neobjektivní, když odstřelí EoB 3 a adoruje na úkor něj EoB1.
Pro mě je EoB 3 vynikající hra a vyplatí se jej projít s celou trilogii s převodem postav z jednoho dílu do druhého. Takže s vašimi názory klidně nesouhlasím, mám jiný a vlastně mi to nevadí, nemůžeme se vždy shodnout na všem. Stojím si za tím, že je EoB 3 rozhodně rozmanitější než EoB 1, který dodržoval pravidlo co 3 levely jiný sesign a byl strašně v tomto předvídatelný. Mě naopak překvapovala trojka novými nápady, které ani jednička a ni dvojka neměla. Třeba ta postava měnící se v tygra nebo podvodní level.
@hanak_v_exilu (15.07.2019 12:00):
Ok, tak malinká pauzička od mořského koupání...
Já chápu, že Eob3 rádi nemáte, ale nenacházím pro to jiné opodstatnění, než byly spíše technické problémy. Les na začátku uprostřed něhož bylo mauzoleum - proč nesmyslný? Protože byl velký, uprostřed byl vchod do podzemního mauzolea? Takhle bych mohl napadnout x y tý dungeon, proč zrovna jen EoB3? Mauzoleum byla lokace v pohodě, měla atmosféru, líbilo se mi město s jakýmísi griffiny, NPC více komunikovaly s hráčem, že mi to trochu přišlo jako nějaký mix s nějakou Gold Box hrou, takže to bylo více zapříběhované. Lokace s golemy byla parádní, líbila se mi podvodní sekce.... NA EoB 1 a 2 jsem vyrůstal, EoB 1 byl můj první dungeon a má jakýsi status něčeho jedinečného pro mě, ale já bych řekl naopak, že člověk musí být hodně neobjektivní, když odstřelí EoB 3 a adoruje na úkor něj EoB1.
Pro mě je EoB 3 vynikající hra a vyplatí se jej projít s celou trilogii s převodem postav z jednoho dílu do druhého. Takže s vašimi názory klidně nesouhlasím, mám jiný a vlastně mi to nevadí, nemůžeme se vždy shodnout na všem. Stojím si za tím, že je EoB 3 rozhodně rozmanitější než EoB 1, který dodržoval pravidlo co 3 levely jiný sesign a byl strašně v tomto předvídatelný. Mě naopak překvapovala trojka novými nápady, které ani jednička a ni dvojka neměla. Třeba ta postava měnící se v tygra nebo podvodní level.
@90210 (15.07.2019 11:48): Přesně tak. Trojka je horší prakticky ve všem. Je škaredější, míň variabilní a taky hloupější. Dohrál jsem to včera a stěží si vzpomenu na nějaký puzzle. Dvojka dokázala neustále překvapovat něčím novým. Sice to občas bylo až moc přes čáru, ale nikdy jsem neměl pocit rutiny.
@Wolf (14.07.2019 19:27): To jsem nevedel, tak aspon ten silenej zvuk se da vylepsit.
@Ringo (15.07.2019 10:54): Ja jsem si toho tedy vubec nevsiml. Nejspis si to nejlepsi EOB3 nechava do 2.poloviny hry, protoze to co jsem hral byla katastrofa. Uvodni nesmyslnej les, coz jsou vsechno uplna stejna 1 textura bez jedinyho zachytnyho mista, v zasade neni 3 policka od konce videt, jestli na danem miste les konci nebo ne. Proc tam neni treba studanka nebo cokoli, co by ten prostor udelalo zajimavejsi. Fajn, uprostred je na par polickach ukryto mauzoleum, coz je uplne nesmyslny zmateny dungeon. Proc tam z hlediska designu davaji tohle a ne neco mensiho?
Oproti tomu EOB2 zacina v peknym lesiku, kde je na malym prostoru rozhovor z bábou, hrbitov, sklepeni, vchod do nebeypecne vzhlyiejciiho hradu a to vse po skvelym intru. V Darkmoonu opet vse vypada celkem realisticky, uvodni dungeon opravdu vypada funkcne, jako misto, kde ziji straze a je tam hodne interakce.
Je to samozrejme vec nazoru, kazdy to vidi jinak, ale IMHO clovek musi byt podle me opravdu hodne nekriticky, aby ocenil EOB3, co je tam dobryho v designu urovni? Specialne oproti LoL a EOB2, coz jsou proste mnohem lepsi hry. Pravda, EOB1 nebyl v tomto smyslu zadny zazrak, ale EOB2 je dle myho nazoru vybornej, protoze na dungeonech mam nejradsi, kdyz aspon nejak castecne davaji prostorove smysl a vypadaji tak, ze by je nekdo mohl obyvat.
EOB3 je vykradena stara grafika, hrozna nova grafika a vlastne jediny, co tam je novy, je tlacitko attack all.
@Ringo (15.07.2019 10:54): Ja jsem si toho tedy vubec nevsiml. Nejspis si to nejlepsi EOB3 nechava do 2.poloviny hry, protoze to co jsem hral byla katastrofa. Uvodni nesmyslnej les, coz jsou vsechno uplna stejna 1 textura bez jedinyho zachytnyho mista, v zasade neni 3 policka od konce videt, jestli na danem miste les konci nebo ne. Proc tam neni treba studanka nebo cokoli, co by ten prostor udelalo zajimavejsi. Fajn, uprostred je na par polickach ukryto mauzoleum, coz je uplne nesmyslny zmateny dungeon. Proc tam z hlediska designu davaji tohle a ne neco mensiho?
Oproti tomu EOB2 zacina v peknym lesiku, kde je na malym prostoru rozhovor z bábou, hrbitov, sklepeni, vchod do nebeypecne vzhlyiejciiho hradu a to vse po skvelym intru. V Darkmoonu opet vse vypada celkem realisticky, uvodni dungeon opravdu vypada funkcne, jako misto, kde ziji straze a je tam hodne interakce.
Je to samozrejme vec nazoru, kazdy to vidi jinak, ale IMHO clovek musi byt podle me opravdu hodne nekriticky, aby ocenil EOB3, co je tam dobryho v designu urovni? Specialne oproti LoL a EOB2, coz jsou proste mnohem lepsi hry. Pravda, EOB1 nebyl v tomto smyslu zadny zazrak, ale EOB2 je dle myho nazoru vybornej, protoze na dungeonech mam nejradsi, kdyz aspon nejak castecne davaji prostorove smysl a vypadaji tak, ze by je nekdo mohl obyvat.
EOB3 je vykradena stara grafika, hrozna nova grafika a vlastne jediny, co tam je novy, je tlacitko attack all.
@Ringo (15.07.2019 10:54): To určitě ne. Jednička má alespoň cestování pomocí portálů, trpasličí město a část s pavučiami. Dvojka pak trýznivě těžkou testovací oblast, labyrint s plazícími se obry , patro kde se nedá spát a spoustu dalších nápadů. Trojka má leda zatopené patro a pak lesní bludiště, kterým se teda chlubit nemůže. A Lands of Lore je úplně mimo. Tak o 20% v hodnocení mimo.
@hanak_v_exilu (14.07.2019 19:36): Pche, nejhorší, kdyby neměl technické chyby, tak toho jinak po designové stránce dungeonů nabízí mnohem více než EoB 1 a 2 dohromady, docela by se blížil Lands of Lore, nebýt těch hnusných fontů a donahrávání každé voloviny z hardu.
@Wolf (14.07.2019 19:30): Díky.
@Wolf (14.07.2019 19:47): Tak to je škoda že jsem ten patch neměl. I když po Black Crypt mi to lehké zasekávání ani nevadilo.
@hanak_v_exilu (14.07.2019 19:39): tou plynulosti jsem myslel prodlevy po seslání kouzla a při bojovani, hra se pak “nezasekava”
@Wolf (14.07.2019 19:27): Hra byla docela plynulá, respektive stejně plynulá, jako minulé dva díly. Ten zvuk mě mrzí, protože mě pekelně štval. Alespoň jsem si znovu projel všechny soundtracky od filmů Johna Carpentera.
@90210 (14.07.2019 18:44): Pro mě to byl asi taky nejhorší dungeon. Z těch co jsem dohrál tak určitě. Pořád je to docela fajn hra která neurazí, ale radši bych čuměl na přenosy z parlamentu, než to hrát znovu.
[neexistující komentář]: výborný komentář!
@hanak_v_exilu (komentář): stačilo se podívat zde do zajímavosti a použit patch, který odstraňuje problémy se zvukem a plynulosti hry na novych masinach.Dojel jsem to s nim bez tebou uvedených problému.
@hanak_v_exilu (14.07.2019 13:30): Vidim to podobne, design urovni opravdu "na urovni".
BTW dobrej komentar, konecne si nekdo vsiml i toho prisernyho zvuku a slabsi grafiky, jeste bych tam dodal vykradeny intro. Ja bych sel s hodnocenim EOB3 jeste vyrazne dolu, je to asi nejhorsi dungeon, ktery jsem hral, spolecne s Prokletí Eridenu.
BTW dobrej komentar, konecne si nekdo vsiml i toho prisernyho zvuku a slabsi grafiky, jeste bych tam dodal vykradeny intro. Ja bych sel s hodnocenim EOB3 jeste vyrazne dolu, je to asi nejhorsi dungeon, ktery jsem hral, spolecne s Prokletí Eridenu.
@90210 (14.07.2019 10:38): Našel. A prolezl jsem ho nejspíš celé. Ale nechápu jeho smysl. Kdybych ho minul, nic by se nestalo.
@mazar1234 (13.07.2019 23:57): Těm se vyhýbám jak čert kříži. Kvůli systému kouzlení a ukecanosti asi nebudou nic pro mě.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 21:11): Nasel jsi to Mauzoleum dost nelogicky ukryty uprostred toho prvniho lesa na par polickach uprostred? Tam ta obtiznost docela naroste.
Jinak u EOBu s temi 3 radami postav v parte je to celkem jasne rozhozeny. Fighter nebo paladin bejvaji vetsinou vytvoreni hracem, to samy klerik a mag do druhy rady a zbyle 2 postavy jsou vzdy trochu navic a pravdou je, ze souboje na dalku jsou tam diky sbirani sipu dost o nicem, takze je lepsi tam mit nejakej dalsi kouzelnickej support.
Ranger je btw v EOBech uplne zbytecnej, nema tam vubec zadnej skill navic, thief aspon umi pouzivat lockpick, ten se do ty zadni rady docela hodi.
Jinak u EOBu s temi 3 radami postav v parte je to celkem jasne rozhozeny. Fighter nebo paladin bejvaji vetsinou vytvoreni hracem, to samy klerik a mag do druhy rady a zbyle 2 postavy jsou vzdy trochu navic a pravdou je, ze souboje na dalku jsou tam diky sbirani sipu dost o nicem, takze je lepsi tam mit nejakej dalsi kouzelnickej support.
Ranger je btw v EOBech uplne zbytecnej, nema tam vubec zadnej skill navic, thief aspon umi pouzivat lockpick, ten se do ty zadni rady docela hodi.
@Richmond (14.07.2019 08:54): Tak je to také nechlapské. :) Člověk nejprve musí selhat sám (asi jako u sestavování poličky z Ikey) a pak teprve sáhnout po pomoci. :)
Ja to rikam porad. Lidi ctete manualy k rpgckum! U tech starych to nekdy jsou klicove informace!! :)
@hanak_v_exilu (13.07.2019 23:22): "dýky co se vrací samy do ruky. Ale ani ty nepoužívám. Není to potřeba." Baldursgate na teba :-)
@mazar1234 (13.07.2019 23:04): V DM jsem házel vším co mi přišlo pod ruku. Občas jsem nepřítele ubil i pozůstatky jeho společníků. V EoB III jsou dýky co se vrací samy do ruky. Ale ani ty nepoužívám. Není to potřeba.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 21:11): Tak dyky a sipy som nikdy realne nepouzival ani v DM, pac je tam ten debilny opruz so zbieranim, to taky Grimrock, co si to autopickupoval to je ine kafe na pouzivanie....
EOB 3 to dost zjednodusuje tym tlacitkom "attack all", co je sice fajn (100% Ishar approves) ale je to zaroven aj zlo.
EOB 3 to dost zjednodusuje tym tlacitkom "attack all", co je sice fajn (100% Ishar approves) ale je to zaroven aj zlo.
@mazar1234 (13.07.2019 20:49): Ve druhém díle jsem točil tři až čtyři bojovníky. Ale teďka jsou boje lehké, takže není důvod nikoho rotovat. Celkově je to zklamání. I první díl byl docela lehký, ale tam jsem musel podporovat bojovníky ze zadních řad. Ve trojce jsem nehodil jedinou dýku a nevystřelil jediný šíp.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:40): On je pomerne dost silny fighter, lenze asi kazdy na vpredu svoje 2 postavy, takze on vzadu je vlastne bezcenny. Ked sa premeni na tigra utoci rychlo a silne, ale na druhej strane mu klesne obrana (co asi moc nevadi)....
Takze tak, je dobry ale realne ho nevyuzijes lebo tam vpredu mas svoje postavy.
Idealne je pribrat asi Mage+Cleric (mag kuzli to je jasne a Cleric moze hadzat aj zozadu to homing kladivo)
Takze tak, je dobry ale realne ho nevyuzijes lebo tam vpredu mas svoje postavy.
Idealne je pribrat asi Mage+Cleric (mag kuzli to je jasne a Cleric moze hadzat aj zozadu to homing kladivo)
@Ringo (13.07.2019 20:28): Přečetl jsem si příběh. :-) Je k něčemu ten elf který se pořád mění v tygra? Přemýšlím že bych ho vyhodil a přibral případně někoho užitečnějšího.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:18): Tak to chtělo přečíst manuál :-)
@mazar1234 (13.07.2019 20:15): Díky za tip. Vůbec si nepamatuju jestli jsem to takhle dělal v I & II. Tohle kouzlení podle pravidel AD&D mi byl čert dlužný.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:14): :-D tak si to nasadzaj magovi do knihy a mozes ich zosielat donekonecna.
@mazar1234 (13.07.2019 20:10): No, ale můžu mít. Protože svitky si vždycky nechávám až pro případ úplné krize, takže jsem použil jenom ty dva na dýchání pod vodou.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:11): No v tych nizsich urovniach relativne hej, ale ziadne high-level bez harvestovania zvitkov nemas ako ziskat.
@mazar1234 (13.07.2019 20:10): Já jich mám spoustu. Akorát to dýchání pod vodou ne.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 20:07): Ou shit to pruser, to nemas vlastne ziadne kuzla u magov :-D
V menu "scribe scroll" a zvolis kto si ho zapise.
Voda tam uz nebude, ale ty vlastne vobec nemas kopu kuziel, ktore si mohol mat.
V menu "scribe scroll" a zvolis kto si ho zapise.
Voda tam uz nebude, ale ty vlastne vobec nemas kopu kuziel, ktore si mohol mat.
@mazar1234 (13.07.2019 20:03): Ani nevím že to jde. Tak doufám že už tam voda nebude.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 19:59): Zvitok si mas opisat do knihy nie zosielat !!!
@mazar1234 (13.07.2019 19:55): No, právě. Měl jsem jeden svitek a ten mi znegovala oblast bez magie. Musel jsem projít s pochroumanou partou kus cesty bez dýchání pod vodou, modlit se aby mi cestou nepomřeli, zakouzlit poslední svitek a modlit se abych došel do konce levelu.
@Ringo (13.07.2019 19:50): V Black Crypt to bylo právě v pohodě. Tady jsem měl jenom jednu přilbu a věděl o jedné další. Jenže kdybych si pro ni došel, tak bych se utopil. Už jsem myslel že to budu muset vzdát, ale naštěstí to asi o dva kroky vyšlo. Jenže asi až na dvacátý pokus.
@Ringo (13.07.2019 19:50): Je tam kuzlo Water Breath a aj nejaka helma of waterbreath (mozno aj viac heliem to uz si nepamatam), evidentne niekde neziskal to kuzlo...
Problem moze nastat ked kuzlo expiruje pod vodou a vtedy sa neda zoslat dalsie.
Problem moze nastat ked kuzlo expiruje pod vodou a vtedy sa neda zoslat dalsie.
@hanak_v_exilu (13.07.2019 19:46): S tím jsem nějak neměl problém, se mi zdá, že jsem měl kouzel dost, pokud tam nebyly na to nějaké přilby, ale to se mi asi plete s Black Cryptem, teď nevím.
To zatopené patro vymýšlel nějaký pazdrát. Měl jsem jenom dva svitky na dýchání pod vodou a žádnou možnost vyčarovat za ně kouzelníkem náhradu. Došel jsem ho s topící se polomrtvou partou a padly na to všechny naskrblené léčivé lektvary.
Prošli jsme další patra, vystopovali toho zlého Acwellana a zjistili, že jsme pěkně naletěli ...
.. ten nápad se zatopeným patrem je fajn a i ta část, kde nefunguje mana byl dobrý nápad. , ale upřímně, už to tak neodsejpá jako na začátku.
.. ten nápad se zatopeným patrem je fajn a i ta část, kde nefunguje mana byl dobrý nápad. , ale upřímně, už to tak neodsejpá jako na začátku.
@mazar1234 (06.05.2013 13:41): Mno, v CSB je nelinearita IMHO maličko větší masakr než v BC :-) Obojí jsou to samozřejmě naprosté pecky.
@Wolf (06.05.2013 13:09): Ze starších určitě Dungeon Master. Má "pomalejší" boje (i pohyb postav), komplikovanější kouzlení a za den bych jej pravděpodobně neprošel. Další dobrý příklad je geniální série UU.
EOB III je určitě taktéž zamotanější než dvojka (může to být pravda tím, že jsem trojku narozdíl od zbylých dvou EOB dohrál jen jednou). Ze "současníků" dvojky stopro trilogie Ishar, série M&M, počátky Elder Scrolls, série Ravenloft nebo Realms of Arkania. A z novějších třeba moje další srdcovka Anvil of Dawn (za den opravdu nedohratelné, boje sice příliš komplikované nejsou, ale hru v dobrém slova smyslu zpomalují čachry se spoustou předmětů a hádanky).
Ta přímočarost může být samozřejmě relativní a nebyla myšlena nijak hanlivě. EOB 2 jsem dohrál snad desetkrát (stejně jako Lands of Lore) a možná je to jeden z důvodů, proč mi dnes přijdou přímočařejší a poměrně nekomplikované (pravidla AD&D jsem měl také nastudované asi nejlépe ze všech možných herních pravidel, protože jsme občas hráli "stolně").
EOB III je určitě taktéž zamotanější než dvojka (může to být pravda tím, že jsem trojku narozdíl od zbylých dvou EOB dohrál jen jednou). Ze "současníků" dvojky stopro trilogie Ishar, série M&M, počátky Elder Scrolls, série Ravenloft nebo Realms of Arkania. A z novějších třeba moje další srdcovka Anvil of Dawn (za den opravdu nedohratelné, boje sice příliš komplikované nejsou, ale hru v dobrém slova smyslu zpomalují čachry se spoustou předmětů a hádanky).
Ta přímočarost může být samozřejmě relativní a nebyla myšlena nijak hanlivě. EOB 2 jsem dohrál snad desetkrát (stejně jako Lands of Lore) a možná je to jeden z důvodů, proč mi dnes přijdou přímočařejší a poměrně nekomplikované (pravidla AD&D jsem měl také nastudované asi nejlépe ze všech možných herních pravidel, protože jsme občas hráli "stolně").
@Phoenix (06.05.2013 12:23): Ja som este na strednej skole skusal, a prisahal by som ze to trvalo par minut cez 3 hodiny, ale su to uz roky mozno sa mylim.... budem to musiet v dohladnej dobe otestovat.
@Wolf (06.05.2013 13:09): Zrovna ten BC :-). Teda v urcitom bode obsahuje 4 oddelene sekcie prejditelne v lubovolnom poradi co je isty prvok nelinearity byt len taky malicky. Tym padom by sem mohol patrit aj Chaos strikes back, ktory je na tom podobne - 4 cesty a lubovolne poradie. FATE GOD, je v druhej faze hry tiez uplne otvoreny a volny (ale to zas nie je tak uplne normalna hra ze ano).
@Wolf (06.05.2013 13:09): Zrovna ten BC :-). Teda v urcitom bode obsahuje 4 oddelene sekcie prejditelne v lubovolnom poradi co je isty prvok nelinearity byt len taky malicky. Tym padom by sem mohol patrit aj Chaos strikes back, ktory je na tom podobne - 4 cesty a lubovolne poradie. FATE GOD, je v druhej faze hry tiez uplne otvoreny a volny (ale to zas nie je tak uplne normalna hra ze ano).
@Phoenix (06.05.2013 12:23): taky si myslím že ten den by tak odpovídal,samo že každé další hraní je kratší. Ale když už jsi zmínil že je nekomplikovany, když pominu W7 tak který jiný dungeon není až tak přímočarý? Mne napadá jen dungeon master2 a "Elviry" i když ty jsou napůl adventurou..
@Wolf (06.05.2013 12:06): Na tři hodiny bych si nevsadil, nicméně za den pohodového hraní to jde, kdysi jsem to zkoušel. EOB 2, ačkoli je to jedna z mých srdcovek, je na poměry dungeonů poměrně nekomplikovaný a přímočarý (když už člověk ví, co má dělat).
@mazar1234 (06.05.2013 11:56): no problém je v tom že právě nemám vzhledem k mé vlčí smečce čas na měsíc intenzivní parby :-( a nevím za jakým účelem bych je na měsíc vyhnal z doupete ven,to by mi u hlavní vlcice neprošlo :-D
s tím eobem by to i šlo, ale z hlavy bych to nedal, ale mám teď čerstvě nakreslene mapy, i když ty tři hodiny se mi zdají docela málo,ne?
s tím eobem by to i šlo, ale z hlavy bych to nedal, ale mám teď čerstvě nakreslene mapy, i když ty tři hodiny se mi zdají docela málo,ne?
@Wolf (06.05.2013 11:51): Preco? ja som W7 dojel presne za mesiac intenzivnej parby.... ale je pravda ze takeho EOB2 by som ti presiel na pockanie na jeden zatah v priebehu cca. 3 hodin len tak z hlavy, bez pozerania do mapy ci nebodaj navodu.