Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (30.09.2020 12:07): Nevim jak ty, ale já do práce dobrovolně nechodím, protože potřebuju zaplatit třeba nájem. Tak to budou mít i někteří co dělají v CDP a musí crunchovat nedobrovolně.

Vyhnout se tomu samozřejmě dá, stačí to nenařizovat a smířit se s tím, že vývoj bude o trochu dražší.

Ono je vtipné, že spousta hlav studií v různých rozhovorech říká, že při vývoji je potřeba iterovat a jen tím procesem iterace se vytvoří hra, která je zábavná a málokdy se povede vymyslet něco zábavného na první dobrou (mám teď rozečtené Blood, Sweat, and Pixels a říká to tam skoro každý). Zároveň to jsou lidé, kteří nařizují tyhle přesčasy, protože nejsou schopní tenhle proces zvládnout z pozice vedoucích vývoje. Proces iterace je totiž časově velmi náročný a nedá se dobře odhadovat dopředu a pokud se k vývoji používá, musí se s tím počítat - to ale neznamená, že se ke všem odhadům přidá nějaká časová konstanta a když i tak odhady nevyjdou, tak se prostě řekne "tak, a teď budete makat od nevidim do nevidim".

Crunch je pochopitelný u začínajících studiích (defacto startupy), kde se s větším nasazením tak nějak logicky počítá, ale ne u studia, které má financí dostatek a jde jen o to, aby byli shareholdeři happy a mohli si vyplatit bonusy za nicnedělání.
@BUMTARATA (30.09.2020 12:11): To je nazor jak my mami. CDP s CP pokoruje nejakou hranici a to si zada obeti. Zalezi na konkretnich podminkach jak se o svy zamestnance stara zamestnavatel. Dev proste neni obycejna prace.
@BUMTARATA (30.09.2020 12:11): Já si myslím, že se to po vzoru citlivých amíků hrozně zveličuje. Taky pracuju jako programátor v jiným odvětví a holt když se blíží deadline něčeho velkýho, tak celá firma najednou zůstává v práci dýl nebo dělá o víkendech. Částečně jsou to utažený termíny ze strany managementu, částečně to vyplívá z testingu, kde se vyrojí 3x víc chyb než se počítalo a ve stresu se to opravuje. Řekl bych, že v CDP taky řeší mrdu bugů. A jsem tady za Gordonem, pokud ten člověk cítí, že to duševně nedává, může dát výpověď vždycky a najít si práci jinde, jako developeři nemají nějaký extrémní problémy si najít jiný zaměstnání. Třeba v mým oboru je to celkem běžný měnit po čase práci (vyhoření/stres/"prostězměna")..
@Gordon (30.09.2020 11:44): Mandatory nezní moc dobrovolně, nejsi-li např. libertarián, který považuje za dobrovolné úplně všechno, protože kdyby to ti lidé nechtěli dělat, tak si přece vždycky můžou prostřelit hlavu, že jo? Obecně je to ošklivá, zlá praxe, která nic neřeší a měla by být vymýcena ve všech odvětvích. Lidé si ale na útlak zvyknou žel velmi rychle, obzvlášť když se v nich vyvolá mylný dojem, že je to pro dobrou věc, jako kdyby ta pitomá hra nemohla být s ohledem na zdraví zaměstnanců dokončena o měsíc dva později, však často slýcháme, že to tak běžně chodí, a tedy je to normální, a tedy se s tím musíme smířit, nebo jsou tak moc v prdeli, že jim ani nic jinýho nezbývá, protože si nemohou dovolit přijít o práci.
@Gordon (30.09.2020 11:44): Problém je, že neschopnost managementu odserou vývojáři. Nucené přesčasy nejsou v pořádku (i když jsou v IT, zvlášť v game devu, běžné).

Dobrovolně tam určitě nejsou, přesčasy jsou vynucené.
@Gordon (30.09.2020 11:44): Nevidím tam nikde, že by to bylo představeno ve smyslu: "Kdo si chce přivydělat, tak přijďte i v sobotu." Zaplaceno tedy dostanou. Ale do té práce musí.
@Gordon (30.09.2020 11:44): Problém je, že v minulosti slíbili, že u nich se crunchovat nebude. Osobně jako člověku, co se v game devu pohybuje, mi to mandle nijak nezvedá. Ale sliby se maj plnit.
@BUMTARATA (30.09.2020 00:50): Já nechápu, co je to za problém, jsou tam dobrovolně, horší by bylo, kdyby to třeba nedostali zaplaceno, nebo tam probíhali nějaké výhružky. Znova to odkládat by už bylo na pováženou.
@Gordon (27.09.2020 18:31): Odehrává. A souhlas, kdyby tam nebyl žádný jazyk dominantní a namixovali by tam víc jazyků a kultur, tak by to bylo nejvíc cyberpunkové. Navíc když se řekne cyberpunk, tak je dle mě japonská kultura neodmyslitelná.

V tomhle se mi líbilo Altered Carbon kde ty jazyky taky dost mixovali, ač angličtina byla stále dominantní.
Já bych byl pro aby tam dali spletenec více jazyků po vzoru bladerunnera. Vlastně by to stačilo jen nakombit nějakým random generatorem do sebe! To by byl teprve Sajprpank. (Neodehravá se to v kalifornii?)
Tyjo ty animace jsou super! Jak jsem teď zvyklý na AA title Outer Worlds, tak je hodně vidět jak je tu promakaný každý detail. A to v tom gameplay jsou jen rozhovory v japonštině:).
@Marci (26.09.2020 22:18):
@Bursoft (26.09.2020 22:26):
Berte to čistě jako můj soukromý odhad. Myslím si že to půjde spustit, je možné že se ale pletu (viz slabší GPU). Bude to v FHD nebo nižším rozlišení, a určitě nižších/max. některých středních detailech.
Docela mě zajímá jak to pojede. Pokud by to rozjel ten AMD Phenom II X4 tak mi to udělá radost, že i 10+ let staré CPU to dá. :)

Nicméně hrát to na takové sestavě rozhodně nebudu, nejsem masochista, ale věřím, že se najdou lidi co nic lepšího nemají a klidně to odehrají na plečce. :)
@Rapier (26.09.2020 21:16): Ono zapnout na krev a hrát přijatelně je taky rozdíl. Ja na svým 10 let starým noťasu beztak novou Mafii taky rozjedu, ale že to bude 720p a 5 fps je druhá věc. Výsada hraní na PC je těch 60 fps a když je nedáš, tak jaký to má smysl. Těch 20-30 fps na monitoru vypadá subjektivně hůř, než na konzoli+TV.
@Rapier (26.09.2020 21:16): Pořád to ale nedosahuje min požadavků, i kdyby to cpu bylo srovnatelný, tak to gpu je slabý. Budu držet palce, možná to zapneš, ale bude to podle mě nehratelný nebo úplně vše na low nastavení low fps.
@Marci (26.09.2020 20:56):
@pajmič (26.09.2020 20:57): Vycházím z odkazu co postoval @orromis:
Minimum requirements:

Processor: Intel Core i5-3570K or AMD FX-8310 --> je pomalejší na jádro než netaktovaná i5-2400 Sandy Bridge, skoro se vsadím (jen ze zajímavosti), že to rozjede i AMD Phenom II X4 995 nataktovaný na 3,9-4Ghz all 4 cores.
Když hra má být schopna jet i na Xbox One S kde je 8 cores Jaguar na nízkých taktech....

Graphics: Nvidia GeForce GTX 780 3GB or AMD Radeon RX 470 --> tady asi Pascal GT 1030 s 2 GB GDDR5 bude muset snížit kvalitu textur, protože má jen 2GB VRAM ale něco mě říká že to dá, protože dokonce iKingdom Come: Deliverance na tom jede, neříkám že vždy 30 fps a samozřejmě na nižších detailech v FHD.

@pajmič: zrovna MS FS 2020 jsem osobně viděl v běhu na AMD Phenom II X4 955 taktovaný s mou pomocí na 3,8 Ghz stabilně, v kombinaci s GTX 1060 3GB to k mému velkému překvapení bylo hratelné v FHD na nižších detailech a hra vypadala překvapivě docela hezky, samozřejmě fps okolo 20-30 dle scény --> a to ještě musím dodat, že dotyčný mi to streamoval přes Discord! :) Což asi i ten stream bral nějaký výkon CPU/GPU, RAM.
@Rapier (26.09.2020 20:46): Zapomínáš na "minimální" a "doporučené" HW nároky pro RDR2 či Flying simulator2020. Realita krapet jiná a krutá. Nechci vypadatt jako zlý prognostik, ale vzhledem k tomu, jak běhali zaklínači bych svá nadšení v tomto ohledu trochu krotil.
Když vidím ty HW nároky tak mi z toho vychází, že hra půjde spustit a hrát i na i-5 2400 s GT 1030 2GB GDDR5. :) Samozřejmě s nižším nastavením a FPS, ale i tak je to super!
Teď si představte, že jste v kůži těch borců, kteří vyhráli (nedejbože koupili kolem 3-4 tis dolaru) tu limitku 2080Ti cyberpunkovou, postavili si na tom celej build a hra jako taková vyjde, až po nový generaci karet :D
@Marci (21.09.2020 13:04): Jo, Control mi taky neběžel nějak extra dobře, ale hrál jsem to při releasu a s tím novým DLSS jsem to ještě nezkoušel (ta první verze DLSS byla o dost horší).

@Paul (21.09.2020 13:06): Také mě to sere no. Osobně si myslím, že jim to ale běží na 30 FPS (nevěřím tomu, že 1060 udrží stabilních 60FPS). Taky je otázka, jestli je v high skutečně nejvyšší nastavení a jestli tam ještě není ultra/very high :).
@orromis (21.09.2020 13:00): na 99% tipuju že s DLSS dá 2080Ti 4K na max na 60 (internal render bude 1080p).

Ale jinak mě taky irituje že drtivá většina firem u požadavků neuvádí jakej cílej framerate. Tady aspoň uvedli rozlišení a preset, ale bez frameratu je to stejně skoro nicneříkající.
Ty hardwarové požadavky jsou pro low settings v 1080p/high settings v 1080p, takže pro spoustu lidí dnes už nejsou úplně relevantní. Zároveň CDP nikde neřekl jaké ty doporučené sestavy dávají framerate.

Na twitteru ale někdo psal (ten tweet nemůžu najít), že ještě asi vydají požadavky pro hraní ve 4K na high se zapnutým ray tracingem.
@Gordon (19.09.2020 19:00): Nejde srovnavat vubec. Cyberpunk je RPG designovane po deus exovsku, tedy kombinace jak prvku RPG - volby v dialozich, ruzne reseni ukolu, tak Deus Ex - ruzne zpusoby, jak se kam dostat. GTA a RDR jsou linearni pribehove hry v otevrenem svete. Tam snad nikdy nic nemelo vic reseni. Naprosto neco odlisneho. A uprimne od dalsiho GTA RPG nechci.

Cyberpunk ma potencial zabit uplne vsechno, co do dnesni doby vyslo. A to skutecne seriozni cestou, ne "opijenim hrace rohlikem" jak to dela RDR2, kde polovina prvku ve hre nema z herniho hlediska zadny ucel. Ja sva ocekavani co nejvic mirnim, ale je pravda, ze jsem se zacal vic tesit kdyz ted hraji Deus Exy. V podstate promakanejsi Mankind Divided by mi nakonec od Cyberpunku ke spokojenosi stacilo. :)
Inak, veľmi príjemne ma prekvapili tými recommended requirements, pretože som ťažko za vodou + ak to bude rovnako dobre optimalizované ako Witcher, tak to bude bežať ako po masle.
@Gordon (20.09.2020 22:06): Tak určitě dělají a až s tím přijdou, tak to bude nejspíš pecka. Triple A hry, které jsou 5 let staré nevypadají špatně, ale pořád, z logické podstaty věci, nedosáhnou ani zdaleka na současné nebo next gen hry. Ale okay, chápu už, co jsi tím asi chtěl říct...
Půjdu do PS4 ne pro verze, takže neočekávám next gen grafiku, ale pro mě to není to nejpodstatnější. Vím, že grafika bude ok vypadá to parádně.
Mě zase v předešlích videích přišlo, že to Downgradovali, zase bych byl z těch screenu opatrný protože ray tracing. (A ono nastavovat světelné hodnoty nadvakrát mi přijde dost nahovno, jednou dělat uměle realistické osvětlení a podruhé nastavovat, co jak má v RT jak zářit a odrážet.)

Jinak doufám že se Rockstar pochlapí a udělá něco podobného, protože z prezentaček videí to oproti GTA vypadá tak stokrát propracovaněji, chápu, že jedno je shooter a druhé RPG, ale obojí je městská akce a kriminální hra.
Tak neni pochyb o tom, ze je Cyberpunk rozsahlejsi nez Second Son (ten je na pomery soucasnych open-worldu velmi maly), jen samotna kvalita grafiky se prilis nelisi a tudiz nemam duvod ocekavat nejak vysoke hw naroky od hry, ktera na prvni pohled vypada podobne jako jeden z prvnich titulu pro PS4.

@Paul (18.09.2020 23:17): K tomu jen muzu rict, good for you. Pro me skvely Witcher 1, protoze je to proste hodne jine nez jakekoli zapadni RPG, ale uz druhy Witcher me zklamal a trojku jsem zatim nehral, takze ja vysoka ocekavani na zaklade jmena vyvojare nemam no.
@marwel (18.09.2020 22:02): Second Son vypadal skvěle. Ale ta škála, rozsáhlost a jakási... "zahuštěnost" toho světa je tu o level jinde. Očekávání mám velká, ale CDP má takovej zlozvyk, že je stejně rutinně překonává.
@marwel (18.09.2020 22:02): Zase môže byť otázka, koľko toho reálne prepočítava a zobrazuje "Second Son" (nikdy som to nevidel tak sa pýtal zo zvedavosti) - vzdialenosť, výška, počet zobrazených objektov, ktoré niečo reálne robia......
@Paul (18.09.2020 21:50): Na nektere lidi ty neony ve hre takhle pusobit mohou. Me ale neoblbnou. ;)

Prijde mi, ze se to grafikou zase tak moc nelisi treba od Infamous Second Son a to je hra z roku 2014. Takze ano, vypada to opravdu hezky, jak bylo receno, ale ne tak, aby to melo nejak krvave hw naroky.

Zato ty jsi overhyped jak svina. Uz si brousis dalsi stovkove hodnoceni aniz bys na to vubec jeste sahl, protoze CDProjekt.
@marwel (18.09.2020 20:52): já teda nevim, ale když koukám na ty trailery a na ty nový shoty

http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0001.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0002.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0004.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0005.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0009.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0012.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0014.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0017.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0019.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0021.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0024.jpg
http://images.gamersyde.com/image_cyberpunk_2077-42641-2618_0023.jpg

Tak mi přijde, že to docela zázračně a nextgenově vypadá, zvlášť vzhledem k rozsáhlosti a diverzitě on display. Mi přijde že jsi nějakej zpovykanej .)