@Paul (18.11.2020 23:49): To jsem prostě já. Když vidím nějaké místo, které jde navštívit, tak tam prostě musím. :)
Diskuze
@adam.kulhanek (18.11.2020 23:02): otazníky na skellige jsou loot trash ztráta času. Lepší je ty otazníky vypnout a neřešit :)
Ale pokud si to chceš prostě completionisticky odfajfkovat, tak chápu. I když já to martýrium nechal až na druhej playthrough.
Ale pokud si to chceš prostě completionisticky odfajfkovat, tak chápu. I když já to martýrium nechal až na druhej playthrough.
@adam.kulhanek (18.11.2020 23:02): Na Skellige sem poprvé vlezla po 80ti hodinách, takže myslím, že u tebe to bude tak do 200 hodin komplet základní hra bez DLC.
@Ria Kon (18.11.2020 22:45): Já chci určitě projít všechna místa s otazníky a těch je na Skellige hromada, takže tak nějak tuším, že se do 150 skoro určitě nevlezu. No uvidíme.
@adam.kulhanek (18.11.2020 22:03): 150 bez DLC a úkolů nad cca lvl 32 (nic z toho, co sem vynechala neovlivňovalo konec). Pokud čistíš maximálně mapu, než jdeš dál, tak ten konec už pak jde rychle.
Teď sem to loadla o desítky hodin zpět, abych mohla mít dobrý konec a vezmu to rovnou se všemi DLC. Vždycky trpím nedočkavostí znát celý příběh, když hraju hru poprvé. Proto hraju dobrou hru vždy minimálně dvakrát a až napodruhé se snažím o completionist dohrání.
Teď sem to loadla o desítky hodin zpět, abych mohla mít dobrý konec a vezmu to rovnou se všemi DLC. Vždycky trpím nedočkavostí znát celý příběh, když hraju hru poprvé. Proto hraju dobrou hru vždy minimálně dvakrát a až napodruhé se snažím o completionist dohrání.
@Ria Kon (18.11.2020 19:07): Gratuluji. Tak to se mám na co těšit.
Kolik času jsi nakonec s Geraltem strávila? Já mám hotové všechny vedlejší úkoly, na které jsem narazil ve Velenu a Novigradu a nyní jsem odhadem tak v třetině Skellige a mám už 120 hodin. :)
Kolik času jsi nakonec s Geraltem strávila? Já mám hotové všechny vedlejší úkoly, na které jsem narazil ve Velenu a Novigradu a nyní jsem odhadem tak v třetině Skellige a mám už 120 hodin. :)
@Dlaha1 (18.11.2020 18:37): Jo, už si vzpomínám! Pravda, taky jsem čekal trochu víc, nebo že to aspoň půjde vyřešit nějak jinak. Na jednu stranu je to takové to trochu laciné "Musíš volit mezi dvěma zly!", na druhou stranu to tak prostě občas v životě je, člověk něco udělá a má to nějaké následky, které nemůže předvídat.
Ale chápu tě, taky mě to docela naštvalo a vnímal jsem to spíš negativně.
Ale chápu tě, taky mě to docela naštvalo a vnímal jsem to spíš negativně.
@mazar1234 (18.11.2020 18:53): Tak i tak. Já jsem na základě historie lidstva k budoucnosti spíše optimista. Vidím dějiny jako vývoj schopnosti koexistovat ve stále větších skupinách. Ale speciálně u nás historie vytrvale padá ze svého piedestalu. Odborné knihy o historii se čtou (deseti)násobně méně než pár dekád zpět. Historici se honí za zbytečnými granty a vydávají publikace, které si přečte pár lidí a zbytek navždy mizí v archivech a knihovnách. Asi s tím sám praštím a budu laikem s vhledem do tématu. :) Sliboval bych si od toho, že budu mít sám větší zájem si zajímavé knížky o historii přečíst (takhle čtu jen pár ročně, páč mám dost z práce). Ono stejně nikomu ty dnešní zrůdné dezinterpretace historie nevyvrátím a to i kdybych mu přinášel fakta po tunách. To je jen taková tématická odbočka, že asi minimálně na nějakou dobu z oboru vypadnu, páč také existuje trochu mimo realitu (jakkoliv mi dává víceméně jistotu zaměstnání). Granty jsou na pár let a monografie, která přetrvá test časem (jako třeba nedávno Žižka od Petra Čorneje) zabere dekády. Sám se pak nedivím, že ty publikace vyšlé z takových grantů ani nikdo nečte.
@Ria Kon (18.11.2020 19:07): ;)
@Ria Kon (18.11.2020 19:07): ;)
Právě sem dohrála posledního Zaklínače.... well, I f*cked up. Royally.
To je snad první hra, kde sem to na poprvý nevědomky dojela na nejhorší možný konec. Sakra... ale za to sem si hezky poplakala T_T
Každopádně tohle se NESTALO... *LOADING*
To je snad první hra, kde sem to na poprvý nevědomky dojela na nejhorší možný konec. Sakra... ale za to sem si hezky poplakala T_T
Každopádně tohle se NESTALO... *LOADING*
@Jab (18.11.2020 18:46): Ako Historik aspoň vidíš akú má potrebu ľudstvo nepoučovať sa z histórie, stále je každý megaloman najmúdrejší a pritom je to degeš.
@mazar1234 (18.11.2020 18:21): Já ještě nevím. Spíše počkám a tím i posunu investici do nového hardware. Pokud bych to bral teď, tak bych asi bral k tomu nový xbox místo nového počítače. A to bych pak zase asi kupoval nějaký ten LG OLED. Čili tak či tak celkem darda investice. Tak to musím promyslet. :)
@mazar1234 (18.11.2020 18:28): Jo, ta absence mapy v podzemích... Tam zůstával rozum stát, proč to ve hře není.
@mazar1234 (18.11.2020 18:28): Jo, ta absence mapy v podzemích... Tam zůstával rozum stát, proč to ve hře není.
@John Mirra (18.11.2020 18:21): to by me taky zajimalo :D
@John Mirra (18.11.2020 18:21): Zajímavá a slibná premisa, pěkně se to rozvíjí a najednou to hráče postaví před rozhodnutí, které nedokáže kompetentně rozseknout. Jen dvě (nebo kolik, už nevím) volby, z nichž je každá black box. Běhal jsem po tom světě půl hodiny a snažil jsem se zjistit o tom stromu něco víc, nějak ho zanalyzovat, odhalit historii. Cokoliv. Nic tam ale není. Ani jeden dialog, kde bych se mohl někoho zeptat (ani blbých vesničanů hned vedle, kteří mi o tom stromu původně řekli). Tak jsem se snažil alespoň sehnat mu jiné zvíře než koně, třeba ovci, nebo něco trochu neškodného. Prdlajs, na nic takového nemysleli. Dostal jsem nabídku A nebo B, musím si vybrat, žádný role-play a možnost plánovat. Ten kdo to psal očividně nepochopil, v čem je herní médium tak skvěle a jaké jsou jeho silné stránky.
Pre mňa bola najhoršia vlastnosť hry automapa v podzemí/jaskyniach, zlatý Descent tu vidíš prd makový.
@Dlaha1 (18.11.2020 18:14): Proč byl Whisperring Hillock nejfrusttrujícnější quest, co jsi kdy hrál? :)
@Jab (18.11.2020 18:14): Dôkaz, že všetko zlé je na niečo dobré, tak ako vojny vždy megaurýchlili vývoj technológii , lebo bolo životne nutné do nich investovať, lebo nikto v okolitej európe netúžil učiť sa nemčinu alebo ruštinu.
Tak sme aj dnes zistili, akým nezmyslom sme prikladali dôležitosť.
Ale asi si to predobjednám, robím to tak priemerne 1x za 2 roky, alebo ako hovorí klasik 3x za deset let.
Tak sme aj dnes zistili, akým nezmyslom sme prikladali dôležitosť.
Ale asi si to predobjednám, robím to tak priemerne 1x za 2 roky, alebo ako hovorí klasik 3x za deset let.
@mazar1234 (18.11.2020 18:10): To je naprosto ono. ;)
Já to beru pozitivně, CDPR už několikrát naznačili, že Cyberpunk půjde trochu jiným směrem než jejich dosavadní hry. Chtějí tam mít skutečnou volnost v řešení úkolů a dopřát hráči pořádný role-play, nechat ho vybrat kým chce být (až to někdy skoro přehánějí, zdá se mi). Ne všem scénáristům může takový styl psaní vyhovovat. Je to něco dost jiného, mít při psaní tak široké mantinely. Může to být důvod, proč jim tolik scenáristů odešlo. Třeba The Whisperring Hilloc byl snad nejvíc frustrující quest, co jsem kdy hrál. Ale jako povídka by to bylo víc než dobré dílo.
@Jab (18.11.2020 18:01): Je to OT , ale týka sa to toho manažmentu, firmy zistili globálne, že ten tzv. "stredný manažment" je dosť nepotrebný žrút peňazí, rovnako ako predražené prenájmy v tých sklenníkoch....
@Paul (18.11.2020 17:33): Jako jeden člověk dobrou hru nedělá. Asi ani dva tři. Ale každopádně takové nástřely do současného CDPR nezní zrovna optimisticky. Přirovnal bych to asi k věčnému souboji "kreativita vs. management". S tím, že management časem vyhrál třebas u Bioware a na výsledcích se to projevilo. Ne že by nebylo potřeba věci manažovat. Nicméně management je taková byrokracie soukromých firem. Má obdobné sklony neefektivně bobtnat a odtrhávat se od každodenní reality. A přikazovat tak bez reálné znalosti o stavu hry a jejích možnostech a tím v posledku i dusit kreativitu zaměstnanců.
Díky bohu pak za takové nápady, jako má třebas Disco Elysium. A znovu třeba poukázat na Bioware, proč takovou hru dnes nejsou schopni vydat. Zachrání je snad jen Crimson Permanent Assurance. :)
Díky bohu pak za takové nápady, jako má třebas Disco Elysium. A znovu třeba poukázat na Bioware, proč takovou hru dnes nejsou schopni vydat. Zachrání je snad jen Crimson Permanent Assurance. :)
@Paul (18.11.2020 17:33): "A good atmosphere at work is very important to us..." Jo, to je asi pro každýho. Tak snad bude spokojenější :)
Dying Light neznám, jdu si o tom něco zjistit.
Dying Light neznám, jdu si o tom něco zjistit.
Tak to Karolina i potvrdila, v Techlandu fakt pracuje na fantasy RPG a není na to sama, má v týmu i některé lidi zodpovědné za nejlepší questy v TW3:
Karolina Stachyra
Yes, you are right about new IP :) Natural Movement will still be there, but within a fantasy souse and rich storytelling with many difficult choices and ambigious charackters :)
A proč odešla z CDP:
Well, when I was working on W3 it was a really cool place. But you know how it is - times change, people change. At some point, I felt it was my time to move on. Besides, my master writer Arek Borowik (we created Dead Man's Party together, he is also - among many others - an author of Ladies of the Wood, The Whisperring Hillock, The Nilfgaardian Connection or Pyres od Novigrad) went this way with me, Stanisław Święcicki from CPDR is also in my current team. A good atmosphere at work is very important to us, and Techland is currently providing it for us. In turn, Paweł Marchewka, the owner and CEO, believed that we could come up with a completely new IP RPG, so it would be a shame not to use it, don't you think? ;)
Karolina Stachyra
Yes, you are right about new IP :) Natural Movement will still be there, but within a fantasy souse and rich storytelling with many difficult choices and ambigious charackters :)
A proč odešla z CDP:
Well, when I was working on W3 it was a really cool place. But you know how it is - times change, people change. At some point, I felt it was my time to move on. Besides, my master writer Arek Borowik (we created Dead Man's Party together, he is also - among many others - an author of Ladies of the Wood, The Whisperring Hillock, The Nilfgaardian Connection or Pyres od Novigrad) went this way with me, Stanisław Święcicki from CPDR is also in my current team. A good atmosphere at work is very important to us, and Techland is currently providing it for us. In turn, Paweł Marchewka, the owner and CEO, believed that we could come up with a completely new IP RPG, so it would be a shame not to use it, don't you think? ;)
@John Mirra (17.11.2020 20:21): no vidíš, a stejně to máš blbě, protože nakonec Avellonova náhradnice taky není :) Pod komentem na youtube mi odpověděla, že na DL2 nedělá, pracuje v Techlandu na nějaký nový neoznámený IP. Což by teoreticky mělo být nějaké fantasy RPG, takže..odbornice na slovo vzatá.
@Paul (17.11.2020 18:39): AvellonovA náhradnice! (Pardon, musel jsem :( )
Pěkný video o bloody baron questline, mluví tam i Karolina Stachyra, dneska Avellonovo náhradnice v Techlandu (takže by Dying Light 2 mohl být skvěle napsán i po jeho odchodu). Fun fact, ty děcka co můžou čarodějnice sežrat se jmenujou podle scénáristů :)
https://www.youtube.com/watch?v=5gvVp9cP8xc
https://www.youtube.com/watch?v=5gvVp9cP8xc
Já bych si dal znova některé příběhové adventury jako The Longest Journey nebo Broken Sword. A nebo opětovné poznávání Dark Souls, to bych si taky hodně užil. :)
@Jab (10.11.2020 13:46): mas pravdu ... dyk on je skoro konec roku ... to me nenapadlo .. mam v tom uz odehrano asi 10 hodin, nekoukam na zadne spoilery na nic a jedu svuj prvni playthrough se svym prvnim (dobre, druhym, ten prvni jsem opustil asi po hodine hry) buildem ... jestli jsem v pulce nevim, ale uz jsem asi ve 4te lokaci :D
@ntz (10.11.2020 13:22): Disco má asi dvacet hodin herní doby. Neblázni, to budeš hrát ještě celý příští rok. Čeká nás spousta tvých powergaming "buildů" Disco Elysium hlavního hrdiny. O to nás nemůžeš ochudit. ;)
kdybych si mel vybrat na co to aplikuju, rekneme na 3 hry, tak by to bylo:
1) JA2
2) Diablo 1 a 2
3) Disco Elysium (a to ho jeste ani nemam dohrany - to bude moje nejlepsi letosni recenze :))
sakra, proc tam mam vsechny ty hry izometricke ...
1) JA2
2) Diablo 1 a 2
3) Disco Elysium (a to ho jeste ani nemam dohrany - to bude moje nejlepsi letosni recenze :))
sakra, proc tam mam vsechny ty hry izometricke ...
@Tulareanus (10.11.2020 12:50): O tom se rozhodně nehádám a naprosto souhlasím. Jen ten Bioshock Infinite mě napadl kvůli tomu konci, který je imho top. To co se děje předtím je jen velmi dobré :-)
@Radecker (10.11.2020 12:37): Ono je to možno zvláštne, ale pre mňa nie. Ale vo všetkých mnou spomínaných hrách alebo aj Witcherovi 3 som mal vždy najkrajší pocit, keď som objavil novú oblasť (to lákadlo v podobe zelených krúžkov na Fallout mapách bolo veľké) a tešil sa na ten prieskum, čo tam budú za dialógy, ako to bude vyzerať, aké dostanem questy. To je asi to najviac z toho, čo sa dá zažiť len raz.
@Tulareanus (10.11.2020 12:12): Ke všem níže zmíněným (snad kromě Dragon Age), možná ještě Bioshock Infinite kvůli té emočně kulervoucí půlhodině :) To se dá prožít jenom jednou.
@Ria Kon (10.11.2020 07:57): Ja by som to najradšej aplikoval na Fallout 1 a 2 a Baldur's Gate 2.
@Tulareanus (08.11.2020 11:11): To by bylo super. Osobně bych volila Mass Effect, Dragon Age a Zaklínače :)
Toto by som tiež najradšej aplikoval na pár hier. :)
@Tulareanus (28.10.2020 14:20): Třeba... Bychom kolem toho mohli vyrobit nepravděpodobnostní pohon, jako byl v Srdci ze zlata ve Stopařově průvodci po galaxii. :)
@M.a.t.t. (28.10.2020 12:26): Hej tá veta svojim obsahom, ktorý sám seba vylučuje, ohýba časopriestor. :D
@Jab (28.10.2020 12:23): V zásade platí, že už len tvrdenie, že "abys ukraftil byt jeden jedinej mastercraft set, tak tomu proste musi predchazet naprosto ukrutnej arkadovej megakrutoprisnej farming" je odtrhnuté z reality :D
@ntz (28.10.2020 12:09): Já ty peníze měl. V new game plus ještě více. Všechny sety a půl mega k tomu. Prostě zkus něco jednoduššího. Witcher 3 na tebe byl moc.
@rtguti (28.10.2020 12:17): Jasně, že neobsahuje. ntz to akorát neumí hrát, z čehož byl usvědčen hned opakovaně. :D
Nechci Vám do toho moc mluvit, tedy do té debaty o tom co je pravé RPG ale taková Dračí Hlídka je více RPG než cokoliv co na PC/Amiga, atd. kdy vyšlo nebo vyjde. :)
@rtguti (28.10.2020 12:17): Samozrejme že nie, ale to ntz nikdy nevysvetlíš :)
@ntz (28.10.2020 12:09): Hral som tretieho Witchera niekoľkokrát aj s oboma datadiskami a žiaden vyložený grind alebo farming neobsahuje.
@Jab (28.10.2020 00:44): Jabe, ty ulicniku !!! ja se nikdy nepriznal a nikdy jsem nebyl usvedcen :D ... mozna ze jste me usvedcili vy (snad te jako historika neurazi nasledujici prirovnani), tak jako usvedcili dr. Horakovou a mozna jsem se jako ona i priznal (ackoliv to vse hali opar tortury, ktera na me byla pachana) ... abys ukraftil byt jeden jedinej mastercraft set (o tom jsme se bavili - sety z BaW), tak tomu proste musi predchazet naprosto ukrutnej arkadovej megakrutoprisnej farming - howg
(no inventory weight limit - alespon na ingredience, i kdybys udelal **vsechny** zaklinacske zakazky tak na to mit prachy nebudes !!! naprosto arkadovite sbirani (skoro - hrnky ne) vseho a vsude je jeden ze zakladnich konceptu witchera .. jak muze nekdo chodit chuzi po meste a roleplayovat witchera kdyz ma po kapsach vic potravin nez prumerna vietnamska vecerka a vic matrose nez Bauhaus ??? :D .. a ted ano, priznavam se soudruzi - pracuji v zoldu vesmirnych jesteru abych podryval jediny pravdivy a uprimny RPG svet ..)
@Tulareanus (28.10.2020 00:36): nemas to s prominutim v poradku v ty svy fazoli ... hlaska s oblecenim a vousama byla pro pobaveni .. tebe se dotkla a mas potrebu ji resit ... smutne ..
(no inventory weight limit - alespon na ingredience, i kdybys udelal **vsechny** zaklinacske zakazky tak na to mit prachy nebudes !!! naprosto arkadovite sbirani (skoro - hrnky ne) vseho a vsude je jeden ze zakladnich konceptu witchera .. jak muze nekdo chodit chuzi po meste a roleplayovat witchera kdyz ma po kapsach vic potravin nez prumerna vietnamska vecerka a vic matrose nez Bauhaus ??? :D .. a ted ano, priznavam se soudruzi - pracuji v zoldu vesmirnych jesteru abych podryval jediny pravdivy a uprimny RPG svet ..)
@Tulareanus (28.10.2020 00:36): nemas to s prominutim v poradku v ty svy fazoli ... hlaska s oblecenim a vousama byla pro pobaveni .. tebe se dotkla a mas potrebu ji resit ... smutne ..
@Dlaha1 (28.10.2020 07:50): a pritom jsem z nich mel podobny herni pocit, respektive me tak nejak hodne podobnym stylem bavily :)
Moje chyba, tenhle flame jsem tady nechtěl vyvolat. Jen jsem chtěl naznačit Ria Kon, jak jsou ty hry od sebe odlišný.
@Dlaha1 (27.10.2020 23:34): Heh, Kingdom Come má sice parádní otevřený svět a funkční systém existence v něm, ale když dojde na hlavní příběh, tak je to lineárnější než mnohé adventury, a ani ovlivnit jeho závěr se nedá.
@Tulareanus (28.10.2020 00:36): Člověk občas uvažuje, zda vůbec zkusili třebas jeden a ten samý quest ve W3 splnit vícero způsoby. A zda i pochytili, že to má efekt i o sto padesát hodin později. Nebo dokonce i v samotném závěru. A když něco děláš i úplně mimo logickou posloupnost, tak je na to hra stejně připravena a NPC reagují. Lockpick a účesy prý. Haha.
@ntz (27.10.2020 23:23): Moc nevím, proč se v tom vrtáš. Už si tu byl vícekrát usvědčen a sám ses přiznal, že tě hra "porazila", anžto si nepobral elementární herní mechanismy. Že si pak sbíral každý hrnek po chalupách je tvůj boj.
@ntz (27.10.2020 23:23): Moc nevím, proč se v tom vrtáš. Už si tu byl vícekrát usvědčen a sám ses přiznal, že tě hra "porazila", anžto si nepobral elementární herní mechanismy. Že si pak sbíral každý hrnek po chalupách je tvůj boj.
@Dlaha1 (27.10.2020 23:34): No nezhodneme sa. RPG nie je definované tým, ktoré hry máme obľúbené a ktoré sa rozhodneme hejtovať. Vyberať si stealth a lockpicking ako jedny z definujúcich prvkov tiež svedčí o tom, ako veľmi odtrhnutý od reality vo vnímaní RPG si a nielen preto koľko času takou činnosťou reálne strávi človek povedzme z 80-hodinovej hry. Ako som napísal, je legitímne, že sa ti tá hra nepáči, ale to, že na reddite, sú hejteri z toho nerobí menej RPG. A nejde ani o to, ako si to osobne definujeme.
@ntz (27.10.2020 23:23): Robím to isté ako ty? Chodím po diskusiach absurdne a pravidelne zhadzovať hry, s ktorými mám osobne nejaký problém? I don't think so. Možno je problém v tom, že ty nie si ten, čo sa nad tým moc zamýšľa, ale píšeš extrémne impulzívne a chaoticky. A na jednej strane hlásaš slobodu a nech si každý rieši po svojom, ale v momente ako sa ti niečo nezdá, tak útočíš. A ak si to človek dovolí kritizovať, tak začneš okolo seba kopať a hádzať svoje osobné pocity, nechápajúc, prečo to pre ostatní neberú ako jasné fakty. A keď to nevyjde tak ako decko "nad vecou" píšeš podobné absurdnosti o veciach, ktoré nikto ani nespomenul, ako teraz s tými účesmi.
@ntz (27.10.2020 23:23): Robím to isté ako ty? Chodím po diskusiach absurdne a pravidelne zhadzovať hry, s ktorými mám osobne nejaký problém? I don't think so. Možno je problém v tom, že ty nie si ten, čo sa nad tým moc zamýšľa, ale píšeš extrémne impulzívne a chaoticky. A na jednej strane hlásaš slobodu a nech si každý rieši po svojom, ale v momente ako sa ti niečo nezdá, tak útočíš. A ak si to človek dovolí kritizovať, tak začneš okolo seba kopať a hádzať svoje osobné pocity, nechápajúc, prečo to pre ostatní neberú ako jasné fakty. A keď to nevyjde tak ako decko "nad vecou" píšeš podobné absurdnosti o veciach, ktoré nikto ani nespomenul, ako teraz s tými účesmi.
kdyz muzes mit ruzne ucesy a ruzne strihy vousu a muzes se tam zajimat o modu, tak je to RPG ..