@Gordon (30.09.2020 12:07): Nevim jak ty, ale já do práce dobrovolně nechodím, protože potřebuju zaplatit třeba nájem. Tak to budou mít i někteří co dělají v CDP a musí crunchovat nedobrovolně.
Vyhnout se tomu samozřejmě dá, stačí to nenařizovat a smířit se s tím, že vývoj bude o trochu dražší.
Ono je vtipné, že spousta hlav studií v různých rozhovorech říká, že při vývoji je potřeba iterovat a jen tím procesem iterace se vytvoří hra, která je zábavná a málokdy se povede vymyslet něco zábavného na první dobrou (mám teď rozečtené Blood, Sweat, and Pixels a říká to tam skoro každý). Zároveň to jsou lidé, kteří nařizují tyhle přesčasy, protože nejsou schopní tenhle proces zvládnout z pozice vedoucích vývoje. Proces iterace je totiž časově velmi náročný a nedá se dobře odhadovat dopředu a pokud se k vývoji používá, musí se s tím počítat - to ale neznamená, že se ke všem odhadům přidá nějaká časová konstanta a když i tak odhady nevyjdou, tak se prostě řekne "tak, a teď budete makat od nevidim do nevidim".
Crunch je pochopitelný u začínajících studiích (defacto startupy), kde se s větším nasazením tak nějak logicky počítá, ale ne u studia, které má financí dostatek a jde jen o to, aby byli shareholdeři happy a mohli si vyplatit bonusy za nicnedělání.
Vyhnout se tomu samozřejmě dá, stačí to nenařizovat a smířit se s tím, že vývoj bude o trochu dražší.
Ono je vtipné, že spousta hlav studií v různých rozhovorech říká, že při vývoji je potřeba iterovat a jen tím procesem iterace se vytvoří hra, která je zábavná a málokdy se povede vymyslet něco zábavného na první dobrou (mám teď rozečtené Blood, Sweat, and Pixels a říká to tam skoro každý). Zároveň to jsou lidé, kteří nařizují tyhle přesčasy, protože nejsou schopní tenhle proces zvládnout z pozice vedoucích vývoje. Proces iterace je totiž časově velmi náročný a nedá se dobře odhadovat dopředu a pokud se k vývoji používá, musí se s tím počítat - to ale neznamená, že se ke všem odhadům přidá nějaká časová konstanta a když i tak odhady nevyjdou, tak se prostě řekne "tak, a teď budete makat od nevidim do nevidim".
Crunch je pochopitelný u začínajících studiích (defacto startupy), kde se s větším nasazením tak nějak logicky počítá, ale ne u studia, které má financí dostatek a jde jen o to, aby byli shareholdeři happy a mohli si vyplatit bonusy za nicnedělání.