@Richmond (19.10.2020 21:47): No tak to měl ale i Baldurs a kdyby byl na tahy, tak jej mám asi dost jinde než těď.
Diskuze
@Sadako (19.10.2020 22:09): Ano, zrovna v toto hře mi to vyloženě chybí po těch desítkách hodin.
@Richmond (19.10.2020 16:39): Takže jestli tomu rozumím správně, tak ti jde prostě o větší variabilitu činností, které ve hře provádíš?
@Shoggot (19.10.2020 17:35): Zcela upřímně, když to nedohraješ, tak zas o tolik nepřijdeš. Pokud člověka chytí ten setting, tak to je asi zajímavější, ale jinak to jenom lehce nadprůměrné izometrické RPG. Na druhou stranu, alespoň na rozdíl od D:OS není tak příšerně roztahané a netrpí debilními humory (na humor ve hrách by měl být zbrojní pas a Larianům bych ho nedala).
@Shoggot (19.10.2020 17:35): Zcela upřímně, když to nedohraješ, tak zas o tolik nepřijdeš. Pokud člověka chytí ten setting, tak to je asi zajímavější, ale jinak to jenom lehce nadprůměrné izometrické RPG. Na druhou stranu, alespoň na rozdíl od D:OS není tak příšerně roztahané a netrpí debilními humory (na humor ve hrách by měl být zbrojní pas a Larianům bych ho nedala).
@Ringo (19.10.2020 21:43): Náhodou, PoE má skutečně povedný textový zápis z průběhu souboje. Dokonce bych kacířsky řekl, že kdyby odpadla vizuální část souboje a celé to bylo jen textově (a na tahy), tak bych hýkal!
@M.a.t.t. (19.10.2020 21:34): Ty na to, abys strčil klíč do zámku nebo zvedl předmět ze země a správně sis jej zařadil do inventáře, potřebuješ manuál? Já jsem drtivou většinu her dohrál bez přečtení manuálu stylem pokus omyl na začátku a postupně jsem si na vše přišel :-)
Ale jinak když už to chceš brát takto, tak každá hra má pravidla a ty se dozvíš právě z manuálu. Pokud to nechceš dělat, jsi odkázán na to hrát jen člověče nezlob se a nemůžeš si stěžovat na náročnější hru, že by chtěla něco po tobě více.
Ale jinak když už to chceš brát takto, tak každá hra má pravidla a ty se dozvíš právě z manuálu. Pokud to nechceš dělat, jsi odkázán na to hrát jen člověče nezlob se a nemůžeš si stěžovat na náročnější hru, že by chtěla něco po tobě více.
@Charllize (19.10.2020 20:27): No veď to, že hrať a nie zdĺhavo študovať manuály, či inú nápovedu, aby si si vôbec pochopil pravidlá hry :)
@Charllize (19.10.2020 20:27): No ak sa bavíme o hraní hier tak je to hlavne od významu zachovávať dohodnuté pravidlá hry
@Charllize (19.10.2020 20:27): Vím, že je to marné :-)
@Ringo (19.10.2020 17:10): Hra je od slov hrat si, to uz dnes malokomu vysvetlis :)
@sandokan (19.10.2020 18:40): Ano, řekněme, že vyznávám jakousi formu hmatatelnosti a možnosti si to prostředí ve hře okolo tak nějak osahat. Čili kliknout na předmět na zemi a položit si jej do slotu v inventáři pro mě představuje herní nirvánu :-)
@CeBrk (19.10.2020 16:50): Tak ten příměr nevím, zda to pasuje, možná jo. Já má spíš jinej příměr s deskovkama. Kupuju a hraju válečný žetonkovky, které jsou určený pro 1 hráče anebo jsou pro dva/více hráče, ale mají AI bota. V podstatě se nabízí, který magor by tohle chtěl hrát, když to znamená, že odehraješ svůj tah a pak x minut řešíš obsluhu tahu těch ostatních. Je tam spousta managování, házení kostek, počítání, hledání, jak má spojenec v Ardénách vlastně táhnout, když možnosti jsou pohyb, útok, deployment jednotek, jak v souboji reagovat, zda přijmout ztrátu, nebo raději ustoupit, zda vytvořit gap porušením zoců, jak řešit zásobování paliva, zda použít advance after combat...zkrátka tohle všechno by asi nejlépe zvládnul počítač. A přesto by mě to asi moc nebavil to na něm hrát. ale mít tu deskovku před sebou, a po 10 minutách čumění do pravidel a vhyodnocení zjistit, že pěchota se posune o 1 hex a zaúčtočí a podpoří ji přísunutím tanková jednotka ze stejné divize...to je něco!! :)
@Ringo (19.10.2020 17:10): len aby sme sa rozumeli nemám najmenší problém s tlačítkami nech ich je tam kľudne aj milión , rovnako mamutí mikromanagement je v pohode , ale na druhej strane ten obstarožný interface, pohyb so šípkami po obrazovkách atď to už čisto subjektívne proste odmietam, viem tebe sa tie veci naopak páčia preto zdôrazňujem je to môj subjektívny pohľad
@Sadako (19.10.2020 16:24): Já to stále mám v plánu rozehrát znovu a tentokrát dohrát, ale zkrátka prostě jiné hry vždy dostaly přednost. Taky mě moc nechytl ten svět, ani atmosféra, třeba to tentokrát bude lepší.
Inventář je teda i jeden z důvodů, proč se mi vždy po čase znechutí D:OS2. A používání klíčů na dveře...no nevím, na tyhle klikání mám hry jako Gary Grigsby's War in the East :))
Inventář je teda i jeden z důvodů, proč se mi vždy po čase znechutí D:OS2. A používání klíčů na dveře...no nevím, na tyhle klikání mám hry jako Gary Grigsby's War in the East :))
@CeBrk (19.10.2020 16:55): Mně to přijde, že dnes mnozí, skoro bych řekl ta mainstreamová většina, prostě fakt nejsou hráči, nechtějí si hrát, chtějí jen konzumovat přímočaře děj z obrazovky. V podstatě je to náhradou za televizi. Já jsem ale vždy odmítal se bavit jen telkou, vždy jsem dal přednost hře, ve které šlo prostě dělat spoustu věcí a ne jen pasivně civět. To není o nějakých složitostech nebo nesložitostech, je to o kombinacích, které mě třeba baví, tebe třeba ne. OK. Děsí mě slyšet a číst - "tohle se mi nechce, tohle by se mi taky nechtělo, to je příjemná automatizace odstraňující opruz" ....no nakonec opravdu skončíme u her ovládaných jedním tlačítkem a vše ostatní se udělá samo, abychom nemuseli vynakládat zbytečnou prudérní námahu navíc. Je to jako bych chtěl třeba vytočit deskovkáře tím, že bych jim chodil říkat, že deskovky jsou na nic, protože mě nebaví dělat jejich setup a přesouvat herní komponenty a manipulovat s nimi. Bezpochyby je taková deskovka pak v počítačové podobě pohodlnější a svižnější, ale jaksi tu opravdovou zábavu u hry na desce to nenahrazuje, že.
Analogie s fotografií je značně nepřesná v tom smyslu, že bys chtěl, aby seděla na tvou teorii a ona spíše sedí na to, proč to má smysltakto po staru. Protože znám osobně dva lidi zabývající se fotografováním a jsou o dost mladší než já, takže v dětství to fakt nezažili, aby na to mohli nostalgicky vzpomínat a přes to se těmi složitými přístroji zabývají, protože je to prostě fakt něco jiného a fotka blýsknutá mobilem je pro ně sprosté slovo.
Analogie s fotografií je značně nepřesná v tom smyslu, že bys chtěl, aby seděla na tvou teorii a ona spíše sedí na to, proč to má smysltakto po staru. Protože znám osobně dva lidi zabývající se fotografováním a jsou o dost mladší než já, takže v dětství to fakt nezažili, aby na to mohli nostalgicky vzpomínat a přes to se těmi složitými přístroji zabývají, protože je to prostě fakt něco jiného a fotka blýsknutá mobilem je pro ně sprosté slovo.
@Red (19.10.2020 16:46): Jo, to se dá akceptovat, ale pointu celé problematiky bych viděl někde jinde. Manuální používání předmětů na určité objekty jistě může mít své intelektuální kouzlo a i prvky hratelnosti a rébusoidnosti, je ovšem otázka, jestli je to zábavné dost a zde-li zjednodušením v jedné oblasti nedostanou vývojáři možnost zvýšit komplexitu někde jinde. A to už jsme zase u subjektivní otázky, co je zábavné a ta nemá řešení.
@Richmond (19.10.2020 16:39): Nemohu si pomoci, ale tento "spor" ohledně ovládání mi již delší čas vnukává jistou analogii. Možná ji mnozí budou považovat za zavádějící, ale mně se zdá přesná. Je to podobné jako například rozdíl mezi analogovým a digitálním fotografováním. Mladší fotografové považují piplačku s vyvoláváním a kupováním filmu za opruz, kdežto staromilci v tom vidí kouzlo a součást tvorby hezkého snímku. Mají totiž tu zdlouhavou činnost spojenou se svým mládím, nebo třeba s nějakými hezkými zážitky. Vidí v tom cestu k hezké fotografii, uličku mezi kvetoucími alejemi a dlouhé točité schody do věže úspěchu. Nakonec je ale důležitý ten pocit z hezkého snímku a co si budeme namlouvat, akt pohledné dvacítky je fajn, ať už si ho vyvoláme z filmu, nebo uložíme na kartu. A nahaté ženské je přece to, o co nám všem jde... ne, totiž ne, jde nám o hry. Trochu jsem se do toho zamotal.
@CeBrk (19.10.2020 16:14): Z mého pohledu mají oba přístupy své místo, což znám třeba z adventur. Když opravdu víš kde máš ten klíč použít (klíč od vlastního bytu nebo klíč pro který jsi plnil celý quest abys ho měl k otevření konkrétních dveří) tak by hra neměla zbytečně prudit. Když to ale nevíš (klíč někde v sudu nebo u náhodnýho orka), tak by naopak mělo přijít to uspokojení, když to vyzkoušíš a ono to klapne. A samozřejmě je spousta různých využití v gameplayi, u sofistikovanějších dveří by mohlo být nějaký riziko typu alarmu či pasti. Vyšší level používání předmětů už by mohlo být třeba otvírání nějaký skříňky/truhly kde by byl třeba pohled na ten předmět, ty bys ho otáčel a hledal mechanismy jak ho otevřít, při špatným/násilném postupu by byl třeba obsah zničen (třeba ten potřebný klíč).
@CeBrk (19.10.2020 16:14): Já bych to u klíče asi i pochopil, koneckonců mají to i střílečky :) Já měl spíš na mysli jiné předměty, u kterých v době nalezení těžko budeš mít ahnung, kde a jak to použít. (možná malinko křivdím PoE, protože teď se mi vybavuje, že alespoň ty předměty na překonání různých překážek se daly použít, malé plusko od mne)
@Sadako (19.10.2020 16:24): však jo :) já nechci diktovat světu svou vizi o crpg pojetí. Kdyby PoE mělo tak řekněmě 30-35 hodin, tak bych to sem vůbec neházel. Ale 80 hodin (a to nejsem ještě u konce!) je už dost na dle mého až moc repetivní šablonu (boj, pokec, boj ,pokec). Můj ideál je prostě jinde, svět mě převálcoval :)
@Jab (19.10.2020 16:25): Dával jsem příklad s DS2, tam to já osobně beru za naprosto skvělé fičůry a opravdu se nejedná o to, aby se použil správný klíč. Kvůli takové hovadině bych tohle skutečně nesepisoval :)
@Sadako (19.10.2020 16:24): však jo :) já nechci diktovat světu svou vizi o crpg pojetí. Kdyby PoE mělo tak řekněmě 30-35 hodin, tak bych to sem vůbec neházel. Ale 80 hodin (a to nejsem ještě u konce!) je už dost na dle mého až moc repetivní šablonu (boj, pokec, boj ,pokec). Můj ideál je prostě jinde, svět mě převálcoval :)
@Jab (19.10.2020 16:25): Dával jsem příklad s DS2, tam to já osobně beru za naprosto skvělé fičůry a opravdu se nejedná o to, aby se použil správný klíč. Kvůli takové hovadině bych tohle skutečně nesepisoval :)
Taky mi přijde, že pokud by se tohle dávalo za příklad, jak ty oldschool hry byly složité, tak je to dosti střelba do vlastního kolene. Ale nechci nic podsouvat. Třeba se mi to jen zdá.
@CeBrk (19.10.2020 16:14): Já mám naopak rád, když jde ve hře něco dělat. Já jsem proto vždy inklinoval k RPG a měl jsem rád, když třeba v Behodlerovi jdu a mohu zvednout předmět ležící na zemi, naopak mi přišlo primitivní, když se předmět zvedl tím, že jsem jím prošel, jako v nějaké 3d střílečce.
@Richmond (19.10.2020 14:19): Mně se popravdě PoE příliš nelíbilo, takže jsem to málem nedohrála, neb jsem to de facto pár hodin před koncem odložila... ale problém nebyla herní náplň, nýbrž setting, který mě jaksi nezaujal.
No, takové použití předmětů bych asi nedocenila, nejsem typ, co by se vyžíval v micromanagementu (nebo jak to nazvat). Obecně inventář, který mě nutí v něm trávit příliš mnoho času a něco hledat je pro mě mínus.
Ale myslím, že jsme se shodli, že her, na nichž se my dva shodneme, moc nebude. :)
@CeBrk (19.10.2020 16:14): +1
No, takové použití předmětů bych asi nedocenila, nejsem typ, co by se vyžíval v micromanagementu (nebo jak to nazvat). Obecně inventář, který mě nutí v něm trávit příliš mnoho času a něco hledat je pro mě mínus.
Ale myslím, že jsme se shodli, že her, na nichž se my dva shodneme, moc nebude. :)
@CeBrk (19.10.2020 16:14): +1
@Ringo (19.10.2020 15:57): Když už mám dotyčný klíč v inventáři, logicky jsem ho našel a vím, kde ho použít. Simulátor vytahování klíče z kapsy a batohu a jeho strkání do spár mezi cihlami, ucha společníků a popřípadě i zámků mnozí hráči za součást zábavy nepovažují :-)
@AlieN (19.10.2020 12:25): Proč všechno na všechno, jde o to mít radost z toho, že jsi něco našel a logicky dojdeš k tomu, kde a jak to použít.
@Sadako (19.10.2020 13:51): Čili trend je do budoucna hra, kde budeš držet jen šipku rovně a vše ostatní se bude dělat samo...no, chápu, že je pro mnohé těžká doba, že v telce už nic pořádného nedávají :-)
@Sadako (19.10.2020 13:51): Čili trend je do budoucna hra, kde budeš držet jen šipku rovně a vše ostatní se bude dělat samo...no, chápu, že je pro mnohé těžká doba, že v telce už nic pořádného nedávají :-)
@Sadako (19.10.2020 13:51): Jelikož jsou Pilíře izo, tak jsem je záměrně nesrovnával s žádnými dungeony, jelikož by to nebylo fér. A proto jsem použil Dark Sun 2 (anžto si druhý díl pamatuju mnohem víc než jedničku). A ano, je potřeba tam jít do inventáře, fokusovat předmět, a dát použít na spešl místo ve hře. Já s tím problém nemám :) Zrovna v tom DS2 pak jsou ještě další interakce s předměty, které třeba ani nejsou v inventáři (quest v dolech s umíráním horníků např.) anebo dokonce i během souboje (to mi přišlo úplně geniální), což jsem snad nikde jinde neviděl. Ale chápu, že evoluce, soustředění se na HRANÍ a tak podobně, jen mi prostě přijde, že v této hře, kde trávím skoro 80 hodin, jsem tak trochu degradovanej (přeháním pravda) na vození party sem a tam a jen ty souboje dávají trochu člověku zabrat. Neboli, opět NELZE tuto hru nedohrát. Tam prostě není žádné těžší místo (jen ty souboje a asi jen na vyšší obtížnosti). Mně to prostě přijde škoda. Přitom ty gamebookové prvky jsou super, hodně mi to připomnělo ROA, grafika za mě OK (postavy inventáři sice srandovní, ale to je marginalita). Systém dialogů taky good.
@Richmond (19.10.2020 11:00): OK, to by mě popravdě v životě nenapadlo, že by někdo toužil po takové, z mého úhlu pohladu velmi neohrabané mechanice vlez do inventáře -> vytáhni např. klíč -> použij na dveře.
Přemýšlím, kde jsem to viděla naposledy, snad v prvním a druhém Falloutu.
Ale asi by se ti líbilo Chaos Strikes Back, pokud jsi to náhodou už nehrál.
Přemýšlím, kde jsem to viděla naposledy, snad v prvním a druhém Falloutu.
Ale asi by se ti líbilo Chaos Strikes Back, pokud jsi to náhodou už nehrál.
Plus, a co si budeme povídat, většina hráčů by to brala za zbytečnou otravu. Mě btw nevyjímaje.
@Richmond (19.10.2020 11:00): Jeden z dovodov preco je to navrhnute tak, moze byt aj controller. Just sayin. Co je sposob ako minimalizovat nemotorne hrabanie sa v inventari a "vyberanie" itemov z neho pomocou gamepadu.
@AlieN (19.10.2020 12:25): Proč nejít z extrému do extrému že ? :) Ono by to asi zrovna v případě PoE moc nepomohlo, protože snad 99,9% předmětů pro tyhle účely se nachází ve stejné lokaci ideálně poblíž místa použití. Já si spíš beru inspiraci např. v Dark Sun 2.
@Richmond (19.10.2020 11:00): Tobě se stýská po adventurním "Použij všechno na všechno, jestli to náhodou něco neudělá"?
@Sadako (19.10.2020 10:56): Např. proč dělá hra všechno za mě? K otevření dveří je potřeba nějaký předmět. Jakmile ho máš v inventáři, hra ho použije automaticky sama. Nějaká kombinace předmětů (nemyslím teď craftění, vyrábění lektvarů)?
@Richmond (19.10.2020 08:08): Z pusté zvědavosti, jaké konkrétní věci si mám představit pod pojmem práce s předměty?
@Richmond (19.10.2020 08:08): Tak konečne sa môžem porovnať s tvojim mozgom) Kedže tie stariny už nedávam, PoE si nastavím na max obtiažnosť s modom expert a keď budem ako ty len tak behať hore dole a zívať nudou tak budem vedieť, že som dobrý ako Richmond )
Uf ten x podlažní dungeon je fakt "nekonečnej" :) Ale teď upřímně, nehrát to na max obtížnost s expert módem, tak bych asi měl problém to dohrát. Souboje jsou alespoň někdy výzva, ale jinak není moc co řešit a vlastně opět jen běhám od jednoho miniquestíku ke druhému, vše jde plnit s naprosto minimem duševního vkladu. Pravda, jak je zřejmě u moderních her zvykem, musí se hráč vždy rozhodovat mezi 2 zly :) Přitom autoři se myslím jinak snažili, ale ten příšernej souboják, absolutní rezignace na nějakém složitějším řešení nějakého puzzlu, to PRO MĚ hru zabíjí. Mám už 78 hodin, takže ano, dohraju to a ne nedám tomu 30%, ale přijde mi to fakt nevyužitej potenciál. Proč nejde do takového typu her vnést nějakej prvk práce s předměty?? Vyžadovat od hráče něcé víc?
Navíc některé ty otravné prkvy jsou fakt otravné :)
Navíc některé ty otravné prkvy jsou fakt otravné :)
@Phoenix (20.09.2020 20:12): Jo, to bylo podobně nesmyslně jdoucí proti filosofii open worldu.
@AlieN (20.09.2020 19:53): jj, ti nepřátelé jsou v porovnání s questy menší problém, více mi u nich vadil ten ukrutně nesmyslný level scaling, kdy stejnou strategií jednou nepřítele porazíš a jindy ne, protože na to nemáš dost vysoký level.
@Phoenix (20.09.2020 19:27): S menším množstvím xp za slabé nepřátele tam nemám problém, ale to snižování xp za questy je ve W3 strašně debilní - nutí to hráče dokončovat questy v určitém pořadí aby z nich něco měl, a to je v tak open world hře hrozná blbost. Tohle jsem většinou upravoval mody.
@watchOut (20.09.2020 19:19): Za nepřátele nějaké zkušenosti jsou (ale je jich málo), za overleveled questy je 1 EXP (nějakou dobu tam měli 0 EXP a byly s tím spojeny dost nepříjemné bugy).
A zrovna Witcher 3 je ukázkovým příkladem toho, jak tohle vypadat nemá.
A zrovna Witcher 3 je ukázkovým příkladem toho, jak tohle vypadat nemá.
Ehm, není ve The Witcher 3: Wild Hunt taky zkušenost jen za questy, a to ještě ne za overlevelnuté?
@Isair (20.09.2020 17:04): V hodne jrpg mas moznost ty souboje snizit nebo vypnout uplne pres item,abilitu,options. Ale obvykle se k tomu dostanes az pozdeji. A naopak tam jsou stejne moznosti jak ty souboje jeste vic zvysit. U her kde jsou nepratele videt to funguje tak ze na tebe treba neutoci nebo od tebe utikaji, kdyz mas neco co tu mechaniku obsahuje.
FF9 bohuzel treba tuhle moznost nema.
FF9 bohuzel treba tuhle moznost nema.
@Charllize (20.09.2020 16:38): Já bych byl pro v JRPG třebas jednoduše o nějaký setup (nastavení intenzity random střetů) či nějaký item, který minimálně snižuje random setkání, ono sice některé díly Final Fantasy ho údajně mají, ale asi jsem nic takového nikdy nenašel. Pokud tímhle směrem nyní JRPG jdou, tím lépe.
Je jasný, že pro completionisty by to mohl být problém, anžto by neměly postavy dostatečně natrénované na nějaké super bosse, ale tak to už je holt každému podle chuti... jak říkáš, někdo chce trávit čas grindem a někdo ne. Nicméně ty hry nabízejí více než jen onen grind, pročež je škoda, aby jím ostatním hráčům (kteří ten grind tolik nemusí) zbytečně znechucovali hraní.
Já jsem na tom tak někde na pomezí a trochu v rozporu, grind na jednu stranu vůbec nemusím, ale na druhou stranu třebas ve Final Fantasy 8 mě strašně bavilo trénovat postavy, abych pak porazil Omega Weapon:). Ale třebas ve FF 7 už byli ti super bossové natolik přestřelení, že s vidinou trávit desítky hodin grindem, jsem se na to fakt už vykašlal. FF 6 měl třebas docela fajn post game obsah (alespoň v té remasterované verzi, který byl tuším přidán z gameboy verze), takže tam se grind taky nakonec celkem zužitkoval a taktéž se nejednalo o nic extrémně přemrštěného, jako v případě FF 7.
Ve Final Fantasy sérii mě však spíše bavilo hledat oblasti s opravdu silnými random nepřáteli, které mnohdy nejsou povinné, ale často ty souboje konečně za něco stojí a zisk zkušeností je samozřejmě mnohonásobně vyšší (v FF 6 je dobrý příklad třebas ten Brontosaurus, T-Rex apod., kteří se vyskytovali tuším jen na nějakém ostrůvku někde mimo).
A ještě více než samotné souboje a grind, mě bavilo objevování nových druhů (což třebas v remasteru FF 6 opět o to spíše podpořil bestiář, který se dopisoval po střetu s novým druhem), často se stávalo, že i po několika hodinách jsem narazil na nový druh nepřítele a vlastně to působilo trochu jako Pokémoni, kde místo toho abych je chytal, jsem je zabíjel:) (vlastně jsem se stal takovým lovcem), nicméně jsem vždy měl větší radost z objevování nových druhů nepřátel, než z jejich opětovné eliminace... to je asi něco, co ten grind třebas ve Final Fantasy sérii trochu alespoň oživuje či dělá snesitelnějším.
Je jasný, že pro completionisty by to mohl být problém, anžto by neměly postavy dostatečně natrénované na nějaké super bosse, ale tak to už je holt každému podle chuti... jak říkáš, někdo chce trávit čas grindem a někdo ne. Nicméně ty hry nabízejí více než jen onen grind, pročež je škoda, aby jím ostatním hráčům (kteří ten grind tolik nemusí) zbytečně znechucovali hraní.
Já jsem na tom tak někde na pomezí a trochu v rozporu, grind na jednu stranu vůbec nemusím, ale na druhou stranu třebas ve Final Fantasy 8 mě strašně bavilo trénovat postavy, abych pak porazil Omega Weapon:). Ale třebas ve FF 7 už byli ti super bossové natolik přestřelení, že s vidinou trávit desítky hodin grindem, jsem se na to fakt už vykašlal. FF 6 měl třebas docela fajn post game obsah (alespoň v té remasterované verzi, který byl tuším přidán z gameboy verze), takže tam se grind taky nakonec celkem zužitkoval a taktéž se nejednalo o nic extrémně přemrštěného, jako v případě FF 7.
Ve Final Fantasy sérii mě však spíše bavilo hledat oblasti s opravdu silnými random nepřáteli, které mnohdy nejsou povinné, ale často ty souboje konečně za něco stojí a zisk zkušeností je samozřejmě mnohonásobně vyšší (v FF 6 je dobrý příklad třebas ten Brontosaurus, T-Rex apod., kteří se vyskytovali tuším jen na nějakém ostrůvku někde mimo).
A ještě více než samotné souboje a grind, mě bavilo objevování nových druhů (což třebas v remasteru FF 6 opět o to spíše podpořil bestiář, který se dopisoval po střetu s novým druhem), často se stávalo, že i po několika hodinách jsem narazil na nový druh nepřítele a vlastně to působilo trochu jako Pokémoni, kde místo toho abych je chytal, jsem je zabíjel:) (vlastně jsem se stal takovým lovcem), nicméně jsem vždy měl větší radost z objevování nových druhů nepřátel, než z jejich opětovné eliminace... to je asi něco, co ten grind třebas ve Final Fantasy sérii trochu alespoň oživuje či dělá snesitelnějším.
@Isair (20.09.2020 16:33): Legend of Heroes jsou super, jen to je skutecne velmi obsahla serie s navaznosti snad vsech dilu, je to trosku obří ukol :)
@AlieN (20.09.2020 16:34): V jrpg casto ten grind ma duvody a prinasi vysledky. Je to jen o tom ze to nekoho nebavi a vybral si spatny zanr nebo ze ho to bavi. V poslednich letech japonci ten grind dost eliminuji a delaji to tak ze tam je pro ty co o nej stoji a ti co nechteji si muzou jet story mode kde je duraz na grind nulovy.
A pravdu mam, v pillars II si se mnou skupinka banditu vytrela rit ackoliv jsem jich predtim zabil uz 50, jen jich bylo vic a expy zadny. Ta mechanika je neuveritelne hloupa a nedomyslena.
Ve hrach od Bethesdy spolu s hracem leveluje minimum nepratel, hodne z nich ma staticky level, nekteri se zameni za silnejsi verzi (skeleton pozdeji skeleton warrior atd) . Pohadky o levelujicich krysach jsou velky trapas.
@AlieN (20.09.2020 16:34): V jrpg casto ten grind ma duvody a prinasi vysledky. Je to jen o tom ze to nekoho nebavi a vybral si spatny zanr nebo ze ho to bavi. V poslednich letech japonci ten grind dost eliminuji a delaji to tak ze tam je pro ty co o nej stoji a ti co nechteji si muzou jet story mode kde je duraz na grind nulovy.
A pravdu mam, v pillars II si se mnou skupinka banditu vytrela rit ackoliv jsem jich predtim zabil uz 50, jen jich bylo vic a expy zadny. Ta mechanika je neuveritelne hloupa a nedomyslena.
Ve hrach od Bethesdy spolu s hracem leveluje minimum nepratel, hodne z nich ma staticky level, nekteri se zameni za silnejsi verzi (skeleton pozdeji skeleton warrior atd) . Pohadky o levelujicich krysach jsou velky trapas.
@Charllize (20.09.2020 16:03): No mě auta nezajímají prakticky vůbec, takže přechod na elektro bych označil za "hmm, asi fajn jako?". Takže vlastně přesně rozdíl mezi námi jako tady :))
Ale nemáš pravdu - když stejnou příšeru potkáš po x-té, tak už jsi nejen přišel na to jak s ní nejlíp bojovat (jako hráč, nejen jako postava), ale hlavně už pravděpodobně i pokročil o několik úrovní a už jsi mnohem silnější než když jsi ji potkal poprvé. Tady se totiž bavíme o hrách které mají levely monster statické, neškálují je magicky je jako ty nesmyslné mechaniky od Bethesdy.
@Charllize (20.09.2020 16:24): Zbytečně hysterické přehánění, o rpg bez soubojů tu nikdo nemluvil a ani o soubojích úplně bez xpů. Jde jen o co největší eliminování nesmyslného grindu, kterým se právě jrpg dost vyznačují. V Pillarsech těch vatových generických soubojů co si pamatuji moc není, i míň než v BG.
Ale nemáš pravdu - když stejnou příšeru potkáš po x-té, tak už jsi nejen přišel na to jak s ní nejlíp bojovat (jako hráč, nejen jako postava), ale hlavně už pravděpodobně i pokročil o několik úrovní a už jsi mnohem silnější než když jsi ji potkal poprvé. Tady se totiž bavíme o hrách které mají levely monster statické, neškálují je magicky je jako ty nesmyslné mechaniky od Bethesdy.
@Charllize (20.09.2020 16:24): Zbytečně hysterické přehánění, o rpg bez soubojů tu nikdo nemluvil a ani o soubojích úplně bez xpů. Jde jen o co největší eliminování nesmyslného grindu, kterým se právě jrpg dost vyznačují. V Pillarsech těch vatových generických soubojů co si pamatuji moc není, i míň než v BG.
@Charllize (20.09.2020 16:28): Ty jo, Agarest mám zrovna už nějakou dobu na GoGu ve wishlistu, takže jej mám určitě v plánu.
Byť mám ještě některé JRPG resty před ním, třebas mě hodně lákají The Legend of Heroes: Trails in the Sky a taky musím někdy dojet ten Chrono Trigger (který jsem zkoušel jen spěšně).
Byť mám ještě některé JRPG resty před ním, třebas mě hodně lákají The Legend of Heroes: Trails in the Sky a taky musím někdy dojet ten Chrono Trigger (který jsem zkoušel jen spěšně).
@Isair (20.09.2020 16:26): No dobre, ja to chtel jen dopredu utnout nez se objevi nejaky progresivni agitator :)
A ten Agarest zkus, mohlo by se ti to libit :)
A ten Agarest zkus, mohlo by se ti to libit :)
@Charllize (20.09.2020 16:24): Wtf? To si asi neseš nějaká traumata z diskuzí úplně s někým jiným, já tímhle směrem rozhodně nemířil, to tě mohu uklidnit :).
JRPG beru takové jaké jsou, jakkoliv s některými jejich mechanikami nemusím souhlasit, je to zkrátka dost specifický subžánr, který si právě pro jeho specifičnost rád čas od času zahraji, jakkoliv z něj třebas neskákám radostí úplně do stropu (byť i takové kousky se najdou), to je celé :).
Dokonce jsem v tomhle případě ale ty random souboje nezmiňoval ani jako výtku, ale spíše jako herní feature, že prostě tam jsou, aby se hráč natrénoval, nikoliv jako překážka... neříkám, že jsem toho zastáncem, ale prostě jsem popisoval nějaký postřeh z vlastní zkušenosti z několika mála JRPG co jsem hrál (jasně že to asi neplatí pro celý žánr), bez toho aniž bych to soudil.
JRPG beru takové jaké jsou, jakkoliv s některými jejich mechanikami nemusím souhlasit, je to zkrátka dost specifický subžánr, který si právě pro jeho specifičnost rád čas od času zahraji, jakkoliv z něj třebas neskákám radostí úplně do stropu (byť i takové kousky se najdou), to je celé :).
Dokonce jsem v tomhle případě ale ty random souboje nezmiňoval ani jako výtku, ale spíše jako herní feature, že prostě tam jsou, aby se hráč natrénoval, nikoliv jako překážka... neříkám, že jsem toho zastáncem, ale prostě jsem popisoval nějaký postřeh z vlastní zkušenosti z několika mála JRPG co jsem hrál (jasně že to asi neplatí pro celý žánr), bez toho aniž bych to soudil.
@Isair (20.09.2020 16:18): Uz se zase dostaveme oklikou k tomu ze rpg bez souboju by byli nejlepsi a ja dopredu rikam ze na tuhle agitacni rudou rozpravu nemam naladu :)
@Charllize (20.09.2020 16:15): Já to nepopírám, hovořím z vlastní zkušenosti a těch několika JRPG, co jsem hrál (většina od Square Enixu), které měly random souboje zpravidla vyloženě vatové a k ničemu jinému, než k zisku zkušeností a tréninku na obtížnější (pevně dané souboje, většinou (sub)boss fighty) nesloužily.
Nevztahuji to na celý JRPG žánr, ale asi to v něm nebude neobvyklý jev :) (můžu za sebe jmenovat Final Fantasy 6-9 či třebas Chrono Trigger).
Nevztahuji to na celý JRPG žánr, ale asi to v něm nebude neobvyklý jev :) (můžu za sebe jmenovat Final Fantasy 6-9 či třebas Chrono Trigger).
@Isair (20.09.2020 16:09): Na souboje v jrpg byva napojeno plno mechanik. A i v jrpg jsou tituly ktere jsou v beznych soubojich lehke a tezke, plno z nich ma taky volbu obtiznosti. Si zahraj treba Agarest serii, to je pekny priklad.
@Phoenix (20.09.2020 16:12): "Poukazuješ na level strop, což ve hře s omezeným množstvím nepřátel moc nechápu, ale to je předpokládám přesně důvodem, proč na to poukazuješ :-)"
Přesně tak :), nadto je poměrně nízký a i s oběma DLC jej dosáhneš dejme tomu o kapitolu-dvě dříve, než dosáhneš konce hry.
Souhlasím, že tohle by byla ta lepší varianta, ale zase to v Pillars není tak tragické, jak říkám, typy nepřátel se obměňují, vždycky se po nějaké chvíli objeví nějaký, ze kterého ty zkušenosti opět kápnou :) a osobně jsem absenci expů za souboje ani příliš nevnímal, o to spíše, že se dostávají zkušenosti za všechno možné (již zmiňované objevení lokace třebas).
Přesně tak :), nadto je poměrně nízký a i s oběma DLC jej dosáhneš dejme tomu o kapitolu-dvě dříve, než dosáhneš konce hry.
Souhlasím, že tohle by byla ta lepší varianta, ale zase to v Pillars není tak tragické, jak říkám, typy nepřátel se obměňují, vždycky se po nějaké chvíli objeví nějaký, ze kterého ty zkušenosti opět kápnou :) a osobně jsem absenci expů za souboje ani příliš nevnímal, o to spíše, že se dostávají zkušenosti za všechno možné (již zmiňované objevení lokace třebas).
@Isair (20.09.2020 16:04): Já to chápu tak, že v Pillars po určité době zkušenosti za boje nedostaneš vůbec. Byl bych raději, kdyby to bylo tak, že dostaneš alespoň něco málo (jako fungovala devalvace zkušeností řekněme v trilogii Arkania), než když nedostaneš nic. Nějakým způsobem to pravda asi řeší nepřítomnost respawnu, takže předpokládám, že dostaneš nějaké EXP za většinu bojů. Sám mám v Pillars nahráno asi půl hodiny, takže uvidím pak z vlastní zkušenosti.
Poukazuješ na level strop, což ve hře s omezeným množstvím nepřátel moc nechápu, ale to je předpokládám přesně důvodem, proč na to poukazuješ :-)
Poukazuješ na level strop, což ve hře s omezeným množstvím nepřátel moc nechápu, ale to je předpokládám přesně důvodem, proč na to poukazuješ :-)