Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tahle hra jako jedna z mála FPS nestárne. Vypadá, jako vsechny hry od Cryteku, skvělé i po všech těch létech. GT 1030 to dává s AA vyhlazováním 8x, Anti Aliasing high, ve Full HD, na max. detaily přes 100 FPS. Na rozdíl od starého Half-life, který opravdu hodně zestárnul a jde to vidět. To i Unreal vypadá lépe.
@Samariel (30.03.2019 17:43): Pro mě byli zabijáky atmosféry i hratelnosti, kvůli nim jsem nikdy Far Cry nedohrál a nemá zelený hodnocení. Nejradši mám pocity ramba na krásném ostrově, viz cover hry:)
Btw, taky Vás tak štvali neviditelní mutanti? A dokázali byste si představit, že by vyšel Far Cry 1, dnes?
Základní GOG verze po nainstalování jde s několika set FPS, ale SilentPatch to srovná na úroveň obnovovací frekvence monitoru. Add-On Mod 1.999 odemyká v Advanced Options pokročilé úrovně nastavení. Několik Ultra položek a tak. Ve hře nahrazuje lepšími textury písků, vzhledu palem. Jsou to dnes jen detaily, ale vzhledem ke stáří hry, alespoň nějaký posun. Zkoušel jsem i 4K rozlišení při 60 FPS, nižší plynulost byla znát. Ale celkově mi tohle rozhodně nevadí. Obraz ve hře ještě vylepšen trošku skrz můj monitor. A to neomezený ukládání je fajn. Dotírající vrtulníky jsou na nic. Člověk se kochá prostředím, grafikou, obrazem, malebnými ostrůvky a vždy přiletí. Spouštění funguje výtečně přes Add-On Mod launcher.
Jsem si to hned kupil a hned spustil a dosel do exterieru... Grafika zas tak ceckova neni (YT je plny tmavych lowres videi)... Pekne barevna (prehnali to se zivosti barev, zhruba jako borci na fotobankach)... Zastaraly jen urcite aspekty (legendarne beckove, nebo spis ceckove, ceckove animace, i obsahem...) Plus ty Doom 3 like plasticky leskle exteriery, postavene na DX9 karty...

No tri rany do hedky na ultra hard a konec, cau pipi... Hledej posledni checkpoint... Pistolka na dalku pekne zanasi... A bude to tak nejspis celou hru bo neexistovaly diky bohu upgrady a cypoviny...

Did you hear that? Your ass is grass!
Borci, nechce se mi přemýšlet nad jinotaji oslovování v české jazyce, zvlášť když jsem plný dojmů z aktuálně dohrané hry, kterou jsem hrál po x letech :) tak sorryjako :)
@Walome (05.09.2018 23:20): Čeština velké písmeno při oslovování vícero lidí připouští, ale je to při vyjádření úcty. Z toho bych usuzoval, že autor komentu si DH uživatele náležitě považuje. :-)
@CrocoRay (10.05.2018 21:30): jo to me celkem vadilo i v Far Cry... hlavne ocividne strileni skrze stany, navic me ta AI prisla celkem tupa, minimalne u tech monster, kolikrat se sam takto zasebevrazdil raketometem strilejicim metr od zdi za kterou sem byl ja XD

U Vietcongu me to hodne srazelo celkovou hratelnost, protoze tam ses mezi listim a kereama skoro porad :( btw: neni na to nejakej AI patch?
hral ste nekdo mod Delta Sector? Me nejde nastavit druhy mod strelby (zoom) v menu nastaveni, pritom na YT vidim videa kde normalne zoom pouzivaj...

tak uz sem na to dosel (toggle aim), ale kdyz zapnu zoom tak nejde hybat mysi, jen se mys jakoby zamrzne pohybove a muzu jen strilet.... nejakej bug?
no ono to bude tim ze poprve sem Far Cry 1 sice nehral po vydani ale v te dobe to na me pusobilo jinym dojmem a hlavne mam za sebou hry kde je dej a pribeh na urovni (Call of Cthulhu, Bioshock) a tak mi to po techto dvou peckach Far Cry ted prisel takovy nudny, nezazivny. Asi tak jako kdybych po filmech Se7en a 12 opic dal Komando s arnoldem XD
@CrocoRay (09.05.2018 19:44): Nechcem aby to vyzeralo že sa chvastám, ale dohral som Vietcong asi 5x, a s výnimkou posledných dvoch misií, kde ma zastavil hnusný bug, aj na najťažšej obtiažnosti. Je pravda, že Vietnamci občas strieľali na neskutočné vzdialenosti aj skrz kríky a pod., ale treba to brať tak,, že oni sú v džungli "doma" a orientujú sa v nej na rozdiel od Američanov lepšie, čo núti hráča aby sa (väčšinou) nevrhal bezhlavo do akcie v nepreskúmanom teréne, ale postupoval pomaly, taktizoval a presúval sa z krytia do krytia - podobne ako americkí vojaci v skutočnej vojne vo Vietname.
@Tommywise (09.05.2018 18:46): U Vietcongu stříleli opravdu hodně přes jungli. Tuším, že obtížnost zvyšovala míru toho, jak si tě všimnou, ale kolikrát mě dojebali i na tu nejlehčí přes hromadu křáků, kde mě nemohli vidět.

Chasere mi přišel takový nudný a graficky hodně škaredý a leve designem podprůměrný a chudý. Nějak mi nesedl a akce mi přišla taková nudnější. Ale tak možná, že jak někdo ujíždí na takových béčkových sci-fi a sedne mu, tak ho to může bavit hodně. Jen se to musí hráči trefit přímo do vkusu.

Far Cry mi přišel ale tehdy skvělý. Graficky krásný, prostředí se mi i designově moc líbilo. Též je to takové béčko příběhově, ale mně se to klišé hodně líbilo. Ono možná dost udělala ta technická nadčasovost a pak to prostředí a celkově i ta možnost taktizování a sledování kempů a vymýšlení taktiky. Tohle je mechanika, kterou si převzaly i ty další díly, ale v jedničce to bylo ještě originální a taky i praktické vzhledem k obtížnosti. Mě jako tehdy Far Cry bavil hodně.
@Tommywise (09.05.2018 18:46): AI auto balance ti automaticky sníží nebo zvýší obtížnost podle toho jak hraješ, takže by se ti nemělo stát, že budeš dokolečka znova opakovat jeden úsek, protože hra by měla být pokaždé o něco lehčí. Osobně bych to nikdy nezapl, žel u spousty dnešních her je to součást každé obtížnosti a nejde s tím nic dělat.
nevim me neprijde Far Cry krome otevrenosti nicim vyjmecny, paradoxne me vic ted co to hraju po x letech bavi vic mise v budovach nez ostrov. Mam celkove pocit podobny jako u Chasera ktery tady vidim ze je hodnoceny podprumerne, proste Beckove dobre odvedena prace u obou her.

jinak dalsi pruser je tady AI, resp. stejny problem jako u Vietcongu kde nepratele vidi a strili skrze stany a travu. Nevim mozna je to tim ze to hraju s volbou 'automaticky vyrovnavat AI' ..... btw: co to znamena?

ale i tak to na stredni obtiznost je celkem na nervy hra, porad opakuju jeden checkpoint xxx krat asi jako u project IGI
@GodOfTheSick (29.03.2018 11:32): jj, v tom se určitě shodneme. Staré střílečky používali nelinearitu jinak než Far Cry a zase třeba Stalker na to jde ještě úplně jinak (NPC, úkoly, boje mezi francemi bez přičinění hráče atd.).

Krom rogala u mě takto fungovala na jedné mapě třeba "jízda" kladkou z vrcholu hory do údolí.
@Phoenix (29.03.2018 10:48): To jo. Ale FC1 jsem hrál několikrát a ten pocit, když tě nepřátelé zaženou na ústup a díky tomu objevíš nové možnosti v starých střílečkách není. Třeba někde schovaná věž s odstřelovačkou, loďka, džíp nebo památné rogalo, mění hratelnost a daný úsek projdeš úplně jinak.