Zítra se prej má něco stát, že by tedy remake? Uvidíme.
Diskuze
@M.a.t.t. (12.10.2020 19:59): len mala pripomienka, ono celkovo tie dlc boli skvele :)
@Tulareanus (12.10.2020 19:42): Já asi pro ta klišé mám holt slabost. :D Je ale pravda, že kromě Originů mi z těch jeho novějších titulů taky nic moc neutkvělo v hlavě. Pamatuji si, že jsem mu dával zásluhy za parádní soundtrack k Pathfinder: Kingamker, ale následně jsem zjistil, že většinu té skvělé práce odvedli spíše jeho ruští kolegové.
@M.a.t.t. (12.10.2020 19:59): +1
Morris si Zura zcela strčil do kapsy. A to i s Trespasserem. :)
@M.a.t.t. (12.10.2020 19:59): +1
Morris si Zura zcela strčil do kapsy. A to i s Trespasserem. :)
@Kejtee (12.10.2020 19:58): Tak obecne mám ešte radšej soundtrack k DLC Tresspasser, ktorý je fantastický. Ale to sme sa už trochu vzdialili od Mass Effectu :)
@M.a.t.t. (12.10.2020 19:46): ta skladba,hned ked sa zapne hra. Ta je skvela :)
@Tulareanus (12.10.2020 19:42): A presne preto má najlepší soundtrack Dragon Age: Inquisition od Trevora Morrisa. :)
@Vurhor (12.10.2020 19:27): Ohľadom celej trilógie som písal, že je to podľa mňa slabšie než všetko čo som od Jacka Walla počul predtým, konkrétne Myst III, Myst IV a Jade Empire.
Mne príde v mnohom Inon Zur ako taký rutinér, ktorý sa snažil len v začiatkoch. Je to možné aj tým, že veľké štúdia ho priveľmi tlačia do toho generického štýlu, neviem. Ale jeho najzaujímavejšie veci sú práve tie staršie ako Throne of Bhaal, IWD 2, Lionheart, rozšírenie do Lineage 2, ale práve veci ako DA: Origins mi prišlo ako to najhoršie fantasy klišé, ktoré bežne mávali len úplne low budget hry, kde skladateľ robil všetku hudbu na midi klávesoch, snažiac sa o sláky a flauty. No a Fallout 3 znie tiež ako generický fantasy soundtrack nie nejaké postapo s tradíciou. v DA 2 to bolo o čosi lepšie, ale tiež je tam veľa motívov, kde sa nepretrhol. :)
Mne príde v mnohom Inon Zur ako taký rutinér, ktorý sa snažil len v začiatkoch. Je to možné aj tým, že veľké štúdia ho priveľmi tlačia do toho generického štýlu, neviem. Ale jeho najzaujímavejšie veci sú práve tie staršie ako Throne of Bhaal, IWD 2, Lionheart, rozšírenie do Lineage 2, ale práve veci ako DA: Origins mi prišlo ako to najhoršie fantasy klišé, ktoré bežne mávali len úplne low budget hry, kde skladateľ robil všetku hudbu na midi klávesoch, snažiac sa o sláky a flauty. No a Fallout 3 znie tiež ako generický fantasy soundtrack nie nejaké postapo s tradíciou. v DA 2 to bolo o čosi lepšie, ale tiež je tam veľa motívov, kde sa nepretrhol. :)
Jak to tu čtu, tak už skoro hodinu poslouchám soundtrack jedničky na truc :D Mně se to líbí ;)
@Tulareanus (12.10.2020 19:04): Oukej, chápal jsem to tak, že máš na mysli trilogii celou. Ve mně ten motiv evokuje něco dost podobného, akorát mně to do toho hrdinského/epického ducha té trilogie natolik pasuje, že mi to vlastně vůbec nevadí.
Tak to já mám více méně naopak. Z Originů si toho pamatuju docela dost, naopak dvojka mi přišla hudebně strašně suchá. Až teda na pár výjimek, jmenovitě určitě Qunari, Fenrisův theme a pár těch songů během credits.
Tak to já mám více méně naopak. Z Originů si toho pamatuju docela dost, naopak dvojka mi přišla hudebně strašně suchá. Až teda na pár výjimek, jmenovitě určitě Qunari, Fenrisův theme a pár těch songů během credits.
@Vurhor (12.10.2020 18:42): Tak ja som sa vyjadroval k prvému Mass Effectu a nie k celej trilógii. Shepardovu tému som nikdy nemal moc rád, lebo vo mne evokuje taký ten prvoplánovaný americký patriotizmus, kde už len chýba, aby na pozadí viala americká vlajka. Ale uznávam, že je to zapamätateľná skladba. Tí reaperi sú slabota, také vokálne nižšie postavené skladby mali obidva BG a o dosť lepšie to vyznelo aj ako hlavná téma NWN Hordes of Underdark.
DA: O soundtrack si vôbec nejak nevybavujem okrem generickej hlavnej témy a spievajúcej stalkery Leliany. Na druhej strane Dragon Age 2 malo pre mňa viac zapamätateľných motívov v čele s témou Qunari.
DA: O soundtrack si vôbec nejak nevybavujem okrem generickej hlavnej témy a spievajúcej stalkery Leliany. Na druhej strane Dragon Age 2 malo pre mňa viac zapamätateľných motívov v čele s témou Qunari.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:42): Souhlas, taky nejsem z Kotorského soundtracku vůbec vodvařený. A to Soula považuji za svého top herního skladatele.
Jinak já patřím do týmu, kterému se soundtrack z ME trilogie líbí hodně. Obzvlášť z druhého a třetího dílu.
Ze všech Bioware her má ale dle mého nejlepší soundtracky BG2: Throne of Bhaal, Neverwinter Nights a Dragon Age: Inquisition.
@Tulareanus (12.10.2020 17:37): A Mass Effecty takové themy neměly?
Mimo zmíněné galaxy mapy a Vigila mě třeba napadá hrdinský motiv (tak trochu theme Sheparda), který zní napříč celou trilogií (začíná v čase 0:23)
Illusive Man
Reapeři
A určitě by se ještě něco našlo. :)
Jinak já patřím do týmu, kterému se soundtrack z ME trilogie líbí hodně. Obzvlášť z druhého a třetího dílu.
Ze všech Bioware her má ale dle mého nejlepší soundtracky BG2: Throne of Bhaal, Neverwinter Nights a Dragon Age: Inquisition.
@Tulareanus (12.10.2020 17:37): A Mass Effecty takové themy neměly?
Mimo zmíněné galaxy mapy a Vigila mě třeba napadá hrdinský motiv (tak trochu theme Sheparda), který zní napříč celou trilogií (začíná v čase 0:23)
Illusive Man
Reapeři
A určitě by se ještě něco našlo. :)
@stepankoby1 (12.10.2020 17:42): KOTOR robil Jeremy Soule, mne sa tam niektoré skladby páčili veľmi, najviac asi Dantooine Outback, ale aj Bastilina variácia na force theme bola pekná a tých vecí by som našiel viac, aj keď sú to predovšetkým tie kľudné, to máš pravdu. Ono je to taký "trademark" Soulovej tvorby, že napr. hudobne absolútne nezvláda bojové témy a dramatickú hudbu a pôsobí to extrémne genericky. Najzaujímavejšie mi prišli v rámci Bioware soundtracky BG 2 a 1 od Michaela Hoeniga, čiastočne ToB od Inona Zura. Veľmi ma bavil Jade Empire od Jacka Walla, kde treba uznať, že mal výhodu v neohranom settingu. No a Nevewinter Nights, hoci v mnohom genericky pôsobiaca hra, mala tiež celkom zaujímavé skladby. Aj niektoré tie krčmové akustické boli fajn.
@Tulareanus (12.10.2020 17:37): Já si fakt ten zbytek Bioware her musím zahrát. :D Zatím jsem kromě ME hrál jen KOTOR, právě tam mi hudba přišla strašně slabá. Pár zajímavých hudebních témat (ambienty z velké části, v cutscénách to strašně nezvládali), pár "meh" kousků na styl hudby z filmů, a pár, které si už při poslouchání po dohrání ani nevybavuju, až tak moc byly nezapamatovatelné a pouze založené na "hudbě do pozadí". Každopádně díky moc za úhel pohledu.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:30): No ja som bol tiež z hudby sklamaný. Nie je to katastrofa, ale až do Mass Effectu mali Bioware hry vždy špecifické zapamätateľné témy postáv, lokácii. Pred pár dňami som aj niekde písal, že Jack Wall, autor soundtracku (alebo jeho prevažnej časti), práve v spolupráci s Bioware na ME trilógii urobil svoju (imho) najslabšiu prácu v porovnaní s tým čo robil predtým na MYST sérii a Jade Empire. Pár kratších motívov je v hre ok, ale nič, čo by som si potreboval púšťať často. Navyše aj tie "vesmirné" psybient motívy ako napr. pri galaktickej mape, či Vigil, sú len slabou variáciou na psybient interpretov ako Carbon Based Lifeforms, Aes Dana, H.U.V.A. Network alebo Aural Planet. Najzapamätateľnejšou a pre mňa najzaujímavejšou skladbou je tak pre mňa titulková M4 Part II, ktorá mi otvorila cestu k mojej obľúbenej kapele Faunts.
@stepankoby1 (12.10.2020 17:30): Možná je to tím, že z hudby jsem měla před těmi 5 lety jiný (lepší) pocit, a proto jsem měla vyšší očekávání, ale nakonec to pro mě až tak nic zapamatovatelného nebylo. Neříkám, že je špatná, jen.. čekala jsem asi víc :D
@raisen (komentář): Výtku o průměrné hudbě jsem ještě od nikoho nikdy neslyšel a ani jsem si nemyslel, že uslyším. Bývá to většinou ten jeden klad, který nikdo jedničce nezpochybní. :D Já ji dokonce občas vyzdvihuju jako příklad, jak budovat atmosféru a zároveň napsat zapamatovatelný soundtrack padnoucí do stylu hry (pro příklad uvedu třeba skladbu The Normandy, která pro mě dává lodi ducha). Komentář jinak hezky napsaný a plusko, jenom mě strašně trkla ta hudba. Mohla bys to prosím trochu rozvést? Jsi v tomhle u mě první, takže by mě hrozně zajímal tvůj úhel pohledu.
@stepankoby1 (27.09.2020 22:36): Já to dojel letos a tachometr se zastavil na 175 hodinách... k něčemu je ten covid docela dobrý. :)
Ja teraz rozmýšľam o koľko menej mi zabralo dohranie komba Wizardry 6+7+8 s jednou postupne importovanou partou, ale o moc menej ako dohranie Mass Trológie s importovaným 1+2+3 to asi nebolo a to teda už je čo povedať, ako menej to asi bolo ale nie výrazne - oveľa.
@Malignus (27.09.2020 22:23): K tomu bych se někdy rád dostal, ale příšerně mě děsí ta délka (podle HLTB 80-140 hodin), třeba u padesátihodinového KOTORu jsem to ke konci už nedával, tam byl počet planet, soubojů a sidequestů fakt přestřelený. :D
@Gordon (27.09.2020 18:26): Já ještě nedohrál ani Baldur's Gate II: Shadows of Amn... :-D
@Gordon (27.09.2020 18:26): Tam je to také jedno nebo druhé. Pokud máš Quariany i Gethy, tak report z lodě Quarianů proběhne. Že se hlásí Gethové ti řekne jen Joker. V té ALOV verzi je report i přímo od Getha z lodě.
Viz ta QHD verze bez ALOV:
https://www.youtube.com/watch?v=TF3J7r23KkE
Viz ta QHD verze bez ALOV:
https://www.youtube.com/watch?v=TF3J7r23KkE
@Jab (26.09.2020 22:21): Aha, ty mslíš ty lodě jako takové, já myslel ty "reporting" scénky z jejich palub.
@Malignus (27.09.2020 12:41): Jdi do toho hned.
@Malignus (27.09.2020 12:41): Jdi do toho hned.
@Malignus (27.09.2020 12:41): já se na remaster asi vykašlu a projedu celou trilogii + Andromedu příští rok, tedy 10 let potom, co jsem to hrál poprvé (a zatím naposled).
@stepankoby1 (27.09.2020 12:13): Nevím, jestli nemám jet rovnou remaster... :-D
@Malignus (27.09.2020 11:53): Takže dvojka a trojka na first feel? Tyjo, tak to si užij, až se k tomu dostaneš.
Kurňa! zase mě lákáte na ME Trilogii, a to jsem čerstvě rozehrál Star Wars: The Old Republic za Trooperku (mám slabost pro Jenny Hale :-)). Navíc, jsem hrál zatím jen ME1. :-D
@Gordon (26.09.2020 21:32): Nejsou. Nikdy tam nejsou ty jejich lodě takhle napůl vedle sebe. Na tom kanálu mám i qhd verzi bez ALOV. Tak se o tom můžeš přesvědčit na vlastní oči.
@Jab (26.09.2020 19:55): Gethové a Quarináni jsou v tom videu útoku na zem i defaultně, pokud je získáš na svou stranu.
@stepankoby1 (26.09.2020 17:39): Ale prdlajs, "nejlepší" konec můžeš udolat i bez hraní multiplayeru.
Celý ME je koncipován jako SP hra S mulťákem, není třeba hrát MP pro progres v SP.
Celý ME je koncipován jako SP hra S mulťákem, není třeba hrát MP pro progres v SP.
@stepankoby1 (26.09.2020 20:21): Hraju to pokaždé úplně stejně jako ty :-D
@Jab (26.09.2020 20:17): Taky se těším... až to zase zapnu s úmyslem objevit v tom zase něco nového a stejně jako vždy půjdu paragon vanguarda s romancí s Tali a stálým týmem sestávajícím z Sheppyho, Tali a Garruse/Wrexe v jedničce. :D
@Jab (26.09.2020 20:17): (Já těch 43 giga mám stažených a připravených, ale pssst. Teď prostě žádnej dvacátej PT ME :D)
Všichni už se těší, až se vrátíte! :)
@Ria Kon (26.09.2020 20:12): Heh. Ty animačky jsou jen FHD (to tam píšu), páč od 4K to už prý nebyl takový rozdíl. Ta 4K verze má totiž 43 giga. To se mi fakt nechtělo stahovat a mít na disku. ;)
@stepankoby1 (26.09.2020 20:17): A ALOV! :)
@Ria Kon (26.09.2020 20:12): Heh. Ty animačky jsou jen FHD (to tam píšu), páč od 4K to už prý nebyl takový rozdíl. Ta 4K verze má totiž 43 giga. To se mi fakt nechtělo stahovat a mít na disku. ;)
@stepankoby1 (26.09.2020 20:17): A ALOV! :)
@Jab (26.09.2020 19:55): Začínám si myslet, že v diskuzích o ME děláš výhradně reklamu ALOTU a tím lákáš lidi na další playthrough. :D
@Jab (26.09.2020 19:55): Nenenene, neukazuj mi to v té UHD kvalitě... vždyť já mám čerstvě rozehraného třetího Zaklínače a ten bude trvat ještě tak 150 hodin! Nemůžu si teď odskočit k ME sérii xD
Už tak mě lákalo jít si udělat total fail renegade playthrough :D
Už tak mě lákalo jít si udělat total fail renegade playthrough :D
@Ria Kon (26.09.2020 19:50): Btw s tím ALOV modem jsou ty animačky občas zase trochu jiné (imho lepší). Třebas v tom útoku na zem jsou najednou Gethové i Quariani. Plus je tam ta dodaná zvuková stopa s útokem stíhaček. Jo a Shepard si potřese rukou s Jokerem. To je vyloženě hezké. :)
https://www.youtube.com/watch?v=1cOJPetAqFk
https://www.youtube.com/watch?v=1cOJPetAqFk
@stepankoby1 (26.09.2020 19:30): Wow, tak to se mi nikdy nepovedlo, a to sem se o to i jednou snažila :D
Mimochodem, nikdy sem ještě neviděla Hacketa skoro zemřít, než sem zhlédla to video. Celá ta scéna vypadá daleko víc epicky než, co dostala většina z nás.
Díky za vyvedení z omylu. Asi to bude tím, že se všemi těmi DLC je opravdu těžké dopadnout tak špatně :D
Mimochodem, nikdy sem ještě neviděla Hacketa skoro zemřít, než sem zhlédla to video. Celá ta scéna vypadá daleko víc epicky než, co dostala většina z nás.
Díky za vyvedení z omylu. Asi to bude tím, že se všemi těmi DLC je opravdu těžké dopadnout tak špatně :D
@Ria Kon (26.09.2020 19:22): No... mají, vždyť pořád záleží na galaktické síle, kterou sbíráš po celou hru. Jde získat třeba i takový konec, jenom musíš hrát ještě hůř.
@Tulareanus (26.09.2020 19:29): Aha, tak to jsem nevěděl, díky za opravení. :)
@Tulareanus (26.09.2020 19:29): Aha, tak to jsem nevěděl, díky za opravení. :)
@stepankoby1 (26.09.2020 17:39): Ten koniec sa dal získať, len si musel najlepším spôsobom porobiť všetky možné misie s postavami, bolo nutné, aby ti prežili (asi) všetky postavy z minulých dielov, lebo ovplyvňovali kvalitu niektorých misii (napr. Tuchanka) a robiť veľa vedľajších aktivít. Podarilo sa mi tak mať otvorené všetky konce bez multiplayeru ešte skôr než vyšli DLC okrem Javika, ktorého som mal a tuším za jeho misie sú tiež nejaké percentá.
@stepankoby1 (26.09.2020 17:55): U EC ale není potřeba žádné číslo. Všechny konce se automaticky otevřou a nemají žádné úrovně úspěšnosti.
@Ria Kon (26.09.2020 17:49): Jo, systém zůstal, ale bylo výrazně snížené potřebné číslo Sheppyho sil, takže nejlepšího konce šlo dosáhnout i při jeho kompletním odignorování.
@stepankoby1 (26.09.2020 17:39): Oni vlastně tenhle systém ve hře nechali i po EC, ale došlo ke změně konců a ty již nebyly vypočítávány z téhle metriky.
@Malignus (26.09.2020 17:33): Ve hře máš systém pojmenovaný "galaxy at war", který ti defaultně ukazuje 50 % tzv. "úrovně připravenosti". Ta ti strhává pravděpodobnost nejlepšího konce na dané procento, ať už hraješ, jak chceš. Zvednout se dá pouze s mulťákem. Než přišel Extended Cut, bylo tak, pokud vím, nemožné bez hraní coopu získat nejlepší konec.
@stepankoby1 (26.09.2020 17:25): To nevím, že byl vnucovaný do SP. O co přesně šlo?
@Malignus (26.09.2020 17:08): To bych úplně neřekl. Pokud vím dobře, tak vnucování mulťáku do kampaně ve své době naštvalo snad ještě víc lidí než samotný konec. :D V tomhle ohledu jsem strašně vděčný za extended cut, který věci hodil do pořádku a udělal ho ve výsledku volitelným (a se kterým jsem už napoprvé hrál i já).
Jinak mi upřímně nikdy nepřišlo, že by jednička potřebovala nějaké zásadní úpravy. Pohrát si s Makem, nebo udělat vnitřek základen při prozkoumávání různorodější, a souhlasil bych, ale střílení je z mého pohledu skvělé i dneska - naposled jsem jedničku dohrál před půlrokem a zrovna v tomhle ohledu jsem si neměl na co stěžovat. Přestřelky jsou taktické, zábavné a variabilní (podle společníků, vlastních schopností, rozložení nepřátel...). Narozdíl od takového kotoru, kde jsem ke konci hry už chtěl jen dál v příběhu a při každém dalším spamování příkazů společníkům na Star Forge jsem nadával, má tohle jednička Mass Effectu úplně v pohodě. :D
Jinak mi upřímně nikdy nepřišlo, že by jednička potřebovala nějaké zásadní úpravy. Pohrát si s Makem, nebo udělat vnitřek základen při prozkoumávání různorodější, a souhlasil bych, ale střílení je z mého pohledu skvělé i dneska - naposled jsem jedničku dohrál před půlrokem a zrovna v tomhle ohledu jsem si neměl na co stěžovat. Přestřelky jsou taktické, zábavné a variabilní (podle společníků, vlastních schopností, rozložení nepřátel...). Narozdíl od takového kotoru, kde jsem ke konci hry už chtěl jen dál v příběhu a při každém dalším spamování příkazů společníkům na Star Forge jsem nadával, má tohle jednička Mass Effectu úplně v pohodě. :D
Sice jsem ho nehrál, ale ME byl dávaný za vzor správné implementace MP do RPG her.
Multiplayer naopak zažívá boost se všemi těmi spekulacemi o remasteru - před rokem se mi párovalo vcelku nepříjemně a teď to jde jak po másle během pár vteřin.
Odklad byl v diskuzi už minulý měsíc, takže na něj očividně asi došlo. Nevadí, stejně to oznámí na N7 Day :)
Odklad byl v diskuzi už minulý měsíc, takže na něj očividně asi došlo. Nevadí, stejně to oznámí na N7 Day :)
@Gordon (26.09.2020 13:11): Oni prakticky vzato nemusí upravovat nic, ten coop fungoval, hrál se dobře, byl kompetentně designovanej. Taky u něj lid trávil mnoho času. Mě nevyjímaje :D
@pajmič (26.09.2020 13:04): Nijak by mi nevadilo kdyby jednicku Nechali tak jak je a jen zlepsily vizual. Kazdopadne to vypada ze to fakt vyjde, tech indicii je cim dal tim vic.