@Karasman (23.02.2022 06:59): V Dune 2 jsem pouzival klavesove zkratky na pohyb utok atd. Pak to bylo trochu snesitelnejsi. Nastesti byla hra limitovana na pocet vyrobenych jednotek naraz, tak se to dalo se zatnutymi zuby hrat.
Diskuze
@jvempire (23.02.2022 07:13): Tak hrát v okně je za mě ta úplně nejhorší varianta. :) To mě totálně vytrhne z atmosféry.
@Karasman (23.02.2022 06:59): @Dan9K (22.02.2022 22:55): Dune 2 byla opravdu jen po jedné, ale tenkrát mě ani nenapadlo, že to může být jinak. Paranoia pak přinesla možnost velitelských jednotek. Jinak rozlišení také nevidím jako problém, když to vypadá špatně, tak to můžeš dát do okna - beztak stejně většího než tehdejší monitory :-)
@Dan9K (22.02.2022 22:55): Prdlajs, právě Dune 2 označování neměla, což pro mě byl tehdá showstopper a nedokázal jsem to dohrát.
@Garret (22.02.2022 20:27): no mám za to, že snad i v Dune 2 šly 3. To jen česká Paranoia umožňovala jen jednu.
Jinak souhlas s H34Dem, neznám vlastně, krom té Paranoiy, 2D RTS, kde by mi grafika přišla, že už to hrát nemůžu....
A jak tu říkáte o těch dnešních obrazovkách, já hraju 320x200 i na projektoru! V pohodě :-)
Jinak souhlas s H34Dem, neznám vlastně, krom té Paranoiy, 2D RTS, kde by mi grafika přišla, že už to hrát nemůžu....
A jak tu říkáte o těch dnešních obrazovkách, já hraju 320x200 i na projektoru! V pohodě :-)
@H34D (22.02.2022 21:08): Pokud někdo prekousne zastaralý design misí, AI jednotek a hlavně ovládání, tak pochybuju, že mu bude vadit grafika.
Ty dohady o grafice jsou takové... něco jako Garretovo hodnocení her, tedy nesmyslné... :) Prostě někomu se líbí i starší hry a jinému ne. Mně přijde, že zrovna ty RTS jsou graficky všechny ok - mají svoji atmosféru. Ale je fakt, že z dnešního pohledu chce dost tolerance ani ne tak samotné grafické zpracování, jako to rozlišení 320x240.
@Dan9K (22.02.2022 19:40): cože?! tam se daly označovat jednotky po více jak jedné? sakra práce...
@Dan9K (22.02.2022 19:40): Jj, v jedničce 4 a ve dvojce 9 a to vše jen s držením CTRL... :-) Ale tenkrát na 386/486 nám to nějak nevadilo, to jen dneska jsme rozmlsaný... :D
Pro mě jednička Warcraft byl nehratelný jen kvůli jedné věci a sice, že se daly označit snad jen 3 nebo 4 jednotky naráz. Ve dvojce už to snad bylo devět(nebo dvanáct?) a to už se dalo. Stejně preferuju C&C a Red Alert jedničku.
Ale hudebně je teda jak Warcraft tak C&C naprostá špička, i když Warcraft je barbarské baroko a C&C a Red Alert industrial. Ale teda mluvím hlavně o Warcraftu dvojce, to je naprostej a neopakovatelnej nářez, v jedničce byla trochu slabší.
Ale hudebně je teda jak Warcraft tak C&C naprostá špička, i když Warcraft je barbarské baroko a C&C a Red Alert industrial. Ale teda mluvím hlavně o Warcraftu dvojce, to je naprostej a neopakovatelnej nářez, v jedničce byla trochu slabší.
V jedničce jsem odehrál pár multiplayerových bitev, ale v singlu jsem se dostal snad jenom do druhýho levelu. Grafika je myslím úplně v pohodě, ale to ovládání jsem nebyl schopnej akceptovat, kdyby to mělo ovládání dvojky, byla by to senzace. Pokud bych chtěl nějaký remaster, tak by to byla tahle hra (kdyby to spravilo, nebo spíš zmodernilo ovládání).
Jednička má podle mě tu parádní temnou atmosféru, kterou už dvojka neměla. Ale grafiku už zub času slušně nahlodal. Ona byla hezká, ale na těch tehdejších 14" CRT monitorech. Na těch našich dnešních krávách se to nedá...
@Ringo (22.02.2022 00:38): Neber to vážne, druhý odstavec už len môj subjektívný pocit :), samozrejme sto ludí, sto chutí.
@HungryGhost (21.02.2022 23:43): A to jsi teď nějak jako určil, že jedničku nemá cenu hrát, jedině že by si chtěl někdo něco dokazovat, nebo jak?? Já se u jedničky dobře bavil a nikomu jsem tím fakt nic nedokazoval.
@Ringo (21.02.2022 22:37): taka taktika, že pc stále posielal jednotky na to isté miesto v pravidelných intervaloch.
Jednotku, nemá zmysel vobec hrať, max ak si chce niekto niečo dokazovať alebo čisto s vedecko, historicko, edukatívnym zámerom :)
Jednotku, nemá zmysel vobec hrať, max ak si chce niekto niečo dokazovať alebo čisto s vedecko, historicko, edukatívnym zámerom :)
Tak az do RA2 jsou ty hry nehezke :)
@Luky_Luk (21.02.2022 22:18): Duna 2 je podle mě taky hezčí než C&C a Red Allert. Mnohem hezčí. Co se týče Warcraftu 1, tak popravdě mi přijde ta dvojka hezčí. Jedničku opravdu ohlodal zub času a vypadá hůře než Dune 2, nicméně Warcraft 1 měl podle mě daleko lepší mapy, kde šlo více taktizovat i v menším počtu díky terénu, řekám a mostům. Warcraft 2 byl už hodně o tom navyrábět houfy a hrr na ně.
Si furt stojím za tím, že WI je hezčí než WII a Duna2 je pro mě mnohem hezčí než RedAlerty.
Absolutně nemám problém s hratelností, ani grafikou.
Upscalery mám moc rád, mám ale na mysli ty ostré, které doplňují diagonální pixely, LCD mi vůbec nevadí a to ani moje 29 palcové. Na starší grafice je krásné, že v podstatě okamžitě víte, co se před vámi odehrává.
Čím víc je tam detailů, titěrností a nepodstatného balastu (různé ukazatele výběru,duhová označení, zvýraznění..), tím je to únavnější a otravnější. WI je umělecký dílo, WII na mě působí jak Win95 aplikace (to myslím ve zlým:).
Absolutně nemám problém s hratelností, ani grafikou.
Upscalery mám moc rád, mám ale na mysli ty ostré, které doplňují diagonální pixely, LCD mi vůbec nevadí a to ani moje 29 palcové. Na starší grafice je krásné, že v podstatě okamžitě víte, co se před vámi odehrává.
Čím víc je tam detailů, titěrností a nepodstatného balastu (různé ukazatele výběru,duhová označení, zvýraznění..), tím je to únavnější a otravnější. WI je umělecký dílo, WII na mě působí jak Win95 aplikace (to myslím ve zlým:).
@Ringo: @[neexistující uživatel]: @H34D:
Když už zmiňujete Dunu, tak ta má někde "remaster". Hraje se úplně stejně až na to že má vyšší "quality of life", tj. seskupování jednotek a right-click... (myslím že má i ostřejší textury - sám jsem to nehrál, vím od kámoše, ten se nad tím rozplývá blahem ;D)
K Warcraftu jsem nic takového bohužel nenašel. Po přečtení vaší diskuse jsem na sebe hrdej, že jsem se tím prokousal i tak. xD Ale uznávám, byl to fakt hardcore. I jsem měl často nižší gamespeed, v kombinaci s opatrným gameplayem to pak mělo skoro feeling tahovky. ;D
Když už zmiňujete Dunu, tak ta má někde "remaster". Hraje se úplně stejně až na to že má vyšší "quality of life", tj. seskupování jednotek a right-click... (myslím že má i ostřejší textury - sám jsem to nehrál, vím od kámoše, ten se nad tím rozplývá blahem ;D)
K Warcraftu jsem nic takového bohužel nenašel. Po přečtení vaší diskuse jsem na sebe hrdej, že jsem se tím prokousal i tak. xD Ale uznávám, byl to fakt hardcore. I jsem měl často nižší gamespeed, v kombinaci s opatrným gameplayem to pak mělo skoro feeling tahovky. ;D
@H34D (04.10.2021 13:01): Psal jsem, ze staci par let+ , nijak jsem to vic nespecifikoval, jen vypichnul RA2. I Age 1 je nekde jinde nez Duna nebo Warcraft co do grafiky i hratelnosti, vztazeno k dnesku,
Ja ty hry nehanim, nahral jsem se jich do aleluja. Ale zrovna tyto dve uz bych dnes nehral, z duvodu vypsanych nize. O Paranoiach atd, ani nemluve :)
Ja ty hry nehanim, nahral jsem se jich do aleluja. Ale zrovna tyto dve uz bych dnes nehral, z duvodu vypsanych nize. O Paranoiach atd, ani nemluve :)
@Zx Atari 500 (03.10.2021 22:10): Původně jsem myslel, že narážíš na hratelnost, takže jsem měl cukání tě trochu opravit, ale nakonec jsem to nechal být. Pokud narážíš na to, že graficky jsou RTS hratelné až od Red Alert 2, tak to je nesmysl imho. Myslím, že i takový Warcraft II už vypadá hezky a v bnet edici se dá i solidně ovládat. O Starcraftu pak ani nemluvě. Koneckonců AoE II bylo taky dřív, než RA2 a umělo i vyšší rozlišení (byť na 1280x1024 bylo všechno moc malé). Hry v 320x200 jako je právě Warcraft 1, jsou už trošku náročnější na toleranci hráčů, ale osobně s tím nemám problém, to už by mi víc vadilo to krkolomné ovládání (maximální označení 4 jednotek, nemožnost používat control grupy).
@Zx Atari 500 (04.10.2021 11:47): Mám nejraději čisté pixely, maximálně jejich čisté zvětšení. Filtry to rozmažou opravdu nepěkně. Takže je nepouštím, pokud teda zvětšení pixelu 2x nebo 3x už nebereme za filtr.
@Ringo (04.10.2021 10:47): Kdybys mel nekdy moznost, zkus takovej testik.
Pust si Dunu na CRT TV ( amiga) , CRT monitoru a LCD monitoru hezky vedle sebe. To vyda za tisic slov :)
Ona prave ta ostrost u lcdcek to dela nepeknym. Samo muzes to prohnat filtrama, pripadne laborovat s rozlisenim vs nativ, ale ten vysledek v primem porovnani bude proste horsi / jinej. Nekomu to nevadi, nekomu jo. Ja jsem holt ta druha skupina :) K tomu pricti, ze ne vsechny hry starnou s gracii a je zadelano :D
Pust si Dunu na CRT TV ( amiga) , CRT monitoru a LCD monitoru hezky vedle sebe. To vyda za tisic slov :)
Ona prave ta ostrost u lcdcek to dela nepeknym. Samo muzes to prohnat filtrama, pripadne laborovat s rozlisenim vs nativ, ale ten vysledek v primem porovnani bude proste horsi / jinej. Nekomu to nevadi, nekomu jo. Ja jsem holt ta druha skupina :) K tomu pricti, ze ne vsechny hry starnou s gracii a je zadelano :D
@Ringo (04.10.2021 10:47): Mě se taky většina starých her nezdá nijak ošklivá. To spíš ty první 3D pokusy jsou hrůza. Hlavně se nedají používat ty rozmazávací filtry a na větším monitoru případně hrát v okně.
@Zx Atari 500 (04.10.2021 09:05): Já to nechápu, co máte za problémy s těmi LCD monitory. Já to mám prakticky nastaveno tak, že to vypadá jako tehdy. Samozřejmě nečumím na hru v 256 barvách na TV přes celou stěnu, hraji na 15" noťasu a nikdy jsem v případě PC na hry neměl větší monitor než 19". Jak jsem tu Dunu 2 nedávno hrál, tak se mi to líbilo moc i graficky.
A třeba teď jsem dohrál v EGA Hero´s Questa abyla to nádhera, a nezobrazovalo se mi to s žádným oči tahajícím rozmazem, zřetelný a ostrý byl pěkně každý pixel. A je to poznat i když udělám screenshot z print screenu. Je z toho krásně velký zřetelný ostrý obraz, ne jak když nechám v automatickém malinkatém rozlišení udělat screen přes DOSbox a pak si jej zvětším, to se samozřejmě odporně rozmázne, protože to dokresluje ty pixely.
A třeba teď jsem dohrál v EGA Hero´s Questa abyla to nádhera, a nezobrazovalo se mi to s žádným oči tahajícím rozmazem, zřetelný a ostrý byl pěkně každý pixel. A je to poznat i když udělám screenshot z print screenu. Je z toho krásně velký zřetelný ostrý obraz, ne jak když nechám v automatickém malinkatém rozlišení udělat screen přes DOSbox a pak si jej zvětším, to se samozřejmě odporně rozmázne, protože to dokresluje ty pixely.
@Zx Atari 500 (04.10.2021 09:05): Přesně tak, na 14" CRT by to ještě nevypadalo tak hrozně. Ale když to pustíš na 24" LCD, tak je to hnusný, to je jasný... :-)
@Ringo (04.10.2021 08:55): Prave kvuli ty atmosce jsem to rozjel, ale uz jsem se nedokazal prenest pres ten interface a ta grafika uz taky nevypada zrovna hezky. Tim myslim, bojovou plochu. Zbytek je stale paradni.
Instalnul jsem i Dunu 2000, ale taky jsem to po chvilce vypnul, protoze je to osklive :)
Ono tak hodne delaj ty lcd monitory...
Instalnul jsem i Dunu 2000, ale taky jsem to po chvilce vypnul, protoze je to osklive :)
Ono tak hodne delaj ty lcd monitory...
@Zx Atari 500 (03.10.2021 22:10): Já si Dunu 2 cvičně zase dohrál asi před rokem nebo kdy to bylo a moc jsem se bavil, pořád parádní hra. A vůbec, pro mě má pořád nej atmosféru.
@HungryGhost (03.10.2021 21:19): Taky bych to dnes uz nehral, a to jsem pametnik. Podobne je to treba i u Duny II. Minulej tejden mi vrtala hlavou, tak jsem to spustil a vydrzel jsem to deset minut :)
Ale staci par let a treba takovej Red Alert 2 je naprosto v pohode hratelnej i dnes a porad patri k tomu nejlepsimu v RTS.
Ale staci par let a treba takovej Red Alert 2 je naprosto v pohode hratelnej i dnes a porad patri k tomu nejlepsimu v RTS.
@Garret (03.10.2021 21:27): A niekto, ešte spomina na stare hry so slzu v oku, že dnešne hry už nie sú čo to bývalo. :D
@HungryGhost (03.10.2021 21:19): vyrůstali jsme v drsné době
Prvý WarCraft zostarol moc nepekne. Už nemá čo ponúknuť v tejto dobe. Gameplay je masaker a bez módu na myšku, by som sa na to celé vysral.
Tak trilogie dokončena, a všechny hry naprostej nářez.
A byl jsem moc příjemně potěšen, že ve trojce vrátili wolf raidery z jedničky - ti mi ve dvojce moc chyběli! :D x)
Jinak co jsem ty hry hrál, tak jsem zjistil, že si pamatuji sotva polovinu, takže pokud jste je jako já naposled dohráli před více než dekádou, tak rozhodně doporučuju si je připomenout, storky jsou to dobré a strategie taky. ;)
A byl jsem moc příjemně potěšen, že ve trojce vrátili wolf raidery z jedničky - ti mi ve dvojce moc chyběli! :D x)
Jinak co jsem ty hry hrál, tak jsem zjistil, že si pamatuji sotva polovinu, takže pokud jste je jako já naposled dohráli před více než dekádou, tak rozhodně doporučuju si je připomenout, storky jsou to dobré a strategie taky. ;)
@Clorky (19.02.2020 21:27): Nesnáším? xD Já reagoval spíš na tu část o ovládání. :D Hra jinak parádní (o nostalgii nemluvě .)), jen na začátku je to šok, že neexistuje ani "klasickej right-click"...
(btw mě nikdy strategie nijak extra nešly a běžně se koukám, jak mi jednotky umírají, aniž by cokoliv udělaly, prostě proto, že blbě klikám... asi jsem spíš na střílečky ;))
Ale zvládl jsem to, teď už jsem v datadisku dvojky. ;)
Jinak W1 pro mě lepší než W2 (bez datadisku), aspoň co se kampaně týče - nutit mě se soustředit na 2 druhy lodí namísto x různorodých a zajímavých jednotek, to mě až nasíralo. ;)))
Ještě že to zatím vypadá, že W2 datadisk už lodičkama není tak posedlý...
(for the record, všeobecně mám lodě hodně rád, ať už vesmírné nebo klasické - a některé momenty vylodění invazní armády byly moc fajn)
Samozřejmě skirmishe jsem tehdá hrál spíš ve dvojce, ale vlastně jsem vždy preferoval mapy pokud možno bez vody. .)
(stejně tak ve trojce, co si teď vybavuju...)
(btw mě nikdy strategie nijak extra nešly a běžně se koukám, jak mi jednotky umírají, aniž by cokoliv udělaly, prostě proto, že blbě klikám... asi jsem spíš na střílečky ;))
Ale zvládl jsem to, teď už jsem v datadisku dvojky. ;)
Jinak W1 pro mě lepší než W2 (bez datadisku), aspoň co se kampaně týče - nutit mě se soustředit na 2 druhy lodí namísto x různorodých a zajímavých jednotek, to mě až nasíralo. ;)))
Ještě že to zatím vypadá, že W2 datadisk už lodičkama není tak posedlý...
(for the record, všeobecně mám lodě hodně rád, ať už vesmírné nebo klasické - a některé momenty vylodění invazní armády byly moc fajn)
Samozřejmě skirmishe jsem tehdá hrál spíš ve dvojce, ale vlastně jsem vždy preferoval mapy pokud možno bez vody. .)
(stejně tak ve trojce, co si teď vybavuju...)
@rikuhahl (19.02.2020 21:50): Nejsem nějaký velký stratég a proto pro mě byl datadisk vždycky peklo, které jsem velice rychle vzdal.
@Chark (19.02.2020 21:36): @rikuhahl (19.02.2020 21:50): +1
Jedničku když jsem hrál poprvé, tak jsem ji velmi záhy vzdal, protože to ovládání mi přišlo vážně tragické.
No po nějakém časem (cca 2 roky zpátky) zocelen jinými hardcore oldschool, blbě ovladatelnými kousky, jsem se k tomu vrátil a už mi to tak hrozné nepřišlo. Tak či tak bych nějaký remaster též ocenil, stačilo by něco ve stylu Bnet edice k Warcraftovi 2. Tj. přidat skupiny a možnost označit více jednotek + klasické ovládání myší (bez nutnosti klikat nejdříve na příkazy).
Ale atmosféru má první díl parádní, to se mu musí nechat, obtížnost zase není nakonec tak vysoká, čili se to i s pitomým ovládáním dá dohrát docela v klidu.
Jedničku když jsem hrál poprvé, tak jsem ji velmi záhy vzdal, protože to ovládání mi přišlo vážně tragické.
No po nějakém časem (cca 2 roky zpátky) zocelen jinými hardcore oldschool, blbě ovladatelnými kousky, jsem se k tomu vrátil a už mi to tak hrozné nepřišlo. Tak či tak bych nějaký remaster též ocenil, stačilo by něco ve stylu Bnet edice k Warcraftovi 2. Tj. přidat skupiny a možnost označit více jednotek + klasické ovládání myší (bez nutnosti klikat nejdříve na příkazy).
Ale atmosféru má první díl parádní, to se mu musí nechat, obtížnost zase není nakonec tak vysoká, čili se to i s pitomým ovládáním dá dohrát docela v klidu.
@Chark (19.02.2020 21:36): jo, dvojka je nejlepší a je to furt zábava. Měl bych si jí zas zahrát a konečně dohrát datadisk :)
@rikuhahl (19.02.2020 17:41): No chvíli jsem to zkoušel a zase jsem to uložil k ledu. Pořád pro mě zůstává Warcraft 2 jako nejzábavnější. Stačil by nějaký "amatérský" remaster jedničky na způsob projektu openra.net. Hodit to do mírně vyššího rozlišení a přístupnější ovládání.
@Gran (19.02.2020 17:43): to tu hru tak nesnášíš, že chceš zabít ji i její památku? :D
@rikuhahl (19.02.2020 17:41): Tak zrovna na tenhle warcraft bych reforge taky ocenil. :)
@Chark (28.03.2019 16:44): tahle hra by si zasloužila nějakej remaster s vylepšenym ovládáním. Několikrát jsem to zkoušel rozjet, ale vždycky to vzdal kvůli ovládání :(
No utrpení to ovládat, to teda je! Ještě že jsou ty katapulty tak nesmyslně OP. xD
@Garret (28.03.2019 16:35): Já se na to docela těším, hrál jsem to naposled někdy před 20 lety. Pár misí s radostí přetrpím.
@Garret (28.03.2019 16:35): A nehratelný.
@Chark (28.03.2019 15:41): ty jo. nepamatuju si to tak hnusný :-)
Konečně na GOGu.
Ono je to samozřejmě i tím, že si zahrajeme občas "za odměnu" (hlavně já:), takže to neomrzí.
Když zapnu Dunu, jsem taky za chvíli ztracen...na mě to funguje pořád.
Jinak nejraději mám klony Duny, ve kterých je možné provádět výsadky, které v originálu dělal jen AI protivník.
To mi kdysi chybělo. Fajn jsou i řiditelné Ornitoptéry, ale popravdě jejich neovladatelnost v originálu měla něco do sebe (hra s nimi svádí k budování rychlých OP rojů)...
Ve Warcaftu dvojce předpokládám transportní lodě, ale existuje tam i letecká přeprava?
Namluvení postaviček v jedničce je taky super, asi to mělo velký úspěch a ve dvojce se ještě víc odvázali. Pustím si nějaký letsplay, ať se pokochám.
Když zapnu Dunu, jsem taky za chvíli ztracen...na mě to funguje pořád.
Jinak nejraději mám klony Duny, ve kterých je možné provádět výsadky, které v originálu dělal jen AI protivník.
To mi kdysi chybělo. Fajn jsou i řiditelné Ornitoptéry, ale popravdě jejich neovladatelnost v originálu měla něco do sebe (hra s nimi svádí k budování rychlých OP rojů)...
Ve Warcaftu dvojce předpokládám transportní lodě, ale existuje tam i letecká přeprava?
Namluvení postaviček v jedničce je taky super, asi to mělo velký úspěch a ve dvojce se ještě víc odvázali. Pustím si nějaký letsplay, ať se pokochám.
@Luky_Luk (komentář): W1 byl pro zmenu uplne prvni RTS, kterou jsem kdy hral a tehdy me to jeste bavilo, grafika se mi libi stale, byt dvojka samozrejme o neco vic a jednicka i dvojka vypadaji lipo, nez trojka, v tom se taky shodneme, ale dvojka to IMHO vyhrava hlavne tim uchylnym namluvenim postav, ktere ostalo v pameti dodnes.
@TombSpirit (22.11.2017 20:40): W1 hrali tehdy skoro vsichni...
@TombSpirit (22.11.2017 20:40): Souhlas. A třebas taková stařičká první civka, ač dnes nepopiratelně ošklivá, má stále ten stejný skvělý koncept a hratelnost.
@rikuhahl (22.11.2017 20:36): Spíš než "nové hráče" bych řekl "běžné hráče". Kolik lidí hrálo tehdy Warcraft 1 nebo třeba Might and Magic 1 a kolik lidí hrálo pozdější díly? Ty hry prostě pro většinu potenciálních hráčů nebyly přístupné (ve smyslu hratelnosti).
@TombSpirit (22.11.2017 20:33): To je pravda. Já taky hrál W1 až někdy v roce 2001+-, i multiplayer jsem zkusil, ale už tehdy to byla slabota v rámci žánru. Průkopníci to maj někdy složitý, protože ne všechno je tam dotažený pro nový hráče :/
@rikuhahl (22.11.2017 19:59): Já mám rád staré hry - prvního (Super) Maria jsem hrál teprve nedávno a pořád se hraje velmi dobře (i když je krátký). (Naopak druhý Mario je dnes tragédie.) Problém je hledání starých her, které se ještě dají hrát - dobová hodnocení (pokud jsou k dispozici) jsou k ničemu, uživatelské komenty na DH a podobných webech často taky moc neřeknou, takže pokud neexistuje nějaká pozdější recenze, tak nezbývá než tu hru vyzkoušet. Třeba první (ani druhá) Zelda už fakt moc hratelná není, přestože vyšla ve stejné době jako první Super Mario. Naopak Link to the Past je nadčasový.
Opravdu primitivní dobré hry stárnou pomaleji - takový tetris (třeba ten, co je na NES nebo na GB) se hraje pořád podstatně líp než první Warcraft. Není na nich totiž moc co zlepšovat.
Opravdu primitivní dobré hry stárnou pomaleji - takový tetris (třeba ten, co je na NES nebo na GB) se hraje pořád podstatně líp než první Warcraft. Není na nich totiž moc co zlepšovat.
@TombSpirit (22.11.2017 19:41): Asi nic, je to naprosto legitimní. Já se však snažím alespoň vcítit do tý doby. Nedávno jsem hrál Pong na starym automatu a bylo to prima a ta historie prostě dejchala. Ač je ta tak primitivní, jak jen to jde. Ale každej podle sebe samozřejmě.
@H34D (22.11.2017 18:03): Mám z toho trochu dojem, že sám přiznáváš, že žádné objektivní hodnocení neexistuje. Pokud jsem hrál W1 20 let po vydání a mezitím jsem hrál mj. W3, tak můžu buď dát hodnocení podle toho, jak mě ta hra bavila a nebo se snažit si představit, jak by mě asi bavila, kdybych ji hrál v době vydání, bylo mi 10 a já nevím co ještě. Jestli revidovat hodnocení je na každém, pokud to neděláš, časem se tvá hodnocení dost možná stanou nekonzistentní (jak říkáš, CoD4 tě dřív bavilo, dnes bys té samé hře dal míň). Není to až takový problém, hra stejně imho nejvíc zastarává (celkově, ne jen technicky) pár, dejme tomu 10 let po vydání a pak už moc ne.
Pokud ti jde o dobové hodnocení, jsou nejlepší dobové časopisy / weby. Tady se míchají dohromady hodnocení těch, kteří hru hráli v době vydání a těch, kteří ji poprvé hráli o mnoho let později. I když ta druhá skupina bude asi vždy v menšině.
@rikuhahl (22.11.2017 19:03): OK, ale co je špatného na tom, když někdo chce v hodnocení zohlednit to, že jedna hra zestárne hodně rychle a druhá, která tu první vylepšuje a vyšla třeba jen o rok později, je zábavná ještě o hodně později?
Pokud ti jde o dobové hodnocení, jsou nejlepší dobové časopisy / weby. Tady se míchají dohromady hodnocení těch, kteří hru hráli v době vydání a těch, kteří ji poprvé hráli o mnoho let později. I když ta druhá skupina bude asi vždy v menšině.
@rikuhahl (22.11.2017 19:03): OK, ale co je špatného na tom, když někdo chce v hodnocení zohlednit to, že jedna hra zestárne hodně rychle a druhá, která tu první vylepšuje a vyšla třeba jen o rok později, je zábavná ještě o hodně později?
@H34D (22.11.2017 18:32): Ale prdlajs alibismus. To je popis reality. Protože snažit se najít nějakou objektivní metodiku je prostě nesmysl už z principu, tak se o to odmítám pokoušet :)
Přiznat si to je první krok k vyléčení. :)
@Jab (22.11.2017 18:34): Nevim no, já se snažím hodnocení držet v čase. Tehdy mě to prostě bavilo a mám na to pěkný vzpomínky, tak proč to zhoršovat, když už to dneska nebaví. V roce 2002 jsem se královsky bavil u Grand Theft Auto III, ale dneska už mě ta hra nemá co dát, narozdíl třeba od Grand Theft Auto: Vice City, který mi téměř nezestárlo. Oborům jsem dal stovku a za oběma si stojim.
@H34D (22.11.2017 18:32): To ale nepsal Tukan, ne? Někde jsem to nedávno našel... Každopádně tohle je něco jiného. Tam ta hra z roku 1997 není o stránku vedle od hry z roku 2017. Tady to máš všechno najednou a je tedy podle mého fér, aby v čele žebříčků byly jen ty skutečně nejlepší hry napříč časem.
@Kwoky (22.11.2017 18:07): Teoreticky je to pravda, ale je to přesně ten typ alibismu, který nemám rád. :)
@Jab (22.11.2017 18:14): Já to nepřeháním, chtěl jsem hlavně zdůraznit pointu. Souhlas tím, že nostalgické stovky často plodí ty nejhorší komenty. :) Jinak ale myslím, že jen minimum lidí reviduje ta hodnocení a mění je v průběhu času, to asi taky není úplně dobře, např. recenze v herních časopisech už taky zpět nejdou přepsat, i když se takový Tukan po letech přiznal, že těch 7/10 pro HOMAM3 si hodně vyčítá. :)
@Jab (22.11.2017 18:14): Já to nepřeháním, chtěl jsem hlavně zdůraznit pointu. Souhlas tím, že nostalgické stovky často plodí ty nejhorší komenty. :) Jinak ale myslím, že jen minimum lidí reviduje ta hodnocení a mění je v průběhu času, to asi taky není úplně dobře, např. recenze v herních časopisech už taky zpět nejdou přepsat, i když se takový Tukan po letech přiznal, že těch 7/10 pro HOMAM3 si hodně vyčítá. :)
@H34D (22.11.2017 18:03): Zbytečně to přeháníš. Já sám svá hodnocení reviduji poměrně často. Ale zase ne u všech her. Páč u těch, které už jsem beztak hodnotil pod sedmdesát či osmdesát, většina nebude za chvíli zajímat nikoho. Ale třebas u všeho 85%+ dbám na to, aby jejich hodnocení bylo z mé strany aktuální.
Krom toho ty sentimentální stovky plodí nejhorší komentáře na DH. Vždy to začíná stylem: "Pamatuji si, jak jsem tuhle super hru kamaráda. /.../ Byla to super smažba." A tak podobně, bez jediného argumentu o kvalitách hry. Zato s tunou zbytečných dojmů.
Btw tahle debata se tu vedla už vícekrát. Resp. mnohokrát. Stačí říci, že zástupci aktuálních srovnání na hlavy porazili své vzpomínkomilující soupeře. :) Krom toho si vezmi, jak k tomu přijde právě ten tvůj HoMaM 3 a další hry, které jsou bez debat skvělé i dnes. Prostě dobrý koncept nezastará. Dobrá hratelnost vydrží. Hezká stylová grafika rovněž. Není to tedy jen o věku hry. Některé ten "test časem" vydrží a pak si zaslouží své místo na piedestalu.
Krom toho ty sentimentální stovky plodí nejhorší komentáře na DH. Vždy to začíná stylem: "Pamatuji si, jak jsem tuhle super hru kamaráda. /.../ Byla to super smažba." A tak podobně, bez jediného argumentu o kvalitách hry. Zato s tunou zbytečných dojmů.
Btw tahle debata se tu vedla už vícekrát. Resp. mnohokrát. Stačí říci, že zástupci aktuálních srovnání na hlavy porazili své vzpomínkomilující soupeře. :) Krom toho si vezmi, jak k tomu přijde právě ten tvůj HoMaM 3 a další hry, které jsou bez debat skvělé i dnes. Prostě dobrý koncept nezastará. Dobrá hratelnost vydrží. Hezká stylová grafika rovněž. Není to tedy jen o věku hry. Některé ten "test časem" vydrží a pak si zaslouží své místo na piedestalu.
@H34D (22.11.2017 16:43): Krása hodnocení na DH je v tom, že každý může hodnotit podle sebe, svého systému, svého žebříčku hodnot nebo priority. To, že z toho pak někdo vyvozuje závěry, není problém hodnotitele.
@TombSpirit (22.11.2017 17:39): Jak říkám, já tě na jednu stranu chápu a např. souhlasím, že Doom je dnes podstatně hratelnější než W1, ale pořád mám vnitřní (morální) problém s tím, jak si ten W1 ohodnotil. :) Vem si, co je pro tebe "aktuální" zábavnost? Třeba v době vzniku databáze bych hodnotil na žebříčku "aktuální zábavnosti" takové Call of Duty 4 jako špičku, ale co třeba dnes nebo za dalších 10 let? V roce 2027 přijde uživatel, který, jak říkáš, bude hledat, co si zahrát a k čemu mu bude moje hodnocení "aktuální zábavnosti" z roku 2008? Tvůj žebříček aktuální zábavnosti by se musel měnit v čase a žádné hodnocení by nebylo, ehm "objektivní"? Zkrátka dělalo by rozdíly to, kdy člověk danou hru hrál a hodnotil, jednotlivá hodnocení a celkový žebříček by tedy trpěly... Já vím, že je takové zvláštní snažit se objektivně hodnotit, jak byla asi hra dobrá před 20 lety, ale zase vyloženě napsat, že hra je dnes na píču a proto ji dávám 30% mi přijde jako horší alternativa. :)
@Jab (22.11.2017 17:50): :)
@Jab (22.11.2017 17:50): :)
@TombSpirit (22.11.2017 17:39): Nespoiluj. To jsem z něj chtěl právě dostat. :-/
@Tyrael (22.11.2017 12:39): Jo, na AoE jsem zapomněl (zmínit, ne dohrát). Ale i první AoE vyšlo až po W2.
@H34D (22.11.2017 16:43): Já bych radši žebříček podle ("aktuální") zábavnosti než podle toho, jaký pokrok kdysi dávno hra přinesla (i když se už dnes nedá hrát). Takový žebříček je podle mě pro většinu hráčů (hledajících co si zahrát) k ničemu - bez toho, aby museli číst komentáře. Buď tu starou hru už znáš a víš o tom, že přinesla tohle a tamto (nebo si to zjistíš, pokud tě to zajímá) nebo ji neznáš a pak ji stejně už pravděpodobně hrát nebudeš. A grafika je to poslední, na co si u starých her stěžuju a zrovna u 2D her jako W2 nezastarala tolik jako třeba u prvních 3D strategií. V ideálním světě bychom měli 2 žebříčky - podle zábavnosti a "zásadnosti". :-) 2 žebříčky nemáme, tak jsem dál "průměr" a ne třeba těch 30 %. (A taky proto, že by mi tu hrozilo zlynčování.) :-)
A Doom je imho i dnes podstatně hratelnější než první Warcraft.
@Jab (22.11.2017 17:01): O HoMaM 3 se (imho, afaik) nedá říct, že je překonaná, proto ji i dnes hraje relativně dost lidí a vychází mapy a mody, takže si vysoké hodnocení myslím zaslouží.
@H34D (22.11.2017 16:43): Já bych radši žebříček podle ("aktuální") zábavnosti než podle toho, jaký pokrok kdysi dávno hra přinesla (i když se už dnes nedá hrát). Takový žebříček je podle mě pro většinu hráčů (hledajících co si zahrát) k ničemu - bez toho, aby museli číst komentáře. Buď tu starou hru už znáš a víš o tom, že přinesla tohle a tamto (nebo si to zjistíš, pokud tě to zajímá) nebo ji neznáš a pak ji stejně už pravděpodobně hrát nebudeš. A grafika je to poslední, na co si u starých her stěžuju a zrovna u 2D her jako W2 nezastarala tolik jako třeba u prvních 3D strategií. V ideálním světě bychom měli 2 žebříčky - podle zábavnosti a "zásadnosti". :-) 2 žebříčky nemáme, tak jsem dál "průměr" a ne třeba těch 30 %. (A taky proto, že by mi tu hrozilo zlynčování.) :-)
A Doom je imho i dnes podstatně hratelnější než první Warcraft.
@Jab (22.11.2017 17:01): O HoMaM 3 se (imho, afaik) nedá říct, že je překonaná, proto ji i dnes hraje relativně dost lidí a vychází mapy a mody, takže si vysoké hodnocení myslím zaslouží.
@H34D (22.11.2017 16:43): Kolik bys dal takhle po letech HoMaM 3?
Mě teda přijde zvláštní hodnocení typu: "z dnešního pohledu dávám tolik, z tehdejšího tolik". To přeci může vést k tomu, že např. dám Doomu 50% a napíšu, že z tehdejšího pohledu sice 90%, ale z dnešního je to tupá koridorovka a grafikou se nechytá na Crysis 3, takže 10%. :)
Jako chápu, že zrovna hry jako W1 se dnes hrajou špatně, např. já jsem se před pár lety rozhodl, že zkusím dohrát datadisk k W2, který jsem nikdy dříve nedokončil, ale vlastně jsem to vzdal už v průběhu první mise, protože jakožto hráče, který je zvyklý hrát RTS rychle, mě to v dnešní době prostě nudilo. Ovšem nepřišlo by mi správné té hře dát třeba těch 50%, protože kdyby tohle udělal každý, tak jako komunita vyšleme takové zvláštní signály - jakože představte si průměrné hodnocení pecek jako je W2 třeba 55% a místo v žebříčku 100 nejhorších her všech dob...
Jako chápu, že zrovna hry jako W1 se dnes hrajou špatně, např. já jsem se před pár lety rozhodl, že zkusím dohrát datadisk k W2, který jsem nikdy dříve nedokončil, ale vlastně jsem to vzdal už v průběhu první mise, protože jakožto hráče, který je zvyklý hrát RTS rychle, mě to v dnešní době prostě nudilo. Ovšem nepřišlo by mi správné té hře dát třeba těch 50%, protože kdyby tohle udělal každý, tak jako komunita vyšleme takové zvláštní signály - jakože představte si průměrné hodnocení pecek jako je W2 třeba 55% a místo v žebříčku 100 nejhorších her všech dob...
No už age of empires přišlo se singleplayerem, kde se tažení hodně lišila v postupu.....hráče nutili k využívání veškerých mechanik........
Velkej rozdíl přinesl blizzard se starcraftem, kdy už zalezi na sestavě jednotek...warcr.3 to dovedl k dokonalosti....právě nízkým populačním limitem
Velkej rozdíl přinesl blizzard se starcraftem, kdy už zalezi na sestavě jednotek...warcr.3 to dovedl k dokonalosti....právě nízkým populačním limitem
@90210 (20.11.2017 22:13): No, třeba gameplay Warcraftu 3 (a datadisku obzvlášť) se od dvojky dost liší, rozhodně se nemusíš bát stereotypu vybudovat základnu - zmasakrovat nepřítele. Třeba taková finální mise ve Frozen Throne je fakt výborná. A hlavně FMVčka fakt stojí za to. :-)
@90210 (20.11.2017 22:13): Zkus Original War, to tě bavit bude ;)
@TombSpirit (20.11.2017 21:27): Tak Red Alert 2 je rozhodně "jednodušší, rychlejší / akčnější a barevnější". Je lepší než jednička ;)
@TombSpirit (20.11.2017 21:27): Tak Red Alert 2 je rozhodně "jednodušší, rychlejší / akčnější a barevnější". Je lepší než jednička ;)
W1 byla teda moje prvni realtime strategie a hral jsem ji jeste nez vysla dvojka u kamarada, tehdy jsme klasicky zahajovali kazdou misi vsemi cheaty, byla to rit.:0) Pote jsem hral Dunu 2, ale ta me predevsim kvuli ovladani uz tolik nebrala, byt jsem ji dohral (za Harkonenny), az pote prisel W2. Naopak jsem se nikdy nedostal k serii C&C. Pote se uz ale moje hrani realtimovek prakticky uzavrelo, protoze to bylo porad na jedno brdo, zbesily vybudovani zakladny a zavaleni nepritele jednotkami.
@Red (20.11.2017 20:34): Ale jo, "líbil se mi víc" chápu (viz ty linkované mapy v mém komentu), ale zkus si W1 a W2 zahrát dnes a upřímně mi řekni, co z toho z tě baví víc.
Já na CaC nikdy moc nebyl, asi mám radši fantasy a ten "styl" Warcraftu (takové jednodušší, rychlejší / akčnější a barevnější). Mimochodem první CaC jsem dohrál, stejně tak sovětské mise v prvním Red Alertu. Možná si dám někdy Red Alert 2, ten má hodně vysoká hodnocení.
Já na CaC nikdy moc nebyl, asi mám radši fantasy a ten "styl" Warcraftu (takové jednodušší, rychlejší / akčnější a barevnější). Mimochodem první CaC jsem dohrál, stejně tak sovětské mise v prvním Red Alertu. Možná si dám někdy Red Alert 2, ten má hodně vysoká hodnocení.
Já hrál taky W1 až po W2 a líbil se mi víc (třeba temnější atmosféra). Ale opravdovou peckou kterou jsem dohrál vícekrát pro mě byl až Red Alert 1.
@90210 (20.11.2017 17:31): Já hrál W1 až mnohem později, spoustu let po W2, takže nějaká nostalgie u mě moc nefunguje. Taky si říkám, že W1 zas taková pecka (mimo toho nadšení, že něco takového vůbec existuje) být nemohla. Rozhodně ne třeba jako Doom nebo Mario. Hlavně kvůli ovládání, pomalému tempu a stereotypu.
Jo, W2 je docela zábava i dnes, ale přece jen v porovnání s MM6 myslím mnohem dřív omrzí - prozkoumávat dungeony (v MM6) je zážitek sám o sobě. Pozdější mise ve W2 jsou vždy o tom samém - trochu rozjet těžbu (ze začátku je k dispozici pár dělníků, pár surovin a pár základních budov, toť vše), udělat si pár jednotek na obranu a především začít stavět lodě, pak vyčistit moře od nepřátelských lodí a břehy od věží, balist a dalších nepříjemností a nakonec (najít a) dorazit zbytky. Tuším, že datadisk na tom byl o trochu líp.
Konkurence ve strategiích obecně ok, ale v rámci žánru se třeba Warcraft od Sim City dost liší. V RTS zase takový výběr nebyl - Dune, Warcraft, CaC. Zapomněl jsem na něco?
Jo, W2 je docela zábava i dnes, ale přece jen v porovnání s MM6 myslím mnohem dřív omrzí - prozkoumávat dungeony (v MM6) je zážitek sám o sobě. Pozdější mise ve W2 jsou vždy o tom samém - trochu rozjet těžbu (ze začátku je k dispozici pár dělníků, pár surovin a pár základních budov, toť vše), udělat si pár jednotek na obranu a především začít stavět lodě, pak vyčistit moře od nepřátelských lodí a břehy od věží, balist a dalších nepříjemností a nakonec (najít a) dorazit zbytky. Tuším, že datadisk na tom byl o trochu líp.
Konkurence ve strategiích obecně ok, ale v rámci žánru se třeba Warcraft od Sim City dost liší. V RTS zase takový výběr nebyl - Dune, Warcraft, CaC. Zapomněl jsem na něco?
@TombSpirit (20.11.2017 17:19): No tak W1 je neco jako Might and Magic 2 u RPG, dobova zalezitost, ktera jen nakopla zanr. Pamatuju si, ze nas tehdy jako kluky nejvic bralo namluveny intro, na ktery jsme cumeli porad dokola a venku pak napodobovali debilni chuzi tech kleriku, nebo co to je za jednotku, ale jako hra to az takova udalost nebyla ani tehdy a W2 je ve vsem lepsi, ten je neco jako Might and Magic 6, super hra i dnes. Tehdy ostatne byla ve strategiich obrovska konkurence, Transport Tycoon, SIm City 2000, Civka, Kolonizace. Zlaty vek zanru. Na jednicce bych fakt vyzvedl hlavne ty mise v dungeonech, ty byly zajimavy a je skoda, ze ve dvojce uz nebyly.
@Jab (20.11.2017 17:10): Díky. Výhoda DH (a obecně webových fór) je, že mě těžko někdo může donutit odpovídat, když se mi nechce. :-) Mimo to jsem se snažil být co nejvíc objektivní. Takže hrozí snad jen obecná diskuze o číselném ohodnocení a způsobu hodnocení. Pokud někdo řekne, že jsem dal hře málo, tak řeknu, že "objektivně" z dnešního pohledu (a dnešní zábavy) by si hra zasloužila těch 30 %. :-)
@TombSpirit (komentář): Moc pěkný koment. Přeji ti, abys k němu nemusel absolvovat podobně úmornou diskuzi, jako já kdysi k Duně 2.
@valcik (19.01.2017 12:15): Ano, tu jsem měl taky... :-)
@Karasman (19.01.2017 12:12): Sám som mal v tej dobe kartu Trident s pol megabajtom ram, o týchto high-end produktoch som len čítal.. :(
@valcik (19.01.2017 12:01): Teda přiznám se, že v té době jsem byl hodně velký HW nadšenec a prošly mi rukama desítky různých dílů, ale za celou dobu jsem neměl v ruce 16-bit grafiku do ISA slotu. Ani jsem nevěděl, že to ISA sběrnice uměla. Čumim.
@Karasman (19.01.2017 06:58): Záleží na grafickom adaptéri. V roku 1992, teda v tom istom roku keď sa na trh dostali procesory 80486 DX2, už bola na trhu aj karta S3 928 ktorá zvládala 24/32 bitové true color farby.
edit: pripájali sa cez ISA slot
http://www.vgamuseum.info/index.php/component/k2/item/344-s3-p86c928
edit: pripájali sa cez ISA slot
http://www.vgamuseum.info/index.php/component/k2/item/344-s3-p86c928
@H34D (18.01.2017 17:58): 486 rozhodně neuměly 16-bit barvy, sám jsem tuhle 486 měl několik let, tos musel mít štěstí na dobrej kus, aby deska už měla PCI sloty, ale byla to podle mě spíš výjimka než nějaký pravidlo. Ale první disk jsem měl 270 MB, pak jsem ho měnil za 540. Ale jinak souhlas... :-)
@Karasman (18.01.2017 07:42): Asi myslel 256 barev a SVGA rozlišení, tj. 800x600, ale to moc smysl nedává, tyhle kompy už uměly 16bit barvy... A sestava je nevyvážená, 800 MB disk je nějak moc a 8 MB RAM málo :)
[neexistující komentář]: Co má být 256 SVGA? :D
@TombSpirit (02.06.2016 11:22): Ááách, děkuji :) tak to je teda eng wiki pěkná lama, kam se hrabe na dh!
@Walome (02.06.2016 11:02): Na eng wiki prostě není všechno a zrovna Medivha bylo celkem snadné vynechat. Toto snad zodpoví všechny tvé otázky: :-)
http://www.replacementdocs.com/download.php?view.2107
http://www.replacementdocs.com/download.php?view.2107
@TombSpirit (02.06.2016 10:50): ale já Ti to věřím, jen nevím proč o tom na eng wiki není ani slovo (nebo jak už jsem psal to tam nevidím) :)
Píšu o hrách článek, po filmu už bude pozdě + já ten warcraft příběh útržkovitě znám, takže je to fuk :)
Píšu o hrách článek, po filmu už bude pozdě + já ten warcraft příběh útržkovitě znám, takže je to fuk :)
@Walome (01.06.2016 19:17): Já myslel, že stačí, když napíšu jednou, že Medivh je už ve W1. :-) (Sám jsem W1 dohrál, i když ho tu nemám označený ani ohodnocený.)
@Isair (02.06.2016 06:54): No, typickej hlavní záporák to imho není, spíš jen zrádce.
@rikuhahl (02.06.2016 07:49): Já nevím, jestli bych dnes někomu doporučil hrát W1, už jen kvůli ovládání - označování pouze 4 jednotek zaráz (a navíc je potřeba držet další klávesu), žádné skupiny, žádný attack move (tohle je asi nejhorší), hrozný pathfinding, nemožnost stavět druhou hlavní budovu (nebo přesunout tu první) atd. Znovu to už hrát asi nebudu (leda bych natočil Let's Play, na YouTube jsem nic slušného nenašel). :-) Zlatá dvojka.
@Walome (02.06.2016 08:31): Nebylo by lepší je vidět až po filmu?
@Isair (02.06.2016 06:54): No, typickej hlavní záporák to imho není, spíš jen zrádce.
@rikuhahl (02.06.2016 07:49): Já nevím, jestli bych dnes někomu doporučil hrát W1, už jen kvůli ovládání - označování pouze 4 jednotek zaráz (a navíc je potřeba držet další klávesu), žádné skupiny, žádný attack move (tohle je asi nejhorší), hrozný pathfinding, nemožnost stavět druhou hlavní budovu (nebo přesunout tu první) atd. Znovu to už hrát asi nebudu (leda bych natočil Let's Play, na YouTube jsem nic slušného nenašel). :-) Zlatá dvojka.
@Walome (02.06.2016 08:31): Nebylo by lepší je vidět až po filmu?
@Isair (02.06.2016 06:54): tyjo tak v tom mám totální zmatek... asi nakoukám ty videa.
Ač si myslím, že film nebude kdovíjakej, tak jsem rád, že pár lidí přivede k týhle hře ;)
@Walome (01.06.2016 19:17): V jedničce to byl hlavní záporák (o té dějové lince s Medivhem se zmiňují i v jedné cutscéně v trojce mám dojem).
@TombSpirit (01.06.2016 18:56): jo dík :) aha to je tenhle jouda, to jsem si nikdy nespojil.
Dobře tak jestli nejsem úplně blbej, tak v jedničce nebyl... protože ta Plamenáá legie byla až ve trojce ne?
Dobře tak jestli nejsem úplně blbej, tak v jedničce nebyl... protože ta Plamenáá legie byla až ve trojce ne?