Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@raisen (29.06.2022 13:30): Jinak na 3DSko doporučuju určitě prubnout i Black/White 2 - teda dvojka je fantastická, co se obsahu týče, ale příběhově je, pravda, lepší jednička.

A pomocí "side" aplikace "Poké Transporter" je možný si z nich transferovat mony do PokéBank - doporučuju stáhnout obojí, neb po březnu 2023 už nebudou na Shopu.

PS: Platinum nebo HGSS (taky hratelný na 3DS) jsem před časem sehnal na ebay/Amazon - nevim, kolik tam stojej teď, ale holt patřej v rámci pokéher k nejdražším.
@raisen (29.06.2022 12:55): Tak to je dobře, ty virtuální konzole jsou celkem fajn pro dnešní potřeby. Ještě bych ti doporučil pořídit pro strýčka Příhodu aspoň Crystal, pokud ho nemáš (v každém runu můžeš chytit Celebiho). Ačkoliv to má asi větší smysl, když ho můžeš přenést Banky, pak do Home a odtamtud do jiných her :)

Já tuto situaci celkem chápu ve vztahu k existenci prvního Mew, jehož event vznikl vlastně spíš náhodou, když ho přidali do hry na tajňačku a pak ho museli odtajnit a najít způsob, jak ho distribuovat hráčům v Japonsku.
Jenže potom si řekli, že to je docela dobrý způsob, jak ozvláštnit hru, a už se těch darovacích eventů nezbavili. Přitom by bylo o tolik zábavnější mít v těch hrách nějaký náročný bonusový úkol, kterým by si hráči ty eventové pokeše zasloužili. No, co už.
@Tainaru (29.06.2022 11:41): Mám pořízené 3DS a jsem šťastná, že aspoň nějaké hry jdou koupit online (dokud to teda ještě jde). Red je teda ještě v emulátoru. Chtěla jsem, aby to byla poslední hra v emulátoru, ale s nedostupností Platinum to vidím ještě na jedno hraní.

Jsem také první skupina. Nikdy jsem nepochopila to elitářství, že někdo vlastní o pár jedniček a nul víc. Mně je to třeba úplně jedno, co kdo má. Ale celá značka je budována na tomhle principu. Zrovna nehraješ? Tak už to nikdy nedostaneš (viz můj Manaphy v BDSP).
@raisen (29.06.2022 11:08): Řekl bych, že to má podobně víc lidí. Na čem hraješ Red?

U pokešů je ten sběratelský systém poměrně vyvinutý, jak u příšerek samotných, tak i u jednotlivých her. Lidi to jen neradi pouští dál a když už, tak za pěkné pálky.
Se vzácnými Pokémony ve hrách je to podobné. Pokud jsi nehrála konkrétní hru v konkrétní generaci v konkrétním čase před xx lety, tak jsi nedostala vzácného eventového Pokémona a často už nemáš šanci ho získat (legálním způsobem). To pak rozděluje komunitu na dva druhy lidí - jedni chtějí, aby byli všichni Pokémoni pro všechny a ti druzí zase chtějí mít tento zachovalý systém, aby si mohli hřát vlastní ego, že mají něco cenného a dnešní děcka ne, protože ty se narodily třeba až po vydání páté generace :D
Já patřím do té první skupiny.
@Tainaru (29.06.2022 10:59): Mě mrzí, že nejsou k prodeji HeartGold, Soulsilver, stejně tak předělávky první generace. Já ani nepotřebuji fyzicky mít krabičku, prostě bych si to jen ráda koupila a ne to hrála na emulátorech.
@raisen (29.06.2022 05:05): Mně se kolikrát líbí všelijaké lidové předělávky, občas to má něco do sebe.

Já měl dost problém sehnat cokoliv do páté generace včetně, nakonec jsem musel kupovat na DS i verze bez krabiček, u nichž mám podezření na faky. Časem nejspíš z bazarů zmizí i ty novější na 3DS. Ty hry jsou holt sběratelský artikl.
@Tainaru (28.06.2022 19:46): Slyšela jsem obojí. Právě jsem to chtěla porovnat, jak se jim to podařilo či nepodařilo tu hudbu předělat. Ty starší verze jsou také pěkné, Grand Underground je takové veselejší a příšera pak intenzivnější, ale stejně se mi více líbí předělávky.

Je škoda, že Platinum je takřka nesehnatelné. V Česku úplně teda.
@raisen (komentář): Fajn koment a těší mě, že tě hra neodradila :) Mám dojem, že původní Platinum by tě bavilo víc než BDSP, ale uvidíš sama, jestli na to v budoucnu dostaneš chuť (na emulátoru to jede v pohodě).
Ta příšera platí za slušné monstrum i v seriálu. Zajímalo by mě, jak by dopadl její souboj třeba s Leonem.
Zajímavé je, že ta hudba docela sklízí úspěchy (tuším, že původně ji skládali Masuda a Go Ichinose). Pro srandu můžeš zkusit porovnat jejich starší verze (pokud jsi ještě neslyšela).
Grand underground 
Příšera

ps. gratuluji k shiny Stunkymu :)
Nenašla by se tady nějaká dobrá duše, která by mi pomohla evolvnout mého machoka, huntera a kadabru? :D
@stromz (03.12.2021 21:46): Jsem rebel :)
No, já pořád doufám, že tu hru nějak aspoň poopraví nebo trošku upraví, abych to hodnocení zvedl. Možná, že mi udělají radost těmi eventy... kdo ví.
Tak je fajn, že ses ke hře vrátil. Jsem ještě zvědavý na tvůj celkový zážitek :)
@Tainaru Tyjo, tys to v procentech hustě sejmul, jsem zas myslel, že tu budu hlavní hejtr :))

Hodně dobře napsaný btw, souhlasim prakticky se všim - některý věci by mě ani nenapadlo zmínit, naopak pro mě osobně je o dost výraznější ten overlevelling problém, kterej mi zkrátka (opět) zkazil prakticky celej průchod hlavní kampaní.

Nicméně jsem konečně v postgame, kde mě to baví už víc - že bude mít National Dex kompletní 1. čtyři gens jsem upřímně nečekal, aspoň nějaký pozitiva. Battle Tower má zakázaný Legendaries a Mythicals jako ve všech hrách kromě SwSh - hurá, challenge. Bohužel pokud ta křivka Battle Points stoupá minimálně (jak zmiňuješ), budu opět nadávat jak špaček, ale první série/dvě mě bavily.

Jinak ILCA zmršila spoustu věcí, ale zápas s Cynthií byl i pro můj nabušenej tým skvělou výzvou (Garchomp mě donutil použít sérii Max Revives, což dlouho nepamatuju) - tim spíš absurdní, že ta Exp křivka je tak zmršená místo aby byla obtížnost vyrovnanější po celou hru (a zkrátka Normal/Challenge mode už tady měl bejt osm let)

Aktuálně jsem s hodnocením s odřenejma ušima na 70%, je možný, že zase sklouznu, we'll see.
Tak krásných 123 hodin a mám komplet national pokédex 490/490. Zachránilo mě, že se dnes konečně objevili nějací poslední Pokémoni v nabídce tradů jiných hráčů. Uznání dexu je pouze podle prof. Oaka, reálně mi chybí ještě tři, co mají být v eventu, i když třeba Shaymina lze dostat glitchem. Ale asi spíš počkám.
Ještě omrknu pár posledních věcí a snad už budu moct hodnotit.
@raisen (29.11.2021 15:18): Já jsem Cleanse tag nikdy nepoužíval, tak to nemám ozkoušené, ale je klidně možné, že se jedná o nějaký bug. V BDSP se vynořila v poslední době spousta zajímavých glitchů a bugů :)

Jinak narazil jsem na nemilé zjištění. Ke kompletaci pokédexu potřebuji už jenom pár Pokémonů. Ti se ovšem dají sehnat jenom v daily aktivitách, které jsou ve hře 3, pokud vím - great marsh, trophy garden a overworld swarm (každý den se v každé z nich objeví jeden vzácnější). Dneska se tam ve všech zase objevili jen ti, co už je mám. Takže budu doufat, že během zítřka se tam objeví nějací, co potřebuju. Nebo mě spasí někdo jiný na netu a tradne mi je, ale ani jsem zatím neviděl, že by je někdo měl.
@Tainaru (28.11.2021 21:29): Asi se také musím zásobit max repely nebo u toho ztratím příčetnost :D

Já mám pocit, že i tak jsem narazila při aktivním Cleanse Tagu na Pokémony s nižším levelem. Z toho jsem usoudila, že to asi nefunguje nebo že jsem to užití asi nepochopila. Přitom ten Pokémon, který ho měl, byl na prvním místě v partě.
Co mě ovšem začíná vytáčet, tak jsou absurdně časté setkání s Pokémony v jeskyni. Chtěla jsem projít zpět jeskyní Wayward Cave, ale co tři, čtyři vteřiny jsem musela neustále opouštět boj s Pokémonem. A použít repel, který vydrží pouze 100 kroků, je k ničemu, když jich člověk nemá u sebe aspoň tisíc. A Cleanse Tag nějak nefunguje nebo jsem nepochopila, jak to má fungovat.
@stromz (25.11.2021 12:43): Tos to teda mohl dotáhnout aspoň do tý elite 4, ale co se dá dělat :)
Snad tě bude bavit Dungeon víc.

Já se teď snažím zkompletovat national dex. Koukal jsem, že denně je možné bojovat s Morimotem a s každým tím trenérem stadionu, jenže pokaždé se musí znovu řešit/vyběhat ta hádanka, což je hrozně otravné.

Mohli by k tomu v budoucnu vydat nějaké updaty nebo upgrady.

Do contestu jsem se zatím nepouštěl. Zkusil jsem battle tower, ale nelíbí se mi tam odměnový systém. Doposud to bylo tak, že za každý souboj hráč získal nějaký BP. Tady je to tak, že za každých 7 soubojů hráč dostane 3 BP (zkusil jsem to zatím jen jednou, tak nevím, jestli později třeba nastane změna), což mi přijde příliš málo na takovou snahu. Navíc mnoho potřebných předmětů vůbec není v nabídce BP shopu. Například metal coat je ve hře jenom jeden a king's rock vůbec žádný. Když jich někdo chce víc, musí je ukrást wild pokešům. Což mně osobně přijde úplně na hlavu, ale tak aspoň že to nějak jde. Slyšel jsem taky, že Feebase je možné potkat jenom na určitých políčkách a doufal jsem, že zrovna tohle už zůstane minulostí, takže je fakt, že některé snahy hra hráčům nijak neusnadňuje :D Jsem zvědavý, na co ještě narazím.

Jinak info pro všechny:
Dnes vyšel speciál časopis o Pokémonech z dílny 100+1. Objednat se už nedá, tak jedině mít štěstí v obchodě. V mém okolí už jsem měl dost problém ho sehnat. Má to 120 stran a dotýká se anime a videoher, přičemž kapitoly se věnují každé generaci zvlášť. Pro fanoušky nic moc nového, spíš nostalgie; pro nováčky asi hodně zajímavostí.
@Tainaru (24.11.2021 22:47): Aktuálně jsem to kolem 6. gymu fakt přestal hrát, což se mi u pokéhry ještě nikdy nestalo. Dokonce jsem místo toho spustil remake Mystery Dungeonu, kterej mě nejdřív moc nebral, ale v postgame mě překvapivě chytil.

G'job (/s) ILCA + Masuda (ať už ten člověk probůh zmizí)

Kombinace 10 úrovní overlevellingu, kdy drtim všechno jednim úderem (právě pročítám fórum, kde maj hráči naprosto stejnou zkušenost) a naprosto strojovýho okopírování původní hry mě fakt drásá. Oproti ORAS se spoustou novinej a mírnejch vylepšení (a kde člověk aspoň mohl vypnout to Exp Share) je tohle za mě výraznej kvalitativní propad.

Jsou btw ty contesty zábavný? Again, v ORAS mě bavily, tady po jednom zahrání znuděnost, co s tím ksakru vyvedli. Dřív tam byl dost pestrej systém efektů a strategií (v ORAS ještě okořeněno možností Mega evoluce), tohle na mě působí jako těžce na jedno brdo.
@Tainaru (24.11.2021 19:41): Však já taky nikde nepropaguju, že ten Exp systém musej změnit pro všechny, co ale opravdu chci - a nerezignuju na to i proto, že dospělejch "veteránů", který ta zničená obtížnost štve, je strašně moc - jsou prostě aspoň ty dva obtížnostní módy, abychom byli happy všichni :-)

"Napadá mě, že s tím vodním startérem je všechno jednodušší." - asi trošku jak kde, ale je fakt, že tráva je asi nejnáchylnější na problémy. A asi před rokem jsem znovu hrál Emerald, vybral jsem si Treecka a jako... wow :) gym třetího elektrickýho leadera Wattsona jsem dělal asi napošestý, což se mi naposled stalo tak před deseti lety :)) duo Magneton, Manectric je pěkně ostrý, prakticky se s vyjímkou Marshtompa nedá sehnat Ground pokémon (Geodude je v Emeraldu kupodivu těžce vzácnej) a na moje ubohý pokusy s Mud-Slap Arona se mi dostalo výsměchu v podobě never-missing Shock Wave.... jako to bylo fakt hardcore - a v Gym 4 s ohnivou Flannery to byla taky jízda - duo Camerupt, Torkoal, všichni spamujou Sunny Day + Overheat (140 BP), Torkoal má White Herb, bejt overlevelled je prakticky nemožný a silnýho vodního mona je opět překvapivě nejednoduchý sehnat.

Good ol' times :))
@stromz (24.11.2021 18:15): Abych se přiznal, tak během hry moc na levely nekoukám, víc mě to začne zajímat až u toho posledního stadionu. Já si jen tak hraju, battlím s každým, občas se někde zastavím na nějaké chytáníčko, prokecám každého a ono to vesele ubíhá :) Napadá mě, že s tím vodním startérem je všechno jednodušší. Přeci jen tráva má nějaké nevýhody navíc, nebo je dělaná spíše na pomalejší styl (tedy, je to můj dojem, travní startéry jsem zkusil jen vzácně a pokaždé mi hra přišla rozvláčnější a měl jsem dojem, že potřebuju zálohu v týmu, což s vodním de facto odpadá). Takže jsem si dal do týmu pokeše s podružnou funkcí a levelil jsem je pasivně, třeba golbata s mean look na roaming legendárky a podobně. Bidoofa jsem tam měl do půlky hry, než jsem zjistil, že ho vlastně vůbec nepotřebuju na ta HMka, lol.

A nevím teda, mně se ty candies rozkutálely docela rychle, jak jsem se dostal do post game, a neměl jsem ani moc pocit, že bych jich měl dostatek :) Já rozumím tomu principu, ale stejně si vždycky řeknu, že chci všeho víc :D
Mno, dokud bude mít Game freak stále stejné vedení, tak to asi celkově o moc jiné nebude... Jak jsi psal, měli by dát jiným tvůrcům větší svobodu.
@Tainaru (24.11.2021 15:42): Tyjo tak to úplně nechápu jak jsi toho docílil, protože já celou hru mám v čele taky prakticky jen trio Staraptor/Torterra/Luxray a proti tomu Crasherovi byli všichni Lv38-39 (plus Kadabra Lv39, Machoke LV37). Pět pokémonů 8 levelů nad nejsilnějšim monem gym leadera - fakt challenge jako *** :-)) :-((

A Exp Candies samozřejmě problém nejsou - ale probůh jako post-game záležitost! A nebo jejich větší omezení, kdy ti hra do post-game sype třeba jen Candies Xs, S. Nebo prostě ať je ta Exp křivka mnohem radikálnější v tom, že underlevelled moni snadno vyletěj nahoru a overlevelled moni dostanou jen minimum Exp. I don't care, prostě ať to nějak funguje!

Fakt jsem si v době vydání XY, kdy moje parta ke konci byla 10-15 levelů nad Elite 4 myslel, že to musel bejt nějakej jednorázovej fail a ORAS už to určitě spraví. Chjo...
@stromz (24.11.2021 15:27): Tohle bude asi o preferencích každého hráče, ale určitě bych byl pro, aby byla možnost nastavit vyšší obtížnost a vypnout exp. share.
Můj styl hraní se vlastně vyvinul někdy během první generace, kde jsem měl v úplném začátku problém projít až na konec, protože jsem expil všechno možné v partě, a výsledkem byl zoufalý underlevel. Tak jsem v dalším průchodu zkusil trénovat pouze startéra, a ono to vyšlo úplně v pohodě. Od té doby jsem si na to zvykl a vždy jedu stejnou strategii. Paradoxně v X jsem měl v tomhle největší problém, protože žába má už v základu mizernou obranu a docela často končila na lopatkách :D
A ano, pořád mě tento styl baví :)

Rozdíl mezi SwSh a BDSP je ten, že exp candies můžeš prostě nepoužívat, ale nevidím k tomu důvod. Těch pokešů je ve 4. gen skoro 400 a v aktuální generaci 900, takže bych příjem expíků neviděl jako neúměrné zjednodušení, ale jako úměrné zjednodušení :) Představa, že bych měl levelovat každého zvlášť... uff. Nicméně každému po jeho.
@Tainaru (24.11.2021 13:51): pokud ti bdsp prijde srovnatelne obtizna jako hry typu DPP, BW(2) nebo Emerald, tak... to asi opravdu souvisi s tvym systemem hrani :)) protoze takhle overlevelled clovek v hrach do XY (a moderniho ExpShare) mohl bejt jen s neskutecnym a zdlouhavym grindem. Proste ten pomer ziskanych Exp a levelu oponentu je v BDSP naprosto neumerne zjednodusenej (je to podle me i o dost horsi nez ve SwSh, kde byl hlavni prusvih, pokud clovek stravil vic casu raidovanim ve Wild Area a hra ho zasypala Exp Candies)
@stromz (24.11.2021 13:31): No, já s tímhle moc zkušenosti nemám (lol), ale mně se v podzemí nedařilo na začátku nic chytit, vše mi vyskakovalo, tak jsem se na to vybodl. Ale i tak jsem s hrou neměl problém. Postup i obtížnost mi nicméně přišly úplně stejné jako v každé jiné hře. Což ale možná souvisí s mým stylem hraní.
Že by mi těch pár expů navíc nějak kazilo zážitek, se říct nedá; a teprve u elite 4 vždy narazím na silnější protivníky, tady se mi zdají některé ty jejich souboje i celkem náročné.
Třetí průchod elite 4 a zase měli trošku jinou sestavu, ačkoliv už nejspíš finální.
Btw až poté, co jsem opět naprosto rozdrtil Crashera Wakea mi došla na papíře těžko uvěřitelná věc...



On ten remake VŮBEC nezvyšuje levely oponentů od originálu!!!

Což je něco naprosto neuvěřitelnýho! Myslel jsem, že ty levely ILCA jen zvedla naprosto nedostatečně, ale ona ten příval novejch EXP vůbec neřešila a prostě ty levely okopčila jako 95% zbytku hry.... !@#$

Takže tady máme:
1) Exp Share, který vašemu týmu zvyšuje EXP o 5x50%, takže zatímco v DPP poctivý rotování týmu znamenalo pomalejší postup (s takovym Turtwigem celou hru v DPP fakt nedáte, chce to aspoň ještě Starlyho a třeba Shinxe), tady naprosto zásadní rozdíl
2) Chytání monů - od Gen 6 další bonus Exp, taky důležitý, pokud aspoň trošku kompletujete Dex
3) Friendship bonus - vyhledal jsem, že za Lv 2 affection máte 20% bonus!
4) Underground - strávil jsem tam max. pár desítek minut a přesto mě snaha odlovit pár high-level monů katapultovala minimálně o 2 levely výš. Takže zase stres "nechodit tam, jinak mi to zkazí hru".

Tolik podrobně k vysvětlení záhady, proč mou skupinku o Lv26-28 ten Lv30 Floatzel Crashera Wakea v originálech docela zle potrápil, zatímco tady moje grupa, z nichž 5 pokémonů je Lv36-38 (včetně tý in-game vyměněný Kadabry, která atakuje Lv40), Floatzela sejmula jedinym úderem.

Thank you, ILCA!
Eh, sorry, pardon, dámo a pánové. Ale zahraje si SMT V, to jsou vzasade pokesi pro dospělé a všeho na co tady zehrate se vám tam dostane více než měrou vrchovatou. Proste mi to nedalo když vás čtu, zkuste a pověsit mě můžete až pak :)
@stromz (23.11.2021 16:55): Ten mi vadí. Dost to ubírá na možnost taktizování a využívání všech útoků Pokémonů. Stačí použít jeden nejsilnější, nepřítel padne a jde se dál.
Tak koukám, že pro zkušené hráče původní hry, je to spíše zklamání. Kdežto pro ty, kteří neví, o co vše je hra ochuzena, je to vlastně zábavná a dobrá hra :D
@stromz (22.11.2021 23:44): No, rozumím tomu :)
Jsem zvědavý, co budeš říkat na post game. Dnešek jsem strávil chytáním všech dostupných legendárek.
Nebudu teď zacházet do detailů, ale ani tam mě hra nepotěšila, protože představila nutnost farmení předmětů v podzemní části a bylo to velmi úmorné. Pro mě další zklamání.
Taky mi to přijde škoda, protože jinak se mi to celé hraje docela dobře. Ale když má člověk s čím srovnávat, tak už je to holt horší. BDSP by si zasloužilo remake :)
@Tainaru (21.11.2021 18:30):  "Taky si něco šetři na komentář :))"

Muselo to ven :))

Já bych TAK rád chválil, fakt. A když se něco jo povede, jsem schopnej vychválit to do nebes, viz na Switchi třeba Super Mario Odyssey.

Ale včera jsem se na chvilku zabral do Underground - hra mi to nabízí, tak proč ne - vyletěl jsem o dalších pár levelů vejš a výsledkem bylo nevídané: ve 3. gymu jsem s čerstvě evolvovanym Staraptorem všechny pokémony včetně leadera dal jednim úderem (Lucaria, což byl dřív tuhej bosák, sejmul jedinej Close Combat).

Tohle je prostě pro mě osobně strašnej fail. Dalo by se to řešit TAK snadno - obtížnostní módy, lepší Exp level curve (která zajišťuje, že nebudete undervelled ani overlevelled), třeba i Exp limity do dokončení hlavní mise. Nula nula nic.
Mám za sebou prozkoumání survival ostrova a tam bohužel došlo k tomu, čeho jsem se nejvíc obával - po absenci Distortion world chybí zcela možnost koupit si vlastní vilu nebo vyzývat ostatní trenéry a šampiony v lesní chatce, obojí prostě neexistuje. Trenéři stadionů se prý na stadionech dají vyzvat znovu, ale radši bych tu tajnou chatku, kde se náhodně slézali všichni najednou. To je smutek, pokládám pomyslnou květinu na společný hrobeček i s celou Battle frontier.

Jinak naběhl jsem podruhé na elite four a byl to dost brutální skok v obtížnosti. Tentokrát bych si bez pomocných předmětů ani neškrtl. Pokémoni jsou tam v druhém kole o dost silnější a rychlejší, občas ve zcela jiné sestavě. Byla docela fuška tím zdárně projít.
Pustil jsem se do chytání legendárek, s nimiž očividně souvisí i kutání v podzemí.
@stromz (21.11.2021 17:58): Taky si něco šetři na komentář :))
Celkem jsem čekal, že z tvojí pozice to bude v mnoha ohledech zklamání. Moc se tomu nedivím, i když já bych některé aspekty považoval za přehnané. Už z některých těch rumorů a leaků před vydáním jsem měl pocit výstražných znamení. Nejvíc mě mrzí asi právě ten Distortion world; a velká ignorace Platinum je pro mě záhadou, protože právě ta přidala do hry něco víc, něco zapamatování-hodného.

Ale na druhou stranu je to pořád hra a hrálo/hraje se mi to celkem dobře nehledě na nedostatky.
Zmíním pár věcí, co mě postupem začalo otravovat - pohyb postavy mi přijde neobratný. Nejhorší je to ve velmi úzkých prostorech, kde postava nedělá ten malinkatý pohyb, co potřebuju, a tak klidně přeskočí překážku jedním směrem, i když ji krůček po krůčku pozicuju jinam (zejména část na ostrově s Battle parkem).
Pokémona běhajícího za postavou jsem musel dát pryč, protože fyzicky překáží.
Každý druhý kamenný Pokémon ve hře má Sturdy.
Pořád jsem nezjistil, jak mám navštívit podzemní skrýš kamaráda (neví někdo?).

Za pozitivní považuji určitě skutečnost, že nemusím mít chycené všechny Pokémony, aby mi byl uznán Sinnoh pokédex.
Po zpřístupnění national dexu mohu chytit i ostatní startéry.
Hraju to taky, jsem zhruba v půlce...

No a dojmy jsou - spíš bohužel - takový, jak jsem čekal.

- Exp curve je opět OTŘESNÁ, snad i horší než ve Sword/Shield (tam byly hlavním problémem Exp Candies) - jsem v Solaceon Town, 5 mejch pokéšů je kolem levelu 29-31, oponenti max. kolem Lv 20. Asi před rokem jsem znovudohrál Diamond/Platinum, cizí trenéři vždycky jen level/dva pode mnou, Gym Leaders pak spíš level/dva nade mnou. MNOHEM zábavnější. aby bylo opět jasno - nechci hru, kde musim tupě grindovat, nebo se i zbytečně furt vracet do Pokécentra pro uzdravení. Chci hru, která odsejpá, ale nabídne mi i dobrej challenge. Jediný řešení, který už DÁVNO mělo bejt implementovaný jsou kua doprčic různý obtížnostní módy. ZAS NIC!! :-((

- když jsem u odsejpání... proč sakra všechny ty kroky v soubojích (hlavně s wild monama) trvaj tak ZBYTEČNĚ DLOUHO!!! už i Gamefrak díkybohu v Legends: Arceus dle ukázek pochopil, že se tahle šíleně zastaralá procedura musí urychlit - a Legends už zcela rychle a plynule přecházej hned do souboje. tady všechno trvá o pár desetin sekund dýl než by muselo, vyskakuje jedna zbytečná hláška za druhou (třešničkou je, že v Double souboji např. Intimidate neshrne Attack drop soupeřových monů do jedný hlášky, ale pro jistotu to hlásí po jedné včetně dvou animací...), to se ještě zhorší, když pokémoni získaj vysoký Happiness, takže přibude hláška typu "Grotle je nějakej ospalej". PROČ!!!

- grafika je podle mě mixed bag. vypadá to při hraní líp než z trailerů, v momentech i docela pěkně (třeba některý bojový animace i modely), jindy naopak blbě a amatérsky (už samotná úvodní obrazovka s Dialgou/Palkií je nějaká nedomrlá, berry trees vypadaj divně, hlavní postava třeba na Trainer Card vypadá blbě...). Chibi postavičky místy docela beru, jindy - hlavně když se třeba objeví záporák - působí naprosto antiklimaticky.

- je z toho na míle cítit snaha udělat jen to, co je NUTNÝ, žádná velká nadstavba. hra se místy absolutně ZBYTEČNĚ drží původní hry, kterou zaprvé v mnohém vylepšila 3. verze Platinum a zadruhé by bylo záhodno ji vylepšit prostě z důvodu, že v roce 2021 jsme v mnohém... mnohem dál. Příběh je prostě pitomoučkej a usínám u něj.

- spousta malejch detailů, který mě štvou a nechápu, že se na ně nepřišlo, nebo se to prostě kašlalo, např. když zalévám Berry trees, nemůžu pohybem páčky zalít víc stromků najednou. i u stromu potřenýho medem se mě hra nesmyslně ptá, jestli ho OPĚT chci potřít. co dělal alfa/betatesting?

- slušným lákadlem při trapný absenci Battle Frontier (a Distortion Worldu) mělo být Underground a Contesty. Underground zachovává kopáčskou minihru, která je furt fajn, za to plus. habitaty s pokémony jsou nicméně opět nedomyšlený v tom, že několik vyhraných soubojů v řadě mě katapultovalo o několik levelů a teď všechno válcuju... A že mám místo Secret Base (v ORAS se s tim dalo tak vyhrát) skladiště soch? MEH. Contest jsem zkusil jednou a první dojem špatnej - proč sakra rušili ten kreativní alternativní bojovej systém??? teď už ani útoky nemaj svoje vlastní typový zařazení (Tough, Cute...) takže mám obavu, že je z toho nedodělanej paskvil, opět aby se tvůrci příliš nezapotili, resp. Pokémon Company příliš nepřeplatila.

- ach jo. ORAS byla hra, která sice měla dvě zásadní chyby (Exp Curve, Battle Frontier), ale jinak to byl velmi povedenej remake přidávající spoustu novejch věcí (Soaring, Dex Nav, Mauville + Sea Mauville, Mirage Spots...) s velkým grafickým posunem proti originálu. vnímal jsem jako potenciální pozitivum, že Gamefreak má se zbavením se starosti o remake konečně (snad) čas a prostor na pořádnou novou hru - a Arceus až na prehistorickou grafiku skutečně velmi slibnej potenciál má. Jenže ILCA malý studio, který doposud nic moc nepředvedlo - a možná i zadání bylo velmi minimalistický ve stylu "chceme remake za málo peněz". Jistě to neni ani zdaleka průšvih ve stylu novýho GTA (který dělalo rovněž mini studio snad o 20-ti lidech - neuvěřitelný), ale když přemýšlím, v čem se trochu stala chyba, roli to tam určitě hraje. Ale naprosto mi tu chybí silnější VIZE - Ilca mohla přijít s tolika vlastními nápady, který Gamefreak roky naprosto debilně ignoruje!! Obtížnostní módy, rychlý souboje, vylepšený contesty, atd. atd., s Gen 4 remaky se toho dalo TOLIK udělat a zlepšit.

- a to jsem se na remake Gen 4 taaak těšil...
@raisen (21.11.2021 08:27): Teď po poražení elite four už jsem si celkem zvykl (necelých 23 hodin), i když Cyrus a některé další postavy v chibi stylu jsou... lol.
Na otevření post game jsem byl asi nejvíc zvědavý, protože na tom řada pokémoních her stojí i padá. Ještě mám před sebou závěrečnou lokaci a pak půjdu blíže omrknout některé další mechaniky. Hra je rozhodně zajímavější, když se zpřístupní zároveň national dex.
Jinak hra je vážně jednoduchá. Jediné tužší souboje jsem zaznamenal v elite 4, ale i to se dá zvládnout.
Celkově z toho nemám vlastně žádné přímo negativní pocity, i když pár drobných výtek bych měl. Je to opravdu věrný remake (ačkoliv se obávám, že to, na co jsem se nejvíc těšil, ve hře vůbec není), několik lokací i situací jsem poznal bezpečně okamžitě z původních her, ale tím, že se to pro mě opakuje a nemám k tomu tak silný nostalgický vztah jako k jiným generacím, to nedokážu příliš prožívat. Myslím si, že pro nováčky této generace bude mít hra větší smysl.
Narazil jsem i na několik vylepšení, které jsou rozhodně k dobru.
@Tainaru (19.11.2021 21:12): Také se mi stahoval patch, ale tak říkala jsem si, že třeba nestihli/nedokázali opravit vše. Ale zatím to jede bez problémů. Jinak mně se naopak ta stylizace zamlouvá, i ten pohyb po světě a zatím mě to baví nejvíce z těch Pokémon her, které jsem hrála.

Také mě překvapilo, jak rychle jsem na Mew narazila. Ale po chvíli šel do boxu, není pro něho místo. V partě mám jen Pokémony ze Sinnoh regionu a asi to tak do konce hry i zůstane. Už jsem absolvovala i jednu soutěž a dnes se snad podívám do toho podzemí.

A je to opět moc lehké. Když prozkoumávám vše a s každým bojuji, tak jsem až moc rychle silná.
@raisen (19.11.2021 20:17): Inu, hrál jsem zatím jen pár hodin a udělal jsem si menší pauzu chvilku před třetím odznakem (edit: tak ne, ono to jen vypadalo, že bude třetí, ale šlo se jinam). Probliknutí obrazovky jsem si nevšiml, ale z těch animací cítím, že je to určitě rychlejší než originál, což mi vyhovuje. Klidně bych to problikl ještě víc :)
Bugy by měly být opraveny s tím day one patchem, jehož stahování se mi dost protáhlo (teď nevím, kolik to reálně stahovalo, ale myslím, že tak 2-3 GB) a je to asi taky poprvé, co jsem s patchem stahoval intro ke hře :D (vývojáři to nejspíš krutě nestíhali).
Hra samotná se mi hraje celkem dobře a bez zákysů, opět jsem si vybral vodního startéra a daří se mi s ním vše překonávat prakticky sólo, kupodivu i druhý travní stadion.
Manaphy už se mi vylíhl z vejce a dvě darované legendárky, na které se lákalo předem, už taky mám. Překvapilo mě, že se dají získat tak brzo ve hře.
Moc mi nesedí ten 3D chibi styl. Myslím si, že design podle Sword/Shield by tomu sedl mnohem lépe. Ale výrazy v obličeji mi připadají celkem sympatické a živé (narozdíl od takového Bravely default II).
Z celkového času jsem necelé 2 hodiny strávil v podzemí, které jsem měl chuť prozkoumávat a dolovat shinies. Interakce s ostatními hráči, kteří proběhávají ve stejném prostoru, moc nejsou, a když už, tak jsou jen pasivní (hráč trigguje nějakou funkci v dolování a jiný hráč mu může na stejné obrazovce pomoci.) Na podzemí jsem byl nejvíce zvědavý, ale zatím mi připadá dost nevyužité. No, to ještě uvidíme později.
Zatím to na mě působí jako hra, která je tak na jedno zahrání a odložení ve chvíli, kdy člověk pochytá všechny legendárky, které mají ve hře být, protože na rozdíl od všech jiných remaků hra nejspíše nenabízí nic moc dalšího. Doufám tedy, že se pletu a ještě budu něčím překvapen třeba v post game.
Bidoof je zlo :)
@Tainaru: První dojmy?

Já mám za sebou tři hodiny a hodně mě to baví. Jen si říkám, že budu mít asi noční můry o Bidoofovi :D Zatím jsem nenarazila na žádné bugy, i když jsem se toho obávala. Jen mi vadí, jak před každým souboje tak zvláštně problikne obrazovka. Nevím, jestli to má být záměr, ale příjemné mi to není.
Měsíc a půl před vydánim - vypadá to už o něco líp než poměrně "meh" úvodní trailer, takovej dost věrnej remake, což s sebou asi ponese klady i zápory.

Hodně fajn by mohl bejt celkovej návrat k layoutu (nebo jak to říct?) her před Sun/Moon, tj v zásadě čtverečkovanýmu světu a ne komplet 3D s volnym pohybem - tahle změna totiž sice byla logická a fresh, ale naprosto v pojetí Gamefreaku zabila jakoukoli challenge v podobě dungeonů a dalších overworld puzzles.

Originální Gen 4 hry (Diamond/Pearl/Platinum) jsou navíc co se týče průzkumnictví asi vůbec ty nejobtížnější, hlavně v podobě celkem obřího dungeonu Mount Coronet, takže tohle snad bude po naprosto easy-peasy lineárních routes v Gen 7 a 8 fajn změna, aniž by se člověk musel s*** s překonanejma a pomalejma postupama ze starejch her (HM's budou fungovat podobně jako v Gen 7).

Z negativ se klasicky obávám zjednodušení pro newbies a nula options pro zkušený hráče - budu v šoku, pokud mě Exp Share i bez jakýhokoli grindu nepřeleveluje, klasicky neočekávám aspoň dva obtížnostní módy (WHY!!)...

Těšil jsem se na overhaul Contestů (radši mám ty klasický z Gen 3), ale pokud se nepletu z traileru, vypadá to, že úplně zrušili celej ten alternativní bojovej systém pro ně, což by mě hodně mrzelo :-( Contesty s pětikolovym "battlem" byla náhodou fajn zábava, kterou chtělo jen zlepšovat a inovovat (Ještě lepší je mimochodem extrémně underrated systém v Pokéstar Studios v Black/White 2).

No a strašně mě mrzí, že tam nebude Battle Frontier, bohužel mi bylo jasný, že remake původních Diamond/Pearl znamená dokonalou výmluvu pro vývojáře, aby se se zdaleka jednou z nejlepších zábav v pokéhrách (byť lepší je opět ta z Emeraldu) nedejbože nemuseli zahlcovat...

Jinak ta grafika mi furt připadá na rok 2021 nedostatečná, vypadá to ucházejíc-ně, ale hůř než (velmi pěkný) Let's Go a to je prostě poněkud fail.