Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak mi hraní přerušil bug :( nejde mi podruhé interagovat s potopeným autem. Je to asi častý bug a něco mi říká, že vzhledem k původu auta v něm bude něco důležitého. Tak holt počkám na patch.

A popravdě je ta final cut docela bugfest. :D
me se vubec nelibi novej Cuno ... skoda ze neni ten starej ... toho bych nominoval nekam do top 3 the best characters in games ever
@Drolin (03.04.2021 11:14): až se Cyberpunk dostane do své Final Cut, to bude teprv jízda. :D

Ale mé jediné srovnání je asi ohledně toho, jak mě to baví. Nějak bych to vedle sebe asi nestavil. Už se smiřuji, že je utopie mít takto rozvětvenou 3D velkou hru s nespočtem možností u které hráč musí držet pozornost celou dobu, aby se něco šeredně nepodělalo. V AAA produkci nám asi pšenka nepokvete.

@Charllize (03.04.2021 11:55): že bys konečně pochopil, že plusy a mínusy nejsou souhlas nebo nesouhlas? Blahopřeji.
@SilentWolf (03.04.2021 10:51): Letí to :)).

I když tedy ve srovnání Elysium/Cyberpunk, kdy jsem oběma dal 100 procent, bych asi o trochu více favorizoval polské dílo. Ale DE si plánuji ve vylepšené verzi zahrát, tak se to třeba převáží na jeho stranu.
Až mám chuť dneska odvolat deskovky se slovy "nejezděte, hraju videohru!". :D

12+h v kuse s pauzami na jídlo. To je to slušné. :D Je tam teda na konzoli dost drobných chybek, ale naštěstí nic vážného. Takhle mě nechytl ani ten Cyberpunk a to jsem teda furt psal, jako že mě chytl. :D Ale tohle je naprosto jiná písnička.

edit: proboha, to je už rok a půl staré? :D
@Jab (02.04.2021 17:33): jojo, to jsem pochopil.. ale prostě občas to hapruje. A u těch dveří to byl extrém, ale to bylo způsobené tím, že tam zavazel Kim. Zas tak moc rušivé to není, poté co jsem pochopil že není kam spěchat, protože čas se posouvá dialogy.
@SilentWolf (02.04.2021 17:27): Jojo, to je bug. Ona ta postava s controllerem dělá akci z určité pozice, pokud už na ní stojíš, tak neudělá nic. Popojdi tedy kousek a pak znovu klikni na ten aktivní předmět.
@Jab (01.04.2021 22:32): trochu bojuji s tím, že postava po kliknutí na prompt odmítá cokoliv dělat, otevřít jedny dveře se mi podařilo asi na podesáté. Na druhou stranu to nedokážu přestat hrát. Je to fakt geniální. RPG v nejčistší formě. Ani na sekundu nemůžu hrát na volnoběh, protože se furt něco děje. Přijde mi, že je tam nespočet možností. Každý menší objev něco odemyká. Možná je to iluze, ale pokud bych se nesoustředil na ty skilly, které mám, tak to zákonitě musí být naprosto jiné. A ještě to formování myšlenek <3 geniální koncept.

Mít tohle ve fantasy světě, nebo třeba ve stylu Vampire: Bloodlines, to bych plesal radostí. Nebo třeba Cyberpunk 2077? :D Popravdě jsem si ho vždycky představoval takhle do hloubky, co se dialogů týká. Proto to zklamání.
Ale rozšířili homosexuální podsvětí? To by mě zajímalo. Protože celá ta linie absolutně nikam nevedla. Harry jen rozvine myšlenku a pak už se s tím nic dál nestalo.
Tak jsem teda neodolal, koupeno, nečekám na krabičku. Snad se to bude dát hrát pohodlně na konzoli. Po všech těch zklamáních z posledních let do tohoto vkládám velké naděje. Vypadá to totiž až moc ideálně. :D
@John Mirra (31.03.2021 19:36): "New Cuno sounds like he's got both parents, has a paper route and takes literature classes at secondary school." :DD
Je fakt ale, že poslouchat ten jeho původní projev při delších konverzacích by byl zdraví škodící. Fuck does Cuno care.
A teď si to chci zahrát celé znovu hergot.
Krom toho dabingu a těch čtyř vzájemně exkluzivních politických questů, co je tam nového?
Je pravda, že u původního Cuna šla opravdu slyšet nevalná kvalita zvuku (nikoliv dabingu), z toho hlediska se nedivím, že to změnili. Ale zůstává otázka, proč to nepředaboval ten stejný člověk.

Jinak jsem s dabingem spokojen, postavy zní skvěle a "vypravěč" (= popis a skilly) je sice trochu monotónní, ale rozhodně neurazí a stejně to trochu přeskakuju, protože čtu rychleji než to stihne všechno říct. Některé texty mi přijdou nové, ale nejsem schopen říct, jestli je to tím, že mám trochu jiný build postavy, hraju trochu jinak, nebo jestli jsou fakt nové.
@Naginata (31.03.2021 21:40): Detektivka je to od začátku do konce imho. Závěrečné rozuzlení mi přišlo fajné. Stále nějaké zvraty. Ale záleží, jak to hraješ. Občas to rozuzlení může být velmi nezajímavé. Což ale znamená, že si nepřišel na vše. 

@ntz (31.03.2021 21:43): S tím tvým zdlouhavým kafráním, kdy hru nejsi schopen dohrát i za několik let, bych přátelsky doporučil spíše arkanoid. ;)
ja to jeste nemam dohrany ... ted je dilema, jestli jit do final cut a nebo si dat nejdriv tu normalni verzi ... co myslite ? chapu, ze final cut asi nema dohranej jeste nikdo, takze otazka je spise recnicka
@Jab (31.03.2021 21:35)úpřimně mě hra dost zklamala, protože se tvářila nejprve jako nějaká detektivka, ale později tajemství zahodí a to rozuzlení je nakonec dost neuspokojivé.
Pokud autoři hry jsou takoví vzorní socialisti, to mohou rovnou rozdávat hru zdarma :D

@Paul (31.03.2021 20:18): Prostě čistá utopie, kterou by napsal jen někdo kdo nikdy v životě nepracoval.
@Naginata (31.03.2021 19:55): chapo trap house, a jejich plán jak konečně nastolit ráj na zemi, z jejich knihy

“After setting everyone on equal footing (by seizing the billionaires’ money, socializing their wealth, and handing the keys of production over to workers), you’re looking at an economy that requires something like a three-hour workday, with machines taking care of most of the drudgery; and—as our public fund pays for things like health care, education, scientific research, and infrastructure—all this technology actually makes work quicker, easier, and more enjoyable.”
Není to nijak strašné. Jen se ze skvělého stal toliko ucházející.
@AiMLEzZz (23.03.2021 13:56): Australia je v ramci demokratických štátov, co sa tyka hernej cenzury jedna z najkonzervativnejsich a najtvrdsich krajin uz minimalne 25 rokov. Maju velmi vela zakazanych hier alebo hier so zelenou krvou. Smutne usmevne na zakazani tejto konkretnej hry je prave fakt, ze vlastne odmietli dialog o a kontrolu vlastnej moralky prave tymto zakazom.
@BUMTARATA (23.03.2021 13:46): To bych si skoro přečetl delší zdůvodnění. Každopádně u nekrvavé hry prazvláštní. Dokáže být hodně temná. Viz popis válečných zločinů. Ale to stejné si mohu přečíst týden co týden v článcích z válečných zón.
Disco Elysium „depict[s], express[es] or otherwise deal[s] with matters of sex, drug misuse or addiction, crime, cruelty, violence or revolting or abhorrent phenomena in such a way that they offend against the standards of morality, decency and propriety generally accepted by reasonable adults to the extent that they should not be classified“. (odkaz)

Krásná hra.
No super, a já to před měsícem a půl dohrál... chm, nechám si to na později. Jakože hodně později.
Co se týče depresivnosti, přijde mi Disco Elysium jako jedna z nejvíce depresivních her. Zapomenutý svět, ve kterém tak nějak vše spěje do prdele; protagonista na tom až tak moc nezmění, maximálně tak jestli spět dospěje do prdele o kousek rychleji či pomaleji. A stejně na tom nezáleží, protože všechno nakonec spolkne pale.

Vyhořelý alkoholik a narkoman sám o sobě je taky dost depresivní, ale odkrývání vrstev sebenenávisti a jejich příčin je ještě depresivnější. Ano, hra je vtipná, místy opravdu hodně; a občas tam i prosvítá nějaká ta naděje, ale to podle mě není v rozporu s celkovým pochmurným vyzněním – a i ta naděje je ušmudlaná a nejistá.
ja teda alespon za sebe sedim na zadku a cumim z toho, ze DE je proste naprosto ojedinelej a pruzracne cistej (na pomerni gaming industry) "Art" se vsim vsudy ... od vizualni stranky, pres texty, pres (nejen-)filosofickou hloubku a rozmer tech dialogu po muziku ... to, ze ty postavicky jsou tam naprosto uzasne "C, it;s happening !!" je vedlejsi ... prevlikani mi zas tak nevadi, musi tam bejt alespon neco gaming-like
@AiMLEzZz (10.02.2021 19:02): "ho spousta lidí vynáší do nebes kvůli převlekům"
Tomuhle nerozumím, proč by to někdo vynášel kvůli tomu do nebes?

Vždyť co jsem pozoroval se snad lidé spíš shodují na tom, že věčné převlékání se kvůli zvyšování právě potřebných statů je pěkně pitomá herní mechanika, ne?
@Starletka (10.02.2021 19:47): Dobře, fair enough. Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc si myslím, že zrovna v případě DE mě svým komentářem uspokojí málokdo. Beru mínusko pryč :).

K té depresivnosti - já to tak nevidím. Podle mě je fajn, když hry (a knihy, filmy atd.) nehrají jen na to, že všechno je fajn a jakýkoliv špatná emoce je blbě. Naopak se mi líbí, když umělec, v tomhle případě scénárista, dokáže postavu dostat do hrozné situace a realisticky, uvěřitelně ji vykreslit, protože si v tom můžeš často najít sebe a něco se z toho naučit, zamyslet se sama nad sebou nebo se alespoň dozvědět, že tím, čím si procházíš, si neprocházíš sama a že s tebou někdo soucítí. Čímž neříkám, že se mi stalo to, co hlavní postavě v DE, zase mluvím v obecné rovině. Ale chápu, jestli to tak někdo nevidí.

A co se týče politiky, jasně, je jí tam spousta, ale já ji vidím jen tak, že tam musela být, aby motiv vraha vyzněl věrohodně. Krom toho mě nijak zvlášť nezaujala. Nic objevného tam z hlediska politiky podle mě není a ty politické dialogy často působí trochu nuceně.