Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ria Kon (04.12.2020 12:27): Mně tedy ke hrám přivedla zvědavost, eskapismus přišel určitě mnohem později a asi trvá do jisté míry dodnes.

@Jab (04.12.2020 10:13): dungeony prohrály souboj s časem obecně všechny vbez ohledu na to, zda měly/neměly příběh a zda se soustředily na mechaniky či měly komplexní zpracování více herních prvků. Nějak jsem ale nepobral souvislost s pixelhuntingem...
@Jab (04.12.2020 10:13): Však to byl přesně důvod, který mě ke hrám přitáhl - eskapismus. Samozřejmě může jít o zdravou i nezdravou variantu, ale myslím, že majorita hráčů her obecně to tak má. Když máš třeba období, kdy všechno stojí za starou bačkoru, tak zprostředkování trochu pozitivního myšlení, soucítění a naděje na dobrý konec je z psychologického hlediska velmi prospěšné.
@Azure (01.12.2020 18:37): Řekl bych, že toho člověka z Redditu prostě příběh nechytl a porovnává hlavně game-loop obou her. A ten se mi taky zdá u W3 horší než má AC. ntz to shrnul výborně. A opravdu, jediná interakce se světem ve W3 je skrz větvení dialogů, u kterých si ale může člověk házet kostkou na výsledek. Díky tomu jsem já ztratil o ten příběh zájem a pak už ta hra nemá tolik co nabídnout.

@Jab (04.12.2020 10:13): Pro mě bylo nejlepší RPG poslední doby Kingdom Come: Deliverance a přispělo k tomu i to, že jsem řešil příběh v malém měřítku a zajímal se jen o pár postav. Ne celou galaxii a sousedící dimenze :-)
@Rapier (04.12.2020 09:04): Občas si říkám, zda jednou z těch vábniček novějších RPG není "smysl". V rámci epického příběhu hrdina zachraňuje často alespoň svět, někdy světy (Witcher 3) či i celou galaxii (Mass Effect 3). Jakékoliv rozhodnutí hrdiny pak mění budoucnost, točí kormidlem dějin ("smysl" tak má i pokud se Vault Dweller přidá k Masterovi). Tzn. konzistentní svět, kde "hrdina" je zase oním obrem jak z románu z období romantismu, který se zcela vymyká a na němž vše závisí. Jestli pak dnešní RPG není, v rámci postmoderní doby, trochu "opiem lidstva". Kdy poskytuje alespoň na čas existenciální útěchu. Jakkoliv jen iluzorní.

Pak si také říkám, že mnohé ty starší dungeony, které stojí na mechanikách spíše než na settingu a příběhu, prostě musely prohrát v testu časem. Neb obdobnou "útěchu" nabízí ve velmi omezené míře.

Omlouvám se za to malé filosofické okénko. Napadlo mě to právě kvůli onomu srovnání se starými "pixel hunting" hrami. ;)
@Azure (01.12.2020 18:37): očividně nejsi sám kdo si to myslí odkaz

@ntz (04.12.2020 01:43): já chápu že když porovnáš TW3 vs Fallout 2 tak je vítěz jasný, tzn. vítěz je Fallout 2 (a teď jsem si naběhl na smršť!), ale abych to upřesnil, říct že TW3 má strašné questy to je jako říct, že v každém combat flight simulatoru jen letíš k cíli, cíl zničíš a letíš zpátky, a to pořád a pořád dokola dokud nevyhraješ kampaň.

Jinak ano hned první quest v TW3 co jsem plnil, v první vesnici co jsem po cestě potkal, byl s použitím witcher sence a běžel jsem po pachové stopě. V tomhle ohledu je to samozřejmě snadné proti starým pixel hunting hrám.
@Azure (01.12.2020 18:37):

a) me osobne (samozrejme vec nazoru) pripada v TW3 vetsina questu alespon po nejake dobe naprosto strasnych .. bezis jak vopice kam ti ukazuje kompas, abys tam neco zamordoval a nebo si s necim promluvil za pomoci tech zlutobilych dialogu :D .. 99% questu, kde se neco vrazdi, ma urputne schema ze tam nabehnes, promluvis si s tim a ve zhruba 50% pripadu mas moznost to nezamordovat .. opet, zlute dialogy, co provari co je postupovej dialog to uplne zabiji ... dalsi questy zase fungujou tak, ze drzis cudlik na witcher senses a bezis jako cokl po stope (po pachu) a jeste se ti pro jistotu na minimape ukazuje oblast, kde mas cenichat ... witcher je kasuar parba pro vobtloustly cinsky deti, kterym tuk v palici ztezuje premysleni .. ty si nemusis nic cist .. tobe staci behat za sipkou a nebo s witcher senses a sem tam kliknout na zlutej dialog (ostatne ono te to bez toho dal nepusti kdyz uz jsi jednou v dialogu) - kompletne no brain ... to je stran `generickych questu' v AC

b) v TW3 - a opet me oprav pokud se pletu, je interakce s prostredim (pises nulova interakce s prostredim v AC) naprosto nula sakumprask taky !!!!! co tam je za interakci s prostredim ? ze se v kazdy bedne nachazi kus salamu a klubko motouzu .. nebo ze tam behas po meste plny lidi, co na tebe nereagujou jako v 15 let stary mafii a v tom meste je naskriptovano furt na stejnejch mistech, ze tam je parta lapku co te napadnou kdyz jdes kolem a nebo ze kdyz jdes kolem strazi s vyndamym mecem, tak te straze na (na tvem levelu + 10 abys je nemohl zabit) jako dobijou a ty se pak proberes na ulici ... LOL, tohle si snad myslel jako vtip tu interakci s prostredim ... ve witcherovi je vrchol interakce s prostredim vymlatit prizraky za vesnici na poli zatimco o 20 metru dal se totalne neinteraktovni zemedelec promenaduje po poli :D

muj dojem z meho prvniho AC co jsem hral bylo neco jako 90% z fleku ... cumel jsem na drat .. AC2 jsem dal 95% .. me ta hra proste bavi na 95%
@Dlaha1 (30.11.2020 12:05): Většina toho, co jsi napsal, je konstruktivní kritika, kterou jsem schopný akceptovat a respektovat. Je jasné, že ne každému hra sedne. Ale (teď narážím na vložený odkaz) když někdo označí třetího Zaklínače za "Assassin's Creed, akorát bez parkouru", tak pro mě jeho názor okamžitě ztrácí veškerou validitu. Tohle může říct jen člověk, který v životě hrál jen a pouze AC, přičemž ji ve svém omezeném názoru považuje za vrchol videoherní tvorby. AC mělo (a stále má) své lepší i horší chvíle, ale ani jejich nejlepší díl se nemůže měřit se Zaklínačem co se týče hloubky příběhu, sofistikovanosti postav, tempa vyprávění, vhodné atmosféry a spousty dalších aspektů. Generické questy, nulová interakce s prostředím, ploché postavy a story hluboké asi jako podzimní louže - tedy v Ubisoftu něco jako denní chleba - tvoří naprostou většinu jejich her, kterou nezachrání ani slušně vymodelované historické prostředí. Opět, nechci tvrdit, že nikdo nemůže v AC najít zalíbení, o čemž svědčí třeba početná a oddaná (i když pěkně tvrdohlavá) komunita fanoušků. Ale samotné tvrzení, že W3 je horší verze AC, vypovídá o zkušenostech a rozhledu onoho člověka v herním světě.
Po 150 hodinách jsem se dostal v základní hře do konce. Bohužel pro mě ne moc příjemného, protože Ciri nepřežila bílou zimu, Geralt zabil poslední ježibabu a nejspíš ho nakonec dostaly nestvůry v chatrči. Nebudu skrývat, že mě tento konec celkem naštval. Ale podle toho, co jsem si našel na googlu, tak mi stačí změnit jedno rozhodnutí kousek před finální bitvou a dopadne to jinak. Tak si to asi zkusím zopakovat a pak hurá na Srdce z kamene.

Každopádně děkuji všem, kteří mě zde před pár měsíci přesvědčili, že mám hrát na Pochod smrti. Nepřišlo mi to zase až tak obtížné, jak jsem to původně čekal. Prakticky jsem měl problémy jenom ze začátku, než jsem si pořádně osvojil soubojový systém a při pěstních soubojích, kterých ale není moc. Takže pohoda.
[neexistující příspěvek]: mě stačí, když přestanou mizet odrazy okolí z vody při pohledu z úhlu. Ale ještě víc než reflections bych uvítal raytraced GI, osvětlení je ve Witcherovi slabší a upgrade by mohl vypadat skvěle.
@Rapier (30.11.2020 18:02): zatím je potvrzen jen raytracing (ale neví se k čemu). Osobně doufám že tam daj ofiko i Halkovo HD textury a podporu DLSS (ten nextgen update vyjde na všechny platformy).
@Paul (30.11.2020 15:06): však já Ti věřím, jen mě to zaujalo tak jsem to musel alespoň v té první vesnici porovnat. No bez ohledu na to jak je The Witcher 3 dobrý, dám přednost od 10 Prosince Cyberpunk 2077. Takže téměř určitě budu hrát až po.
@Rapier (30.11.2020 14:31): to množství lidí se, pokud vím, liší hlavně v Novigradu, ten je na CPU nejnáročnější a tam se ty konzolové jaguary nejvíc potí. Ve vesnicích je lidí málo obecně. A teď mazej hrát ať je tu další fanboyovská stovka. Nebo hejterská nula :)
Nikdy jsem nebyl pravý RPG hráč co má odehráno cokoliv co v RPG žánru vyjde a k The Witcher 3 jsem se dostal až nyní když Paul zmínil v diskuzi k Cyberpunk 2077 že počet postav je omezen na konzolích na rozdíl od PC.

Takže jsem jej rozehrál na PC i na konzoli abych to ověřil. Je fakt že na PC (v CZ) je to tak trochu šikovně skryto pod nastavením Množství postav na scéně nebo tak nějak. Na konzoli ta volba opravdu není. Každopádně na obou platformách jsem došel do první vesnice a porovnal by oko počet NPC. Upřímně zdá se mi podobný ale uznávám že na PC je asi těch NPC ve vesnici víc. Vyloženě jsem to nepočítal.

No ale zpět k oblibě The Witcher 3. Už dávno, mnohem dříve než se svět dozvěděl o tom že na PC vyjde nějaký The Witcher 1 jsem přečetl všechny knihy včetně románu. Líbí se mi i Netflix seriál i když měl bych pár výhrad.
Každopádně odehráno mám sotva pár hodin, splněný první úkol pro trpaslíka ve vesnici a nelze tomu upřít atmosféru. Líbí se mi to a moc. Na to že to je 5 let stará hra tak vypadá trojka stále zatraceně dobře v 1440p.

První dojmy blízko 100%, snad jen že výcvik nebyl pro mě jako nováčka v RPG úplně jednoduchý a celkově ovládání na konzoli je dost náročné nebo mi to tak přijde. Každopádně atmosféru to má skvělou!
@Paul (30.11.2020 13:44): Krom toho dnes a denně se tu komentáři z těch našich údajných bublin dostáváme. Až bych spíše řekl, že nemá smysl o nich u konkrétních her vůbec mluvit.

Celkově nemám problém pochopit, že se ta či ona má oblíbená hra někomu nelíbí. Pokud logicky popíše, co mu na hře vadilo. Ale připisovat oblíbenost nějaké hry primárně nějakým sociálním bublinám je imho nesprávné, zjednoduššující. A možná až přímo hloupé. Tohle není hřiště za základkou.
@ntz (30.11.2020 13:53): Díky, ale pořád nechápu souvislost s tím, co jsem psal. Já to prostě beru tak, že ať si každý hodnotí tak jak to sám cítí, ať už dobře nebo špatně. Nemá cenu, aby se v tom ostatní rýpali. Odchylky se pak ztratí v průměru.
@Dlaha1 (30.11.2020 12:28): mě přijde hloupý vyvozovat podobný závěry na základě jednoho mimózního komentáře v diskuzi. Existenci socbublin jako takových nezpochybňuju. Většina lidí tu ale nemá s odlišným hodnocením jimi milovaných/nenáviděných her problém.
Podle mě se tady střetává hned několik "přístupů", jak hodnotit.
- Za prvé má každý jinou stupnici, takže 75 může klidně znamenat skvělou hru.
- Za druhé je otázka, zdali bych měl vůbec hodnotit, pokud ze zvědavosti hraju něco, co mě ve skutečnosti až tak moc nezajímá. Např. já kdybych měl hrát nějaký excelentně zpracovaný fotbal, tak tomu taky ve svém hodnocení nedám stovku jako všichni ostatní, protože mě fotbal prostě nebaví a u hraní se budu nudit. Na druhou stranu zase proč nehodnotit? Mně ta hra prostě moc nebavila, tak tomu dám tolik a tolik.
- A za třetí, když někdo něco hodnotí, je to prostě vždycky subjektivní. Nedá se holt zavděčit každému a pokud někomu hra nesedne (ať už nějaká mechanika, svět, příběh, délka nebo cokoliv dalšího), tak nevidím problém, že tomu dá malé hodnocení. Však ony se ty odchylky ve větším množství hodnotících ztratí, to je ostatně vidět i zde, u třetího Zaklínače. :)
prisaham, ze Dlaha1 neni muj evil mr. Hyde (nebo dokonce dr. Jekyll pokud ja sam jsem Hyde), dale prisaham, ze mi neni znamo, ze by byl dr. Dlaha1 se mnou v pribuzenskem vztahu :D ..

dale musim otevrene prohlasit, ze s nim stran witchera asi o 35% nesouhlasim :D, dat witcherovi 40% je normalni trolling (i kdyz je to kasuár-ultra-porn-grind-hack'n'slash-adventure game, s main storyline nastavovanou jako 150 obedu ve skolni jidelne uvarenych ze 2 kilo masa)
@Dlaha1 (30.11.2020 12:05): trawexův post byl mimo, ale vymýšlet kvůli němu teorie o sociálních bublinách je taky mimo. Většina lidí většinu her (a dlouhých RPG zvlášť) nedohrává, to platí všeobecně. Nic z toho neznamená, že by TW3 (nebo jakákoliv jiná hra) bylo nějaké mýtické bezchybné dílo které se musí líbit každému.
@trawex (30.11.2020 10:26): Upřímně tohle je téma, nad kterým posledním dobou dost přemýšlím. A uvědomil jsem si, že kolem W3 vznikla jakási sociální bublina. Existuje spousta zapálených fanoušků, kteří hru zbožňují, odehrají 4x a dávají absolutní hodnocení. A je to v pořádku, ta hra má nespočet kvalit. Ale pak je tady spousta lidí, kteří tu hru ani nedohrají. A ti jsou ve většině, kolem 2/3.

Jenže málokdo hodnotí hru, kterou nedohrál. A málokdo investuje 50-100 hodin svého času do hry, která ho nebaví. A tohle vše posiluje tu bublinu. Podobně je to i u recenzentů. Witcher 3 nedostane na recenzování někdo, kdo nehrál předchozí díly a třeba ani nemá rád svět Zaklínače, na to je to moc dlouhá hra. Proto jsou i recenze povětšinou nadšené.

A prohlásit "Witcher 3 75? To snad ne." jen tu sociální bublinu posiluje. Garantuji, že existuje nespočet lidí, kteří neshledali W3 hodného jejich času, nebo tu hru dokonce i nemají rádi (několik jich znám osobně). A nejsou to pouze casual hráči, ale celé spektrum lidí. Akorát o tom nemají potřebu mluvit a silná komunita fanoušků je odrazuje, aby jakkoliv svůj názor vyjádřili (když tu hru ještě ani často nedohráli). Upřímně si myslím, že skóre W3 je víc biased než u většiny her, právě z těchto důvodů.

Neměli bychom mít problém pochopit, že naše oblíbená hra se někomu nelíbí. Naopak je dobré poslouchat názory, se kterými třeba nesouhlasíme, a zamýšlet se nad nimi. CD Projekt RED to očividně udělali a nenechali se uchlácholit pouze nadšenými reakcemi. Z toho co vím o Cyberpunk 2077 adresují přesně ty problémy, které mi ve W3 vadily. A proto se na jejich další hru moc těším.
Dohráno konečně i na pozitivnější konec :)
Silně zvažuji, jestli udělit historicky třetích 100%. Asi si budu muset zahrát New Game+ a vzít to trochu přímočařeji. Mám ty vzpomínky také dost rozvleklé (175 hodin je hold 175 hodin), tak si to potřebuji před rozhodnutím trochu ucelit.
@adam.kulhanek (19.11.2020 16:12): no zrovna u tech pestnich souboju to je jen o trpelivosti ... i ty nejtezsi souboje se daj vyhrat podlevelovanej pokud proste uskakujes, cekas na parry a potom 2-3 rany vratis .. ten mechanismus takhle funguje .. ten souperse vzdycky z toho parry otrepe po dvou az trech ranach i kdybys ho busil v koute hlava nehlava ... a samozrejme apropos jak zminuje kolega Tulareanus po tom parry davat ten strong attack, ten fast attack v pestnim souboji skoro vubec nepouzivat ...
@adam.kulhanek (19.11.2020 16:12): Tak boxéri zvyčajne sú rovnakí, len do nich ide menej dmgu a majú viac života. Ono záleží samozrejme od tvojho levelu voči nim, mne sa práveže viackrát stalo, že ten súper padol celkom rýchlo a tých úderov nebolo až tak treba, lebo som bol asi vysoký level.
Mne sa osvedčila taktika, dodgovať úder a potom mu dať riposte, ermmm teda potom mu jednu, dve zavaliť. Strong attack robí inak celkom divy, viem, že pár ľudí ho zabudlo v pästných súbojoch používať.
@ntz (19.11.2020 14:12): JJ, dělám to přesně takto, ale mezitím rád hodně ustupuji, abych si počkal na soupeřův silný útok, na který mám víc vychytaný okamžik, kdy udělat parry.

@Ria Kon (19.11.2020 14:19): Mně teda spíš přijde, že jsou všichni +- stejní, jen někteří dělají občas nečekaný útok na krátkou vzdálenost. A můj úspěch pak spočívá v tom, jak moc se mi daří nebo nedaří dělat parry. Holt asi každému sedne něco jiného.

Ještě jsem se teda neutkal z šampionem ve Scellige, takže nemůžu soudit všechny soupeře. :) Ale už teď můžu říct, že každý pěstní souboj mimo soutěže pro mě nese velké riziko smrti, častého záseku a tedy i nudy. Naštěstí jich zatím nebylo moc.
@adam.kulhanek (19.11.2020 13:29): ty pestni souboje se musi resit pres takovej ten counter-blok ... potom v pozdejsi dobe, kdyz budes delat nejake dalsi soubojove questy tak ta strategie jak se vyporadat s jakymkoliv soubojem rychle a efektivne je dat dve az tri rany po counterblocku a zase cekat na dalsi uspesnej counterblock ..
@Vurhor (19.11.2020 05:15): Je mi to jasný, že to tak nějak bude. Navíc ještě k tomu jsem takový magor, že z toho lootu obvykle ve výsledku nic nemám, protože si udržuji kompletní zaklínačský gear a zbraně. Ale na prodej a suroviny je to dobrý. :D

A teď z jiného soudku. Taky vám přijdou pěstní souboje takové "nevyvážené"? Hraju na nejtěžší obtížnost, takže to na jednu stranu chápu, ale na tu druhou jsem přece zaklínač, mám nadlidské smysly, se zbraní dokážu zabít tlupu nepřátel. Ale v pěstním souboji bojuji tak, že soupeři musím dát tak 20-30 ran, ale soupeř mě sundá tak na 5 úderů. V soutěžních soubojích bych to ještě bral, ale nedávno jsem bojoval pěstmi s no name zbojníky a ten samý scénář.
Teď jsem se účastnil Gwentového turnaje, kde do mě po výhře šel pěstmi ten půlelf. Nebylo moc místa kam ustupovat (moje obvyklá taktika), takže jsem to dělal asi hodinu. Ještě štěstí, že byl autosave po dohrání Gwentu, kdybych měl pokaždé vyhrát Gwent jen proto, že mě následně několika údery složí, byl bych to dělal ještě teď.