Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Z toho inventáře a celkově UIčka taky teču. Určitě je to i tím, že rpg nehraju, ale prostě je tam tolik věcí, co hra (aspoň zatím) vůbec nevysvětlila, strašně se v tom ztrácím. A těch možností perků je na palici, jsem zvědavej, jestli během hry budu mít dost bodů aspoň na třetinu z nich. Jako za mě asi zatím největší mínus, moc fičur a žádný tutoriál nebo vysvětlení, proč můžu delat to a tamto a proč jsem se k tomu doklikal vlastně náhodou..
@Wulfgar (12.12.2020 17:49): Mne nejde namapovať iba debilne natvrdo nastavené "F" ale chcem to na "S" (keďže idem WAXD) a kvôli tomu musím stále posúvať ruku doprava.

Absencia Quicksave/Load je naozaj dosť divná blbosť.

"6) Na spoustu obrazovek v herním menu neexistuje klávesová zkratka a musim se ke všemu stupidně proklikat.
" = Presne úplný nezmysel, nie je tam napr. ani len skratka na "Inventory" čo je úplne dementné.

Ale musím uznať že na R5 3600 + AMD 5700XT to ide na všetko na maximálnom (to mi aj autodetekoval) high/ultra úplne pekne. Akurát Loadingy mi prídu nejako zbytočne dlhé, na to že mám celkom slušné NVMe SSD a 32GB RAM.

@Tarhiel (12.12.2020 17:53): Na druhej strane (tiež idem korpa) hneď na začiatku si bol pomenovaný ako "zamestnanec XY10487236" žiadne meno alebo tak...... to ťa malo nakopnúť, že kto si a kam patríš pre nejakú korporáciu.

Vtipné sú aj tie infá čo sa dajú zbierať, napr. že cenu "Zamestnávateľ roka" vyhráva tá tá korpa a nejaká tam mala ako megabenefit, že ponúkajú až 8 dní platenej dovolenky ročne a podobne :-D
@Wulfgar (12.12.2020 17:49): Mnohé z toho, čo píšeš, mám ja ja - ten polročný posun som tiež nechápal - asi aby vysvetlili, ako si sa dostal k zavšivenímu bytu a nejakému tomu autu - ináktiež hrám Corpa a ten prológ bol dosať vlažný - veď som ani nič neurobil a oni ma vyhodili :D

Len som sklamaný z toho, že na mojom stroji to beží tak na 30FPS, ale ani po vypnutí Raytracingu sa to nejako extra nezmení.
Tak moje dojmy po 10ti hodinách:

Zatim mě to celkem baví, snažim se soustředit na stealh, a většina těch prvních gigs nebo modrejch policejních misí jde kombinací plížení a hackingu relativně v pohodě projít. Jak už tu někdo zmiňoval, gunplay je ze začátku bulletsponge, po pár hodinách už si to střílení taky dost užívám. Hraju na Hard a čekal jsem to teda těžší, mam problém umřít i když po mě střílí 5 lidí najednou. Pořád tu je ale za mě hromada věcí, ze kterejch mam tiky v oku:

1) To, že v autě můžu v klidu prorazit jakýkoliv zábradlí, sloupek, lampu nebo kaktus je upé směšný, netušil jsem že jízdní model bude připomínat tank.

2) Příběh moc nemůžu hodnotit, spíš jsem zatim dělal gigs, pobíhal po městě a leveloval postavu, každopádně.. Ten začátek je naprosto hovadsky zpracovanej, ačkoliv moje postava ví proč je tam kde je a dělá to co dělá, já jakožto hráč vim kulový, nikdo mi nic nevysvětlí a dost mi to vadí. A ten půlroční timeskip zničehonic je jako co? Proč? Akorát mě to ještě víc zmátlo, utnulo to zajímavej prolog (hraju za Corpo týpka), nevim co se vlastně za ten půlrok stalo, proč se to stalo, a proč teď dělám random misi pro někoho koho já jako hráč vůbec neznám, ale moje postava zase ví všechno.. Byl bych mega rád kdyby ten timeskip v budoucnu rozšířili jako hratelný DLC.

3) Za zpracování deníku bych někoho nejradši uškrtil, je to nepřehledný, popisky questů vám neřeknou lautr nic, proč to děláte, co máte dělat, co jste zatim v tom questu splnili.. Celkově je to prostě bordel kterej mohl bejt určitě líp zpracovanej.

4) Neexistuje tlačítko na Quick load. WTF?

5) Inventář je stejně nepřehlednej jako deník, furt v něm něco složitě hledám, to že během 10ti minut naberu během misí asi padesát různejch věcí co se valí po mapě tomu taky moc nepřidává. Některý itemy se samy stackujou, některý ne, nechápu proč.

6) Na spoustu obrazovek v herním menu neexistuje klávesová zkratka a musim se ke všemu stupidně proklikat.

7) Proč je do háje na chycení někoho ze zadu, omráčení/zvednutí těla a položení těla defaultně POKAŽDÝ JINÝ TLAČÍTKO? Za tohle by si někdo zasloužil drátem do oka.

8) Proč si spoustu nastavení kláves nemůžu změnit?

9) Některý různý interakce jsou zase namapovaný na stejný tlačítko, takže se vám třeba stane že chcete něco zvednout a najednou začnete mluvit s postavou poblíž. A když chci třeba scrollovat v legendě na mapě, tak si zároveň přibližuju a oddaluju i tu mapu. Na pěst.

10) Spousta herních mechanik neni dobře vysvětlená. Takže si musim často domýšlet, jak v tom světě co funguje.

11) Bugy a glitche moc neřešim, hru mi moc nenarušujou a royhodně mi nevadí tolik jako předchozí body.

Jak jsem psal už na začátku, hra mě sice zatim celkem baví, ale občas mám hodně co dělat, aby mi nepraskla žilka :D
V Cyberpunku konečně vychází Half 3. :-D akorát je tam vybaven páčidlem tichý vědátor Baron Freimensche.
Mám pár dotazů :). Pří vytváření postavy mám obličej v nízké kvalitě a vlasy to samé. Čím to může být ? Ve hře na postavách je to normální, ale můj obličej v zrcadle je prostě, jak "kanka".
Detaily mám na ultra na klasické rozlišení a nevšiml jsem si zatím problémů, procesor na 80% ramky na 32%
Je to celkem tíché zatím. Do města jsem se nedostal ještě. Ovšem při větší aktivitě už procesor dá znát vytížení.

Zatím mi vadí to, že nemohu vytasit zbran, kdy chci, i když jí u sebe mám ( bavím se o začátku). Jen, když jsem někoho přejel.
V některých dialozích to lze přeskakovat v některých ne, proč ?


DLSS to je jen pro 4k monitory ?
To amd nastavení, předpokládám mám ignotovat, když mám nvdiu a i5, jak je pod DLSS ?


Je někde dobře česky vysvětlené nastavení grafiky? Abych neměl zbytečně full detaily, i když někde rozdíl bude minimální.

Mám i neblahý pocit, že to, co se děje s obličejem ve hře a při vytváření se děje trošku, tak s okolím, ale jen slabě. Čekal jsem po tom, co jste psali něco WOW na to, že mám rtx 2070 a i5 8400 to jede v pohodě ( zatím) a to jsem čekal nějaké dramata po tom všem, co jsem četl.

Každopádně to hraji s patchem 1,03 myslím. Nevím, co bylo na začátku zda nějaký update byl či ne :) já to stáhl nainstaloval a hned to jelo.
CP 2077 nesleduju, tak se omlouvám za možná blbý dotaz.
Jsou ohlášená nějaká DLC, season passy nebo tak něco? Nebo ví se něco o dalším vývoji? Jde mi o to, jestli to bude jak se Zaklínačem, že budou nějaká velká DLC, nebo spíš menší ptákovinky.
@pajmič (12.12.2020 14:50): teď jsem si jeden sidequest odstealthoval a v pohodě. Vcelku mix Human Divided a Watch Dogs. Jinak mě baví brokovnice i katana. A už se těším jak si nainstaluju Kereznikov. Dluh Vikovi už jsem splatil. Teď ještě dělám pro Reginu a až se setmí, tak konečně zajedu do Lizzie's. Jinak jedna prkotina co mě irituje - nejde untracknout misi? Vždy je potřeba mít nějakou v trackingu? To je hloupý.

@Tarhiel (12.12.2020 15:38): když nastavíš 4K a zapneš DLSS performance, tak ti grafika bude renderovat 1080p a přes DLSS přepočítávat do 4K.
Tak prvé dojmy z hrania:

Bude to ešte potrebovať patche, čo sa dalo predpokladať, na chyby som narazil ( 2 postavy v Lizzie´s Bar stojace v T-póze, prípadne po načítaní pozície mi orezalo širokoúhle rozlíšenie na 4:3 (naoziaj nehcápme, prečo je hlavné menu aj pri 4K rozlíšení v pomere 4:3)), takže som nevidel texty tutorialu, a to zorvna počas hacking tutorialu :( Ale stačilo stlačiť Esc 2x (otvoriť menu/zavrieť) a vidím normálne.

Taktiež bolo zvláštne vidieť tie isté postavy po načítaní pozície úplne zmeniť vizáž - schádzal som dole schodmi zo svojho bytu, a o poschodie podo mnou sa deti hrali preskakovanú - po načítaní pozície jedno z nich zmenilo pohlavie a všetky tri totálne vizáž (Cyberpunk!) :D

Toto by ešte mali upraviť, aby postavy v istom radiuse okolo hráča si držali výzor po savenutí pozície.

Mám však otázku: ako si mám nastaviť RTX a DLSS?
Mám totiž 4K monitor a chcel by som, aby to renderovalo HD a to roztiahlo na 4K.

Ale nikde som tam okrem zapnutia DLSS a vybrania si z kvality/výkon žiadne nastavenie, ako veľký obraz má rednerovať nenašiel.

A zmena rozlíšenia urobí obraz škaredo rozplizlým.

A na žiadneho robertka som ešte nenarazil :(
@kristmeister (12.12.2020 15:02): Tady bych doporučil na nepřátele používat, breach protocol s vulnerability daemonem a případně i přes quickhack pingnout síť. První možnost na krátkou chvíli zobrazí všechny nepřátele, které vulnerability daemon debuffne, druhá pak zase všechny kamery, věžě a nepřátele co jsou na danou síť napojeni a to i skrze zdi.

EDIT: Minimapa totiž zobrazuje pouze ty nepřátele, o kterách víte/které jste viděli (takže uzavřená místnost se vám bude jevit jako prázdná). Pingnutí popř. breach protocol je pak odhalí i na minimapě.
@Charllize (12.12.2020 14:31): Jojo, však zkus na něco skočit, V se vždycky vytáhne. Nikde žádné neviditelné zdi a tak. Jinak dveří je tam otevřených víc než se na první pohled zdá. Jasně, u většiny to píše zamčeno, ale jinak to na tyhle městské akce asi nemá obdoby. Dokonce jsem se do nějakých domů dostal jenom tak, že jsem se právě vyšplhal přes klimatizace na střechu a až z tama byla cesta.
@pajmič (12.12.2020 14:50): mě se ten stealth nelíbí anebo mi spíš asi nejde anebo mě to nemá rádo. Hacknu PC, vyřadím kamery, jdu do další místnosti kde se jich rozsvítí dalších 5 a přestřelka. Tak jsem se na to vysral a stealth jedu jen okrajově.
@pajmič (12.12.2020 14:50): Já to chtěl jet Rambo styl s automatama, ale zkouším to hrát na TV na gamepadu, tak jsem to zavrhnul a místo toho teď testuju s katanou a zatím se to jeví jako slušně OP možnost :D
Už tu někdo zkoušel steath build? Co jsem slyšel, tak to nikdo nechce, bo plížení je zde trochu nevybroušené :)
Co se mi na ty hre libi je tahle atmosfera..

https://i.imgur.com/yD1txiR.jpg
https://i.imgur.com/u7edYPE.jpg
https://i.imgur.com/9Qkl2go.jpg
https://i.imgur.com/ugjdu8S.jpg
https://i.imgur.com/12udx8A.jpg
https://i.imgur.com/jfOjU4G.jpg

Jinak skoro 50h, na nejtezsi, parkrat jsem kvuli tomu musel zmenit styl hrani, coz beru za plus. Nekde nebo na nekoho jsem musel strilet pistolkou, sniperkou (strasne OP: headshot = kill a da se s tim i na blizko), cistej stealth a take downy, ted mam dobrou katanu, obranu, takze to zas krajim jak chleba. A dobry.

Vse co tu nebo na netu od nekoho padlo tam samozrejme je. Obcasny bugy a glitche mi nevadi. Co me mrzi nejvic je to AI/crime.
Me ta hra trochu pripomina takove ty ruske ambiciozni herni projekty co delali pred lety. White Gold, Precursors, Boiling Point atd. Jen s tim ze u CP na cloveka obcas vykoukne skutecna AAA hra na pozadi nedodelanosti a dobrych napadu.
taky me vadi ze se neda vlezt skoro do zadneho domu, baru, obchodu, firmy atd. vsude to akorat pise ze je zamceno. Docela debilni, ale to bych asi chtel moc.



@Fritol (12.12.2020 13:45): tam jde po necem splhat?
Musím tu hru taky pochválit. Děsně se mi líbí, že můžu bez omezení šplhat různě po klimatizacích a střechách a tak. Takové Mirror's Edge pro chudé.
Je to skvělé. Přesvědčit někoho občas není tak lehké a fakt to díky tomu first person vtáhne do hry.

Jen mě štve zbytečná vulgarita mé postavy v deníku, jestli je někdo píča, bych si rád rozhodl já sám. :-D

A naprostá stlast je to hackování, kdy dostanete zavirovaný čip a můžete si ho na koleni vyčistit nebo třeba virus zduplikovat pro sebe. Přesně tohle jsem od hry chtěl. Hudba, atmosféra.. všechno super. I ta střelba není úplně mizerná.

Ale teda pacifistu nepojedu nikdy. Kulku si tam zaslouží každý druhý. :-D
@Brasikona (12.12.2020 04:33): Ty potyčky na ulicích si nech na později, trpí to klasickým neduhem žánru, v příběhových misích jsou nepřátelé lehce zvládnutelní, třebaže se jedná o elitní stráž, náhodní pobudové na ulici ti ale zatopí. Obecně mi to přijde velmi jednoduché, i na nejtěžší obtížnost. Kolovaly tu zkazky, že je tu dildo na každém druhém rohu, nevím, místo nich všude nacházím léčiva, dva druhy, ten druhý, silnější, vůbec nepoužívám, umírám velmi sporadicky.
Tak na moji sestavě hra běhala na stření nastavení uplně v pohodě přes 60 fps ale jakmile jsem sed do auta a trošku se rozjel byla hra nehratelná fps klidně 24 tak jsem v nastavení změnil hustotu obyvatel na střední a už v pořadku. Pod 50 snímku se nedostanu a ješte to má vliv na počet bugu:) Člověk se furt hrabe v nastavení v grafice a největší žrout výkonu krom ray tracing se skrývá v hratelnosti:)
I po včerejší aktualizaci se mi při spuštění hry jazyk stále mění z češtiny zpátky na angličtinu.
@Paul (12.12.2020 11:43): já mám herní dobu u posledního sejvu 6:15 a stále jsem ještě nevylez ven z toho paneláku - všechno důkladně prozkoumávám, hru si pořádně vchutnávám - rozkoukávám se v tom světě. náhled do inventáře na postavu teď mám připraveného na BR: Dredda ve 3D k opětovnému zkouknutí. Na PS 4 už je verze hry 1.04 - ale zase se mi vrátilo nastavení hry do výchozího nastavení, to se děje snad jen mě???, že to pořád ještě neopravili. (na chodbě toho panéláku jsem narazil na jednu levitující postavu, jedna postava držela cigaretu + se tam vznášela ve vzduchu další cigareta, a samozřemě někdy ty postavy neotvírají ústa když mluví)
@Paul (12.12.2020 11:43): Dva dny, prakticky od 7:00 do půlnoci téměř bez přestávky a stále mě ta hra drží pevně v sevření.

Až na ty tech bugy, a tu AI NPC na pozadí je to pro mě, vše co jsem od toho očekával. Za mě velká spokojenost :)
7 hodin a stále jsem nepotkal ani Evelyn, natož Johnnyho. Jezdím po městě a dělám gigs pro Reginu a skvěle se bavím.

@tomi2k9 (12.12.2020 11:10): 2080Ti jsem kupoval před dvěma lety za 28K, dneska tenhle výkon stojí 17, pokud člověk sežene RTX 3070. Ale tvojí pointu chápu, nicméně mě poupravilo vnímání optimalizace Watch Dogs Legion a Valhalla, které neběží tak dobře jako Cyberpunk. Navíc je Cyberpunk velmi slušně škálovatelnej.
@Morte (12.12.2020 10:24): tak tobě a Sarnovi závistivě gratuluji, není nic nového, že kde někdo má bugu hodně, někdo jich má jen minimum. U TW3 jsem naopak měl hned po vydání takřka dokonale hladký průchod, zatímco kvanta lidí se utápěla v problémech. Ani jedna strana téhle konverzace není nevalidní.

@AlieN (12.12.2020 10:37): přijde mi, že TW3 byl furt notně bohatší na herní detaily, ne jen ty vizuální. Immersive sim jsem si od toho sice vysnival, ale nikdo si od toho určitě návažno nesliboval, že to fakt bude open world Deus ex riznutej rockstarem. Nic to nemění na tom, že hafo věcí mohlo bejt uděláno líp. A že hromada věcí je stejná jako v TW3 - 5 let staré hře - taky moc nevnímám jako padnej argument.
K těm nepřátelům - no ze začátku je to místy docela fuj, že jsem snížení obtížnosti z hard taky zvažoval, ale pak jsem přišel na to že brutálně silnější ze začátku je nepřátele zblízka rozsekat katanou a/nebo je zasypat granáty. A pak jsem se dostal i k silnějším zbraním a zároveň vylepšil skilly, takže s headshoty už je i jejich střílení trochu pohodovější - a věřím že kdybych uměl rozumně ovládat i hackování, tak to bude ještě snazší.
Takže mám pocit že ten bulletsponge pocit pramení teď hlavně z naší neznalosti nuancí hry, a z toho že úvod ještě nenabízí mnoho možností jak se na různé způsoby jejich likvidace specializovat, no snad se v tomto nemýlím.
@Shoggot (11.12.2020 22:15): Nezkoušel jsem to s palnými zbraněmi, ale katana mrtvoly rozseká na kousky velmi spolehlivě.

Ale z akce celkově jsem zatím trochu rozpačitý... čekal jsem že bude trochu pomalejší, a víc vybízet k využívání skillů.
A jak tu čtu nadávání že to není immersive sim... ehm, v čem se to liší od Witcher 3? Nebo ten je v pohodě a dál milovaný, protože je to fantasy, kdežto tohle vypadá na pohled trochu jak GTA, a tak to musí být jako GTA?... a má tam jít hrát basket nebo co?

Fuck that, jsem rád že se soustředili na to že je to příběhové rpg s mraky vedlejších misí, a i ty vyloženě vedlejší otazníky na mapě tu dávají smysl a nejsou taková šmíra jako otazníky ve Witcherovi nebo generované mise v Ubisoft shitech (i tak mi jich připadá trochu moc, sotva začnu a už nevím kam dřív skočit), a zbytek prostředí je hlavně kulisa - ne místo k žití kde strávíte 500 hodin děláním ničeho. Jo, v KCD a v RDR2 tahle sim úroveň funguje líp, ale u těch je právě úplně nahovno jejich příběh, má nulovou nelinearitu a mizivou hloubku. A taky v nich btw je těch npc asi setina co tady ;)

Ne že by tu nebyly prkotiny které jsou prostě debilní, jako třeba že motorka se chová jako tank, nebo které by stálo za to aspoň polishnout - a jsem fakt zvědavý jak se tomu budou po vydání dál věnovat, a taky jak otevřené to bude modování, protože už teď tu mám pár věcí které bych rád poupravil.
Modeři by se ostatně velmi snadno mohli postarat o to že nabídka při vytváření postavy je trochu chudší. Což tedy imho není velký problém, vzhledem k tomu že postavu sotva kdy vidíte, a stačilo mi to, ale tak proč si nepohrát s různými bizarními výtvory.
@Morte (12.12.2020 10:24): Nápodobně. U mě to jede prakticky s minimem bugů, občas nějaké animation glitche. Žádné crashe, záseky atp. Navíc po tom co jsem teď ráno opatchoval hru to už i v přecpaných ulicích jede na 60+ FPS, takže nějaký performance improvement tam musel být.

Akorát mi hned po opatchování hra odmítla najet, tak jsem dal na steamu "verify integrity of files" a našlo to jeden corrupted soubor. Od té doby vše v pohodě.



@AlieN (12.12.2020 10:25): Přiznám se, že na problém se spawnující se policií jsem vůbec nenarazil. "Wanted" status jsem měl zatím jen dvakrát, nicméně při obou stačilo ujet o pár ulic dál. Nestalo se mi, že by se policie spawnula přede mě nebo přímo vedle mě. Jo, pokud jsem projel okolo strážníků na ulici co tam byli už předtím, tak mě ofc zasypali přívalem kulek.

Co se týče te "overeakce" policie, mě to přijde celkem lore věrohodné. Přecejen, bavíme se o civilizaci, kde zdravotníci (trauma teams) sebou tahají útočné pušky a pokud vídí nějaký náznak hrozby, tak vás v lepším případě jen zpacifikují, v horším případě rovnou offnou, hippokratova přísaha be damned. Takže mě přijde celkem logické, že pokud k polici naběhne chlápek se zbraní v ruce, aniž by vystřelil nebo spáchal nějaký zločin tak takhle zareagují.
Tak já mám zatím docela štěstí, major bugy se mi vyhýbají - jen menu při tvorbě postavy trochu haprovalo, asi dvakrát mi na někom blikaly stíny, a viděl jsem pár ve vzduchu visících krabic, takže nic co by mě zvedlo ze židle.
Jen reakce v menu, inventáři by mohly být svižnější (resp bleskové, kdežto teď tam cítím delay) - ale to může být tím že hraju na pět let starém pc, co má v podstatě asi hraniční hw co to ještě utáhne na slušné fps (HD na střední preset - vypadá to i na tohle nastavení imho moc hezky, ale samozřejmě RT level je úplně jinde)

Ta spawnující se policie podle mě bude taky bug, protože s tím problém nemám - když někoho třeba srazím autem či zastřelím na ulici, tak prostě začnu utíkat, vyhýbám se policii co vidím že se přibližuje na mapě, a za chvíli jsem bez zatykače. Pravda možná je to až moc jednoduché, má to nějaké dlouhodobé následky?
RDR2 v Saint Denis v tomhle je mnohem větší průser, tam stačí do někoho při běhu strčit, nedejbože přejet na koni, a za chvíli jsem v přestřelce s dvaceti mrtvými a zdrhnout jim musím někam do divočiny daleko za městem.
Nj, nejdriv vsichni řvou at to vydaji uz, vyhrozujou jim a kdyz to vydaji, tak řvou taky, že to meli odložit.
Dá se to normalne hrat. Ja jsem spokojen, nehledám za kazdou cenu chyby.
Jak si tak pročítám ty internety, tak jsem fakt rád, že si u her vždycky počkám, až budou pořádně doladěné a opatchované, než si je koupím. Hrát nehotovou hru by mě fakt nakrklo :/
@Sarno (12.12.2020 08:37): vůbec bych se nedivil, kdybychom já a brasikona měli prostě jen buglej prolog. Za sebe můžu jen říct, že na některé moderate enemaky crity do hlavy fungovaly, a na hafo enemaku zase vůbec. Od prvního aktu dál už bez problému.
Mohl by mi někdo postnout nějaké krátké video ukazující problém s tím bulletspongem nepřátel? Protože osobně to hraju na hard, perk pointy dávám převážně do hackování a technical a od začátku jsem na žádnou bulletsponginess nepřátel nenarazil.
U bossu to je jiná, ale přecejen, to jsou bossové, ti mají být tužší.
https://m.youtube.com/watch?v=j0mg7GEIpio

Tohle bude vyžadovat ještě hodně patchů. I na nových konzolích je to teď na 30 fps. Performance mod na Series X akorát zajistí, že tam fps budou stále skákat mezi třiceti a šedesáti.

CDPR imho vydali nehotovou a špatně optimalizovanou hru, aby stihli vánoce.