Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Co se týče vedlejších questů, tak jenom menší várování, jelikož jsem to doklepal skoro až do konce, ale dám to raději jako mild spoiler:
Které větší vedlejší questy splníte a jak je splníte má přímý dopad na to, jak hra skončí a hlavně jaká dilemata budete muset na konci hlavní příběhové linie řešit. Moc bych to nepodceňoval.
@Charllize (13.12.2020 22:39): Svět Zaklínače mi přišel podstatně zajímavější, ale ano, druhý Zaklínač na mě působil tím "linárním" stylem líp, protože to tolik neodvádělo pozornost od hlavní linky. Vůbec by mi nevadilo, kdyby se k tomu zas vrátili, ale to v dnešní době už nehrozí. Open worldy prodávají prostě...


@MikeKing (13.12.2020 22:37): Oukej, tak budu furt doufat, že se tam objeví ještě něco zajímavého.
Jenom upozorňuji, že pokud teď začneme všichni hodnotit hry podle PERKmana, tak to tu Memphis zavře. ;)
@Fritol (13.12.2020 22:28): To není úplně dobrej přístup, protože vedlejší questy jsou tady často lepší než ty příběhové. Pokud soudíš podle prvního aktu, tak ty dobré vedlejšáky začneš pořádně dostávat až v druhém.

A neplést si gigs (nevím jak se jmenují v češtině) s vedlejšíma quetama, Gigs jsou něco jako monster nests v Zaklínači 3.
@PERKman (13.12.2020 22:08): +1 Hlavně "Hromada zbraní, implošů, no dejme tomu, ale člověk se z toho množství skoro až posere." Hraju to s nějakými shit pistolemi a sniperkou už pár hodin a vždycky když si tak říkám, že už bych asi mohl sehnat i něco lepšího, tak otevřu ten inventář nebo obchody a tam milion zbraní jak v Borderlands a říkám si, že na to seru, nějak to doklepu s tím, co mám. Hodně debilní ten loot celkově.

Nicméně jakkoliv jsem to tu zhejtil a prolog je fakt sračka, tak jsem se rozhodl moc nehrotit vedlejší mise, které jsou vesměs nuda a soustředit se na hlavní linku a fest mě to začalo bavit. Sem tam teda mezi hlavními misemi udělam nějaký vedlejšák a vždycky mě to akorát utvrdí v tom, že to nemám dělat. :D Na nepříběhové věci se asi brzo vykašlu, jen mi to ničí zážitek. Případně to dodělám později...

Jako open world rpg je to fakt průměr, v některých aspektech až špatné, ale jako příběhová "lineární" hra je to zatím dost dobré. Vůbec by mi nevadilo, kdyby to byla prostě jen příběhová akce ve stylu první Mafie a zbytek si odpustili.
Já ještě nezačal, ale koukám, že to nechám uzrát pár měsíců, stejně nemám moc času na hraní :/
Tak nakonec podprůměr. Nejhorší je mrtvý (ale krásný) město s dřevěnejma panďulákama, nulová interakce se světem kromě otevírání krabic a posezení na lavičce, debilní policie, debilní provoz, debilní chodci, debilní fyzika. Obchody a využití vnitřních prostor skoro žádný kromě questů. Žádnej prison systém nebo crime systém. Žádný vlaky. Bugy konzistentně bourají muh immersion. Customizace aut a apartmánu neexistuje. Customizace V patetická už od začátku. Grafika dobrá, animace špatný. Žádnej transmog. Žádná garáž. Mise divný, pořád se střílí nebo hackuje ve stejným okýnku, občas jedeš a zase střílíš. Braindance zajímavej, ale nevyužitej pořádně imho. Level design Deus Ex pocity skoro žádný, ale hra vypadá jako obří Human Revolution skrz styl and pocity z města. Souboje jakž takž. Stealth je špatnej, až hroznej. Nepřátelé mi připomínaj sponge bobky. Hromada zbraní, implošů, no dejme tomu, ale člověk se z toho množství skoro až posere. Perky ujdou, ale mohlo být líp. UI škaredý, nesedí mi do cyberpunku, ale přežil jsem. 80tky mi celkově nesedí, ale co nadělám.

Příběh dobrej, Reeves super, celkově ten tón hlavních misí sedl, občas možná až moc depresivní nebo edgy nebo corny. Město má super feeling, grafika je celkově dobrá. Transfobii jsem nezaznamenal kromě toho plakátu. Sexistický komenty vlevo vpravo, přežít se to dá, ale zbytečný a hloupý. Tuna vedlejších kvestů, mapa je solidně zaplněná, plusko. Design bouráků dobrý, ovládání špatný. Motorky ujdou, Akira kára super.

Hra potřebuje tak rok nebo dva na dotáhnutí všech těch negativ, ale vydaná byla teď, takže 40 :) Hlavně ty bugy and nedotáhnutý featurky jsou vážně na palici. Promisnout open world Deus Ex a dostat tohle, budoucnost tam vidím, ale chce to hodně doladit.
Ah, Dan Vávra je konečně oslněn Cyberpunkem, po zpražení jeho začátku :)

No a ještě k tomu Cyberpunku. Podívejte se na to. Tohle je fakt naprosto top a opravdu převratná věc. Sedím si v autě vedle ženský. Každej pitomej detail interiéru tam je a je dokonalej. Všechno vidím v nadživotní velikosti a jsou vidět švy na bundě, ale i chlupy na koberečcích na podlaze, špína na botě, která skutečně šlape na plynovej pedál a póry na kůži, která je vidět na vylezlým podolku... Nic to neruší. Nic mě neříká, že tohle je "jen hra" a když se podíváte z okna, vidíte široširou krajinu, dokonale nasvícenou s neomezeným dohledem a neskutečným detailem.
Tohle je skutečně milník v dějinách her. O tomhle každej nerd v době osmibitů snil jako o největším scifi. A je to tady.


Ale hraje na 150 palcovym projektoru za 300k, takže tak trochu ideální podmínky :)
@Charllize (13.12.2020 19:42): Tak pozor, to že konzole jsou herní zařízení pro sociály jsem netvrdil, nestrkej mi slova do pusy. Psal jsem, že chápu když to někdo koupí z finančních důvodů i.e. že třeba gaming pro něj není až takový koníček a nebo prostě vidí cenovku stroje po vydání v porovnání s PC komponenty, jako třeba nové PS5, které stojí prakticky stejně jako RTX 3070. Popř. řeší jen krátkodobé hledisko.
Jinak ofc že z dlouhodobého hlediska je PC levnější, nejen proto, že si můžeš hry upirátit, ale i kvůli tomu, že neplatiš online pass a podobné sračky, s prominutím, ale je i jiná tech support a customer service a další věci, jako přemrštěnost cen her na konzole..
@Tarhiel (13.12.2020 19:52): ten quest s tím botem byl super. Já tam ten virus našel, ale nechal ho tam a pak to celý prostealthoval, ani s Roycem nebojoval. Kdybych měl tuhle hru k něčemu přirovnat, tak prostě Bloodlines/Deus Ex na steroidech (i podobně zaglitchovaný jako VtMB). Fakt to není GTA.
A inak, mám za sebou asi 13-14 hodín v kuse, a tá hra ma konečne chytila.

Ten rozjazd bol nemastný-neslaný + ak pripočítam aj bugy a optimalizáciu, musel som sa do toho z počiatku nútiť, ale už je dobre - začal som sa v tom svete orientovať (pôovdné RPG vôbec nepoznám), urobil prvých pár vedľajších questov a začínam si na hru zvykať.

Na mape som si musel otázničky s points of interest nachádzať sám, ale môže byť.
Veľmi som rád, že hra veľmi nerieši dopravné priestupky na normal, a tak si tú hru s autami užijú aj totálne drevá, ako som ja - moje auto už ani nemá dvere, ale zatiaľ ma ešte zvezie tam, kam potrebujem :D

A pravidelne autá kradnem, zveziem sa tma, kam potrebujem a vykašlem sa naň :) No dá sa to hrať aj podľa prepdisov, kamarát tak hrá a vraj to ide.

Čo sa týka stealthu, nemá to tak prepracované mechaniky ako Deus Ex, ale zábavné to je a zatiaľ sa tie jednotlivé joby vôbec neopakovali, pokaždé robím niečo iné, raz zachraňujem zajatca to ma veľmi bavilo, presneakovať sa do základne Tiger Claws a oslobodiť odtiaľ trenéra, čo sa mi podarilo bez jediného zabitia a bez spustenia alarmu, inokedy sabotujem niečo iné, poprípade hľadám cyberpsychov :)

Jo, a zatiaľ som ani poriadne nezačal hlavnú dejovú nezachránil ten čip s Johnnym Silverhandom - niečo mi hovorí, že sa to strašne, ale strašne, poserie :)

Inak veľmi sa mi páčilo to, čo by som od CDPR hier očakával - sloboda konania v tej reklamnej misii, kde sme zahraňovali bota od militechu, sa mi podarilo hacknúť ten credit chip a odstrániť z neho vírus - tým pádom postava to automaticky povie tomu šéfovi Malestrom gangu, a počas napadnutia ich základne Militechom sa mi podarilo ešte oslobiť pôvodného šéfa gangu, Bricka (došlo k puču, a súčasný ho uväznil s mínou pri žalúdku), ktorý mi teraz visí službičku. A stavím sa, že v dôležitý okamžik, mi bude môcť pomôcť.

Jo a tú korporate bitch, ktorá toho bota zháňala, som tým pádom potopil - ten chlapík, ktorého bila a vozila v aute, sa postaral o to, aby sa to proti nej otočilo a na konci misie čaká on namiesto nej a poďakuje mi.

Dokonca sa môžete snažiť újsť iným smerom (myslel som, že ma budú chcieť zabiť) a on vám aspoň zavolá a tak misiu ukončí - výborné! :)
@Tarhiel (13.12.2020 19:38): tak z pohledu PC hrace ti to tak urcite prijde :) A mimochodem kdo ze to tady zacal psat o tom ze nechape jak to nekdo muze hrat na konzoli a ze to je herni zarizeni pro socialy? Ja? Kdepak. ja to nebyl :)
Ja vzdycky jen reaguju na podnet. Jinak vcelku mirumilovne imformuji jak to je na konzolich. Nejake obrazky, jak to bezi a tak. To ze to nekoho sere, za to nemuzu.
@Red (13.12.2020 19:12): Konzoli nemám ale na konzolovém ovladači jsem pár her zkoušel, jako přiklad uvedu Dark Souls 3. A ano, fakt se mi tahle hra hrála lépe na klávesnici s myší.
@Sarno (13.12.2020 17:09): A vyzkoušel jsi někdy hrát na konzoli? Už ta zmínka o gamepadu jako herezi zní jako, žes to nikdy nezkoušel. Míření je s gamepadem určitě obecně obtížnější, ale řízení a pohyb obecně je na gamepadu mnohem příjemnější a přesnější. Třeba GTA V na pc hraju v 90% procentech s gamepadem a pro myš sahám jen při sniperských misích, střílení z auta apod.
Souhlas s komenty ohledně vydání, hra by potřebovala minimálně další rok (spíš dva) na dokončení.
Taky se podělím o nějaké dojmy ze hry. Hru hraju na rozlišení 2560x1440 s kompletně vypnutým RT a vesměs mám všechno nastavení na max se zapnutým DLSS. FPS přímo neměřím, ale hra běží nad 60 fps s tím, že když jsou nějaké náročnější scény tak je tam nějaký pokles FPS ale ne nějak dramatický. Abych nezapomněl tak v PC mám Geforce RTX 2070 Super a AMD Ryzen 7 3700X.

Mám odehraných 21 hodin, hraju za Streetkid a prolog mě neskutečně odrazoval. Taky mi delší dobu trvalo než jsem pochytil mechaniky ohledně vylepšování postavy a zkušenostních bodů. Město vypadá úžasně, ale bugy to neskutečně rozorávají. Mizející auta a NPC, problikávaní nějakých textur, levitující objekty atd... Zatím jsem, ale naštěstí nenarazil na něco co by mě donutilo hru restartovat nebo znemožnilo dokončit úkol. Taky mě za celých 21 hodin hra ani jednou nespadla. Ale je pravda, že technický stav je fakt bída. Ze začátku jsem prozkoumával město a plnil takové ty open world aktivity, jako potírání zločinu a různé zakázky a kšefty. Právě při tomhle mě hra odrazovala technickým stavem, kdy prostě jsem si všímal různých bugů a glitchů. A díky tomu jsem se zaměřil na takové ty důležitější vedlejší úkoly a hlavní příběh a musím říct že jsem udělal dobře a hru si neskutečně užívám. Jakmile dokončím příběh tak tomu dám nějaký čas až hru pořádně opraví a dám si to ještě jednou, s tím že vyzobu co nejvíc věcí půjde, ale v tomhle stavu v jakém hra je by mě to spíše odrazovalo.
Pro ty co mají hru na Steamu a přepíná se jim jazyk do angličtiny - jděte do složky se hrou:

Steam
steamapps
common
Cyberpunk 2077
bin

A přejmenujte soubor GameServicesSteam.dll na GameServicesSteam_0.dll

Hra se bude spouštět konečně v češtině tak jak má.
@pajmič (13.12.2020 17:03): Představ si ten hate od konzolistů, co by dostali, kdyby to vyšlo zatím jen na PC. Vem si třeba případ, kdy Kojima oznámil Death Stranding pro PC rok po vydání na PSku. Konzolisti jsou strašný uplakánci.
@Sarno (13.12.2020 17:09): To co pises jsou nejake blbiny z pc bubliny?
Despite the growth in PC gaming, consoles still make up a larger portion of the gaming market. Consoles account for 30% of the 2019 global gaming market at $45.3 billion.1 PCs fall slightly behind with 24% market share or $35.3 billion.2 Mobile, which we’ll discuss shortly, represents the biggest market with 46% share or $68.2 billion.3

A ne, konzole si fakt nekupuji lide co nemaji penize. Je to spis presne naopak. Protoze na PC se diky pirateni a bundlum a hram zdarma da vyrazne usetrit. Na konzolich tohle neni, takze lidi plati za hry naplno. Ok, xbox ma gamepass, ale to je pomerne nova vec, ktera driv neplatila.
A to PC za 9k o vykonu PS4PRO bych chtel videt ..

Uz jsme si to rikali, ale oni ten CP odlozily v roce 2011 proto ze by ho nezvladala tehdy aktualni generace konzoli, takze minimalne moc dobre vedeli ze udelat to jen pro PC neni uplne dobry napad. I kdyz popirat ze to je hlavne PC hra nechci.
@Sarno (13.12.2020 17:09): Určitě byla PC verze jejich primární platforma, proto na ni měli soustředit nejvíce prostředků. Vypustit nejdřív PC a později ostatní verze. Jako Rockstar, ale obráceně.
@pajmič (13.12.2020 17:03): Podle mě spíš měli jako hlavní dev cíl PC verzi (troufnu si tu tvrdit, že PC market pořád v dnešní době převyšuje konzolový) a na konzole to brali jako sidedev a "to už se pak nějak dodělá". I ten poslední delay ze září byl prakticky jen kvůli starší generaci konzolí.

EDIT: A tímhle tu možná pár lidí namíchnu, ale upřímně, nejde mi do hlavy jak může někdo hrát tyhle hry na konzolích. Já osobně si to nedokážu představit. Jako chápu finanční důvody (i když PC co by CP2077 rozjelo na high bez RT stojí dnes skoro stejně jako nové PS4pro), ale jiné důvody fakt nevidím. už jenom kvůli tomu, že gamepad controller mi přijde jako heresy :D
@SilentWolf (13.12.2020 16:48): Ta hra byla ve vývoji tak dlouho, že to museli dělat primárně pro PS4aXbone, ani možná nepočítali s next gen konzolema. Podle mě měli vydat nejdřív PC verzi, a za měsic či čtyři, konzole verze. Museli vědět, že jen z PC předobědnávek se jim ten vývoj zaplatil. Tak proč to tedy udělali jak to udělali? Nejvíc consumer friendly studio on Earth?

Přeješ jim to nejlepší, ale je to svitstvo co udělali, dobrá věta, vlku :D Tím řikáš, že je ti to svinstvo u zádele. Ale když nehraješ na konzoli, tak se ti ani moc nedivim.