Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (14.01.2021 15:01): Ani mne to nepríde logické - napr. ja som špeciálne zainvestoval do monofibre + je z toho coolový bičík, lebo podľa videa z roku 2018 sa ním malo dať hackovať na diaľku - až potom, čo som si ho kúpil a nevedl to aktivovať, som na internete zistil, že je to jedna z neimplementovaných fičúr :(
@kuler91 (14.01.2021 10:50): Občas to OP je, to máš pravdu. Nicméně, tu cestu jsem si vybral na začátku, kdy jsem netušil která bije. Na druhou stranu, jedu ještě Strojírenství, což je zaměření na silové zbraně, takže to střídám dle potřeb, střelbu / hackovaní. :)
Včera:
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the ISSUES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.


Dneska:
Q: Didn’t you test old-gen consoles to keep tabs on the experience?
A: We did. As it turned out, our testing did not show many of the CRASHES you experienced while playing the game. As we got closer to launch, we saw significant improvements each and every day, and we really believed we’d deliver in the final day zero update.
@AlieN (14.01.2021 16:08): Jo, proti těm dvěma lze blokovat pěstmi. Jo, chtěl jsem kovovou hlavu, nebyla na skladě. Jo, můžeš si postavit build kolem jednoho úkolu ze sta. :)

Moje zkušenost, jak jsem tu již psal, byla nicméně taková, že s Body 20 bez perků v Blunt Weapons jsem musel na levelu 50 nebo skoro 50, už nevím, vydržet mlátit Rhino 15+ minut, aniž by mě zasáhla, celkem asi tři hodiny, s Gorilla Arms (stále bez perků v Blunt Weapons) jsem Razora položil po pár minutách napoprvé a ještě mu dal asi třikrát čtyřikrát parry. Pro mě ten rozdíl tedy nedělaly perky ani atributy, ale jeden konkrétní kyberware, o kterém jsem nevěděl, že má vlastnosti, které má.

Příště na to budu muset jít víc logicky! Sice otevřu holýma rukama zavřený dveře, ale to nic neznamená!
@BUMTARATA (14.01.2021 15:56): Blokovat útoky s pěstmi bez gorilla arms určitě jde, bez toho bych ty dva prcky v prvním souboji neměl šanci porazit. Možná to nejde proti těm kteří sami implantáty v rukou mají, což zase zní docela logicky - a o Buckovi přímo specificky řeknou že má ty implantáty fakt nabušené, takže proč si potom nejdeš sehnat vylepšení i pro sebe? ;)

A jinak naprd nebude, viděl jsem na yt buildy založené vyloženě na gorilla arms a mlácení nepřátel na férovku pěstmi, vypadaly docela účinně. A nemyslím si že tohle specifický cyberware vyloženě vyžaduje, to spíš jen většina lidí se neobtěžuje do pěstních soubojů investovat perky a pak se diví že bez nich pěstní souboje nedává :D

Cesar o těch Mantis Blades mluví pokaždé, bez ohledu na to jestli je máš. Přitom na něm samotném jsou implantáty v rukou jasně viditelné, a mám dojem že i v dialogu jsou zmíněné.
@AlieN (14.01.2021 15:01): No, protože V je trdlo z pouště a nikdy o tom neslyšela, tak by neuškodilo, kdyby ji na to její kámoši Fred a Vik nějak taktně upozornili. Škoda, žes mi tenkrát neporadil ty! :))

Jinak nevím, na kolik je to logické, protože nelze moc dobře posoudit, kdo má jaké implantáty, nelze říct, jestli dává smysl, že jim tvoje rány nic nedělají, u některých to vidíš, u jiných nevidíš, nikde se např. nepíše, že s Gorilla Arms můžeš úspěšně blokovat útoky, což s pěstmi neuděláš, je to také jediný úkol ve hře, který více méně vyžaduje specifický kyberware, který je jinak celkem na prd, přijde mi, apod.

A ještě jedna poznámka, při mém prvním playthrough, když jsem poprvé přišel k Cesarovi, tak říkal něco jako, že doufá, že nevytáhnu Mantis Blades, které jsem zrovna měl, a tak jsem z toho mylně odvodil, že asi ani Gorilla Arms nebudou okay. Ale jsou. Bál se čepelí, ale na probití elektřinou si (logicky) nestěžoval. :)

@S4TW (14.01.2021 14:55): Cheat to fakt není. Hádám, že to takhle i zamýšleli, akorát se neobtěžují ti to říct.
Proč by to hra měla přímo říkat, když je to v jejím světě úplně logické, a ostatně i u nepřátel tohle vidíš, takže ani cheat to v ničem není ;)
@BUMTARATA (14.01.2021 14:39): tak trochu to je takový ten in-game cheat, protože jsem byl fakt tak 5x silnější, ale jelikož neshledávám úplně zábavu v tom někoho praštit 100x, než lehne, tak proč ne :)
jo, tak Gorilla na pěstní souboje, to už je trochu jiná písnička, to je pravda :D
@Tarhiel (14.01.2021 13:38): Jistě, o tom píšu, nepřisoudili jim takovou prioritu, nezbyl čas, apod.

To, co popisuješ dále, je optimalizace, a tu je vždy těžší vychytat interně kvůli vysoké variabilitě platforem, vzpomeňme třeba na PC verzi RDR2. Paradoxně Cyberpunk nejhůře jede na více méně uniformních konzolích.

@Gordon (14.01.2021 13:44): Testeři si těch problémů museli být vědomi. A to mě právě sere na tom Iwińského projevu. Že ze svých zaměstnanců dělá hlupáky. Že nevěděli, jak je to rozesraný. Tak co tam pak do poslední chvíle fixovali?
@BUMTARATA (14.01.2021 13:30): Alebo častá varianta - narazili, zaznamenali - a vedenie sa ich rozhodlo ignorovať :)

No inak na to má vplyv aj na akej mašine to hráš a čo má za kombináciu hardvér x softvér - a všetky tie kombinácie, ktoré nájdeš u hráčskej vzorky, logicky nikdy nemôže firma pokryť.

Majú nejaké testovacie zostavy, podľa ktorých zostavia minimum/recommended requirements, a je to :)
@Gordon (14.01.2021 13:21): Jak jsi přišel na to, že na ně nikdy nenarazí? Na některé narazit nemusí, pravda, takových bude úplné minimum, na některé nenaráží tak často nebo jim nepřijdou tak závažné, aby jim přisuzovali vysokou prioritu, a na jiné prostě a jednoduše nezbude čas. Hra má termín vydání.
@AlieN (14.01.2021 12:38): To se tam ale neříká. Doslova se tam píše: „You should not use Early Access SOLELY to fund development.“ Nepopírá, že je to primárně způsob financování. Ale znovu, jedná se o interní definici pojmu Steam Early Access.

Jinak, i beta testing je pochopitelně o balancování hry, to už záleží na vývojářích, jak dobře si své testy navrhnou, co všechno budou testovat, na co budou klást důraz, na co mají prostředky. Hráči v early accessu netestují všechno, už vůbec ne důsledně, upozorňují především na to, co jim nejvíce vadí, konec konců nejsou to profesionální testeři, o komunitním feedbacku se rozhodně nedá říct, že by mohl nahradit systematické testování, ale může ti pomoct vychytat nejbolestivější místa, pochopit, co od tebe veřejnost očekává, když jí chceš jít na ruku.

Jó, kdybys měl milion interních betatesterů… :)

EDIT: Už asi chápu. Používáte early access ve smyslu uzavřené/otevřené bety. Tak já se snažím říct jen to, že je to víc než beta (byť je to paradoxně obvykle alpha, hehe), je to především způsob, jak vybrat z lidí peníze za příslib lepších zítřků. Ale nechci se tu točit v kruhu…
@BUMTARATA (14.01.2021 12:21): Early access je podle mě především o komunitním feedbacku na hru. Není to jen o beta testingu ve smyslu vychytání bugů, ale právě třeba i o té vybalancovanosti, se kterou ti ani milion interních betatesterů nepomůže.

Na komunitní financování je kickstarter. EA s financováním může pomoct, ale každá hra v něm by měla být v pohodě dodělatelná i bez něj, právě tak jak to říká ta dokumentace na Steaamu.
@AlieN (14.01.2021 11:21): Nepřijde mi, že se ty definice vylučují. Ta druhá spíš mluví o tom, co to znamená vydat hru na Steamu jako „Steam Early Access“ a zahrnuje nějaká jejich interní pravidla.

Budu se opakovat, ale CDPR nemá důvod své projekty financovat tímto způsobem.

Asi spíš voláte po důslednějším beta testingu. Nemůžu nesouhlasit. Nicméně early access není primárně o testování, byť ho třeba Steam zdůrazňuje, už vůbec ne o fixování, optimalizování, ale především o financování projektu. V podstatě jen vyzývám k tomu, abychom nazývali věci pravými jmény. Ale chápu, jak už jsem psal, že je to vděčná nadávka, která má urazit tvůrce, a také rozumím tomu, proč se k ní lidé v této situaci uchylují, byť s ní nesouhlasím. Cyberpunk je plnohodnotná, třebaže zabugovaná, nevybalancovaná hra.
@Gordon (14.01.2021 11:32): Jo, to je přesně ono :D

Jinak názvy/verze jako Pre Alpha, Alpha, Beta, release candidate a Gold verze mají svá odůvodnění a značí, ve které fázi se projekt nachází. Nicméně souhlasím, že záleží na úhlu pohledu. Pro hráče může být Alpha/Beta a Early Access stejná věc (je to hratelný, ale zabugovaný a čeká se na report od testerů/hráčů). Pro vývojáře jsou mezi tím větší rozdíly.
@Bursoft (14.01.2021 11:09): Marcin Iwiński má často takovej prázdnej výraz. Nejspíš po těch 25 letech ve videoherním průmyslu. Docela mi to připomíná memes, kde je srovnání creative directora z různých studií před a po 5 letém videoherním projektu. Předtím vypadají tak na 30 a po projektu na 50 :)
@AlieN (14.01.2021 11:21): Líší se to třeba proto, že si za to každý dosadí to, co jemu vyhovuje, já bych to nezajížděl do tak hlubokého análu, jako jsou definice wikipedií, ale prostě tak jak to je, hezky pragmaticky: Early Acces - Předběžný Přístup.

To že v tom někdo vidí pouze způsob jak dojit na hru, je už jeho problém.
@BUMTARATA (14.01.2021 10:21): To je hodně diskutabilní, a je zajímavé jak moc se pohledy na tohle liší - viz popis toho co je early access na wiki, a na steamu. A přístup studií k tomu se taky dost diametrálně liší, Star Citizen se drží toho prvního (a možná už navždy bude, eh), zato třeba BG3 jednoznačně toho druhého (a věřím že té hře to hodně prospěje, stejně jako by ten masivní feedback před vydáním mohl pomoct Cyberpunku)
Mně přijde, že to splňuje parametry EA. Většina EA her má taky hotový příběh a kulisu ve které se pohybujeme. Jo, přidávají se tam dál assety, které tady jsou hotové a boční aktivity, které by tady zase být nemusely.

Ale že ta hra je rozesraná bugama a glitchema, že to má tragickou AI, že je to blbě naskriptovaný na určitých místech, že tam chybí tuna obsahu, že to má nevyváženou obtížnost atd. to je prostě jak kdybych koukal na nějaký early buildy Subnauticy.

Ten týpek ve videu už měl dávno rezignovat a to video mělo přijít den po vydání. Btw taky vám přijde, že má výraz, jak kdyby na něj někdo mířil pistolí? :D
Paráda. Tak v Lednu velký patch, v Únoru další a pak to konečně mohu naplno rozjet. :)
Neustále zaměňujete early access za alpha/beta testování, early access je způsob FINANCOVÁNÍ produktu, něco, co CDPR nemá zapotřebí.
@S4TW (14.01.2021 10:01): Quick hacky mám vyboostované na maximum (inteligence, vše otevřené), je to můj hlavní herní styl. A je to velmi silné. Jsi schopný pozabíjet osazenstvo celé budovy, během toho co venku piješ energetickej nápoj, a pak tam jenom vejít a v klidu si vzít co potřebuješ... Ona takovej hack Nákaza v kombinaci s perkem Mor + k tomu pár vylepšení v implantátech + zvýšená šance na kritiku, je schopný pozabíjet 6 lidí během několika vteřin, aniž by tušili, co se děje. Když to pak hodíš na zbytek osazenstva, pokud někdo zbývá, zlikviduješ i větší skupinku lidí dříve, než zjistí že na ně někdo útočí. V kombinaci s možností hacknout kamery a Nákazu šířit i přes ně, je to ultimátní schopnost.
@marwel (14.01.2021 09:40): mě se docela osvědčil dvojskok jako uhýbání, ale desetkrát se mi povede a po jedenácté to podělám a konečná... mě přijde prostě docela hc trefit soupeře 100x, to prostě vždycky ty dvě chybky udělám, asi bude ideál si to dát na konci hry a fakt se soustředit jen na ten pěstní souboj... minimálně ty gorilla arms budou asi třeba :)

Jinak teď jsem se dost zaměřil na quickhacks a s tím se dá taky pěkně vyhrát, dost mě tento styl baví...
@Feidias (14.01.2021 07:04): Vůbec. Obsahově je to plnohodnotná hra. CDPR se akorát zachovali jako naprostí amatéři (druhá možnost je, že měli zlé úmysly), když velkohubě mluvili o věcech, u kterých si nemohli být jistí, zdali je zvládnou doručit. I díky tomu hráči nabyli přesvědčení, že jim je dluží, a jsou a budou zklamaní z toho, že je nedostali a nikdy nedostanou. Proto se to snaží napadat z různých konců a early access je v takovém případě vděčná, byť mimózní nadávka.

Mě osobně ta roky trvající nabubřelá reklamní kampaň nesmírně iritovala, zdaleka jsem nesdílel nadšení mnohých a s každým dalším odkladem jsem cítil větší pochybnosti, které jsem i zde sdílel. Na hru jsem se začal jakž takž těšit de facto až pár týdnů před vydáním. Možná i proto se necítím nijak zvlášť zrazen planými sliby stran obsahu, jakkoliv tomu rozumím. Nicméně, a tím se dostávám k jádru věci, mlžení o technickém stavu na staré generaci, byť se mě to přímo netýká, ale nejsem ignorant, považuji za neomluvitelnou sviňárnu. V tom včerejším prohlášení říká Iwiński příšerné věci. Přemýšlím, proč tohle vůbec dopustili, a začínám si stále více myslet, že prostě měli za to, že jim to projde. Není možné a nevěřím, když říká, že bugy neviděli. Muselo jim být dlouho jasné, že to nestihnou odladit. Přesto hru vydali. Vskutku odvážný tah vysrat se z výšky (až to plesklo) na platformu, na kterou si hru předplatilo 40 % hráčů. Nezbývá než doufat, že je to patřičně zabolí a poučí se z toho. A poučit bychom se měli i my hráči/zákazníci a neskákat nadšením do stropu z každého uprdnutí našeho milovaného megakorporátu.
@S4TW (14.01.2021 09:20): Na PC ale s gamepadem. :) Mne tam prijde dost nestale to kryti. Asi nejsem schopen rozeznat co je lehky a co tezky utok protoze i pres plnou staminu a kryti mi stejne nabanci. Dost se mi ale osvedcilo uhybani, jenze v tom poslednim souboji je to tezke, tam neni moc prostoru kam uhybat no.

Ted jsem konecne po 150 odehranych hodinach zkusil Sandevistan. Hehehe, to je cheat jak svine. Jsem cekal, ze to bude stejne jako ten Kereznikov, tedy ze se zpomaly cas jak pro nepratele, tak pro vas (podobne jako treba v Max Payne 1) a ono ne, vy se pohybujete rychleji (jako v Max Payne 2 :P). Asi pujdu znovu zkusit ten posledni pestni souboj. :P
@marwel (13.01.2021 22:47): hraješ konzoli nebo pc? já přemýšlím, že s tím gamepadem nemám takovou kontrolu a občas se protočím trochu víc, než je záhodnou, možná, kdybych hrál K+M, tak bych s tím taky neměl takový problém, protože ten princip soubojů je jednoduchý, děláš v podstatě pořád jedno a to samé dokola, jen to musíš udělat 100x s maximálně jednou chybou (aspoň na hard). :) a možná by pomohl i nějaký ten upgrade, aby to nemuslo být fakt 100x.

Jinak se mi poměrně často stává, že přivolaná motorka/auto, přijede jinam, než stojím a nebo nepřijede vůbec a vzdaluje se (možná to objíždí, ale povětšinou nemám nervy na ní čekat, tak volám další)...
@Gordon (14.01.2021 09:06): no, já z toho mám jiný pocit, když zmiňuje jen bugy a optimalizaci.

Že třeba neadresují useless perky jako "commando", které ve hře zůstaly jistě vlivem vystřižení mnoha pasáží. Prostě jsi neviditelný pod vodou. A nevím, ale nenapadá mě kde to využít. Možná nějakým nedopatřením by to mohlo zafungovat někde v akvárku uprostřed místnosti.. kdo ví. :D

"Forgot to design the game around the game design." :D :D
Fakt vám to připadá jako early access. Fallout 76 byl první rok jasný early access a ještě k tomu nejslabší díl série. U Cyberpunku ok hromada bugu to je bez diskuze, ale early excess mi prijde přehnané vzhledem k rozsahlosti hry. Witchera jsem nehrál. Mi prijde ten vysledek dost dobry jen si rikam, ze mohl CD projekt delat nejdriv Cyberpunk když slysim, ze Witcher je lepsi.