Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hlavne jak se v tom zari kasali, ze uz je to mozne projit od zacatku do konce. Mozna s velkou davkou stesti a nejakych developer cheatu. :D

Jinak jedna malickost, ktera me na zacatku dost sere. GTA NPC: "Jedem tamhle a tamhle, ridis." Cyberpunk Jackie: "Jedem tam a tam, ridim ja." Jdi do prdele Jackie! :D
Teď jsem četl jeden článek a tam byla jedna věta určena k zamyšlení. Když víme v jakém stavu to vyšlo, v jakém stavu to bylo v září, kdy to mělo původně vyjít? :D
Tak už jsem narazil i na gamebreaking buginu v jednom questu, tak jsem hru vypl a koukám, vona zrovna v pozadí sosá patch. A ten je už nepříjemně dlouho seklej na 56%.

Když zvládnu zrovna půlhoďky neřušeně hrát, tak je to fakt nádhera, ale věřím, že zatím jsem neměl ani jednu celou půlhoďku nerušené hry...
Tam je problém, že za každou radostí nastává nadšení. Vyjdu z bytu a policajti vedle někomu buší na vrata. Hmm, zajímavý, třeba...ne, tak nic, jdu tam posedmisté, posunul se celý Akt a furt tam buší (nemluvím o těch policajtech o patro níž s questem). Tak nic.

Jé, ten výstřel z pistole dobře pocuchal nějakému jantarovi škebli. Tak ať střílím do mrtvoly jak chci, tak nic. Pro mrtvá těla už model poškození nefunguje? Proč? Rána ze sniperky taky zanechá hlavu celou. Proč?

Jéé, V má doma na bytě knihy, hezký detail. Škoda, že ty samé má doma úplně každý. A vlastně dost assetů je až příliš znovuužíváno.

Jéé, vtipné reklamy ve výtahu. Po sedmisté už tak vtipné nejsou. Není jich víc? Ne. Je jich dohromady asi pět.

Jéé, vtipné plakáty a billboardy, ty jsou povedené. Jo ono jich je asi jen 8 a jsou prostě úplně všude ve městě. Škoda.

Jéé, čtvrť se sexuálními službami. Moc hezky navržená a udělaná. Je tam přesně jeden prostitut a jedna prostitutka, animace vždy stejné. Když si s nimi člověk promluví ihned po sexu, úplně stejné lines mají. Škoda.

Sklo se tříští po výstřelu, ale je jedno jak ho člověk zdemoluje, nelze jim pak projít aby se vysypalo. Je třeba do něj vymlátit díru dost velkou na projití. Je jedno jestli jde o sklo v superhotelu nebo v prdeli v poušti v budce.

Jéé, policie někoho zatýká na ulici, cool. Škoda že jinak funguje stejně jako v GTA 3.

Jéé, člověk si při stealth killu může vybrat zda člověka zabije nebo omráčí. Škoda že je úplně jedno co má člověk v rukou, animace stealth killu je vždy jen zlomení vazu.

Prostě je to kolotoč jéé/škoda.
[neexistující příspěvek]: Budu se muset kát. :D

Přiznám se, že GTA:SA jsem toho krom příběhu, side misí, nějakých přestřelek a zabírání území (a vození přítelkyň :D ) moc nedal, víceméně kvůli tomu, že v době kdy to vyšlo to hrálo pár mých spolužáků na gymplu a těm to vlezlo na mozek tak moc, že ze sebe dělali "gangsty" skoro všude kam šli a prakticky mi celou tu GTA řadu znechutili :( Po SA už jsem snad na žádný díl nesáhl.

Nicméně tahle hra mě zatím drží pevně v sevření, co se misí, příběhu, RPG elementů, dialogů, postav, customizace výbavy a cyberwares mi přijde, že CDPR dodržel co slíbil. Snad jediná věc co mi trochu vadí, je nepřehlednost ve zbraních po té, co člověk vylootuje pár kontejnerů a mrtvol a že ty značky zbraní nemají nějaké své ikonické vlastnosti. Na druhou stranu to zase není nějaký srdcervoucí nedostatek :)
Upřímně všechny ty prology jsou úplně strašný. Suverénně nejhorší mi přijde Corpo. V tom prologu jsou některý dialogy vyloženě Bethesda level odpad.

Corpo guy: Here take money.
V: Ahhh I see, you are giving me physical money because it cannot be traced unlike credit transfer.
Corpo guy: Yes...
- skutečný dialog z Corpo prologu.

Naštěstí se v tomhle ohledu hra podstatně zvedne.
@Sarno (11.12.2020 20:41): Protože to nebylo nikde označený. I tuna interiérů není nijak označená, proto je stokrát lepší když je najdeš. Skoky padákem mám na mysli ve free roam a basket můžeš hrát vedle Sweeta a jeho baráku. Kulečník v baru.
A to je jedno, že to je série nějakejch tlačítek. To vždycky mačkáš tlačítka při všem co děláš. A jako je snad samozřejmostí, že CP bude mít lepší RPG když na tom staví a vyšlo to v roce 2020 :D pamatuj, že mluvíme o hře z roku 2004 co tehdy zlomila nějaké limity a předefinovala žánr. Tehdy takové věci byly i nemyslitelné a nejlepší je, že si hru koupil a měl si to tam. Nečekal si na DLC či mikrotransakce. :)
@David_Cravford (11.12.2020 20:23): Tak kulečník, basket a skoky padákem jsem musel nějakým způsobem minout, nepamatuji se, že v San Andras by tohle bylo :D
Jako jo, mělo hromady různých mini challenges popř. jsi mohl tančit v barech nebo se předvádět v autech, ale většinou to byl prakticky jeden a ten samý mechanismus, kdy třebas mačkal nějakou sekvenci kláves.

A co se týče RPG prvků, tak pardon ale v tomhle mi přijde že CP2077 je o dost bohatší. Ať už je to množstvím perků, možnostmi jak stavět postavu, street cred apod..
@Paul (11.12.2020 20:31): Já mám na mysli immersion co se týče toho města a nulové interakce. A jako já nebudu immersed pokud mi hra bude spawnovat policajty ze všech stran ze vteřiny na vteřinu. Sere mě to u Wildlands, u Breakpoint, tady by nebyl rozdíl. Nabourává to prostě jakejkoliv herní zážitek pro mě.

Pokud si budeš užívat příběh, jeho odvětví, charaktery a atmosféru, tak věřím že budeš z toho odvařený. Otázka však je, jak moc tě to zaujme a jak moc pro tebe přííběh bude nosný. Mě ani to téma příliš neláká no.
@David_Cravford (11.12.2020 20:29): já bych neřekl nulovej immersion. Je potřeba jít tý hře naproti. Akceptovat její limitace a hrát tak jak byla zamýšlena. Je to samozřejmě škoda, že to nemá logiku světa jak RDR2. Ale když to hraju normálně, tak jsem v tom immersed až po uši.
Btw co jsem koukal, tak ten Xbox series X padá celkem běžně v performance modu i k 30+ FPS. Quality mod je tuším na těch 30 locknutý. Můžete někdo potvrdit/vyvrátit? Přišlo mi to trochu podivné, že by to bylo tak málo...
@Sarno (11.12.2020 20:19): Tak třeba hrát kulečník si mohl, mohl si hrát basket, RPG elementy, mohl si vykrádat baráky, mohl si rozvážet drogy, tunu mini challengů si mohl plnit, můžeš hazardovat v kasínu, zadlužit se, mít rande se šesti holkama, kupovat 29 baráků, měnit oblečení, můžeš hrát hry na automatech... to ti přijde málo? :D skákat padákem taktéž!! :D můžeš i triatlon, sakra mě napadá tuna věcí za pochodu, těžké všechno vypsat.
@Paul (11.12.2020 20:09): Jj, myslím že to i zaznělo v jednom z jejich rozhovorů, že hra není myšlena jako sandbox ale důraz je hlavně na příběh, side mise, rozhodnutí jak něco vyřešit atd... a Night City jako takové je prakticky kulisa.

I když uznávám, že interakce ve fast foodech a normálních lidí na ulici by mohly být obsáhlejší.

Zase na druhou stranu, a tady si musím zahrát na ďáblova advokáta, město samo o sobě je doslova přecpáno contentem a to od náhodných side questů, přes nějaké ty vykrádačky, záchranu rukojmích, přepadení až po obyč přestřelky gangů. Což třeba oproti tady zmiňovaným GTA je o hodně víc aspoň podle mého názoru.
Zrovna u GTA:SA si pamatuji, že tam moc krom příběhu+side misí a občasného závodění a tunění aut moc nebylo co dělat.
@Paul (11.12.2020 20:09): Já třeba nechci dělat blbosti v tom městě, třeba jen mít nějakou interakci, aspon minimální. Chci důvod se procházet po městě aniž bych dělal bordel no :) to pak stačilo tam doplnit aspon nějakej feedback od toho světa si myslim. A jinak jak Fritol řekl, že hype byl kolem Night City obrovskej a prd z toho.
Po stránce žijícího světa a designu je třeba i Kingdom Come dost vpředu před C77. Na druhou stranu, C77 nebylo inzerováno jako sandbox, je to prostě příběhový RPG ve stylu Witchera, byť je zde víc možností v gameplayi. Město tu má podobnou úlohu jako v Mafii jedničce, ne na dělání blbostí, ale prostě na to v něm být jako pojítku mezi misemi pro vyšší imerzi.

Samozřejmě, mít takovouhle nelineární příběhovku a zároveň detailní a funkční a logicky se chovající se sandbox by bylo ideální, ale není moc firem co by to zvládly (kudos to Warhorse a Rockstar).
@David_Cravford (11.12.2020 20:04): Jop, jakkoliv to teda nabourávalo nějakou uvěřitelnost a bylo to ve výsledku stupidní, že se ti lidi kvuli jednomu fakači chovají jak retardi, tak aspoň tam byla nějaká reakce. Nevím no, výroky, že Night City je nejužasnější herní město a podobné kecy fakt nechápu.
@BUMTARATA (11.12.2020 19:53): Hraju to prakticky výhradně stealthově, nicméně ne stylem "všechny musím zlikvidovat" ale stylem "soustředit se na úkol" a to i když nechám třeba půlku nepřátel naživu (trochu jsem si z toho udělal futuristického Thiefa :D ).
Co se týče likvidace nepřátel ze stealthu, tam musíš hodně zainvestovat do perků, jinak těch možností na okamžitou likvidaci moc mít nebudeš. bez investic prakticky jen to, že se k někomu přiblížíš zezadu a zlomíš mu vaz.
Potom si můžeš unlocknout věci jako např. vrhací nože, které při headshotu většinou dávají instakill, perky co ti masivně zvednou crit chance a crit damage když jsi stealthed, aerial takedowny atd.. Samozřejmě, pomůže i plusovat standartní zbraňové dovednosti.
Nicméně, jak jsem psal, CDPR to koncipovalo primárně jako RPG, s tím že FPS byl brán pouze jako druhotný žánr. A v RPG taky, když do něčeho nedáváš body nebo něco neskilluješ tak taky s tím budeš houby efektivní. Takže netrénovaná postava s COOL např. na 3 a 0 perky ve stealth toho moc ve "stealth stylu" neudělá.
@BUMTARATA (11.12.2020 19:53): Hele GTA V taky není žádný zázrak co se interakce města týče, ale působilo na mě teda živěji. I když si ukázal fakače na někoho, tak aspoň nějak reagovali a třeba štvát řidiče mě kolikrát vyloženě kvůli jejich reakci bavilo. Což mi připomíná, že v Cyberpunku když nechám stát auto u krajnice, tak se za mnou vytvoří kolona aut a nikdo neni schopný vybočit půl metru z cesty objet mě...

Já furt teda doufám, že se mi to začne líbit příběhově když už nic. Vyloženě u toho netrpím, ale ani se nijak zvlášť nebavím.
@Fritol (11.12.2020 19:50): Tak na to kašlu.
Tohle byl problém u GTA V. Krásné město, nulová interakce. Říkej mi, že jsem šílenec, ale i Watch Dogs hry - i přes katastrofální fyziku, mělo skvělou interakci se světem kolem tobě a byla radost s nim "komunikovat". Já prostě chci aby to město bylo prostě k použití mimo jakékoliv mise a tak, né jen jako kulisa.
GTA IV mělo ten stejnej problém. Všechno působí tak strašně odtažitě a ani tě nezajímá, co jak proč když s tim nic neuděláš.
Ale nyní jsem zahlédl, že Sega chystá Yakuza pc port pro všechny díly zřejmě, hlavně ta šestka vypadá fenomenálně, takže si to vynahradím tímhle sandboxem.

Je to zklamání. 8 let ve vývoji, tuna odkladů, šance ovlivnit žánr a hráči dostanou něco, co zažili už jinde a v lepším provedení. Mluvim nyní o sandboxovém zážitku, né o příběhu apod.

No tvůj komentář je dostačující, tahle hra není pro mě :D
Vy, co to hrajete stealthově, je to zábavný? Teď jsem zkoušel pistoli s tlumičem a samozřejmě je úplně k ničemu, protože headshotem nikoho nezabijete.
Fakt mě mrzí, že v CD Projektu neměli dost odvahy udělat z Cyberpunku čistou immersive sim. Vytvořit tak nádhernej svět jen aby gameplay loop v něm byl stejnej jako v Bodarlands je fakt strašný plýtvání.

Taky by měli by pouvažavot o tom, že v další hře nechaj RPG prvky dizajnovat někoho jinýho, protože ten člověk co jim do jejich her furt tlačí věci jako náhodnej loot, level gating a další miliardy absolutně nesmyslnýho lootu jim ty hry úplně zbytečně sabotuje.

@Shoggot (11.12.2020 19:17): Pevně doufám, že minimálně to jak ve hře funguje NCPD je bug, protože jestli teď funguje as intended, tak je CDPR fakt někdo padlej na hlavu...
@David_Cravford (11.12.2020 19:40): Customizace postavy, pokud myslíš vzhled, slouží jen ke zvyšování statů, oblečení je v podstatě zbroj. Nechápu, proč je ho tam takové množství, když se stejně nevidím. Kdyby se třeba rozhovory přepínaly na jinou kameru a zabraly všechny mluvící postavy, abych na tu moji mohl koukat, tak by to dávalo smysl. First person rpg jsou prostě zlo v tomhle. Stejně tak nedával smysl ten poměrně rozsáhlý editor postav, ač level Code Vein to například nebyl, ale stejně...

Bugy bych zatím neřešil, věřím, že to do měsíce bude vyladěné.

Město je "užasne" v podstatě jen v tom, že budovy mají patra a jde prostě do výšky, což snad žádná městská akce nedělá. Jinak máš pravdu, je naprosto mrtvé, interakce s NPC je naprosto stupidní. Když na ně promluvíš, tak ti říkají úplně random blbosti. Na ulici ve fast foodu si nemůžeš většinou koupit ani jídlo, prodavač tě vyloženě pošle do prdele nebo s tebou nemluví. Je krásně bohaté na detaily a "kochání se", ale ve výsledku je vlastně mrtvé.
Upřímně, jsem asi jedinej, koho ten hype kolem téhlé hry minul. Nebo neminul, ale že bych se nějak těšil, se říct nedá.
A když vidím všude po netu, co s tim hráči maj za problémy...

k čemu tam je třeba nějaké customizace postavy, když jí člověk ani nemůže vidět, natož si jí pořádně užít? A taky:
https://streamable.com/70pq4y
- upřímně, pokud je tvůrcům přednější vytvořit možnost, si dát penis na úkor pořádného designu co se týče hledanosti, tak musim nad tim kroutit hlavou. Tohle vypadá jako nejhorší variace na respawn poldů, co jsem v open world hře zažil. I GTA III měla "normálnější" spawn poldů a to je to téměř 20 let stará hra.

Někde jsem i četl, že je sice fajn mít otevřené bary, ale prý k čemu když člověk má interakci s tim světem nulovou. A jak vypadá to město hoši? Povězte mi.
Na zákaldě videí co vidím, je to naprosto prázdný a mrtvý. A též jsem četl, že interakce s NPC je naprosto nulová? Je to fakt pravda? Přijde mi, že tahle hra měla fenomenální marketing a při tom má tunu generických prvků, ještě v horším provedení.
Ono i v SA, pokud jste měli tlustého CJe, nebo pokud jste hráli dlouho, postavy na vás mluví že smrdíte nebo že jste tlustý :) a to, to jsou x let staré hry už.

Pokud bych si tedy chtěl koupit Cyberpunk pro immersive sandbox, asi si můžu nechat zajít chuť, že?
Al je opravdu hrozná frajer kope do automatu a když mu ho hacknu kope do něj dál:) Na druhou stranu jsem se nechal napálit proč není vidět počet náboju já myslel že jde o bug:D:D
@tomi2k9 (11.12.2020 15:47): Bylo tam vidět vytížení dvou threadů kolem 90%. Multithreading není nikdy dokonalej, žádná hra neumí využít každý jádro na 100%. Pokud má CPU špatný IPC a nízkou frekvenci, tak může mít 150 jader a stejně nenakrmí grafiku.

@Vynex (11.12.2020 16:05): nechávám default, 33%. Jinak v Cyberpunku mám nastaveno rozlišení 2880x1620 s DLSS quality a obraz je nádherně čistej a ostrej na 1080p plazmě.
Malé videjko jak to jede na 2K na max na 2080 Super bez RTA + ukázka té neškodné fialové bambitky v kombinaci s mým kulervoucím fps skillem na gamepadu (a jak to s tou pistolkou stejně neva).

Nedalo mi to a vyspoiloval jsem si, jak to v tý hře je s romancemi, a je to teda pěkně vtipné. Přehlédneme, že pan nebo aspoň bi romance option by ve hře, ve které můžu vlepit chlaspké postavě vagínu, bylo zřejmě až moc progresivní scifi, ale nejlepší je, že můj pohlavní orgán je těm postavám stejně buřt, odvíjí se to čistě od toho jaké mám tělo a hlas. Apropos, jakmile někdo hraje za ženu s mužským hlasem nebo naopak, v podstatě si tím redukuje svoje možnosti jen na eskort. Strašně moc nechápu, proč to v tý hře vůbec je, když to tam musí být v takovéhle podobě.

Jinak 20h in a bavím se dobře, ale taky se mi stýská po reaktivnějších open worldech. Ta AI obecně je absolutně tragická.
Tak pro lidi se slabšími Ryzeny, tady je ukázka, jak sebelepší GK nic nesvede, když to CPU nedává (R3 3100).
https://www.youtube.com/watch?v=2clcBdJ6ZpI

Tady je pro porovnání R5 3600 - o něco lepší, ale taky žádný zázrak.
https://www.youtube.com/watch?v=b8DNuwUStp4

Můžu dát vyšší rozlišení - jede to stejně, všechno na low - jede to stejně, když zapnu RT, tak víceméně taky. No prostě neskládejte si nevybalancovanej hardware, ta grafika je stejně drahá jako zbytek sestavy i s case :D

Je to nejhorší případ každopádně, v interiérech to jede mnohem líp.
@Shoggot (11.12.2020 11:42): Tohohle jsem si vsiml hned, jak jsem vyjel poprve do mesta zkusit crime. Zastavil jsem na silnici a zabil ridice. Policie se spawnula prede mnou i za mnou. Utekl jsem kousek, abych se schoval. Zadny zatykani nebo vzdavani, jen palba. To jsou veskere zakonitosti mezi hracem a policii. To mozna trochu zamrzelo. Pak jsem se vratil k autu, kde jsem zabil toho ridice.. A sedel tam nekdo novy.

Jinak bugy a glitche samozrejme jsou casto na ocich. Ale v hlave citim tu devitku.
@Bursoft (11.12.2020 15:11): Ono když na tím přemýšlím, tak to bude možná 6 hodin (včera tak 2 hoďky večer a dnes skoro celé dopoledne), on ten čas u toho docela letí... :-) Ale 7 tam asi ještě nemám...
@Karasman (11.12.2020 15:09): Ten open world je z hlediska chování NPC hodně nedopečenej, je vidět že priority byly jinde. Psal o tom i ten Gamestar v preview, že tohle není GTA a pokud to člověk čeká, bude zklamán. Mohli ještě rok máknout a dotáhnout to tam, plus odladit bugy, no :)
Tak jsem se k tomu včera večer a dnes dopoledne taky trochu dostal. Zatím mám nahrány odhadem cca 4 hodiny (právě jsem se dostal k událostem z E3 traileru a probudil se u sebe v bytě s Johnym opřeným o zeď).

Dojmy z počátku nic moc. Ten úvod se mi moc nelíbil a v příběhu jsem se trochu ztrácel. Pak už jsem se do toho dokázal trochu dostat, ale mírné zklamání zkrátka bylo. Po delší době už mě to pohltilo a už se nemůžu dočkat, až k tomu zase sednu.

Na nějaké gamebreaking bugy jsem zatím nenarazil, jen zlikvidovaní nepřátelé občas předvádějí zajímavé polohy jak kdyby byli z gumy. Život ve městě se mi líbí, ale kazí to spousta detailů - hned první věc, které jsem si všimnul po několika sekundách ve městě (jak na mě Jackie čekal u toho stánku a baštil čínu) - kolem projelo několik aut a všechna drhla o svodidla, jiskry lítaly a nikdo nic. Kolem chodí hromada chodců, ale zkusím někoho oslovit, pošle mě do háje, oslovím ho podruhé a hodí mi kompliment, jaký jsem to vlastně fešák, oslovím ho potřetí, zase mě pošle do háje... Pak jsem sednul do auta, rozjel se a narval to přímo do protijedoucího auta. Bába jen zařvala a jela dál, jako by se nechumelilo. Zaparkuju uprostřed silnice, zase nic. Jsou to prkotiny, ale zamrzí to...

Optimalizace mi přijde OK, nijak jsem se v tom nehrabal, jen jsem dal všechno na high a vypnul kraviny typu movie grain a tak a všechno plynulý (procák i7-2600K starý skoro 10 let, 8GB RAM a GTX 1080).