Třeba to nebude nutně hned nová mise, jen využití jiného prostředku v rámci některé z nám známých misí :D
Diskuze
@Wolverine (14.06.2020 21:08): Jojo, přesně ten. Podle mě to bude nějaká naháněčka, něco na styl člunu ve trojce, což teda samozřejmě je jen spekulace, ale, když vytvořili nové cutscény s motorkami, rozhodně to nebude jenom přídavek do extrémní jízdy. :D
@Wolverine (14.06.2020 21:08): U toho může být kontext jakýkoliv... :)
@Gordon (14.06.2020 20:07): Nejspíš měl na mysli tenhle záběr.
@player (14.06.2020 19:47): Ano. Už v traileru jde vidět třeba mise s motorkami, která v původní hře rozhodně nebyla.
Je pravda že v nové remastrované verzi Mafie 1 budou přidané nějaké mise které v původní hře nebyli?
@Gordon (29.05.2020 10:44): záleží jestli všechny :) Mně asi 2 chyběli :(
Jsem jedinej, kdo ty závodníky předjížděl napodruhý? :-D
@Luďa (28.05.2020 22:14): Zkusil jsem stupeň Extrémní, kupodivu je to též skvěle zvládnutelné i na klávesnici. PC verze 1.3. Chce to ale být po první zatáčce první, soupeřům ujet a v zatáčce před koncem kola, kde je les, nedržet klávesu šipky. Tak to jde krásně vytočit a neztratit nad vozem kontrolu. Zabralo mi to asi deset pokusů.
@Paul (28.05.2020 23:16): Asi myslí to, že tam jsou závody ve městě, má to i nedomrdlá verze na PS2.
@Luďa (28.05.2020 22:14): Mafia 1 má na xboxu nějakej závodní mód? Jako že zrealističťuje ještě víc fyziku?
@Luďa (28.05.2020 22:14): Já jsem to vždycky hrál na klávesnici a naprosto bez problémů.
Důkaz, že závod nijak extra těžký není. Problém jenom je, že hra se snaží jízdním modelem být realistická a lidi to hrají na klávesnici. :) V minulém videu to hrál na klávesnici na easy a dalo mu to trošku víc zabrat.
BTW: Sehnal ehm stáhnul ¯_(ツ)_/¯ jsem si Mafii jen tak for fun na můj OG Xbox ze zvědavosti, jak to na něm vypadá (na PS2 je to fakt hnůj) a celkem to ujde. Ten závodní mód je docela fajn a na Duke ovladači se to hraje dobře, ale zajímalo by mě, proč na PC verzi chybí (že by tušili průser s tím, že to většina lidí bude hrát na klávesnici a ne na ovladači/volantu?).
BTW: Sehnal ehm stáhnul ¯_(ツ)_/¯ jsem si Mafii jen tak for fun na můj OG Xbox ze zvědavosti, jak to na něm vypadá (na PS2 je to fakt hnůj) a celkem to ujde. Ten závodní mód je docela fajn a na Duke ovladači se to hraje dobře, ale zajímalo by mě, proč na PC verzi chybí (že by tušili průser s tím, že to většina lidí bude hrát na klávesnici a ne na ovladači/volantu?).
@PavelU (27.05.2020 11:21): Díky, mrknu na to :)
@Brasikona (27.05.2020 10:51): Nečekal jsem, jaké haló smazání toho komentáře vyvolá. Archive.org 15. 7. 2012.
Tvůj komentář si přečtu rád, rozsáhlejší texty mi nevadí. Četl jsem od tebe komentář k Someday You'll Return. Pěkný.
Tvůj komentář si přečtu rád, rozsáhlejší texty mi nevadí. Četl jsem od tebe komentář k Someday You'll Return. Pěkný.
@PavelU (27.05.2020 02:28): Docela by mě ten původní komentář zajímal, zvlášť pokud vychází z tak dávného odehrání. K takovým názorům se dnes člověk už nedostává tak snad, jen v dobových recenzích a na nejstarších fórech a stránkách, tvůj původní komentář jsem asi bohužel nečetla...
@Walome (27.05.2020 09:11): Kdo by před 20 lety tipoval české CNN? :D
Sakra, taky bych měla k té M1 něco sepsat, ale bojím se, že by z toho rozsahem byla další seminárka... :D
@Walome (27.05.2020 09:11): Kdo by před 20 lety tipoval české CNN? :D
Sakra, taky bych měla k té M1 něco sepsat, ale bojím se, že by z toho rozsahem byla další seminárka... :D
Ten rozhovor na CNN byl hodně srandovní, ale tvl Mafia v český CNN, kdo by něco takovýho před 20 lety tipoval :D
Osobně mám u her (ne, že bych vyvracel, že na to někdo jiný nemá právo, myslím u sebe) problém přehodnocovat svůj názor na ně. Přeci jen ten technický vývoj se zrovna v téhle branži extrémně posouvá a má dost silný vliv na výsledný pocit z produktu (to mi třeba u filmů, hudby či knih zdaleka tolik nepřijde), takže ve spoustě případů to má často negativní dopad na tu hru, o to víc si zase pak člověk váží těch pár kousků, které sítem projdou.
Navíc já osobně bych měl problém i s tím, že na mě by nejspíš mělo vliv i to, po jaké hře jsem to hrál, v jakém období, rozpoložení atp. Je to prostě ošemetné a já bych to asi nedokázal :-)
Navíc já osobně bych měl problém i s tím, že na mě by nejspíš mělo vliv i to, po jaké hře jsem to hrál, v jakém období, rozpoložení atp. Je to prostě ošemetné a já bych to asi nedokázal :-)
@PavelU (27.05.2020 02:28): Já jsem to hrál taky zhruba v době vydání. A taky si už z toho nic moc nepamatuju, jen to, že ač je v ní hodně pro mě neoblíbeného střílení, tak se mi hra hodně líbila. Ale já mám problém si vzpomenout, co jsem dělal minulý týden (pokud nepočítám teď poslední dva měsíce, kdy můžu směle odpovědět "nic", aniž bych musel přemýšlet).
@Pluto (27.05.2020 02:23): Jo, takto to též jde, dokud není starý komentář smazán. Ale obsah původního bych tam nenechával. Mám to v dokumentu, ale víceméně se o podobných věcech zmiňuji v současném komentáři. Hlavní problém u mě byl asi ten, že jsem to hrál jen v letech 2002-2004, jednou až dvakrát. No, a od roku 2008 až dodnes, než došlo k letošnímu odehrání, jsem si ze hry už moc nepamatoval.
@PavelU (27.05.2020 02:15): Nevím, jestli je to možné, ale místo mazání a vkládání nového by možná bylo lepší použít editaci. A nebo původní smazat a vložit nový s tím, že by jeho součástí byl i ten starý. Rád si přečtu současný komentář, ale ještě radši bych si přečetl i ten původní, abych měl možnost vidět vývoj názoru na hru...
Mafia opět dohrána. Starý komentář smazán a vložen nový. To samozřejmě znamená i reset obdržených hodnocení, ale nyní máte ode mě opravdový názor na hru, který nebudu měnit. Zahrál jsem si to rád znovu, uzrála na to ta správná doba. Já jdu vždy proti proudu. A zkorigováno obdržené hodnocení. Je to prostě mé vypořádání se s mafií jednou pro vždy. Tak myslím, že v pohodě.
Ahoj lidičky založil jsem svůj Discord server o Mafii kdo by chtěl tak se kldině připojte: https://discord.gg/W5hfZZg je nové vytvořený ale věci tam budou přibývat :)
@Luďa (21.05.2020 07:57): Jj, tohle ježdění jsem se docela naučil v GTA Online, kde jsem v závodech strávil stovky hodin (zejména v mnou vytvořených, kdy jsem se snažil dělat zatáčkovité závody na úzkých cestách, ne jen hloupé ježdění po širokých ulicích centrem LS) a tam jsem používal brzdy pořád :D To je asi tak jediné arkádové závodění, které provozuji no ...
@themacs (21.05.2020 07:54): Jo tak to asi jo. Jen jestli to budeš hrát na klávesnici, tak je potřeba mačkáním brzdy simulovat ABS. Jak je na klávesnici nic nebo noha na podlaze, tak se hned zablokujou kola.
@Luďa (21.05.2020 07:04): No, já právě hry typu Need For Speed, Forza Horizon, apod. arkády vůbec nehraju. Z toho jsem vyrostl už docela dávno. Moje vody jsou např. pCars, Asetto Corsa, apod. hezky na volantu, takže podle toho co píšeš, by to mohla být pro mě hračka ;)
@themacs (20.05.2020 22:43): On ten závod není těžkej, jen se to nesmí hrát jak Need For Speed nebo Flat Out. Stačí hodně brzdit do zatáček, jak kdybys jel v reálným autě. Podle mě je většina hráčů zvyklá hrát závodní arkády furt pod plynem v tom je ten problém. :)
EDIT: I Když teď jsem si vlastně vzpomněl, že při posledním hraní jsem měl menší problém s agresivitou, že do mě furt najížděli, což si nepamatauju z předchozího hraní. Třeba je nějak ovlivněná AI počtem FPS nebo rychlostí procesoru.
EDIT: I Když teď jsem si vlastně vzpomněl, že při posledním hraní jsem měl menší problém s agresivitou, že do mě furt najížděli, což si nepamatauju z předchozího hraní. Třeba je nějak ovlivněná AI počtem FPS nebo rychlostí procesoru.
@Brasikona (20.05.2020 22:11): No jasné no, já to právě hrál ještě v 1.0 verzi a tam obtížnost nebyla, proto zkratka :D Jinak ještě před vydáním Remaku si to chci projet, takže zkusím i závod konečně legitimně vyhrát :D
Víte, co by byla sranda? Kdyby s těmi přidanými motorkami podnikli další závody! Aneb jak frustrovat další generaci hráčů, tak!
@themacs (20.05.2020 21:55): Ne, já to hrál asi třikrát a vždy jsem jel zkratkou, závodní hry mě nebaví. Už tenkrát v r.2002 kdy jsem to hrál pár týdnů po vydání poprvé jsem tenhle tip našel někde na internetový diskuzi, tuším, že to byl tehdy bonusweb.
@Bursoft (20.05.2020 21:35): Nastavení obtížnosti přidal patch 1.2, což je nejčastější verze Mafie.
@themacs (20.05.2020 21:55): Právě ve verzi 1.0 byla možnost té zkratky a nebýt toho, většina by to snad ani nedohrála. Na 1.2 už tato možnost není, ale vzhledem k tomu, jak primitivní ten závod je na nejlehčí obtížnost, opravdu to není třeba.
@themacs (20.05.2020 21:55): Právě ve verzi 1.0 byla možnost té zkratky a nebýt toho, většina by to snad ani nedohrála. Na 1.2 už tato možnost není, ale vzhledem k tomu, jak primitivní ten závod je na nejlehčí obtížnost, opravdu to není třeba.
Jen tak pro zajímavost ... jsem jediný, kdo ten závod vyhrál tak, že to vzal "zkratkou"? :D Jako hrál jsem to naposled tak před 15 lety, takže jsem na to ještě neměl nervy, skill, nic ... dneska bych to asi zvládl normálně :D
@Bursoft (20.05.2020 21:35): Možnost zvolit si obtížnost závodu přibyla, když vyšla Kolekce klasiky. Jako mě ten závod ze začátku taky štval, ale ten pocit, kdy se mi ho podařilo vyhrát byl super. Základ byl co nejdříve všem ujet, a pak už se jen soustředit na to, abych se někde nepřevrátil nebo si neurval kolo.
@PavelU (20.05.2020 17:52): Tu obtížnost tam myslím přidal nějaký patch. Já si pamatuju, že jsem hrál kdysi první verzi bez té volby a přišlo mi to jako hrozný peklo. A několikrát jsem ten závod i procheatoval skrz tu zkratku.
Včera jsem hru opět nainstaloval. Furt mě baví. Nehráno 16 let. Dnes jsem zvládl závody na obtížnost Těžká. Ta možnost volby z několika stupňů je fajn. Vůbec jsem nevěděl, jak je to řešené. Stálo mě to několik opakování, správné jízdy, jednou jsem se ale celý přetočil. Naštěstí se zase srovnal a pokračoval. A předjet mě nikdo nestihl. A dával jsem si sakra pozor, ten adrenalin a velká soustředěnost.
@Brasikona (20.05.2020 16:52): Áá... Hovado! :)
@Pluto (20.05.2020 16:53): Dodnes musí být na starém PC, hrála jsem to tak v pěti! Stejně tak i M1 jsem měla od něj, ve svých 13 jsem neuměla stahovat a fyzicky už Mafia tou dobou k sehnání nebyla :D Takže on zkoušel, jestli to jde hrát... A celý večer jsem se k tomu nedostala :D
@Brasikona (20.05.2020 16:52): A ukázala jsi mu Carmageddon ?
@Walome (20.05.2020 12:18): Mého tátu zase bavilo (v M1) v tutoriálu jezdit po chodníku a přejíždět lidi, každý si holt najde něco svého... :D
@emxd (20.05.2020 12:38): Presne, lepšie by som to nenapísal :)
Nj, tiež patrím medzi tých, pre ktorých to bolo príliš kulisoidné :) GTAčkovský toyplay ma nikdy nebavil, takže jeho absencia v M1 mi neprekáža, ale mimo toyplayu, GTAčkovské misie sú dizajnované tak, aby využívali samotné mesto. V M1 väčšina misií je dizajnovaná v štýle - na začiatku sa presunieš zo salieri baru, do miesta, kde sa samotná misia odohráva. Tam máš predpripravený nejaký gameplay setpiece, ktorého core gameplay je zväčša shooter. A na konci sa naspäť presunieš do salieri baru.
@Bellerofontes (20.05.2020 08:30): vidím to stejně. To město je prostě kulisa, velice příjemná kulisa, která má hlavu a patu a funguje naprosto dostatečně. Jízdní model je nejlepší, jaký jsem dosud potkal (šlape mu na paty M3, kde je mimochodem skvělá i AI řidičů, kteří nestojí a netroubí, ale prostě tě objedou) a fyzika destrukce byla tak vysoko, že se jí přiblížilo až GTA5.
Ale po GTA3 měli prostě lidi určitá očekávání. I můj táta byl zklamanej, víc ho bavilo pobíhat po mapě s raketometem :)
Ale po GTA3 měli prostě lidi určitá očekávání. I můj táta byl zklamanej, víc ho bavilo pobíhat po mapě s raketometem :)
Tak ono ne vsichni vidi open world v luxovani otazniku a sbirani collectibles. A klidne to muzou byt i ti stejni lide co na Mafia open worldu nevidi vubec nic.
Nelibi se mi takoveto jednoduche porovnani ze hraci jsou zvykli na dnesni sandboxy (jakoby byli vsechny stejne) a pak vyzdvihnout proc ten open world v mafii dava vetsi smysl.
Nelibi se mi takoveto jednoduche porovnani ze hraci jsou zvykli na dnesni sandboxy (jakoby byli vsechny stejne) a pak vyzdvihnout proc ten open world v mafii dava vetsi smysl.
@Charllize (20.05.2020 09:43): GTA III, toho teda moc mimo vlastní mise nenabízí. To až další díly to celkem rozjely. Ale souhlasim s tebou, že dobrých openworldů lepších než Mafie 1 je celkem dost, dokonce bych řek, že každej rok nějakej vyjde ;) Nejlepší openworld je pro mě Minecraft, ač jde teda už o krapet jinej žánr, ale tam je takřka na každym metru, co dělat ;)
@Bellerofontes (20.05.2020 08:30): +1
Zajíímavé, jak je pro mnohé openworld synonymem pro sandbox, který si musí každé místečko na mapě obhájit nějakou aktivitou nebo blbinou k sebrání. Přitom mi ani kolikrát nepřijde, že bych si mapu jako takovou díky těmhle aktivitám skutečně užíval - spíš jezdím od ikonky k ikonce, plním repetitivní kraviny pomalu ani nesouvisející s prostředím a u toho se leda tak těším na další příběhovou část. Právě ta volnost prostředí, kde ale hráče zároveň nic nevyrušuje a nebrzdí, je na první i druhé Mafii tak super a rozhodně nesouhlasím s tvrzením, které tu někde padlo, že by Mafie mohla být klidně úplně lineární a bylo by to úplně stejné. Nebylo, pocitově imo vůbec ne. Třetí Mafia navíc budiž důkazem, že snaha zaplnit svět nějakým contentem necontentem nemusí vůbec fungovat a může to úplně rozbít zážitek. Neříkám, že by nějaké story-driven vedlejší mise navíc, hlavně v druhé Mafii, nebodly. To bodly, o tom žádná. Ale v téhle story-driven formě nevidím chybu ani v tom, že je to město jen kulisa... Je to jiný přístup k designu. Přístup, který se akorát moc nepraktikuje.
Zajíímavé, jak je pro mnohé openworld synonymem pro sandbox, který si musí každé místečko na mapě obhájit nějakou aktivitou nebo blbinou k sebrání. Přitom mi ani kolikrát nepřijde, že bych si mapu jako takovou díky těmhle aktivitám skutečně užíval - spíš jezdím od ikonky k ikonce, plním repetitivní kraviny pomalu ani nesouvisející s prostředím a u toho se leda tak těším na další příběhovou část. Právě ta volnost prostředí, kde ale hráče zároveň nic nevyrušuje a nebrzdí, je na první i druhé Mafii tak super a rozhodně nesouhlasím s tvrzením, které tu někde padlo, že by Mafie mohla být klidně úplně lineární a bylo by to úplně stejné. Nebylo, pocitově imo vůbec ne. Třetí Mafia navíc budiž důkazem, že snaha zaplnit svět nějakým contentem necontentem nemusí vůbec fungovat a může to úplně rozbít zážitek. Neříkám, že by nějaké story-driven vedlejší mise navíc, hlavně v druhé Mafii, nebodly. To bodly, o tom žádná. Ale v téhle story-driven formě nevidím chybu ani v tom, že je to město jen kulisa... Je to jiný přístup k designu. Přístup, který se akorát moc nepraktikuje.
@Red (20.05.2020 00:56): A co Morrowind a GTA III :) Ty jsou horsi jo? Zlaty cesky ruciciky zase teda :D
Mafie, pak 20 let nic a az pak KCD. To se muze stat jen u nas, nikde jinde:D
Mafie, pak 20 let nic a az pak KCD. To se muze stat jen u nas, nikde jinde:D
Být v tom městě nějaké aktivity, úplně by to změnilo přístup k němu a stal by se z něho lunapark. Místo toho se vyprávění uskutečňuje i environmentálně, jak jím neustále projíždíte a pozorujete jeho proměny, aniž by tím nějak utrpělo tempo. Působí to kondenzovaně a realisticky. Nevím o jiné hře, kde by se podobného efektu podařilo docílit.
Taky mám pocit, že potulovat se naslepo městem a během toho si stěžovat, že v něm není co dělat, je případ poučeného hráče se zkušenostmi ze sandboxů, než že by k tomuhle způsobu vyžití sama hra nějak vybízela.
Taky mám pocit, že potulovat se naslepo městem a během toho si stěžovat, že v něm není co dělat, je případ poučeného hráče se zkušenostmi ze sandboxů, než že by k tomuhle způsobu vyžití sama hra nějak vybízela.
@jones1240 (19.05.2020 22:06): Je celkem neautentické a falešné předstírat, že první Mafie nebyla nejlepší openworld hrou minimálně do vydání Kingdom Come: Deliverence. Tohle ti možná může projít tak v Japonsku :)
@Fritol (19.05.2020 22:03): Battlefield V není NáRoDnÍ KlEnOt, na ten se nadávat smí :)