Je to dobrý. Už jsem se postřílel až na horní palubu japonské letadkovky, teď jen sundat ten Blackhawk. Nádherný ostrov a ta voda, místy mám i 250+ fps. :) Pod 100 to nejde. A ty japonský ww2 letadla všude okolo. Boží. AI taky člověku dá slušně zabrat. Obejde mě, vypadne mi do zad, apod. Ve své době ta AI byla našlapná jako u Unreal. Už jsem zmínil tu vodu? Nádhera!
Diskuze
@pajmič (11.07.2019 22:03): To se mi ulevilo, zacinalo mi byt mezi tema pulkama dusno :)
@Charllize (11.07.2019 21:32): lol, nikdy jsem neměl to potěšení hrát to s výborným českým dabingem, kvalitou mírně přesahující jednohlasné německé porno, ale děkuji ti za uvedení do obrazu.
@Chuck (11.07.2019 21:36): Ty to sice píšeš, ale ve svém srdci by jsi mě nezastřelil, škoda kulky, to mě raději udus polštářem s mým jménem. Následně si můžeš vzít mou duši :)
@Chuck (11.07.2019 21:36): Ty to sice píšeš, ale ve svém srdci by jsi mě nezastřelil, škoda kulky, to mě raději udus polštářem s mým jménem. Následně si můžeš vzít mou duši :)
@pajmič (11.07.2019 21:15): Mám kulku s Tvým jménem! :-)
@Charllize (11.07.2019 20:40): A hlavu v prdeli...
@Rapier (11.07.2019 20:39): máš prdel v kopřivách !!!
Tahle hra jako jedna z mála FPS nestárne. Vypadá, jako vsechny hry od Cryteku, skvělé i po všech těch létech. GT 1030 to dává s AA vyhlazováním 8x, Anti Aliasing high, ve Full HD, na max. detaily přes 100 FPS. Na rozdíl od starého Half-life, který opravdu hodně zestárnul a jde to vidět. To i Unreal vypadá lépe.
@Samariel (30.03.2019 17:43): Pro mě byli zabijáky atmosféry i hratelnosti, kvůli nim jsem nikdy Far Cry nedohrál a nemá zelený hodnocení. Nejradši mám pocity ramba na krásném ostrově, viz cover hry:)
@Samariel (30.03.2019 17:26): Před pár dny jsem zkoušel tyto HD textury, ale ve hře mi pak nešlo libovolně ukládat. Tudíž smazáno. Vzhled se velmi blížil Add-On Modu, v něm Quick Save je.
Z neoficiálních kampaní/map je super série Matto. Čtvrtý díl byl fakt skvělej. Přečti si o tom zde @PavelU (13.12.2013 22:51):
O Far Cry Add-On modu zde. I přes ty chyby dost dobrá modifikace.
Z neoficiálních kampaní/map je super série Matto. Čtvrtý díl byl fakt skvělej. Přečti si o tom zde @PavelU (13.12.2013 22:51):
O Far Cry Add-On modu zde. I přes ty chyby dost dobrá modifikace.
@Samariel (30.03.2019 17:43): Nejen oni. :-) U téhle hry jsem si poprvé vyzkoušel pocit dělat některé scény dvacetkrát a víc. Dneska bych to bez quicksavu snad ani nedal, zatímco tehdy na quicksave žádný mód nebyl, takže je to dodnes taková malá záhada, jak jsem byl schopen to dotáhnout do finále.
Já nemohu pochopit ten speed-run za jednu hodinu.
Prvýkrát keď som to hral som to vzdal pri helicopter bossovi, na druhý krát som to dohral len s quick savovaním na najnižšej obtiažnosti.
Btw, taky Vás tak štvali neviditelní mutanti? A dokázali byste si představit, že by vyšel Far Cry 1, dnes?
@Red (30.03.2019 17:40): Děkuji, jsem tady nový. Celou diskuzi jsem neprojížděl.
@Samariel (30.03.2019 17:26): Viz níže, PavelU je tady největším odborníkem na grafické modifikace ke starším střílečkám. Pokud hledáš něco specifičtějšího, jako nový mapy atd tak bych si projel spíš ty fan stránky v odkazech, asi málokdo ti jen tak odhadne vkus.
Nějaký tip na modifikaci?
@GodOfTheSick (20.03.2019 09:53): V Add-On Modu máš v menu nalevo položku Quick Save, když je rozehraná hra a dáš Esc. Na to klikneš a k původním checpkointům se přidá ta tebou uložená pozice.
@PavelU (20.03.2019 03:55): Neomezený ukládání. jakože tam dali rovnou quicksave? V GOG verzi nebo to tam přidává ten Addon Mod?
Základní GOG verze po nainstalování jde s několika set FPS, ale SilentPatch to srovná na úroveň obnovovací frekvence monitoru. Add-On Mod 1.999 odemyká v Advanced Options pokročilé úrovně nastavení. Několik Ultra položek a tak. Ve hře nahrazuje lepšími textury písků, vzhledu palem. Jsou to dnes jen detaily, ale vzhledem ke stáří hry, alespoň nějaký posun. Zkoušel jsem i 4K rozlišení při 60 FPS, nižší plynulost byla znát. Ale celkově mi tohle rozhodně nevadí. Obraz ve hře ještě vylepšen trošku skrz můj monitor. A to neomezený ukládání je fajn. Dotírající vrtulníky jsou na nic. Člověk se kochá prostředím, grafikou, obrazem, malebnými ostrůvky a vždy přiletí. Spouštění funguje výtečně přes Add-On Mod launcher.
@Coldplaz (01.11.2018 18:09): Nevím. Zahrnuje to hlavně opravu různých grafických chyb. Podrobnosti jsou v přiloženém dokumentu. Staré hry doporučuji vyzkoušet s tímto. Mně to např. pomohlo u některých dílů Need for Speed.
@PavelU (01.11.2018 18:02): Rieši to problémy s extrémne presným zrakom AI a nefunkčným stealth systémom?
Nějakej patch, kterej by měl řešit problémy se hrou na dnešních počítačích.
@Chuck (07.09.2018 13:25): Tak to každopádně :-) Tahle stránka je jako sen.
Jsem si to hned kupil a hned spustil a dosel do exterieru... Grafika zas tak ceckova neni (YT je plny tmavych lowres videi)... Pekne barevna (prehnali to se zivosti barev, zhruba jako borci na fotobankach)... Zastaraly jen urcite aspekty (legendarne beckove, nebo spis ceckove, ceckove animace, i obsahem...) Plus ty Doom 3 like plasticky leskle exteriery, postavene na DX9 karty...
No tri rany do hedky na ultra hard a konec, cau pipi... Hledej posledni checkpoint... Pistolka na dalku pekne zanasi... A bude to tak nejspis celou hru bo neexistovaly diky bohu upgrady a cypoviny...
Did you hear that? Your ass is grass!
No tri rany do hedky na ultra hard a konec, cau pipi... Hledej posledni checkpoint... Pistolka na dalku pekne zanasi... A bude to tak nejspis celou hru bo neexistovaly diky bohu upgrady a cypoviny...
Did you hear that? Your ass is grass!
@Han22 (07.09.2018 11:13): Náhodou, já jsem rád, že si DH tak ceníš a vyjadřuješ nám patřičnou úctu. :-)
@ještěr (07.09.2018 01:08): Jojo. Jen to demo se začátkem na člunu jsem hrál třeba 20x... Spousta cest a způsobů, variabilita zbraní, vozidel... V té době to byl echt sandbox i bez "open world".
Borci, nechce se mi přemýšlet nad jinotaji oslovování v české jazyce, zvlášť když jsem plný dojmů z aktuálně dohrané hry, kterou jsem hrál po x letech :) tak sorryjako :)
@ještěr (07.09.2018 01:08): nedik, ted mam chuť si to zahrat znova...
https://www.youtube.com/watch?v=jaGeAZiS5MI&t=1233s
Ach starý časy, chce se mi plakat... :)
Dnes už pěkně zastaralá grafika a interface... Ale ta atmosféra toho ostrova!
Přestřelky po každém loadu jiné... Bo savesystém veškerý žádný... Otravná lazivá AI... To už by dneska neprošlo:)
Ach starý časy, chce se mi plakat... :)
Dnes už pěkně zastaralá grafika a interface... Ale ta atmosféra toho ostrova!
Přestřelky po každém loadu jiné... Bo savesystém veškerý žádný... Otravná lazivá AI... To už by dneska neprošlo:)
@Walome (06.09.2018 10:36): Tak me bylo jasne ze to neni to co jsem psal, ale...proste...neodolal jsem:)
@Charllize (06.09.2018 10:27): odkaz, je to hrozně nadužívaný slovo, proto jsme ho s kámošema začali parodovat a říkáme homáž. Nedošlo mi že tady nejsem "mezi svýma".
@Walome (06.09.2018 10:09): Homáž? To jako vic mensinovych jedincu v mistnosti/posteli/sklepe? Cestina je rozhodne zajimavy jazyk:)
@účet smazán (06.09.2018 09:49): new boss in da town! Ne to ne, jen to vypadá hloupě.
@marwel (06.09.2018 10:06): Možná je to homáž na Vaase ve trojce!
@marwel (06.09.2018 10:06): Možná je to homáž na Vaase ve trojce!
@Walome (05.09.2018 23:20): Hrdina Hanova pribehu se jmenuje Vás, co je na tom k nepochopeni? :)
@Walome (06.09.2018 07:00): Á, máme tady nového šéfa :D
@Chuck (06.09.2018 02:28): v recenzi to nema co delat a popravde v "komentar" taky. V diskuzi at nam klidne onika :)
@Walome (05.09.2018 23:20): Čeština velké písmeno při oslovování vícero lidí připouští, ale je to při vyjádření úcty. Z toho bych usuzoval, že autor komentu si DH uživatele náležitě považuje. :-)
@Han22 (komentář): pocetl jsem si hezky. "Vas" se v tomhle pripade nepise s velkym "V".
@Tommywise (11.05.2018 14:43): Tak to netuším, zda je nějaký patch, ale pochybuji, bo to byl záměr hry. Spíše mód nebo tak.
@CrocoRay (10.05.2018 21:30): jo to me celkem vadilo i v Far Cry... hlavne ocividne strileni skrze stany, navic me ta AI prisla celkem tupa, minimalne u tech monster, kolikrat se sam takto zasebevrazdil raketometem strilejicim metr od zdi za kterou sem byl ja XD
U Vietcongu me to hodne srazelo celkovou hratelnost, protoze tam ses mezi listim a kereama skoro porad :( btw: neni na to nejakej AI patch?
U Vietcongu me to hodne srazelo celkovou hratelnost, protoze tam ses mezi listim a kereama skoro porad :( btw: neni na to nejakej AI patch?
@Ferdish (09.05.2018 20:10): Jako sice pravda, ale druhá věc je, že tě vidí i tam, kde tě vidět reálně nemůžou :-)
hral ste nekdo mod Delta Sector? Me nejde nastavit druhy mod strelby (zoom) v menu nastaveni, pritom na YT vidim videa kde normalne zoom pouzivaj...
tak uz sem na to dosel (toggle aim), ale kdyz zapnu zoom tak nejde hybat mysi, jen se mys jakoby zamrzne pohybove a muzu jen strilet.... nejakej bug?
tak uz sem na to dosel (toggle aim), ale kdyz zapnu zoom tak nejde hybat mysi, jen se mys jakoby zamrzne pohybove a muzu jen strilet.... nejakej bug?
no ono to bude tim ze poprve sem Far Cry 1 sice nehral po vydani ale v te dobe to na me pusobilo jinym dojmem a hlavne mam za sebou hry kde je dej a pribeh na urovni (Call of Cthulhu, Bioshock) a tak mi to po techto dvou peckach Far Cry ted prisel takovy nudny, nezazivny. Asi tak jako kdybych po filmech Se7en a 12 opic dal Komando s arnoldem XD
@CrocoRay (09.05.2018 19:44): Nechcem aby to vyzeralo že sa chvastám, ale dohral som Vietcong asi 5x, a s výnimkou posledných dvoch misií, kde ma zastavil hnusný bug, aj na najťažšej obtiažnosti. Je pravda, že Vietnamci občas strieľali na neskutočné vzdialenosti aj skrz kríky a pod., ale treba to brať tak,, že oni sú v džungli "doma" a orientujú sa v nej na rozdiel od Američanov lepšie, čo núti hráča aby sa (väčšinou) nevrhal bezhlavo do akcie v nepreskúmanom teréne, ale postupoval pomaly, taktizoval a presúval sa z krytia do krytia - podobne ako americkí vojaci v skutočnej vojne vo Vietname.
@Tommywise (09.05.2018 18:46): U Vietcongu stříleli opravdu hodně přes jungli. Tuším, že obtížnost zvyšovala míru toho, jak si tě všimnou, ale kolikrát mě dojebali i na tu nejlehčí přes hromadu křáků, kde mě nemohli vidět.
Chasere mi přišel takový nudný a graficky hodně škaredý a leve designem podprůměrný a chudý. Nějak mi nesedl a akce mi přišla taková nudnější. Ale tak možná, že jak někdo ujíždí na takových béčkových sci-fi a sedne mu, tak ho to může bavit hodně. Jen se to musí hráči trefit přímo do vkusu.
Far Cry mi přišel ale tehdy skvělý. Graficky krásný, prostředí se mi i designově moc líbilo. Též je to takové béčko příběhově, ale mně se to klišé hodně líbilo. Ono možná dost udělala ta technická nadčasovost a pak to prostředí a celkově i ta možnost taktizování a sledování kempů a vymýšlení taktiky. Tohle je mechanika, kterou si převzaly i ty další díly, ale v jedničce to bylo ještě originální a taky i praktické vzhledem k obtížnosti. Mě jako tehdy Far Cry bavil hodně.
Chasere mi přišel takový nudný a graficky hodně škaredý a leve designem podprůměrný a chudý. Nějak mi nesedl a akce mi přišla taková nudnější. Ale tak možná, že jak někdo ujíždí na takových béčkových sci-fi a sedne mu, tak ho to může bavit hodně. Jen se to musí hráči trefit přímo do vkusu.
Far Cry mi přišel ale tehdy skvělý. Graficky krásný, prostředí se mi i designově moc líbilo. Též je to takové béčko příběhově, ale mně se to klišé hodně líbilo. Ono možná dost udělala ta technická nadčasovost a pak to prostředí a celkově i ta možnost taktizování a sledování kempů a vymýšlení taktiky. Tohle je mechanika, kterou si převzaly i ty další díly, ale v jedničce to bylo ještě originální a taky i praktické vzhledem k obtížnosti. Mě jako tehdy Far Cry bavil hodně.
@Tommywise (09.05.2018 18:46): AI auto balance ti automaticky sníží nebo zvýší obtížnost podle toho jak hraješ, takže by se ti nemělo stát, že budeš dokolečka znova opakovat jeden úsek, protože hra by měla být pokaždé o něco lehčí. Osobně bych to nikdy nezapl, žel u spousty dnešních her je to součást každé obtížnosti a nejde s tím nic dělat.
nevim me neprijde Far Cry krome otevrenosti nicim vyjmecny, paradoxne me vic ted co to hraju po x letech bavi vic mise v budovach nez ostrov. Mam celkove pocit podobny jako u Chasera ktery tady vidim ze je hodnoceny podprumerne, proste Beckove dobre odvedena prace u obou her.
jinak dalsi pruser je tady AI, resp. stejny problem jako u Vietcongu kde nepratele vidi a strili skrze stany a travu. Nevim mozna je to tim ze to hraju s volbou 'automaticky vyrovnavat AI' ..... btw: co to znamena?
ale i tak to na stredni obtiznost je celkem na nervy hra, porad opakuju jeden checkpoint xxx krat asi jako u project IGI
jinak dalsi pruser je tady AI, resp. stejny problem jako u Vietcongu kde nepratele vidi a strili skrze stany a travu. Nevim mozna je to tim ze to hraju s volbou 'automaticky vyrovnavat AI' ..... btw: co to znamena?
ale i tak to na stredni obtiznost je celkem na nervy hra, porad opakuju jeden checkpoint xxx krat asi jako u project IGI
@GodOfTheSick (29.03.2018 11:32): jj, v tom se určitě shodneme. Staré střílečky používali nelinearitu jinak než Far Cry a zase třeba Stalker na to jde ještě úplně jinak (NPC, úkoly, boje mezi francemi bez přičinění hráče atd.).
Krom rogala u mě takto fungovala na jedné mapě třeba "jízda" kladkou z vrcholu hory do údolí.
Krom rogala u mě takto fungovala na jedné mapě třeba "jízda" kladkou z vrcholu hory do údolí.
@Phoenix (29.03.2018 10:48): To jo. Ale FC1 jsem hrál několikrát a ten pocit, když tě nepřátelé zaženou na ústup a díky tomu objevíš nové možnosti v starých střílečkách není. Třeba někde schovaná věž s odstřelovačkou, loďka, džíp nebo památné rogalo, mění hratelnost a daný úsek projdeš úplně jinak.