Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Korbitch (23.10.2019 18:08): Chris neodešel do techlandu, pracuje jako freelancer a byl od Obsidianů odejit. Zastával se zaměstnanců a měl kecy na dělení zisku, ve zkratce - viděl ten vztah s lidma co tam pracují dost jinak.
@Paul (23.10.2019 18:09): Každopádně kdyby nerozjížděl povýšenecký hovna, tahle diskuze by nemusela být tak toxic. Já jsem od přírody horkokrevnej člověk, takže mě tyhle týpečci s rypákem nahoru prostě serou. Takže asi tak a howgh.
Obsidian Entertainment je součástí Microsoft Studios.

To je to co píšu. Nikoliv to co si interpretuje Korbčik.

Ale ano, není to jak u SONY a Santa Moniky, kde se jen tváří že jsou tvůrci samostatní. Ve skutečnosti je to SONY Santa Monica studio, marketignově se to ale prezentuje bez toho SONY /to se jen zdůrazňuje zaměstnancům/, vedení schvalovací procesy řídí zcela SONY.

Obsidiani mají normálně svůj název i nadále a patří mezi Microsoft Studios, které má v současnosti poměrně liberální organizaci, takže jim tam do toho moc nekecají, ani nenutí nosit corporate dressy. Microsoft studios fungujou dost zajímavě, třeba u Gears 5 hned v začátku máte jako tvůrce studio kde to vznikalo a pak tam je, že se podílela další Microsoft Studia (a už není třeba uvádět kdo přesně). U nich to funguje tak, že může vzniknout projekt a na něj se povolají lidi z dlaších sudií, takže třeba na dalších Gears může při psaní spénáře asistovat nějaký šikovný člověk od Obsidianů. Podobně Obsidian má také přístup k technologiím ostatních studií, bankám animací, scriptů nebo zvukových bank. Microsoft Studia jsou poskytována technologická zázemí a výměnou za to sdílí nebo se podílí na projektech i ostatních.
Není to ale jako dceřinka nebo něco podobného, Microsoft studia podléhají určitým principům a jednotnému vedení, keré je součástí Microsoft korporace. Je to hodně daleko od toho, jak to má třeba organizované EA.

Bethesda a Zenimax má svoji organizaci vedenou pro kreativce vlastně podobně, ale organizačně pro projekty a zaměstnance trochu jinak. Mají jiné procesy schvalování a jinak dělané účetnictví.
@Shoggot (23.10.2019 17:54): je pravda, že byť jsem fanda Fallout 4 a dá se říct, že to je můj nejoblíbenější Fallout, tak jsou tam sci-fi pop-kulturní odkazy na známá sci-fi taková místy křečovitá a původní Fallout tohle prostě umí (i když sám sebe podezřívám, že je to trochu nostalgie i).
@Paul (23.10.2019 18:09): Může bejt, to ovšem nemění nic na tom, že tenhle člověk bude do konce svýho života jen a jen rejpat. Takový pan rýpálek, obdoba pana kýválka z New Vegas, řekl bych.
@Shoggot (23.10.2019 18:03): Ano, to píše. Ale nestalo se z nich Microsoft studio, ale studio, které vlastní Microsoft. Dojmy a pojmy, to je rozdíl. Pořád je to Obsidian. A Microsoft ho koupil za tím účelem, že bude od nich vydávat hry. Nedošlo k žádné fůzi nebo výměně vývojářů atd. Kromě Chrise, který odešel k Techlandu. Takže nemíchat hrušky s jablkama. Obsidian patří pod Microsoft, není Microsoft.
@Nikdykde (23.10.2019 17:20): "To ale Paule není pravda – "Nikdo netvrdí, že to bude identický jako Fallout,", když padají i věty druhu "tohle je ten pravej Fallout jakej měl bejt", což se skutečně děje."

- Tou větou cos citoval člověk jen vyjadřuje, že mu F4/76 nesedlo a doufá, že OW bude blíže předchozím dílům, ať už z jakéhokoliv důvodu. Jen vyjadřuje svou preferenci a na tom není nic špatnýho, navíc každej si pod pojmem Fallout představí něco jiného, nemá smysl to řešit.

"Navíc skutečně pokud někdo miluje původní Fallouty, tak si opravdu nejsem jistej, zda OW jim sedne, protože je to fakt jiný, bude naštvanej a pak třeba mu ujde jaká ta hra je ve skutečnosti, protože s ena ni dívá zkrz ten filtr."

To je samozřejmě možný, OW má určitě blíž k New Vegas než původním dvěma dílům, ale New Vegas je taky Fallout - jak jsi napsal že OW nemá s Falloutem společného NIC, tak to vyznělo dost kategoricky a že mluvíš o značce jako celku, ne žádné konkrétní hře. Ale i kdybys mluvil jen o prvním dílu, tak má pořád OW společného minimálně Leona s Timem :)

"Co já beru s nadšením, že i když jsou autoři starší, nebojí se nových věcí, spolupráce s mladším týmem a – ano, přál bych si aby OW dnes znamenal pro žánr RPG to samé, co vydání prvního Falloutu ve své době."

Tak to jsme dva.

Jinak taková poznámka - když píšeš věcně, tak se s tebou baví v pohodě. Zkus kašlat na urážky a obviňování z manipulací a tak podobně a není problém.

@Shoggot (23.10.2019 18:03): technická - teď už jsou Xbox Game Studios, přejmenovali se :) ale souhlas.
@Korbitch (23.10.2019 18:00): No ale on nepíše, že to dělá Microsoft tu hru. Ale že se z Obsidianu stalo Microsoft studio. A ano, oni jsou interní součástí Microsoftu, včetně několika dalších společností, včetně InXile (o kterých při akvizici řekli, že se právě stávají součástí toho, čemu říkají "Microsoft studios").

Nikdynikde jen píše, že je to ironie, když je hra s antikorporátním poselstvím a během vývoje se stane majetkem obřího korporátu.
@Feidias (23.10.2019 17:45): Ne. To není o tom "čeho všeho je lidstvo schopno", to jsou prostě velké popkulturní reference bez zastřešujícího tématu, prostě jenom velká legrace a pochechtávání nad něčím, co tam je jen proto, aby to bylo vtipné. Původní Fallout nesklouzával do naprosto z řetězu utržené parodie a nic z těch "wacky" věcí ve dvojce nedokáže uceleně přebít tématickou ucelenost jedničky, ani to nijak nedoplňuje velké téma dvojky. Jednička je přesně vybroušená v tom, co chce říct, dvojka je rozplizlá všude možně, místy neříká nic, místy se směje sama sobě jako Beavis a Butthead.

Dvojka sama sebe nebere vážně a parodizuje jedničku.

Outer Worlds vypadá na message o korporátní kultuře, ale zatím toho zas tolik nevíme. Každá kritika je něčím podobná, ale podobnosti v rámci velké množiny jsou vždy větší, než podobnosti jednotlivých prvků. V tom smyslu mohou být podobné v tom, že jsou kritikou a message, ale tam taky podobnost může končit. Podle trailerů je tonalita zjevně někde uplně jinde, a jak psal Nikdynikde s tou melancholií, tak to přesně ukazuje, že tonalita je někdy půlka díla.
@Shoggot (23.10.2019 17:46): přemýšlím teď jestli je v herním průmyslu tvůrce, který vymyslel vícero odlišných sérií, které jsou úplně o něčem jiném a jsou fakt dobré. Určitě takoví lidé jsou, ale v tomhle jsem u Outer Worlds taky trochu skeptik. Myslím si, že to bude dobrá hra, ale jestli něco nového co stojí na vlastních nohou. Záleží v jakém smyslu, ale ani to od toho příliš neočekávám.
@Nikdykde (23.10.2019 17:40): Rozumím, právě takhle na mě OW vůbec nepůsobí (a byť FO4 má v sobě určité kvality a jednou z nich je velmi solidní enviromentální vyprávění, je pro mě už na hony vzdálený kvalitou FO1 a NV, ale to je jedno).

Jestli to někdo od OW čeká, myslím si, že bude zklamaný. A někdo zas bude tvrdit, že to jako FO je, protože je tonálně hluchý a spojitostmi slepý, tím taky hráčská obec často vyniká, proto je možné se v herním průmyslu marketingově hlásit k čemukoli a je to pro mnoho lidí jedno.

Osobně doufám, že OW bude velmi dobré a bude to hlavně něco nového, bude to stát na vlastních nohou.
@Shoggot (23.10.2019 17:31): Jsi mi připoměl věc, která tu bude OT. U poslední hry Ubisoftu, Breakpoint, je i vila Ayn Randové a lze tam najít i zásady té utopické společnosti, ve které došlo k převratu a není to blbě podaný (jednou sepíšu článek, čeho si herní recenzenti ve hrách pravidleně nevšímají).

@Feidias (23.10.2019 17:38): Drama bude to slovo. Možná tragédie?
@Shoggot (23.10.2019 17:25): ano, já patřím k lidem, který maj rádi i Fallout 4, jeho vazby na dílo P. K. Dicka a ano, i onu sociální kritiku, cynismus, mnohovrstevnatost, spoustu narážek (což jsou věci, které hodně lidem co to hrají jako střílečku prostě ujdou), hodně v základu krutých událostí (od zabíjení dětí po politické fanatiky zabíjející kohokoliv kdo se jim zdá jako komunista) a oceňuju u bethesdy možnost výborného role play. I u F76 jsem ocenil poměrně propracovaný drsný a krutý život dělníků a jejich rodin, který je tam vyprávěn několika druhy vyprávění, od enviromentálního po psané záznamy. Potom taky religionizita a příbuzná témata, která je tam hodně propracovaná. Totalitarismus a militarismus s nacionalismem, těch témat se tam taky dost dotýkají.

To je pro mne Fallout, který navazuje na knihy Dicka a dalších podobných autorů (včetně třeba Chvalospěvu na Leibowitze). I onoho kritickýho Avellona, F2 a i FNV, kterej je za tím svým humorem hodně velkej kritik společnosti (a jsem zvědavej hodně na jeho práci na Dying Light, kde se těmahle témata může zabejvat v rámci popcornového zombie motivu, kterej ale už od začátku je taky sociální kritikou, už od dob filmů od Romera a v posledních letech oblíbeného seriálu) a na kterýho se tam navazuje.

OW podle mne jde úplně jinou cestou. Ano, tou Obsidianů, což já mám radost, protože nevím zda tu chci další Fallout, znovu, nějaký předělaný, ale stále stejný.
OW navíc vůbec neobsahuje tu melancholii, političnost a ani deprese; vůbec v tomhle není podobný ani NV (kterej ale dělal Avellone a ten má silnej rukopis). Avellone totiž není romantik, jako právě ti ostatní jeho bejvalý kolegové co dělají na OW. OW mi vůbec nepřijde jako drama.
@Shoggot (23.10.2019 17:31): ok to je pravda. Vlivů tam je určitě nespočet a je to pro mě hra která o sobě fakt může tvrdit, že má svůj vlastní unikátní styl. Je fakt, že pamět klame a je to už nějaký pátek co jsem původní díly hrál. New Vegas ale hraju doteď a řekl bych, že je to potrhlý hodně v tom smyslu jak jsem psal. Jako není to úplně komedie, ale vážný to rozhodně taky není:). Nevím jak to lépe popsat...
@Feidias (23.10.2019 17:25): To si uplně nemyslím, nebo mně teda ty styčný body nejsou známy. Jako antiutopická nota tam taky je, ale tak to je zas málo na to, aby to byla parodie, přece jen Fallout má témat podstatně víc. A ty se vymaňují z prosté antiutopie (jako je třeba Bioshock takřka kompletně postaven na Atlasově vzpouře, ještě přiznaně).

Spíš je to různý kompilát, od Malevilu, po Chvalozpěvu pro Leibowitze, k Mad Maxovi a až k Postmanovi.
Asi to hodně závisí na tom, co je pro každého Fallout.

IGN: So to answer the question of “Will a Fallout fan like The Outer Worlds,”: Yes, probably! You can tell that The Outer Worlds was developed by people who understand Fallout, which makes sense given Obsidian’s history with the franchise. But what you shouldn’t take away from this is: “Oh, so The Outer Worlds is just Fallout in space,” because it’s not. As similar as the two games are, they also have substantial differences in their tone, their scope, and how they actually feel to play.

Což vyvolává otázku: jestli se to podstatně liší tónem, rozsahem a hraním...co vlastně zbývá? Dále píšou, že je to velmi podobné lootem a tím, že mnoho questových linií je založeno na konfliktu mezi dvěma stranami a potřebou si mezi nimi vybrat. Což je ale tak obecně kolorit obsidiáních her.

Pokud je ale pro někoho Fallout něco jiného (cynický a kritický pohled na americkou, společnost, politiku a styl života, temná atmosféra, témata a motivy točící se kolem totální ničivosti války, celkem nehumorná sociální kritika), tak asi těžko říct, co to přesně s Falloutem bude mít společného, když se to prezentuje jako trhlé a jančící dobrodružství ve vesmíru (jenom kritika korporací tu spojitost nezachrání, umění je provázáno vícevrstevnatě).

Což není špatně. Ale co je vlastně Fallout pro každého a co z Falloutu vidí/uvidí v OW? Mimo obsidiání řemeslnost.
@Paul (23.10.2019 17:11): To ale Paule není pravda – "Nikdo netvrdí, že to bude identický jako Fallout,", když padají i věty druhu "tohle je ten pravej Fallout jakej měl bejt", což se skutečně děje. Stejně jako s tím, že se ukáže Bethesdě a jejím Falloutům (místo toho aby lidi správně řekli - líbí se mi cesta RPG tohoto žánru jakou ukazují Obsidiani, u Bethesdy mi nesedí některé věci nebo s emi třeba tam nelíbí ty vztahy, prostředí a tak, to je přece to validní).

Jinak ano, když vyšlo to ruské RPG ATOM, taky se dá říct, jo, je to hodně jako první Fallout, zahraj si to jestli se ti to líbilo.
Pokud řekneš, OW se mi líbí a připomíná mi to NV v tom dobrém, je to taky pochopitelné.

Ale takhle to ti lidi ve většině případů neříkají a ani v použitém kontextu nemyslí.

Navíc skutečně pokud někdo miluje původní Fallouty, tak si opravdu nejsem jistej, zda OW jim sedne, protože je to fakt jiný, bude naštvanej a pak třeba mu ujde jaká ta hra je ve skutečnosti, protože s ena ni dívá zkrz ten filtr.

Co já beru s nadšením, že i když jsou autoři starší, nebojí se nových věcí, spolupráce s mladším týmem a – ano, přál bych si aby OW dnes znamenal pro žánr RPG to samé, co vydání prvního Falloutu ve své době.
@Shoggot (23.10.2019 17:13): Vždyť jo. Proto jsem ten článek linkoval. Vnímaj OW jako něco, co by pro Obsidian mohl být z hlediska důležitosti a "legacy" jako bylo pro Black Isle/Interplay Fallout. Nikde netvrdím, že by tím Cain myslel že "OW je Fallout" - to samozřejmě není, ikdyž společné prvky mají.
@Nikdykde (23.10.2019 17:08): asi takhle - NIC je silné slovo. Outer Worlds s Falloutem sdílí docela mnoho společných prvků, včetně autorů. Nikdo netvrdí, že to bude identický jako Fallout, takže v tomhle bojuješ proti slaměným panákům.
@Paul (23.10.2019 16:46): ano a to je jen důkaz toho, jak se dá hejbat s fakty, když je vytrháváš z kontexu, a přesně ukazuješ jak s nima manipuluješ.

Tim Cain tam nemluví nic o tom, že tohle je Fallout, on mluví o tom, že tohle by pro jeich tým měla být hra podobná jako když v Interplay jim vyšel první Fallout.

Což je něco naprosto jinýho než říct – Ta hra je Fallout.


Ta hra totiž není Fallout. Obsidiani neříkají že je to Fallout. Obsidiani si přejí, aby se ta hra pro ně stala stejným přelomem, jako jiný titul před dvaceti lety.

Když řeknu natáčím film a přál bych si, aby se stal stejným přelomem v českém filmu jako byla Markéta Lazarová, neznamneá to, že točím druhou Markétu Lazarovou.

Cokoliv co je ve stylu retrofuture neznamná, že je fallout. Třeba film Metropolis není Fallout (pouze pokud by byl, byl by tvůj argument validní). Nebo pak je i Fallout 4 skutečný Fallout, protože ve většině věcí čím agrumentuješ sedí na Fallout 4. Ale tam jsi povídal něco jiného.

Řeknu ti novinku, i ti lidé co pracovali na New Vegas pracovali i na jiných hrách a přesto to neznamená, že to bude jako ty jiné hry, kupříkladu to fakt nebude třetí Torment ani Pillars of eternity a ani jako South park nebo DS 3.

Společný herní žánr taky není argument. To bych mohl protiargumentovat, že to není izo, takže to nemůže být fallout (což je oblíbenej argument proti Bethesdím Falloutům). To, že vám to připomíná ten New Vegas je proto, že nástroje ve kterých obsidian pracuje jsou původně od Bethesdy, stojí na základech které prapůvodně naprogramoval Tod Howard pro Morrowind. Bethesda a Obsidiani pak spolupracovali a tyhle vývojářské nástroje jim právě poskytli, Obsidiani je od té doby používají a vylepšují, proto ti to je tak připomíná, podobným nájezdem kamery na postavu při dialogu a podobně. Má to stejné základy, lidi v tom umí pracovat a je to vidět i když modernizovali na Unreal 4.

"Cainův smysl pro humor" – to už si fakt taháš ze zadku.
@Paul (23.10.2019 16:51): @HEX (23.10.2019 16:50): No právě. Jako mezi humorem FO1 a FO2 je propastnej rozdíl, co se týče trhlosti. A to v neprospěch FO2. Jako jestli to spíš laděné jako nějaké trhlé dobrodružství alá Rick a Morty, tak to potěš koště, sice to může být dobrý, ale nesrovnával bych to uplně s Falloutem...nebo aspoň ujasnil, že je to blíž Falloutu 2. Jedničce má New Vegas blíž.

A jo, Disco Elysium má prioritu.
@Nikdykde (23.10.2019 16:24): Víš, ono by bohatě stačilo, kdyby sis při prosazování jakéhokoliv svého názoru dával pozor a pokud možno vynechal ten povýšenecký tón, který z Tvých podobných příspěvků kolikrát až srší. Pak je totiž naprosto přirozené, že ostatní reagují podobně. O ničem jiném to tu není! Za těch 10 let, co na DH chodím, jsem se u normálního typu diskuze (to neznamená s každým souhlasit, nebo mu lézt kamsi) nesetkal s bezdůvodným útokem a pokud jo, tak jedině tehdy, když jsem reagoval podobně nasraně jako Ty, což se u mě naštěstí neděje často.

Mimochodem, to, jsem Ti teď napsal, neber jako nějaké poučování nebo další typ útoku!
@Shoggot (23.10.2019 16:40): Jako je pekny, ze to je hra od puvodnich fotru Falloutu, ale nebyt to v gamepassu, tak to klidne vynecham. Obzvlast kvuli tomu, ze podle ukazek se budu naprosto mijet s "humorem" a "socialnim komentare" (ktery tam ale podle tvurcu vubec neni) ktery zatim ukazali. Plus mam teda jeste plnou hlavu Disco Elysium, ale to je stav, na ktery si budu muset zvyknout, to me jentak neopusti.
A nemá to podle traileru a všeho humorem daleko blíž spíš Falloutu 2? Vypadá to jakože hodně trhle a bláznivě.
Koukám že to tu zas žije. Tak jen z hlediska faktů:

"Jen malá poznámka do diskuze. Ta hra nemá s Falloutem nic společného."

Toto není pravda. Společné má částečně autory (Tim Cain a Leon Boyarsky s dalšími vytvořili původní Fallout, mnoho dalších v Obsidianu pak pracovalo na New Vegas), herní žánr (first person RPG), dialogový systém stejný jako v Fallout New Vegas, částečně zasazení (retrofuture podobně jako Fallout) a Cainův smysl pro humor.

Samozřejmě se i v mnoha aspektech liší - OW je menší hra, nemá jeden spojitý open world ale více map, místo VATS je tu time dilation (zpomalí čas, ale nemíří za hráče) a tak podobně.

Tady je takovej hezkej článek:

"I'm a lot older than a lot of the people working on the game and when we first started on it I said to the team, 'I hope this becomes your Fallout.'" It's a sweet sentiment from Tim Cain, the co-director of The Outer Worlds, sat alongside the other co-director, Leonard Boyarsky. Once upon a time, the duo was a part of the core creative team at Interplay Entertainments – responsible for the original Fallout, one of the most influential RPGs of all time. Now, more than two decades later, they are hoping to do it all over again with The Outer Worlds.

@Shoggot (23.10.2019 16:40): můžeš to za dvacku zkusit z gamepassu :)
Eh, do her jsem tenhle měsíc už investoval dost, tak trochu počkám. Navíc k OW jsem trochu skeptický, Obsidian už je podle mě trochu za vrcholem, i když věřím, že tady byla snaha velká a špatná hra to určitě nebude. Ale to půlhodinové video, co jsem viděl s nějakým soubojem s obřími brouky, co trval asi 15 minut...to mě teda zklamalo.

Ale uvidíme v listopadu.
@Charllize (23.10.2019 16:02): Je to jak kolektiv, který se dal potkávat ve starších časech někde v Mototechně, takové ty partičky. Zatím mne tu jenom urážejí a nadávají mi, já samozřejmě jim nesmím napsat ani zbla, jinak budou volat admini a já budu mít zase v poště morální poučování od nějakýho jejich kamaráda, co tomu tady jakože velí, což mi taky připomíná ty staré doby.

Přitom jsem byl totálně nejen nekonkrétní, ale navíc jsem tím komentoval stav dnešní herní žurnalistiky (ne ty potrefené husy), kde kutečně v tzv. recenzích ty hejty na Bethesdu padají, stejně jako hned u vydání prvního traileru na OW.
Já Obsidiany sleduju a i pořady kde vystupují, velice ostře se proti tomuhle ohrazují a nelíbí se jim, že jsou zneužívání při té nenávisti vůči jiného studiu a jejich tvorbě.
Psát že OW je ten skutečněj Fallout je imbecilita (asi stejně jakože Kingdom Come má duch Mafie, to je stejná konina) a důkaz akorát toho, jak jeden ovlivňuje druhého, jak jeden od druhého opisuje a jak najít skutečný názor někoho, kdo píše opravdu ze sebe a ne kolektivně uvědoměle; je dnes docela těžké.
Přitom to neznamená jít proti proudu, jen vystoupit z formality a konformnosti. Nicméně je vidět, že ti tzv. hráči těžce konformní jsou, zejména ti na internetu.

A jak tito lidé jsou naprosto neschopní, ono se může stát, že někdo prostě nedokáže přejít že Fallout převzala Bethesda, ale je to 17 nebo kolik let a oni se s tím nedokáží srovnat a ještě dokonce přidají v hodnocení OW jen proto, aby jako ... jako co, ukázali jak jsou sami neobjektivní a neschopní zachovat si odstup?
Vždycky když tu někdo začne ostatní poučovat o pravdě, tak to začne být trapná a nudná diskuze.
@kuler91 (23.10.2019 15:47): souhlasím, proto jsem psal, že na takové flamebaits by se nemělo reagovat, k ničemu produktivnímu to zpravidla nevede.

Jinak tedy k tématu, docela mě Outer Worlds lákají, navíc na Xbox X prý pobeží v 4K. Čas zkusit ten Game Pass.
Ale tak není důvod nadávat ... já spíš nechápu, proč se neustále handrkovat nad úplnýma <> co se týče her ... bohužel na tohle už nemám v reálném životě ani čas ani náladu.