Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pořád si lámu hlavu s tím, jak se v tomhle dá chodit.

@Guldy (17.12.2020 12:22): Btw, ten perk na automatický rozkládání junku je dvojsečnej, nemůžeš prodávat cennosti, to mě docela nakrklo (možná to byl záměr). Jinak mi tu teda citelně chybí možnost (klidně perk) rozložit cokoliv, aniž bych musel do inventáře, ideálně ne automaticky, ale na požádání. Nebo tlačítko rozlož vše označené, apod.
A ten vývoj postavy se mi tu celkově velmi líbí - dobrá kombinace klasického rpg stylu přidělování bodů za jednotlivé úrovně a pár bonusových co se dají najít po světě, a "Bethesda stylu" zlepšování postavy na základě toho co dělá.
@Guldy (17.12.2020 12:22): Zašifrovaných shardů jsem našel taky jen pár. Je to zvláštní, jeden by čekal že v budoucnosti bude security trochu větší issue - hledání kódů je tu taky minimum a zaheslované počítače snad vůbec žádné.

Já začal se specializací na handguns, ale brzo jsem se přeorientoval právě na hacking. Ty schopnosti quickhacků jsou vážně monstrózní. A obzvlášť vtipné jsou souboje s jinými netrunnery - když stojíme proti sobě a snažíme se navzájem uhackovat k smrti :)) Ale všichni co jsem zatím potkal používají jen základní útoky, což je dost škoda, doufám že tam potkám i někoho elitnějšího.
@Guldy (17.12.2020 12:22): Su tam, v menu nalavo je myslim položka documents (alebo readables, alebo niečo také), a keď naň nájdeš myšou, otvorí sa Ti submenu (podobne ako ked necháš myš nad položkou inventáru - otvorí sa ti backpack, etc...) a jedno z tých submenu je aj shards.

Ked ich nájdeš vonku, bud ich môžeš prečítať, alebo zobrať - ak som to pochopil, skopírujú sa TI tam tak či tak, akurát pri zobrať budeš musieť kliknúť 2x, aby si ho otvoril, pri read len 1x.

No a v tomto menu, keď si nájdeš daný shard, ktorý sa dá hacknúť, tak nad ním bude svietit voľba hacknúť - ja som zatiaľ našiel taký len jeden (zobrazoval sa mi úplne dole, v poslednej kategórií "Others") - ten, čo nájdeš počas main questu pri hľadaní toho militech spider-bota
Jinak za chvili budu mit blades na 20 a athletics mam 14. Ten se leveluje fakt spatne a na internetech na to je hodne stiznosti. A bohuzel regeneracni perky v combatu nefunguji nebo jsou bugnuty. Zjistil jsem to ale az pozde, kdyz uz je vsechny mam navoleny :D Resp. nekdy se neregeneruju vubec, nekdy jen do 450 hp nebo tak neco. A mam celkove 900 HP.
Az dodelam celou mapu, tak si chci udelat cistou hackerku. Diky fantazirovani jsem ale dosel k tomu, ze s mym samurajem jsem nemel moc hackovacich shardu, jen milion na cteni. Udelal jsem nekde chybu nebo to tak proste je? Prisla by mi to skoda, libi se mi to a je to cool. Cekal bych, ze se tim da zabyvat vic nez jen 5x za celou hru. Ze budu otevirat inventar a hackovat shardy, kdyz budu chtit (jen je samozrejme nachazet). Lootuju jak divej vsude a zadny nemam (mam 90h). Mozna se mi rozkladaj kvuli talentu, ze se salvaguje junk. Ale spis ne. Proste tam jen nejsou.
Btw. dá se někde později sehnat ta Johnnyho pistole a má stejnej účinek? :D Něco mi říká, že zrovna tato zbraň by vykompenzovala moji neschopnost hrát na gamepadu :D
@BUMTARATA (17.12.2020 10:55): Zrovna u této umělé časové tísně by se mohlo mnoho her inspirovat writingem u Morrowindu, kde se hráči vyloženě říká ať si jede své svým tempem. Tohle u her nemám rád, tak ať mi postava v baru za půl měsíce aspoň vynadá, nebo ať neříká ať se tam stavím TENHLE večer, když to není pravda, stačilo by jen trochu upravit text a bylo by to hned lepší.
@SilentWolf (17.12.2020 09:03): Taky jsem teď hodně zvolnil a věnuju se jen vedlejším questům. Problém, který s tím ale mám, je ten, že ta hlavní zápletka je samozřejmě zase mrtě naléhavá, takže se vždy nějak musím vnitřně přesvědčit, že „přijeď večer do baru“ means „přijeď kterýkoliv večer do baru“. Je to rušivý, co si budeme povídat.

Jinak k případným DLCéčkům, jestliže to má více konců, divil bych se, kdyby CDPR na některý z nich navazovali, stejně tak si nemyslím, že by rozpracovávali nějakou podzápletku stávající hry, aby to hráči museli hrát znovu, IMHO to udělají podobně jako u Zaklínače, nový, nezávislý příběh (pravděpodobně zasazený před konec hry, přístupný z „endgame“). Ale ještě jsem to nedohrál, tak to třeba pak uvidím jinak…
@Sarno (17.12.2020 09:31): Já právě uvažuju směrem podobným, jaký nastolili v TW3 s Krví a Vínem. Změna settingu by mi vůbec nevadila, a zajímalo by mě hlavně, jak (a jestli vůbec) by zpracovali vztahy s Véčkovými známými.

Ale ta tvoje varianta se mi rozhodně jeví pravděpodobnější.
@HolyMeatball (17.12.2020 09:26): No tady si právě nejsem jist, protože co jsem postřehl takJohnny prakticky odchází z města natrvalo, ne? (možná jsem tenhle konec jen špatně pochopil).
Mě by spíš jako DLC napadlo po tom konci, kdy se V nechá nahrát na svůj vlastní biochip a uzavřít do Mikoshi, dokud mu Arasaka nevytvoří nové tělo, vzhledem k tomu, že tohle se stále odehráva v Night City a je tu parádní námět na to, jak by Night City vypadalo po určité době.
@Sarno (17.12.2020 09:19): Tak s příběhovými DLC vyloženě počítám. Osobně bych se nezlobil za jedno, které by vyplnilo těch 6 měsíců mezi prologem a prvním aktem, a v nějaké kompletní edici by si pak hráč mohl vybrat, jestli tu část poctivě odehraje, nebo si jen střihne tu aktuální rychlou montáž. Spíš to vidím ale na pokračování minimálně jednoho z konců, který se tomu rozšíření vyloženě vybízí V se obětuje a nechá Johnnyho žít dál ve svém těle

Ad. omezení perk slotů v TW3 - ono už i s tím omezením se dal udělat neskutečně OP Geralt, už jen čtyři sloty navíc pak definitivně hru trivializují do nezvratně rozbitého stavu (mám ozkoušeno skrze mod). Každopádně při prvním hraní jsem si to užíval, každé další mě to už celé ale taky spíš tak nějak iritovalo. :)
@HolyMeatball (17.12.2020 09:06): Navíc si osobně myslím, že CP2077 bude CD projekt dál rozšiřovat, kdežto Square Enix prakticky dropli Mankind Divided a pak se na něj defacto vybodli.
Navíc CP2077 by mělo být modovatelné, což u MD jaksi moc nešlo, nedivil bych se ani kdyby CDPR vydali nějaký modding tool, něco ve stylu Bethesďáckých Creation kitů.

@Widl (17.12.2020 09:18): Na W3 mě osobně štvaly perk sloty. "Koukni na to množství perků, které si můžeš pořídit..ale ouvej, aktivních můžeš mít jen šest (nebo kolik to už bylo, moc si to UI nepamatuju)." Tady tyhle systémy obecně nesnáším, skřípal jsem zuby i u DA:I kvůli omezenému action baru...
@Rapier (17.12.2020 08:38): Tak zrovna W3 rozhodně neměl dobře fungující RPG systém. Tady mi to přijde o dost lepší a je vidět, že si na to dali větší pozor, i když to mouchy taky má.
@SilentWolf (17.12.2020 09:03): S Mankind Divided to bude srovnatelný, vím že v MD jsem měl dohromady 25h i se všema vedlejšákama, ale těžko takhle z hlavy tahat, kolik na tom udělaly ty vedlejšáky. U Cyberpunku každopádně hlavní příběh vychází na +- 20h.

EDIT: Nejzásadnější volby v rámci hlavního děje budeš dělat až krátce před koncem, ale do těch se vlévají volby z vedlejšáků, jak tu už kdysi avizoval Sarno.
No já jak jsem včera splnil tu misi s Panam (doslova první mise po začátku 2. aktu) zjistil jsem že to jsou rovnou 3 mise z celkových 30 a počítadlo procent mám na nějakých 45%.. Já se bojím pokračovat.. :D to je snad kratší, než Mankind Divided. :D

Snad je pravda aspoň to větvení. Zatím tam občas narazím na nějakou Bethesda kvalitu voleb jako
A) Ok, udělám to.
B) Dobře no.

Snad to neměla tak dobře udělané jen ta mise s robotem.
@Rapier (17.12.2020 08:38): Celý to přečtu později, ale už jen na základě toho 'Dlouhý a napínavý příběh' bych to bral s rezervou. :) Hlavní příběh je super, ale taky je rozhodně krátkej.

EDIT: Tak mi to nedalo a vyhledal jsem si aspoň tu část, a 'Hra se sice chlubí RPG prvky, v jádru je ovšem klasickou akcí s důrazem na plížení. Na nižší obtížnosti se dá k cíli i prostřílet, na tu nejtěžší však vydržíte jen pár zásahů, navíc mají nepřátelé proklatě přesnou mušku.'

Borec hafo vynechává. Takový melee je od brzkého midgame až do konce třeba absolutně broken, a i se střelnými zbraněmi to není takový terno jakmile člověk má něco, čím dává slušné critky. Nepřátelé mají slušnou mušku jen za předpokladu, že hráč stojí nehnutě na místě, jakmile se hráč hejbe tak nemají šanci, kor s perkama jako 'armor za pohybu zvednut o 30%', apod.
Hm, pokud tomu rozumím správně tak C77 není tak úplně RPG hra jako byl The Witcher 3. Viz. odkaz To už je druhá recenze kde si stěžují na nepříliš dobře fungující RPG prvky. Snad to CDP opraví do vánoční dovolené.
Ten Johhny má občas tak divné oči, že vypadá jak nějaký kočkočlověk. :D

Jinak včera jsem plnil misi mimo město. S Panam. A moc mě nebavila. Pak jsem splnil 2-3 vedlejší kšeftíky a ty mě zase naopak bavily.. :D Pak jsem zjistil, že i ty modré (přepadení) nakonec mají nějaký mini příběh, alespoň mail apod.. a zaplesal jsem radostí, že tam fakt bude co dělat, ještě hodně dlouho. Příběh ukusuji po lžičkách. :D

Docela mi vadí, že na vás okolí fakt nereaguje, mé postavě začalo být zle kvůli čipu, nahlas něco řekla a Panam šla furt dál.
Páni, tak dneska som si konečne našiel čas zahrať si a prvýkrát hrám s tým hotfixkom 1.04 - a len tento hotfix mi zdvihol FPS počas jázd z nehrateľných 27 na 44. Aj mimo auta už mám slušných 50 FPS.
Skvelá práca :)
@HolyMeatball (17.12.2020 00:26): Jo, to byla myslím první část toho rozhovoru, to jediný si pamatuju přesně, že jsem právě o té želvě nemluvil, začal jsem s tím, že má deprese. Potom tam někde dál byla volba, že by si s ním měli promluvit. A pak tam je asi něco, kde se rozhodne, že nemusím jít s nima, ale vůbec si to nevybavuju.
@Bursoft (17.12.2020 00:20): Pamatuju dvě možnosti - Barry má deprese, a rovnou že Andrew byla želva. Řekl jsem jim rovnou o želvě, skrz to Mendez pochopil, že je to fakt špatný, šli pokecat a (snad?) happy ending. Vést to přes tu depresi asi tedy není ideální.
@Paul (17.12.2020 00:22): No je to jedno, řekl jsem si, že to budu hrát tak, jak se asi rpg hrát mají.. když něco poseru, tak to neloadnu zpět, prostě pojedu dál (zatím jsem loadoval jenom druhej street fight, kdy po 20 ranách jsem týpkovi ubral asi 3% zdraví, zatímco on mě dá dvě bomby a je po mě..)
@HolyMeatball (17.12.2020 00:00): Přesně nevím. Vím že tam šlo směřovat směrem, že je to blázen, když pohřbil želvu (nebo žábu?) anebo spíš jít smířlivěji, že má problémy a že by si s ním o tom měli promluvit, tak právě tou neinvazivní cestu jsem volil já. Přísahám, že mi napsalo, ať se vrátím za pár hodin (jako poprvé, když jsem se bavil s poldama na začátku). Jakmile jsem přetočil čas, tak jen zakrvácený dveře, policajt sedí na zemi a brečí, že to posral..
@Charllize (16.12.2020 22:54): nj tak asi to serióznějc hraju, hadry nosím normální aby vypadaly dobře a chodce nepřejíždím :)

Hlavní rozdíl co se atmosféry týče vnímám v tom, že zatímco DX byl snad celej v noci, tak tady je prostě přes den Night City většinou prosluněný, což dost mění vibe.

@Bursoft (16.12.2020 23:53): jak píše meatball, normálně jsem si s ním pokecal, navštívil hřbitov (mimochodem je tam i Jackie), pak pokecal s policajtama, on je pozval dovnitř na pokec kdy ten Mendez s ním dost empatizoval a hotovo.
@Paul (16.12.2020 22:48): Jak jsi to vyřešil? A ostatní, co jej dělali? Tento Q mě hodně nasral. Já to nakonec failnul, protože když jsem si nakonci šel promluvit s cajtama potom, co jsem navštívil hřbitov, tak jsem je nabádal, aby si s ním promluvili, že potřebuje pomoct, potom mi Q log napsal, ať se vrátím za pár hodin. Tak jsem posunul čas a samozřejmě ten nevrlej policajt ho zabil. Tak mě zajímá, jestli to šlo vyřešit jinak nebo jestli to tak skončit mělo nehledě na volby
@AlieN (16.12.2020 22:36): Jinak co se týče hackování, upřímně mě osobně přijde mnohem lepší systém v CP2077:

V DE:HR/MD byl váš cíl v hackování dostat se z I/O portu na centrální registr a tím získat přístup (ať už otevřít dveře nebo si odemknout PC/terminál). Ano, mohli jste na tom gridu zvolit libovolnou cestu, ale výsledek byl vždy stejný ať už jste šli po všech možných uzlech a nebo to rushnuli přímo. Mezi těmito možnostmi nebyl rozdíl (mínus nějaké ty mizivé XP a sem tam software).

V CP2077 když na něco/někoho použijete Breach Protocol tak je vaším cílem v hlavolamu vložit určitou sekvenci a podle toho, jakou sekvenci tam naskládáte, tak dostanete určitý efekt. Můžete si třeba jenom otevřít dveře, ale můžete taky současně odpojit všechny kamery co jsou na stejné síti. Nebo hacknout všechny věže. Nebo všem nepřátelům nahrát software, co jim debuffne resisty o 60%. Nebo si snížit cenu všech quickhacků o 1 RAM. A nebo nakombinovat vícero možností podle vaší volby. Hacking tady není jen o tom, něco hacknout ale i jak to hacknout a čeho tím hacknutím chcu docílit.
@Charllize (16.12.2020 22:54): Ne ja myslim, ze seriozni je pomerne dobre slovo. Ty augementace v DE pusobi vic praktickym zpusobem, nahradit koncetinu o kterou nekdo prisel, zlepsit se v nejake cinosti atd. zatimco Cyberpunk k tomu pristupuje vic jako my dnes pristupujeme k tetovani nebo piercingu. Jak seriozni je writing, ukoly ve hre apod. to posoudit nemuzu, mam nahrane asi dve hodiny.
@Charllize (16.12.2020 22:54):

@Paul (16.12.2020 22:48):
Tak ony ty hry hlavně ten svět pojímají úplně jinak. V DE:HR/MD je ten svět ještě jakž takž....normální. Korporace se snaží udržet své pikle ve stínech, zatímco v CP2077 si Arasaka (a jiné corpy) dělá, co se jí zlíbí a totálně kašle na PR atd...
V Deus Exu ti pořád ještě fungují státy, kdežto v CP2077 dá se říct už státy definitivně padly.
A nakonec, v Deus Exu máš Ilumináty, co se snaží dokopat lidstvo do nějaké, podle nich, světlé budoucnosti i za nějakou tu drastičtější cenu (viz the Incident), zatímco v CP2077 na lidstvo sere pes.
Stealth/hack/střelba mi přijde zde lepší, než v HR/MD. A je to na nesrovnatelně větší škále. Takže se mi na tenhle aspekt blbě stěžuje :)

@Charllize (16.12.2020 22:30): C77 mi docela často přijde celkem dost seriózní. Třeba teď když jsem řešil sousedovo sebevražedný myšlenky. Ale má to víc "punk" atmosféru než DX, to jo.
@Charllize (16.12.2020 22:30): Mě ho připomínají některé infiltrační mapy, a to si pak zastesknu že v DeusExu byl ten stealth/hack postup lepší... akorát v něm taky nebylo nic jiného, a celkově byl stylem i vyzněním hodně jinou hrou, no :)
Pokud by to někomu pomohlo, tak jsem to dal vše na ultra a postava už jde vytvořit aniž by byla černá, ale pořád je problém s vlasy, které zrní.
@AlieN (16.12.2020 22:07): já bych k tomu jen dodal, že kdyby CDP nebyli jak to říci slušně, ehm lajdáci, tak by podchytili vypnuté SMT u Ryzen CPU, a věř nebo ne i majitelé konzolí Xbox Series a PS5 (s 8c/16t) by si klidně užili rádi lepší AI. Ačkoliv věřím že to CDP v nějakém dalším patchi opraví....pro blaho všech.

@RXQ79rudax (16.12.2020 21:51): pobavilo. Snad to CDP opraví. Některé věci jsou do očí bijící.
@RXQ79rudax (16.12.2020 21:51): Už teď lidé na konzolích brečí že na tu hru nemají dost silný hardware, jak by jim to pak jelo kdyby ty npc měly lepší AI? :D
Anyway, budou podobné videa srovnávající i vývoj postavy, příběh, interiéry, inventář, dialogy, nelinearitu, stealth,...? :P

Každopádně víc než pitomé srovnávání s GTAčky, kterými Cyberpunk chtěl být asi tolik jako GTA je simulátorem tenisu, mě mrzí srovnání s Deus Exem - na kterého Cyberpunk obávám se level designem a možnostmi různého průchodu mapami nemá, ani vyvážeností různých přístupů (některé věci tady si zaslouží masivní nerf, i když mě nesmírně baví). I když variabilitou gameplay je zase Cyberpunk oproti DE nekonečně jinde.