Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak nám to před chvíli konečně vyšlo :) Bulanci 2.0 nyní v EA na Steamu.
Ještě 1 den a 19 hodin do konce :) Částka se blíží už k 7. milionu.
@S4TW (26.05.2021 13:27): Tak si namastí kapsu no :). Neříkejte mi, že taková hra stojí nějak extra. Někde byla česká karetní hra a vypadala moc hezky a ted nevím kolik to stálo, ale prostě. To zas naslibují hory doly a pak skutek utek. Já tomu, kdy si věnoval asi pár minut. Za celý život max 1 hodinu.

Na mobily by to bylo ok. Propojení, jako online a rychlý match na pár minut.
@Jumas (26.05.2021 14:40): já tam možná hodím za tu hru, přeci jen jsem na tom taky udělal několik desítek hodin, tak jako takovou slušnost, ale moc nevěřím, že by se to nějak výrazně chytlo, ta hra už je přežitá, bych řekl... možná na ty mobily by to mohlo fungovat...
@S4TW (26.05.2021 13:27): Když autoři viděli, jak se to chytlo, tak pořád přidávají nové cíle a hlavně nové předměty. Teď tam jsou už i trička a mě osobně by naštvalo, kdybych si v té první vlně pořídil limitovanou sběratelskou figurku, kterou tam pak ještě x krát hodili znova a najednou je tam o stovku levnější bez množstevního omezení. Ještě, že takové věci nesbírám. Já bych chtěl třeba krabici, když už něco, ale ta nejspíš nebude.

Přiznejte se, kdo se stal Zachráncem bulánčího národa? :)
5 mega to dá nakonec v pohodě, to se může vyšplhat k těm 7-8 mega... to už je slušný Startovač :)

@Tulareanus (18.05.2021 02:07): to sice jo, ale tohle je hra, kterou hrálo asi nejvíc Čechů vůbec, je to taková příjemná nostalgie, spíš mám obavu, že ten koncept je už dávno passé a moc nevím, co z toho chtějí vytřískat víc/nového... ale řekl bych, že spousta to bere jako podporu něčeho, co už si v minulosti dávno užili :)
Teď už je tam přes milion. Tohle bude ještě zajímavé sledovat.
@Paul (17.05.2021 20:49): Jojo, já to taky pařil ve škole o přestávce mezi "informatikou" :) Ale spíš jsme vždycky hráli u kámoše doma Wormsy, tohle mi přišlo jako docela slabý odvar. Ale očividně jsem s takovým názorem v menšině :D
To jsem nečekal, že je ta hra TAK moc populární , že se to zaplatí za hodinu a půl nebo kolik :O
@Jumas (17.05.2021 19:26): Budou tam i nové mapy, ale j, 2.0 evokuje spíš remaster než regulerni dvojku.

400Kč je sice dobrá palba, ale věřím, že na rozdíl od trapného Poldy to bude dobrá hra aspoň.
Takže abych se vyjádřil k té J2ME verzi... nebyly tam všechny mapy z PC verze a MP byl omezen na 4 hráče. Na to, jakej kolem toho byl v java komunity hype to byl celkem fail. A Epos 3D byl lepší :-P
@Fritol (28.05.2017 23:38): To nemá smysl. Těch her jsou takový kvanta, že otestuješ stejně jen tisícinu promile. A co hůř, všechny jsou na prd. Dotyk a akcelerometr, to jest zhouba mobilních her. Chvíli jsem hrál GT Racing 2 od Gayloftu, nebylo to zlý, ale prostě to není ono. To si radši při prostoji přečtu nějaký článek.
@Sasakr (28.05.2017 23:32): Obnovení by bylo super! Java hry vydává už jen Gameloft nebo aspoň Real Football 2017 ještě vyšel, ale jinak asi nic. Ale mohli jste přejít na Android a iOS, že jo. Sice ty hry tam stojí za prd a nezávidím nikomu, kdo to musí recenzovat, ale nějací masochisti se určitě najdou. :D
"Každé tričko obsahuje kartu s unikátním výrobním číslem a vlastnoručním podpisem designera a výtvarníka hry Jaroslava Wagnera."

Tak asi proto ta cena.
@Fritol (28.05.2017 13:27): Jj ta velikost potisku mi také přijde směšná a ta cena tomu vůbec neodpovídá. Přitom by šla vymyslet celá řada pěkných námětů na potisk. Vždyť Bulánci nabízejí tolik vtipných hlášek! A jak by se vyjímal na tričku pěkně velký Bulánek s nějakou tou hláškou. Tohle je fakt o ničem. Je to neskutečně promrhaný potenciál. Takovýhle tričko si fakt může koupit jenom blázen. Škoda. Takováhle kultovní hra by si zasloužila velkolepější potisk na tričko.
@Johny8x (28.05.2017 12:50): Menší už ten potisk být nemohl :) Pokud si tě někdo nebude prohlížet s lupou, tak je to jak každe jiné černé triko, akorát za 700Kč. Vážně nechápu smysl takovýchhle triček.
Jo, Bulánci to jsou furt legenda. :) Existuje i neoficiální verze na Android, ale to už mi nepřijde ono. Nejlepší to bylo lokálně na jednom počítači ve 4 hráčích. :) Případně ještě ta java verze na staré mobily byla fajn.
Btw koukám, že na oficiální stránce hry jdou koupit trička k 15. výročí hry.
Jé, to video v zajímavosti od Johny8x je moje. Ta W910 byla moje a točili jsme to u kámoše :-D
po síti jsme to běžně hrávali a nebyl v tom problém, ale je to nějakej ten pátek nazpátek takže, vážně neporadím :/
Sayi musiš se do toho bodkina furt srát? :D
a pro tebe to Bodikne platí taky ta otázka :D

tak nejvic mě pobavil koment od AiMLEzZz: "sem prostě náročnej hráč a dobrých her je i na indy scéně dost, takže jsem s touhle hrou neztácel čas"

tak jsem se koukl co tedy jsou jeho nároky a vysloveně je to fekálista! hraje "samé" shity! :D
Já u téhle hry trochu nechápu většinové nízké hodnocení. Netvrďte mi,že jste u toho ve škole neproseděli desítky hodin... ;) Jedna z nejlepších free her vůbec. :)
"byl nainstalovaný na počítačích v učebně informatiky"

Tak k téhle hře přišel snad každej :-D
no zakladka vubec, tam se hral hlavne half-life, tiberian sun, age of empires 2 a v neposledni rade panzer commander :)

taky mam pocit ze je to starsi nez 4 roky... vlastne docela urcite.
Datum vydání je až v roce 2005? Jsem myslel, že to je starší hra, bo jsem to hrál myslím na základce v roce 2003 tak. No, každopádně jsem u toho chvíli strávil, ale že by mě to bralo, tak to moc ne, ale jako zabití času v hodině informatiky to bylo docela fajn.
Zuma byla dobrá ale měla jedned velký problém, a to že nebyla freeware :(. Jinak ještě před 6. třídou jsme hrávali hodně starý hry, třeba Jazz 1 apod, měli jsme hodně slabý pc a ani tam nebyl internet :D
Vždyť ten komentář vystihuje celou podstatu oblíbenosti Bulánků v našich končinách :-). I když za nás se pařil spíš Bridge Builder :D
Též si říkám, že je to skvělý komentář - taky dávám plus :-)
(neveril bych ze nekdy budu davat plusko zrovna takovehlemu komentu, ale prijde mi ze toho dost vypovida o lidech kterym se bulanci libi O:-))
Mám takový pocit že ovládání změnit nelze, ale jistej si nejsem, už je to přece jen 3 roky co jsem tu hru naposledy hrál. A pro více hráču taky doporučuji hru Clanbomber, není to vůbec náročný a mě to bavilo mnohem víc než takový bulánci
ahoj prosim vas nevite nekdo jak jde zmenit ovladani my mame notebook a hrozne spatne se nam to ovlada poradte nekdo prosim dik moc ahoj..
Triple T - To že Tě přivádím na úplně dobré přemýšlení o kategorizaci her, je fajn. Nápodobně. Z Prahy nejsem, mám to tam 100 km.
Triple - T, nemohu porovnavat praci jednoho člověka s molochem typu EA. Tvurčí myšlení vícero lidí je ovlivnováno a měněno dalšími lidma. Když si někdo sedne a uděla si freewarovou hru podle sebe, udělá si jí podle sebe. Když na to má náladu a žaludek, udělá hru typu "Život není krásný", když na to má mozek a intelekt jako třeba Jesse Venbrux, udělá hru typu Karoshi. Vím že jí zmiňuji již po několikáte, ale mám k tomu důvod. Tato hra bourá zažité standarty, ničí to na co jsme zvyklí, dává nám ochutnat něco co neznáme. Aneb, hra se nám snaží zabrátit, abychom zemřeli a my se o to naopak snažíme. To, čeho se hráči v ostatních hrách úzkostlivě bojí, to je zde servírováno na zlatém podnosu se slovy.. "Zkus to.. Může to být zábavné". Smrt herních pixelů, které představují náše alterego nikdy nebyla tak zábavná. A proč? Protože to je zábavné samo o sobě díky formě která byla zvolená, protože to je něco nového, nevyzkoušeného. A co uděla EA či Ubi? Další pokračování NFS které přestalo být tou špičkovou sérii pátým dílem (Porshe). Dalšího Prince? Ano, ždímejme peníze, dokud to jde. I když tady má Ubi ode mě obdiv za nové výtvarné pojetí, uvidíme. Další Command & Conquery (tady ale patřím k poslušný ovečkám, série mě svým princpipem baví již léta), další FIFA, NHL.. A když dojdou nápady na ždímaní tradičních značek, začneme vysávat mrtvoly v podobě Alone in the Dark, Golden Axe (kamarád říkal: "Ty jo, to je super nápad, budeme tam jezdit na zvířatech a kosit nepřátele". Až když jsem mu ukázal původní hru, uvěřil mi, že to tu prostě už bylo). Co tím vším chci říct? Možná neohrabaně? Možná špatně?

Velké firmy postrádají invenci, bojí se nových nápadů (Spore budiž vyjímka). Jak mám tedy proboha potom srovnávat věci typu Karoshi, která ve své podstatě prodává sama sebe primárně a pouze jenom nápadem? U této hry, kdybychom totiž měli grafiku lepší, nebo horší, byla by to pořád sakra zábavná gameska. Ale co třeba udělat s Motorstormem? Obdivovaná PS3 záležitost, které kdybychom odebrali grafické pozlátko, získáme to, co tu již bylo nesčetněktrát. Absolutně obyčejné závody.Odeberme Bioshocku jeho Rapture City a kde jsme? V System Shocku. Kamery, hackovaní, vize minulosti, automaty. Jak z kopíráku. Myslíš že jsem na Bioshocku ocenil to že se tam mohu hackovat? To že tam jsou bezpečnostní kamery? To že si tam mohu upravovat zbraně? Ne. Ocenil jsem na něm grácii s jakou to vše podává. Atmosféru. Uvěřitelno. Ale rozhodně ne systém hry, protože ten je pouhou kopií jiného díla. Hromada dnešních her se vykrádá a ohromují nás pouze zpracováním již notně omletého tématu. Grafika. Fyzika. Hudba. To vše jde dopředu a ke hře nás to připoutá. Ale odeberme těmto hrám tyto hadříky a zůstane nám pouze prázdná schránka, samostatně bez možnosti žití, neb je závislá na svém oblečení. Ale odeberme hadříky Karoshi, Knytt Stories, nebo ano, třeba i Spore.. Zůstane nám nápad. Nápad, který nám dává hratelnost v ryzí podobě. Pryč jsou doby Magic Carpetu, Populousu, prvního Alone in the Dark, Kings Boutny. Tyhle hry ve své době šokovali tím co přinesli nového. Dnešní hry recyklují staré věci, invence ustupuje do pozadí a nápad jako takovej je prohnanej hlavou managerů, poté PR managerů, potom herních specialistů (povýšenej manager), pak reklamním oddělením a pak je to zamítnuté u předsednictva, celé se to přepracuje a ve výsledku tu máme opět další hru, která je normální, ale reklamní specialisté z ní udělají hype, upraví se oficiální obrázky a nadržené hráčstvo čeká a pak kupuje. Jsou samo vyjímky, najdou se vždy a všude. Když toto své psaní schrnu, dostanu se pro mě opět do jednoho bodu, ze kterého tato diskuze vzešla...

Nemohu hodnotit freeware scénu stejne jako komerční AAA tituly. Prostě to nelze, jsou to dva absolutně odlišné světy, snažíc se nás bavit.. A díky jim za to.
Tak jsem ten druhý příspěvek nemyslel, v tom prvním prostě přebývalo to slovo "freeware". Věta začínající "To ale nic nemění na tom" je jako jediná z mého (prvního) příspěvku on topic a nesouvisí se zbytkem jeho obsahu. To, že je ta hra lokální (typicky českou) legendou je fakt, kvůli kterému ji nehodnotím číselně výše - já si na ní cením začištěné hratelnosti a... ehm... férovosti (hra Bulánků je jako přestřelka z divokého západu, mínus divoký západ).

Pro mě je zase, na rozdíl od tebe, _lehké_ srovnávat práci jednoho člověka s výtvorem molochu typu EA. Když hraju nějakou hru, je mi totiž úplně jedno, jestli "na hře makají stovky lidí, hudbu nahrává filharmonický orchestr, scénář píše holywood (jestli tohle je vůbec pozitivum), kde firma háže milióny do reklamy, kde má hra hromadů fansitů a kde na ní čeká půlka světa s otevřenou pusou a druhá s vyplazeným jazykem" - ani jedna z těchhle věcí pro mě není sama o sobě pozitivem (Mafia: The City of Lost Heaven měla výborný soundtrack, ale kam se hrabe na geniální Cho Ren Sha 68k, abych dal taky příklad :) ). Vidím to jinak, to jistě, a v tom je ona pověstná "subjektivita hodnocení", zlatý grál všech amatérských recenzentů. ;)
Ano, podle zábavnosti se takovéto zajisté odlišné hry (tedy libovolná amatérská freewarovka a libovolný AAA titul) srovnávají docela jednoduše, a uznávám, že v "mém" hodnocení her hraje zábavnost zásadní roli.
Z her, které jmenuješ, je [dh-hra]assassins-creed[/dh-hra] jediná, kterou jsem nehrál, takže ti bohužel nemůžu říct, čím ty dvě nezávislé hry proti němu podle mě nepropadnou. Ale například délku singleplayerové kampaně do hodnocení nezahrnuju, protože je pro mě u hry důležitý aktuální zážitek. Nekupuju si / nehraju hry, aby mě okrádaly o čas, ale aby mě "obohatily", a k "obohacení" v určitých směrech se obejdou bez mnohahodinové kampaně. (Podobně už několik let při číselném hodnocení her nepřihlížím ke stupni obtížnosti.)

Nechci ti ukázat, že "jednotné" hodnocení je lepší - samo o sobě není. Chci (chtěl jsem) ti ukázat jenom to, že je realizovatelné.


BTW přivádíš mě na úplně dobré přemýšlení o kategorizaci her, ale je mi to úplně líto psát do text boxu - jsi z Prahy?
Triple T (01:33:48) - Též nesouhlasím. :-) Protože, jak sám píšeš, oháníš se Bulánkama v rámci lokálních her, a pak to šmahem srovnáš se světovýma hrama. Víš, jak píšeš, že vážná diskuze na toto téma je Tvůj sen, můj sen je, kdyby lidi přestali do diskuzí psát jako prasata, ale to je těžce OT. Pokud se vrátím k tématu, vyjde mi, že NELZE hodnoti všechny hry stejným metrem. Kdysi dávno, v dřevních dobách Excaliburu měli jiný metr na české hry a jiný na zahraniční. Zdůvodnovali to tím, že ty české jsou v plenkách a nelze je hodnotit jako zahraniční. Pak Level jednu českou hru porovnal natvrdo společně se zahraničníma a bylo po éře "České hodnotím mírněji". Tento systém je obecně správný, naše české hry se jednoho dne prostě na světovou úroveň dostali. Ale těžko srovnávat práci jednoho člověka, který udělá hru po večerech, má k tomu základní předpoklady programování, umí trošku grafiku a má geniální nápad, načež vznikne perla typu Karoshi 2 s hrou od molochu typu EA či Ubisoft, kde na hře makají stovky lidí, hudbu nahrává filharmonický orchestr, scénář píše holywood (jestli tohle je vůbec pozitivum), kde firma háže milióny do reklamy, kde má hra hromadů fansitů a kde na ní čeká půlka světa s otevřenou pusou a druhá s vyplazeným jazykem. Ne. Takové hry prostě srovnat nejdou. Je tu jediná vyjímka a to srovnání, jestli nás baví, nebo ne. Protože i takováto vyhypovaná pecka může nudit a proti ní freeware hříčka brutálně bavit. Tohle srovnat můžeme, zábavnost. Ale nemůžeme hry porovnávat jako celek a tím pádem je stejně hodnotit, protože měli absolutně jiné podmínky vzniku, měli různé cíle a měli a mají různé určení. Freewarová hra má většinou za úkol zabavit v tim ryzím slova smyslu, epický padesátý díl již notně čpějící legendy má za úkol ohromit, dostat mě na novej level hraní. A nezlob se na mě, nemohu právě hry typu Knytt Stories či Karoshi 2 hodnotit stejným metrem jako třeba Assassin Creed. Ono to dost dobře nejde, protože v ten moment propadnou jak délkou hraní, tak grafikou, tak hudbou, tak zvuky, tak přidanou hodnotou, tak víceméně čímkoli, kromě zábavnosti. A proto zastávám názor, že freeware hra může mít třeba 90 procent hodnocení, protože mě absolutně skvěle bavila (zkus to Karoshi 2 jestli neznáš, špičková hra) a ve své kategorii se jedná o nadprůměr po všech stránkách. A proto můžu dát Assassin Creedovy 75 procent, protože přes veškerý hype a výborné vraždy a běhání po střechách, je to veskrze normální a přeceňovaná hra. Každý na to máme možná jiný náhled, troufám si ale tvrdit, že ten můj je správny. Nechť se třeba vyjádří i ostatní. Přeji hezký den... ;-)
Teď jsem napsal celkem blbost, když porovnánání v rámci formy odmítám, a hned v další větě srovnávám Bulánky se světovými _freeware_ hrami. Vždycky (hlavně před updatem arzenálu) jsem pokládal Bulánky v porovnání s dalšími SHS hrami za velmi férové. Mezi komerčními hrami takovýchto "férových" moc není, napadá mě jenom Hamsterball, který mě ale v arénových soubojích tolik nebavil (a konec konců na ně ani nebyl zaměřený). Armagetron je prostě zatím nejlepší alternativa, kterou jsem našel (i když samotnou hratelností je od Bulánků opravdu daleko, takže i tak mám občas důvod "bojové polštáře" spustit).
Zephyr26 (30.06.2008 22:47:13): Nesouhlasím. Já osobně nemám problém hodnotit _všechny_ hry podle stejného metru (BTW vážná diskuse v češtině na tohle téma je mým velkým snem už hodně dlouho, tohle bohužel není vůbec vhodné místo ani forma :( ). Nulová cena pro mě není "polehčující okolnost", která přidá k hodnocení 10%. Možná ji ale beru jako specifickou vlastnost, která umožňuje ke hře přistoupit v určité náladě - stejně jako mám jiný přístup k hrám, za které jsem zaplatil, a ještě jiný přístup k hrám, které jsem upirátil. To ale nic nemění na tom, že Bulánci jako skutečná lokální legenda dnes stěží konkurují freeware hrám ze zbytku světa (já osobně pro stejné účely, tedy pro dokonale fér souboje tří hráčů na jednom PC, dnes už jednoznačně raději používám např. Armagetron).
Podívej se na můj seznam hodnocených her! Občas si jej přečtu a "obrousím hrany" přidáním nebo ubráním pěti procent na správném místě, takže se dnes dá v podstatě o jakékoli dvojici her říct, že pokud první hra leží v tom seznamu výše, než druhá hra, považuji ji za _jednoznačně_ lepší (ale nejsem si úplně jistý u her Guitar Hero III: Legends of Rock a Anachronox, protože jsou samy o sobě velmi... sporné, a u pár her, co jsem neprojel, jsem při hodnocení trochu střílel :-^ ).
instalace se sekne ve 3/4 a po neuspesnem prekopirovani na disk to vypada na chybu disku:X,clovek se na to tesi az bude mit konecne volno po rocnim okoukavani a pak tohle...:(
po dnesni instalaci Bioshocku 4x neuspesne,sem mel nervy v pr**ly a nema cenu drazdit kobru bosou nohou...nemam zapotrebi resit takovou kravinu kazdy mysli jinak....
Já to taky rozhodně nevidim jako rypání, nicméně pokud se tě to nějakým způsobem dotýká, promiň. Jen mi připadalo zvláštní dát hře, kterou jsi slovně ohodnotil tak jak ohodnotil, 65% :)
Osobně to nevidim jako rypani, ale jak jsem psal (A nejenom ja), prostě 65 procent nevyjadruje procentualne slova typu "Nikdy nezapomenu", "krasne vzpominky" nebo "velice zabavne" ... Vis? :-)
ja freewerovky nevyhledavam,takze k nim asi nemam 100% vztah jak vidno sposta vyhledavacu zde....hra sama osobe neni spckova proto bych musel dat min,ale s kamarady to bylo zabavne proto 65 a ne treba 40.To same hrani ve skole HL:deatmatch nebo "jedna švestku" kdyz mate rysovat nakou debilni hridel tak mnohem vetsi zabava nez s botama.....to pak o par % hodnoceni naroste ne vlastnost samotne hry....a nevim proc me tak perzekujete....ja taky do lidi nerypu za veci ktere delaji(nebudu je tu psat protoze by se zase naky chytrak toho chytl)
No jo FG, jenze ona i freewarova hra muze mit sto procent, ve svém vlastním hodnocení. Je spousta her, které ač freeware, jsou chytlavější jak hromada komerčních nesmyslu. Nehlede na to, že kdybych měl hodnotit staré hry, zde v databázy her, dle Tvého měřítka, nedal bych drtivé většině starších her více jak 30 procent. Jenže, hodnotím je tak, jak jsou stavěné. Tedy dle měřítka vůči starším hrám. A freeware hodnotím zase vůči freeware, nevidím tedy důvod nedat hrám jako je Knytt Stories, více jak 75 procent, jelikož na poli freeware se třeba jedná o špičku. Tvůj pohled je minimálně pokřiveněj, divnej a nesmysnej. Protože napsat o něčem (čemkoli) že mě to bavilo a že vzpomínám hodiny a hodiny zábavy a pak tomu napálit 65 procent, je prostě nesmysl, ať se jedná o freeware, shareware, komerční hru, nebo cokoli jiného. Odporuješ si prostě.
bud zohlednujete hodnoceni celkove nebo kazdou hru zvlast a freewerovce nemuzu dat vic nez dobre plnohodnotne hre....proste takova kravinka na odreagovani.....
proto sme kazdy jini....jinak by to dopadlo hodne spatne:D
mno.....prote sentiment a pekne vzpominky,ale proste nemuzu freeware hodnotit 75 a vic...kazdy ma jinou stupnici takze u me tadle freewarovka je vlastne hodne slusna:)
Nejde mi do hlavy FG-ovo. Hru vlastně vychválil a pak vpálil 65%? To přece není hodno hře, která je podle tebe chytlavá a zábavná, ne?