Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bursoft (26.12.2019 21:08): Mno, FarCry lepší grafiku než HL2 neměl. :) Nebo takhle, některé věci na první pohled mohly vypadat lépe, protože FarCry je takový jakoby plastičtější/pastelovější, ale HL2 engine byl i v době vydání na vyšší úrovni než FarCry. V HL2 můžeš naprogramovat právě lepší detaily a lépe manipulovat s objekty... Ovšem pokud hodnotíš jen subjektivně, tak ti samozřejmě nikdo nevyvrátí, že se ti Far Cry líbilo více. Pokud jsme ale u amatérské dojmologie, tak tam už kraluje Rapepier. :)
Tak FC měl lepší, detailnější grafiku než HL2 ve své době. Nezapomínejte, že HL2 dostal několik faceliftů a dnes vypadá líp, než když vyšel.
Nevim ja to hral nedavno o letech a prislo mi to jako Komando s Arnoldem, tupa akce, beckovina pro male decka. HL2 je se svym pribehem jinde. Jedine co mi prislo na urovni byli zbrane a jejich chovani a zvuky, hlavne tu m4a1 sem si uzival. Nemyslim grafiku a engine, ten byl samozrejme spickovy
Tak 1000 lidi 1000 chuti, kazdej engine ma neco do sebe, cry engine treba mel uplne paradne zpracovanou jungle, to by hl engine nedal, i voda se mi v cryenginu libila vic. Ale to je subjektivní, kazdy má oblíbený jiný hry. I když obě dvě hry jsou o mutantech kazda je odlisna. Half life i far cry jsou super hry.
@Samariel (25.12.2019 14:04): no ta inteligence moc ne, ale krasna a obtizna je i ted :)

Kdyz sem se po spawnuti objevil mezi 2-3 borcama a nehybal jsem se tak mne zabijeli asi 2 minuty, pobihali kolem a obcas vystrelili

Teď jsem sledoval i boj mezi raketometcikem a 2 vojakama, jednoho zabil cca za 30bvterin a strilel porad do mrtvyho a ten druhej co stal asi 10m od mrtvyho stal na miste a obcas vystrelil na mutanta...

S inteligenci to nemá moc společnýho :)
Nedokážu si živě představit hru, kde by se tak krásně projevila a snoubila krásná (na dobu roku 2004) grafika a co pak ještě šíleně obtížná umělá inteligence.
@raisen (23.12.2019 20:01): no prave proto jsem to koupil na ps3 a davam si to znovu. Mne osobne se nejvic libilo far cry 3, pak blood dragon, ten byl super, pak far cry 4, a dvojka mne taky bavila, a tak jsem si chtěl připomenout tu puvodni far cry. Ctyrka byla uz moc okopirovana 3ka, ale hodně se mě lovili ty akhrman levely
Přece jenom mi to nedalo a našla jsem ty moje otřesné dveře. A když to tak vidím, tak se mi vrací moje traumatické vzpomínky :D Ovšem životů jsem asi musela mít dost, když je předtím zbrojnice s lékárnami. Takže mi asi jenom velmi rychle mizely.
@Filom3n (23.12.2019 17:18): Připojím se k debatě! S tím plížícím levelem jsem měl vždy problémy! Hned dole pod vodopádem je totiž skákající mutant a ten běhá až strašně moc rychle na rozdíl od ostatních a měl jsem strašnou honičku, abych přes něj prošel! :)
Jo na nějaký dveře si pamatuju. Bylo to snad po tom jak někde utíkate džungli sám proti mutantům buď beze zbraně nebo jen s pár nábojema a pak je nějaka pasáž kde jsou snad nějaký vrata na kopci to už zbraně máte ale tam na vás nabiha asi milion enemaku a to jsem mlátil myši a vším co jsem měl po ruce. Asi to nebylo hned pos sobě ale byl to mazec.
@Filom3n (23.12.2019 08:52): Jsi mi připomněl, jak jsem to před pár lety hrála a byla jsem skoro na konci. Měla jsem zhruba třetinu životů a save těsně předtím, než jsem měla otevřít jedny dveře, za kterými na druhé straně lokace stál mutant s raketometem (nebo co to měl). Samozřejmě jich tam bylo více, možná i dva raketomety, to už nevím. A jakmile jsem otevřela dveře, tak mě zasáhla raketa, kterou vystřelil asi milisekundu poté :D Strašně dlouho jsem tohle opakovala, než jsem se přes tu jednu místnost dostala.
tyjo, snajpi mne prez pul mapy (jsem v 50 procent hry)neuveritelny, vubec si nevybavuju ze by hra v tech 2004/2005 byla tak tezka. Fakt sem huste vymneknul, neuveritelny, tolik smrti jsem dlouho nezažil :)
Asi mě donutíte si to znovu nainstalovat na PC. Fakt bych přísahal, že jsem tam žádný radar neměl. Možná jsem jej vypnul někde v nastavení?
Jojo ten radar byl i na pc, otazka je jestli na všechny obtiznosti. Na hard bych to Teda hrát nechtěl, to bych si vůbec neužil...
@Rapier (15.12.2019 23:15): jestli myslíš ten miniradar vlevo dole, tak ten je na PC taky. jinak já to dohrál na nejtěžší obtížnost a největší problém byli mutanti na konci a pak taky v zřícenině, kde nebylo kam se schovat. musel jsem docela exploitovat, ten konec už nebyl zábava :-)
Nevím jak vy. V létě jsem to hrál s default obtížností a na tom BlackHawku jsem skončil. Vždy mě ustřílel. Pravda, opakoval jsem tu scénu zatím jen 5x ..... pamatuji si, že podobný opruz byla scéna v Bad Company 2, kde někde v Africe v horách na Vás utočí Mil Mi-28 Havoc a ten sejmou mě dalo (opět na default obtížnosti) asi tak 2-3 večery plné práce. Prostě chuťovky. :)

Ani nevím zdali jsem se zmínil ale v akci jsem před časem za 90 Kč zakoupil Far Cry pro Xbox One a zkusil jej hrát. První rozdíl je grafika, na PC je prostě hezčí, třeba ve vodě jde vidět až na dno i daleko od břehu, na konzoli je výhled omezen, to se týče i výhledu do dálky kde to ale není tak zlé. Vidět je furt daleko.
Jako zvyknout si hrát FPS na ovladači je maso. S tím mám problém.
Na konzoli jsou určitá ulehčení jako radar, apod. to na PC vůbec není ale nedivím se. I tak mám co dělat abych to ustál. :)
@Filom3n (15.12.2019 20:00): Jestli si dobře vzpomínám, tahle hra těch stupňů obtížnosti má snad pět(?) a já hrál na tu druhou a často jsem se měl co ohánět, abych to dal, a přitom mi zůstalo aspoň minimum zdraví. Ale jak říkám, hlavně jsem toho celkově neměl moc nahráno, takže o to víc jsem hrdý na to, že jsem to dotáhl do zdárného konce. Dneska bych ty nervy na to nejspíš neměl.
@Chuck (15.12.2019 19:10): ja si vybavuji jen ten level s vrtulnikem, jiná úroveň na mě takovej debilni dojem uz snad neudelala. Záleží asi na jakou obtiznost hrajes, ja všeobecně hry hraju na nejlehci obtiznost (krome doom a doom 2 ktery jsem dohral na tu druhou nejtezsi tu pod nightmare uz snad 10x) a stejně se s tim ze je umele prodluzovana herni.doba nejakou takovou vychtavkou setkavam i na nejjednodussi obtiznost. Sám jsem zvědavej jak to dohraju ted na ps3
@Filom3n (15.12.2019 19:08): Tahle hra je pro mě jednou z největších záhad toho, jak je možné ji dohrát do úplného finále, když jsem měl v té době za sebou celkem maximálně tři herní tituly. :-) Pravda, hrál jsem ji rovné dva měsíce, zato ale dost intenzivně.
@7c (15.12.2019 18:48): jojo, tenkrat ta scena s vrtulnikem mi hru na dost dni zhnusila. Vím že jsem ji tenkrat na nekolik dni prestal hrat.

A byla to první hra která tímhle nesmyslnym zvysenim obtiznosti navysila delku.hrani. A pak se s tím roztrhnul pytel. Nechápu proc ale je to ted dost často vidat...
@Všivák (15.07.2019 10:53): No asi to bude dost o procáku. Já to znovu zkusil a nastavil všechno naplno. Spustil z jednotlivejch misí "Ground attack". Vzlítnul s Cobrou do vzduchu a začala cukatura. Dnešní procáky už to asi daj, ale můj devět let starej i5-760, 16GB DDR3 a tři roky stará 1060 to stále nedává.
@Cobot (12.07.2019 11:31): k tomu Fkaspointu a slides doprava.
Mám nastaveno na AMD Phenom II X4 + GT 1030 v nastavení před hrou:
FHD rozlišení 32 bit
Odhad výkonu 12000

Pokročilé volby
Výkon: RAM+prostor na textury a soubory úplně vpravo, celkový 3D výkon 11966 asi tak 75+ % toho slide vpravo
Efekty: 32 světel + zapnuta všechna doplňková světla
Textury: všechny na 16384x16384 + Automatické zhoršování none
Detaily: max. objektů 256, LOD objektů 0.019, LOD stínu 0.050

Ve hře:
Kvalita zobrazení vpravo na 11.23
Viditelnost: 3047
Jemnost terénu Vysoká
Vše ostatní Povoleno
@Rapier (12.07.2019 17:20): Zkus Soldier of Fortune 2, ja ji vcera dohral a grafika mi prisla na urovni Half Life 2, presto ze je o 2 roky starsi, navic prestrelky sou jedny z nejlepsich co sem u FPS zazil vzhledem k realnymu poskozeni tel a jejich animaci
@Cobot (12.07.2019 11:31): a která z těch her velké trojky, tzn. Doom 3 (nikdy jsem pořádně nehrál, graficka se mi už nelíbila v době vydání, vše se příšerně lesklo), Half-life 2 a Far Cry se ti zdá, že má lepší vegetací? Popř. jiná hra z +/- této doby.
@Rapier (12.07.2019 09:41): Jasně, že jsem to zkoušel na max. Ten první level. Crysys je proti tomu na míle daleko. Je to subjektivní a nelíbí se mi to. Ve svý době jsme byl samozřejmě z grafiky FC odvařenej, ale dneska už se mi to nelíbí.

Flashpoint byl hnusnej vždycky, ale ta grafika měla takový svoje kouzlo. A nechce se mi moc věřit, že se daj u Flashpointu posunout v nastavení všechny položky doprava. Ta hra je náročná jak prase, že mi jí naplno nerozjede ani 1060 pravda se starým i5. Každopádně procák je o osm let novější a grafika o patnáct let


@Bursoft (12.07.2019 10:02): no vidíš a mě se HL2 líbí furt. Jen rozlišení textur je bída.
@Cobot (12.07.2019 08:38): opravdu? Neřekl bych. S čím to porovnáváš např? Např. hry založené na Quake 2 enginu jako Half-Life, Kingpin apod. dnes vypadají opravdu hodně zastarale a to jsem něco jako retro hráč.
A pokud porovnám vegetaci v hrách založených na Quake 3 engine alá můj oblíbený RtCW, tak Far Cry stále vede. Ne nadarmo CryTec hry byly ve své době etalonem vizuální kvality. Herně asi horší než konkurence ale co se týče grafiky, stačí se podívat na Crysis jedničku, dodnes vypadá skvěle. Ale beru že tohle může být subjektivní.
Když se např. podívám na vegetaci v Bad Company 2 což je hra novější, tak se vegetace ve Far Cry rozhodně nemá za co stydět.

Spusť si to nyní na max. detailech, které si kdysi málokdo mohl dovolit, s AA 8x a Anti-Aliasignem high ve Full HD nebo QHD a sám uvidíš. Ano vegetace, respektive textury povrchu a tráva není detailně vykreslena do dálky, zobrazí se až po přiblížení hledím zbraně nebo dalekohledem ale vypadá to stále velmi dobře.
Ostatně jako všechny hry od CryTecu. Možná by to vykreslovaní textur a trávy šlo v configu posunout nějak na max. Zkusím to googlit.

BTW: teď jsem na chatě rozjel po veledlouhé době Operation Flashpoint a i na max. detailech, a skoro max. terénu se všemi těmi fičůrkami výše to hodně zestárlo. Opravdu hodně, i textury všeho na max. rozlišení jsou dnes hodně za zenitem. Taková Arma I vypadá stále skvěle!
Je to dobrý. Už jsem se postřílel až na horní palubu japonské letadkovky, teď jen sundat ten Blackhawk. Nádherný ostrov a ta voda, místy mám i 250+ fps. :) Pod 100 to nejde. A ty japonský ww2 letadla všude okolo. Boží. AI taky člověku dá slušně zabrat. Obejde mě, vypadne mi do zad, apod. Ve své době ta AI byla našlapná jako u Unreal. Už jsem zmínil tu vodu? Nádhera!