Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BUMTARATA (15.12.2020 14:22): Škoda že tyhle věci tu naopak nejsou vyplé by default s tím že si je můžeš "zapnout" herně, nasazením implantátu. To samé to vidění skrz zdi, sledování field of view nepřátel, atd... tohle mi tu vadí docela dost, že ta kyberpunková složka hry není zdaleka tak propracovaná jako v Deus Ex. I když quickhacky jsou zase dost fajn nápad, to jo. A braindance editování je geniální.
@Guldy (15.12.2020 13:21): Stejná zkušenost - ze začátku toho nepřátelé vydrželi docela hodně, ale teď mi to připadá až nemístně snadné. Obzvlášť ta sniperka a její přehnaná smrtící průraznost i skrz celý betonový barák...
@Tarhiel (15.12.2020 13:29): já v combatu využívám primárně svůj nadupaný revolver, přičemž mám perky a vylepšení, že z krytu to dává větší damage, takže jeden headshot mi taky stačí. Občas zkouším tlumič na jiné pistolce, ale ten potřebuje ty HS dva až tři, takže stealth většinou skončí hned.
Ha! Konečně jsem našel tu E3 káru!

Jinak je úplně báječný, že všechny ty jakože generický mise zabij/zachraň/přines nejsou vůbec generický, ale každá skýtá spoustu nových věcí, unikátní zápletku, prostředí, cool odměny, jako tuhle, apod.
@Guldy (15.12.2020 13:21): Popisuješ, u mňa je to tak isto - keď si naperkuješ tie správne perky k svojmu štýlu hrania, tak to tak funguje.

Keby som na niekoho útočil na priamo, som slabý. Ako stealhtič/sniper mám tú istú skúsenosť, ako Ty, väčšinou one-shotujem ľudí, s výnimkou minibossov.

Akurát mi vadí, že keď omráčim nejaké telá a neschovám ich do mrazáku/debien, ak zrovna nijaké po ruke nie sú, raz za čas si to hra rozmyslí a oznámi mi, že telo niekto objavil - a to ja vtedy, ak ho nemá kto, lebo všetci sú omráčení - prosto, očividne sa počíta, že telá budeš schovávať do na to určených prestorov - toto považujem za chybu a nedotiahnutosť stealth systému, chcelo by to opraviť.
@Garret (15.12.2020 12:37): Co se tyce toho bullet sponge, jen takovej postreh z myho hrani. Hral jsem na nejtezsi obtiznost a nekteri enemaci sni vic kulet, zalezi na fazi hry, to je jasny. Ale kdyz vezmu sniperku, tak enemaka s 2k hp strelim do hlavy za 15k a kohokoliv muzu one shotovat. Takhle jsem par misi vycistil. I ve skladisti, tzn. interieru. To stejne s pistolkou. Staci mit jen stat na dmg do hlavy a teda asi umet s mysi mirit, aby to byla automatika a ne problem najit hlavu. Stealth take downy jsou instantni "one hit kill". Ted beham s katanou a staci do kazdyho tri seky a je mrtvej. Ono pak kdyz mas ruzny multipliery, staty, talenty, modifikace.. neni to zadny bojovani s bossakama ve wowku. Ale mozna nepopisuji beznou zkusenost, nevim..
@Garret (15.12.2020 12:37): GTA 4 hned po vydani pro me nebylo hratelne, protoze nebylo dobre optimalizovane.

Ja tohle chapu a respektuju. Kazdemu muze neco vadit nebo nebyt po chuti. Ja treba minus davam za crime a AI. Tobe se zas nelibi combat. Ze se nekomu nelibi nektere herni prvky je v poradku. Stejne tak je normalni, ze nekomu se vzdycky nebude libit neco nebo rovnou cela hra. To je v pohode. Zjistil jsi, ze to neni ono, refundnul jsi a je to naprosto legitimni. Co se tyce PR, tak to jsou vzdycky trochu pohadky. Proste to je marketing, musi se to libit. Ale neni to tak, ze si nekdo rekne "tohle neukazeme, protoze to musime utajit".

Kritika je spravna a tragickej stav konzoli je realita. S tim se musej vyporadat. Ja jsem za hru na PC nadmiru spokojenej a zeru to.
@Guldy (15.12.2020 10:46): GTA 4 bylo hratelné, ale špatně optimalizované. ostatně, i Arkham Knight. díváš se na to optikou vývojáře, což chápu, ale my se na to díváme jako zákazníci. víš co vadí třeba mně konkrétně? že jsem prakticky až do vydání nevěděl, že tam jsou bullet-spongies mechaniky. já tohle ve hrách nesnáším a z gameplay videí vývojářů to nebylo patrné. navíc, CDP zakázal recenzentům vydávat jejich vlastní footage, takže při recenzi před vydáním museli používat pouze oficiální materiály. nepřijde mi to fér... já už to refundoval, ale rád si to koupím znova, až to bude hotové. tou dobou ale doufám, že tak za polovinu ceny.
Dohráno. Co mě nejvíc sere je fakt, že vás hra po dokončení příběhu opět postaví před poslední misi, aby jste si mohli projít všechny konce. Proč? Proč sakra? Měl jsem zato, že abych zjistil rozdílný konec, budu muset hru rozehrát znova. Třeba s jiným buildem, jinou cestou původu a jinými rozhodnutími. Koneckonců by to nebyl takový problém, když si hru dokážete užít i s 50 odehranými hodinami (ne jako Witcher 3, který má v pohodě 120+). Proč prostě naservírovat všechny esa najednou? Mám pocit, že celá znovuhratelonost tím hodně utrpěla a novou hru rozjedu až když budu mít opět chuť. Pro mě to naštěstí bude brzo, protože porovnám dojmy mezi PS4 a PS5, ale mít PS5 už teď, tak nemám důvod hrát znova celý rok.
@Sarno (15.12.2020 11:55): Už to tu bylo zmíněno, early access není metoda, jak projekt testovat, ale jak ho financovat, k tomu byl jejich marketing založený na hypu, který bys utlumil, kdybys hru zpřístupnil, třebaže v ořezané podobě, předběžně, hype zajistí, že bugy nebudou tolik vadit, je to praxe, která se opakovaně vyplácí.
Hele a jak to teda funguje s tou quality control přímo Sony a MS? Když už tam všichni musí platit drahý a zdlouhavý certifikace, nejsou právě od toho, aby si ty firmy pohlídaly, že hra vyjde v hratelné podobě? Protože výkonnější konzole jakž takž, i když já bych to nehrál ani na nich. Ale ty původní verze jsou otřes, teď jsem viděl na DF záběry z XOne a chtít za toto s vážným výrazem 60 Eur je jednoduše zlodějina.
@Sarno (15.12.2020 10:46): Zčasti máš pravdu, ale nemyslím si, že by pri veľkých hrách toto bol až taký problém - veľké tituly budget na seba majú a obávam sa, že by boli približne rovnako chybové, aj keby používali zastaralejší engine/grafiku - kiež by to tak nebolo.

Výnimkou buď build engine a modifikovaný Quakje engine, na ktorom pobeží Wrath - tie sú tak staré, že vyžmýkať 60FPS aj zo zle optimalizovaných levelov nie je problém.

@Fritol (15.12.2020 10:08): Prečo máš ten názor? Larianu a ich modelu to veľmi pomohlo a je mi jasné, že malým štúdiám (tí, čo robili Subnauticu) je to dar z nebies, lebo vďaka tomu vedia, čo ich cieľovka chce + pri multiplayerových tituloch je to v podstate nevyhnutnosť, aby hra pri launchi bola stabilná.

Nie som človek, čo hráva hry v EA, radšej si počkám na odladený, plný realease, ale voči tejto praktike nemám nič.
To fnukani chudaku, co na 286 zkousej hrat hru pro pentia, chapu. Dohral jsem KCD chvilku po vydani na obyc PS4 a to byl zazitek. Leckdy 10fps a okoli bez textur, lidi bez obleceni, gamebraking bugy... A presto jsem to tam dohral a i pres tu technickou stranku se jedna o jednu z nejlepsich her.
@S4TW (15.12.2020 10:36): On je hlavní problém v dnešní době i (podle mě) přemrštěný důraz na grafickou stránku hry. V dobách Baldur's Gate, Lineage (2) atd.... prakticky stačilo, když tam devs vrazili nějaký mesh s texturou, co připomínal postavu a nikdo to neřešil. Dnes mi přijde, že ti víc jak půlku budgetu a development času sežere jenom grafická stránka hry, která je navíc i hlavním důvodem, proč je u některých her optimalizace ve sračkách....
1) EA ne, to zadna firma takovyho razu neudela, protoze k tomu nema duvody. To se nedela kvuli testovani. Kvuli tomu to muze udelat maly/indie studio.

A take nemam zajem hrat nejvetsi pecky v demo verzi. Chci plnotucnej produkt v plny parade. Zmenilo by to vnimani, zahrali byste si hru, ktera nema 95% obsahu a za 4 roky vyjde. Ja uz bych si to proste neuzil a tolik na to necekal.

2) Na hre jim zalezi. Jsou to gameri, lidi, kteri chteji udelat dobrou praci a byt na svuj produkt hrdy. Lidi jako vy/my, co maji hry radi. Ano, najdou se vyjimky, ze to nekdo dela jen jako praci nebo dokonce nehraje, ale to jsou maly skupinky. Takze myslenky o tom, ze jim na tom nezalezi, jsou naprosto mylne. Jasne, kravataci na to koukaj jinak; hodnota akcii, povest, vydelky, ale nikdo nebude umyslne delat neco proti zakaznikum.

Zduraznuji, ze konzole jsou neomluvitelne, ale neni to schvalne. Hra takovych rozmeru je proste velky sousto, ktera je na velky crunchovani jen na PC a k tomu se musi delat stary a novy konzole. Opet to neni omluva, jenom si musite predstavit, ze to je strasne kolosalni a nikdo nechce a ani nemuze na hre delat nekonecne, a verte, ze by i na nejake hre, kterou povazujete za skvelou, slo pracovat jeste rok, kdybyste to v tom studiu nechali.

Na netu se objevuji nazory, ze to byla cilena a umyslna loupez a okradeni zakazniku. To je nesmysl. Ruzny vyhruzky a trestni veci jsou uz bizar, ale tohle se delo i nam a deje se obecne v ruznych studiich. O tom bych mohl napsat delsi odstavec, ale zkratim to, ze to je humus od nezodpovednych a hloupych lidi.

3) Hra mi prijde skvela a originalni. Cim vic ctu net, tim vic si vazim toho, co udelali. Ty temata, napady a zpracovani. Takovy hry ja chci. Zadna pasova vyroba jen v jiny barve (coz teda taky konzumuju, ale diky tomu vim, o co se jedna a co strasne chci).

Prijde mi, ze panika se trochu nafoukla, ale je to ok. Jenom si myslim, ze to neni tak skandalni a ojedinely, jak nekdo pise. Ja hraju hry porad a muzu tu vyjmenovat napr. GTA 4, ktery bylo kvuli optimalizaci jader procaku (klidne me opravte) na pocitacich nehratelny. Jak si tohle muze tak velka firma dovolit? Jak muze takovahle hra mit tyto problemy? (recnicke otazky). Pamatuju si vydani Arkham Knighta, ktery byl totalne nehratelny natolik, ze ho sam Steam stahl z prodeje a po roce tu hru vydali znovu. Pamatujete na vydani No Man's Sky? Hraju treba i hry od Blizzardu. Tam je kazdy launch v takove podobe, ze stojite tyden ve frontach, kdyz se chcete prihlasit. Kdyz vyslo Diablo 3, tak furt padaly servery a tyden se neslo prihlasit (ja byl stastlivec), protoze to proste chce hrat tolik lidi a servery to nemuzou unest. To jsou jevy, ktery se dejou a vydani hry, ktera nebezi dobre na konzolich neni vyjimka. Tim nerikam, ze to je omluva. Ale nekteri z toho delaji zlocin na planete a nevidanou vec.

That's my two cents..
@Charllize (15.12.2020 10:30): no a nebyl podobný průser i u W3? Já osobně jsem to v té době nesledoval, ale při "mém pátrání v análech" to tak na mě působilo :). Ale tohle je asi horší v tom hypu, který byl obří, takže to zklamání je větší. Člověk by si řekl, že už si dnes hráči na nedodělané hry zvyknou a pořád nic :D. Ale co si budeme, nedodělané hry byly vždycky a mnohdy to zachránily až fan patche...
@Charllize (15.12.2020 10:30): Jo takhle. Je fakt že FO76 byl při launchi brutální shitstorm a do velký míry zaslouženej, těch fuckupů se tam sešlo hodně. Ale zamakali a je z toho dobrá hra, až bude vycházet Starfield tak si na to skoro nikdo nevzpomene.
Já si stejně myslím, že teď hned po vydání jsou všichni přecitlivělí skrz ten hype. Podle mě za 3 roky se na to bude dívat jako na další ultra pecku nebo milník v gamingu. Obří zisky, tou dobou už to bude vyladěný a na hodně věcí se zapomene atd, včetně toho průseru s konzolema, páč tou dobou už bude nextgen rozšířenej. A všichni už budou zase nahypovaní na další hru :D

Já mám 11 hodin a teprve včera mě to neuvěřitelně chytlo, už se těším až dořeším hoknu a pustím to znovu. A to jsem teprve v bytě poprvé viděl Johnnyho.
@Charllize (15.12.2020 10:22): moc nechápu souvislost, ale Fallout 4 mi na PC jel taky v klidu, ano. Tam jsem měl problém spíš s debilním designem dialogů, slabším scénářem a hlavně cringe závěrem, ale jinak je to ok hra. I když na konzolích taky měla trochu problémy s výkonem v některých místech.
@AlieN (15.12.2020 09:38): Witcher 3 byl (u mne, hi Garret) mnohem odladěnější day one - různých glitchů a levitujících blbostí jsem tam měl méně (resp. prakticky žádné). Ale Cyberpunk za tak strašnej průser nepovažuju, vyloženě questbreaking bugy jsem měl zatím asi dva a oba řešitelné ultrarychlým reloadem. Jen ten open world jank prostě ruší immersion, což taky zamrzí - raději bych to hrál odladěné, ale vzhledem k tomu jak mě to chytlo a baví, tak čekání nepřipadá v úvahu..odladěné to budu hrát podruhé za rok či dva, snad včetně datadisků :)
Vydávat hry v early accessu je největší zlo a jsem rád, že se tenhle mor AAA hrám vyhýbá. Vždycky když se mi něco v early accessu líbí, tak to teda dám do wishlistu, pak to tam smrdí několik let, mezi tím na tu hru zapomenu a když na ni nezapomenu, tak ji po vydání už nemám zájem hrát, ať vypadá dobře jak chce.

Za mě rozhodně lepší vydat zabugovaný paskvil a pak to během následujících měsíců opatchovat, než to řešit early accessem. Chápu, že pro některé indie vývojáře je early access jediná možná cesta jak udržet vývoj v chodu, protože nemají peníze, ale jinak to vidím jako zlo.

A jakkoliv se teda CDPR omlouvají a nabízí kompenzace a celé vydání Cyberpunku vypadá jako neskutečná pohroma, tak myslím, že v CDPR je jim to uplně šumák, stejně se topí v penězích jak nikdy a prodeje budou nadále silné patche nepatche, takže spekulovat o tom, co by pro ně bylo lepší, je zbytečné imo. Aktuálně se asi postarali o nejrychleji prodávající se hru v dějinách, mají rekord v předobjednávkách a je jen otázka času, kdy budou s prodeji šlapat na paty GTA V. Pokud vznikne ten multiplayer, tak je to nevyhnutelné. Lepší start si přát nemohli.
To bylo stejne jako kdyby UBI dalo do early acesu Assassina nebo EA Dragon Age. CDPR je velky hrac a sockovani v early acesu neni pro ne. Navic tam podle me bude hrat i jista hrdost polaku kteri to dotahli z niceho takhle daleko a early aces by pro ne byl ponizujici a vzasade downgrade. Ty jo, dyt udelali zaklinace 3, nejlepsi rpg vsech dob. No ne? :)



@SilentWolf (15.12.2020 09:42): nizsi znamky to dostava leckde, ne jen na vortexu.
Jaké bylo vlastně v porovnání s tímto vydání Witcher 3? Když budu brát v potaz jen PC platformu.

Vím jen že byl taky odložený o asi půl roku, ale day one bugy neposoudím protože jsem ho hrál až s DLC.
@ajne (15.12.2020 09:19):
@SilentWolf (15.12.2020 08:53):
Jedna věc a druhá věc, osobně si myslím, že shareholdeři už byli netrpěliví a chtěli to mít venku. Bohužel v tomhle je problém akciovek, že když shareholder chce mít projekt hotový tehdy a tehdy, tak to moc zdržet nemůžeš, protože jinak tě správní rada odvolá a místo tebe přijde nový CEO, který to stejně nechá vypustit..
Tak spekulovat nad tím asi má smysl u týmu 1-30? lidí, že třeba něco zanedbali, špatně odhadli, zapomněli. Tady se prostě hrálo s očekáváním lidí. Pro hru samotnou by samozřejmě bylo lepší kdyby byla vyladěnější, ale neprodalo by se ji tolik tolik.
@Sarno (15.12.2020 08:28): Spíš to měli jen odložit do jara. Nic víc. A čistě jen ladit. Místo toho měsíčního posunu, kdyby dali březen/duben, lidi by se s tím podle mě smířili, protože to každý druhý stejně čekal. To hlavně potřebovalo, aby si vývojáři třeba odpočinuli (Vánoce) a pak to dorazili. Ten crunch je dvojsečná zbraň, nevěřím nevyspalému člověku. :D zvlášť poté, co údajně ani 7h spánku (pro mnohé luxus) není dostačujících.

Zajímalo by mě kdo z nich si CP2077 s chutí zahraje.. :D
Jeden takový dotaz, který mě napadl teď ráno:

Myslíte, že by pro hru a CDPR bylo lepší, kdyby se místo overhypu a "release when it's golden" vydali cestou Larianu s BG3, i.e. hodit to na early access už třeba na konci 2018 s omezeným contentem a dodělat to zároveň s extenzivnějším feedbackem hráčů?
Jednak by tím uklidnili fanoušky, co furt ječeli "release teh gaem!!!111!1!" a pak posílali death threats v reakci na delay a druhak by se vyhnuli i tomuto shitstormu.
Ahoj dotaz k romancim muzu jich mit vice nebo budu nejak penalizovat v podobne scene jako u witchera yennwfer a triss:D?
@SilentWolf (14.12.2020 23:26): Tak je tam minimálně mise, kdy musíš střílet pod vlivem, docela sranda a odměna stojí za to!

Btw, nepřipomíná vám Cherami Leigh hlasem Ashley Johnson? Nemůžu si pomoct, ale často jako bych tam náznakem slyšel Ellie. :))
Sel jsem si o pulnoci do obchodu pro nejaky mody, ze to koupim a ukoncim. Cestou jsem se zastavil asi na 5 akcicek, pak jsem prosel parkem, delal fotky.. Vysel na namesti, delal fotky, vyzkousel par luxusnich aut, fotil interier, kochal se detaily, prohrabaval gumama, delal si ruzny fotky.. Prijdu pred obchod. Jeste si reknu, ze poskillim par veci. Zacnu havoc na policajtech a dalsi pul hodiny je vrazdim. Tak konecne ten shop, kam jsem chtel jen zajit a jit spat. Takhle moc jsem si hru neuzival dlouho..

Jsem v soku, jak nadherne to v ruznych in-game casech a mistech vypada. Jak jsou auta vymodelovana. Na tom jsem ujizdel i v posledni Mafii. Musim smeknout pred dvema vecma z dneska. Napsany questy, nektery dialogy a situace.. A nektery custom animace. Videl jsem veci, ktery jsem nikdy v zivote nevidel. Tohle je fakt bomba. Taky se mi libi, jak je vsude akce. Neco se deje. Pak narazim na horici policejni auto a kolem mrtvoly jak z videa v Brazilii na navratu do reality.. Uveritelny, verohodny, atmosfericky, necekany.. A kdyz nabehnu do akce, ta hudba.. Proste to udelali dobre.
@Paul (15.12.2020 00:56): uz sem to daval niz, ale opakovani matka moudrosti. XoX to moc nedava coz me prekvapilo i kdyz ma tusim vetsi rozliseni nez pro. Jsem zvedav co udelaji dal.

Jinak me ten jejich pristup neprekvapuje, a docela chapu proc to udelali. Ta ztrata by byla vetsi kdyby sli s pravdou ven. Mohli to vydat pozdeji idealne, jenze ten tlak hracu a dalsi odklad by z nich udelal dalsiho duka forever a uz by byli vsem pro smich. Podle me nemeli moc na vyber. Hnusne z pohledu hracu, chytry tah pro ne. Pokud to daji nejak rychle dokupy tak jim jejich aura do budoucna moc neklesne a preziji to.
A jako spravny heretik polozim otazku do pranice ....mohla hra vyjit v lepsim stavu kdyby Jason S. nepsal sracky ? :)
@Paul (15.12.2020 00:52): Hlavní chyba byly hlavně velkohubá oficiální prohlášení o tom, jak hra je hotová a že jen polishují, tady pravděpodobně opravdo došlo k váznutí komunikace mezi týmy.