@
pajmič (26.12.2020 16:44): @
pajmič (26.12.2020 16:44):
Volby dialogu a story:
Je to tak. V CP 77 nemuzes skrze dialogy ohybat svet za behu, ale je to dobre napsany. Nemuzes rekrutovat, nemuzes stavet vesnici, nevidis odlisny dej, pouze ke konci mas nejaky hlavni volby. Je to kniha, kterou ctes od zacatku do konce a je to sakra dobre napsana kniha. Neni to tvuj blocek, kde by sis vypisoval svuj vlastni pribeh. Tvuj vlastni pribeh je v tom, jak to hrajes. Sila hry je v dobrym pribehu. Zpusob, kterym to hrajes, zase nabizi tu znovuhratelnost a novy zazitek. Hrajes bud totalniho akcnaka nebo hackera ci kombinaci mezi stealthem a boxerem. Ve Valhalle nic takovyho nemas. Ve Valhalle mas par dobrych momentu, ale neni to konstantni kvalita. Mas tam vic moznosti neco ovlivnit, ale u spoustu questu jsem si rikal, jak to je debilni a dialogy byly az prilis casto pain. Kazda hra ma proste zcela odlisny pros and cons. Hrac by podle me mel hrat obe hry. Tezko se rika, co je pro koho lepsi hra.
Progress system:
Mas atributy a kazdy z nich pridava jine staty (pr.: hp, armor, crit, resisty, hardwarova kapacita a dalsi..). Pod kazdym atributem jsou dovednostni stromy. Strom je treba specializace na hacking, melee combat, strelbu, technickou zrucnost atd. Abys mohl v techto stromech volit skills, musis mit perk. Perky ziskavas za to, ze delas tu cinnost. Tzn. mas strom na strelbu a levely dostavas za to, ze strilis. Kazdy level ti da perk pointy a za kazdy level strelby dostanes navic pasivni bonusy. Takze reward za to, ze neco delas. Takze se vyplati delat vic veci, abys z nich dostaval ty pasivky a taky je dobry nektery skilly nakombinovat..
Pak mas itemy. Ty padaj jak houby po desti a lootovani pres efko je nekdy otravne. Tim padem mame dalsi progress skrze lootovani nebo crafteni, diky kterymu muzes nejen vycraftit zbran, ale i upgradovat. Muze se tedy stat, ze mas cool item, ktery ma ojedinele bonusy a sockety a nechces o nej prijit, tak si ho upgradujes. A upgradovat takovy item z nizkyho levelu nekam na maximalni level stoji tolik, ze to beznej hrac proste neudela (design neni takovy, ze by mel, ale jde to). Ale ano, da se to rict tak, ze to je dost basic, jak pises.
Dale mas neco jako dalsi inventar, kde mas jen implantaty. Ty muzou pridat spoustu novych veci, zmenit styl hrani nebo minimalne podporit styl hrani. Muzes si tam vybrat perky na second life, na vetsi vydrz nebo vylepsit hackovani, umet skakat do vysky, zapnout si berserk mod atd. A do nekterych implantatu muzes navic strcit i "mody". Jsou to sockety, takze si pridavas bonusy. To stejny plati u itemu.
Shrnuti:
investice bodu do atributu (musis vybirat, i s max levelem nemuzes mit vsechno)
levelovani specializaci a volba skillu
ziskavani pasivnich bonusu zvysovanim levelu nejake specializace
itemy na postavu + sockety do itemu
crafting
cyberware (implantaty) + sockety
Bullet sponge:
Hral jsem to na nejtezsi a neprislo mi to vubec hrozny. Urcite nic jako Division nebo Destiny. Ale ono je to relativni. Kdyz bude nekdo strilet pomalu, tak to bude horsi. A v ruznych momentech hry se to taky muze lisit. Kdyz jsem do nekoho strilel pistolkou, tak chcipl do tri vterin, pokud strilis fakt do nej z dalky, ve ktery davas dmg a nemissujes. Pak jsem hral snipu, s tou jsem kazdyho daval na ranu. Pak jsem hral katanu, se kterou seknes parkrat a enemak lezi. Kde je bullet sponge? Pulku hry skoro ani neexistoval. Na konci hry jsem uz kazdyho daval jak nic. Ta progresse proste byla znat. Vylepsoval jsem postavu a byl silnejsi a silnejsi. Nejvic znat to bylo v moji vlastni vydrzi. Zabijet na ranu pres headshoty sniperkou slo uz od zacatku. Bullet sponge v tyhle hre podle me neni moc tema k reseni. Ale umim si predstavit, ze na gamepadu nekdo strili a nemuze nekoho zabit. Stat se to asi muze. Jo, pokud je pro nekoho problem dat do targetu vic nez jednu ranu, tak ano, je to tam.
Rizeni je arkadovy a nebudu vyvracet, ze z objektivniho hlediska neni idealni. Ja osobne bych ale vyraz debilni nepouzil a nemel jsem s tim problem.
AI je objektivne debilni, nebudu vyvracet.
Mesto je mrtvy jen relativne. Pro me bylo zivy a preplneny zpusobem, ktery jsem nikde ve hre porovnatelny produkce a kvality jinde nevidel. Videl jsem spoustu originalnich situaci, custom animaci, detailu v chovani lidi. Ale videt muzes i pravy opak. Pak mas situace, ze prijdes do ulicky v noci a tam nikdo neni. Muze to pusobit debilne. Jindy ale prijdes do parku nebo centra, kde jsou shopy, bary, hospody a je tam zaplava lidi, ze pomalu nemuzes projit. Asi se odviji od nastaveni, ja to jel na max. Konzolista to bude mit snizeny pod pocitacovy minimum, takze rozdil v poctu NPC jak prase.
Jak byla rozbita ekonomika ve Witcherovi nevim, tyhle debaty sly mimo me. V CP 77 jsem necitil problem. Jsou tam exploity (automaty) jako v kazde hre, ale hra dokaze spolykat vsechen tvuj prijem, i kdyz nahrajes 100 hodin a je za co utracet. Kupujes auta, implantaty, muzes utratit 100k za reset perku.. minimalne pokud nakupujes nejaky implantaty a pak by ses rozhodl koupit vsechna auta, tak prebytek penez mit nebudes.