@Jab (18.10.2020 14:34): Také si pročítám všechny komentáře, které byly k jednotlivým dílům napsány.
Diskuze
@raisen (18.10.2020 13:55): Díky tvým komentům k Mass Effectům dostávám pluska k těm svým. Díky. :)
@stepankoby1 (18.10.2020 13:51): Ano, to už jsem si vše nastudovala, jen můj DLC bundle stál 25 euro :D
@Radecker (18.10.2020 12:55): Přesně tak. Blue Suns, Blood Pack i Eclipse existovaly už desetiletí, jenom operovaly v Terminus systems, kam ses v jedničce, pokud si dobře pamatuju, vůbec nepodívala, protože je to mimo území, a tedy působení, Aliance i Citadely.
@raisen (18.10.2020 13:06): Jinak, s DLCčkami to budeš mít těžké. Pokud nehodláš kupovat DLC pack, jednotlivě se dají sehnat jen na Originu za Bioware body, což je dost nevýhodné. Jinak, nevím, jestli to víš, ale spolu s Mass Effect 2 na steamu jsi dostala i dva product kódy, které se dají aktivovat na Originu. Jeden na základní hru a druhý na Cerberus Network, což je několik DLC pro dvojku, která automaticky vlastníš. Dají se pak na steam nainstalovat externě a ve hře je ověříš přihlášením na EA účet. Bohužel tam ale nejsou ta hlavní DLC, takže Arrival, Kasumi ani LotSB. Já to vyřešil zakoupením DLC packu ve slevě za 10 euro, i tak jsem musel každé DLC stahovat zvlášť. Jojo, EA, never change. :)
@raisen (18.10.2020 13:06): Jinak, s DLCčkami to budeš mít těžké. Pokud nehodláš kupovat DLC pack, jednotlivě se dají sehnat jen na Originu za Bioware body, což je dost nevýhodné. Jinak, nevím, jestli to víš, ale spolu s Mass Effect 2 na steamu jsi dostala i dva product kódy, které se dají aktivovat na Originu. Jeden na základní hru a druhý na Cerberus Network, což je několik DLC pro dvojku, která automaticky vlastníš. Dají se pak na steam nainstalovat externě a ve hře je ověříš přihlášením na EA účet. Bohužel tam ale nejsou ta hlavní DLC, takže Arrival, Kasumi ani LotSB. Já to vyřešil zakoupením DLC packu ve slevě za 10 euro, i tak jsem musel každé DLC stahovat zvlášť. Jojo, EA, never change. :)
@raisen (18.10.2020 13:06): jo, to je jedna mnoha věcí, který člověk na EA nechápe, že ani po 10 letech nejsou schopný ty DLC nějak rozumně distribuovat :(
@Radecker (18.10.2020 12:55): To je vlastně možné.
Dobře, zkusím si je sehnat a hlavně je propojit se základní hrou, kterou mám na Steamu, kde se ovšem DLC nenachází. Ještě kdyby bundle s DLC nestál více než základní hra, jak tak koukám na Origin.
Dobře, zkusím si je sehnat a hlavně je propojit se základní hrou, kterou mám na Steamu, kde se ovšem DLC nenachází. Ještě kdyby bundle s DLC nestál více než základní hra, jak tak koukám na Origin.
@raisen (18.10.2020 09:59): Hezký komentář. Co se týče teroristických skupin, myslím, že se neobjevily během dvou let. Byly tam dlouho, akorát, že dvojka se odehrává v úplně jiné části mléčné dráhy než jednička.
Jinak DLC z dvojky mi připadají důležité pro třetí díl. Minimálně pro pochopení některých twistů bych si určitě ještě zahrál Lair of the Shadow Broker a Arrival - obě jdou hrát i po dohrání a nic neztrácí smysl (Arrival by se dokonce měl hrát až po dohrání, protože na události v něm trojka navazuje). Overlord mi připadá fajn, ale nehraje velkou roli pro příběh. A popravdě nevím, jestli se Kasumi a Zaeed objeví ve trojce, když nebyli ve dvojce. Ale jejich role je ve trojce stejně minimální.
Jinak DLC z dvojky mi připadají důležité pro třetí díl. Minimálně pro pochopení některých twistů bych si určitě ještě zahrál Lair of the Shadow Broker a Arrival - obě jdou hrát i po dohrání a nic neztrácí smysl (Arrival by se dokonce měl hrát až po dohrání, protože na události v něm trojka navazuje). Overlord mi připadá fajn, ale nehraje velkou roli pro příběh. A popravdě nevím, jestli se Kasumi a Zaeed objeví ve trojce, když nebyli ve dvojce. Ale jejich role je ve trojce stejně minimální.
@rikuhahl (18.10.2020 09:57): To je také fakt :D A nehrála. Ale ve třetím díle to napravím a aspoň tam dám všechna důležitá DLC.
@raisen (komentář): Mě zaujalo, že se mezi jedničkou a dvojkou objevily 2-3 nový vesmírný rasy :) Jo a jako nejlepší parťáckou misi hodnotím tu s Kasumi, ale nevim, jestli jsi to DLC hrála.
@davidjaho (18.01.2020 11:56): Jojo, před cestou za IFF je nejlepší čas, kdy ty vedlejšáky dělat. Hra se tam nejen zastaví, ale hráč má i větší pole působnosti, než měl v Actu 1 před Horizonem, po kterém se spustí časový limit, který zas vyústí v Kolektorskou loď.
Btw, zjistil jsem, že čas, který ED potřebuje pro nainstalovaní IFF do Normandie, závisí na tom, kolik toho hráčovi ve hře zbývá ke splnění (vedlejšáky, DLC). Takhle se mi jednou stala nepříjemná věc, že jsem splnil opravdu asi úplně všechno (kromě Arrivalu), přičemž se IFF nainstalovalo dřív, než jsem stihl spustit Legionovu loyalty mission. Díky tomu pak interakce s Galaxy mapu automaticky vyústí v útok Kolektorů a zároveň další časový limit pro záchranu posádky.
Btw, zjistil jsem, že čas, který ED potřebuje pro nainstalovaní IFF do Normandie, závisí na tom, kolik toho hráčovi ve hře zbývá ke splnění (vedlejšáky, DLC). Takhle se mi jednou stala nepříjemná věc, že jsem splnil opravdu asi úplně všechno (kromě Arrivalu), přičemž se IFF nainstalovalo dřív, než jsem stihl spustit Legionovu loyalty mission. Díky tomu pak interakce s Galaxy mapu automaticky vyústí v útok Kolektorů a zároveň další časový limit pro záchranu posádky.
Ono to jde naslepo dát. Ale je fakt, že občas při tom přidělování členů posádky k jednotlivým úkolům lze udělat chybu, neboť někteří se tam na oko hodí a pak selžou.
Taky se mi podařilo dát Suicide na první pokus s komplet posádkou. Avšak vděčím za to spíš svému vyzobávání všeho, díky čemuž jsem na ni šel s loajální posádkou a maximálně vylepšenou lodí.
Spíš jsem si v průběhu hry říkal, že jak furt odkládám to IFF a plním všechny vedlejšáky společníků, tak budu mět horší konec, protože jsem moc dlouho čekal. Opak byl nakonec pravdou. :D
Spíš jsem si v průběhu hry říkal, že jak furt odkládám to IFF a plním všechny vedlejšáky společníků, tak budu mět horší konec, protože jsem moc dlouho čekal. Opak byl nakonec pravdou. :D
@Gordon (18.01.2020 10:31): Dalším vývojovým stupněm je Liam, což je pro změnu Neeku Andromedy.
@Morte (18.01.2020 08:47): Jacob je Jar Jar Binks Mass Effectu.
@Tarhiel (18.01.2020 04:26): Ja to hral taky trikrat, ale Thana uz neslo zmenit, drivejsi save nemam, skoda
Sem zvedav na ME3. Jakoba by me lito taky nebylo tolik jako Thanea, ten mel ten zivot slozitej:(
Sem zvedav na ME3. Jakoba by me lito taky nebylo tolik jako Thanea, ten mel ten zivot slozitej:(
V pohode, mel sem vsechno vytuneny lod, uz nebylo co zlepsovat, vsechny planety vytezeny atd. Za Kelly jsem musel hned jak to slo co jsem pak zjistil tady, aby tam neumrela, ale asi sem nekde udelal chybu nebo letel jeste nekam jinam na vedlejsi misi.
Nejsem ten, co pred koncem hry hleda na netu co a jak udelat, mam rad prekvapeni. Save nemam, to me stve.
Nejsem ten, co pred koncem hry hleda na netu co a jak udelat, mam rad prekvapeni. Save nemam, to me stve.
@Morte (17.01.2020 22:37): To je smola, ak nemáš predchádzajúce savy. Ja som tiež musel Suicide mission hrať asi na 3xkrát, kým som pochopil, koho mám kam poslať (všetci boli loajálni+mal som plne upgradovanú loď) kým mi nezomrel len Jacob, ktorého mi ľúto nebolo, a s tým savom som pokračoval.
@Morte (17.01.2020 22:37): Fakt nechci, aby to vyznělo hnusně, ale ono stačí to hrát pozorně a nechcípne ti ani jeden. Nestalo se mi to ani jednou a to ani na poprvé. Chce to mít vytuněnou jak loď, tak nakoupené štíty pro posádku po krámech atd. Pokud vytěžíš dost materiálu, nakoupíš veškeré modifikace štítu, budou všichni loajální a na konci pošleš do roury správnou postavu, tak ti prostě nemůže nikdo umřít.
Jojo, nakonec me umrel Thane a Kelly Drivejsi save nemam, tak treba za 5 let zase. Thanea jsem nemel posilat, mel jsem dat nekoho jinyho. Po bitve je kazdej general no:)
@Morte (17.01.2020 14:02): Už to tu asi několikrát bylo, ale tohle je vcelku dobrý návod, jak je všechny zachránit.
@Morte (17.01.2020 14:02): Suicide Mission není jen o loyalty questech ;)
Tak sem ME2 po letech rozehral znova, kvuli savum do ME3 ale nedohraju to uz:D
Nejak me zacal umirat jeden po druhym, loajalni byl kazdy, ale napred na konci umrel Thane, pak Tali atd. Nejvic me stve, ze umrela Kelly, bez jeji smrti uz to ani nechci dohrat.
Nejak me zacal umirat jeden po druhym, loajalni byl kazdy, ale napred na konci umrel Thane, pak Tali atd. Nejvic me stve, ze umrela Kelly, bez jeji smrti uz to ani nechci dohrat.
Ve dvojce mi finální misi přežila komplet parta jen jednou, jinak mě to vždycky někoho nečekaně zabilo (jinak plná loajalita u všech členů). Musel jsem to tedy zkoušet do té doby, než to zabilo někoho, kdo nemá větší roli v trojce.
@Ria Kon (05.07.2019 22:21): Jj, radši bych byl, aby to bylo naopak.
@Vurhor (04.07.2019 12:10): A pak jsou tu tací, co se snaží pozabíjet všechny parťáky, co jen jde - a věřte mi, že je to těžší, než to dohrát na výbornou.
@Gordon (16.01.2019 20:05): Hele nechme to být. Imho už dost spekuluješ. Proč bychom nad tím měli my trávit hodiny. Pokurvený lore je chybou autorů. Resp. se pravděpodobně měnil s tím, jak se v průběhu "výroby" trilogie měnila jejich představa, co jsou Reapeři vlastně zač a jakou mají motivaci.
@Jab (16.01.2019 19:49): No jasně že jo, ale to relé není napojený na dark space. Takže musí nejdřív "po svých" od svého Citadelového relé v dark space k nejbližšímu na okraji galaxie a taky musíš vzít v potaz že ty klasické relé nemůžou táhnout přes celou galaxii (hvězdy, smetí, omezený dosah) takže musí od relé k relé cestovat a to klidně ty dva (?) roky zabrat mohlo s tím že nejvíc času jim pravděpodobně zabrala cesta od jejich hybernačního bodu kde by mohli mít to relé napojené přímo na citadelu a tedy by bylo asi i o dost vetší, třeba jako polovina citadely.
Kdyby na Citadelu měli zaútočit z vnějšku tak ji musí poníčit a to by taky nedávalo smysl vzhledem k tomu že Citadela je jejich součástí.
Takže jo TLDR: Kolektoři měli asi jen za cíl destabilizovat lidskou rasu, jakožto největší hrozbu pro hladký chod cyklu. A jak lépe zdevastovat rasu než výtvorem z jejich DNA?
Kdyby na Citadelu měli zaútočit z vnějšku tak ji musí poníčit a to by taky nedávalo smysl vzhledem k tomu že Citadela je jejich součástí.
Takže jo TLDR: Kolektoři měli asi jen za cíl destabilizovat lidskou rasu, jakožto největší hrozbu pro hladký chod cyklu. A jak lépe zdevastovat rasu než výtvorem z jejich DNA?
@Gordon (16.01.2019 19:39): Um, že by samotná Citadela byla taky relé si nemyslím. Ale možné už je vše. Bioware to měnil a překopával a mají v tom (viz diskuze níže) prostě brajgl.
P. S. The station is actually an inactive mass relay leading to dark space, designed as an elaborate trap so the Reapers can wipe out the heart of galactic civilization and leadership in a single, devastating strike.
Na wiki to tedy píší. Bod pro tebe. ;) O to menší smysl to tedy dává. Další relé je přece ve hře hned u Citadely. Pokud mají své relé v Dark Space, tak jim neaktivování Citadely jakožto relé skutečně moc neublíží (zdržení pět minut?). Přitom ale na té wiki hned dále píší, že neaktivování Citadely jako relé je donutilo vzít to FTL k nejbližšímu jinému relé (v té batarianské soustavě). No, asi nemá moc smysl si přemýšlením nad tím křivit hlavičku, když nad tím nepřemýšleli tak dalece ani autoři.
P. S. The station is actually an inactive mass relay leading to dark space, designed as an elaborate trap so the Reapers can wipe out the heart of galactic civilization and leadership in a single, devastating strike.
Na wiki to tedy píší. Bod pro tebe. ;) O to menší smysl to tedy dává. Další relé je přece ve hře hned u Citadely. Pokud mají své relé v Dark Space, tak jim neaktivování Citadely jakožto relé skutečně moc neublíží (zdržení pět minut?). Přitom ale na té wiki hned dále píší, že neaktivování Citadely jako relé je donutilo vzít to FTL k nejbližšímu jinému relé (v té batarianské soustavě). No, asi nemá moc smysl si přemýšlením nad tím křivit hlavičku, když nad tím nepřemýšleli tak dalece ani autoři.
@Jab (16.01.2019 19:23): Nemyslím Relé u citadely ale Citadelu jako samotné relé.
@Gordon (16.01.2019 18:45): Tak předpokládám, že relé u Citadely už aktivované je a není třeba jej znovu aktivovat z každého dalšího relé. To by moc nedávalo smysl. ;)
@Vurhor (16.01.2019 07:58): +1
@Jab (16.01.2019 06:50): Hmmm, tak ono by nebylo ani vyloučené že se probudila jen část reaperu, ne?
@Jab (16.01.2019 08:40): Tak teď si v tom udělal bordel i mě, já měl vždy za to že i Citadela funguje jako obří vysílač a tudíž by při aktivaci reaperem v jedničce došlo k okamžitému přcestování reaperů do vnitřku citadely...
@Jab (16.01.2019 10:07): Relé je vždy třeba nejdřív aktivovat i z druhé strany, je to napsáno v kodexu.
@Jab (16.01.2019 06:50): Hmmm, tak ono by nebylo ani vyloučené že se probudila jen část reaperu, ne?
@Jab (16.01.2019 08:40): Tak teď si v tom udělal bordel i mě, já měl vždy za to že i Citadela funguje jako obří vysílač a tudíž by při aktivaci reaperem v jedničce došlo k okamžitému přcestování reaperů do vnitřku citadely...
@Jab (16.01.2019 10:07): Relé je vždy třeba nejdřív aktivovat i z druhé strany, je to napsáno v kodexu.
Tak samozřejmě Bioware nejsou rozhodně konzistentní. A hráči si musí ty rozpory, které natropili, osekat do logické varianty. Jako portál do dark space vyžaduje, aby tam bylo nějaké relé. A pokud tam je, tak Reapeři rozhodně Keepery nepotřebují k jeho aktivaci. To zvládnou sami. To by zase celé bylo proti tomu, jak se trilogie odehrála. Pokud už relé mají a jsou "vzhůru", tak by se mohli na vše vykašlat a Citadelu rovnou obsadit. Keepery by nepotřebovali a s Shepardem bychom ani nezačali hrát. :)
@Jab (16.01.2019 08:40): Já si právě vždy myslel, že ten signál s tou teleportací souvisí. Nebylo to tak, že onen signál měl aktivovat Keepery, kteří následně měli zapnout mass relay mezi Citadelou a dark space? Tak to aspoň vyplývá z konverzace s Vigilem: ,,This time, when Sovereign sent the signal to the Citadel, the keepers ignored it. The Reapers are trapped in dark space." a později ,,Now, Sovereign has grown bold. Whether from confidence or desperation, I cannot say. But it is determined to reopen the portal to dark space."
To s těmi Kolektory dává smysl, ale zároveň to trochu shazuje na epičnosti hry a celkový příběh tak trochu působí jako jeden velký filler. :D
To s těmi Kolektory dává smysl, ale zároveň to trochu shazuje na epičnosti hry a celkový příběh tak trochu působí jako jeden velký filler. :D
@Vurhor (16.01.2019 07:58): Jo. Nicméně to napětí budovali dle jasné posloupnosti. Saren měl obnovit signál Reaperům u Mass Relay u Citadely (tohle sabotovali Protheani), kteří tak nutně byli "dormant". Signál je měl přece aktivovat s tím, že stávající cyklus je připraven ke sklizni. A nikoliv že by je teleportoval probuzené přímo k Citadele. Předpokladem naopak bylo, že to přes to nejbližší relé (v té batarianské soustavě) mají rychle do Citadely, kterou tradičně obsazují jako první. Ve dvojce byli hlavní oponenti Filatelisté řízení Harbingerem, kteří prováděli vlastní sklizeň a nějak měli příchod Reaperů uspíšit (vybudují vlastního Reapera a imho logicky s ním chtěli dobýt Citadelu a opět vyslat signál). V Arrival DLC pak je objeven "artefakt", který sám nebo s pomocí Dr. Kenson (ta posloupnost v souvislosti s jejich indoktrinací je také nejasná) a ostatních vědců teprva ten signál odešle a imho teprve zde se probudí ostatní "praví" Reapeři. Tohle by ani nebylo v rozporu s tou závěrečnou ME 2 animačkou, neb probuzení reaperů signálem artefaktu se mohlo udát i před tím, než Shepard "začal" Arrival DLC.
Takhle jsem to měl v hlavě logicky zpracované až doteď. A teď mi řekni, zda ti to takhle dává smysl. :)
Viz i zase kodex ze dvojky, který je v rozporu s tweetem toho idiota:
The third discovery is that the object broadcasts signals and information on many different spectra. One such pulse, suspected to be similar to a quantum entanglement communicator, reaches into Reaper territory.
http://masseffect.wikia.com/wiki/Codex/Arrival:_The_Reapers%27_Secrets
K čemu by jako ten signál artefaktu byl, když už mají být Reapeři dávno na cestě? :)
Btw také předpokládám, že Filatelisté byli stvořeni k tomu, aby zabránili smrti některých jednotlivců v případné válce s Reapery. A tedy tyto jedince "sklízeli" před ní, aby je tak pro Reapery "zachovali". Tohle je ve hře imho dobře zdokumentované. Ne ten účel. Ale tohle mé vysvětlení jejich existence (klidně jedno z vícero) mi v tomhle přijde logické a bezrozporné. Tím můžeš přispět kamarádům, že si ty Filatelisty a jejich existenci vyřešil. :) I proto šli po lidech a vytvářeli human reapera. Dostali od nich po papuli. Což je činilo oponentem (zejména Shepard, jehož tělo zvláště chtěli), kterého je potřeba "sklidit" a pojistit si tak jeho geny pro Reapery (a zároveň galaxii o jejich nepřítomnost oslabit a zajistit tak úspěšné ukončení cyklu).
Takhle jsem to měl v hlavě logicky zpracované až doteď. A teď mi řekni, zda ti to takhle dává smysl. :)
Viz i zase kodex ze dvojky, který je v rozporu s tweetem toho idiota:
The third discovery is that the object broadcasts signals and information on many different spectra. One such pulse, suspected to be similar to a quantum entanglement communicator, reaches into Reaper territory.
http://masseffect.wikia.com/wiki/Codex/Arrival:_The_Reapers%27_Secrets
K čemu by jako ten signál artefaktu byl, když už mají být Reapeři dávno na cestě? :)
Btw také předpokládám, že Filatelisté byli stvořeni k tomu, aby zabránili smrti některých jednotlivců v případné válce s Reapery. A tedy tyto jedince "sklízeli" před ní, aby je tak pro Reapery "zachovali". Tohle je ve hře imho dobře zdokumentované. Ne ten účel. Ale tohle mé vysvětlení jejich existence (klidně jedno z vícero) mi v tomhle přijde logické a bezrozporné. Tím můžeš přispět kamarádům, že si ty Filatelisty a jejich existenci vyřešil. :) I proto šli po lidech a vytvářeli human reapera. Dostali od nich po papuli. Což je činilo oponentem (zejména Shepard, jehož tělo zvláště chtěli), kterého je potřeba "sklidit" a pojistit si tak jeho geny pro Reapery (a zároveň galaxii o jejich nepřítomnost oslabit a zajistit tak úspěšné ukončení cyklu).
@Jab (16.01.2019 06:50): Jsem rád, že jsem ten zmatek z hospody přivedl i na poklidné stránky databáze :D Zůstal bych asi u toho, že účel Kolektorů byl hlavně alespoň trochu destabilizovat lidstvo a raději nad tím příliš nepřemýšlel, protože Bioware v tom evidentně asi taky krapet plavou.
Btw, taky bych se jednou chtěl s Cainem trefit do nějaké té Reaperské slabiny, ale ten zmetek je furt jak "malej" :(
Btw, taky bych se jednou chtěl s Cainem trefit do nějaké té Reaperské slabiny, ale ten zmetek je furt jak "malej" :(
@Vurhor (16.01.2019 06:39): Heh. Co s nima. Kolektoři mi v tom případě nedávají smysl. A nevím, proč se Harbinger odpojuje od filatelistického velitele s tím, že tedy volí jinou možnost. Celé je to tím pádem nesmyslná kravina. ;)
Viz zde od 4:40:
https://youtu.be/e-RFVPZhXbo
You have failed, we will find another way.
Fuck Bioware, já v tom pořádek měl. Oni v tom maj bordel, krerý si sami zařídili. :)
Jo a jinde na té stejné wiki stránce:
Fortunately, Saren is stopped by Commander Shepard and company, and Sovereign is destroyed by the Alliance Fleet, though this would only forestall the Reaper invasion for a few years. Shepard knows the Reaper fleet, though dormant and hibernating, is still out in dark space and vows to find some way to stop them.
Kontradikce na jednom odkaze: http://masseffect.wikia.com/wiki/Reaper
Tak buď jsou v pohybu FTL nebo "dormant and hibernating" . To je celkem rozdíl. Imho onen autor je idiot. Z logického důvodu, že proti tomu jeho tweetu jsou na více místech hry kontradikce, že Reapeři jsou "dormant".
Viz zde od 4:40:
https://youtu.be/e-RFVPZhXbo
You have failed, we will find another way.
Fuck Bioware, já v tom pořádek měl. Oni v tom maj bordel, krerý si sami zařídili. :)
Jo a jinde na té stejné wiki stránce:
Fortunately, Saren is stopped by Commander Shepard and company, and Sovereign is destroyed by the Alliance Fleet, though this would only forestall the Reaper invasion for a few years. Shepard knows the Reaper fleet, though dormant and hibernating, is still out in dark space and vows to find some way to stop them.
Kontradikce na jednom odkaze: http://masseffect.wikia.com/wiki/Reaper
Tak buď jsou v pohybu FTL nebo "dormant and hibernating" . To je celkem rozdíl. Imho onen autor je idiot. Z logického důvodu, že proti tomu jeho tweetu jsou na více místech hry kontradikce, že Reapeři jsou "dormant".
@Jab (16.01.2019 06:18): U toho odstavce je přímo i zdroj, přičemž FTL, pokud teda neindikuje, že Reapeři začali používat autobusového dopravce, je zkrácenina pro Faster than light.
Um. On the move nutně neznamená, že jedou od jedničky směr Milky way. ;) Může to být jen odraz aktivity (něco dělají). Že je to na wikině neznamená, že je to zjevená pravda také. Musíme vědět, o co to autor opírá a zda opravdu jen nemyslí, že jsou nějak aktivní.
@Vurhor (16.01.2019 00:04): Takže nakonec mám pravdu...
@Gordon (15.01.2019 23:56): @Jab (15.01.2019 23:33): Na wikině se ale zas píše tohle: "With the Human-Reaper destroyed and the Collectors defeated, the Reapers lose powerful allies. Harbinger and the rest of the Reapers, who have already been on the move since the destruction of Sovereign, are shown approaching the Milky Way, setting the stage for the Reaper War"
@Jab (15.01.2019 23:33): Ajo vlastně. To se teprv probouzí.
@Vurhor (15.01.2019 23:17): Jo, to mi nejvíce indikovalo, že měli nějak být záložní ukončovatelé stávajicího cyklu, když selhalo dobytití Citadely. A když selhali i Filatelisté, tak teprva na tvrdo poslali flotilu.
@Gordon (15.01.2019 23:24): To není pravda. "Pochod" Reaperů je až záverečná animačka dvojky. Tedy ending, když Filatelisty porazíš.
@Gordon (15.01.2019 23:24): To není pravda. "Pochod" Reaperů je až záverečná animačka dvojky. Tedy ending, když Filatelisty porazíš.
@Jab (15.01.2019 23:03): @Vurhor (15.01.2019 23:17): Vyslání signálu a znovudobytí citadely nedavá smysl, když už jsou tou dobou reapeři na pochodu. Citadela funguje jako spojnice a tudíž musí být nějaký vysílač i na místě, kde hybernovali.
@Jab (15.01.2019 23:03): Jako support určo, ale furt jsem musel dumat nad tou Harbringerovo větou, která indikovala, že Kolektoři měli nějaké zásadní důležité poslání. To znovudobytí Citadely a vyslání signálu, tentokrát bez lidské hrozby, zní logicky, stejně mi to ale ze strany Reaperů přijde jako dost mizerný plán :D
@Vurhor (15.01.2019 22:55): Imho je spíše měli vždy jen jako support a sami pravděpodobně neměli nikdy galaxii ovládnout. Tzn. ani tu Citadelu či něco podobného. Pokud už bych jim ale přisuzoval nějaký cíl v téhle době, tak je to to znovudobytí Citadely. Každopádně ať tak či tak nový Reaper se vždy hodí. Že si takového "postaví" není nic proti ničemu.
@Gordon (15.01.2019 22:33): EDI ale tuším říkala něco o tom, že k úplnému dokončení toho Reapera budou zapotřebí miliony lidských obětí, protože s těmi několika tisícovkami kolonistů byli schopni vytvořit "pouze" takové embryo. Tudíž pro ty miliony by si museli dojít na Zem, což úplně nevím, zda by se jim úspěšně povedlo.
Ale jo, ta destabilizace lidský rasy zní asi nejpravděpodobněji, stejně to ale Bioware mohli objasnit lépe.
@Jab (15.01.2019 22:55): S tou Citadelou mě to taky napadlo, ale nevím... že by zkoušeli/riskovali takhle dvakrát stejnou věc...
Ale jo, ta destabilizace lidský rasy zní asi nejpravděpodobněji, stejně to ale Bioware mohli objasnit lépe.
@Jab (15.01.2019 22:55): S tou Citadelou mě to taky napadlo, ale nevím... že by zkoušeli/riskovali takhle dvakrát stejnou věc...
Byli záložní plán. Nejdříve jim měl "tunel" otevřít signál z Citadely, který zastavíš v jedničcce. Pak to zkusí přes Collectory s tím, že si tito Reapera postaví (a pravděpodobně zkusí dobýt Citadelu a z ní zase vyslat signál). Další záložní plán viz Arrival DLC. Nakonec museli na Mléčnou dráhu trochu oklikou. Shepard ale neztrácel čas a zvládnul místo příprav dostat zaracha. Takže ty Batariany v Arrival obětoval víceméně zbytečně (invaze by ale šla přes ně, takže by jinak posílili Reapery).
@Vurhor (15.01.2019 22:25): Kdyby dokončili toho reapera, tak by podle mě Zemi dokázali v čele s ním poškrábat slušně, možná i ůplně destabilizovat. Reapeři už dopředu ví, že jejich řešení cyklu přestavá fungovat, možná proto dělají nového druha reaperů, proto to řekl.
@Vurhor (15.01.2019 22:25): Podle mě ani sami tvůrci nevěděli odkud jdou a kam směřujou. :-D